[ fade @ 13.12.2016. 06:08 ] @
Hteo sam kao naziv teme staviti :" Auto neće u brzinu kad se ugreje", i "Auto neće u brzinu hladan" jer sam sve siptome prošao, sad pišem trenutne.

Auto mazda 3 2004 sedan, 1.6, 5 brzina. Prošle godine zamenjeno crevo za kvačilo, jer je auto vožen bez one plastike dole, crevo počelo da rđa kod cilindra. Kako je zamenjeno, prvih možda 10 km, kvačilo hvatalo nenormalno visoko, skoro pred kraj, nakon toga se vratilo na staro. Kako je došlo hladnije vreme, nije hteo u 1 brzinu dok je hladan. Ugreje se, sve ok.
Ove godine, zamenjeno ulje, stavljeno castrol syntrans, navodno dosta ljudi je takav problem rešilo sa ovim uljem (čim spominjem dota ljudi, neko će reći takav iz fabrike, što je veoma moguće)
Posle toga mesec dana ok, dosta mekše promene brzine.

Kako je došlo hladnije vreme, ako je hladno napolju, auto radi ok, kako se zagreje, neće ni u 1 brzinu (Rikverc uvek bez problema radi)
Čudna stvar je što kad ubacim u brzinu, kvačilo normalno hvata na pola.

Odvezao kod majstora, objasnio problem. Auto stajao par dana, on provoza, radi sve ok, kaže da u kvačilu nije problem, prva malo zakačinje, to je to. Preuzmem auto, vozim, sve normalno.
Posle par dana problem se ponavlja.

Da sumiram:
- Auto teže ide u brzinu u mestu, kad krene, normalno menja brzine
- Kvačilo hvata na pola, nikakvih čudnih zvukova, normalno vuče
- Kad je ugašen, bez problema u bilo koju brzinu
- Prilikom ubacivanja, čak i ako je malo na silu, zupčanici ne krče
- Posle štelovanja sajle menjača, ima nekog napretka, i auto može da se ubaci u 1
- Auto nisam nešto silovao, za 2.5 godine prešao 20 hiljada, polovina na autoputu.

Ranije, kad god bih pritisnuo kvačilo, čuo bi se zvuk kao da nešto škripi. Taj zvuk nestane kad se zagreje. Sada, čak i kad je hladan, zvuka nema. Pokušao sam da ispustim vazduh iz creva kvačila (ako je uopšte bio), posle toga opet škripi, mada nema neke promene u radu.
Znam da će neki reći cilindar, pumpanje kvačila ne pomaže, i meni se čini da kad se pritisne, gura istu razdaljinu.


[Ovu poruku je menjao fade dana 13.12.2016. u 07:34 GMT+1]
[ veselinovic @ 13.12.2016. 06:21 ] @
Hoce to tako i od krive lamele, kvara na druk lageru ili nosacu druk lagera, ili krive potisne ploce.
Probaj ovako, digni jedan prednji tocak na dizalicu.
Naravno dobro zakoci vozilo ( rucna+kamen ispod zadnjih tockova i kod prednjeg koji je na zemlji).
Upali kola pritisni kvacilo i ubaci u 1. ili 2. brzinu.
Drzi pritisnuto kvacilo i dignuti tocak ne bi smio da se okrece.
[ Lavlja_Jazbina @ 13.12.2016. 06:28 ] @
To nije bezbedan nacin jer ce jos neko citati pa ce dati jaci gas i napraviti belaj.

Bolje oba pogonska neka digne mada meni do resenja problema menjac mora dole.
[ fade @ 13.12.2016. 06:43 ] @
Kako je on objasnio, kvačilo se ne pušta, tako da sumnjam da će auto da ide negde, osim ako neko pogrešno protumači.
Kad budem imao slobodnog vremena, probaću.

Kakva iskustva imate što se tiče onih sajli za biranje brzina? Deluje tvrdo, mada u menjaču ima lufta kad pomeram, dok kad pomeram na motoru, deluje tvrdo, kao da se negde savija bužir, da nije potpuno tvrdo.
Kao što rekoh, štelovanje menjača za onu sajlu koja se koristi kad menjač ide levo - desno pravi značajnu razliku.

Na forumima vidim dosta žalbi vezano za ovaj problem kod mazde, čak i za potpuno nova auta.

Zaboravio sam da dodam, ako se auto malo pomera, bez problema ubaci u brzinu.

[Ovu poruku je menjao fade dana 13.12.2016. u 08:30 GMT+1]
[ Darko Nedeljković @ 13.12.2016. 07:39 ] @
Citat:
fade:
- Posle štelovanja sajle menjača, ima nekog napretka, i auto može da se ubaci u 1

Sigurno se tu ukombinovalo vise problema, pa svakim resenjem dolazis do nekog malog napretka, ali ja bih se najvise skoncentrisao na ovo. Nesto te tu zeza oko te sajle. Vidi da li to treba podmazati, jos dostelovati, promeniti.
[ Darko Nedeljković @ 13.12.2016. 07:43 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina:
To nije bezbedan nacin jer ce jos neko citati pa ce dati jaci gas i napraviti belaj.

Meni je svojevremeno majstor tako cistio diskove (skidao koroziju). Onaj u Juznom bulevaru sto samo menja plocice i diskove. Posle kad sam video kako, onda sam i ja to uradio jos par puta dok nisam promenio diskove. Znaci, najnormalnije podigne jednu stranu, skine tocak, ubaci u petu i kaze mi da sednem unutra i dodam gas. Posle minut nema vise korozije
Auto ne bi smeo da krene kad je jedan tocak podignut.
[ Braxi @ 13.12.2016. 09:00 ] @
sta se meni desilo pre nekih 10 godina...

kupim ja jedan mali twingic da se vozikam po gradu i do pijace. Isao je dobro a onda jednog dana krenem u prvu ubacim u drugu i od jednom auto nece da ostane u brzini. Imao sam onaj osecao kao kad vam na biciklu spadne lanac.

Odvezem ga u servis kaze majstor poluosovina ti je propala na ulazu u diferencijal. treba da se menja poluosovina. OK donesem mu ja poluosovinu kad ono probali su da je nameste i nesto ne ide. Kad kaze serviser gle ovaj menjac je od renoa 5 iz neke 198x. !!! Odakle vam ovaj auto. Kazem ja kupio sam od komsije a on ga uvezo iz svabije vlada....

posle su mi nasli za 100 evra twingov menjac i sve je bilo OK. Poluosovina nije ni trebala da se menja.
[ pajapop @ 13.12.2016. 15:17 ] @

Jedan od razloga otezanog menjanja brzina je nedovojno ili ne adekvatno ulje u menjacu...Ceo problem je i nastao kad si ga promenio? Da li je to ulje propisane specifikacije. POseti ovaj sajt, po broju motora pronadji odgovarajucu specifikaciju...Ako postoji razlika izmedju sipanog ulja i pronadjenog u katalogu, onda je tu problem...:http://vozilalizov.com/ulje-menjac/mazda/3.html
[ veselinovic @ 13.12.2016. 15:45 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina:
To nije bezbedan nacin jer ce jos neko citati pa ce dati jaci gas i napraviti belaj.

.


Ja nikad ne savjutejem nebezbijedne nacine.
Kad se digne jedan tocak sila na drugom tocku je jednaka otporu kotrljanja lezaja u dignutom tocku - dakle ravna nuli jer i u nedignutom tocku ima lezaj sa istim otporom.
Imas na netu beskonacno tutrijala kako radi diferencijal.
[ fade @ 13.12.2016. 16:10 ] @
Na tom spisku nema mog motora sa manulnim menjačem, a i ulje sam uzeo pošto sam pročitao da je dosta ljudi koristilo upravo to. Čak i na castrolovom sajtu stoji to kao preporučeno, kao i na još par sajtova. Ulje sam menjao jer sam taj problem imao i ranije, u zimskim periodima, kao sad. Razlika je što je sa tim uljem kad se ugreje, radio ok. A sa novim, dok je hladan, radi super, kad se ugreje, onda ne :)
[ Braxi @ 13.12.2016. 16:16 ] @
otisao je tebi burazeru menjac nikakvo tu ulje vise ne pomaze.
[ fade @ 13.12.2016. 16:55 ] @
Hvala burazeru na pomoći koja proizilazi iz tvog ogromnog iskustva. Sutra idem po novi menjač.
[ pajapop @ 13.12.2016. 19:27 ] @
Najlakse je posumljati na sam menjac...Mogao bi da ti nabrojim vise stvari koji bi mogli "crknuti" i da dodje to tog problema..Ali, ja sve mislim da je do tog ulja...Dobro, nisi napisao koja je specifikacija na njemu, sumljam da je retko...Napisi sta pise na kutiji...

[Ovu poruku je menjao pajapop dana 13.12.2016. u 20:47 GMT+1]
[ Braxi @ 13.12.2016. 19:58 ] @
"posumljati" ?
[ fade @ 13.12.2016. 20:24 ] @
Citat:
pajapop:
Najlakse je posumljati na sam menjac...Mogao bi da ti nabrojim vise stvari koji bi mogli "crknuti" i da dodje to tog problema..Ali, ja sve mislim da je do tog ulja...Dobro, nisi napisao koja je specifikacija na njemu, sumljam da je retko...Napisi sta pise na kutiji...

[Ovu poruku je menjao pajapop dana 13.12.2016. u 20:47 GMT+1]


Ulje je castrol syntrax transaxle 75w90 gl4+, na kastrolovom i jos par sajtova je to preporuceno, a i dosta ljudi je pisalo da ga je koristilo upravo za taj tip auta.
[ Braxi @ 13.12.2016. 21:37 ] @
haha, ti stvarno verujes da ti zbog ulja izbacuje brzinu !
[ pajapop @ 13.12.2016. 22:42 ] @
Divno je sto Braxi nema problema, pa ga nista ne dotice...moze da se zafrkava...Malo sam istrazivao, menjacko ulje je u redu...ali, posto ti se ovaj problem javio nakon te intervencije, menjanja cevi, ja ga ipak povezujem nekako sa tim...Bice da je najverovatnije do cilindra...Ne znam, ako si kad je menjano crevo,..problem je ne u menjackom ulju vec u hidraulicnom ulju za kocnice tj. kvacilo... . to ulje, koje je (verovatno) pokupljeno pa ponovo vraceno...ako je to ucinjeno, e to nije smelo da se uradi...Uvek mora da se sipa novo, cisto ulje i da se sistem ozracuje i dopunjuje sa novim uljem..Moguce je da ti klip u cilindru podglavljuje ili je gumica popustila pa nema dovoljnog pritiska zbog necistoca....Kako je kod tebe to uradjeno? Sigurno sad treba novi cilindar...Znaci, bolje, makar i "preventivno" prvo zameni cilindar kvacila, e ako ni to ne resi problem, onda...videcemo...;)
[ Darko Nedeljković @ 15.12.2016. 09:36 ] @
Mislim da nisi pazljivo citao - njemu kvacilo normalno radi, ali MENJAC nece u neke brzine, a u druge hoce. Ja sam taj problem imao na Mitsubishiju, ali je kod njega potpuno drugacije reseno, nema tu sajlu, nego plasticni selektor brzina i metalnu stanglu, pa kako god majstor nasteluje, jedna strana pravi probleme - ili prva i rikverc, ili peta brzina, isto imalo razlike kad je hladan i kad se zagreje. Uzeo sam na auto otpadu drugu rucicu menjaca sa sve stanglom i tim plasticnim selektorima i od tada sve radi perfektno. Hoce to kod japanaca ako si suvise grub prema vozilu za cas nesto izlomis - ja sam jednom dao bratu auto a on salta iz sve snage kao da je to jugo i cao selektore. Drugi put neko zalupio vrata kao da je jugo i pukla neka plastikica, ne radi brava. Japanci automobile prave za normalne ljude, da se voze dugo i pouzdano, bez upotrebe sile, a ne za balkanski mentalitet naviknut da na menjace i vrata za koji moras biti bilder. Pogledaj ti opet kako je to kod tebe reseno, sta jos ima oko te sajle, postoje li selektori ili kako je to sve projektovano da funkcionise, pa pravac auto otpad.
[ Braxi @ 15.12.2016. 10:04 ] @
Citat:
pajapop:
Divno je sto Braxi nema problema, pa ga nista ne dotice...moze da se zafrkava... )


naprotiv ja sam bas imao slican problem i opisao ga. Licno mislim da ga zeza majstor koji ce ga naterati da izmenja kod njega sve da bi mu na kraju rekao - jb ga ipak je menjac !

pa sad ko voli nek izvoli...
[ fade @ 16.12.2016. 07:34 ] @
Da se nadovežem, posle duže vožnje, tipa 30 min, kvačilo radi normalno, ubacuje u brzinu bez problema, vozio po gradu možda još 30 minuta, nikakvih problema.

Dok je auto hladan, ako dam malo gasa, čak i 200 obrtaja, i probam da ubacim u brzinu, uvek ulazi, bez problema, bez gasa, i dalje blokira.
Rekao bih da kvačilo skroz ne odvaja, mada to još treba da proverim. Prilikom ubacivanja u brzine, nikad ne krči.

Ovo gore mi je malo nelogično jer kad ubacim u brzinu, kvačilo dok puštam hvata normalno na sredini.

[ Lavlja_Jazbina @ 16.12.2016. 08:06 ] @
Citat:
veselinovic:
Citat:
Lavlja_Jazbina:
To nije bezbedan nacin jer ce jos neko citati pa ce dati jaci gas i napraviti belaj.

.


Ja nikad ne savjutejem nebezbijedne nacine.
Kad se digne jedan tocak sila na drugom tocku je jednaka otporu kotrljanja lezaja u dignutom tocku - dakle ravna nuli jer i u nedignutom tocku ima lezaj sa istim otporom.
Imas na netu beskonacno tutrijala kako radi diferencijal.


I kada ovaj tocak iz nekog razloga zaglavi nije bitno kog (pajserom guli bubamare) sta se onda desi!?

TO NIJE SAVET U AUTO ZONE.Te supa majstorske opcije nisu za predlaganje.Zna se sta i kako se radi u bilo kom ozbiljnom servisu.

Neka ide u Mazdin servis u Stolackoj i resice mu problem.Mazda je tom servisu srednje ime.
[ fade @ 16.12.2016. 08:29 ] @
Auto je već bio u servisu, gde je testiran i vožen 15km, i tad je normalno radio, kad sam išao po njega, i vozio ga, normalno je radio, problem se vratio par dana kasnije.

Problem naravno da može da mi reše u servisu, posebno u Srbiji, gde kad vide strane tablice, hoće da promene pola auta bez razloga, da ne spominjem iskustva kad su mi naplaćivali 5 litara ulja, a u auto ide 3,9, ili zamena 4 svećice 1000 dinara, a servis još preporučen od strane dosta ljudi. Poenta je bar donekle utvrditi problem, da kupim delove, i odnesem na zamenu.

Vaša lična prepucavanja izostavite iz teme.
[ Darko Nedeljković @ 16.12.2016. 23:00 ] @
Citat:
fade:
Da se nadovežem, posle duže vožnje, tipa 30 min, kvačilo radi normalno


Kao sto sam rekao, sad sam jos sigurniji da ides pogresnim putem. Kvacilo se lako proba da li je odvojilo - ostavi ga u prvoj i upali tako sa stisnutim kvacilom i spustenom rucnom. Dok budes verglao, ako kvacilo ne odvaja auto ce da krene. Ako kvacilo ne odvaja, ako stisnes kocnicu i kvacilo auto se ugasi. Dakle, na osnovu skromnih informacija, tvoje kvacilo je perfektno. Nesto zeza u tom delu od rucice menjaca do menjaca, a ja nikad nisam video taj sistem sa sajlom pa ne mogu da ti preciznije nista kazem. Jednostavno, ti kad guras rucicu u prvu, taj prenos gura menjac izmedju prve i trece, gde naravno ne moze da udje.
[ fade @ 17.12.2016. 14:25 ] @
Razumem šta želiš da kažeš, ali brzine bira bez problema kad je ugašen.
Kad je upaljen, opet bira ok, dok ne provozam malo.

Kupio sam mast i podmazao menjač, kablove, i ležajeve na obe strane, pa ću sutra da vidim da li šta pomaže.

Evo ilustracija kako izgledaju ti kablovi

[ pajapop @ 17.12.2016. 17:10 ] @

Da li si nakon svega obratio paznju na nivo hidraulicne tecnosti u rezervoaru (da li je poseban ili u sklopu kocionog cilindra?)...Da li je nivo ulja isti ili je opao???...
[ fade @ 17.12.2016. 19:13 ] @
To je sve prekontrolisano, nivo je isti, nema vazduha u sistemu, niti je opadao.
Sve sam lepo podmazao ispod ručice menjača, sad menja savršeno, tj dok se ne ugreje malo. Naprskao sam i na menjacu one ručice što menjaju, pa ću videti sutra da li nešto pomaže.

[ pajapop @ 17.12.2016. 19:29 ] @
Citat:
fade:
Prošle godine zamenjeno crevo za kvačilo, jer je auto vožen bez one plastike dole, crevo počelo da rđa kod cilindra. Kako je zamenjeno, prvih možda 10 km, kvačilo hvatalo nenormalno visoko, skoro pred kraj, nakon toga se vratilo na staro. Kako je došlo hladnije vreme, nije hteo u 1 brzinu dok je hladan. Ugreje se, sve ok.


Vidis mili...celokupan tvoj problem se krije u ovoj recenici prvog posta...I samo je on vazan...Dzabe podmazujes sajle, ne mogu one cas da rade, cas da ne rade...ili rade ili ne rade...E, jedino sto moze, cas da radi, cas da ne radi je cilindar...zavisi kako gumice legnu i kako ostvari pritisak...I viskoznost hidraulicnog ulja u zavisnosti od temperature moze da se menja...Ti si sigurno u radu pomerio neku necistocu iz sistema, i ona te zafrkava...Promeni taj cilindar, pa makar "castio" auto...
[ inobradovic @ 19.12.2016. 10:42 ] @
Tebi pravi probleme kada se zagreje, razredi se ulje ili se saile istegle
Ja bi prvo promenio ulje, pa saile ako ulje ne resi problem tek na kraju cilindar
[ jelena.ivetic @ 19.12.2016. 11:38 ] @
Auto neće da udje u brzinu kada je hladan zato što je ulje još uvek u čvršćem stanju...
[ fade @ 19.12.2016. 18:53 ] @
Citat:
inobradovic:
Tebi pravi probleme kada se zagreje, razredi se ulje ili se saile istegle
Ja bi prvo promenio ulje, pa saile ako ulje ne resi problem tek na kraju cilindar



Auto nema sajlu, kvacilo je hidraulicno, zato se i spominje cilindar.

Citat:
jelena.ivetic:
Auto neće da udje u brzinu kada je hladan zato što je ulje još uvek u čvršćem stanju...


Par puta sam istakao da kad je hladan, auto radi normalno...


Hvala za komentare, auto će opet posetiti majstora, i otići na proveru hidraulike, ako potvrde da je ok, sledi zamena kvačila.
[ Slobodan čovek @ 22.12.2016. 10:20 ] @
Samo da napomenem, ako može da pomogne, da su kvačilo i zamajac slaba tačka ovog modela.