[ DusanSukovic @ 09.01.2017. 12:03 ] @
http://www.novosti.rs/vesti/na...l:636428-Ukida-se-kombi-prevoz
[ Java Beograd @ 09.01.2017. 12:23 ] @
Ukida se.
[ bakara @ 09.01.2017. 12:35 ] @
Besmisleno.

Ukidas nekome firmu koja radi i placa porez, sa opravdanjem da ne vozi vozac sa dozvolom C kategorije koja nije potrebna po zakonu za taj tip transporta.

Logicno....vozice na crno.

Nece sigurno gurnuti kombi u dunav.
[ inobradovic @ 09.01.2017. 12:57 ] @
Nek ugrade tahografe, i vozaci nek idu na lekarski pregled i odgovarajuca kategorija i stvar resena. Svi zadovoljni ;-)
[ DusanSukovic @ 09.01.2017. 13:05 ] @
Mislim da je to vise izgovor, inace bi napisali da treba novi zahtev kombi prevoz za vozaca kombija da bude profi :)

[ Java Beograd @ 09.01.2017. 14:14 ] @
Citat:
inobradovic:Nek ugrade tahografe, i vozaci nek idu na lekarski pregled i odgovarajuca kategorija i stvar resena. Svi zadovoljni ;-)
Poenta je da ne budu svi zadovoljni. Dok jednom ne smrkne - drugom ne svane.
[ Darko Nedeljković @ 09.01.2017. 14:22 ] @
Taksisti su u Srbiji previse mocni i ovako ukidaju konkurenciju. Pre par meseci mi je jedan beogradski taksista objasnjavao da on uopste ne kupuje gorivo u Srbiji jer toliko cesto ima voznje do Bosne, Makedonije i Kosova. I kaze bilo bi jos vise da nema ove dve firme koje voze kombijem za sitne pare.
[ Java Beograd @ 09.01.2017. 14:44 ] @
Naravno. Taksista pokupi 4 osobe i vozi za Beč.

Tahograf, spavanje, odmor posle duge vožnje, licenca, porez ? Who cares.
[ deki77 @ 09.01.2017. 16:28 ] @
Koliko sam u EU primetio kombi prevoz nisam skoro video.(Putnika)
Sem naših i Bugara koji voze relaciju.Tu para od putnika i nema.Paravan za šverc..

[ DusanSukovic @ 09.01.2017. 16:42 ] @
Citat:
deki77: Koliko sam u EU primetio kombi prevoz nisam skoro video.(Putnika)
Sem naših i Bugara koji voze relaciju.Tu para od putnika i nema.Paravan za šverc..


Sta ce im kombi prevoz kad nisu unistili zeleznicu? Ali imas recimo u Nemackoj jeftine bus linije, ali naravno sa turistickim busevima :)
[ vladd @ 09.01.2017. 16:54 ] @
Pa svi bi red i promene, samo da se njihovo ne dira.
Sada i cuvari za minimalac moraju da imaju licence i testove.

Mada mi se cini da su se uplasili Ubera, pa sada indirektno stezu situaciju propisima.

Licno mislim da bi morali da imaju profesionalnu kategoriju, oni koji se bave prevozom, i robe i lica.
[ Darko Nedeljković @ 09.01.2017. 16:55 ] @
Poljska takodje, mozda se neko vozio kompanijom polskibus.com, kod njih su super udobni skoro novi busevi sa mnogo mesta za kolena, sa uticnicama 220v za mobilni i laptop ispod svakog sedista, sa besplatnim wifi, koznim sedistima... a cene - za 10 evra mozes ici bilo gde po poljskoj i okolnim drzavama.
[ DusanSukovic @ 09.01.2017. 16:59 ] @
Citat:
vladd:
Pa svi bi red i promene, samo da se njihovo ne dira.:)
Sada i cuvari za minimalac moraju da imaju licence i testove.

Mada mi se cini da su se uplasili Ubera, pa sada indirektno stezu situaciju propisima.

Licno mislim da bi morali da imaju profesionalnu kategoriju, oni koji se bave prevozom, i robe i lica.




Pa to je ok, recimo od 01.02.2017 zahtev da vozaci imaju profi kategoriju, a ne ukidamo ih (a vozice i dalje) pod nekim levim izgovorom..

[ perkom @ 09.01.2017. 17:34 ] @
Nisam za ukidanje ali za uvođenje reda jesam, posebno za Pančevce jer ih godinama gledam kod Pančevca kako se ponašaju a o vozilima da ne pričam!
[ inobradovic @ 09.01.2017. 19:39 ] @
Citat:
Java Beograd:
Citat:
inobradovic:Nek ugrade tahografe, i vozaci nek idu na lekarski pregled i odgovarajuca kategorija i stvar resena. Svi zadovoljni ;-)
Poenta je da ne budu svi zadovoljni. Dok jednom ne smrkne - drugom ne svane.


Smrknuce vozacima i firmama dok sve ispune uslove, a drzavi ce da svane jer ce to sve da naplati i plus svi i dalje zaposljeni nisu na teret drzave.
Tako ce na kraju i da bude ovo je sad zaplasivanje i posle kao drzava se setila i fer je i kao ne ukida radna mesta i svi zadovoljni ;-)
[ botr @ 09.01.2017. 21:43 ] @
Ko je putovao za inostranstvo, zna da cesto nema dovoljno vozaca u autobusu, da se muva na svakakve nacine, npr. da autobus stigne ujutru iz neke od eu drzava, a zatim istog tog dana, popodne, isti vozaci, voze isti autobus nazad, i onda nam oni pricaju o kategoriji, odmoru, pregledima, ....

Ovakvom odlukom ce samo da pospese sivu ekonomiju. Ako ja imam kombi, i imama npr. poznanike, prijatelje, koji zele da putuju mojim vozilom, samnom, i da podele trskove ko moze to da zabrani?! Kombi prevoz ce i dalje psotojati, razlika je samo u tome sto nece biti javnog oglasavanja, vec ce se usluge reklamirati kroz krug poznanika.
[ Darko Nedeljković @ 10.01.2017. 01:23 ] @
Citat:
DusanSukovic:

Pa to je ok, recimo od 01.02.2017 zahtev da vozaci imaju profi kategoriju, a ne ukidamo ih (a vozice i dalje) pod nekim levim izgovorom..


Ako sam ja dobro razumeo, nikakve kategorije nece biti dovoljne da bi se moglo voziti vozilima od 6-9 sedista. Ostaje mogucnost vozila od 16 sedista, ali ja sve takve koje sam video to su najneudobnija vozila koja postoje i mozda jedino deca nizih razreda osnovne skole imaju dovoljno prostora za kolena. Tacno, ne ukidamo ih, guramo ih u sivu ekonomiju, gde ce moci da voze bez da placaju porez sko su dovoljno bezobrazni da tvrde kako se ne bave prevozom kao delatnoscu, vec su eto krenuli negde pa usput pokupili stopere...
[ član @ 10.01.2017. 06:49 ] @
Citat:
deki77:Koliko sam u EU primetio kombi prevoz nisam skoro video.(Putnika)
Sem naših i Bugara koji voze relaciju.Tu para od putnika i nema.Paravan za šverc..

u DE postoji kombi-prevoz, nije zabranjen, mi koristimo za transfer od parkinga do aerodroma (park and fly), a vidjao sam cesto da je u ponudama za karte za koncerte ili sl. dogadjaje cesto i kombi-prevoz u paketu, dalje vozio sam se par puta regularnim taxijem koji je ustvari kombi (8+1), zgodno kada je vise od cetvoro ljudi, samo trazis vece vozilo i oni posalju kombi, a evo i par firmi na koje sam prvo naisao: npr, npr, npr...
sve u svemu, ovo je ocigledno jedan od onih "evropskih" zakona, koji nigde u Evropi ne postoje osim u Srbiji!
[ vladd @ 10.01.2017. 07:20 ] @
Nije problem u kombijima, vec u vozacima koji ucestvuju u komercijalnom prevozu. Oni koji voze putnike i to naplacuju.

Trazi se da poloze profesionalnu kategoriju, ako im je voznja PROFESIJA.

Nekada se nije moglo biti trgovac bez trgovacke skole, automehanicar bez zanata ili srednje skole...
Pekar bez majstorskog ispita...

Period svastorada se polako zavrsava.
[ deki77 @ 10.01.2017. 09:09 ] @
Citat:
član:
Citat:
deki77:Koliko sam u EU primetio kombi prevoz nisam skoro video.(Putnika)
Sem naših i Bugara koji voze relaciju.Tu para od putnika i nema.Paravan za šverc..

u DE postoji kombi-prevoz, nije zabranjen, mi koristimo za transfer od parkinga do aerodroma (park and fly), a vidjao sam cesto da je u ponudama za karte za koncerte ili sl. dogadjaje cesto i kombi-prevoz u paketu, dalje vozio sam se par puta regularnim taxijem koji je ustvari kombi (8+1), zgodno kada je vise od cetvoro ljudi, samo trazis vece vozilo i oni posalju kombi, a evo i par firmi na koje sam prvo naisao: npr, npr, npr...
sve u svemu, ovo je ocigledno jedan od onih "evropskih" zakona, koji nigde u Evropi ne postoje osim u Srbiji!

Da druže..postoji to kao i tkz airport taxi sa kombijem.Obično je to Mercedes vito ili sl. model.Totalno nebitno..
Ali postoji i licenca koja mora da se ima i concession.Koja košta za taxi vozila od 500e mesecno..
[ DusanSukovic @ 10.01.2017. 09:36 ] @
Citat:
vladd:
Nije problem u kombijima, vec u vozacima koji ucestvuju u komercijalnom prevozu. Oni koji voze putnike i to naplacuju.

Trazi se da poloze profesionalnu kategoriju, ako im je voznja PROFESIJA.

Nekada se nije moglo biti trgovac bez trgovacke skole, automehanicar bez zanata ili srednje skole...
Pekar bez majstorskog ispita...

Period svastorada se polako zavrsava.



U pravu si, i da je zanimanje politicara - politicar, a ne politicar-bizmismen, da ih na nebrajam sad ovde koji odjednom iznenada otkrise poslovne talente otkad se dokopase vlasti..
[ Darko Nedeljković @ 10.01.2017. 16:27 ] @
Citat:
vladd:
Nije problem u kombijima, vec u vozacima koji ucestvuju u komercijalnom prevozu. Oni koji voze putnike i to naplacuju.

Trazi se da poloze profesionalnu kategoriju, ako im je voznja PROFESIJA.

U zabludi si, zakonodavac upravo nastoji da eliminise kombije a ne vozace. Sertifikat za profesionalne vozace CPC95 jos nigde ne moze da se dobije u Srbiji, ja pre neki dan zvao AMSS pitao kad mogu da polazem, kazu ne moze jos, ocekuje se za jedno pola godine. U GSP Beograd 99% vozaca nema sertifikat za profesionalne vozace, onih 1% su nasli foru da polazu u Sloveniji. Cak i kad ga dobiju, nece moci legalno da voze putnike kombijem 8+1.
[ vladd @ 10.01.2017. 17:00 ] @
To ne znaci da sam u zabludi, vec da je stvar idiotski pokrenuta.

To je tacna cinjenica da vozac mora da je sertifikovan ako zeli da se bavi profesijom.

A to sto je nemoguce doci do sertifikata, to je birokratsko davljenje u mulju.

Kombiji se i dalje redovno registruju i mogu da sluze za nekomercijalni prevoz.

Ne razumem termin "eliminise kombije"?
[ DusanSukovic @ 05.02.2017. 10:04 ] @
I sta bi sa zabranom? :-)
[ Darko Nedeljković @ 05.02.2017. 19:02 ] @
Poslednjih par nedelja sam procitao nekoliko vesti sa temom subvencionisanja autobuskih kompanija. Plan je da se novac poreskih obveznika trosi na njih, pritom da se naprimer ja nateram da se vozim poluraspalim autobusom umesto kombijem, a pritom da kombi prevoznici prestanu da pune budzet. Neko uticajan od svega toga ima koristi, to sto je isto to na stetu svih nas njega ionako ne dotice - on se ne vozi ni kombijem ni autobusom.
[ cozmo_im @ 06.02.2017. 10:00 ] @
U subotu sam prijavio kombi prevoznika koji spava za volanom i krivuda po autoputu brzinom od 130kmh (morao sam voziti preko 150 da ga obiđem). Toliko o njima.
[ član @ 06.02.2017. 10:25 ] @
a voznjom sa "preko 150" ne smatras da ugrozavas bezbednost ostalih ucesnika u saobracaju!? toliko o tebi i tvojoj savesti!
ima jedna narodna poslovica koja kaze da cega se jedan stidi, drugi se time hvali... ne mogu bas da se setim kako tacno ide.
[ Lavlja_Jazbina @ 06.02.2017. 10:49 ] @
Sigurno manje od ovog sto spava za volanom.
[ Braxi @ 06.02.2017. 11:43 ] @
oce li firma Krstic nastaviti sa poslom ?
[ cozmo_im @ 06.02.2017. 12:12 ] @
Citat:
član:
a voznjom sa "preko 150" ne smatras da ugrozavas bezbednost ostalih ucesnika u saobracaju!? toliko o tebi i tvojoj savesti!
ima jedna narodna poslovica koja kaze da cega se jedan stidi, drugi se time hvali... ne mogu bas da se setim kako tacno ide.


Autoput je u pitanju, a ovaj predstavlja opasnost po učesnike u saobraćaju. Jeste, mogao sam da čekam da se isprevrće ispred mene. Iza mene je pokušao da ga obiđe još jedan vozač a ovaj zamalo ga izguro na središnju bankinu. Nakon preticanja sam se vratio na prvobitnu brzinu od oko 130kmh što je moja brzina vožnje na autoputu po brzinomeru. A ako znaš iole propise, preticanje i obilaženje MORAŠ da obaviš što brže i u što kraćem roku. U retrovizoru sam video posle da i dalje šeta po putu od trake do trake, umalo izletevši s kolovoza, pa sam zvao MUP i prijavio ga. Ako neko vozilo ide 110kmh a ti želiš da ideš dozvoljenih 120 sigurno nećeš ubrzati na 120kmh i preticati ga pola minute, već ćeš ubrzati na 130-140 ili više dok pretičeš i onda se vratiti na svoju brzinu u traku za vožnju. Kao što znaš, zabranjeno je dugo zadržavanje i vožnja u levoj traci na autoputu. Da ne govorim da kad vozim 120-130 većina tih autoprevoznika samo prošiša pored mene u levoj traci (dakle preko 150 kmh) i ne usporavaju uopšte.
[ Lavlja_Jazbina @ 06.02.2017. 12:14 ] @
Mora da je pijan.
[ cozmo_im @ 06.02.2017. 12:16 ] @
Ma jok, supruga je gledala i kaže ovaj spava, ladno je padao na volan, onako baš kao kad ti se spava.
[ 3way @ 06.02.2017. 12:36 ] @
Citat:
član:
a voznjom sa "preko 150" ne smatras da ugrozavas bezbednost ostalih ucesnika u saobracaju!? toliko o tebi i tvojoj savesti!
ima jedna narodna poslovica koja kaze da cega se jedan stidi, drugi se time hvali... ne mogu bas da se setim kako tacno ide.


Ako pretices nekoga, bezbednije je da stisnes gas do patosa i preteknes ga, vratis se u svoju traku i smanjis brzinu, nego da 2 dana sedis u suprotnoj/najbrzoj traci...
[ član @ 06.02.2017. 12:58 ] @
Citat:
3way: Ako pretices nekoga, bezbednije je da stisnes gas do patosa i preteknes ga, vratis se u svoju traku i smanjis brzinu, nego da 2 dana sedis u suprotnoj/najbrzoj traci...

a ako neko vozi 130 km/h (ili max. dozvoljenom brzinom na odredjenom putu) onda nema potrebe da ga pretices, ako ces vec da mislis na bezbednost!

[Ovu poruku je menjao član dana 06.02.2017. u 16:44 GMT+1]
[ Braxi @ 06.02.2017. 13:22 ] @
cak i ako je u Nemackoj i vozi Audi ?
[ Lavlja_Jazbina @ 06.02.2017. 13:27 ] @
član..imas li ti uopste auto?
[ član @ 06.02.2017. 13:46 ] @
nemam, vozim se biciklom.
[ Java Beograd @ 06.02.2017. 13:56 ] @
... al' što da ne kontrira, ako je u mogućnosti ?!
[ član @ 06.02.2017. 14:02 ] @
ne kapiram sad... znaci vecina ovde smatra da su one oznake za ogranicenje brzine pored puta tako pro-forme postavljene i da svako treba da vozi oniliko koliko smatra da treba/moze/sme i kad neko kaze da nije bezbedno voziti brze od ogranicenja znaci da je za njega bicikl sa pomocnim tockovima, da je pckica, idot, sta vec?!
[ cozmo_im @ 06.02.2017. 14:18 ] @
Vidi, ja nikad nisam dobio kaznu za prekoračenje brzine, a vozim 25 godina... kad pretičem vozilo na magistrali gde je ograničenje 80 ili 100 (ako je motoput) a vozilo ide 60, moraš da ubrzaš i do 100kmh da bi BEZBEDNO izvršio preticanje. Jednostavno to su zakoni fizike. Osim ako nećeš da ga pretičeš čitav kilometar... kada ga pretekneš normalno je da se vratiš na brzinu koja je ograničena.

A da usporavam na 80-90kmh na autoputu da bi neki ludak se malo odaljio od mene i možda svejedno isprevrtao ispred mene mi nije ni na kraj pameti! Spora vožnja na autoputu je isto opasna kao i prebrza. Imao sam slučaj na magistralnom putu iz NS ka ZR da je iz šlepera unazad ispadala repa po putu, kamion je išao 50 na sat (ograničenje na tom delu 80) i svi smo se trudili da ga što brže obiđemo na ravnim delovima puta ne bi li izbegli bombe u vidu repe. Prijavljen je isto MUP i kamion je zaustavljen i parkiran pored puta (video sam kad sam se vraćao sutradan). Repa je istovarena.

Ali ovde niko ne govori o vožnji brže od ograničenja već o bezbednom preticanju, nakon koga je brzina vraćena na dozvoljenu. Pri tom on je i varirao brzinom (verovatno mu noga kad zaspi na sekund pritisne pedalu gasa - to se desilo mom prijatelju kad je zaspao, srećom nikog na putu i samo se izokretao srećom bez udesa. Zamisli da se ovaj izokretao sa nekih 10 vozila iza njega).

A ovi što voze kombi prevoz, sledeći put ću ih snimati da vidiš kojim se brzinama kreću.
[ član @ 06.02.2017. 14:51 ] @
ovo o cemu ti pricas su izuzetne situacije (lik koji spava za volanom, ispadanje tereta iz kamiona, itd.), ja bih u takvim situacijam usporio, a ne dodao gas, al dobro... svaki vozac donosi odluke kakve smatra da su u tom trenutku po njega i ostale najbezbednije, ili bi bar trebalo da tako da bude!

ali,
Citat:
cozmo_im: kad pretičem vozilo na magistrali gde je ograničenje 80 ili 100 (ako je motoput) a vozilo ide 60, moraš da ubrzaš i do 100kmh da bi BEZBEDNO izvršio preticanje. Jednostavno to su zakoni fizike. Osim ako nećeš da ga pretičeš čitav kilometar... kada ga pretekneš normalno je da se vratiš na brzinu koja je ograničena.

hoces da kazes da je zakonom dozvoljeno voziti brze od ogranicenja ako je to u svrhu bezbednog preticanja!?
[ Braxi @ 06.02.2017. 15:07 ] @
cozmo nisi u pravu. Ogranicenje brzine je ogranicenje brzine.

Znaci ako je 70 a ovaj ispred tebe vozi 70 ne mozes da ga pretices a da ne budes u prekrsaju. Meni se desi da nekad imam los predosecaj i namerno vozim po pravilu i onda evo ti pedera iza mene besni jer sam usporio 50 a on misli da treba 90 i jos ako je puna linija onda ide obavezno preticanje uz besni pogled ka meni...

ima dosta agresivaca.

[ cozmo_im @ 06.02.2017. 15:10 ] @
@član:

Na autoputu ne smeš da usporavaš saobraćaj, isto važi i za magistralu. Ili staneš ili pretičeš/obilaziš.

Preticanje vršiš tako (i obilaženje) da imaš dovoljno rastojanja od onog koga pretičeš i da što bezbednije završiš tu operaciju. Nigde ne piše u zakonu ništa o brzini prilikom preticanja. Ako je ograničeno 80 a neko se ispred tebe kreće 50 kmh teško da je dovoljno, na kratkim magistralnim pravcima koji su slobodni, izvršiti preticanje brzinom od max 80kmh. Nekad jeste ako je ravan i dobro pregledan put, ali u većini slučajeva nije. Recimo kad ide autobus brzinom od 50kmh a ograničenje je 80kmh sigurno ga nećeš pratiti 10km ako imaš uslova za preticanje, stisnućeš gas i preteći ćeš ga što brže, da bi oslobodio suprotnu traku. Nekad je za tu operaciju potrebno 500 i više metara ako kreneš da ga pretičeš sa naprimer 70 na sat. Ako zgaziš na 100kmh, razdaljina se drastično smanjuje (ako ne i duplo) i brže se vraćaš u svoju traku gde nastavljaš dozvoljenom brzinom. Ja tako uvek radim i osetno je velika razlika kad pretičem sa 70-80 nego sa 100 (na magistrali). Na autoputu držim konstantno i gazim brže samo pretičem budale kao taj kombi. Pošto na autoputu nemaš suprotan smer normalno preticanje možeš vršiti konstantnom brzinom ako pretičeš sporije aute (tako i radim), osim u slučajevima koji sam opisao (sa ovim kombijem).

@Braxi:

Da ponovim - nigde ne piše u zakonu ništa o brzini prilikom preticanja.


[ Lavlja_Jazbina @ 06.02.2017. 15:11 ] @
Koherencija,teorija i praksa koja kod tebe ne postoji pa samim tim i rezonovanje je totalno neupotrebljivo.

Bez da se dohvatis googla,koliko je ogranicenje brzine kombija.Koliko teretnog a koliko putnickog?

Pa nisi upoznat, a demagogiju da vodis,za to si spreman.

Tvoje bukvalno gledanje znakova bi te dovelo do nekog sudara recimo u ovo zimsko ledeno vreme.

Zasto,pa uvek postoji ONO da nisi prilagodio brzinu uslovima saobracaja.

A krucijalji deo ove reasprave oko vozaca kombija zato sto ne mozes ni zamisliti koliko iskustvo ima vozac da i bez vijuganja

kobija primeti da nesto nije uredu sa vozilom ispredl.

Kad budes bio vozac,mozemo pricati.Pitanje je kakav si i sa biciklom ucesnik u saobracaju?
[ Braxi @ 06.02.2017. 15:13 ] @
cosmo, nisam kocio saobracaj vec vozio taman dozvoljeno.

Ako mi ne verujes probaj ispred radara obici auto vecom brzinom od dozvoljene odmah ce te zaustaviti. Njih samo interesuje da li si prekoracio dozvoljenu brzinu.

A preticati mozes i na punoj liniji uz povecan oprez ako zato postoje opravdani razlozi recimo kamionu pukla osovina. neces sad cekati pola dana da ga odnesu.
[ cozmo_im @ 06.02.2017. 15:28 ] @
Postoje situacije gde je to nemoguće (recimo magistrala između Mladenovca i Palanke).

A obilaženje je dozvoljeno preko pune čak i kad autobus stoji na stajlištu, po novom zakonu.
[ član @ 06.02.2017. 15:49 ] @
Citat:
cozmo_im:Preticanje vršiš tako (i obilaženje) da imaš dovoljno rastojanja od onog koga pretičeš i da što bezbednije završiš tu operaciju. Nigde ne piše u zakonu ništa o brzini prilikom preticanja. Ako je ograničeno 80 a neko se ispred tebe kreće 50 kmh teško da je dovoljno, na kratkim magistralnim pravcima koji su slobodni, izvršiti preticanje brzinom od max 80kmh. Nekad jeste ako je ravan i dobro pregledan put, ali u većini slučajeva nije. Recimo kad ide autobus brzinom od 50kmh a ograničenje je 80kmh sigurno ga nećeš pratiti 10km ako imaš uslova za preticanje, stisnućeš gas i preteći ćeš ga što brže, da bi oslobodio suprotnu traku...

ma razumem sve sta pricas i sta je poenta onog sto pises i ne mogu da kazem da i sam pazim na ogranicenja kada preticem, ali sve to i dalje ne znaci da je prekoracenje brzine dozvoljeno (I NIJE) iako se, ako ti kazes, to ne pominje u zakonu! naravno da ni sam necu po svaku cenu prilikom preticanja voziti 80 km/h (tamo gde je dozvoljeno 80) da bi pretekao npr. bus koji ide 60 km/h, ako cu pritom rizikovati da se zakucam u kamion koji dolazi iz suprotnog smera. razlika je u tome sto ja verovatno ne bi ni otpoceo preticanje ako bi morao da prekoracim brzinu za 20-30-40 km/h pod izgovorom da bi "bezbedno" izvrsio preticanje!
medjutim, poenta je otisla daleko od onoga sto mi je bilo na umu, rekao sam:
Citat:
a ako neko vozi 130 km/h (ili max. dozvoljenom brzinom na odredjenom putu) onda nema potrebe da ga pretices, ako ces vec da mislis na bezbednost!

iza toga stojim i ne moze niko da me ubedi da je drugacije ponasanje ispravno!

[Ovu poruku je menjao član dana 06.02.2017. u 18:16 GMT+1]
[ 3way @ 06.02.2017. 19:15 ] @
Citat:
član:
a ako neko vozi 130 km/h (ili max. dozvoljenom brzinom na odredjenom putu) onda nema potrebe da ga pretices, ako ces vec da mislis na bezbednost!


A sta ako on vozi 120, a ti ga pristizes sa 130?
Nastavices da ga pretices brzinom od 10kmh?
[ botr @ 06.02.2017. 20:12 ] @
Zakonski, ne smes da vozis brze od ogranicenja i ako pretices. Po starom zakonu je pisalo neto u smislu, prilikom preticanja dozvoljeno je voziti prze od ogranicenja ukoliko je to potrebno a bi se bezbedno izvrsilo preticanje.

Citat:
Na putu van naselja vozač ne sme vozilom da se kreće brzinom većom od brzine dozvoljene
saobraćajnim znakom



Znaci ni u kom slucaju ne smes da vozis brze od ogranicenja.

Sad sto iam idiota koji ubrzavaju dok ih pretices, ne dozvoljavaju ti da ih preteknes, to je neka druga prica i realno bi morao da ides preko ogranicenja, u slucaju da si krenuo da pretices, a idiot doda gas.
[ bakara @ 06.02.2017. 20:28 ] @
Citat:
cozmo_im:
A obilaženje je dozvoljeno preko pune čak i kad autobus stoji na stajlištu, po novom zakonu.

Gde si ovo iskopao?
Nema nikakve logike da je ovo dozvoljeno ni po jednom zakonu.
[ član @ 07.02.2017. 06:36 ] @
Citat:
3way:A sta ako on vozi 120, a ti ga pristizes sa 130?
Nastavices da ga pretices brzinom od 10kmh?

kao sto sam vec i rekao, necu ni otpoceti preticanje ako bi morao da prekoracim brzinu za 20-30-40 km/h da bi ga bezbedno pretekao, a ako se bas kojim slucajem desi situacija da zapocnem preticanje i moram da prekoracim brzinu... ne gledam na ogranicenja!

Citat:
bakara
Citat:
cozmo_im::A obilaženje je dozvoljeno preko pune čak i kad autobus stoji na stajlištu, po novom zakonu.

Gde si ovo iskopao?
Nema nikakve logike da je ovo dozvoljeno ni po jednom zakonu.

nisam siguran za bus na stajalistu, ali u svakom slucaju nije isto obilazenje i preticanje. ako nesto stoji na putu onda ga ne pretices nego obilazis i tada smes da predjes preko pune linije.
[ Braxi @ 07.02.2017. 07:03 ] @
evo sta se meni desilo. Sisao sam sa autoputa kod Rume i krenuo za NS. Na ulazu u Irig ogranicenje je 40 ! I to je OK jer magistrala ide kroz centar ovog malog mesta. Ja znam za to i usporavam jer cesto stoji policija. Taman sidjoh dole i krenuh da se penjem ka centru kad traktor ispred mene ide tako oko 5km/h. ja zmigavac i obidjem ga zacas kad gore kod kafane policajac. STOP.

Pretekli ste traktor. Rekoh, nisam isao vise od 40kmh/h. To vam verujem ali tu je puna linija ! Jedva se videla i ja krenem da se vadim kako je isao presporo maltene stajao. On nesto nije hteo da mi uvazi i vec se masio za dzep i dok smo pricali ono kljuse od traktora se dovuce i vice mu traktorista "ej disi braca !" i kaze murov: ok, ali ubuduce zapamtite ovde nema preticanja.

Moze dakle svasta. U principu radar moze da te ukeba i kad pretices i cak i kad nisi prvo vozilo u koloni nego kao juris iza da ih stignes.
[ Darko Nedeljković @ 07.02.2017. 10:25 ] @
Jasno je sta je najbezbednije za saobracaj - zakonom zabraniti kombije, traktore, kamione, automobile i ostale ucesnike u saobracaju.
[ cozmo_im @ 07.02.2017. 10:42 ] @
Citat:
bakara:
Gde si ovo iskopao?
Nema nikakve logike da je ovo dozvoljeno ni po jednom zakonu.


Naravno da sme da se obilazi autobus na stajalištu/stanici, osim ako nije prevoz dece i ako već nije dao žmigavac da se uključi.

Član 25.
Vozač vozila koje obilazi vozilo za javni prevoz putnika, odnosno autobus
kojim se obavlja prevoz putnika za sopstvene potrebe, koje se nalazi na stajalištu,
mora da upravlja vozilom tako da ne ugrožava lice koje u to vozilo ulazi ili izlazi.

Lice iz stava 1. ovog člana, koje zbog ulaska, odnosno izlaska iz vozila treba
da stupi na kolovoz, dužno je da se prethodno uveri da stupanjem na kolovoz ne
ometa saobraćaj i ne ugrožava bezbednost saobraćaja.
Vozač vozila mora da se zaustavi iza vozila iz stava 1. ovog člana, kada lica
koja ulaze, odnosno izlaze iz tog vozila, moraju da pređu preko saobraćajne trake,
odnosno biciklističke staze ili trake kojom se vozilo kreće.


Član 26.
Ukoliko se vozilo za organizovan prevoz dece zaustavlja radi ulaska ili izlaska
dece, na putu sa po jednom saobraćajnom trakom po smeru, vozači ostalih vozila su
dužni da se zaustave dok deca ulaze ili izlaze iz vozila.
Za vreme ulaska i izlaska dece iz vozila, vozač tog vozila mora uključiti sve
pokazivače pravca.


Član 27.
Vozač je dužan da, u naselju, omogući uključivanje u saobraćaj autobusu koji
se propisno uključuje u saobraćaj sa stajališta.

Dakle, možeš da obiđeš ali moraš i da ga pustiš ako krene da se uključuje. Kad stoji obilaziš i peko pune. Čak je bilo i u SAT-u a i Okanović je pričao o tome.
[ Braxi @ 07.02.2017. 11:39 ] @
cosmo ajde da razdvojimo dve stvari.

jedno je obilaziti vozilo koje stoji iz nekog razloga a

sasvim drugo obilaziti vozilo u pokretu sa prekoracenjem dozvoljene brzine.
[ goat @ 07.02.2017. 12:40 ] @
,,, i da se vratimo na temu....


.... danas na NBG protestna "šetnja" kombija ... iskačenim transparentima i sirenama su skretali pažnju na sebe
[ BluesRocker @ 07.02.2017. 12:41 ] @
Citat:
cozmo_im:
Na autoputu ne smeš da usporavaš saobraćaj, isto važi i za magistralu. Ili staneš ili pretičeš/obilaziš.

Na šta tačno misliš? GSP 611 iz Dobanovaca se kreće brzinom 50km/h gde je ograničenje 120km/h.
[ bakara @ 07.02.2017. 13:27 ] @
Citat:
cozmo_im:
Citat:
bakara:
Gde si ovo iskopao?
Nema nikakve logike da je ovo dozvoljeno ni po jednom zakonu.


Naravno da sme da se obilazi autobus na stajalištu/stanici, osim ako nije prevoz dece i ako već nije dao žmigavac da se uključi.

Član 25.
Vozač vozila koje obilazi vozilo za javni prevoz putnika, odnosno autobus
kojim se obavlja prevoz putnika za sopstvene potrebe, koje se nalazi na stajalištu,
mora da upravlja vozilom tako da ne ugrožava lice koje u to vozilo ulazi ili izlazi.

Lice iz stava 1. ovog člana, koje zbog ulaska, odnosno izlaska iz vozila treba
da stupi na kolovoz, dužno je da se prethodno uveri da stupanjem na kolovoz ne
ometa saobraćaj i ne ugrožava bezbednost saobraćaja.
Vozač vozila mora da se zaustavi iza vozila iz stava 1. ovog člana, kada lica
koja ulaze, odnosno izlaze iz tog vozila, moraju da pređu preko saobraćajne trake,
odnosno biciklističke staze ili trake kojom se vozilo kreće.


Član 26.
Ukoliko se vozilo za organizovan prevoz dece zaustavlja radi ulaska ili izlaska
dece, na putu sa po jednom saobraćajnom trakom po smeru, vozači ostalih vozila su
dužni da se zaustave dok deca ulaze ili izlaze iz vozila.
Za vreme ulaska i izlaska dece iz vozila, vozač tog vozila mora uključiti sve
pokazivače pravca.


Član 27.
Vozač je dužan da, u naselju, omogući uključivanje u saobraćaj autobusu koji
se propisno uključuje u saobraćaj sa stajališta.

Dakle, možeš da obiđeš ali moraš i da ga pustiš ako krene da se uključuje. Kad stoji obilaziš i peko pune. Čak je bilo i u SAT-u a i Okanović je pričao o tome.


Gde ti ovde pise da mozes autobus da obidjes dok stoji na stajalistu preko pune linije, molim te obelezi ja ne vidim taj deo?
[ cozmo_im @ 07.02.2017. 14:00 ] @
Član 25.
Vozač vozila koje obilazi vozilo za javni prevoz putnika, odnosno autobus
kojim se obavlja prevoz putnika za sopstvene potrebe, koje se nalazi na stajalištu,
mora da upravlja vozilom tako da ne ugrožava lice koje u to vozilo ulazi ili izlazi.

Okanović je pojasnio u SAT Plusu. Možeš da obiđeš autobus koji stoji dokle god nije dao žmigavac i ukoliko putnici ne prelaze put (pešački prelaz ispred ili iza).
[ bakara @ 07.02.2017. 14:03 ] @
A puna linija znaci da je bezbedno da obidjes bez ugrozavanja icije bezbednosti?

Daj bre, mora da se salis
[ cozmo_im @ 07.02.2017. 15:03 ] @
Tako je kako je. Čovek objasnio lepo. Pročitaj zakon ponovo, onaj deo o obilaženju, ne smeš samo AKO bi bio rizik za bezbednost onih iz suprotnog smera.

Ako nema nikog, možeš.

Ili ćeš da čekaš, naprimer, autobus koji se pokvario na stajalištu (ili iz drugih razloga se duže zadržava) 5 minuta iza?

Brkaš obilaženje i preticanje. Obilaziš zaustavljeno vozilo. U pokretu ne smeš jer je to preticanje.
[ Bojan Basic @ 07.02.2017. 15:35 ] @
Citat:
bakara:
Gde ti ovde pise da mozes autobus da obidjes dok stoji na stajalistu preko pune linije, molim te obelezi ja ne vidim taj deo?

Tu zapravo stvarno ne piše, ali tačno je da to smeš. Evo gde piše:
Citat:
Član 55

Preticanje ili obilaženje vozač sme da vrši samo ako time ne ometa normalno kretanje vozila koja dolaze iz suprotnog smera kada na putu ima dovoljno prostora za bezbedno izvođenje tih radnji.

Vozač ne sme da vrši preticanje ili obilaženje kada time može ugroziti druge učesnike u saobraćaju.

Vozač ne sme vozilom da vrši preticanje ili obilaženje:
...
15) na način da prelazi vozilom preko neisprekidane uzdužne linije pri čemu koristi saobraćajnu traku namenjenu za kretanje vozila iz suprotnog smera.

Obilaženje zaustavljene kolone na putu je zabranjeno ako se vozač nakon obilaženja ne bi mogao bezbedno uključiti na saobraćajnu traku namenjenu kretanju vozila u smeru u kome se on kreće.

Izuzetno, obilaženje u slučaju iz stava 3. tačka 15) ovog člana je dozvoljeno, pod uslovima iz stava 1. ovog člana.

Vozač koji pretiče dužan je da svoje vozilo drži na potrebnom rastojanju i odstojanju od vozila koje pretiče, tako da ga ne ometa niti ugrožava druge u saobraćaju.

Dakle, obilaženje preko pune linije jeste dozvoljeno — ali samo obilaženje, ne i preticanje (i, logično, pod uslovom da time ne ometaš vozila iz suprotnog smera), a evo koja je tačno razlika:
Citat:
Član 7

Izrazi upotrebljeni u ovom zakonu imaju sledeće značenje:
...
74) preticanje je prolaženje učesnika u saobraćaju pored drugog učesnika u saobraćaju koji se kreće kolovozom u istom smeru,
75) obilaženje je prolaženje učesnika u saobraćaju pored drugog učesnika u saobraćaju koji se ne pomera, objekta ili prepreke na kolovozu
...

Drugim rečima, pošto se autobus na stajalištu ne pomera, prolazak pored njega klasifikuje se kao obilaženje a ne preticanje, i onda primenjujemo ono što sam citirao iz člana 55.
[ bakara @ 07.02.2017. 15:58 ] @
to je sve OK i ima nekog smisla da ne pricamo o vozilu za javni prevoz putnika.
Sa te strane to je jako nebezbedno obilaziti.
[ Braxi @ 07.02.2017. 16:03 ] @
jel mozes Basicu da nadjes zakon o prekoracenju brzine prilikom preticanja, da li je dozvoljeno ?
[ botr @ 07.02.2017. 17:15 ] @
Preticanje i obilazenje, dva razlicita pojma. Obilazenje je kada vozilo stoji, i dozvoljeno je da obidjes vozilo i preko pune linije, a preticanje je prolazenje pored vozila koje se krece.
[ Bojan Basic @ 07.02.2017. 17:59 ] @
Citat:
Braxi:
jel mozes Basicu da nadjes zakon o prekoracenju brzine prilikom preticanja, da li je dozvoljeno ?

Ne vidim po kom osnovu bi to bilo dozvoljeno; cozmo_im je već dva-tri puta istakao da u zakonu ništa ne piše o ograničenju brzine prilikom preticanja — pa logično je da, ukoliko o tome ništa ne piše, onda se primenjuje stanje po defoltu, tj. da je ograničenje prilikom preticanja isto kao i ograničenje dok voziš svojom trakom (da bi nešto bilo izuzetak od opšteg pravila, mora se jasno navesti da je to izuzetak; koja je logika reći „to je sigurno izuzetak jer nigde nije eskplicitno pomenuto da se opšte pravilo odnosi i na taj slučaj“!?). Međutim, izgleda je svašta podložno kreativnom tumačenju.
[ DusanSukovic @ 11.02.2017. 12:22 ] @
Citat:
cozmo_im:
U subotu sam prijavio kombi prevoznika koji spava za volanom i krivuda po autoputu brzinom od 130kmh (morao sam voziti preko 150 da ga obiđem). Toliko o njima.



Spavaju i masinovodje i vozaci slepera, vozaci autobusa, vozaci obicnih automobila, ne vidim specificnost spavanja vozaca kombija za ovu temu? Ili se oni definitivno ne uklapaju u kalup baletanke od ministarke?
[ pajapop @ 11.02.2017. 22:30 ] @
Ja gvirnuo u resenje...kakav blam!!!


[ član @ 12.02.2017. 07:04 ] @
meni ovo vise lici na jedan UFO koji je upravo poleteo! :)
[ Darko Nedeljković @ 12.02.2017. 08:21 ] @
Interesantno je sta se to dogodilo sa stanjem svesti prosecnog ES forumasa - pre deceniju smo otprilike svi ovde bili protiv odrzavanja u zivotu privrednih dinosaurusa pomaganjem istima da pokriju gubitke sredstvima prikupljenim od poreskih obveznika i uspesnih malih biznisa koji pruzaju kvalitetniju, brzu, fleksibilniju i povoljniju uslugu. Danas, da li smo ukapirali da smo bili u zabludi, ili nam je medijskom kampanjom ispran mozak, uglavnom mi podrzavamo subvencionisanje poluraspadnutog javnog preduzeca ATP Pancevo i slicnih, sto znaci da negde iz nasih dzepova treba zahvatiti vise novca, kako bi potom platili skuplju kartu, cekali autobus pola sata umsto pet minuta i vozio nas poluraspadnut autobus, prljav, bez klime i grejanja? Ako mene pitate - to je cist mazohizam.
[ član @ 13.02.2017. 07:08 ] @
Citat:
Darko Nedeljković: Interesantno je sta se to dogodilo sa stanjem svesti prosecnog ES forumasa - pre deceniju smo otprilike svi ovde bili protiv odrzavanja u zivotu privrednih dinosaurusa pomaganjem istima da pokriju gubitke sredstvima prikupljenim od poreskih obveznika i uspesnih malih biznisa koji pruzaju kvalitetniju, brzu, fleksibilniju i povoljniju uslugu.

niko ovde nije za suzbijanje malih uspesnih privrednika, a jos manje za subvencionisanje posrnulih drustvenih/drzavnih preduzeca! nije mi uopste jasno kako si do takvog zakljucka dosao?! citiraj neki post sa ove teme koji potvrdjuje to sto si napisao!
[ DusanSukovic @ 16.02.2017. 04:52 ] @
Citat:
bakara:
to je sve OK i ima nekog smisla da ne pricamo o vozilu za javni prevoz putnika.
Sa te strane to je jako nebezbedno obilaziti.




Skoro sam video na Terazijama autobus GSP nagnut pod uglom oko 15 stepeni, meni je licno delovao jako nebezbedno za putnike a i vosila u prometu, nije mi jasno zasto taj autobus nije iskljucen iz saobracaja i poslata mu zamena, vec izigrava strasilo na putu..
[ madamov @ 16.02.2017. 08:18 ] @
Izgleda da je Brat kupio Lastu, pa prema tome ...
[ DusanSukovic @ 18.02.2017. 07:09 ] @
Znaci istina, ne laze kafana..

Legao honorar za kupovinu najmodernijih "avijona" ?


Evo za zabavu kako prodaju avione transparentni Svedjani, mislim ni da Rusima slicna taktika nije mrska..

http://www.thelocal.se/2015062...-in-jas-gripen-bribery-scandal