Da li je stvarno auto postao neisplativ i nepraktičan ako se vozi uglavnom u gradu i eventualno nekad ode van grada? Da li je car sharing zaista rešenje ili samo obična marketinška podvala?
[ DaliborP @ 24.01.2017. 09:31 ] @
Zanimljiva tema, i svakako najvise zanima ljude koji zive u gradovima. Po meni najvazniji faktor gde iznajmljivanje ima prednost u odnosu na posedovanje jeste to da li koristis automobil za put od/do posla. Ako je to slucaj, znaci da ti automobil treba uglavnom vikendom i eventualno nekim drugim danom kad treba nesto da obavis.
I onda se sve svodi na prostu racunicu, koliko dana mesecno ti treba automobil, i koliko ce da te kosta. Ne verujem da ova racunica vazi za Srbiju gde su mesecni troskovi posedovanja automobila manji, ali za zemlje zapadne Evrope svakako vazi.
Drugi faktor je ljubav prema automobilima, koju razumem da dosta ljudi ima i jednostavno ne zali pare da bi imao svog "ljubimca". Tu ne pomaze racunica.
[ zwischenberger @ 24.01.2017. 09:50 ] @
Tačno tako, meni automobil ne treba svakodnevno, na posao idem ili gradskim prevozom ili biciklom jer je problem parkiranje (desi se da nekad kružim i pola sata, a do posla mi treba 15 minuta)... Auto mi stoji uglavnom na parkingu ispred kuće i koristim ga uglavnom vikendom. Kad sam stavio na papir dosta para ode na auto koji ne prelazi puno:
→troškovi registracije i osiguranja
→troškovi servisa
→propratni troškovi (parkiranje, putarine, kazne,...)
→amortizacija
——————————————————————
800 €/godišnje (za mali gradski auto koji imam) samo za auto koji stoji na parkingu...
Sa druge strane, auto ipak daje osećaj sigurnosti i mobilnosti, tako da se i kod mene bore srce i razum :), gde mi razum kaže da mi auto u suštini ne treba...
[ DaliborP @ 24.01.2017. 10:45 ] @
Za 800 evra godisnje se sigurno ne isplati iznajmljivati povremeno, i da placas €10 dnevno, ispasce te skuplje da recimo rentas svaki vikend. U tom slucaju je verovatno bolje posedovati auto, nema tog sharing programa koji ce biti povoljniji. Prednost iznajmljivanja je ta sto uvek vozis novi automobil i realno ne brines o njemu kao o svom....
[ jablan @ 24.01.2017. 11:24 ] @
Citat:
DaliborP: Za 800 evra godisnje se sigurno ne isplati iznajmljivati povremeno
Pa zavisi koliko se često iznajmljuje, zar ne? Drugo, da li u tih 800e ulazi cena samog auta?
[ Java Beograd @ 24.01.2017. 11:41 ] @
Pro:
I meni je računica (višegodišnji prosek) oko 800€ godišnje - registracija, održavanje i poneki retki kvarovi (koji i nisu bili tako skupi)
Dodaj gorivo i gubitak na vrednosti automobila, i videćeš koliko to košta.
Kontra:
Ok, onda bih svakako morao da kupujem mesečnu BUS Plus.
Umesto da stignem kući za 15-20 min, gradskim bih se klackao bar 45 min. Ukupno do posla i nazad - sat i po. Sat i po života svaki dan bačeno.
[ DaliborP @ 24.01.2017. 11:53 ] @
Citat:
jablan:
Citat:
DaliborP: Za 800 evra godisnje se sigurno ne isplati iznajmljivati povremeno
Pa zavisi koliko se često iznajmljuje, zar ne? Drugo, da li u tih 800e ulazi cena samog auta?
Ako iznamljujes tipa jednom mesecno na vikend, onda ova diskusija i nije relevantna jer ti ocigledno ne treba automobil. Ali ako neko razmislja o ovoj temi, onda se obicno nalazi negde izmedju, dakle automobil mu treba(zeli da ga ima) malo cesce.
Da, cena auta je posebna stavka, i naravno koliko gubi na vrednosti svake godine. U svakom slucaju 800 evra godisnje izadje oko 60-70 evra mesecno, pitanje je koliko te kosta iznajmljivanje automobila.
Citat:
Java Beograd: Kontra:
Ok, onda bih svakako morao da kupujem mesečnu BUS Plus.
Umesto da stignem kući za 15-20 min, gradskim bih se klackao bar 45 min. Ukupno do posla i nazad - sat i po. Sat i po života svaki dan bačeno.
To je uvek najveci faktor, da li koristis automobil za put do posla ili ne.
Nekom je autom sporije zbog guzve, neko nema obezbedjen parking, neko hoce biciklom ili peske....Takvim ljudima realno ne treba auto toliko cesto ako zive u gradu.
[ goat @ 24.01.2017. 12:01 ] @
... zanimljiva tema ali u Srbiji ne pije vodu nikako, niti će u narednih 50 godina ...
... ne vidim ni jedan razlog zašto bi "šerovanje" automobila u Srbiji imalo prednost u odnosu na imanje sopstvenog automobila..
ovde nisu skupe dažbine za registraciju bez obzira koliko kukali.. ovde za mali automobil koji itekako može da završi posao godišnje dažbine su 150E a u Sloveniji je npr 1000E.... pa ni održavanje njie skupo ko ne koristi automobil često... javni prevoz je blaga jeza, 20% putnika se švercuje, 70% je sa povlašćenim kartama (nažalost zemlja smo koja promoviše i potstiče siromaštvo) , a samo 10% njih pošteno plaćaju + permanentna opasnost od džeparoša + sveobuhvatna totalna nekultura stanovništva..
... a gde je "cimanje" tokom pretrage za slobodan automobil? .... može li se do njega stići silaskom na parking ispred stambene zgrade?.. ko će mi garantovati da je neko pre mene počistio kola za svojim psom, na mesto gde dete treba da sedne?
... neka hvala, ipak ću ja dalje da bacam novac na svoju kotrljajuću limenu kantu...
[ zwischenberger @ 24.01.2017. 12:26 ] @
Citat:
Java Beograd: Pro:
I meni je računica (višegodišnji prosek) oko 800€ godišnje - registracija, održavanje i poneki retki kvarovi (koji i nisu bili tako skupi)
Dodaj gorivo i gubitak na vrednosti automobila, i videćeš koliko to košta.
Kontra:
Ok, onda bih svakako morao da kupujem mesečnu BUS Plus.
Umesto da stignem kući za 15-20 min, gradskim bih se klackao bar 45 min. Ukupno do posla i nazad - sat i po. Sat i po života svaki dan bačeno.
To je ok kada ti automobil štedi vreme, uvek bih birao pre vreme nego novac, ali kod mene je upravo obrnuto - u većini slučajeva brže mi je bez automobila (pogotovo u vreme špiceva). Ne mogu da priznam sebi da u gradovima, koji imaju sređenu infrastrukturu javnog saobraćaja, posedovanje automobila je potpuno obesmišljeno. Pitanje je samo da li je automobil zaista onda luksuz?
Citat:
... a gde je "cimanje" tokom pretrage za slobodan automobil? .... može li se do njega stići silaskom na parking ispred stambene zgrade?.. ko će mi garantovati da je neko pre mene počistio kola za svojim psom, na mesto gde dete treba da sedne?
Ovde si totalno upravu, to su sve mane car sharing-a i to i mene najviše odbija od te ideje...
[ jablan @ 24.01.2017. 12:54 ] @
Citat:
zwischenberger: Ovde si totalno upravu, to su sve mane car sharing-a i to i mene najviše odbija od te ideje...
Vremenom će se verovatno i car sharing isprofilisati na različite "tiere", pa će biti onih sa kučećim dlakama i onih nešto skupljih gde je neko te kučeće dlake u međuvremenu očistio. Inače, kao roditelj odgovorno tvrdim da deca automobil usvinje 10 puta više nego bilo koji ker.
[ DaliborP @ 24.01.2017. 13:34 ] @
Car sharing je relativno nova stvar, koristio sam ga par puta i uvek je bilo cisto i uredno iz mog iskustva. Ipak postoje pravila koriscenja da ne moze bas da se ostavi svinjac. Ali nije car sharing jedina opcija, klasicno iznajmljivanje automobila isto moze da se koristi.
[ zwischenberger @ 24.01.2017. 13:39 ] @
Jedino je pitanje da li bih se odrekao svog automobila i koristio car sharing/iznamljivanje ako računica kaže da je povoljnije? Naime, ispod 10.000 km/godišnje je jeftinije koristiti car sharing (u Nemačkoj doduše)
[ DaliborP @ 24.01.2017. 13:54 ] @
Ne razumem, ako je vec tako pa sta ce ti onda automobil? Cela ideja je da ne moras da ga imas i placas dadzbine i dodatne troskove oko njega.
[ HoT_Steppa @ 24.01.2017. 14:37 ] @
Jednom do dva puta godišnje se otvori ista tema, koristite malo pretragu...
[ član @ 24.01.2017. 14:42 ] @
citao sam nedavno neku uporednu analizu troskova sopstvenog auta i car-sharinga za one koji malo prelaze godisnje i kao ispada da je duplo jeftiniji car sharing kada se posmatra na neki duzi period... na 5 god., mislim. ako budem uspeo da nadjem ponovo taj sajt postavicu link. naravno sve na sajtu koji propagira car sharing!
ja mislim da to nije bas tako crno-belo, da to i dalje ima gomilu nedostataka koje su vec gore pomenute, ako nekada u buducnosti bude na ulicama svaki drugi auto car-sharing, onda ce mozda biti OK, ovako pretpostavljam da van vecih gradova nema sanse da to profunkcionise jos narednih 50 god.!
[ Nebojsa Milanovic @ 24.01.2017. 14:46 ] @
Ne samo to, mislim da ova tema udara u same temelje onoga kako dobar broj onih koji imaju auto gledaju na njega...
Slažem se da je nekada imati auto a pogotovo više njih, neracionalno, ali auto je muškarcima vrlo često fetiš u čemu ako se ne pretera nema ništa loše.
Nije jeftino imati auto, ali ako postoje mogućnosti to ima svojih draži koje se ne mogu računski izraziti.
Osim toga, siguran sam da postoje i veći bunari za bacanje para od auta.
[ DaliborP @ 24.01.2017. 15:02 ] @
Citat:
član:
ja mislim da to nije bas tako crno-belo, da to i dalje ima gomilu nedostataka koje su vec gore pomenute, ako nekada u buducnosti bude na ulicama svaki drugi auto car-sharing, onda ce mozda biti OK, ovako pretpostavljam da van vecih gradova nema sanse da to profunkcionise jos narednih 50 god.!
Za 50 godina vecina automobila ce biti bez vozaca :) Negde sam procitao da su se vec rodili oni koji nikad nece imati potrebu za polaganjem vozackog ispita.
Ali generalno si u pravu, van veceg grada od ovog koncepta nema nista. Ipak treba veca koncentracija ljudi da bi to uspelo.
[ goat @ 24.01.2017. 17:03 ] @
Citat:
DaliborP:
..... Cela ideja je da ne moras da ga imas i placas dadzbine i dodatne troskove oko njega.
.... smanjenje troškova... daaa i ja sam za to, ali šta se dobije, a šta izgubi?.. ne znam ja toga ko je radio na svoju štetu a da je opstao
... ni ja ne razumem pušače... bez duvanskog dima se ne umire od gladi, a mnogi ga gutaju i za to daju novac a koliko?... lako je izračunati 200x300=60000din ... a ovde se polemiše o viskoj ceni imanja automobila!?...
.... a mobilni telefon(i)?...neko je životno ugržen ako nema pristup internetu 24h dnevno!?... zašto ne koristimo one javne telefone po ulicama što su pre nekoliko godina postavljeni po gradovima!?
... i to šerovanje mi mnogo liči na hipi pokret... ono zajednica, zajednička svojina i tako to... drugovi ovo je sve naše ... opet kažem "neka hvala"
[ DaliborP @ 25.01.2017. 10:06 ] @
Citat:
goat: .... smanjenje troškova... daaa i ja sam za to, ali šta se dobije, a šta izgubi?.. ne znam ja toga ko je radio na svoju štetu a da je opstao
Nisam siguran na kakvu tacno stetu mislis. Ovde se radi o potrebi, tj nemanju iste za posedovanjem automobila. Ako neko moze naci takav balans sa iznajmljivanjem/sharingom, ne vidim zasto bi se radilo o ikakvoj steti. Dobitak je obicno taj da vise ne moras da trosis novac na automobil koji ti uglavnom stoji parkiran. Gubitak je uglavnom fleksibilnost da mozes da dodjes do auta u svakom momemtu kad ti zatreba.
[ Java Beograd @ 25.01.2017. 10:26 ] @
Dobro, postoji i taksi.
[ član @ 25.01.2017. 10:36 ] @
Citat:
DaliborP:Za 50 godina vecina automobila ce biti bez vozaca...
a zamisli tek ludilo: vecina/svi automobili bez vozaca + vecina/svi car-sharing! to bi znacilo, udjes u bilo koji parkirani auto koji na ulici vidis, kazes, utipkas, procita ti misli, ili koja tad vec bude tehnologija, i on te odveze :) mislim da ce, ipak, koja godinica vise od 50 proci dok to bude svakodnevnica!
[ goat @ 25.01.2017. 10:48 ] @
Citat:
član: a zamisli tek ludilo: vecina/svi automobili bez vozaca + vecina/svi car-sharing! to bi znacilo, udjes u bilo koji parkirani auto koji na ulici vidis, kazes, utipkas, procita ti misli, ili koja tad vec bude tehnologija, i on te odveze :) mislim da ce, ipak, koja godinica vise od 50 proci dok to bude svakodnevnica!
.... nešto me ovo potseća na sabrana dela Karla Marksa....
[ Ivan Dimkovic @ 25.01.2017. 11:03 ] @
Kakve veze Karl Marks ima sa necim sto je specijalizovani javni prevoz, nece to biti "nacionalizovana" vozila koja su oteta od "burzoazije" i data na raspolaganje "radnickoj klasi" vec ce to biti vozila u vlasnistvu firme koja pruza usluge car sharing-a, mozda upravo neke od GSP firmi i koja ces ti, korisnik, placati - u vidu mesecne pretplate ili po voznji. Jedina razlika u buducnosti moze biti da ce vozila biti autonomna, sve ostalo vec godinama postoji kao "obican" car sharing.
Opet, ni taj 'autonomni' car-sharing nije resenje za preopterecene gradove buducnosti - lepo je kao "lux" opcija i verovatno ce biti upravo i prodavano kao tako (a najveci "lux" ce biti voznja sopstvenog auta, nesto sto ce porezi i propisi o zagadjenju verovatno uciniti dostupno samo najbogatijima). Ipak, najefikasniji i verovatno najmasovniji vid prevoza ce i dalje biti javni prevoz tipa metroa, voza, autobusa i sl.
Ali da se vratimo u sadasnjost, posedovanje sopstvenog automobila ima povoljnosti (ali i mane) koje nisu uracunate u racunicu "benzin+registracija+osiguranje+servis", recimo momentalna dostupnost ili emotivna vrednost tako da sve to covek mora ubaciti u racunicu da bi dobio rezultat da li je car sharing bolje resenje od imanja sopstvenog auta ili ne.
Sto se tice najma vs. posedovanja, tu se stvar svodi na obicnu igru brojevima, tu se bar sve moze kvantifikovati.
[ Lavlja_Jazbina @ 25.01.2017. 11:15 ] @
[quote]član:
Citat:
to bi znacilo, udjes u bilo koji parkirani auto koji na ulici vidis,
Meni to lici na.....
Ivane,koji si ti optimista.Kao da ne zivis na ovoj zemaljskoj kugli.Buducnost pojedinaca iz senke su ratovi i haos,bas kao na klipu
koji sam postavio.
[ jablan @ 25.01.2017. 11:20 ] @
Citat:
DaliborP: Dobitak je obicno taj da vise ne moras da trosis novac na automobil koji ti uglavnom stoji parkiran.
Dobitak je i taj da je više slobodnih parking mesta -> manje vozila na ulicama koje traže slobodno parking mesto -> manja gužva na saobraćajnicama -> kraće vreme putovanja za sve.
Takođe: manja potreba za parking mestima -> više zelenih površina -> prijatnije mesto za život
itd itd
[ Darko Nedeljković @ 25.01.2017. 12:33 ] @
Citat:
ne znam ja toga ko je radio na svoju štetu a da je opstao
Pa, pomenuo je neko gore:
- kompletno svi pusaci
a osim njih jos:
- oni koji borave u prostorijama gde se pusi
- oni koji piju alkoholna pica
- narkomani
- oni koji piju gazirana pica
- oni koji jedu hranu sa E kodovima
- oni koji se izlazu prekovremenom radu, stresu, nezdravom zivotu
- oni koji ne spaavju dovoljno
- itd, spisak je poduzi.
Generalno, ako zanemarimo statisticku gresku, svi ljudi na planeti rade na svoju stetu pa zive.
[ inobradovic @ 25.01.2017. 13:56 ] @
Ti smisli kako da ti auto ne bude trosak, imas dosta solucija da ne sirim temu recimo kupis auto za jednu cenu koristis odredjeni period i prodas skuplje ili za iste pare
[ član @ 25.01.2017. 14:04 ] @
Citat:
inobradovic: Ti smisli kako da ti auto ne bude trosak, imas dosta solucija da ne sirim temu recimo kupis auto za jednu cenu koristis odredjeni period i prodas skuplje ili za iste pare
jedna od solucija je i da npr. ode u Egipat da natoci gorivo po 0,20$ pa ce jos vise da mu se isplati!
[ Java Beograd @ 25.01.2017. 14:22 ] @
Citat:
Darko Nedeljković:- oni koji jedu hranu sa E kodovima
LOL !
[ DaliborP @ 25.01.2017. 15:04 ] @
Citat:
član:
a zamisli tek ludilo: vecina/svi automobili bez vozaca + vecina/svi car-sharing! to bi znacilo, udjes u bilo koji parkirani auto koji na ulici vidis, kazes, utipkas, procita ti misli, ili koja tad vec bude tehnologija, i on te odveze :) mislim da ce, ipak, koja godinica vise od 50 proci dok to bude svakodnevnica!
Driveless cars uveliko voze dok ja i ti raspravljamo o ovome, vise se ne radi o dalekoj buducnosti. http://fortune.com/2017/01/24/driverless-car-cities/
A taj koncept kome se podsmevas je u principu i jedino resenje, zasto bi posedovao automobil ako mozes uvek da sednes u bilo koji da te odveze na zeljenu adresu?
Citat:
jablan:
Dobitak je i taj da je više slobodnih parking mesta -> manje vozila na ulicama koje traže slobodno parking mesto -> manja gužva na saobraćajnicama -> kraće vreme putovanja za sve. Mada realno, poboljsanje javnog prevoza, npr metro uvek mnogo vise pomaze smanjenju guzvi.
Takođe: manja potreba za parking mestima -> više zelenih površina -> prijatnije mesto za život
itd itd
Naravno, kad bi taj koncept iole zaziveo odrazilo bi se pozitivno na guzve u gradu. Kad idem na posao ujutro, 95% automobila imaju samo jednu osobu u kolima - vozaca, sve ukazuje koliko je javni prevoz (ili bilo kakav drugi) bolji.
[ DaliborP @ 25.01.2017. 15:09 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic:
Kakve veze Karl Marks ima sa necim sto je specijalizovani javni prevoz, nece to biti "nacionalizovana" vozila koja su oteta od "burzoazije" i data na raspolaganje "radnickoj klasi" vec ce to biti vozila u vlasnistvu firme koja pruza usluge car sharing-a, mozda upravo neke od GSP firmi i koja ces ti, korisnik, placati - u vidu mesecne pretplate ili po voznji. Jedina razlika u buducnosti moze biti da ce vozila biti autonomna, sve ostalo vec godinama postoji kao "obican" car sharing.
Npr, taxi. Idealan primer gde bi ovo moglo da se primeni.
Uber je vec radio testove sa driveless cars, Tesla je vec radio trials da mozes da otkljucas i pokrenes auto sa facial recognition.
A i ne moras da slusas taksistu, sta ima bolje od toga :)
[ Ivan Dimkovic @ 25.01.2017. 16:06 ] @
Ja sam malo skeptican oko skore ere samo-vozecih automobila (nivoa 4+, dakle potpuno autonomna voznja).
Svi trenutni eksperimenti su prilicno ograniceni i trenutno je svaka steta koju naprave (ne nuzno krivicom softvera!) sasvim jednostavno pokrivena odgovornoscu firme koja ih testira (OK, desilo se nje*a, tata Google ce da plati i to je to.), sasvim druga prica bi bila kada bi broj takvih vozila skocio u regularnom saobracaju i kada eventualna steta koja moze da se napravi bude daleko veca.
Mislim da ce biti potrebno malo vise od par godina da cela ta stvar postane masovna, a uvodjenje istih ce zahtevati korenite promene u propisima sto se ticu lanca odgovornosti, osiguranja i sl. I to sve, naravno, ako tehnologija bude uspesna tj. bude bila u stanju da se nosi sa gomilom drugih ucesnika u saobracaju koji se ne ponasaju uvek racionalno.
Takodje i interakcije izmedju mnostva autonomnih vozila u komplikovanim situacijama pomesanim sa likovima koji textuju, voze pijani i sl. su isto nesto sto tek treba da bude testirano. Ne zaboravi da su sva ta autonomna vozila zapravo crne kutije sa dubokim neuralnim mrezama, drugim recima niko nema pojma kako njihovi algoritmi zaista rade i sta moze da se desi ako vise razlicitih neuralnih mreza odluci nesto sto ce izazvati haos.
Imali smo "flash crash" na berzi koji je posledica fakta da imas gomile automatizovanih "black box" trading algoritama gde je jedan dogadjaj izazvao lavinu koja je bila potpuno van ljudske kontrole i potpuno nepredvidjena. Resenje koje je uvedeno je "crveno dugme" koje bukvalno zaustavlja automatski trading ako ponovo dodje do takvog s*anja. U slucaju vozila, to bas i nije resenje - zato sto ne mozes zaustaviti voznju bilo kad.
Drugo resenje, jos manje realno na krace staze, bi bilo ili izbacivanje obicnih vozila ili izgradnja posebnih puteva za autonomna vozila. To je jos manje verovatno.
[ goat @ 25.01.2017. 20:06 ] @
Citat:
Darko Nedeljković: Pa, pomenuo je neko gore:
- kompletno svi pusaci
a osim njih jos:
- oni koji borave u prostorijama gde se pusi
- oni koji piju alkoholna pica
- narkomani
- oni koji piju gazirana pica
- oni koji jedu hranu sa E kodovima
- oni koji se izlazu prekovremenom radu, stresu, nezdravom zivotu
- oni koji ne spaavju dovoljno
- itd, spisak je poduzi.
Generalno, ako zanemarimo statisticku gresku, svi ljudi na planeti rade na svoju stetu pa zive.
mislilo se na finansijski opstanak firme koja bi bila vlasnih šerovanih vozila, a ne biološki opstanak
Citat:
Ivan Dimkovic: Kakve veze Karl Marks ima sa necim sto je specijalizovani javni prevoz, nece to biti "nacionalizovana" vozila koja su oteta od "burzoazije" i data na raspolaganje "radnickoj klasi" vec ce to biti vozila u vlasnistvu firme koja pruza usluge car sharing-a, mozda upravo neke od GSP firmi i koja ces ti, korisnik, placati - u vidu mesecne pretplate ili po voznji. Jedina razlika u buducnosti moze biti da ce vozila biti autonomna, sve ostalo vec godinama postoji kao "obican" car sharing.
Opet, ni taj 'autonomni' car-sharing nije resenje za preopterecene gradove buducnosti - lepo je kao "lux" opcija i verovatno ce biti upravo i prodavano kao tako (a najveci "lux" ce biti voznja sopstvenog auta, nesto sto ce porezi i propisi o zagadjenju verovatno uciniti dostupno samo najbogatijima). Ipak, najefikasniji i verovatno najmasovniji vid prevoza ce i dalje biti javni prevoz tipa metroa, voza, autobusa i sl.
Ali da se vratimo u sadasnjost, posedovanje sopstvenog automobila ima povoljnosti (ali i mane) koje nisu uracunate u racunicu "benzin+registracija+osiguranje+servis", recimo momentalna dostupnost ili emotivna vrednost tako da sve to covek mora ubaciti u racunicu da bi dobio rezultat da li je car sharing bolje resenje od imanja sopstvenog auta ili ne.
Sto se tice najma vs. posedovanja, tu se stvar svodi na obicnu igru brojevima, tu se bar sve moze kvantifikovati.
...
Karl Marks nije promovisao otimanje od buržoazije koliko je meni poznato, nego je pisao između ostalog o razvoju svesti ljudi koja će dosegnuti toliko daleko da će ljudi ući u magacin i uzeti onoliko koliko mu treba a onaj koji bude imao viška proizvoda odneće u magacine da se posluže oni kojima je potrebo.. kažem namerno magacin a ne prodavnica
trend je izvacivanje radne snage koja jede, pije, odmara, s***re i td. .... na to nije ni šofersko mesto imuno...
... to da će imanje privatnog vozila biti privilegija bogatih u budućnosti je tačno koliko i tvrdnaj jednog vladara da će poskupljenje nafte dovesti do toga da će gologuzija prestati da vozi krševe i tako spasiti planetu od zagađenja .... pitam se zašto se sada forsiraju hibridna i vozila na elektro pogon!?
.. kod preopterećenih gradova postoje metroi, gradski prevoz, bicikle ali to je za razumne i uviđajne ljude... urbanizam je mehanizam koji odvaja blokove za stanovanje i parkiranje, industrijske zone za rad i parkiranje.... šoping centri sa parkinzima... u pozorište se taksijem ide ako nema sopstvenog vozača...
... car sharing je utopija...
....svi ste vozili i vozite službene automobile i znate valjda kakvi su oni koje vozi pojedinac i one koje vozi ko stigne...
[Ovu poruku je menjao goat dana 25.01.2017. u 21:31 GMT+1]
[ član @ 26.01.2017. 06:59 ] @
Citat:
goat: ....svi ste vozili i vozite službene automobile i znate valjda kakvi su oni koje vozi pojedinac i one koje vozi ko stigne...
ovo je vrlo relativno sto kazes! mislim da sluzbeni automobili na koje ti mislis nisu takvi kakvi su jer su sluzbeni, nego jer se verovatno radi o izdr*anim starudijama sa po pola miliona km! u firmi gde ja radim imamo 50ak automobila, koriste se po potrebi ili ko sto ti kazes "vozi ko stigne", svi su u odlicnom stanju jer se radi o automobilima do 3 god. starosti, kad istekne 3 god. (leasing) vraca se i uzima nov.
ili isto tako, moje iskustvo sa rentacar-om od npr. firmi Herz/Sixt i sl., automobili su im besprekorni a isto ih vozi ko kako stigne, ali bukvalno! stvar je u tome sto nikada nisam dobio auto stariji od nekih 7-8 meseci, pa koliko god se neko izivljavao na tom autu, nema sanse da ga raz*ebe za tako kratko vreme!
tako da se ja ne bih brinuo za ispravnost šerovanih automobila (ako si na to mislio), jer verujem da vecina jos pre prvog servisa zavrsi na nekom placu polovnjaka! isplati im se da ih menjaju tako cesto, jer izracunaj samo koliko svaki takav auto zaradi ako se vozi samo npr. 2h dnevno, po ceno od 30¢ po minutu. pa tako pola godine ili godinu!
[ zwischenberger @ 26.01.2017. 07:56 ] @
Citat:
ili isto tako, moje iskustvo sa rentacar-om od npr. firmi Herz/Sixt i sl., automobili su im besprekorni a isto ih vozi ko kako stigne, ali bukvalno! stvar je u tome sto nikada nisam dobio auto stariji od nekih 7-8 meseci, pa koliko god se neko izivljavao na tom autu, nema sanse da ga raz*ebe za tako kratko vreme!
tako da se ja ne bih brinuo za ispravnost šerovanih automobila (ako si na to mislio), jer verujem da vecina jos pre prvog servisa zavrsi na nekom placu polovnjaka! isplati im se da ih menjaju tako cesto, jer izracunaj samo koliko svaki takav auto zaradi ako se vozi samo npr. 2h dnevno, po ceno od 30¢ po minutu. pa tako pola godine ili godinu!
Car Sharing je ipak niža kategorija automobila u odnosu na rent a car, obično su to mali gradski auti koji nemaju puno opreme i mogu da budu i nekoliko godina stari (moje iskustvo), pa nekad i ne tako čisti, jer zbog svoje česte upotrebe ne stignu da se operu.
U svakom slučaju iako je car sharing uspeo da postane primamljiva ponuda, ipak čini mi se, da ljudi nisu spremni da prodaju svoj automobil i da koriste isključivo car sharing iako računica govori tome u prilog...
[ goat @ 26.01.2017. 08:43 ] @
Citat:
član:
Citat:
goat: ....svi ste vozili i vozite službene automobile i znate valjda kakvi su oni koje vozi pojedinac i one koje vozi ko stigne...
ovo je vrlo relativno sto kazes! mislim da sluzbeni automobili na koje ti mislis nisu takvi kakvi su jer su sluzbeni, nego jer se verovatno radi o izdr*anim starudijama sa po pola miliona km! u firmi gde ja radim imamo 50ak automobila, koriste se po potrebi ili ko sto ti kazes "vozi ko stigne", svi su u odlicnom stanju jer se radi o automobilima do 3 god. starosti, kad istekne 3 god. (leasing) vraca se i uzima nov.
ili isto tako, moje iskustvo sa rentacar-om od npr. firmi Herz/Sixt i sl., automobili su im besprekorni a isto ih vozi ko kako stigne, ali bukvalno! stvar je u tome sto nikada nisam dobio auto stariji od nekih 7-8 meseci, pa koliko god se neko izivljavao na tom autu, nema sanse da ga raz*ebe za tako kratko vreme!
tako da se ja ne bih brinuo za ispravnost šerovanih automobila (ako si na to mislio), jer verujem da vecina jos pre prvog servisa zavrsi na nekom placu polovnjaka! isplati im se da ih menjaju tako cesto, jer izracunaj samo koliko svaki takav auto zaradi ako se vozi samo npr. 2h dnevno, po ceno od 30¢ po minutu. pa tako pola godine ili godinu!
kakav lucidan post!
rentacar je kao skup restoran, tamo ne ulazi sirotinja raja, cenovnik je filter na vratima...
... slušajući gospodina "Člana" svi bi trebali da bacimo svoje automobile i pohrlimo u rentacar kao ovaj Herc i Štih... voziš relativno nov automobil, ne misliš o održavanju, ne plaćaš registraciju, imaš ful kasko.. samo sipaš i voziš... milina
... za dva sata dnevno po 30centi po minutu što mu izađe na 4400din, za te pare mogu da dobijem taksi sa vozačem da me čeka na pragu kuće, a ne da jurim neki štrokavi auto po parkinzima... ako mi treba dalja tura za dva sata mogu preći 200km, a za to mi treba još 1500din za gorivo, to je ukupno 5900din... 4400din je već trećina godišnjeg osiguranja za npr Zunto ....
... ispalti se taj share car, ali za koga?.... prvo kada iznosite argumente u korist šerovanja zapitajte se koliko vas ovde koristi automobil 2 sata godišnje?..
... stvarno, da li neko od vas misli da će preko car share da uskače u vozila kao bmwx3 ili neki avensis!?
[Ovu poruku je menjao goat dana 26.01.2017. u 10:14 GMT+1]
[ DaliborP @ 26.01.2017. 08:59 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic:
Ja sam malo skeptican oko skore ere samo-vozecih automobila (nivoa 4+, dakle potpuno autonomna voznja).
Svi trenutni eksperimenti su prilicno ograniceni i trenutno je svaka steta koju naprave (ne nuzno krivicom softvera!) sasvim jednostavno pokrivena odgovornoscu firme koja ih testira (OK, desilo se nje*a, tata Google ce da plati i to je to.), sasvim druga prica bi bila kada bi broj takvih vozila skocio u regularnom saobracaju i kada eventualna steta koja moze da se napravi bude daleko veca.
Mislim da ce biti potrebno malo vise od par godina da cela ta stvar postane masovna, a uvodjenje istih ce zahtevati korenite promene u propisima sto se ticu lanca odgovornosti, osiguranja i sl. I to sve, naravno, ako tehnologija bude uspesna tj. bude bila u stanju da se nosi sa gomilom drugih ucesnika u saobracaju koji se ne ponasaju uvek racionalno.
Sigurno vise od par godina, ali ne 50. U skorijoj buducnosti siguran sam da ce poceti da se koriste u USA, njihova mreza puteva i uopste prostor se cine kao pogodno tlo da testove tog tipa. Uostalom ti testovi se vec i rade tamo najvise.
Najveci izazov oko automnih vozila je da se regulisu zakoni i propisi kako oni treba da rade u "umrezenom" saobracaju i kako treba da se ponasaju. To je bukvalno pisanje novog standarda od samog pocetka.
Citat:
goat:
... slušajući gospodina "Člana" svi bi trebali da bacimo svoje automobile i pohrlimo u rentacar kao ovaj Herc i Štih... voziš relativno nov automobil, ne misliš o održavanju, ne plaćaš registraciju, imaš ful kasko.. samo sipaš i voziš... milina
rentacar je kao skup restoran, tamo ne ulazi sirotinja raja, cenovnik je filter na vratima...
... slušajući gospodina "Člana" svi bi trebali da bacimo svoje automobile i pohrlimo u rentacar kao ovaj Herc i Štih... voziš relativno nov automobil, ne misliš o održavanju, ne plaćaš registraciju, imaš ful kasko.. samo sipaš i voziš... milina
... za dva sata dnevno po 30centi po minutu što mu izađe na 4400din, za te pare mogu da dobijem taksi sa vozačem da me čeka na pragu kuće, a ne da jurim neki štrokavi auto po parkinzima... ako mi treba dalja tura za dva sata mogu preći 200km, a za to mi treba još 1500din za gorivo, to je ukupno 5900din... 4400din je već trećina godišnjeg osiguranja za npr Zunto ....
... ispalti se taj share car, ali za koga?.... prvo kada iznosite argumente u korist šerovanja zapitajte se koliko vas ovde koristi automobil 2 sata godišnje?..
ti si druze-Goate sve sto sam ja napisao totalno pogresno razumeo! uopste mi nije jasno kako si iz mog posta zakljucio da ja smatram da ljudi treba da prodaju svoje automobile i svi predju na rentacar i car-sharing!?
svi primeri koje sam naveo su bili samo odgovor na ono tvoju recenicu u kojoj si hteo da kazes da kada auto vozi mnogo ljudi, da je taj auto automatski los! sve sto sam hteo da kazem je ne mislim da je tako! ako ja auto nov - dobar je, ma koliko ga razlicitih ljudi vozilo i koliko god se izivljavali na njemu... to je bila poenta! niti sam rentacar fan (uzimam samo kad moram), niti smatram car-sharing nekom super-isplativom a jos manje komfornom alternativom, bar za sada! kada realnost bude onakva kakvu predvidja DaliborP onda cu mozda misliti drugacije, danas za mene i moje potrebe to nikako nije resenje!
za 30 centi/min. pricao sam sa strane jedne car-sharing firme da im to koliko si izracunao da zarade bruto na dnevnom nivou ako se koristi samo 2 sata, za vrlo kratko vreme nadoknadjuje gubitak na vrednosti auta od novog do npr. 1 godine starosti, pa im se isplati da ga se rese i zamene novim!
[ goat @ 26.01.2017. 09:49 ] @
Citat:
goat:
... slušajući gospodina "Člana" svi bi trebali da bacimo svoje automobile i pohrlimo u rentacar kao ovaj Herc i Štih... voziš relativno nov automobil, ne misliš o održavanju, ne plaćaš registraciju, imaš ful kasko.. samo sipaš i voziš... milina
Pa evo meni se isplati rentacar. [/quote]
@DaliborP
... pod kojim uslovima? ..
@član
znam ja da se isplati nekome renta car... doleti čovek iz inostranstva u matičnu državu, na par dana treba mu automobil tu je renta (suludo bi bilo da drži auto u matičnoj zemlji)... firma iznajmi za svoje zaposlene, radi se na projektu nekom par meseci, godinu do dve , teži se fiksnim troškovima zbog planiranja, pa makar bili i veći od rizičnih varijabilnih, ti im automobili donose novac... to ima finansijskog smisla
lepo je od svake firme koja brine o svojim zaposlenima i na korišćenje im daje nova vozila, takve firme uglavnom imaju "zanimljive" delatnosti, ali iz prve ruke znam jednu vrlo poznatu i veliku koja za škodu fabiju traži od zaposlenog nadoknadu za korišćenje mesečno od x dinara a za superb xxxx dinara, kome mnogo da plati ima gradski prevoz....
... ali vozilo za sopstvene potrebe je sasvim druga priča, ono donosi samo životne olakšice, a to se plaća ...
.. pazi situaciju... ujutru se kreće na posao, vode se deca u vrtić i školu.... i onda se krene u potragu za slobodnim automobilom!!... uspeš da ga nađeš odeš do škole ostaviš dete, pa odeš na posao... kada završiš sa poslom opet uskačeš u auto i opet unazad, samo je pitanje ko će posle tvog dolaska na posao pokupiti auto koji si koristio i ko će ga i zašto ostaviti ispred firme kada trebaš nazad, ljudi iz druge smene a njima iz sledeće treće smene!?... sve to ide u SF i urbane sredine nalik košnici za pčele, a koliko smo od toga daleko ja ne znam
[ Nebojsa Milanovic @ 26.01.2017. 10:09 ] @
Meni je neverovatno da neki auto doživljavaju kao fajl na Facebook-u.
Ako zelim da vozim novi/polovan automobil, svi troskovi oko njega ce me kostati oko 200 evra, ne racunajuci cenu automobila. Ako hocu novi, kostace me oko 300 i vise da bi placao ratu.
Citat:
.. pazi situaciju... ujutru se kreće na posao, vode se deca u vrtić i školu.... i onda se krene u potragu za slobodnim automobilom!!... uspeš da ga nađeš odeš do škole ostaviš dete, pa odeš na posao... kada završiš sa poslom opet uskačeš u auto i opet unazad, samo je pitanje ko će posle tvog dolaska na posao pokupiti auto koji si koristio i ko će ga i zašto ostaviti ispred firme kada trebaš nazad, ljudi iz druge smene a njima iz sledeće treće smene!?... sve to ide u SF i urbane sredine nalik košnici za pčele, a koliko smo od toga daleko ja ne znam
Carsharing je namenjen ljudima kojima treba automobil da odrade nesto, a ne nekom ko ide svaki dan na posao kolima, ili vozi decu u skolu itd. Tim ljudima je neophodan automobil i ne upadaju u tu grupu.
Probao sam carsharing, ali mi je bolji rentacar. Rentacar me kosta izmedju 10 i 15 evra na dan, zavisnosti od doba godine. Treba mi oko 10 dana mesecno max, obicno iznajmim petak-ponedeljak. Automobil ne koristim radnim danima, decu mogu da vodim u vrtic/skolu peske, na posao isto idem peske ili biciklom, sve se svodi na koriscenje vikendom, i to ne svakim.
[ DaliborP @ 26.01.2017. 11:33 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic: Meni je neverovatno da neki auto doživljavaju kao fajl na Facebook-u.
Ili kao clana familije.
[ član @ 26.01.2017. 11:51 ] @
Citat:
DaliborP:Probao sam carsharing, ali mi je bolji rentacar. Rentacar me kosta izmedju 10 i 15 evra na dan, zavisnosti od doba godine. Treba mi oko 10 dana mesecno max, obicno iznajmim petak-ponedeljak. Automobil ne koristim radnim danima, decu mogu da vodim u vrtic/skolu peske, na posao isto idem peske ili biciklom, sve se svodi na koriscenje vikendom, i to ne svakim.
znaci: 12 meseci x 10 dana/mesecno x (neka bude srednja verdnost, mada mi nije jasno gde nalazis tako jeftino rentacar na tako kratko vreme iznajmljivanja) 12,5€/dan = 1500 €/god. da izuzmemo cimanje oko odlazaka/dolazaka po auto svakog (drugog) vikenda, celu proceduru oko stalnog ponovnog iznajmljivanja auta (online, telefonski ili kako vec radis), osiguranja, montazu/demontazu sedista za decu, itd. potrosis na rent-a-car soma ipo godisnje i isplatiti se? ovaj tvoj koncept bi mi imao logike za nekoga kome auto treba 3x godisnje, ali ako ti je auto potreban 120 dana u toku godine, ne moze se reci da si neko kome ne treba auto!
[ DaliborP @ 26.01.2017. 12:09 ] @
Rekao sam max 10 mesecno, nekad je 6 a nekad 10. Ali nek bude 10. Bukiranje(online), osiguranje(privatno) a odlasci/dolasci nisu problem jer radim u centru pa imam do rentacar agencije 5 minuta peske od posla.
Mada i sa tom tvojom racunicom, naravno da mi se isplati. Izadje me znaci 125 evra mesecno sto je jefitnije nego da imam auto koji mi sedi na parkingu 20 dana mesecno i gubi na vrednosti i to za vece pare, ne racunajuci samu cenu automobila koju sam morao da platim. Ovako mogu da uvek vozim nov auto, star godinu dve, i da ne razmisljam o popravci, kradji, itd. Mozda jeste malo cimanje oko preuzimanja i vracanja, ali nista strasno sto bi me pokolebalo da kupim svoj automobil.
[ Nebojsa Milanovic @ 26.01.2017. 13:16 ] @
Čudno je vreme došlo:
- Telefon bez tipki
- Ljudi bez mozga
- Veza bez ljubavi
- Koka kola bez šećera
- Kafa bez kofeina
- Duvan bez nikotina
- Mleko bez mlečne masti
- Žene bez emocija
- Muškarci bez muda
- Na tehničkom auto-forumu oni koji bi da šeruju auto vode glavnu reč
[ DaliborP @ 26.01.2017. 13:47 ] @
Ne zanima svakoga koliko mu automobil trosi od cepa do cepa, da li je startan na semaforu i kako izgleda sa alu felnama.
Uostalom moderator bi mozda mogao da se podseti cemu sluzi ovaj forum:
Forum: AutoZone
Opis: Opšta diskusija o automobilima i ostalim četvorotočkašima.
Ako zelim da vozim novi/polovan automobil, svi troskovi oko njega ce me kostati oko 200 evra, ne racunajuci cenu automobila. Ako hocu novi, kostace me oko 300 i vise da bi placao ratu.
Carsharing je namenjen ljudima kojima treba automobil da odrade nesto, a ne nekom ko ide svaki dan na posao kolima, ili vozi decu u skolu itd. Tim ljudima je neophodan automobil i ne upadaju u tu grupu.
Probao sam carsharing, ali mi je bolji rentacar. Rentacar me kosta izmedju 10 i 15 evra na dan, zavisnosti od doba godine. Treba mi oko 10 dana mesecno max, obicno iznajmim petak-ponedeljak. Automobil ne koristim radnim danima, decu mogu da vodim u vrtic/skolu peske, na posao isto idem peske ili biciklom, sve se svodi na koriscenje vikendom, i to ne svakim.
1. šta računaš u te troškove od 200E? rata za kredit?
2. nešto može i da se odradi taksijem zar ne?.. imaš vozača, sačeka te ili ti njega... koliko je taj jeftiniji car sharing od taksija?... koliko procentualno to ima ljudi kojima treba automobil da odrade nešto?
3. ako nije tajna kakvu aždahu dobiješ za 10-15E dnevno?
[Ovu poruku je menjao goat dana 26.01.2017. u 19:08 GMT+1]
[ DaliborP @ 27.01.2017. 10:00 ] @
1. Ne, to je cena za porez, osiguranje, troskove odrzavanja. Rata bi bila posebno 250-300 evra ako hocu da kupim novi auto.
2. Ja i ne koristim car sharing, iznajmljivanje mi je bolje. Carsharing kosta oko 4-5 evra sat iz mog iskustva, taxi je naravno dobra opcija, ali nekad ti treba automobil ako ces da obidjes par mesta u roku od sat dva. Carsharing je dobar nekom kome treba auto na par sati, da ode u neki shopping, nije isplativ na duze vreme.
3. Kako kad, golf, ford focus, kia, renault captur, hyundai i30....klasicni rentacar modeli, uglavnom se vrti oko tih.
[ član @ 27.01.2017. 10:26 ] @
@Dalibor
jel si pod tackom 1) mislio na mesecnom ili godisnjem nivou?
[ DaliborP @ 27.01.2017. 10:32 ] @
Mesecno, gde ima godisnje
[ član @ 27.01.2017. 10:45 ] @
ja u DE placam godisnje Vollkasko 750e, godisnji porez 74e, godisnji redovni servisi su od 200 do 400e, parking mesto 25e mesecno, sve zajedno recimo oko 100e mesecno! u Srbiji je vecina ovih stavki znatno jeftinija, tako da si preterao u racunici par 3 puta!
[ DaliborP @ 27.01.2017. 11:05 ] @
Nisam u Srbiji pa me kosta otprilike duplo vise od tebe. U Srbiji verujem da je to dosta jeftinije.
Mada i da placam 100 evra mesecno, opet treba da racunam cenu automobila i koliko godisnje gubis na istom.
Na kraju krajeva to je individualna odluka, i tesko je naci dve iste osobe koje imaju iste prohteve. Ali svakako se stvari menjaju u ovom smeru, pogotovo za ljude sto zive u velikim gradovima, gde je imati auto ponekad i nepotrebno zbog guzvi ili velikih troskova.
[ član @ 27.01.2017. 11:13 ] @
Citat:
DaliborP: Nisam u Srbiji pa me kosta otprilike duplo vise od tebe.
mislio sam da si u Srbiji zato sto si stavio cene rentacara 10-15e dnevno, a po toj ceni nisam nigde iznajmio auto osim u SRB, svugde drugde gde sam uzimao rentacar placao sam dosta vise! ne stima ti nesto u racunici, ako je kod tebe sve toliko skuplje ne moze rentacar da bude tako jeftin! al ne bih da raspravljamo dalje o tome... kao sto si i sam rekao - individualni prohtevi, individualna odluka!
- Muškarci bez muda
- Na tehničkom auto-forumu oni koji bi da šeruju auto vode glavnu reč
Mislim zbog ove prve stavke izostaje kupovina, pa se razmislja o totalnoj gluposti, serovanju auta.
Sto se tice renta cara,mini vikend,skok do Austrije,golf7 za 25 evra sa punim kaskom po danu.
Neke stvari su osudjene da ne zazive.
[ Branko Santo @ 27.01.2017. 17:03 ] @
2.5 godine smo zena i ja imali auto (i napravili 23kkm) a vec godinu dana ga nemamo.
Gde mi fali auto:
Kupovina potrebstina
Shopping u outletu na ivici grada
Odlazak izvan grada jednom u 2-3 meseca
Godisnji ako idemo na srednje distance i ako hocemo da obilazimo mesta oko glavne destinacije
Adaptirali smo navike pa:
Kupujemo online velike stvari (mleko, voda, sokovi i sl.) dok manje peske prosetati 10-15min u jednom smeru
Shopping idemo prevozom ali redje pa nije strasno (40-45min u jednom smeru)
Ne idemo u okolis vec visimo po gradu kao urbani vikend provod
Godisnji idemo sa drustvom u kolima ili letimo avionom malo dalje.
Auto sam ozbiljno razmatrao i za malo kupio vise puta ali nisam jer:
Ne korisitmo svaki dan
Ne koristimo za posao
Nemamo dece
Polovnjake koje sam gledao nisam mogao da opravdam toliku cenu za nesto sto bi bilo korisceno povremeno.
Car sharing nisam probao, rent a car samo par puta i oba podrzavam kao opciju kome odgovara.
Cuo sam jednom savet davnih dana za kad se kupuje stampac pa isto primenjujem i na auto. Kupujes kad te je sramota da stampas na poslu kod primatelja i komsija.
[ goat @ 27.01.2017. 22:30 ] @
Citat:
DaliborP:
1. Ne, to je cena za porez, osiguranje, troskove odrzavanja. Rata bi bila posebno 250-300 evra ako hocu da kupim novi auto.
2. Ja i ne koristim car sharing, iznajmljivanje mi je bolje. Carsharing kosta oko 4-5 evra sat iz mog iskustva, taxi je naravno dobra opcija, ali nekad ti treba automobil ako ces da obidjes par mesta u roku od sat dva. Carsharing je dobar nekom kome treba auto na par sati, da ode u neki shopping, nije isplativ na duze vreme.
3. Kako kad, golf, ford focus, kia, renault captur, hyundai i30....klasicni rentacar modeli, uglavnom se vrti oko tih.
... uh, ovo je neka kvantna računica... sinko, počeo sam da sumnjam u sebe
2. u kakav to šoping može neko da ide i šta bi hteo da kupi, ako mu je skupo da ima automobil pa makar to bio i neki mali najjeftiniji!?... razumem fensi likove na odloženo koji nemaju kintu za struju i infostan a furaju smartfon poslednje generacije, skupu (nekvalitetnu) odeću, maštaju o slavi i trošenju novca................. odavno se zna da dugotrajno gledanje televizije ostavlja negativne posledice po zdravlje...
3. golf, focus, kia , i30 za 10E dnevno na 3-4 dana!?... ja tražih i za te pare ne nađoh... daj mi link na pp hoću i ja, samo nemoj da bude u Dablinu i da ne moram kao za jeftinu avionsku kartu dva mseseca ranije da rezervišem
[Ovu poruku je menjao goat dana 28.01.2017. u 00:14 GMT+1]
[ DaliborP @ 27.01.2017. 23:32 ] @
Vrtis se u krug sa istim pitanjima.
Lepo sam objasnio, postavio link sa cenom, ne znam sta vise ocekujes.
Ti ocigledno nisi taj kome ovakav koncept ima smisla, nema potrebe da se natezemo.
[ goat @ 28.01.2017. 11:01 ] @
Citat:
DaliborP: Vrtis se u krug sa istim pitanjima.
Lepo sam objasnio, postavio link sa cenom, ne znam sta vise ocekujes.
Ti ocigledno nisi taj kome ovakav koncept ima smisla, nema potrebe da se natezemo.
u pravu si 100%
ne natežemo se, samo sam malo više radoznao za ponešto, a i kasnije sam video da ti ne obitavaš na jezičkom području (i kulturnom) na kome ide komunikacija...
... samo malo mi je nelogičan račun:
12,5E dnevno,
30 dana mesečno prihod je 375E
mesečni rashod je 200E
dobit je 175E mesečno
za tri godine naplati se 6300E
Ako je nov automobil 13000E za tri godine cena mu opadne recimo 30%
gubitak vrednosti je 3900E
što znači
platim auto 13000E
za tri godine zaradi mi 6300E
za tri godine izgubi na svojoj vrednosti 3900E
posle tri godine ga prodam 9100E
_________________________________
u džepu mi ostane 2400E
godišnje zadada bude 800E
mesečno 66,6E
100 automobila u floti mesečno doprinese 6666E, zar to nije malo za jednu mesečno bruto platu nekog ko "vrti" 100 rentiranih vozila?
.... nemam razloga da ti ne verujem, poslao si link na kome se vide cene o kojima pričaš, samo meni nisu jasni ti što daju ponude
[Ovu poruku je menjao goat dana 28.01.2017. u 12:28 GMT+1]
[ član @ 12.07.2017. 07:49 ] @
da ne pokrecem novu temu posto pitanje ima manje/vise veze sa naslovom ove teme...
pitanje za kolegu koji svakog vikenda iznajmljuje auto :) i ostale: kako resavate osiguranje sa rentiranim autom? uzimate godisnje osiguranje, svaki put kad izmajmite uzmete osiguranje ili vozite na rizik - ucesce u steti (depozit kreditnom karticom, obicno je 500-600e za manje automobile)? jel imao neko negativna iskustva da se nesto osteti na autu pa da prave problem prilikom vracanja?
[ DaliborP @ 12.07.2017. 08:27 ] @
Postoje firme koje prodavaju iskljucivo car excess insurance cover. Tj, pokrivaju bas tu razliku za koliko te rentacar tereti u slucaju stete.
Ja koristim ovo: https://www.carhireexcess.com/, koje pokriva celu Evropu do 5 hiljada evra godisnje. Mada verujem da ih ima vise.
Ako se auto osteti na putu a imas recimo samo osnovno osiguranje, procenice se steta i onda ce ti naplatiti od depozita koji su uzeli kad si uzimao auto. U zavisnosti od rentacar-a, excess za koji si odgovoran moze da varira od 1000 pa do par hiljada evra, u zavisnosti od kategorije. Obicno oko 1000-1500 iz mog iskustva. Tj ako slupas ceo auto, steta se proceni na 10k evra, ti si i dalje duzan samo 1000. A ovaj extra insurance bas to pokriva.
[ član @ 12.07.2017. 09:48 ] @
posto ne iznajmljujem auto jako cesto (jednom, ev. dvaput godisnje na po par dana) nije mi se isplatilo godisnje osiguraje, uzimao sam ili posebno osiguranje kad izmajmim auto (za nedelju dana optrilike 20-30e) ili nekad naidjem i na povoljnu ponudu za auto sa vec ukljucenim osiguranjem bez ucusca u steti, isto i npr. kada vozim svoj auto na godisnji servis daju zamenski auto, medjutim ucesce u steti 1500e pa uvek uzmem osiguranje samo za taj jedan dan, platim 6e i ne mislim. u narednom periodu cu verovatno vise puta uzumati rentacar pa bi mozda imalo smisla da uzmem i godisnje osiguranje...
inace, si imao nekad problema prilikom vracanja auta da si morao da aktiviras osiguranje?
ja za sada nisam imao problema, mada mi se desavalo da nekad toliko detaljno pregledaju auto kao da jedva cekaju da nadju nesto za sta ce se zakaciti. Lik na aerodromu u BG (mislim da je Hertz bio u pitanju) je jednom zagledao cak i gume u kakvom sam stanju vratio?! kaze da mora jer im se desavalo da su im vracali ljudi automobile sa zamenjenim gumama, stave neke stare celave a uzmu nove :)
a proslog puta kada sam u BG iznajmljivao auto bila skroz komicna situcaija... izadje mi preko pratrazivaca "super" ponuda, firma Enterprise, ponuda znatno jeftinija od drugih i to sa ukljucenim osiguranjem bez ucesca u steti. uzmem to, firma mi je poznata, nemacka... sletim u BG, izlazim kroz ona vrata, krenem ka salterima da nadjem Enterprise, kad vidim stoji neki lik, drzi u ruci tablu sa mojim imenom. gledam zbunjeno, ne ocekujem nikog da me ceka, a posebno ne neko sa tablom. pridjem mu da vidim kakva je za*ebancija u pitanju, kaze on da je iz nekog "Miki-rent-a-car" ili tako nesto, daje mi vizit-kartu pise kako se zove i neko zvanje "regionalni manager" ili sl. mi smo partneri sa Enterprise-om, oni su nam prosledili vas zahtev, ja cu tu biti za vas 24h dostupan na ovom broju. rek'o OK, aj sad sta je tu je, sam sam ih birao! kaze mi nemamo jos salter na aerodromu, hajde ovde na klupu da sednemo da popunimo papire. :) sednemo na klupu, resimo papirologiju. kaze, auto je na parkingu, odemo tamo ono neki raz*eban Clio, star 4 god. izgleda kao da ima 24 god.! kaze mi i imas 3 crte goriva, pa gledaj otprilike toliko da bude i kad ga vratis :) i cekacu te ispred ulaza na terminal, nemoj da ulazis na parking da ne moram posle da placam za izlaz! :))) Welcom to Serbia! e rek'o kad oces da prodjes jeftinije, a i razjasnilo mi se zasto je osiguranje bez ucesca u steti uracunato u cenu iznajmljivanja! :)
[ DaliborP @ 12.07.2017. 10:00 ] @
Citat:
član: inace, si imao nekad problema prilikom vracanja auta da si morao da aktiviras osiguranje?
Nekoliko puta sam imao par ogrebotina kojim nisam bio svestan, ogrebana vrata, ispod auta itd. Jednom sam imao i manji udes. Popunis neku formu, oni urade procenu stete i posalju ti racun, tj naplate od depozita, onda sam to claim kod svog osiguranja sa tim papirima i oni su mi uredno slali cek da pokriju stetu. Jednom su mi naplatili pun rezervoar goriva bez razloga, ali to sam sredio preko banke.
Citat:
a proslog puta kada sam u BG iznajmljivao auto bila skroz komicna situcaija... izadje mi preko pratrazivaca "super" ponuda, firma Enterprise, ponuda znatno jeftinija od drugih i to sa ukljucenim osiguranjem bez ucesca u steti. uzmem to, firma mi je poznata, nemacka... sletim u BG, izlazim kroz ona vrata, krenem ka salterima da nadjem Enterprise, kad vidim stoji neki lik, drzi u ruci tablu sa mojim imenom. gledam zbunjeno, ne ocekujem nikog da me ceka, a posebno ne neko sa tablom. pridjem mu da vidim kakva je za*ebancija u pitanju, kaze on da je iz nekog "Miki-rent-a-car" ili tako nesto, daje mi vizit-kartu pise kako se zove i neko zvanje "regionalni manager" ili sl. mi smo partneri sa Enterprise-om, oni su nam prosledili vas zahtev, ja cu tu biti za vas 24h dostupan na ovom broju. rek'o OK, aj sad sta je tu je, sam sam ih birao! kaze mi nemamo jos salter na aerodromu, hajde ovde na klupu da sednemo da popunimo papire. :) sednemo na klupu, resimo papirologiju. kaze, auto je na parkingu, odemo tamo ono neki Clio raz*eban, star 4 god. izgleda kao da ima 24 god.! kaze mi i imas 3 crte goriva, pa gledaj otprilike toliko da bude i kad ga vratis :) i cekacu te ispred ulaza na terminal, nemoj da ulazis na parking da ne moram posle da placam za izlaz! :))) Welcom to Serbia! e rek'o, sad mi je jasno zasto je ukljuceno osiguranje u cenu iznajmljivanja! :)
To je prilicno standardna praksa za turisticke destinacije, nije u pitanju samo Srbija. Meni se desavalo par puta...Spanija, Italija, uvek treba proveriti da li se stvarno nalaze na aerodromu ili negde blizu. Ili je parking u pitanju ili te odvezu kombijem zajedno sa ostalima do agencije koja je ustvari par km od aerodroma, to zna da se oduzi itd....razlog zasto u jeftiniji je taj sto ne moraju da placaju skup office na samom aerodromu.
Rentacar na turistickim destinacijama, pogotovo letnjim je cista lutrija, treba procitati reviews i informisati se dobro. Prevaranata ima koliko hoces, naplatice sve sto mogu. I naravno treba imati svoje osiguranje, jer ti tamo nece sigurno ponuditi 6 evra na dan za puno osiguranje, vec zagarantovano ce biti 20 ili vise. Pa se desi cesto da je osiguranje skuplje od cene iznajmljivanja.
[ član @ 03.03.2018. 07:27 ] @
nije mozda bas najadekvatnija tema za ovakvo pitanje, ali posto je vec bilo reci o rentacar-u, napisacu ovde...
treba mi auto u junu na 10 dana. posto sam kupio avionske karte, mislio sam da rezervisem i auto i zavrsim sa organizacijom tog celog putovanja. ukucam u pretrazivacu gde inace bookiram rentacar, odgovarajuce dane ali umesto juna greškom upisem mart (kao da hocu da iznajmim auto za nekih otprilike nedelju dana) i dobijam ponude koje idu od 3 € / dan! obicno sam do sada placao oko 8-9€/dan + osiguranje. izmenim pretragu, ukucam jun i cene 3x vece, tj. onaj rang cena kako sam uvek pre i placao! wtf!??
jel zna neko, da li je to neko generalno pravilo kod rentacar-a da sto se kasnije uzme auto (da je datum rezervacije blizu datuna pocetka najma) da je to jeftinije ili je to samo slucajnost?