[ vladakru @ 04.03.2017. 11:04 ] @
Pozdrav ljudi. Sta raditi kada je u akumulator sipano vise dest. vode nego sto treba, skoro do vrha. Kontam da je time mnogo razblazen elektrolit. Da li da se odvadi visak ili da se ceka da voda ispari? |
[ vladakru @ 04.03.2017. 11:04 ] @
[ pajapop @ 04.03.2017. 14:04 ] @
Ma....nije to neka znacajna kolicina vode. Ipak, i toliko utice na gustinu elektrolita. a gustina elektrolita direktno utice na "napunjenost" akumulatora. Da bi bio potpuno siguran u stanje akumulatora, morao bi uzeti "bometar" i premeriti gustinu elektrolita u svakoj celiji. Kod baterije u ispravnom stanju ona se krece od 24-27,9 Be...Kod ispravno napunjene baterije je oko 29,7-32 Be... Sve ispod prve i iznad druge vrednosti ukazuje na ispraznjenost ili prepunjenost akumulatora, tj. na neku njegovu neispravnost...Ali, ako nemas bometar...sta drugo...montiraj ga pa ako normalno "pali", bice sve OK...Bar ces neko duze vreme biti miran sa kontrolom nivoa elektrolita [ vladakru @ 04.03.2017. 17:42 ] @
sada sam izvadio tacno 1l elektrolita koji je bio iznad zadatog nivoa.
stavio sam na punjac pa cu videti sta se desava. steta pa nemam bometar, veoma korisna stvar, narocito onaj sa termometrom. [ pajapop @ 04.03.2017. 20:09 ] @
Cek`, bre cek`...kako 1l viska??? El` to automobilski akumulator ili neka podmornicka baterija??? [ Java Beograd @ 04.03.2017. 20:12 ] @
Nije dobro ni to što si izvadio litar elektrolita (kiseline). Sada akumulator ostaje sa korektnom količinom, ali sa umanjenom jačinom kiseline.
Pravi postupak je: napuniti accu do kraja (ako nije totalno uništen previše razblaženom kiselinom), izvaditi svu kiselinu, i naliti novu, odgovarajuće gustine za pun akumulator. E sad ... Kapiram, otkud tebi nova kiselina, gde ćeš sve to da uradiš, i kako ćeš ceo taj nimalo trivijalan postupak da obaviš u smislu zaštite sebe i okoline. Čekati da destilovana ispari je OK, ali brate, načekačeš se oho-ho ! Jesi li možda kontaktirao neki servis za akumulatore ? [ pajapop @ 04.03.2017. 21:01 ] @
Kad se dosipa destilovana voda, ili kad se prilikom formiranja aktivne mase uliva pripremljeni elektrolit, on se dosipa do nivoa od 1- max 2cm iznad ivica ploca...Nekad se to kontrolisalo markiranim drvenim stapicem, a sad konstrukcijski markerom u nalivnom otvoru...E sad, kapiram...preko markera pa do vrha cepa pa X 6...mozda se natukne litar...Pa sad, to bi bilo malo mnogo...bometar bi pomogao...Ali ako se akk prikljuci na vozilo i ako upali trebalo bi da bude dobro u nekoj meri, ali kratkorocno, jer time mu je tim razblazivanjem znatno umanjen njegov dimenzionisani kapacitet...U redu je to sto je odvadjen visak elektrlita jer bi dolazilo do njegovog curenja iz akk, pa bi steta bila znatno veca...NJegovim punjenjem na vozilu ili van njega, ce se u izvesnoj meri povecati gustina spoljasnjeg elektrolita i povratice napon jer ce u povratnom procesu doci do odvajanja impregniranog elektrolita iz aktivne mase i do njegovog vracanja u spoljasnji elektrolitet...Ali, odvadjivanjem postojeceg elektrolita, odvadila se voda ali i postojeci spoljasnji elektrolit, tako da gustina (koja je sad razblazena) ipak ostaje i dalje razblazena...Da bi se taj akumulator "spasao", treba povesti postupak za "formiranje akumulatora"...Potpuno odvadjivanje elektrolita, pranje, ispiranje pa dolivanje novog elektrolita. Ali, posto je to i komplikovan i opasan proces, nejbolje i najjeftinije je kupovina novog akumulatora, najbolje onog bez odrzavanja...tako vise nece biti "zabune"... [ goat @ 07.03.2017. 19:48 ] @
Citat: vladakru: sada sam izvadio tacno 1l elektrolita koji je bio iznad zadatog nivoa. to je druga mnogo veća glupost od one prve što si uradio.. ako si ga prepunio trebao si da ga isprazniš toliko da ne pokipi kada se puni, inače vremenom voda isparava a kiselina ostaje... punjač bi donekle korigovao sastav elektrolita.. ako je standardni olovni akumulator za automobile ili teretna vozila 1 litar može da se dolije bez problema u neki od 140Ah ili veći. Zapremina iznad marke za max. tečnosti do čepa ne može biti toliko velika da drastično promeni koncentraciju kiseline stvarno, šta ti bi da ga otprazniš za 1l ??? [ vladakru @ 07.03.2017. 20:14 ] @
sa ovako ispraznjenim elektrolitom (koji sam sacuvao u flasi) 24h posle punjenja akumulatora isti pokazuje 12.5v
probacu da mu vratim neku kolicinu elektrolita pa da izvedem jos jedan test sa punjenjem. [ pajapop @ 07.03.2017. 20:40 ] @
Taj "napon mirovanja" od 12.5V moze da ne znaci nista...za akumulator je jedino bitan "napon praznjenja", a on se ne meri obicnim voltmetrom, vec voltmetrom sa otpornicima...A posto ga ti nemas (najverovatnije), jedino sto mozes da uradis je da ga prikljucis na vozilo i probas da startujes motor. Ako normalno "vergla", I tad pri tom opterecenju u momentu verglanja ima napon od najmanje 9.5V (i tom prilikom se moze napon meriti obicnim voltemtrom jer motor pravi otpor), onda ce biti OK sa akumulatorom i vozi ga tako bez naknadnog eksperimentisanja...manja je sansa da nesto opet pogresis. [ vladakru @ 07.03.2017. 21:53 ] @
imam neki iskrin praistoriski od 120A nego me buni kod njega sto ima podeoke samo do 2 u plusu i u minusu.
dal nije malo 120A za ovaj aku kome je AEN preko 800 [ pajapop @ 07.03.2017. 22:18 ] @
Nisam siguran o cemu ti to...Kao da igramo "gluvih telefona"...Stavi taj akumulator na vozilo i probaj da upalis...Ako upali "ne fantaziraj" vise nista... Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|