[ Elitesecurity1984 @ 15.03.2017. 20:37 ] @
Pala mi jedna ideja na pamet pa bih da vidim koliko bi ljudi bilo zainteresovano za to . Kao hobi, koji bi ako budu postojali uslovi mogao da se pretvori u nesto ozbiljnije
Video sam u jednom prodajnom salonu sasiju tesle model s , i kapiram, nije toliko komplikovano to napraviti. pa me interesuje koliko bi ljudi bilo zainteresovano za tako nesto kao hobi u pocetku hobi . Koliko znam neke kompanije su stavile planove za elektriku tog tipa cak kao open source , otvorili patente , npr tesla za roadster model.
Hteo bih da napravim da to bude neki zajednicki projekat dosta ljudi sa dosta inputa . Moglo bi da preraste u neku kompaniju kad bi se kompletirao model .
Gledao sam , najteze je napraviti elektroniku i sasiju , motora ima da se kupe , baterija isto. Isao bih ambiciozno u tako nesto sa planovima za putnicki automobil tj neki koji se dosta prodaje . Skoro je izasla vest da su smislili i kkao da prave baterije od stakla , tj to je neka tehnologija koja ce tek da se komercijalizuje pa ni to nece biti skupo. Ako se u jednom takvom buducem trzistu postavi na vreme moze svasta da se uradi . sto se tice nekih venture procenata takvog startupa mogli bi da se dogovore ljudi da raspodele tako sto ce svako da dobije deo koji odgovara npr ulozenom vremenu puta ukune godine skolovanja , da se ljudi motivisu , ne prave razlike i da se svaciji trud ceni.
[ branko tod @ 15.03.2017. 21:43 ] @
Citat:
Elitesecurity1984
, i kapiram, nije toliko komplikovano to napraviti. pa me interesuje koliko bi ljudi bilo zainteresovano za tako nesto kao hobi u pocetku hobi .
Hteo bih da napravim da to bude neki zajednicki projekat dosta ljudi sa dosta inputa .
. Skoro je izasla vest da su smislili i kkao da prave baterije od stakla , tj to je neka tehnologija koja ce tek da se komercijalizuje pa ni to nece biti skupo.


XE XE
[ samuki @ 16.03.2017. 09:31 ] @
Zasto da se pravi nova sasija, kada benziski automobil moze se prepraviti u elektricni!
[ Zlatni_bg @ 16.03.2017. 14:41 ] @
Pa imaju vec da se kupe i oni deciji autici na 12V. Sta fali tome?
[ Elitesecurity1984 @ 16.03.2017. 15:17 ] @
Citat:
samuki:
Zasto da se pravi nova sasija, kada benziski automobil moze se prepraviti u elektricni!


Nije nam potreban razlog zasto da se ne pravi , ni razlog zasto da se pravi . ne treba izgovora za to , to su kola , mozda budu profitabilna a mozda se svede sve na samo pijancenje i zezanje oko planova . Sasija , super sto postoji, ima i elektricnih motora u severu subotica , i Pupin telekom zna da pravi eletriku. Dobro je da ima zainteresovanih . mozda je ovo vise zamisao da se stvori kompanija koja bi posredovala izmedju npr prozivoddjaca sasije, ne znam, severa subotica da uklopi motor , mozda je ovo ideja za krovnu kompaniju, najlaksi nacin. sta god prodaje ideju prolazi. dve divizie kompanije, jedna istazivacka , druga koja sklapa proizvod. koji ce sigurno biti potreban i konkurentan. Ne u fazonu cisto kapitalisticke gradnje kompanijem npr skadra na bojani BG H2O gde ovi ko da cekaju da ubiju nekoga ili neku zrtvu da dobiju mig da nastave da rade posao vec kao drustvena akcija jer nemamo zrtava i para da se igramo u fazonu mafia wars stila gradnje elektricnih automobila. Nema se nekih resursa ali zato se ima drugih resursa .


Sustina je ulaganje slobodnog vremena koga nemamo na pretek i cimanje oko necega ovakvoga . Nije preterano komplikovano, najbolji balans izmedju performanse i skupoce dizajna.


evo za baterije postaje vrlo zanimljivo i ostvarivo zamenjuju i litijum koga nema previse

http://www.theinquirer.net/inq...batteries-that-last-a-lifetime
http://www.nbcnews.com/mach/te...nizes-your-cars-phones-n729901
[ djoka_l @ 16.03.2017. 15:30 ] @
Baš juče bilo:
http://wheelerdealers.discover...e/season-13/maserati-bi-turbo/

Maserati Bi-Turbo konvertovan u električni automobil. Ništa nisu izmislili, sve kupili gotovo i ispao 22,500 dolara. U to nisu računali ruke, samo materijal i donorski auto.
[ Elitesecurity1984 @ 16.03.2017. 16:57 ] @
Koliko sam video youtube clipova , mao malo pa nekoj garazi bude dosadno i ukljuce se u neki projekat .
Kapiram , posto je u srbiji mala plata, kad tad ce se proizvoditi i kod nas, ima kineskih provincija koje imaju vecu platu.
Postoji mogucnost da umesto neko doveze proizvodnju da se neko odavde organizuje i krene , koja je razlika neko ti napravi projekat i ti sam napravis projekat.
To je buduce trziste .

Otisao sam u showroom kad sam bio u torontu u shoping centru , dali mi da vozim dao im nasu medjunarodnu vozacku :) trebao sam opusteno da pobegnem s tim cudom . Oni prihvatili ja probao , to lepi za sediste cak i sa najslabijom verzijom . Bio sam skroman pa reko aj za svaki slucaj trazio 60D da probam. Najbitnija stavka je sasija, imate slike, to je prosto, bar deluje . jedan elektricni motor s jednim pokretnim delom, pretvarac, amortizeri i baterije u podu :)


Evo slike iz tesla showrooma .
Tesla showroom





[ Elitesecurity1984 @ 16.03.2017. 17:38 ] @
Koliko vidim neka kineska kompanja je pocela da pravi elektricni automobil u Kaliforniji verovatno imaju dosta podsticaja . Neko ima da da pare , a neko slobodno vreme. Tako nastaju svi startapovi , skupe se ljudi i guraju samo treba znati u sta gurati koji god kapital da se ima , veze pare ili umece , sto kaze ruso , socijalni ekonomski ili kulturni kapital svi to imamo . svako zna nekog umesnog autoelektricara, inzenjera , dizajnera, pregovaraca, menadzera . samo to na zapadu zovu strartup, ovde ne znam, socijalizam s ljudskim likom i trzisnom ekonomijom

ako to nazovem startup , hoce li biti zaintresovanih ?

http://evobsession.com/fisker-electric-car-whats-new/

Kineska kompanja pravi elektricni auto u kaliforniji
[ dlalic @ 17.03.2017. 09:06 ] @
Citat:
Elitesecurity1984:

Nije nam potreban razlog zasto da se ne pravi , ni razlog zasto da se pravi . ne treba izgovora za to , to su kola , mozda budu profitabilna a mozda se svede sve na samo pijancenje i zezanje oko planova. Sasija , super sto postoji, ima i elektricnih motora u severu subotica , i Pupin telekom zna da pravi eletriku. Dobro je da ima zainteresovanih . mozda je ovo vise zamisao da se stvori kompanija koja bi posredovala izmedju npr prozivoddjaca sasije, ne znam, severa subotica da uklopi motor , mozda je ovo ideja za krovnu kompaniju, najlaksi nacin. sta god prodaje ideju prolazi. dve divizie kompanije, jedna istazivacka , druga koja sklapa proizvod. koji ce sigurno biti potreban i konkurentan. Ne u fazonu cisto kapitalisticke gradnje kompanijem npr skadra na bojani BG H2O gde ovi ko da cekaju da ubiju nekoga ili neku zrtvu da dobiju mig da nastave da rade posao vec kao drustvena akcija jer nemamo zrtava i para da se igramo u fazonu mafia wars stila gradnje elektricnih automobila.

Nema se nekih resursa ali zato se ima drugih resursa . Sustina je ulaganje slobodnog vremena koga nemamo na pretek i cimanje oko necega ovakvoga. Nije preterano komplikovano, najbolji balans izmedju performanse i skupoce dizajna.



Aha, znači ti nemas ni znanje, ni pare, ni ideju a zamislio si neki startup? A ti bi u sve uložio slobodno vreme (koga bas i nemaš), pijančenje i zezanje? Pa da, i onako "Nije preterano komplikovana" rabota pravljenje kola.
Učlani se ti lepo u Stranku, lepo ćeš napredovati... Možda dobiješ i neku subvenciju, a direktorsko mesto "startapa" sigurno.
[ Elitesecurity1984 @ 17.03.2017. 11:24 ] @
Ja bih vas zamolio da prestanete da se pretvarate da ste namrgodjeni . Ja sam ovo postavio u pogresan podforum, mozda je linux open source bolje mesto od elektricara koji bi i trebali da se zaintrigiraju . izgleda da nema veze sa strukom vec sa time koliko je neko posvecen ideji otvorenog koda. to sto nemam nesto , ne znaci da ne mogu da pozajmim . to je sustina, jebena puna casa a ne prazna , tj dopunjena . u pm

Ima li neko ovde garazu ? prazno mesto na otpadu gde moze da se npr stavi neka sasija ?

Da li je moguce naci nacin kako uspeti a ne kako ne uspeti ?

Ko je bre programirao ovde ljude kako sjebati a ne kako ne sjebati?

Nisma ja musterija kojoj treba kukanjem da izvuce pare vec neko ko predlaze saradnju .

Je* ote ovo su kola, proizvod obican , sklopis i teras .

pazi ove budale



welsh electric car converter

isto pretvarnaje u elektricni

elektricna buba
[ branko tod @ 17.03.2017. 12:16 ] @
Vidi ovako, druže. Postavio si svoju temu baš na dobrom forumu. Na forumu na kom dobar deo
članova leba jede od vrlo konkretnog rada i stvralaštva. Većina ozbiljnih članova se bavi i sami
projektovanjem i izradom raznoraznih curcobolcija koje ti izgleda ni ne možeš da znaš da postoje.
Zato se i tako odnose, a i ja. Imaš ti ideju da napraviš elektro kola, ali ne znaš kako, a nemaš ni
love, pa ako bi se neko njih primilo na tvoju ideju i da ti da "malo" svog znanja koje su sticali po
20-30 godina to bi bilo ok. Normalno, i desetak dvadesetak nas da uleti sa po nekoliko hiljada
evrića. Jer samo toliko treba da se napravi jedan autić na strujicu, a da bude čemu. Kakvi bre
open sorce, za šta će ti to? Da se sama zavari šasija i naprave nekakve staklene baterije. Ili da
se sam isprogramira kontrolor. Ili da se napravi regenerativo kočenje. Nema ovo veze sa nikakvim
kuckanjem na računaru i maštanjem kako to zamišlja mali Perica, već sa krvavim radom, i sa
minimalno hiljadama radnih sati. Kada nešto ozbiljno odradiš u vezi tog projekta, a ti slikaj i zakači.
Budi siguran će onda pristup članova drugačiji, a dotle nemoj da poganiš ljude na forumu.

Možda bi bio najbolji
[ Zlatni_bg @ 17.03.2017. 13:10 ] @
Pa i nas desetak-dvadesetak da u slobodno vreme uleti u projekat i da pomogne sa po hiljadu evra, nece nista znaciti.

Da bi ista moglo da prodje u redovnu proizvodnju prvo mora da dobije ateste. Pre toga moze eventualno da se vozi po pisti ili nekoj njivi za isprobavanje. Dalje od toga nece ni stici, veruj mi.

A da bilo ko od nas pravi komplet sistem opreme koje poseduje recimo jedan najobicniji automobil od nule, ne da ce da traje 20 godina, nego ono... nije bas da su lego kockice u pitanju.

Najjednostavniji scenario, kupis polovnog Juga. Radis na njemu. Dalje savete ne znam kako bih ti udelio, jer ne znam ni odakle bih poceo. Brushless DC motor, pa na ESC, napojen gomilom baterija ili olovnih akumulatora, zavisi sta ti je prioritet, niza cena ili manja tezina. ESC na sajlu koji ulaz cista mikrokontroler. KOMPLET novi menjac jer elektromotori imaju najveci obrtni moment pri 0 obrtaja. Pa onda vidis da li je prioritet brzina ili rasterecenje motora. A sam BLDC motor neke ozbiljne snage da vozi skoro tonu kosta... reci cu ti da nikad nisam video neki te snage, ali verujem reda jedno 2-3 NOVA juga iz fabrike.

Trebaju prilicno jaki ljudi iz raznih interesnih sfera (mehanika, elektronika, programiranje) a veruj da ih ovde ima dosta, ali imaju toliko slobodnog vremena da neki jedva cekaju da se sklone od svakodnevice i to vreme eventualno potrose u neki licni samostalni projekat samogradnje.

Pogledaj koliko kostaju elektricni Yarisi ili tako neki mali gradski autici koji mogu da predju po 60-100KM. Cene su im cca 30.000EUR. Tako da nemoj da mislis da je lako a kamoli jeftino, jer ces uspust naici na jos gomilu raznih problema.

Sad, kad si vec predlozio ideju i znas kako da je realizujes (kazes da si informisan o svemu), sto ne krenes da radis nesto po tom pitanju, evo lepo vreme stize? :)

I pravo pitanje, kada nudis saradnju je, sta bi ti imao da ponudis u toj saradnji? :)
[ Elitesecurity1984 @ 17.03.2017. 15:29 ] @
Nudim :) inspiraciju za ideje . Za pocetak. Nudim ideju da se nesto zapocne, i da svako od toga profitira. Nudim povezivanje. Gedam da zapocnem projekat a da ne zavrsi u mrtvilu beskonacnosti crne misli , ∞ . Nemam auto otpad ili garazu i tako nesto i uslove za licno i materijalno . Zato to i ne nudim. Nudim dobru procenu sta ce biti dobro za razvijati . Nudim svoj sud. Vidim i po berzama trendove da zelene :) tehnologije polako dobijaju primat i svi ih preuzimaju. Nudim provokaciju na razmisljanje , nudim donji vesh agent provocateur :)

Nudim branistorming ideja kako nesto ostvariti . I Kakvo je to pitanje ? Sta sad treba da se kvalifikujem ko da je ovo dzungla i carstvo zivotinja, UvAC rezervat i sef nacionalnog parka Micko Ljubicic :) Hocu da napravim nesto sto jos uvek moze da se zapocne , jos uvek moze da se konkurise . Kapiram da treba uvek odmeriti snage, pa napraviti autoritet .. ali to je upravo ono sto gledam da izbengem jer baca energiju na odmeravanje umesto na pravljenje. Ti fazoni ... e kvalifikuj se ti nama prvo , sta si ti , mislim da sama ideja govori za sebe . Ti fazoni ko si ti da glumis stiva dzobsa pored nas zauzetih i mnogo bitnih steva voznijaka, na sta to lici ? a jos se ni ne javljaju vozniaci nego g zajebanti.

kad je poslednji put doslo tek tako do proboja neke tehnologije ? secam se da je PC poceo masovno da se kupuje tek kad mu je pala cena 97e kod nas , a sad stize pad cena elektricnih automobila . Bilo je ljudi koji su kupili 486ice tek kad su izasle tamo neke 1989 ali to su bili direktori drzavnih preduzeca koji su mogli da potrose drzavne pare na to, i jos da prosvercuju preko grane iako je bila zabrana na uvoz toga

1. Bldc motori , super , jel zanimljiviji naizmenicni motor mozda ? sa konverterom, koliko gubi snage u konvertovanju . koje ubrzanje daje dc a koje ac ? gledacu sever subotica sta proizvodi .
2. nesto sto ima 1 brzinu ne bih bas nazvao menjacem , vise je to ocvrsla osovina ako bi se islo sa ac, dc nisam gledao nisam licno vozio proizvod koji to ima
3. gde bas jugic ... ne znam mnogo drugih automobila sa slicnim osnovama, ko bi to kupovao, ako se vec pocne neki razvoj bolje da se rade proracuni na neke ....standardnije dimenzije . nesto malo komotnije
4. ESC
5.and so on and so on
6.
7.
8.
9.
10

videcu ako ima sta jos da ponudim javljam. i kad bude, do tada super je i brainstorming
[ Zlatni_bg @ 17.03.2017. 16:59 ] @
Au druze ne znam sta bih ti rekao... ne razumes osnovne probleme iza svega ovoga, nacitao si se gomile svega i svacega iz raznih internet clanaka i mislis da si popio svu pamet ovog sveta, to tek vidim iz ovog posta sad.

Kakav naizmenicni motor? Odakle da dobijes naizmenicnu struju? Imas DC napon, imas BLDC motore koji su nerealno efikasni, koriste PWM ESC-ove za kontrolu obrtaja, bukvalno savrsenstvo nad savrsenstvima, kakav sever subotica?!

I da, nesto sto ima jednu brzinu JESTE menjac. Jer pre svega menjas odnos prenosa motora na tockove. A cisto sumnjam da ce ista da funkcionise bez toga. Ne znam kako bi i zasto pre svega radio elektromotor sa vise brzina, objasni mi razlog? Lepo sam napisao kakve karakteristike elektromotor ima i ti si to izignorisao.

Jugic, zato sto je najjednostavniji za rasturiti i sastaviti, ceprkati, izbaciti i dodati. Prosta elektrika. Sam dodas sta ti treba, izbacis sta ti ne treba. Ako sa jugicem ne znas da izadjes na kraj, neces moci ni sa necim drugim.

Ne razumes osnove probleme koji se predstavljaju pred tobom, ideja u tom slucaju nista ne znaci. To bi bilo kao da ja dobijem u svojoj glavi ideju za neki novi perpetuum mobile. Pa i sami imamo dovoljno ideja, a ti si otkrio toplo vodu, sta? Predlazes otvaranje nove proizvodne linije automobila? Sto se ne zaposlis u Zastavi/Fiatu? Sto nisi konkurisao na neko radno mesto? U cemu je problem?

Je l' stvarno mislis da ce neko ozbiljan uci u posao s tobom?

[ Zlatni_bg @ 17.03.2017. 17:02 ] @
I o kakvim novim tehnologijama ti pricas? Automobili na baterije vec ne postoje, sta?
[ vucko47 @ 17.03.2017. 17:04 ] @
A kako bi se ti ljudi okupili na jednom mestu da rade i stvaraju nesto? Jos pogotovo kad imaju slobodnog vremena. U danasnje vreme
radni dan je sve duzi.
Mozda neko iz Sente da skokne, casom, do garaze u Nisu i ukljuci se u projekat na brzinu pa onda nazad na posao il obratno.
Da bi se pokrenulo takvo nesto treba dosta toga obezbediti. Nije isto kao kada bi sa drugarima u slobodno vreme svirao gitaru, cirkao pivo ili
pravio nesto u garazi.
Koliko bi samo kojekakvog alata i masina trebalo obezbediti? Koliko je samo to kila novca? Otidji u FIAT u Kragujevcu da vidis koliko ima posla oko jednog
auta i koliko ljudi radi na tom istom autu a vec je gotov i testiran projekat. Nije da se moze sve resavati u hodu.
Dalje i ako bi sklopio nesto ima tu raznih testova koje to vozilo treba da prodje pre nego izadje na put sto znaci i jos radnih sati.
Ako i prodje sve testove onda da bi nesto proizvodio serijski moras imati kompletnu tehnicku podrsku. Sto znaci da bi prodavnice morale imati delove koji se menjaju
onda servisi za takva vozila, obuka ljudi za popravku sto softvera sto ostalih cudesa .... i jos dosta toga. To odmah znaci ozbiljna proizvodnja. A ozbiljna proizvodnja znaci
ulaganje novca koji vecina ljudi ovde nema.
Pa i za proizvodnju igracaka treba dosta rada i ulaganja a ne za nesto sto ce svaki dan ucestvovati u zivotu ljudi.
Ne znam, mozda da probas sa ovim novim klincima. Oni takodje imaju dosta ideja al nemaju gde da ih realizuju. Ti ih samo okupis oko projekta i uposlis.
[ Zlatni_bg @ 17.03.2017. 17:07 ] @
Ma Vucko, i za jedan model, za "zezanje" je vec dovoljan problem, ovde nema ni prostora za serijsku proizvodnju.
[ vucko47 @ 17.03.2017. 17:26 ] @
Iza svakog coska iskace po neki vizionar koji nema ni novca ni znanja ali ima ideju i vidi ono sto niko druni ne
[ branko tod @ 17.03.2017. 18:35 ] @
Evo ga najbolji koncept sa motorima u točkovima, napravio ga Lohner-Porsche još 1898 godine:

[ HoT_Steppa @ 18.03.2017. 06:57 ] @
Pojavi se sa vremena na vreme neki NEINFORMISANI sa željom za bombastičnom zaradom na novoj ideji, inače ideja stara preko 100 godina. Uzmi pre nego otvoriš temu istraži malo Internet, ako to ne znaš onda si zalutao ovde.

https://www.change.org/p/agenc...&utm_source=share_petition
[ Elitesecurity1984 @ 20.03.2017. 20:04 ] @
Ma jeste , samo su u kaliforniji ludi da pokusavaju nesto novo , a ovde na istoku nema nista od zelenih tehnologija, kako je propala zastava tako i detroit . stari koncepri i modeli i dovidjenja idu kroz prozor vrlo lako, zamisli neku ovakvu lohner porsche , masku za automobil, elektricni, kao sto imas masku za telefon ? pa ljudi bi poludeli nastalo bu takmicenje u pravljenju maski .
[ Lavlja_Jazbina @ 20.03.2017. 20:24 ] @
Ako moze jedno pitanje za strucnjake iz elektonike.Koji je sklop potreban,oblik,tezina tog sklopa,da se prikljuci na elektro mrezu

koju koriste trolejbusi ? Mislim da je 600v napon.Kada se skine sa mreze,prelazi na pomovni akumulator koji i trolejbusi imaju.
[ vucko47 @ 20.03.2017. 21:37 ] @
Citat:
Elitesecurity1984: Ma jeste , samo su u kaliforniji ludi da pokusavaju nesto novo , a ovde na istoku nema nista od zelenih tehnologija, kako je propala zastava tako i detroit . stari koncepri i modeli i dovidjenja idu kroz prozor vrlo lako, zamisli neku ovakvu lohner porsche , masku za automobil, elektricni, kao sto imas masku za telefon ? pa ljudi bi poludeli nastalo bu takmicenje u pravljenju maski .


Postovani, poruka primljena al je malo nejasna. Ako mozete razjasnite.
Ako smem da pitam cime se postavljac teme bavi ili ti kako zaradjje za zivot?
[ HoT_Steppa @ 21.03.2017. 11:09 ] @
Bavi se neuspelom pretragom Interneta i pokušajima uzimanja tuđe love od naivnih.
[ pajapop @ 21.03.2017. 14:37 ] @
Citat:
vucko47:

...Ako smem da pitam cime se postavljac teme bavi ili ti kako zaradjje za zivot?



[ mjanjic @ 26.03.2017. 21:42 ] @
Džaba vam ideje kad se to ne može registrovati u Srbiji.

Moj kolega je uradio električni pogon na Renault 4 i sve papire odradio (homologacija i tehnički pregledi ili šta već), ali se kod nas auto na električni pogon ne može registrovati - pa imali su i u rafineriji Pančevo one puntiće koje nisu mogli da registruju.

A u Hrvatskoj lik za 2500€ uradio Opel suzu. Koliko sam skontao (iako sam energetičar i znam na koje načine se sve može izvesti upravljanje različitim vrstama motora), najbolja varijanta je kupiti viljuškar kome je vrisnula hidraulika (pošto je to najskuplje, posebno pumpa za ulje) i uzeti sa njega baterije, motor i elektroniku za upravljanje (sve sa pedalom za "gas").

Drugi problem za DIY izvedbe ovih automobila je što se traže sertifikati za elektronsku kompatibilnost (npr. da li se u takvom autu sme voziti osoba sa ugrađenim bajpasom) i sl., a za koje pojma nemam da li neko kod nas radi.


BLDC (BrushLess DC motor) ili asinhroni? BLDC u stvari radi kao sinhroni motor na konstantnu struju koja pomoću elektronike menja smer određenom frekvencijom (od koje zavisi brzina obrtanja motora), i ima svojih prednosti u odnosu na asinhroni motor.

Međutim, za motore veće snage još uvek su u blagoj prednosti asinhroni motori ili su bar izjednačeni po onome što daju. BLDC mora imati magnete koji su skuplji od kaveznog rotora kod asinhornog motora (praktično se ne koriste asinhroni sa namotanim rotorom), postoji problem sa povećanjem gubitaka pri povećanju snage iako imaju bolji stepen iskorišćenja u odnosu na asinhrone motore.

Sa druge strane, asinhroni motor se malo više zagreva, ali sa porastom snage gubici ne rastu direktno proporcionalno pa se mogu pokazati boljim od BLDC motora. Takođe, nemaju problem sa startovanjem pod opterećenjem, za razliku od BLDC motora (isto kao što se klasičan sinhroni motor ne može pokrenuti pod opterećenjem, već se pokreće kao asinhroni i tako radi sve dok ne postigne sinhronu brzinu).

Kod asinhronog motora se najčešće brzinom obrtanja upravlja konstantnim odnosom napona i frekvencije (U/f), što stvara problem za male brzine obrtanja, kada je napon toliko nizak da može doći do zaustavljanja motora (uglavnom je rešeno pomoću elektronike).

Kod BLDC motora je za dobro upravljanje potreban senzor POZICIJE rotora, dok je kod sinhronog dovoljan samo senzor brzine obrtanja.
Ono što je interesantno, BLDC se može izvesti tako da bude u točkovima (deo felne), dok je za asinhroni to praktično nemoguće za snagu koja se zahteva za pokretanje auta.