[ Vladimir_sdk @ 03.04.2017. 22:30 ] @
Vozim Golfa 2 dizelasa i radnik na pumpi mi je preporucio da sipam Gasno ulje, em jeftinije od euro dizela, em masnije.. Navodno gasno ulje je vise slicno starom D2 koje je trosio nekada moj golf 2. Kaze masan kao nekad D2 to ti je najbolje. Sta vi mislite? Gasno ulje ili eurodizel za golfa2?
[ Java Beograd @ 04.04.2017. 07:27 ] @
Jel' gasno ulje isto što i lož ulje ?

[ sasa022 @ 04.04.2017. 15:55 ] @
http://seoskiposlovi.com/2015/...je-i-kakve-ima-karakteristike/

https://www.nis.eu/lat/proizvodi-i-usluge/ulje-za-lozenje


Gasno ulje 0,1 je ekvivalent D2.

Pitanje je samo koje akcize se placaju na njega tj. da li je legalno upotrebljavati ga u putnickim vozilima.
[ Lavlja_Jazbina @ 04.04.2017. 16:04 ] @
Ja ne znam koliko je jeftinije posto kod mojih u selu ista cena i crvene je boje.

Kazu manje im trosi 539.
[ ademare @ 04.04.2017. 18:08 ] @
To je slicna situacija kao sto je starim motorima, benzincima , vise odgovarao Olovni Benzin, koji se vise ne proizvodi .

Vise se ne proizvodi , navodno zbog ekoloskih razloga , u stvari , glavni razlog je u tome sto je jeftinije proizvoditi jednu vrstu benzina , nego dve vrste , tehnoloski , a olovo iz benzina , je omogucavalo da stari motori koji su za njega projektovani , bolje i dugovecnije rade , nije bilo slucajna nezeljena pojava vec namera .
[ mikigen @ 04.04.2017. 18:34 ] @
Ne znam nista o ekologiji, ali secam se pre tih benzina, kad sagorevaju mirisu kao perfemi i lepi su onako za nos, otkako su poceli sa ovim novim benzinima ne moze da se dise kad izadjes iz ugasenih kola, oseca se miris katalazitaora i ostalih njesra, prosto ti se ne mili da dises. Sve je to stvar marketinga i 0,5 % istine, da je nesto zdravije, bolje i ekoloskije.

Struja je pronadjena pre 200 godina, mozda i vise, zasto neki pametnjakovic ne napravi serijsku prodaju elektricnih vozila, ne sme, jer je jak naftni lobi, jos uvek se ratuje za naftu.

Djubrad.

Inace paprene su cene elektricnih vozila jer probijaju trziste i jos uvek samo elita ima pare za njih, a generalno su elektricna vozila jeftinija za proizvodnju. Mnogo je lakse napraviti elektromotor nego ceo sus motor sa ostalim prikljucima.

Ako im je stalo do ekologije, ta elektricna kola bi kostala 10 k evra, ali ne, prodaju muuuda za bubrege i bogate se.

Ko koga tu šiša i zaebava, bog ce ga znati, ali mi prostodusni narod moramo samo da se prilagodjavamo, ne i da diktiramo tempo i smer razvoja.
[ Vladimir_sdk @ 04.04.2017. 19:31 ] @
Citat:
sasa022:
http://seoskiposlovi.com/2015/...je-i-kakve-ima-karakteristike/

https://www.nis.eu/lat/proizvodi-i-usluge/ulje-za-lozenje


Gasno ulje 0,1 je ekvivalent D2.

Pitanje je samo koje akcize se placaju na njega tj. da li je legalno upotrebljavati ga u putnickim vozilima.
Postoji u slobodnoj prodaji dakle ko da novce pumpadziji dobije. Jeftiniji od euro dizela mislim za 6 ili 7 dinara.
[ Vladimir_sdk @ 04.04.2017. 19:32 ] @
Citat:
ademare:
To je slicna situacija kao sto je starim motorima, benzincima , vise odgovarao Olovni Benzin, koji se vise ne proizvodi . .
olovni aditivi mogu da se kupe
[ Java Beograd @ 05.04.2017. 08:34 ] @
Olovo (tetraetil olovo) se dodavalo u benzin, u posebnom postpuku. Olovo se ododavalo radi poboljšanja oktanskog broja. (Oktanski broj - mera otpornosti benzina prema samo-detonaciji.)

Dakle, u postupku kompresije (drugi takt SUS motora) smeša vazduha i benzinskih para se sabija, i treba izbeći samo-detonaciju, pre nego da sevne varnica iz svećice. Dodavanjem tetraetil olova postizao se taj cilj, i u zavosnosti od procenta, postojao je Normal 86 oktana i Super 98-100.

Kao što znamo olovo ne gori. I još znamo da je spada u teške metale i da se trajno taloži u organizmima i deluje toksično. Gde je završavalo to silno olovo iz goriva ? U prirodi i našim plućima.

Savremene tehnologije su pronašle način da se podigne oktanska vrednost benzina bez dodavanja tetraetil olova. I čim je to otkriveno - na celoj planeti su sve zemlje zdušno izbacile olovo iz goriva.

Olovo u benzinu ni na koji način nije ni štitilo ni čuvalo motor. Svi motori koji su koristili benzin sa olovom bez ikakvih problema su mogli da koriste bezolovni. Dokaz - milioni vozila širom planete.

Naravno, javila se urbana legenda o povoljnom dejstvu ("podmazivanje" i šta još ne) olova na motor. Nema potpore u realnosti.
[ ademare @ 05.04.2017. 16:20 ] @
Pa sad sve imas na linku :

https://en.wikipedia.org/wiki/Tetraethyllead

Sustina da prepricam clanak je u tome da je aditiv koriscen , iako se vec tada znalo za Etanol cijim dodavanjem je takodje moguce podici Oktansku vrednost benzina . Same za TEL umetnicko ime , ovog jedinjenja je postojala patentna zastita i ekstra profit , i zato se bas ono koristilo .

Inace ja sam napisao

Citat:
ademare:
a olovo iz benzina , je omogucavalo da stari motori koji su za njega projektovani , bolje i dugovecnije rade , nije bilo slucajna nezeljena pojava vec namera .


Nigde nisam pominjao podmazivanje i slicno ! A evo sta pise u Vikipediji

TEL was extensively used as a gasoline additive beginning in the 1920s,[10] wherein it served as an effective antiknock agent and prevented exhaust valve and valve seat wear.

Znaci postizao se antiknock efekat , i sprecavalo prekomerno trosenje ventila i sedista ventila , sto se poklapa sa mojom konstatacijom o dugovecnijem radu motora .

Olovo je naravno otrovno , ali nije to bio razlog ni uvodjenja ni izbacivanja vec NOVAC. Jer u SAD je potrosnja olovnog benzina iznosila 1996 . godine 0,6 % ukupne potrosnje , tako da je postalo Beznacajno . A Srbija je od iole normalnih drzava Poslednja ukinula Olovni benzin 2010 . godine !


[Ovu poruku je menjao ademare dana 05.04.2017. u 17:35 GMT+1]
[ Vladimir_sdk @ 05.04.2017. 19:02 ] @
Dobro jel gasno ulje valja za auto ili ne?
[ sasa022 @ 06.04.2017. 14:11 ] @
@Vladimir_sdk

Svi auti "iz proslog veka" mogu slobodno da ga konzumiraju

[ Vladimir_sdk @ 09.04.2017. 20:48 ] @
Imam osecaj da auto bolje vuce na euro dizel. Ili je to neki subjektivni osecaj.