Da li zupčasti kaiš kupiti u "ovlaštenom servisu" (to je onaj posle čijeg redovnog servisa nalazim pucval u karteru, isto kao i kod neovlaštene šabanerije) za 13 000 dinara, ili kupiti takav (da li je isti ili samo sličan pitanje je sada) zupčasti kaiš kod neke leve firme za 2 000 dinara?
Sam ću da ga menjam, to nije problem. Problem je koji od njih kupiti.
[ gilopile @ 07.04.2017. 22:13 ] @
Od 2000 of kors :) Kakvih crnih 13000....
[ sasa022 @ 08.04.2017. 00:09 ] @
Ford 1.8 dizel
DAYCO 94846 je oko 1150
DAYCO 941009 je oko 1350
CONTITECH CT983 je oko 1500
[ pisac @ 08.04.2017. 01:46 ] @
Originalni se menja na 200 000 km, a na koliko ovi jeftini?
[ Nocni @ 08.04.2017. 07:04 ] @
Citat:
pisac:
Sam ću da ga menjam, to nije problem.
Kad znaš da radiš veliki servis, onda sugurno znaš da se uz kaiš mijenjaju i roleri, natezači, vodena pumpa itd...
Ispada da znaš koliko se šta steže, kako se npr mijenjaju šrafovi na remenici radilice, a ne znaš koliki je interval za veliki servis...
U svakom slučaju, interval zavisi od tipa ugrađenih djelova.
[ botr @ 08.04.2017. 07:58 ] @
Ako je kais samo toliko, onda je to lopovluk. Od prilike je to polovina servisa u nekom neovlascenom.
Ajd kad smo kod intervala, ja, odnosno majstor, je na Meganu ugradio Gates set, kompletan, sa vodenom pumpom, cepovima, itd. koji sam mu doneo iz Nemacke, koliko sam nasao podatak, Gates preporucuje da se promeni na 60 hiljada milja, sto mu dodje oko 100.000km. Da li da menjam ranije, ili po preporuci proizvodjaca?
[ pajapop @ 08.04.2017. 08:05 ] @
Citat:
Nocni:
Citat:
pisac:
Sam ću da ga menjam, to nije problem.
Kad znaš da radiš veliki servis, onda sugurno znaš da se uz kaiš mijenjaju i roleri, natezači, vodena pumpa itd...
.
Pisac ima svoju logiku. Zasto da menja rolere kad se ne cuju...Zaso zatezac kad jos uvek dobro zateze...zasto pumpu kad se ne cuje, ne curi...zasto semeringe kad ne propustaju...
[ mikigen @ 08.04.2017. 09:53 ] @
Ja sam nasao super majstora sa kim se dogovoris sta ces sve da menjas. I opet je ispalo da rolere nisam morao da menjam, jer se lepo okrecu, kao novi, no dobro, ne mozes sve da predvidis. I iskreno ceo veliki servis mi je izasao 20 k dinara. Dok mi neki i ovlasceni i neovlasceni cepili cenu od 300 evra samo ruke.
E sad sto se tice garancije, garantuje mi 50 000 km, a to mi je sasvim dovoljno, ja to ne predjem ni za 7-8 godina.
[ mikigen @ 08.04.2017. 10:01 ] @
Citat:
pisac:
Originalni se menja na 200 000 km, a na koliko ovi jeftini?
To je samo onaj koji fabrika postavi, samo i oni su za mnogo modele smanjili kilometrazu, jer su imali nezeljena iskustva.
Mnogi podaci su relativni, moze da ti crkne pumpa za vodu, da zablokira lager i ode sve u tri lepe posle par hiljada km, a mozes da teras i 200 000 km. Najvaznije , na sta moze da se utice je koliko zatezes kais, to ne moze od prilike.
[ pisac @ 08.04.2017. 15:40 ] @
Ford nije smanjio već povećao kilometražu. Nekada je bilo na 160 000 km a sada je na 200 000 km.
Uzgred pumpa za vodu je na PK kaišu, tako da to nije nikakav problem.
Citat:
Nocni:Kad znaš da radiš veliki servis, onda sugurno znaš da se uz kaiš mijenjaju i roleri, natezači, vodena pumpa itd...
Ispada da znaš koliko se šta steže, kako se npr mijenjaju šrafovi na remenici radilice, a ne znaš koliki je interval za veliki servis...
U svakom slučaju, interval zavisi od tipa ugrađenih djelova.
Gumeni delovi se menjaju po kilometraži ili godinama, a ovi što nisu gumeni samo po kilometraži. Ja menjam zbog godina, tako da menjam samo gumene delove.
[ goat @ 08.04.2017. 17:56 ] @
Citat:
mikigen:
Citat:
pisac:
Originalni se menja na 200 000 km, a na koliko ovi jeftini?
To je samo onaj koji fabrika postavi, samo i oni su za mnogo modele smanjili kilometrazu, jer su imali nezeljena iskustva.
Mnogi podaci su relativni, moze da ti crkne pumpa za vodu, da zablokira lager i ode sve u tri lepe posle par hiljada km, a mozes da teras i 200 000 km. Najvaznije , na sta moze da se utice je koliko zatezes kais, to ne moze od prilike.
.... zatvoreni trajnopodmazani ležaji su "mačka u džaku", a takvi su na vodenoj pumpi i rolerima...
[ botr @ 08.04.2017. 18:24 ] @
Koliko mi je poznato, kod novijih automobila spaner je automatski, odnosno sila zategnutosti kaisa je regulisana jos u fabrici spanera jacinom opruge ili pritiskom ulja, zavisno od tipa spanera. Kod starijih se rucno zateze. Bitan je i momenat na koliko se zatezu srafovi, a ja bih ubacio i lepak za srafove.
Ja se sa majstorom ne dogovaram sta cu da menjam, on mi kaze sta treba i preporuci delove. Naravno, ne moze silom da me natera da kupim skuplji deo, ali kaze preporucujem taj, obicno original ili deo proizvodjaca koji radi za fabricku ugradnju, takve samo i ugradjujem, jeftinija varijanta je ta, postoji i jos jeftinija, ali je ne preporucujem.
[ Nocni @ 09.04.2017. 18:25 ] @
Nije samo kilometraža bitna za interval zamjene... treba poznavati auto i šta se dešavalo sa njim...
Ako je npr. ispod haube ispušten freon usled pucanja nekog hladnjaka ili cijevi... Ako se ne reaguje na vrijeme i sve detaljno ne opere i zaštiti na tom autu će stradati svi gumeni djelovi uključujući i kaiš u narednu godinu ili dvije, jer freon izazova staranje i truljenje gume... ako se ne reaguje može se desiti da pucaju turbinska crijeva ili pukne kaiš naizgled "bez razloga"...
O takvim i sličnim stvarima bi se moglo pisati danima a posebno o karakterističnim kvarovima za pojedine modele koji ih praktično ne mogu zaobići...
[ vladd @ 09.04.2017. 19:04 ] @
Da li se menja suvi ili mokri kais na tom 1.8TDCi?
[ bakara @ 09.04.2017. 20:09 ] @
Meni je cudan taj interval zamene na 200k...i jos da ne menjas spanere i rolere.
pa pre ce spaner i roler da ode nego sto ce kais da pukne.
[ goat @ 09.04.2017. 21:20 ] @
... kada se već pominju roleri, a i Nocni je tu ... hteo bih da pitam da li je moguće da fabrički španer PK kajiša na VW 1.4TDi AMF motoru izgura 255kkm!?..
kada sam otvorio ležaj na roleru zatezača (španera) PK kajiša (6207 2RS) isti je bio suv 'ko barut, a i pravio je buku prilikom okretanja ali nije "rib'o"... na španeru je prilikom izrade označena godina "00" (2000-ta što je i godina proizvodnje kola i gomila plastičnih delova imaju oznako 00) , automobil je imao do sada dva upisana velika servisa na 88kkm i 193kkm... prvi je upisan na plastici štitnika zupčastog kajiša a drugi je upisan u servisnu knjižicu koju sam dobio uz kola gde je napomenuto da španer nije menjan na 193kkm
[ bakara @ 09.04.2017. 22:15 ] @
Pa to od "bio je suv ko barut" do raspada je vrlo kratak period.
niko ti nece garantovati kada ce se raspasti.
Sve su to lezajevi bez odrzavanja, a jedino odrzavanje je njihova zamena.
[ pisac @ 09.04.2017. 22:33 ] @
Citat:
vladd:Da li se menja suvi ili mokri kais na tom 1.8TDCi?
Suvi zupčasti je na bregastoj, a na radilici bi trebalo da ima lanac a ne mokri kaiš. Bar tako kaže broj šasije, a šta ću naći unutra videću kad otvorim taj deo motora.
Citat:
bakara:Meni je cudan taj interval zamene na 200k...i jos da ne menjas spanere i rolere.
Pa rekoh da menjam zbog starosti a ne kilometraže.
[ Nocni @ 10.04.2017. 09:56 ] @
Citat:
goat:
...da li je moguće da fabrički španer PK kajiša na VW 1.4TDi AMF motoru izgura 255kkm!?..
Moguće je naravno ali to je mogla samo prva ugradnja i to većinom na autima koja se više voze po otvorenim putevima sa manjim brojem šaltovanja/paljenja/gašenja... ranije strada remenica alternatora i nju treba kontrolisati... provjeriti unutrašnji dio da li je slobodan i da li se nezavisno okreće... za nju postoji specijalni ključ za skidanje a proizvodi pucketanje i specifičan jači zvuk kada je pokvarena...
[ goat @ 10.04.2017. 11:10 ] @
Citat:
Nocni: Moguće je naravno ali to je mogla samo prva ugradnja i to većinom na autima koja se više voze po otvorenim putevima sa manjim brojem šaltovanja/paljenja/gašenja... ranije strada remenica alternatora i nju treba kontrolisati... provjeriti unutrašnji dio da li je slobodan i da li se nezavisno okreće... za nju postoji specijalni ključ za skidanje a proizvodi pucketanje i specifičan jači zvuk kada je pokvarena...
kada sam skinuo pk kajiš prekontrolisao sam sve, remenicu altelnatora sa jednosmernom spojnicom i dobra je (na yt video par klipova kako se to radi i koji su simptomi), ležaji na altelnatoru su malo bučniji mada sam buku više pripisao četkicama, ali puni dobro za sada i ništa ne diram, remenica kompresora klime se okreće bez bilo kakve buke, istoi pumpa serva volana.
a moj Lupo kod predhodnih vlasnika nije vožen mnogo na otvorenom putu sudeći po stanju obruča upravljača, poluge menjača i prekidača za paljenje svetala (stekao sam utisak da ga je leopard vozio; PS leopard je jedina mačka iz porodice mačaka koja ne uvlači nokte u šape )
[ pisac @ 06.06.2018. 00:07 ] @
Dayco ili Contitech, pitanje je sad?
[ Java Beograd @ 06.06.2018. 09:29 ] @
Sačuvao sam zupčasti koji sam promenio pre mesec dana, posle 115.000 km.
A sačuvao sam ga zato što, verovali ili ne, izgleda kao nov novcijat ! Posle 115.000 km !
Nije da sam lud da ga ugrađujem, ali bilo mi žao da ga bacim ! Ma ko nov, tek malo prašnjav. Ni najsitnija pukotina na gumi, ni ogrebotina, ni okrznuće !
Pogledaću koji je brend, pa ću da ti javim. Mislim, ako te zanima. Nisam siguran da je jedan od ova dva.
Uzgred, sačuvao sam i vodenu pumpu. Isto kao i zupčasti, ko nova. Ni mikrometar zazora na ležajevima, semering suv, sve u fulu !
Isto, nisam lud da je ugrađujem, ali mi bi žao da je bacim.
Višekanalni kaiš, posle navedenih 115.000 km je imao one sitne pukotine na "klinovima", i ništa više. Struktura potpuno očuvana.
[ pisac @ 06.06.2018. 12:54 ] @
Ja PK kaiš sa pukotinama vozim već 4-5 godina, i držim u rezervi u gepeku jedan ako ovaj pukne negde. Samo sa zupčastim baš i ne mogu da koristim takvu tehniku zamene nakon pucanja, a prešao je već 20% preko predviđenog vremena zamene (koje je 10g).
[ Dr.sima @ 06.06.2018. 13:00 ] @
Klasicno srpsko odrzavanje auta. Ulje zamenis jednom u nikad, kais kad pukne, a kod majstora tek kad stane.
[ pisac @ 06.06.2018. 13:23 ] @
Ulje menjam 1-2x godišnje (po slobodnoj proceni) a filter kad pređe 20 000 km, a ko ima želju da soli pamet drugima neka drobro razmisli odakle mu to ubeđenje da je baš on taj koji je u pravu i koji zna kako treba da se održava tuđi automobil. Svet je pun takvih koji "znaju" kako drugi treba da rade.
Taj ispucali PK kaiš je isto kao zupčasti prešao 20% više od predviđenog vremena zamene ali 40% manje od predviđene kilometraže za zamenu, pošto ja auto vozim uglavnom samo po autoputevima a ne putujem baš često.
[ Nebojsa Milanovic @ 06.06.2018. 13:34 ] @
Upravo kupujem delove za veliki servis na 1.8T i svi brendovani delovi (Continental kaiševi, itd.) sa uljem (0W-40), svećicama (NGK) i ostalo, me koštaju 200e.
Ne znam koliko to iznosi na drugim autima, ali to je stvarno smešna cena za nešto što se radi jednom za vreme korišćenja auta.
[ pisac @ 06.06.2018. 13:42 ] @
Ja ne radim veliki servis, samo bi trebalo (nije čak ni da moram) da zamenim zupčasti (a iskoristiću tu priliku da zamenim i PK kaiš sa novim a ovaj naprsli ću da nosim u gepeku kao rezervu).
Mislim da ću uzeti DAYCO pošto je jefitniji 25%, pa ću za nekih 80 000km (što će biti još desetak godina najmanje) uraditi pravi veliki servis i zameniti i kaiš i španere i ostale cinciliagere i bomboce koje se menjaju na velikom servisu.
Originialni kaiš se menja na 200 000 km, prosto mi žao da ga menjam jer je sigurno 5x kvalitetniji od ovog sa kojim ga menjam.
[ etjen @ 06.06.2018. 15:38 ] @
Dayco je drugaru pukao posle 20kkm, ja sa više Contitecha (Continentala) nisam imao problema
[ Dr.sima @ 06.06.2018. 15:40 ] @
Izvini, nisam znao da forum koristis kao blog. Nemam nameru da ti udaram u sujetu, vidim da boli ego.
Proizvodjac je propisao kad se i sta menja, al ocigledno da neko drugi to ipak zna bolje. Ne?
Eto neke stvari na kolima se menjaju preventivno, ne zato sto su potrosene ili pokvarene.
[ pisac @ 06.06.2018. 15:53 ] @
Nije stvar sujete nego sam ja duuugo na ovom forumu i bilo je mnogo ljudi (među njima i ti) koji smaraju sa svojim pretpostavkama i "znanjem" a ne kažu baš ništa korisno (ti si u toj grupi) a i kada pokušaju da sole pamet nisu (bili) u pravu nikada (što se pokazalo kroz sve te godine). Ta tvoja beskorisna upadica je samo tvoje mišljenje koje inače u ovom slučaju uopšte i nije tačno (između ostalog, ja u servis ne idem čak ni kada auto stane).
To što proizvođač "propisuje" je isto rastegljivo. Proizvođač je prvo propisao da se na mom autu mali servis radi na 20 000km a grand motors je to skratio "zbog loših uslova eksploatacije" (kao da oni znaju gde i kako ja vozim auto) na 10 000 km, a neki od delova koje su oni menjali na 10 000 km (i meni naplaćivali) je prozvođač predvideo da se menjaju na 40 000 km. Sve sam ih sačuvao i naravno iskoristio preostalih 30 000 km kasnije kada sam se oslobodio "garancije" grand motorsa i počeo sam da održavam auto.
Takođe, proizvođač je prvo rekao da se na mom autu kaiš menja na 8 godina ili 160 000 km, a onda se predomislio i rekao da se menja na 10 godina ili 200 000 km. Na kraju će biti da može da može da se se menja i na 240 000 km ili 12 godina samo je rizik malo veći, jer je u stvari sve stvar rizika i procenata i uslova vožnje a ne egzaktnog proračuna (rekao si preventivno, jel da?). Kao što vidiš iz poruke pre tvoje, rizik menjanja originalnog dugotrajnog kaiša sa nekim navodno novim (ili navodno brendiranim) ali škartom može biti i veći od rizika zadržavanja starog originalnog koji je pravljen kako treba.
Ja to samo da te podučim da ti nisi najpametniji na svetu i da tvoje mišljenje odnosno tvoj stav o održavanju tuđeg automobila ne mora biti ispravan uopšte. Ja ne solim pamet nikome kako da održava svoj auto, pa bi bilo dobro da niko ne pokušava da soli pamet meni pošto takvi uglavnom samo smaraju a ništa korisno ne kažu (obe tvoje poruke u ovoj temi). Ti održavaj svoj kako god hoćeš, dok god prolazi tehnički pregled, a ja ću svoj kako god ja hoću, a inače bez problema prolazi tehnički pregled.
[Ovu poruku je menjao pisac dana 06.06.2018. u 17:27 GMT+1]
[ bakara @ 06.06.2018. 18:09 ] @
@Pisac
nece kais tako lako da pukne, to se zapravo i ne desava tako cesto, pre ce roleri i spaneri da se raspadnu...kais moze da ostane citav a da opet napravi belaj...
a to sam vec napisao na prethodnoj strani
Ti delovi se menjaju pre nego sto se potrose, jer kad se potrose onda je vec jako kasno.
[ pajapop @ 06.06.2018. 18:14 ] @
Pisac...dobro, al` cak i da je tako...sto se onda javljas po forumu i pokreces kojekakve teme i nas obavestavas sta radis i kako radis? Sta pa koga briga sta ti uopste radis? Mi samo komentarisemo kako bi trebalo (skolski) i savetujemo onog ko ne zna da se drzi odredjenih pravila i norme. Tebe niko vaspitao nije niti moze da prevaspita, pa je i iluzorno uopste s tobom ulaziti u bilo kakvu polemiku oko bilo cega...Bas nas /me @abole..kad ces ti da menjas kais....
[ botr @ 06.06.2018. 18:55 ] @
Citat:
etjen:
Dayco je drugaru pukao posle 20kkm, ja sa više Contitecha (Continentala) nisam imao problema
Znam za slucaj da je pukao Continental tako da nema pravila, jednostavno se desava.
@Pisac ja to uopste ne bih menjao, recimo VW je za 1.6 tdi motore propisao da se kais menja na 180 ili 210k km, bez vremenskog ogranicenja. Posto to moze da izdrzi jos, jer je to ipak preventivna radnja, pa se zamena preporucuje ranije nego sto deo moze da izdrzi, ja bih vozio bar 250k km.
[ pisac @ 07.06.2018. 00:17 ] @
Citat:
pajapop:
Pisac...dobro, al` cak i da je tako...sto se onda javljas po forumu i pokreces kojekakve teme i nas obavestavas sta radis i kako radis? Sta pa koga briga sta ti uopste radis? Mi samo komentarisemo kako bi trebalo (skolski) i savetujemo onog ko ne zna da se drzi odredjenih pravila i norme. Tebe niko vaspitao nije niti moze da prevaspita, pa je i iluzorno uopste s tobom ulaziti u bilo kakvu polemiku oko bilo cega...Bas nas /me @abole..kad ces ti da menjas kais....
Ima ovde korisnih postova među kojima su i neki tvoji u nekim temama u koje se ne mešam, ali tamo gde se ti umešaš u moje teme nema baš mnogo koristi od tebe. Dakle, ja napišem šta je i kako je i kako se radi kod mene i koji su rezultati, a neko ko ima neku sposobnost povezivanja će da izvuče zaključak za sebe koji mu može koristiti, i to je to. Ti ako ne možeš da izvučeš određeni zaključak iz onoga što sam ja napravio, to ne znači da ne može niko.
Ja forum koristim da slušam šta drugi savetuju, i iz toga izvodim svoj zaključak koji primenjujem. Možda neko ne kapira, ali ja mogu da izvedem i suprotan zaključak iz onoga što ljudi savetuju samo na osnovu toga sa kojim pravdanjima i ubeđivanjima i nefleksibilnošću oni to savetuju (filter za ulje je primer toga). Što se tiče mojih "blogova", tvrdoglavi će da ostanu pri svom stavu i ubeđenju a pametni mogu da izvuku neki zaključak koji im može biti itekako koristan.
Evo recimo, u temi o akumulatorima sam skoro dao jako koristan savet u formi onoga što sam ja uradio i kakvi su rezultati toga što sam ja uradio. Možda sam trebao da elaboriram zašto je došlo do takve situacije ali znam da će se nakačiti mnogo smarača koji imaju svoju verziju moje spoznaje pa sam sve skratio samo na osnovno.
Evo još jedan koristan savet, offtopic ali svejedno, da ljudi ne slušaju gluposti da se rezervoar automobila ne sme prazniti do rezerve nego da se uvek mora imati dovoljno goriva, da ne bi kao neko đubre ušlo u motor. Upravo je suprotno, đubre će se i skupiti u rezervoaru prvenstveno ako se ne prazni do kraja. Ja bukvalno svaki rezervoar od kupovine automobila praznim do duboke rezerve i tek onda punim gorivo, možda samo samo 3-4 punjenja sa ovih preko decenije punio rezervoar koji nije u dubokoj rezervi. I ništa, sve radi normalno, a svo đubre iz rezervoara očigledno završava u filteru za gorivo koji upravo tome i služi i iz koga se može povremeno ispuštati voda i na kome se menja uložak. Eto još jednog mog "bloga", pa ko nešto može pametno da zaključi čestitam mu.
[Ovu poruku je menjao pisac dana 07.06.2018. u 01:36 GMT+1]
[ pisac @ 07.06.2018. 00:37 ] @
Citat:
bakara:
@Pisac
nece kais tako lako da pukne, to se zapravo i ne desava tako cesto, pre ce roleri i spaneri da se raspadnu...kais moze da ostane citav a da opet napravi belaj...
a to sam vec napisao na prethodnoj strani
Ti delovi se menjaju pre nego sto se potrose, jer kad se potrose onda je vec jako kasno.
Da li roleri i španeri imaju gumenih delova u sebi?
[ pajapop @ 07.06.2018. 05:08 ] @
[quote]pisac:[quote]
I ništa, sve radi normalno, a svo đubre iz rezervoara očigledno završava u filteru za gorivo koji upravo tome i služi i iz koga se može povremeno ispuštati voda i na kome se menja uložak. Eto još jednog mog "bloga", pa ko nešto može pametno da zaključi čestitam mu.[quote]
Eto, prosto neverovatno...Filter za gorivo ne sluzi da bi se prociscavao rezervoar, vec da spreci da prljavstina udje u sistem za ubrizgavanje i u sistem za sagorevanje goriva. Neverovatno je kako ti neke svoje "istine" po raznim temama, okreces, da su pravila od kojih bi mozda neko nekad mogao imati koristi...I koliko ja vidim ti nemas nijednog svog istomisljenika...Srecom, ovde su sve neki pametni ljudovi...ne slusaju te
[ Living Light @ 07.06.2018. 08:15 ] @
Pajo,
Ko zna sa koje "Alibabe" kupuje on te fascinantne filtre,
koji imaju USB, Blu-Tut, RS-232, i optički konektor,
-za ne daj Bože
[ botr @ 07.06.2018. 10:23 ] @
Citat:
pisac:
Citat:
bakara:
@Pisac
nece kais tako lako da pukne, to se zapravo i ne desava tako cesto, pre ce roleri i spaneri da se raspadnu...kais moze da ostane citav a da opet napravi belaj...
a to sam vec napisao na prethodnoj strani :)
Ti delovi se menjaju pre nego sto se potrose, jer kad se potrose onda je vec jako kasno.
Da li roleri i španeri imaju gumenih delova u sebi?
Ne. Roler je spolja od plastike, spaner obicno od metala, jer obicno zubi kaisa nalezu na njega, a u sredini je lezaj od metala, koji u sebi ima mast. Spaner ima i oprugu koja sluzi da odrzava zategnutost kaisa. Ta opruga zna da vremenom oslabi, pa kais bude labaviji nego sto treba. Postoji uredjaj za merenje zategnutosti kaisa, nekad spaner nije bio automatski nego je majstor to stelovao uz pomoc tog uredjaja, pa mozes da nadjes kolika je sila potrebna i da proveris spaner, ali ja to ne bih dirao uopste, kao sto sam i rekao, moze to da traje i duze nego sto je fabriak propisala.
[ Gost2 @ 07.06.2018. 19:56 ] @
Rijetki su oni koji su spremni da WC papir u potpunosti iskoriste tako što će prst pomjerati po X-Y osi sve dok se od višestruke upotrebe, cijela površina ne zažuti.
[ pisac @ 08.06.2018. 03:08 ] @
Citat:
pajapop: Eto, prosto neverovatno...Filter za gorivo ne sluzi da bi se prociscavao rezervoar, vec da spreci da prljavstina udje u sistem za ubrizgavanje i u sistem za sagorevanje goriva. Neverovatno je kako ti neke svoje "istine" po raznim temama, okreces, da su pravila od kojih bi mozda neko nekad mogao imati koristi...
Pa kažem ja da ako ti ne možeš da izvučeš neki zaključak to ne znači da ne može niko. Ja sam empirijski (decenijski) pokazao da bučnija "većina" uopšte nije bitna za bilo šta u životu sem za galamu i smaranje na forumu svojim egom i samodokazivanjem. Ja svaki bogovetni rezervoar praznim do rezerve uprkos savetima koje sam čitao na ovom forumu, i sve radi upravo kako treba i kako sam znao da će raditi jer je to čista logika: Rezervoar koji se stalno prazni do kraja ne može da skupi đubre u sebi jer svo đubre ide u filter(e) redovno, a rezervoar koji se stalno puni od polovine upravo ima sve uslove da godinama skuplja đubre koje u nekom neuobičajenom spletu okolnosti može odjednom da nagrne u filter (jedan jedini, nema "e" na kraju). Taj savet je jednostavno loš, jer se protivi čistoj logici.
Nije stvar u tome da je neko zlonameran, jer nije, već je stvar u tome da neko neće da prizna (sam sebi) da živi u zabludi i deli savete koji nisu tačni već uporno nastavlja po svome. Takvih pun forum. Ego i sujeta (kao što reče onaj samozvani doktor koji je i pokrenuo besmislenu raspravu soleći drugima pamet). Eto ti kažeš da "filter za gorivo ne služi da bi se pročišćavao rezervoar", što u suštini ne znači apsolutno ništa i ne suži ni na koji način izvođenju bilo kog zaključka već je samo pokušaj sopstvene samoobmane.
[ botr @ 08.06.2018. 10:30 ] @
Citat:
Gost2:
Rijetki su oni koji su spremni da WC papir u potpunosti iskoriste tako što će prst pomjerati po X-Y osi sve dok se od višestruke upotrebe, cijela površina ne zažuti.
Ljudi su razmazeni, neracionalni. Takve potrosne stvari treba da se koriste do krajnjih granica, npr. ako se parce papira ne iskoristi u potpunosti, treba ga ostaviti za sledeci put.
[ pisac @ 08.06.2018. 13:51 ] @
U pravu si, jer ako je jedan list wc papira 20-30 evra tako i treba raditi. Ali oni koji su upoznati bolje sa tematikom znaju da je wc papir inače prilično nehigijenska stvar i u suštini loše rešenje za neupućene osobe koje nisu čule za bide. Džaba toalet papir i od najfinijeg pamukolikog višeslojnog papira, koji koristi ultrabogata ili ultrahvalisava osoba koja potroši celu rolnu za jedno brisanje svog cenjenog qupeta, kada je bide i zdravstveno/higijenski i cenovno jednostavno neprikosnoveno i u suštini jedino ispravno rešenje te problematike.
[ Dr.sima @ 08.06.2018. 13:59 ] @
Posto sam malo duze na ovom forumu od tebe, slobodno cu da preskocim odgovor na sve uvrede.
Voznja automobila na rezervi i generalno sa malo goriva je štetno po pumpu za gorivo.
Automobil ima filtere koji i sluze da se djubre zaustavi pre motora. Neki servisi rade i čišćenje rezervoara.
Neredovno odrzavanje automobila i samoinicjativno produzavanje servisnih intervala, mimo preporuke ovlašćenog servisera, je u svakoj zdravoj logici, koja ne ukljucuje teoriju zavere, nebezbedno i loše po vozilo.
Ljudi koji su konstruisali i napravili vozilo su propisali odredjene standarde,a sigurno znaju više od svih nas ovde zajedno.
Kvalitet kaiša, filtera ili bilo kog drugog dela mimo OEM proizvodjača je diskutabilan. Ako je razlika 6 puta u ceni, odgovor je više nego očigledan!
Ja ne solim pamet nikome, niti sam ti jedan savet udelio.
[ pisac @ 08.06.2018. 14:26 ] @
Ja sam malo duže na ovom svetu od tebe pa sam uzeo sebi slobodu da odgovorim na tvoja prva dva beskorisna posta u ovoj temi, ali nigde nisam napravio uvredu jer je sve što sam napisao u potpunosti tačno i kao takvo teško može biti uvreda.
Citat:
Dr.sima: Neredovno odrzavanje automobila i samoinicjativno produzavanje servisnih intervala, mimo preporuke ovlašćenog servisera, je u svakoj zdravoj logici, koja ne ukljucuje teoriju zavere, nebezbedno i loše po vozilo.
Ljudi koji su konstruisali i napravili vozilo su propisali odredjene standarde,a sigurno znaju više od svih nas ovde zajedno.
Da si čitao pažljivo ono što sam ja napisao u ovoj temi o ponašanju servisa i propisanim intervalima od proizvođača, shvatio bi da je tvoja gornja rečnica protivna samoj sebi i kao takva jednostavno beskorisna. Neću trošiti svoje vreme na tvoje obrazovanje jer je ponašanje servisera elaborirano ranijih godina u mojim postovima koje ti izgleda nisi pratio pa nisi ništa ni naučio. Samo ti nastavi da misliš da si jako mudar, doktore, ali bi bilo jako korisno ako ne bi više pravio besmislene upadice kao što je tvoj prvi post ovde pošto iskreno zaista nemaš blage veze o čemu uopšte pričaš i koja je svrha tvog upada.
[ pisac @ 08.06.2018. 14:47 ] @
Ajd napisaću ipak jednu interesantnu stvar, za ove mlađe na forumu, koja je eleaborirana ranije ali je korisna za shvatanje koliko razni doktori na forumu nemaju pojma o čemu pričaju.
Dakle, od novembra 2006.godine "otežani uslovi eksploatacije" koji su navodno bili razlog za skraćeni servisni interval Grand Motorsa su zvanično prestali i servisni interval je produžen na od prozvođača preporučenih 20 000 km. Međutim, to je važilo samo za vozila koja su kupljena od tog trenutka, a sva vozila koja su kupljena pre novembra 2006. godine su morala da zadrže skraćeni servisni interval od 10 000 km jer su na neki način izgleda i dalje vožena u "otežanim uslovima eksploatacije"?
Kada sam pitao koji su to konkretno "otežani uslovi eksploatacije", nisam dobio odgovor. Kada sam rekao da ja auto vozim na Mađarskim, Austrijskim, Nemačkim, Francuskim, Grčkim autoputevima i da tamo sipam gorivo, opet nisam dobio nikakav odgovor zašto to ja moram da imam skraćeni servisni interval samo zato što sam auto kupio pre novembra 2006. godine.
U razgovoru sa advokatom sam saznao da je zadržavanje skraćenog servisnog intervala na onaj koji je važio u trenutku kupovine njihovo pravo na osnovo zakona o obligacionim odnosima, iako taj skraćeni servisni interval nije nikada ni bio preporučen od proizvođača. Naravno, svima pametnima je jasno da je skraćeni servisni interval postojao samo zbog uzimanja para za delove koji se ugrađuju. Ima nekoga da mu to i dalje nije jasno?
Eto, to je samo ostalim članovima da shvate koliko ljudi kao što je pomenuti doktor i slični na forumu nemaju ama baš ni najblaže veze sa onime o čemu pričaju (citirani tekst u mom prethodnom postu), nego samo podižu svoj ego soleći pamet drugima svojim uobraženim znanjem i mudrošču. Nije to uvreda, to je jednostavno istina.
[ Java Beograd @ 08.06.2018. 15:04 ] @
Citat:
Dr.sima:Voznja automobila na rezervi i generalno sa malo goriva je štetno po pumpu za gorivo.
Jesi li ovo sam smislio ili ti je neko pomogao ?
"Na rezervi" ?!? Pa valjda rezerva postoji da bi bila rezerva ? Vozio sam mnogo automobila, pročitao mnogo User manuala - ali ovakvo upozorenje nigde nisam našao.
"Sa malo goriva" ?!? Otkud pumpa "zna" koliko ima goriva ?
[ Dr.sima @ 08.06.2018. 15:27 ] @
U mom svetu upaljena lampica za rezervu znaci da je vreme da se ide na pumpu.
Koliko sam ja obavešten nizak nivo goriva u rezervoaru može da dovede do pregrevanja pumpe i prekida u dovodu goriva.
Možda je to na novijim vozilima prevazidjeno, ali ni od jednog majstora nisam dobio preporuku da je pozeljno da "ocedim" rezervoar.
Takodje, kod odredjenih automobila, posle nestanka goriva postoji procedura za paljenje, nije dovoljno samo doliti gorivo, ne?
Ne vidim apsolutno nikakv benefit voznje do "mrtve rezerve", osim rizika da se ostane na putu, izazove nesreca ili neprijatna situacija.
[ pajapop @ 08.06.2018. 15:51 ] @
Citat:
pisac: Ima nekoga da mu to i dalje nije jasno?
[ Living Light @ 08.06.2018. 16:44 ] @
Citat:
Dr.sima:
Voznja automobila na rezervi i generalno sa malo goriva je štetno po pumpu za gorivo.
Ovo nije tačno !
(širenje dezINFORMACIJA na ES-u se kažnjava sa gajbom 'ladnog+prase sa sve motkom)
[ botr @ 08.06.2018. 16:51 ] @
Uvek imam minimum 1/4 rezervoara, a obicno bar pola, jer se moze desiti da moram negde da krenem hitno, tako da ne moram da trazim pumpu, jos u pola noci kad ne radi, nego mogu odmah da krenem i stignem tako gde treba.
[ Java Beograd @ 08.06.2018. 17:28 ] @
Citat:
Dr.sima:
U mom svetu upaljena lampica za rezervu znaci da je vreme da se ide na pumpu.
Koliko sam ja obavešten nizak nivo goriva u rezervoaru može da dovede do pregrevanja pumpe i prekida u dovodu goriva.
Možda je to na novijim vozilima prevazidjeno, ali ni od jednog majstora nisam dobio preporuku da je pozeljno da "ocedim" rezervoar.
Takodje, kod odredjenih automobila, posle nestanka goriva postoji procedura za paljenje, nije dovoljno samo doliti gorivo, ne?
Ne vidim apsolutno nikakv benefit voznje do "mrtve rezerve", osim rizika da se ostane na putu, izazove nesreca ili neprijatna situacija.
I u mom svetu, upaljena lampica za gorivo znači da je vreme da napunim. Nisam lud da čekam da auto ostane bez goriva, da ostanem na Slaviji, Autokomandi ili u sred Terazijskog tunela.
Na autoputu, tj. dužim putovanjema punim do vrha čim kazaljka padne ispod pola. Nisam lud da bajem da li ću i kad da naiđem na sledeću pumpu. Dal' za 100, 200 ili 600 km.
Nema nikakvog benefita u vožnji do "mrtve rezerve", slažem se. Moraš da napuniš pa moraš. Nećeš ni dinar uštedeti ako iscediš do kraja i auto ostane bez goriva, i onda napuniš.
ALI
Ovo u vezi tvojih i mojih, istovetnih navika oko točenja goriva nema nikakve veze sa tehničkim osobenostima motora.
Crpaljka je uvek na istom mestu: oko 1 cm (ili manje) od dna rezervoara. Neće da se spusti niže i "usisa prljavštinu" ako je manje goriva u rezervoraru.
Dok god je kraj pumpe uronjen u gorivo - dotle nema nikakvih problema. Otkud pumpa "zna" koliko ima goriva iznad crpaljke u rezervoaru ?
[ verbe @ 08.06.2018. 20:29 ] @
To za voznju na rezervi sam i ja cuo. I podrzao bih, dr.Simu :) Jer kada je nivo goriva nizak, kao što znate ili ne znate, gorivo seta vamo tamo i cesto pumpa usisa vazduh i mehurice, ti mehurici navodno stete membrani, jer radi na suvo. Naravno posle pumpe, gorivo tece glatko. Ali eto to za pumpu znam. E sad neka vozila imaju pumpu ispod rezervoara, a neka kod motora, ali muka je ista = malo goriva, pljuska okolo i pumpa vuče falš vazduh.
Ali to ne znači, da nije "zdravo" voziti na rezervi. O, da. ali ako ima baš-baš malo goriva, oće da strada pumpa, da.
Što se tiče zupčastog, od ta dva ne bih uzeo ni jedan. Jedan je previše jeftin i vuče na kineski. a ovaj drugi je naduven ko zna zbog čega. 3-4000 je optimalna cena koja se najčešće sreće.
[ Java Beograd @ 08.06.2018. 21:06 ] @
Evo nije me mrzelo.
Kaiš je Dayco. Zamenjen, posle 115.000 km. Slika je sa puno piksela. Klick na thumbnail, videćeš u punoj veličini.
Kažem, kao nov ! Bi mi žao da ga bacim.
[ pisac @ 08.06.2018. 23:37 ] @
Šteta što ne mogu biti siguran da DAYCO štampa na jeftinom kaišu u radnji ima bilo kakve veze sa DAYCO fabrikom.
Što se tiče goriva, đubre može i da pliva po gorivu, sve zavisi kakav je tip đubreta. Mislim da je najopasniji tip đubreta u stvari voda u rezervoaru, ali nešto ne mogu da se setim da li beše voda teža od dizela (čini mi se da je tako), jer onda naravno odmah ide u motor bez obzira na nivo goriva.
E, ako je rek'o Edin Šahović, glavni majstor u servisu “Šahović”, onda je tako.
Da ne pominjem koliku je gomilu gluposti nalupao Edin, mnogo je i za Ultra Mad Zone.
- Pumpa za gorivo je mnogo bitna, posebno kod benzinskih motora (Ajde ?! Kod dizelaša, verovano đene-đene)
- električne pumpe za gorivo, koje su počele da se primjenjuju 1992-93. godine. (Valjda je tad prvi put video auto)
- Kada kod takvog dizelaša otkaže pumpa u rezervoaru, motor ne može da se startuje (Ajde ?!)
E baš se lepo nasmejah sa Edom, kad bi samo bilo više ovakvih mudrolija ...
Ili bar kad bi u jednom, jedinom priručniku našao da je štetno voziti sa malo goriva u rezervoaru.
Sve me ovo podseća na teorije da kad se podiže ručna obavezno treba pritisnuti dugmence, da se ne bi oni zupci vremenom istanjili i potrošili.
[ Žika 11 @ 14.06.2018. 23:14 ] @
Citat:
Dr.sima:
U mom svetu upaljena lampica za rezervu znaci da je vreme da se ide na pumpu.
Koliko sam ja obavešten nizak nivo goriva u rezervoaru može da dovede do pregrevanja pumpe i prekida u dovodu goriva.
Možda je to na novijim vozilima prevazidjeno, ali ni od jednog majstora nisam dobio preporuku da je pozeljno da "ocedim" rezervoar.
Takodje, kod odredjenih automobila, posle nestanka goriva postoji procedura za paljenje, nije dovoljno samo doliti gorivo, ne?
Ne vidim apsolutno nikakv benefit voznje do "mrtve rezerve", osim rizika da se ostane na putu, izazove nesreca ili neprijatna situacija.
Ima tu par problema. Jedan je i temperatura goriva. ECU motora prati i taj parametar i na osnovu njega reguliše rad. Senzor je često na samom kućišti filtera. Teško će da se mala količina goriva ohladi.
Druga stvar zimi je još veća glupost voziti na rezervi jer vruće gorivo koje se vraća u rezervoar stvara kondenzaciju u rezervoaru.
Treći problem što el. pumpa za gorivo ima zaštitni mehanizam da zablokira pumpu kada ostane bez goriva. Retko ko će da otpertla pumpu i da je odblokira nego sledi nova pumpa.
Da se vratimo na ulje i uljni filter.
400 sati rada je gornja granica za kvalitetno ulje. Lako se računa. Komplikovanija metoda je da se u celu jednačinu dodaje i potrošnja goriva + potrošnja ulja, broj hladnih startova, radna temperatura motora , stanje samog motora i način vožnje.
Regeneracija DPF filtera kada se ubrizgava velika količina goriva kako bi se digla tempertura izduvnim gasovima drastično degradira ulje zato ti motori uglavnom imaju i sezor u karteru koji meri degradaciju ulja. To se vidi preko dijagnostike.
Zagađeno ulje drastično menja viskozitet, postaje kiselo i delom dolazi zbog visokih temperatura i turbine do polimerizacije. Bilo bi dobro da neko uzorkuje ulje na 10000, 20000 i 30000 km i vidi sve parametre, aditive i metale u ulju.
Neko ko 90% vremena provodi u gradu i ima prosečnu brzinu oko 25 km/h preći će godišnje oko 10000-12000 km što je sasvim OK zamenu ulja. I najbolje pred zimu da se zameni ulje.
Veće prosečne brzine 90 % vremena na autoputu sigurno će dignuti interval na tih 30000 km za daleko kraći vremenski period.
[ pisac @ 15.06.2018. 02:53 ] @
Citat:
Žika 11: Druga stvar zimi je još veća glupost voziti na rezervi jer vruće gorivo koje se vraća u rezervoar stvara kondenzaciju u rezervoaru.
Radoznao sam koji je to mehanizam iz fizike koji dovodi do kondenzacije kada vruće gorivo uđe u hladan rezervoar?
[ Java Beograd @ 15.06.2018. 07:40 ] @
Citat:
Žika 11:Druga stvar zimi je još veća glupost voziti na rezervi ....
Ovde, kao i u prethodnim postovima pojedinih diskutanata, "vožnja na rezervi" se tretira kao trajno stanje. Kao da neko konstatno i trajno vozi na rezervi.
Naravno, to je nemoguće.
Ono šta ja pokušavam da objasnim, je da normalna upotreba automobila i sporadična vožnja na rezervi nikako ne može da uzrokuje bilo koji kvar pumpe. Dakle, sipam (najčešče do pola rezervoara) vozim-vozim-vozim, a kad se upali lampica, danas - sutra, opet sipam do pola.
Ne treba se panično plašiti niskog nivoa goriva, niti žutu lampicu rezerve tretirati kao alarm "da pumpa samo što nije crkla"
[ pisac @ 15.06.2018. 12:11 ] @
Vožnja na rezervi je proglašena velikim baukom koji čak i pri tim kratkim intervalima može da osakati i pumpu i auto.
Međutim, ja sam sada postao strašno radoznao da čujem koja fizička pojava dovodi do kondenzacije kada vruće gorivo ulazi u hladan rezervoar?
[ Žika 11 @ 15.06.2018. 15:43 ] @
Kreni malo da razmišljaš ali u pravom smeru.
Java, imaš ljude koji uvek sipaju za 1000 din.
Treba znati da se benzinske dizne hlade sa gorivnom i time se sprečava stvaranje tzv. katrana u diznama.
Sve ima svoje.
[ bakara @ 15.06.2018. 19:16 ] @
Pa sta smeta kondenzacija u vec mokrom rezervoaru?
Takodje bezninska pumpa vuce gorivo iskljucivo sa dna rezervoara, iz logickih razloga pa tako nikada ne moze da povuce vazduh ali isto tako nema nikakvog uticaja dal je rezervoar pun ili prazan.
A ni katran se ne stvara u diznama.
Jeste pisac biser ali ni ostali ne zaostaju :)
[ Žika 11 @ 15.06.2018. 20:14 ] @
I kako voda završi u filteru kad si tako pametan ?
Od čega se začepe benzinske dizne ? Kamenčića , peska ?
[ Nocni @ 15.06.2018. 20:20 ] @
Treba razlikovati pumpu koja je na nekim vozilima van rezervoara i onu potopnu koja se nalazi u samom rezervoaru.
Onoj koja je vani ne smeta voznja na rezervi jer uzima gorivo sa dna, projektovana je da radi u spoljnoj sredini a da kroz nju prolazi gorivo i radi isto na punom rezervoaru i na rezervi.
Potopna pumpa stoji u svom plasticnom kućištu unutar rezervoara i dugacka je oko 15-20 cm. Ona takodje uzima gorivo kroz sito iz udubljenja sa dna i nece uzimati vazduh nikada osim kad ostane skroz bez goriva, ali produziće joj se vijek trajanja ako u rezervoaru uvijek ima tih 15-20 cm goriva i ako je ona potopljena a ne na suvom. Na suvom je otprilike u drugoj polovini rezerve i nije problem da i tako radi ali kada se konstantno auto vozi na rezervi njoj ce se skratiti vijek trajanja jer nije potopljena u gorivo i zbog toga se malo vise grije. Recimo da nece trajati 10 godina nego ce trajati 30% krace ako se stalno nalazi na suvom. Ona je projektovana da oko 15-20% svog ukupnog trajanja radi ne potopljena, sto naravno ne vazi za aftermarket zamjenske pumpe koje su mnogo goreg kvaliteta i koje je mnogo bolje da budu uvijek potopljene.
Pumpa se u realnosti ne moze nalaziti dugo na suvom i ne moze se stalno voziti na rezervi osim u slucajevima ako se vozi na plin a u rezervoaru nema dovoljno benzina u duzem vremenskom periodu.
Velika besparica i nemastina moze takodje da bude faktor konstantne voznje na rezervi koja je btw veoma glupa pojava.
U Svajcarskoj npr. cete platiti kaznu od 400 franaka ako ostanete na autoputu bez goriva a utvrdi se da vam je kazaljka i lampica za rezervu bila ispravna.
[ botr @ 15.06.2018. 20:50 ] @
Vec sam pisao, da li ovde ili ne, nije bitno, ja sipam kad kazaljka dodje do 1/4 rezervoara, uvek imam dovoljno goriva da u svakom trenutku mogu da krenem negde.
BTW, jeste offtopic, ali bio si u pravu za kolegu i njegov Ford, promenjena je elektronika i za sad je sve ok.
[ pisac @ 16.06.2018. 13:50 ] @
Citat:
Žika 11:Kreni malo da razmišljaš ali u pravom smeru.
Ako si mislio na mene, ja i razmišljam u pravom smeru. Ti si u vezi vožnje na rezrervi naveo tri stavke:
Citat:
Žika 11:Ima tu par problema. Jedan je i temperatura goriva. ECU motora prati i taj parametar i na osnovu njega reguliše rad. Senzor je često na samom kućišti filtera. Teško će da se mala količina goriva ohladi.
Druga stvar zimi je još veća glupost voziti na rezervi jer vruće gorivo koje se vraća u rezervoar stvara kondenzaciju u rezervoaru.
Treći problem što el. pumpa za gorivo ima zaštitni mehanizam da zablokira pumpu kada ostane bez goriva. Retko ko će da otpertla pumpu i da je odblokira nego sledi nova pumpa.
Pošto se ja vrlo dobro razumem u kondenzaciju, rešio sam da krenem od stavke 2. Moguće (čak štaviše, sigurno je) da ja ne znam baš sve pa zato uvek želim da čujem objašnjenje od onih koji su bolje obrazovani od mene, ili se bar tako predstavljaju. Kako se stvara kondenzacija kada vruće gorivo ulazi u hladan rezervoar?
[ grejanje @ 16.06.2018. 14:34 ] @
Tu ti tajnu Zika nikad nece otkriti.
[ pisac @ 16.06.2018. 17:31 ] @
Ako žika ne želi da objasni veliku tajnu kako vruće gorivo izaziva kondenzaciju u hladnom rezervoaru, ja ću kasnije objasniti ako ima zainteresovanih kako hladno gorivo može da izaziva minimalnu kondenzaciju u vrućem rezervoaru. Pa ćemo na osnovu tog objašnjenja verovatno moći da donesemo zaključak da suprotno od toga nije ni moguće, i da je žika nešto pobrkao.
Ukoliko je žika nešto pobrkao oko tvrdnje 2. svoje teze da je vožnja na rezervi štetna/glupa, možda je pobrkao i oko tvrdnji 1. i 3.? Evo, recimo, ja priznajem da sam previše glup da bih shvatio šta je uopšte hteo da kaže u tvrdnji 1. ali sam nekako dovoljno pametan da za tvrdnju 3. shvatam šta je hteo da kaže, i da zaključim da mi pumpa koja ima "zaštitni mehanizam" koji je zablokira pa mora da se "otpertlava" deluje kao težak inženjerski promašaj i besmislica. Ne kažem da to nije tako, ali imajući u vidu neobjašnjivu tvrdnju 2. javlja mi se osnovana sumnja da možda i ostale dve tvrdnje u stvari nemaju baš mnogo veze sa realnošću.
Čekamo da vidimo šta će žika da kaže u odbranu svojih tvrdnji od mojih osnovanih sumnji.
[ bakara @ 16.06.2018. 17:35 ] @
Citat:
Nocni:
Potopna pumpa stoji u svom plasticnom kućištu unutar rezervoara i dugacka je oko 15-20 cm. Ona takodje uzima gorivo kroz sito iz udubljenja sa dna i nece uzimati vazduh nikada osim kad ostane skroz bez goriva, ali produziće joj se vijek trajanja ako u rezervoaru uvijek ima tih 15-20 cm goriva i ako je ona potopljena a ne na suvom. Na suvom je otprilike u drugoj polovini rezerve i nije problem da i tako radi ali kada se konstantno auto vozi na rezervi njoj ce se skratiti vijek trajanja jer nije potopljena u gorivo i zbog toga se malo vise grije.
kroz pumpu uvek prolazi gorivo i moze se reci da je u nekoj meri hladi gde god se ona nalazila, a sama pumpa je elektricna se ne greje nesto posebno cak i kada radi na prazno.
Sve pumpe koje sam rasturio su riknule od rdje unutar konstrukcije sto mene dovodi na zakljucak da je to usled uticaja vode i starosti pumpe...jednostavno i njoj dodje kraj.
[ bordzija @ 30.06.2018. 23:38 ] @
Pa kondenzat je generalno problem, vožnja na minimumu i samim time velika količina kiseonika u rezervoaru dovodi do stvaranja rose tj kapljica na zidovima i normalno oksidaciju ili koroziju metalnih delova same pumpe. Sipajte pola kanistera metalnog pa posle par dana zavirite unutra. Razlika u spoljašnjoj temperaturi ljudi tj oscilacija između dnevne i noćne. Koliko puta ste našli rosu na svom automobilu? Zašto trule sajtne i rubovi pa upravo zbog te razlike temp i kondenzata. Ako neko ima motor, nek zavuče slobodno prst u poluprazan rezervoar i pokupi sa zidova vlagu biće mu sve jasno. Što više goriva to manje vlage koja se nakupi i u jednom trenutku pravi problem pošto je na samom dnu teža od benzina, to smo svi doktorirali 90tih.
A što se tiče zupčastog, bitno je samo ako automobil ima malo više konja tj veća opterećenja ili je sporckiji što bi reko naš narod, za ove obične bez problema dayko i slično. Naravno nije loše povremeno proveravati vizuelno sam kaiš, hoće da istrule pre vremena.
[ Jamajca @ 01.07.2018. 09:40 ] @
Citat:
bakara:
Citat:
Nocni:
Potopna pumpa stoji u svom plasticnom kućištu unutar rezervoara i dugacka je oko 15-20 cm. Ona takodje uzima gorivo kroz sito iz udubljenja sa dna i nece uzimati vazduh nikada osim kad ostane skroz bez goriva, ali produziće joj se vijek trajanja ako u rezervoaru uvijek ima tih 15-20 cm goriva i ako je ona potopljena a ne na suvom. Na suvom je otprilike u drugoj polovini rezerve i nije problem da i tako radi ali kada se konstantno auto vozi na rezervi njoj ce se skratiti vijek trajanja jer nije potopljena u gorivo i zbog toga se malo vise grije.
kroz pumpu uvek prolazi gorivo i moze se reci da je u nekoj meri hladi gde god se ona nalazila, a sama pumpa je elektricna se ne greje nesto posebno cak i kada radi na prazno.
Sve pumpe koje sam rasturio su riknule od rdje unutar konstrukcije sto mene dovodi na zakljucak da je to usled uticaja vode i starosti pumpe...jednostavno i njoj dodje kraj.
meni se desilo da mi je u voznji riknula vodena pumpa na renou clio 1 pre nekih 15 godina, mozda bas na danasnji dan jer znam da je bilo leto. Vozio sam auto bezbrizno i odjednom mi se upali indikator da voda u motoru kljuca. Zaustavim auto, nije bilo mnogo dima nista i cim sam stao krenem da otvorim motor, a auto posto je bio na blagoj nizbrdici ispod krene da curi neka braon tecnost.
[ zeoN_Rider @ 01.07.2018. 09:45 ] @
Citat:
Jamajca: meni se desilo da mi je u voznji riknula vodena pumpa na renou clio 1 pre nekih 15 godina
Šta je moglo da crkne osim da procuri semerig?
[ Jamajca @ 01.07.2018. 10:31 ] @
naisao je jedan covek koji je bio verziran u motore i on mi je rekao odmah to je vodena pumpa. Odslepao sam auto do servisa i tamo su potvrdili. Vodena pumpa bila je skroz propala. Da li je bio semering nemam pojma.
Inace na tim motorima preporucuje se zamena zupcastog i spanera na 80,000, a pumpe svaki drugi put. Medjutim posto na renou zamena zupcatog zna da kosta dosta ja uvek menjam i vodenu pumpu koja mislim kosta oko 3-4 hiljade.
sto se tice zupcastog ja ne znam gde to ima takva razlika da original kosta 12000 a drugi 2000 ?! Set kaisa i spanera na renoovom motoru DF ne bi trebao da bude vise 7-8 hiljada i to oprema koja se ugradjuje u original.
[ bordzija @ 01.07.2018. 12:56 ] @
Ja sam za jedan moj malo brži auto poručivao originalni vw zupčasti kaiš bio je ako se dobro sećam oko 25 evra. Dayko je tada bio 350 dinara. Onaj trakasti je bio oko 70 evra tada i pogonio je supercharger. Jbg originalni delovi znaju dobro da zabole ali ne razmišljaš i nemaš brige. Uvek sam za to da se te neke vitalne stvari kupuju original.
[ Dr.sima @ 01.07.2018. 22:58 ] @
Kondenzacija predstavlja fazni prelazak iz gasovite faze u tečnu oduzimanjem toplote (hlađenjem) do kritične temperature. Wiki...
[ pisac @ 15.07.2018. 10:12 ] @
Bravo, jako koristan post kao i svi tvoji u ovoj temi, samo što nisi ni shvatio ni objasnio šta je to što ti nazivaš "kritična" temperatura a u stvari se naziva temperatura rošenja, i kako se određuje u odnosu na relativnu vlažnost vazduha, i kako se to primenjuje na žikinu tvrdnju da toplo gorivo izaziva kondenzaciju u hladnom rezervoaru.
Ja čekam Žiku da nam objasni, ali žika više ne piše ništa na forumu već mesec dana. Zaćutao čovek nešto. Čini mi se da sve tri njegove tvrdnje o polupraznom rezervoaru nemaju nikakvog osnova.
Ja sam inače ovog leta nakon sipanja goriva na OMV pumpi na autoputu (i to onog navodno kvalitetnijeg, jer su mi bez pitanja sipali skuplji dizel pa su posle morali da vrate razliku u ceni kad sam otišao do kase), sledećeg jutra našao kapljice vode u sistemu (izvlačio sam gorivo iz filtera providnim crevom), a rezervoar nije bio poluprazan
[ bordzija @ 19.07.2018. 13:48 ] @
Evo i u avionu ima vode u gorivu ali imaju sistem kako se proverava - odstranjuje:
Na 1:40
Još jedan zanimljiv tekst po pitanju kondenza:
Citat:
Jedna od stvari koje bi prilikom vožnje svakako trebalo izbjegavati jest vožnja s malo goriva u spremniku goriva. Odnosno, rezervoar goriva nikad ne bi trebao biti prazan više od polovice kapaciteta jer tako čuvate zdravlje motora svog vozila. Kada je rezervoar goriva prazan većim dijelom svog volumena, u njemu se kondenzira voda zbog razlike u temperaturama.
Ovlašteni sudski vještak za vozila i promet Goran Husinec navodi kako on štetno djeluje i na benzince i na dizelaše.
'Voda u sustavu ubrizgavanja goriva jedan je od najvećih neprijatelja vašeg motora jer izaziva prijevremenu koroziju sustava za ubrizgavanje te probleme u radu motora. Navedeno je najopasnije u prijelaznim vremenskim periodima, kada su, kao primjerice sada, noćne temperature ispod ništice, a dnevne iznose i preko desetak stupnjeva Celzijusa. Najveća opasnost su rezervoari velikih automobila koji imaju zapreminu i po 100 litara. To su velike ‘prazne bačve’ pune vodenog kondenzata', kaže Husinec.
Ja sam inače ovog leta nakon sipanja goriva na OMV pumpi na autoputu (i to onog navodno kvalitetnijeg, jer su mi bez pitanja sipali skuplji dizel pa su posle morali da vrate razliku u ceni kad sam otišao do kase), sledećeg jutra našao kapljice vode u sistemu (izvlačio sam gorivo iz filtera providnim crevom), a rezervoar nije bio poluprazan
Zasto si izvlacio gorivo iz filtera, da li je doslo do problema sa autom zbog tog skupljeg OMV goriva?
Jedno vreme su na svim pumpama bili jako dosadni sa skupljim evro dizelom.
[ ssi @ 20.07.2018. 12:34 ] @
Citat:
AstralPro: Zasto si izvlacio gorivo iz filtera, da li je doslo do problema sa autom zbog tog skupljeg OMV goriva?
Jedno vreme su na svim pumpama bili jako dosadni sa skupljim evro dizelom.
Hoce da ti pokaze kako je to gorivo skuplje i daleko losije tj. kapitalisticka prevara.
Citat:
bordzija: Evo i u avionu ima vode u gorivu ali imaju sistem kako se proverava - odstranjuje:
Normalno malo goriva, koje sadrzi H2O + atmosferska vlaga ( u rezervoaru koji ima malo goriva ima puno vazduha jel' nije vakum) hladan rezervoar i to ti je to.
Ali hajde ti to likovima kao @pisac objasni.
To je nesto sto se uci u osnovnoj skoli ali... lik filozofira i "povezuje".
Ponekada sam vidjao kondenzaciju i na samom autu - ispod.
Keeping the fuel tank full is perhaps the easiest step. The less air inside, the less water vapor there will be to condense out when the temperature drops
..
[ bordzija @ 20.07.2018. 14:50 ] @
Pa zbunjujuće je to što ljudi misle kako im je neko sipao odjednom vodu :)
Nije odjednom, sve vreme se stvara kondenzat u cisterni koja dovozi, u rezervoaru pumpe koja prodaje a i u rezervoaru automobila. Problem nastaje kada ta voda nastala usled kondenzata, koja je teža od benzina, ispuni dno rezervoara automobila i počne da dodiruje pumpu za gorivo, i krene polako da ide ka motoru. E tu krene žurka. Malo benzin malo voda, malo benzin i tako u krug.
[ pisac @ 20.07.2018. 23:45 ] @
Citat:
AstralPro:Zasto si izvlacio gorivo iz filtera, da li je doslo do problema sa autom zbog tog skupljeg OMV goriva?
Ne znam zašto je došlo do problema, ali znam da se auto ugasio odmah ujutro nakon paljenja, i da je to prvi put u njegovoj istoriji da se ugasio. Onda sam izlačio gorivo i nalazio mehuriće vode. Doduše nije ih bilo puno, ne verujem da bi se zbog toga ugasio, sem ako se nije preko noći smirio rezervoar i slegla sva eventualna voda iz goriva na dno, pa je jutarnjim paljenjem povukao čistu vodu na početku i zatim se ugasio.
A rezervoar kao što rekoh nije bio poluprazan, jer sam prethodno veće sipao taj famozni OMV skuplji dizel.
Bilo bi dobro da čujem ove koji veruju da uvek treba imati pun rezervoar da kažu da li je dobro tokom zime koristiti dizel koji stoji u rezervoaru od leta, pošto bi meni pun rezervoar nakon letnje sezone trajao sve do sledeće godine.
Naravno da ne verujem. Kada bih verovao svemu što piskara svako ko hoće da uzme neku kintu od nekog časopisa ili sajta, ne bih nigde stigao.
Ja moj dizel filter nisam menjao jedno 50 000 km. Htedoh da ga zamenim sad pre leta ali me prosto mrzelo da odem do prodavnice i kupim ga, samo sam ga skinuo da vidim u kakvom je stanju i zaključio da je zreo za zamenu jer se nakupilo nekih ljigavaca, a onda sam ga vratio. Inače dizel lepo piči kroz taj filter (bez ikakvih problema ustima vučem dizel iz rezervoara, zajedno sa mehurićima vode) tako da se auto nije zbog njega ugasio. Bar sam zamenio filter za vazduh. On je prešao jedno 40 000km (preporučeni interval zamene) i bio je takođe zreo za zamenu. Filter u kabini nisam menjao jedno 100 000 km, i nemam nameru u skorije vreme, mnogo je komplikovano, a nepotrebno. Filter za ulje verovatno menjam u prvoj sledećoj zameni ulja, ako me ne bude mrzelo da se zavlačim ispod kola (pošto ulje mogu da promenim i odozgo ali filter ne mogu da zamenim odozgo).
Čekam odgovor u vezi vožnje tokom zime starog dizela sipanog preko leta.
[ bordzija @ 21.07.2018. 21:01 ] @
Ne verujem da nafti može nešto da fali tokom vremena, svi oni sigurnosni agregati rade na naftu i to stoji ihaj godina, samo se povremeno pale i testiraju, neka me neko ispravi ako je drugačija procedura. A to sa vodom u gorivu sam objasnio, može godinama da se skuplja na dnu dok ne dohvati pumpu goriva tj taj nivo. Onda kreće stalno žurka i treba potpuno očistiti rezervoar. Jednom sam to radio daaavno, našao sam orahe unutra, kese, trunje, komade svačega, plovak čak istrulio :)
Voda je užasno lepljiva pa kada uleti u diznu, drži se ko za oko.
Može jedino da ti fali aditiv protiv smrzavanja koji se verujem zimi dodaje u naftu a leti ne.
I valjalo bi malo da se posvetiš automobilu a ne da te mrzi sve, ja jednostavno usput pokupujem te filtere i kada sve kompletiram onda menjam. Doduše zadnjih 10 godina sve to radim u servisu, neka smešna cena da bi ja sad ležao pod autom i mastio se dok me jedu mačje buve.