Da li i koja je razlika u cenama registacije i porezima za putničke i teretne kombije (do 3.5 tona i do 8 putnika, B kategorija)?
Da li se među kombijima razlikuje broj registrovanih sedišta i kako to utiče na gore pomenute cene, i da li to naknadno može da se menja (povećava ili smanjuje)? Čitam recimo negde u oglasima za kombije da je registrovan za 3-6 putnika, što mi nije jasno (zašto od-do)?
[Ovu poruku je menjao pisac dana 13.04.2017. u 23:25 GMT+1]
[ Darko Nedeljković @ 13.04.2017. 06:39 ] @
Cena registracije se drasticno razlikuje. Putnicki kombi se tretira kao bilo kakav putnicki auto, znaci preko 2000 kubika registracija je okvirno 50.000, preko 2500 kubika okvirno 100.000 preko 3000 kubika verovatno red velicine 200000, a ako je nekim slucajem ispod 2000 kubika onda je registracija kao i za svaki putnicki auto te kubikaze - 30.000 din.
Navedene cene se odnose na starost od desetak godina, dok ako je vozilo starije od 20 godina, onda vazi drastican popust i registracija za svaku kubikazu izadje neku podnosljivu sumu novca. Broj sedista je nebitan.
Teretni kombi placa registraciju po nosivosti. Ja sad ne znam napamet gde su granice, jedan kombi mi je registrovan na oko 500 kila zbog ugradjene opreme koju nosi i registracija za njega je dvadesetak hiljada. Taj do 3.5 tone moze da bude izmedju 30 i 50 hiljada.
[ sasa022 @ 13.04.2017. 13:20 ] @
Putnicki je do 8+1 sediste , teretni 2-6 sedista ( zavisi od konstrukcije kabine i dela za teret )
Znam za taj sajt, ali tu nisam dobijao neku bitnu razliku u ceni, bar za one kubikaže i nosivosti koje sam unosio.
Promenio sam naslov teme, da bi odgovarala onome što je u stvari smisao pitanja. Plraniram da kupim kombi i pretvorim ga u kamper vozilo. Da li da uzimam putnički ili teretni kombi, i šta se kasnije zbiva prilikom tehničkog pregleda?
Nešto mi se čini da je teretni kombi jeftinija varijanta za kupovinu, ali da li je to i bolja varijanta za kasniju registraciju? Plan je da u vozilo može da stane i da se vozi legalno do najviše 9 osoba zajedno sa vozačem, a to je upravo putnički kombi B kategorije. Međutim, za kamper bih morao da uzmem veći kombi koji ima daleko više od 8+1 sedišta, a to onda nije B kategorija. S druge strane ako uzmem teretni kombi onda ne mogu da vozim 8+1 putnika nego (ako sam dobro razumeo) do 5+1?
Da li su posle neophodni kojekakvi atesti, trte-mrte, zna li neko?
Najmanje peripetija ces imati sa teretnim verzijama sa 7 ( 6+1 ) sedista , do 3,5t tj. B kategorija.
Mada ako bas zelis mozes naci i verzije sa 8+1 i veliki prtljazni prostor.
Trazi najvecu verziju odredjenog modela.
Evo ti par primera :
[Ovu poruku je menjao sasa022 dana 14.04.2017. u 10:45 GMT+1]
[ pisac @ 14.04.2017. 23:11 ] @
A kako stoje stvari sa registracijom teretnog kombija na privatno lice (a ne na firmu)? Čitao sam negde da firme za "sopstvene potrebe" mogu da prevoze samo robu koja je samo za potrebe njihove delanosti, jer u suprotnom dobijaju nekakve prijave/kazne. A šta ja onda kao privatno lice mogu da prevozim sa kombijem, odnosno koje su to moje dozvoljene "sopstvene potrebe"?
[ Branko Santo @ 15.04.2017. 07:11 ] @
@pisac
Iako sam razmisljao o malo drugacijem pristupu mozda bi ti bio itneresantan ovaj link http://deepredmotorhome.com/
Ljudi su sve zabelezili dosta detaljno.
Ja sam razmisljao o necem slicno ali vrlo rudimentarno i u svrhu urbanog kampovanja tacnije za dugorocno provodjenje vremena u gradovima koji mi se svidjaju bez potrebe za placanjem smestaja. Zbog troskova i kompleksnosti sam se tako odrekao potpuno ideje o tusu i kuhinji u takvom kombiju.
Kad trazis online najcesci izraz je vandwelling/vandweller i samo da znas da su hipsteri poceli tako da zive, pa ima kojecega :D
[ pisac @ 15.04.2017. 16:34 ] @
Čak i wc može da se izostavi ali tuš je po meni osnovna stvar. Minimalne dimenzije tuša sa wc su nekih 60x85cm, i to može da stane u skoro svaki kombi dovoljne visine. A čak i ako visina nije dovoljna, može da se sedi na wc dok se tušira. Ali svejedno, nisam ovde hteo da raspravljam o tehnici gradnje pošto toga ima na netu koliko god treba, već o propisima i porezima i registraciji. To je vrlo bitna stvaka a nešto nema informacija na netu koje se tiču Srbije.
Meni zakonski nije baš jasno posedovanje teretnog kombija od strane privatnog lica koje nema firmu? Kako je to zakon regulisao? Jer, ako privatno lice ima pravo da poseduje teretni kombi, i ako u njemu može da prevozi stvari za "sopstvene potrebe", tuš i wc i kuhinja i krevet jesu stvari za sopstvene potrebe. Onda nema potrebe praviti kojekakve ateste i menjati namenu vozila ako se ne menja ništa oko ključnih elemenata kao što su fabrička sedišta i pojasevi. Eventualno ako zakon zahteva pregradu između putničkog i terentnog dela, onda to treba nešto budžiti montirati da li samo za tehnički pregled ili praviti neku lako sklopivu (rolo) i za putovanja, koja bi se navlačila samo za panduraciju.
Tako kaže logika, a praksa ne mora uvek biti po logici već po birokratiji i samovolji kojekakvih glavonja, pa zato pitam.
Na nekom Hrvatskom forumu sam čitao da i oni te preinačene kombije treba da atestiraju, ali da mogu da se provuku i bez prenamene privremeno i registruju kao teretni kombi pa tek kasnije da urade atest i prenamenu. Nisu obrazlagali to tako da ne znam detalje.
[ pajapop @ 15.04.2017. 18:46 ] @
Citat:
pisac:... nisam ovde hteo da raspravljam o tehnici gradnje pošto toga ima na netu koliko god treba, već o propisima i porezima i registraciji. To je vrlo bitna stvaka ...
Jeste bitna stavka, ali realno, sve su ovo "prazne price"...Cim ti razmisljas o registraciji...nemas ti love za tako nesto. "Pricajte usta, da ne budete pusta"...
[ sasa022 @ 15.04.2017. 23:18 ] @
@pajapop
Razlikuje se zakonska regulativa i pitanja su sasvim na mestu.I sam ( valjda ) znas kako se selektivno primenjuju zakoni kod nas i koliko problema mozes imati zbog neke nebitne sitnice.
Registracija za putnicko vozilo-kombi 2000-2500ccm i 85KW npr.2003 godiste je oko 55000
Za "isti" model ali teretni ( nosivost 1500kg ) je oko 30000
Razlika je oko 25000din. !!! - to je npr. ( skoro ) 1 set novih guma
[ pisac @ 15.04.2017. 23:47 ] @
@pop paja
Totalno krivo posmatranje stvari. Nemam žive love ali to ne znači da ne mogu da nađem lovu ako zaključim da mi se isplati. Jednostavno prodam nešto drugo što imam i kupim to što će da mi donese više koristi od ovoga što sam prodao. A registracija i svi troškovi su vrlo bitna stavka u proceni šta se više isplati.
[ Darko Nedeljković @ 16.04.2017. 01:27 ] @
To sa atestima bolje zaboravi, nego da se bezveze nerviras, jer je 99% sanse da ne moze od kad su pre par godina zakomplikovali propise. Vozi kako ti je bog dao i kad te vidi pandur zeljan lake love daj mu hiljadarku bez mnogo zatezanja i to ti je to. Gledaj da napravis sve modularno, da moze za pola sata da se povadi kad treba redovni/vanredni tehnicki pregled. Postavlja se pitanje zasto ti uopste treba kamper - verujes da ce te koriscenje i posedovanje istog u krajnjem zbiru izaci jeftinije od hostela, ili jednostavno volis da imas, pa nek je i 5x skuplje, uopste te ne interesuje? Koliko dana godisnje planiras da prespavas u kamperu?
[ pisac @ 16.04.2017. 02:37 ] @
Za početak planiram putovanja po Grčkoj i regionu, ali kasnije možda obiđem celu Evropu. Eventualno nakon toga (uz više para) bih posetio i Južnu Ameriku. Za takav poduhvat treba mi kombi koji mogu sam da popravljam, što znači da treba da proučim i koji motori se nude kod polovnjaka i koliko koštaju delovi (Fiat Ducato je izgleda najbolji izbor, mada bih ja radije Ford Transit). Mogu ja da prodam neku nekretninu koju ne koristim i kupim pravi kamper, ali meni je to overkill, to neću jer bi trebalo nešto da ostane i za decu da ne kreću od nule.
Ali prvo da vidim ja kakvi su opšte propisi oko posedovanja teretnog kombija na ime privatnog lica? To mi deluje kao najvažniji detalj cele stvari.
[Ovu poruku je menjao pisac dana 16.04.2017. u 03:55 GMT+1]
[ pisac @ 16.04.2017. 03:28 ] @
Sad pokušavam da nađem u zakonu registrovanje teretnog kombija na privatno lice, ali ne uspevam.
Međutim našao sam vrlo zanimjivu zakonsku kontrukciju koja je dobra indikacija o mudrosti i dalekovidosti propisa koji su stupili na snagu:
1) Putničko vozilo ima najviše 8+1 sedišta
2) Javni prevoz je svaki prevoz sa više od 5+1 putnika
3) Javni prevoz je zabranjen sa vozilom koje ima 8+1 sedišta ili manje od toga
4) Taksi prevoz je prevoz vozilom koje ima najviše 4+1 sedišta
Direktno proizilazi da je zabranjeno prevoziti više od 5+1 putnika u kombiju B kategorije koji ima do 8+1 sedišta, jer kršiš zakon, bio ti privatno ili pravno lice. Pominju i nekakva oduzimanja vozila i koješta. Takođe proizilazi da Fiat Multipla ne može da se koristi u taxi prevozu (iako ih ja viđam svakodnevno baš u taxi prevozu) jer on ima 6 sedišta. Mislim da će registrovanje teretnog kombija na privatno lice biti nemoguće, posmatrajući samo kako su osakatili putničke kombije.
[ Java Beograd @ 16.04.2017. 07:58 ] @
Ja bih išao varijantom koju je Darko Nedeljković opisao. Nikakvi atesti, nikakvo upadanje i propadanje u bezdan domaćih propisa.
- Kupiš teretni kombi.
- Preneseš na sebe, registruješ kao teretni
- Preurediš
- Ionako ne planiraš da ubacuješ "autobuska" prebrojiva sedišta. Ono, poređena jedno pored drugog. 8 komada.
- Da li je putnički ? Da li je predviđen za 8+1 putnika ? Nije. Nema toliko sedišta.
- Odeš sledeće godine na registraciju. Jel ima 8 sedišta ? Nema. Dakle, nije putnički kombi.
- Ako momak na tehničkom nešto ke nj a, (ili čak preventivno) ti povadi sunđere, jastuke, i sve drugo što je lako povaditi. I šta ima da se vidi ? Teretni kombi, sa karakterističnim pregradama za karakterističan teret.
Ali, ostaje pitanje koliko ljudi planiraš da voziš odjednom.
[ pajapop @ 16.04.2017. 08:53 ] @
Citat:
pisac:
... Eventualno nakon toga (uz više para) bih posetio i Južnu Ameriku.
"....i sazidajte most bez kraja, most do moooogaaaa zavicaaajaaaaaa.."
[ Branko Santo @ 16.04.2017. 09:16 ] @
@pisac
Interesantno da bi izostavio wc ali ostavio tus, ja kad bih morao onda bih radio obrnuto (ako bih i wc uopste imao). Ali ti planiras da ides u prirodu a ja u grad gde sam isplanirao kako da svakodnevno odrzavam higijenu jeftino :)
Doduse ja bih isao sam (zena kategoricno odbila tu ideju :)) pa mogu da radim bez ikakvih sedista nazad i koristim samo prednja tri ako je neko privremeno samnom.
Ko radi online mogao bi da se krece zimi na jug a leti na sever i to je neka ideja koju sam ja zamislio ali nisam ni u kakvoj implementacija ali bilo bi mi interesantno da pratim pa ako ti nije smor ili ne zadire previse u privatnost slobodno pisi kako napredujes dalje.
[ pisac @ 16.04.2017. 10:19 ] @
Pa, napredovanje će biti sporo pošto ovo neće bii blizu ostvarenja ni za sledeće leto, ali bitno je napraviti dobre planove a onda pratiti situaciju i prepoznati/ugrabiti povoljnu priliku čim se pojavi. Tako da kada se upoznam sa svim detaljima sledi duga pauza u ovoj temi.
Što se tiče ovoga što Java kaže, ma ne znam uopšte da li teretni kombi može da se registruje na privatno lice. Čitajući propise i brutalna ograničenja za pravna lica logičan zaključak mi se javlja da privatna lica i ne smeju da poseduju teretno vozilo. Iskreno, mrzelo me da zovem AMS pa da ih pitam, rekoh možda neko ovde zna iz malog mozga, ali na kraju ću njih morati da pitam.
Što se tiče broja lica, ja sam u principu planirao da bude moguće legalno prevoziti 2x4 osobe uključujući i vozača (dve porodice sa decom), mada mi to neće često trebati ali htedoh da budem spreman i za takvu eventualnost. Međutim verovatno ću od toga morati da odustanem ili da se zadovoljim sa manjom legalnošću a većim kršenjem propisa. Naravno znam da je kamper mali da bi tu mogle da borave dve porodice, ali prevoz ne mora da uključuje i boravak ili boravak može da se potpomogne i šatorom.
Što se tiče ovoga što Pop Paja peva, Pajo, lebati, ajd ako si zaludan nađi na netu da li i odakle ima prevoz vozila brodom od Evrope do Južne Amerike, i koliko to košta za kombi <6m dužine. Ja nešto nisam našao, ali nisam detaljno ni tražio pošto to nije nikakav prioritet u ovom trenutku.
[ pisac @ 16.04.2017. 10:42 ] @
Inače, što se kombija tiče, ja sam priličnio navijao za Ford Tranzit mk7 između ostalog i zato što mu je kabina (volan, radio, itd...) skoro identična kolima koja vozim pa bih se osećao "kao kod kuće" a mogao bih i da menjam neke elemente između njih, a i Ford mi uliva više poverenja i verovatno je prilično upravljiviji i praktičniji od ostalih jer ga i testovi favorizuju, ali proučavajući dimenzije kombija zaključio sam da dotični Tranzit nikako nije pogodan za prepravku. Nizak je i kratak, odnosno mk7 nema varijantu od 5.99m dužine već 5.5m (kratko) ili 6.4m (predugačko) sa unutrašnjim prostorom 3.3m ili 4.1m, a i nešto je niži unutar tovarnog prostora pa se za uspravno stajanje treba odabrati previsoki H3. Za razliku od njega, Fiat Ducato (ili Citroen Jumper ili Pežo Bokser) imaju dužinu 5.99m što donosi unutrašnji prostor od 3.7m, a za uspravno stajanje je dovoljna i srednja H2 varijanta. Sem toga ima dovoljnu unutrašnju širinu od 187cm da kreveti mogu da se postave poprečno, za razliku od Tranzita koji ima širinu od samo 175cm pa bi tu bilo prilično tesno spavanje ako se kreveti postave poprečno.
kada registruješ teterno vozilo za svoje potrebe mozeš u njemu da voziš bilo koji teret, a i bilo čiji, kvaka je u tome da ne smeš da izdaješ fakture za usluge prevoza, tj da stičeš dobit (dobit po knjigama) po osnovu prevoza za druge, jer ako te uhvati finansijska policija ili saobraćajna koja može da te pita "šta ovo voziš da to nisi negde ukrao???" ode koža na šiljak ako nemaš znaš onu svetu partijsku knjižicu sa početnim brojem "0" i nije ti strinin bratić u redovima "ministarskih cirkuskih prestava"....
zašto su "ubili" kombi prevoz, zato što je isti ubija(o) autobuski i železnički... to je malo viša politika koja nema veze sa saobraćajem..
PS. na ovaj sam formum davno došao zbog mog poljskog fiata P-126, onog što pali na sajlu i ima one felne stari tip.... kako mi je život lepši i ugodniji kada sam ga se ostarasio a njega sam pravio... od kante za češanje svinja u nešto što se može registrovati za korišćenje u javnom saobraćaju...
... zanimljivo je to tvoje razmišljanje (sanjanje)... polovan ford tranzit u pohodu na Latinsku Ameriku... dajte mi dovoljno dugačku polugu i pomeriću zemaljsku kuglu...
... zanimljivo je to tvoje razmišljanje (sanjanje)... polovan ford tranzit u pohodu na Latinsku Ameriku... dajte mi dovoljno dugačku polugu i pomeriću zemaljsku kuglu... :D
[ Darko Nedeljković @ 16.04.2017. 18:22 ] @
Citat:
pisac:
Ali prvo da vidim ja kakvi su opšte propisi oko posedovanja teretnog kombija na ime privatnog lica? To mi deluje kao najvažniji detalj cele stvari.
Zakon je toliko glupo napisan, da se ljudi pitaju da li je taj ko ga je napisao bio pod dejstvom narkotika dok ga je pisao. Poceo je da vazi pre 2 meseca i na delu je svojevrstan bojkot istog, gde prevoznici imaju stav otprilike "ako zaista nameravate da postujemo ovako glup zakon, moracete silom da nas naterate. Nije bilo ocekivano da se prisilna primena radikalizuje dok ne prodju izbori i ne smire se vec postojeci propisi, ali kad se isti zavrse, ovi gore imaju izbor izmedju dve mogucnosti - ili ce sesti pa napisati normalniji tekst zakona, ili ce podeliti svakom po kaznu, pa kad plate jednom-dvaput, ili ce zapaliti skupstinu, ili ce poceti da doslovno primenjuju zakon.
Da li se ovaj zakon odnosi na tebe, da li je potrebno da u kombiju imas putni nalog, ako treba ko ce da ti ga overava, da li u tvom kombiju sves da vozis samo clanove svoje porodice i ako vozis jos nekog da li ga moras prijaviti kao radnika, da li ti iopste igde mozes da se uklopis u definiciju prevoza za sopstvene potrebe, ako ne mozes, da li to znaci i da ne moras, da li moras i da li smes sa strane imati natpis " za sopstvene potrebe", da li ti kao vozac moras napraviti ugovor o radu sa samim sobom i da li je takvo nesto uopste moguce, da li za sve stvari koje se nalaze u kombiju moras imati otpremnicu itd.
Posto pretpostavljam da ti nista nece biti jasno, jer je za razumevanje teksta ovog zakona neophodno biti doktor pravnih nauka, mislim da ce ti jedina korisna informacija o nazivu institucije gde treba da odes pa da pitas - to je inspekcija drumskog saobracaja. Napravi spisak pitanja, da te ne zbrze i ostave pola nedoreceno, pa pravac kod inspektora. Njima je u opisu radnog mesta da moraju da te informisu.
[ Darko Nedeljković @ 16.04.2017. 19:02 ] @
Citat:
Što se tiče ovoga što Java kaže, ma ne znam uopšte da li teretni kombi može da se registruje na privatno lice.
Samo da jasno definisemo problem - mozes da registrujes, mozes da imas saobracajnu i tablice na svoje ime ali ipak cim izadjes iz dvorista dolazis u sukob sa zakonom koji sam naveo iznad. Ono sto je u svemu tome dobro - tih inspektora drumskog saobracaja trenutno i nema mnogo na terenu i retko se srecu. Ali, tu postoje dva problema - prvi je u reci "trenutno" a niko ne garantuje do kad ce to tako biti a drugi je policajac koji voli novac, on nije nadlezan da kontrolise primenu tog zakona, ali ce ti diskretno dati mogucnost izbora da li zelis da mu das neke pare, ili da on pozove drugara inspektora drumskog saobracaja da dodje i napise ti kaznu na 50x veci iznos.
Nego, ako dozvoljavate, ja bih se ipak vratio na problem finansija i na koji sam ja zakljucak svojevremeno dosao - posedovanje i koriscenje kampera je preveliki trosak. Oko njega imas fiksnih troskova 500 evra godisnje, plus sama nabavka kroz moguci period eksploatacije je verovatno 2x toliko godisnje plus odrzavanje i servisiranje gde je sve barem 2x skuplje nego za putnicki auto... Sa parama koje ulupas u kamper mozes sledecih 10 godina spavati po hostelima sirom sveta. Dakle, kamper je koncept kojim se bave ili naivni putnici-pocetnici koji nisu to sve stavili na papir, ili oni puni para a skloni alternativnim nacinima zivota, koje nikakve kalkulacije ne zanimaju. Cak i da zanemarimo pocetnu investiciju, zanimljivo je uporediti koliko bi tebe i mene kostao jedan odmor u grckoj. Ja bih isao malim vozilom na komprimovani prirodni gas, sto bi me kostalo 150 evra za 3.000 km za gorivo i putarine. Tebe koji bi vozio veliki dizel kombi bi gorivo i putarine izaslo oko 400 evra, pa sam tu u prednosti 250 evra po prosecnom putovanju. Ja bih mogao poneti sator i francuski krevet na naduvavanje sto sve moze da se nadje za 100 evra, dok tebi treba barem 50x tolika pocetna investicija. I konfor je diskutabilan - ja bih uvek mogao svoju kamp opremu da stavim na ledja i nadjem mesto gde cvrci cvrce i ptice cvrkucu, dok bi ti cesto bio na parkinzima i javnim putevima gde ima buke vozila. Dobro, ti imas tus, ali ja za onih 250 evra mogu da svratim u svaki hostel usput i da se tamo tusiram sa 100 litara vode i da mi jos ostane novca... Trosak registracije i policije jos nismo ni uzimali u obzir. Dakle, ja cenim i postujem stav "hocu kamper i ne zanima me koliko ce to da kosta", samo hocu da iskristalisemo stav da kamper nije jeftin nacin putovanja.
[ pajapop @ 16.04.2017. 21:15 ] @
Član 4
"U vozilu kojim se obavlja prevoz u drumskom saobraćaju, osim putničkog automobila privrednih subjekata kojima se obavlja prevoz, putničkog automobila u svojini fizičkog lica kojim to lice vrši prevoz za lične potrebe i putničkog automobila kojim se obavlja auto-taksi prevoz putnika, mora se nalaziti putni nalog za vozilo popunjen na propisan način, potpisan od strane vozača i potpisan i overen od strane ovlašćenog lica."
I sta ovde nije jasno...Recenica mozda nije lepo stilizovana, to je jedna slozena recenica...ali lepo se zakljucuje da putnicka vozila ne moraju imati putni nalog, dok ostala to moraju da imaju. E sad, inace, najskuplja varijanta je kad neko sam nesto restaurira i prepravlja...Najlakse je i najjeftinije je da se kupi polovan vec gotov "kamper"..Puni su oglasi...I kad se kupi gotov "kamper", sta te briga da li je to putnicko ili dostavno vozilo...On je kamper, i kao takav se registruje...A po logici stvari, to bi trebalo da bude putnicko vozilo...I savet za Pisca, je da kupi gotovo vozilo koje vec ima svoju namenu...E, sad, problem moze biti u tome sto, bar ovo sto sam ja sad gledao, oni uglavnom imaju WC (sto piscu ne treba???), pa su registrovani za 3-6 osoba, a on bi hteo bar 8...???...Ima visoke zahteve
[ goat @ 16.04.2017. 21:27 ] @
Citat:
pajapop: ...I savet za Pisca, je da kupi gotovo vozilo koje vec ima svoju namenu...E, sad, problem moze biti u tome sto, bar ovo sto sam ja sad gledao, oni uglavnom imaju WC (sto piscu ne treba???), pa su registrovani za 3-6 osoba, a on bi hteo bar 8...???...Ima visoke zahteve
.... visok zahtev je visoko kukuruzište, pored koga wc i ne treba
[ pajapop @ 16.04.2017. 21:31 ] @
Imam resenje...
[ Darko Nedeljković @ 16.04.2017. 21:37 ] @
Super sto ti je jasno, protumaci mi onda ko je fizickom licu ovlasceno lice (u firmi je to naprimes sef voznog parka) i ako je to samo fizicko lice ujedno i ovlasceno lice, da li znaci da mora kod pecatoresca da mu napravi pecat sa imenom i preimenom kojim ce overavati putne naloge
Putni nalog ce imati otprilike sledecu sadrzinu:
"Ovlasceno lice pisac upucuje vozaca pisca, vozilom ciji je vlasnik pisac na destinaciju tu i tu, sa zadatkom da vidi sta se tamo radi
mesto datum
Potpis vozaca - pisac Potpis ovlascenog lica - Pisac licni pecat pisca"
U principu nista mi nije nejsano, samo mi je pomalo suludo, vise mi je scena za Monti Pajton nego za svakodnevnu praksu.
Citat:
A po logici stvari, to bi trebalo da bude putnicko vozilo...
Kamper bi ako se ne varam morao biti ne putnicko nego specijalno vozilo, kategorija u koju spada naprimer ambulantno vozilo ili borbeno oklopno vozilo... E, sad, to je sve super ako je to tako atestirano po nekom starom zakonu, a ako nije onda ce da traze overenu saglasnost proizvodjaca vozila da to radis sa njihovim vozilom, ili dokaz da se isti takav fabricki proizvodi i svasta nesto zbog cega poslednjih godina u praksi atesti i prepravke te vrste ne postoje.
Citat:
E, sad, problem moze biti u tome sto, bar ovo sto sam ja sad gledao, oni uglavnom imaju WC (sto piscu ne treba???), pa su registrovani za 3-6 osoba, a on bi hteo bar 8...???...Ima visoke zahteve
Ja mislim da pisac tek prikuplja informacije o tome sta i gde moze da ga ceka neki problem sto se tice kampera, a da ce tek nakon te faze da iskristalizuje ideju sta bi hteo i da li mu to uopste treba u zivotu.
[ pisac @ 16.04.2017. 21:56 ] @
@Darko
Znam ja sve što ti pričaš, prošle godine sam sa decom išao na divlje kampovanje ~7 dana u Grčku i potrošio ukupno za hranu (ponetu iz Srbije) i za gorivo manje od 200 evra. Međutim kamper pruža određeno količinu veće slobode i komfora jer šator nije lako premeštati a u kamperu imaš i struju i vodu i tuš, tako da se isplati dati više para za tu varijantu. A Hostela nema tamo gde ja idem, niti bih ih koristio.
@Pop Paja
Pajo, pošto si zaludan, ako želiš da budeš koristan član teme a ti nađi deder cenu za prevoz kombija do Južne Amerike, a mogao bi i da kažeš šta to crkava na motorima koji su prešli 200kkm+ pa da razmotrimo šta sve treba poneti od rezervnih delova i tečnosti i alata na taj put. Kombi je srećom veće vozilo pa je lako u njega natrpati dovoljno porebnih stvari za takve avanture.
[ pajapop @ 16.04.2017. 22:21 ] @
@Darko, ti ocigledno toliko mrzis ovaj zakon da se ni ne trudis da ga procitas a kamoli shvatis...Da ti pojasnim clan 4: licima koji upravljaju putnickim vozilom, bilo da je u vlasnistvu gradjana, bilo privrednom ili taksi vozilu ne treba nalog pa samim tim ni potpis ovlascenog lica...Svim drugim vozilima: autobusima, kamionima, i drugim teretnim vozilima treba putni nalog...
@Pisac, treba da si do sad uvideo da sam ti ja najkorisniji clan teme...Prvo nasao sam ti resenje za WC (hteo ne hteo, ne moras da se kupas ali da EEE,EEE...moras). Drugo, dao sam ti najkorisniji savet da kupis gotovo vozilo, jer ces tako proci najjeftinije...e sad, kako si do sad kupovao polovna vozila, tako ces kupiti i polovan kamper...povedi nekog majstora sa sobom pa odaberite...A da gubim vreme za trazenje prevoza do juzne amerike...pa to je stvarno suludo...kako se meni cini, neces ti doci ni do kampera a kamoli do Amerike...
[ pisac @ 16.04.2017. 22:27 ] @
Nisi rekao za delove.
Što se tiče zakona, onaj zakon je neki stari koliko sam video na kraju po nekim datumima od kada važi. Ali i u tom zakoni ima nekih nelogičnosti jer se pominje da fizičko lice (pored ostalih lica) može da prevozi robu teretnim vozilom (znači da može da poseduje teretno vozilo) za sopstvene potrebe samo "od magacina do prodavnice" (?), i da za robu mora imati otpremnicu ili drugi dokument (račun?), a dalje se pominju nekakve kazne ako se uhvati i prekršaju tog člana, i tako tome slično... Otprilike iz toga zaključujem da fizičko lice mora za sve u kombiju da ima račun kod sebe i dobro obrazloženje šta će mu to u kombiju i gde se uputio, i da opet mogu da ga kazne jer ne prevozi robu od svog magacina do svoje prodavnice
[ Darko Nedeljković @ 16.04.2017. 22:28 ] @
pajapop, verovatno se nismo razumeli - ja polazim od pretpostavke da ce se pisac odluciti za teretni kombi, jer je to neuporedivo laksa varijanta za implementaciju. Sa druge strane, ti razmatras iskljucivo putnicki.
Citat:
@Pisac, treba da si do sad uvideo da sam ti ja najkorisniji clan teme...
tako da ako ima neki orden da ti odmah damo, a ako nema onda barem da te se setimo na dan zahvalnosti ?
[ Darko Nedeljković @ 16.04.2017. 22:44 ] @
Citat:
pisac:
Što se tiče zakona, onaj zakon je neki stari koliko sam video na kraju po nekim datumima od kada važi. Ali i u tom zakoni ima nekih nelogičnosti jer se pominje da fizičko lice (pored ostalih lica) može da prevozi robu teretnim vozilom (znači da može da poseduje teretno vozilo) za sopstvene potrebe samo "od magacina do prodavnice"
Svi ti zakoni su izglasani 2015. a odlozena im je primena kako bi se prevoznici usaglasili. Dakle evo ti na jednom mestu svih njih pa prouci sta se konkretno odnosi na tebe:
Ovaj prvi je onaj sto sam vec linkovao, a radi preglednosti postavljam ih sve zajedno. Kad proucis ova 3 zakona, verujem da ce ti biti koliko toliko jasnije sta je dozvoljeno a sta nije. U optpremnici generalno treba da stoji pocetna i krajnja tacka transporta, ali ne i tacna trasa puta kojim se vrsi transport, pa jelte, ne znam da li neko moze da te kazni zato sto si teret od Zemuna do Vozdovca vozio preko Juzne Amerike
[ pajapop @ 16.04.2017. 22:59 ] @
Iz zakona o prevozu putnika u drumskom saobracaju clan 2: " 32) putničko vozilo je vozilo za prevoz putnika koje ima najviše devet mesta za sedenje uključujući i mesto za sedenje vozača; "... Iz toga se zakljucuje da i "kamper" spada u putnicko vozilo jer se registruje na 3-6 mesta i ne sluzi za prevoz "tereta", jer putnici i pokucstvo nisu teret...Aman...svatite...Ako i kupi teretni kombi, nakon restauracije prelazi u putnicki. A on nikako da shvati (kao sto ne shvata i mnoge druge stvari na drugim temama) da mu je najjjjjjeftinije da kupi gotov kamper....Kakav, takav ali kamper...
E ako kupi teretni kombi, mogu da ga navataju do kuce, pa bi onda morao da objasnjava sta ce i kako ce...al` je cela ova prica bezpredmetna u ovom slucaju, jer od svega toga nece biti N... I... S... T... A....;0
Ne zelim da ovo ispadne reklama - neka moderatori brisu
Mozda se ovde moze dobiti po koji savet
campingcenterbelgrade.com
[ pisac @ 16.04.2017. 23:25 ] @
Citat:
pajapop:A on nikako da shvati (kao sto ne shvata i mnoge druge stvari na drugim temama) da mu je najjjjjjeftinije da kupi gotov kamper....Kakav, takav ali kamper...
Budi ti koristan član teme i drži se datih zadataka a ne ševrdaj naokolo sa netačnim pretpostavkama i projekcijama.
Da uprostim maksimalno pa će ti valjda biti jasnije gde grešiš: Kamper ja mogu od kombija da napravim i tako što ću da postavim termoizolaciju od kamene vune (već radio), ubacim veliki dušek na naduvavanje (već imam) i plinsku bocu (već imam) i stočić i stolice za kampovanje (već imam) a mobilni wc/tuš sa rezervoarima pitke i otpadne vode i eventualno neke druge manje potrebne detalje preuzmem iz neke rashodovane kamp prikolice koje mogu da se nađu za bagatelu. Postavim i led lampu (već imam) i zavese na prozorima i to je to. Dakle, sa takvim opremanjem kombija nema šanse da bude "jeftinije da kupim gotov kamper". Teretni kombi a unutra teret za "sopstvene potrebe", i doviđenja. E takav "kamper" kasnije mogu da dorađujem kako imam vremena i novca i ugrađujem dodante akumulatore i solarne panele i webasto ili plinsko grejanje i kojekakav nameštaj i šta god bilo što zaključim da mi treba.
Volim i ja vas a sada svi na svoje radne zadatke, odnosno izrecituj spisak delova koji crkavaju na 200kkm+ motorima
[ Darko Nedeljković @ 16.04.2017. 23:25 ] @
Citat:
Aman...svatite...Ako i kupi teretni kombi, nakon restauracije prelazi u putnicki...
Hehe...
Nece to bas tako da moze. Prilicno sam siguran da onako kako kupi, tako ce morati i da registruje. Kriterijumi da li je kombi putnicki ili teretni su jasno definisani i racunaju se tako sto se od maksimalne dozvoljena masa oduzme masa praznog vozila pa se dobije neki broj, naprimer 1.000 kg. Onda se broj ugradjenih sedista pomnozi sa 85kg, pa ako se dobije broj veci od polovine, onda je kombi putnicki, a ako se dobije manje od polovine onda je teretni. U primeru sa 1000 kg, proizilazi da je sa 6 sedista putnicki, a sa 5 teretni. Isto tako na trzistu ima teretnih vozila sa 7 sedista ali to znaci da im je razlika maksimalne mase i mase praznog vozila veca od 1100 kg. Meni nije bas jasno gde bi u kamperu moglo da stoji 8 ugradjenih sedista a da to nije autobus. Drugi problem je cena registracije - toliko vozilo ne moze da pokrece 1.6D motor od golfa dvojke. Mi u firmi imamo jedan Peugeot Boxer sa 9 sedista, motor mu je 2.8D, stariji je od 10 godina i registracija mu je preko 90.000 din, sto ako sam dobro razumeo pisac ne zeli da placa. Evo uporednog primera koliko kosta registracija istog takvog putnickog i teretnog:
Citat:
- Ukupni troškovi Vaše polise osiguranja i taksi su: 90.760,60 dinara + provizija banke ili
poste za svaku uplatnicu + cena tehnickog pregleda
- Ukupni troškovi Vaše polise osiguranja i taksi su: 18.909,25 dinara + provizija banke ili
poste za svaku uplatnicu + cena tehnickog pregleda
Ne znam kako je nekom i za koju kubikazu to izaslo slicno, ali za jedan realan kombi to izgleda oavko kko je navedeno. Dodatno je problem sto pored tih 9 sedista ne ostaje mnogo mesta za prtljag. Mozda je resenje prikolica, taj nas vuce prikolicu za sobom i ne oseca je uopste, kako ide bez nje, tako i sa njom. Ali, mislim da mu za prikolicu treba E kategorija, a pisac je veroavtno lenj da polaze voznju, a i to mu je dodatni trosak. Isto i za D kategoriju, pa ne razmatramo prepravku starog autobusa, sto bi verovatno bila najbolja opcija.
I sta se iz ovog zakljucuje? Da cak i teretna vozila koja su u vlasnistvu fizickih lica mogu da se voze bez putnog naloga. Samo vozila koja su u vlasnistvu privrednih drustava...firmi ili kompanija, moraju imati putni nalog. Jer da toga nema, onda bi vozaci tih vozila ili neka druga lica, mogli bi da uzimaju (pozajmljuju) ta vozila i da obavljaju razne privatne poslice...Mnogi individualni poljoprivredni proizvodjaci (da ne kazem seljaci), imaju kamione za licne potrebe...od njive do kuce, do pijace i sl...I ko ce njima da daje putni nalog? E al` kad se osnuje firma za odredjenu delatnost, gradjevinska, elektromonterska, trikotazna i razne druge, ta vozila postaju vlasnistvo te firme i tada je potreban putni nalog za bilo koju destinaciju kad izlazi iz voznog parka...
[ pisac @ 16.04.2017. 23:36 ] @
Negde sam pročitao da poljoprivrednici moraju imati registrovano gazdinstvo, ili kako se već zove to. A posle sam pročitao da je to ukinuto pa da više ne mogu da imaju teretna vozila. Ali pitanje je šta je od toga tačno i šta se dozvoljava u praksi.
Nego, Pajo, delovi...?
[ Darko Nedeljković @ 16.04.2017. 23:49 ] @
Ako ti stvarno treba spisak delova, mozda ja mogu malo da pomognem posto imam iskustava iz prve ruke, a ako zelis da proveravas paju, onda neka vas, da vam ne kvarim zabavu
[ pisac @ 16.04.2017. 23:57 ] @
Htedoh Paju pošto on ima viška vremena, ali svaki doprinos temi je koristan tako da ostavljamo Paju da samo podbada u temi a mi možemo da diskutujemo ozbiljno.
Ok, ovako mi iz glave na brzinu i bez uvida u konkretan motor trenutno pada napamet:
- Rezervni komplet kaiševa i španera i ostalih delova za veliki servis, uključujući i vodenu pumpu
- Alternator
- Pumpa goriva?
- Lamela i ostalo u vezi nje i kvačila
- Razna gumena creva
- Neki problematični senzori bez kojih motor stane
Sem tih delova, na eventualni put u divljinu trebalo bi poneti i:
- Ulje za motor za dve izmene
- Antifriz za dve izmene
- Ulje za kočnice za dve izmene
- Kočione pločice
- Dve cele rezervne gume i to eventualno runflat, kao i komplet za ručno krpljenje, a i sprej za brzu popravku
- Rezervni akumulator
Ja bih svakako na takav put poneo i rezervni karter
[ pisac @ 17.04.2017. 01:06 ] @
A za Paju podjebanta, evo ovako bi taj kamper sa svom pratećom opremom trebalo da izgleda na tom putovanju prema Patagoniji:
Inače, Pajo, primeti interesantan metod jeftinog rezervoara i grejača vode za tuširanje. Šta misliš koliko to košta i ima li to na pravim kamperima koji su "najjeftinije" rešenje?
[ djoka_l @ 17.04.2017. 01:22 ] @
Uh, baš me nasmeja sa spiskom opreme.
Recimo, taj tvoj kamper ima autonomiju od, recimo, 400km. Povećaš rezervoar, dodaš par kanti za gorivo i povećaš mu domet na 1000km. I šta onda? Moraš na pumpu, a na svakoj imaš ulje i antifriz. Pa koja je onda verovatnoća da između dve pumpe moraš dva puta da menjaš ulje i antfriz. Pa onda hoćeš da menjaš lamelu, što onda za svaki slučaj ne poneseš i ulje za menjač? Možda dizalicu za motor kada već nameravaš da radiš veliki servis u džungli. Pa onda paknovi, koje menjaš u proseku na 50000km. Ponesi bar dva kompleta da možeš da pređeš bar 100k.
Podseti ma na Kroku iz Priče iz majstorske radionice. Oćeš da sklepaš krpež od starog kombija za Pariz - Dakar, a zapaliće se do treće krivine...
Bolje spakuj skuter, GPS, pa kad nešto crkne u Patagoniji, odvezi se do prvog majstora.
[ djoka_l @ 17.04.2017. 02:03 ] @
A filter vazduha, poluosovinu, homokinetički zglob, bregastu osovinu, boš pumpu (ili svećice), filter za gorivo, filter za ulje, karburator, rezervne patosnice, komplet retrovizora, rezervno vetrobransko staklo, tečnost za pranje vetrobrana (bar 20 litara), rezervne diskove, kuglične ležajeve. vitlo ili traktor za izvlačenje iz blata, razvodnik paljenja?
Sada mi pade na pemet i tema o sajmu automobila - obavezno i rezervni izduv za auspuh :)
[ pisac @ 17.04.2017. 03:04 ] @
Hehe, drago mi je što te zabavljam u ove kasne sate. Detalj na koji se pozivaš je razmatranje ideje o putovanju koje je na vrlo dalekom štapu (za razliku od sklapanja kampera za putovanja Grčku i region koji je na mnogo kraćem štapu, ali eto Pop Paja se i na to nasmejao), ali kad smo već tu i kada nema konkretnih definitivnih odgovora o propisima i porezima možemo da se zabavljamo i sa tim filozofiranjem (eto ti se već zabavljaš)
Ulja i razne tečnosti:
Nije stvar u zameni nego u dolivanju. Recimo odvališ karter (ili pukne crevo sa antifrizom), i šta se dešava? Pa moraš da rešavaš problem tako što uzmeš prvu količinu (prva zamena) i napuniš sistem. I šta dalje? Recimo da ne uspeš da popraviš problem do kraja, nešto negde curi, ona druga količina za zamenu ti služi da dosipaš ulje (ili antifriz) usput dok ideš pravac ka servisu. Moj ćale je svojevremeno, zbog neposedovanja rezervne količine ulja, u zadnjih nekoliko desetina kilometara do Subotice uništio motor, jer nije imao šta da dosipa a ulje je curilo negde (na karteru valjda, ne sećam se) i nije bilo opcije za zvanje pomoći na putu (bila je noć a mobilni telefoni nisu tada postojali). Da je imao par litara ulja ne bi morao da radi generalnu. Naravno da ću poneti rezervnog ulja i antifriza u divljinu države koju ne poznajem, šta je tu čudno?
Lamela, korpa... :
Što se lamele tiče, a šta ako izgori na nekom nezgodnom usponu, negde se zaglaviš u nekoj rupi na uzbrdici i dok se izvučeš spališ lamelu? Ili ti pukne korpa bez razloga, ili sajla, šta god? Ja sam se iz Zrenjanina vraćao sa prethodnim kolima bez kvačila (šaltao sam bez kvačila uz odabir pravog trenutka) jer mi je pukla sajla, a moj ćale je svojevremeno koliko se sećam ostao bez korpe iznenada. Naravno da treba poneti rezervni komplet kada ideš tamo gde nema (ili ne znaš) servisa u blizini. Gledao sam čoveka u Grčkoj (na Krfu) koji se zaglavio na nekoj nezgodnoj uzbrdici i u 2 minuta je usmrdeo kvadratni kilometar i ostao bez pogona. Doduše on nije baš znao da vozi (davao je maksimalni gas) ali svejedno treba biti spreman na takve eventualnosti.
Ili misliš da je pametnije da čekam da mi se desi problem pa da onda zovem šlep službu u nekoj divljini u stranoj zemlji, to će verovatno jeftinije da me dođe? A onda kada dođem u civilizaciju dodatno jurim prodavnice po Argentini (tj. u praksi to verovatno znači da moram busom da skoknem do Buenos Airesa). Uzgred, ne znam da li si upoznat, ali ja uopšte ne idem u servise već sve popravljam sam, pa bih isto tako radio i tamo, tako da nema razloga da sebi pravim problem dodatnog putovanja busom preko pola zemlje kada mogu rezervu da ponesem sa sobom.
Kuglični ležajevi:
Što se tiče kugličnih ležajeva, o tome sam razmišljao, pošto sam skoro menjao na jednom točku a uopšte nije problem zameniti niti je nešto gabaritno i teško nezgodno za nošenje.
Vitlo:
Ti si se naravno šalio ali vitlo (za traktor kako ti kažeš) sam takođe uzeo u razmatranje pošto sam se više puta zaglavio sa kolima (u Srbiji) jer zalazim povremeno u razne ne baš pitome predele. Ovde imam koga u blizini ili malo dalje da zovnem da pomogne (nosim sajlu naravno), a tamo bogami nisam baš siguran.
Pločice, diskovi:
Što se pločica tiče, originalne fordove (samo niža klasa, kupljene posle onih sa prve ugradnje) su meni trajale samo 15 000 km, što je praktično ništa. Posle sam kupio neke jeftinije aftermarket i one traju već 50 000 i skoro se ne troše ali zato jedu diskove, tako da mi predstoji zamena diskova (već odavno ih imam kupljene zajedno sa ford original pločicama više klase). Ne vidim nikakav problem da za kombi ponesem pločice pa čak i diskove sa sobom jer se sve to menja pre ili kasnije, a mnogo mi je lakše da to imam kod sebe nego da jurim prodavnice po Argentini (ili Brazilu ili Čileu ili...). Sve stavke koje su te nasmejale se u svakom slučaju kupuju i troše na kolima, tako da ništa od toga nije višak već će biti potrošeno pre ili kasnije, samo što ja u Srbiji to imam gde da držim pa ne vučem sa sobom a u Argentini to ne bih imao gde da držim pa bih vukao sa sobom. Naravno diskovi su overkill jer se neće potrošiti ako ih zamenim pre puta, ali pločice su lagane i nema zaista nikakvog razloga da ih ne nosim sa sobom (a ti se smej koliko hoćeš).
Veliki servis i razni okretni delovi:
Komplet za veliki servis bi za put bio nepotreban ako uradim veliki servis pre puta. Ali u svakom slučaju kaiševi i dihtunzi nisu teški i neće da smetaju. Ali alternator nemam nameru da menjam dok ne crkne (njemu može da ckrne i elektrika a ne samo mehanika) pa naravno da je pod obavezno da nosim novi alternator, kao i razne druge stvari koje su ključne za rad motora a crkavaju i nije ih moguće pouzdano proveriti pre puta.
Dizalica za motor
Nije baš za motor, ali može da posluži za menjač. Hidrauličnu dizalicu već imam i naravno da bih je nosio kao što nosim i ručnu, a za zamenu lamele je dovoljna upravo ta hidraulična da se sa njom (preko odgovarajućih nosača) barata menjačem dok se menja lamela.
Got the picture?
Nego deder pošto si izrazio svoje mišljenje (neslaganje), možeš li ti da napraviš spisak delova i opreme koju bi nosio u prolasku kroz neku pustnju recimo? Shvati to kao ŠBBKBB pa izrecituj svoje mišljenje. Ovde i jesam da bih diskutovao o tuđim idejama o nečemu što neće tako skoro biti (a ako brodski prevoz košta više nego ceo kombi neće biti nikako jer je onda praktičnije kupiti kombi tamo), a da me ne zanimaju tuđa (konstruktivna) mišljenja i sugestije ne bih ni otvarao ovu temu već bih kad dođe trenutak radio po svome bez ikakvog raspravljanja sa nasmejanim i veselim Pajama i Djokama.
[Ovu poruku je menjao pisac dana 17.04.2017. u 08:16 GMT+1]
[ vladd @ 17.04.2017. 08:00 ] @
Kao prvo, motor menjac i sasija moraju da budu ozbiljni, pre svega od metala, za takvu avanturu, a ne ove plactikice, cevcice, kablici i gumicice.
Masina mora da bude "ladnog" tipa, znaci 70-85C, da se moze hladiti samo vodom, a ne sokicima, da nema ekoloskih igrarija, lambda sondi, katalizatora, egr-a i ostalih vlasnikaderucihzaradozona smicalica auto industrije. Recimo uljni filter za vazduh, zatim auspuh jednostavan od ozbiljnog materijala, svejedno da je dizel ili benzinac, sporohodna masina velikog obrtnog momenta.
Menjac takodje jednostavan, sa redukcijom, ili posebnim diferencijalom, sa blokadom.
Sasija cvrsta, sa ozbiljno odradjenim robustnim trapom, sa zglobovima na podmazivanje, obavezno gibnjevi, a ne mekfersoni..
I to je bazicni pocetak, sve sto na doticnom kombiju nije u tom stilu, preraditi, pa se nosi kanta masti i kanta ulja, gorivo i voda, a ne tone gluposti i igrackica..
I naravno plavusasta opremica sa slike.., da celoj avanturi uprilici rajsku notu.
[ Darko Nedeljković @ 17.04.2017. 08:00 ] @
Citat:
djoka_l:
Pa onda paknovi, koje menjaš u proseku na 50000km. Ponesi bar dva kompleta da možeš da pređeš bar 100k.
E, vidis, tu ti je verovatno zabluda - toliko traju nekom ko je celog zivota vozio kombi, a profesionalnom kamiondziji ili vozacu autobusa mogu da izdrze i 100k, ali nekom ko prvi put vozi kombi ne traju duze od 5k, ako vozi mnogo po planinama. Vecina vozaca B kategorije ima naviku da koci pre svake krivine a nagazi gas pri izlasku, a ako to radis sa vozilom od tri tone onda odose kocione plocice za manje od mesec dana. Na duzim nizbrdicama profesionalni vozac teretnih vozila izabere stepen prenosa kojim moze da se spusti do dna bez upotrebe kocnica, pa ako je to 20 km/h onda toliko i vozi. Coveku naviklom na malo putnicko vozilo takva voznja izgleda kao nevidjeno smaranje, pa on vozi 50km/h i koci pred svakom krivinom, a plocice sto su toplije brze se trose i dok sidje sa planine vec je izgoreo pola plocica. Jos jednom tako i eto zamene. Moje licno misljenje da prvo sto ce pisac morati da zameni su upravo kocione plocice.
Kais za alternator i vodenu pumpu - kad pukne nema voznje a nekada novi moze biti loseg kvaliteta, a nije skupo, verovatno treba imati dva..
Treba nositi samo specificne delove, bez kojih se ne moze voziti, a tamo gde ides ih verovatno nemaju. Znaci, nista ulja koja se mogu kupiti na bilo kojoj pumpi na planeti. Antifriz verovatno treba imati, za slucaj da pukne neko crevo pa iscuri u divljini. Kad primetis problem sa lamelom, verovatno mozes voziti jos 2-3 nedelje, sto je verovatno dovoljno da deo stigne, tako da mozda i ne treba nositi. Sa druge strane, ako propisa dizna, tako ne bi trebao voziti ni jedan dan, jer gorivo u mlazu spira sloj ulja na cilindrima i motor brzo strada. Pitanje je kako to i znati - mozes primetiti razliku u snazi i zvuku vozila i to je sve. Ako je vozilo novije sa mogucnoscu prikljucenja interfejsa za dijagnostiku, onda bi se trebalo opremiti takvim interfejsom, narocito ako vec planiras da nosis laptop. A problem je sto su dizne obicno skupe, par stotina evra po komadu... ali verovatno treba imati najmanje jednu.
............E al` kad se osnuje firma za odredjenu delatnost, gradjevinska, elektromonterska, trikotazna i razne druge, ta vozila postaju vlasnistvo te firme i tada je potreban putni nalog za bilo koju destinaciju kad izlazi iz voznog parka...
sve je tako
[ vladd @ 17.04.2017. 09:13 ] @
Jeste, kazne su petocifrene za firme. Ali, kupi se svescica putnih naloga i treba naci radionicu koja moze da overava ispravnost vozila, ako nema inzenjera u toj firmi, da stavi pecat za ispravnost na putni nalog.
Upise se sat polaska i okvirna destinacija, list naloga se moze koristiti za vise relacija, e sad, nisam siguran da li vazi mesec ili nedelju dana po novom, uglavnom, presitna papirologija da se ne bi ispostovala.
Ne vidim u cemu je to dramatika, osim ako vozac ima problema sa rukopisom
[ vladd @ 17.04.2017. 09:19 ] @
Citat:
Darko Nedeljković:
Vecina vozaca B kategorije ima naviku da koci pre svake krivine a nagazi gas pri izlasku, a ako to radis sa vozilom od tri tone onda odose kocione plocice za manje od mesec dana. Na duzim nizbrdicama profesionalni vozac teretnih vozila izabere stepen prenosa kojim moze da se spusti do dna bez upotrebe kocnica, pa ako je to 20 km/h onda toliko i vozi.
Situacija je jos gora, ako racunamo "navike vozaca B kategorije".
Na kamionu se mogu spaliti kocnice na jednoj nizbrdici, i kvacilo na jednoj uzbrdici.
Vozi se efikasno, bez nepotrebnih ubrzavanja i usporavanja, kocnica se izbegava kada je god to moguce, kocenje se obavlja jakim pritiskom na kocnice, pa pauzom, stoga treba imati na umu sve uslove kretanja, tezinu, brzinu, stanje na putu.
Kocnice tako mogu da traju od jednog sata, do nekoliko godina...
[ djoka_l @ 17.04.2017. 11:59 ] @
Znam dobro kako si majstor za sve, a vidim to si povukao od oca. Ne mogu da shvatim da neko u divljini oko Subotice ne ponese sve moguće rezervne delove, nego mora hrabro da vozi nekoliko desetina kilometara bez ulja, dok ne uništi motor. A poznata mi je i divljina oko Zrenjanina, gde praktično nema druge opcije nego voziti bez kvačila do prvih tragova civilizacije.
Još samo da shvatiš kako se registruje kamper, pa ti ništa više ne stoji kao prepreka za put u Patagoniju. Planiranje u rangu ekspedicije za Kilimandžaro.
[ 7.scena @ 17.04.2017. 14:32 ] @
Radio sam svojevremeno sa ljudima/firmom koja se isključivo bavi iznajmljivanjem kampera, kamp kućica, mobilnih kuća (velike kvadrature), mobilnih kancelarija, bungalova...
Bilo mi je vrlo interesantno to čime se bave, još interesantniji im je bio vozni park. Pa da prenesem iskustvo, ukratko.
Sve velike mobilne kuće, kancelarije, mobilne bungalove, mobilne toalete i slične netipčne nekretnine na točkovima, pravili su sami. Na osnovi kamionskih prikolica. To su mobilni prostori velikih kvadratura i nemaju mnogo veze sa porodičnim kamperom (pre svega su namenjeni poslovnoj upotrebi i imaju specifičnu namenu). Ali poenta je da su oni te mobilne domove/kancelarije napravili sami, dakle imaju iskustvo i odgovarajuće zanatlije.
Nasuprot tome, sve mobilne kuće manjih kvadratura tipa kamapera nisu pravili, već isključivo kupovali gotove. Po njihovim rečima, ne isplati se samostalna izrada. Iz dva razloga, prvi je tržište polovnjaka koje za razumne pare nudi odličan izbor, drugi izrada klasičnih kampera koji su multifunkcionalni (spavanje, dnevni boravak, kuhinja, wc, hlađenje, grejanje, izolacija, ventilacija, skladištenje) je neisplativo u uradi sam varijanti, a da bude visokog kvaliteta.
djoka_l: Ne mogu da shvatim da neko u divljini oko Subotice ne ponese sve moguće rezervne delove, nego mora hrabro da vozi nekoliko desetina kilometara bez ulja, dok ne uništi motor. A poznata mi je i divljina oko Zrenjanina, gde praktično nema druge opcije nego voziti bez kvačila do prvih tragova civilizacije.
Heh, sad, kako da ti objasnim... evo probaću, možda ukapiraš u kom zecu leži grm. Dakle, sajla je pukla jednom dok sam išao do Zrenjanina, i tu sam našao servis koji sajlu zamenio (ne znam kakvom) i sve je ferceralo kako treba. Ta "njihova" sajla je trajala samo par meseci a onda se igrom slučaja opet desilo da je pukla i to opet u Zrenjaninu (odnosno kad sam krenuo iz ZR ka BG). Sve u svemu odvezao sam auto do BG bez problema a jedine probleme sam imao u Beogradu pred semaforima. E sad poenta: Posle toga sam ja uzeo i pogledao šta je to puklo, kupio sajlu u radnji, natrpao nešto ulja/masti u nju i namotirao je. Ta sajla koju sam ja namontirao više nije pukla.
Što se tiče divljine oko Subotice, izbor je bio spavati u kolima do jutra a onda tražiti šlep ili ići bez ulja do Subotice. Pošto smo imali dvorište tamo gde smo išli ćale je odabrao ovo drugo i tamo ostavio auto dok ne organizuje šlep do BG. Ja ne bih vozio bez ulja ali on je zaključio da mu je to u tom trenutku mnogo manje mučenje, da stigne gde je krenuo i da posle uradi generalnu motora.
Citat:
djoka_l: Znam dobro kako si majstor za sve, a vidim to si povukao od oca.
On je sam uradio generalnu na tom pomenutom motoru (jedino je blok odneo na obradu za neku "specijalu" pošto jelte nije imao alat za to), i zamisli taj motor je radio kao nov. Trošio je kako treba i vukao je kako treba hiljadama kilometara.
Nego, nisi od velike koristi u ovoj temi jer se mešaš u stvari u koje se ne razumeš a i nešto si izgleda na tri ćoška (žena, deca, posao, šta li je problem) ali ajd' da probam da te iskoristim u onome u šta se razumeš. Ima li programerskog (juniorskog) posla za teleworkere u toj tvojoj firmi? Nešto sam malo nezadovoljan sa ovima sadašnjima sa kojima radim jer stalno kasne sa isplatama i ne drže dovoljno konce u rukama pa je stanje malo haotično u timu (bolje reći tim i ne postoji već zbir individua sa svojim zamislima koje niko ne uspeva da uklopi u celinu), pa rekoh da nađem bolju alternativu. Brzo učim sve što treba (videćeš i sam ako nisi do sada ukapirao, a očigledno nisi ) jedino imam averziju prema web "programiranju" tačnije css/html specifično, pošto to ne vidim kao programiranje nego smaranje (veze to nema sa programiranjem iako to neki tako klasifikuju).
Tako bi mogao i novčano da doprineseš projektu o kome sada komentarišeš, jer tebe u suštini i ne zanima (dok god veza fercera) da li je moja "kuća" u stanu u Beogradu, u šatoru u Grčkoj, ili u kombiju u Patagoniji sa odvaljenim karterom i puknutom korpom dok u pauzama programiranja radim generalnu motora
[Ovu poruku je menjao pisac dana 18.04.2017. u 06:03 GMT+1]
[ pajapop @ 18.04.2017. 05:03 ] @
Teleworkeru, evo ja sam ti opet nasao prakticno resenje..pa posle kazi da ti nisam od koristi...
[ pisac @ 18.04.2017. 05:51 ] @
Nisi
[ vladd @ 18.04.2017. 06:58 ] @
Kod nas se neguje sirotinjstvo, pa se ovakve egzibicije tretiraju kao luksuz i oporezuju. Lako je zapadnjacima da se vozikaju po pustarama, ne moraju svake godine da trce i placaju registraciju i porez na luksuz.
P.S.
Ako si registrovao kamper na firmu...
Moras da se vratis iz pustare, da izvadis potvrdu iz ARP-a da firma postoji, da uplatis dazbine, da izvadis potvrdu o uplatnicama iz banke namenski za to vozilo...ostalo moze agencija..
[ anon115774 @ 18.04.2017. 10:29 ] @
Citat:
djoka_l:komplet retrovizora
Ovo za slucaj da naidje na policiju ili ako neka zivotinja krene u preticanje? :)
[ pisac @ 18.04.2017. 11:53 ] @
Citat:
vladd:Kao prvo, motor menjac i sasija moraju da budu ozbiljni, pre svega od metala, za takvu avanturu, a ne ove plactikice, cevcice, kablici i gumicice.
Masina mora da bude "ladnog" tipa, znaci 70-85C, da se moze hladiti samo vodom, a ne sokicima, da nema ekoloskih igrarija, lambda sondi, katalizatora, egr-a i ostalih vlasnikaderucihzaradozona smicalica auto industrije. Recimo uljni filter za vazduh, zatim auspuh jednostavan od ozbiljnog materijala, svejedno da je dizel ili benzinac, sporohodna masina velikog obrtnog momenta.
Menjac takodje jednostavan, sa redukcijom, ili posebnim diferencijalom, sa blokadom.
Sasija cvrsta, sa ozbiljno odradjenim robustnim trapom, sa zglobovima na podmazivanje, obavezno gibnjevi, a ne mekfersoni..
Nemam baš neki izbor pošto sam se iz nekog razloga zalepio samo za Tranzit ili Dukato(Jumper/Boxer), i ostalo i ne razmatram, pa je u opticaju samo ono što je od motora ubacivano u Fordu Tranzitu ili Fiatu Ducato od 2006 pa do pre neku godinu. Mada bih možda mogao da spustim godište do 2000 jer su tada su bili neki drugi motori a limarija nadam se ne bi trebalo da bude u stanju raspadanja (a za motor je već pitanje ). Mislim da oni oba imaju gibnjeve pozadi a mekfersone napred. Što se šasije tiče, znam da je Dukato pre 2006 imao "kamionsku" šasiju (ima snimak gde je jedan naš rasturio vozilo hitne pomoći do šasije i napravio kamper tako što je nabacio kamp prikolicu na šasiju Dukata), a za ostale modele i godišta ne znam.
Tranzit ima i varijantu sa pogonom na sva četri točka, i taj ima nešto viši klirens (odlično) ali troši nešto više goriva (nije odlično), a za Dukato ne znam.
Stari Ford Tranzit nema 5.99m već samo 5.4 i 6.4 (čini mi se), a novi ima ali je preskup. Fiat Ducato ima 5.99m i to je po meni najbolja dužina iz više razloga. Iako je za boravak uvek bolje imati više prostora, vozilo od 6.4m (ili 6.7) je nemoguće uglaviti na obično parking mesto za auto, dok 5.99m često može nekako da se nategne i da ne štrči mnogo (mada su neki obišli evropu sa 6.4m i ne žale se). Druga stvar je u putarinama/mostarinama/brodarinama, za koje sam pročitao na par mesta da od 6m naviše drastično poskupljuje na mnogim mestima u Evropi. Mada to nemora biti pravilo, nailazio sam na nekim feribotima da je granica 4.25m ili 5m. I naravno tu je i vožnja kroz male krive uličice, gde će 6.4m biti noćna mora, mada ni 5.99 nije baš tako lako vijugati, tu bi još bolje bilo 5.4m.
Za putovanje udvoje bi bilo dovoljno i 5.4m dužine (unutrašnji prostor 3.3m + kabina), ali pošto po regionu planiram da vodim i decu to onda nije dovoljno.
U 3.3 unutrašnjeg prostora bi recimo moglo da se stavi: 1.4m krevet (poprečno), 0.8m wc/tuš sa jedne a kuhinja sa druge strane, i ostaje još 1.1m za garderober, stolice i sto, ali je taj prostor spojen sa kabinom ako se sedišta okreću unazad.
Inače Fiat Ducato može da stane u moju garažu, a Tranzit ne može zbog visine. Interesantno je da Ducato ima osovinski razmak 4m a Tranzit 3.7m što me je navelo da razmišljam šta je bolje za manevrisanje u tesnim uličicama, veći osovinski razmak na kome zadnji deo manje štrči iza osovine, ili manji osovinski razmak sa većim štrčanjem zadnjeg dela. Imam utisak da je manji osovinski razmak bolji.
[ pajapop @ 19.04.2017. 05:01 ] @
Citat:
pisac: Imam utisak da je manji osovinski razmak bolji.
C.c.c.c...Indijci, Japanci i Koreanci su to odavno utvrdili...a ti se jos razmisljas...Ma mozda i nisu u pravu?...Izracunaj ti to malo bolje
[ pisac @ 19.04.2017. 09:51 ] @
Iskreno uopšte ne shvatam šta znači ovaj tvoj zadnji post. Da li to znači da Korejanci i Japanci imaju ili nemaju manji osovinski razmak, i jel to dobro ili loše? Šta god to značilo, napisano je tako da ne koristi nikome ništa već samo da bude ventil tvom osećaju iritiranosti.
Ja znam koji je tvoji problem, ja te iritiram jer uvek radim po svome a ne po savetima, jer ja savete saslušam i analiziram a onda uradim kako zaključim da je najbolje a ne kako je neko savetovao. I pri tome bez problema mogu da postupim suprotno svima. Ali ja ti ne mogu pomoći, moraš sam sa sobom da vidiš zašto te to nervira kod drugih ljudi, da li je to zato što ti nisi (ne smeš da budeš) takav ili je neki drugi razlog. Ne znam i ne bih da zalazim u to.
Molim te ispravi svoj zadnji post da ima neko smisleno značenje, ili nemoj ni da učestvuješ u temi ako te iritira nešto u njoj. Hvala
[ djoka_l @ 19.04.2017. 10:01 ] @
Gledao sam malo cene brodskog transporta. Idu od 1000$ do 4300$ (ova druga cena je door-to-door, znači prevoznik sve odradi u vezi svih taksi i carinjenja). Brodski transport traje od 3 do 4 nedelje (preko Atlantika). Ono što je interesantno je što skoro svaki prevoznik napominje da je neophodno da automobil bude "prazan". Nikakv prtljag, nikakav komplet rezervnih delova. Sve to zbog komplikacije sa carinom i osiguranjem. Takođe, skoro niko ne garantuje za stvari koje se nalaze u vozilu (za slučaj krađe ili oštećenja). Dakle, ako si zamislio da čak odeš samo do Grčke, problem može da ti bude sve ono što nosiš "za svaki slučaj", a nije lični prtljag.
[ Java Beograd @ 19.04.2017. 10:28 ] @
Pogrešno si ti to protumačio. Mislim na ovu zadnju rečenicu u vezi Grčke.
Prazan automobil je u vezi transporta preko Atlantika. Zašto ? Zato što se neko dosetio da transportuje "automobil", plati 1.000 $ (ili koliko već), a auto napuni sa 4 tone robe. I kaže "ja transportujem auto". E pa ne može. Ako se transportuje auto, onda je auto, tj. prazan auto.
A ako svojim kamperom ideš u Grčku (ili gde god), tj. voziš ga - onda cela priča sa "transportom" nema nikakve veze.
[ pisac @ 19.04.2017. 10:50 ] @
Da li je to kontejnerski transport ili onaj klasični na parking prostoru (feribotski)? Kontejnerski bi trebalo da je jeftiniji (u odnosu na feribotski), ali njegova mana je što nisi zajedno sa vozilom jer je vozilo u kontejneru a ti ideš avionom ili slično.
1000 $ bi došlo u obzir, mada mi se kontejneri ne sviđaju, međutim ja sam hteo da idem brodom a ne avionom pa bi neka druga opcija "feribot" tipa više odgovarala. Ali verovatno mnogo tražim.
Takođe nemogućnost da se vozika nešto od opreme (ako je baš striktno sprovode) je priličan problem. Nije toliko za delove, jer njih mogu već unapred da nađem i odmah kupim tamo po dolasku, ali više za alat i razne druge prateće stvari koje idu uz kamper.
Druga varijanta je da kupim kombi u Paragvaju ili Čileu (pošto auto kupljen u Argentini ne sme da izađe iz Argentine) i odmah uradim veliki servis, nakupujem i nešto bitnih delova, krevet na naduvavanje i plinsku bocu, i vozi Miško. Međutim, to otpada prvo zato što kombi nema kupatilo a drugo što ga nisam prethodno upoznao i vozikao bar jedno 10-20 000 km, a sem toga nema ni webasto ili slično grejanje pa bi boravak na krajnjem jugu bio prilično smrzavanje.
Dakle ipak je prevoz brodom jedino upotrebljivo rešenje. Samo da nađem feribotski tip prevoza, što je nažalost pitaje da li uopšte i postoji do tamo.
[ Java Beograd @ 19.04.2017. 10:59 ] @
Daleko je Južna Amerika.
Ajd' ti prvo kupi taj polovni teretni kombi, napravi kamper, provedi (bar) jedno leto u Grčkoj, pa onda počni da ramišljaš o krajnjem jugu Argentine.
Uostalom, zar je mala Evropa ? Od Portugalije do severa Norveške - oho ho ! I gradova i prirodnih lepota - svega !
[ pisac @ 19.04.2017. 11:00 ] @
Ma u pravu si ti, ali mene više zanima Argentina nego Evropa. Ja sam uvek bio malo ekstreman
Kao onaj princip: tuđe slađe. E baš sam se u tome našao
Da, ukoliko nema feribotskog prevoza do Amerike (može i Severne pa da se spustim), onda izgleda jedina varijanta da tamo negde kupim polovan kamper. A to je previše skupa varijanta za moj budžet. Biće mi izgleda lakše da odem do Australije kombijem sa finansijama koje sam spreman da odvojim za takve avanture. Do tamo skoro da ima kopnena veza.
[ pisac @ 19.04.2017. 11:28 ] @
No dobro, dosta maštanja, aj' se vratimo na praktične stvari (mada neko ako sazna info o feribotskom transportu može da iznese detalje. Pade mi napamet i feribotovanje preko Islanda ako ima vezu sa Kanadom, avantura više )
Teretni kombi ima propisano ograničenje brzine na 100km/h, jel tako? A kamper (pravi) nema? Tu nastaje konflikt kada se teretni kombi pretvori u kamper a ne uradi se prenamena nego se registruje kao teretni kombi.
Gledajući taj detalj ispada da je bolje prepraviti putnički kombi u kamper.
I kako se uopšte to ograničenje sprovodi? Ja u mojoj saobraćajnoj dozvoli uopšte ne vidim podatak da li je vozilo putničko ili teretno.
[ djoka_l @ 19.04.2017. 11:32 ] @
Ono što sam ja video je da automobili ne moraju u kontejner, dok veća vozila, tipa kombija, moraju u kontejner. Takođe sam video i da postoji opcija da ti ideš istim teretnim brodom, ali je to dosta skupo, tipa 1700$ i da je kapacitet znatno manji (recimo, može maksimalno da poveze 7 putnika). Ima prevoznika koji mogu da prevezu automobile u garaži, ali ako je brod namenjen za prevoz kontejnera, onda sve mora u kontejner. Dakle, nije problem prevesti čak i umetničke slike, koncertni klavir i 250 živih kokošaka, ali to ne ide u onih 1000$, posebno se plaća osiguranje, brodski prevoz i carina...
[ 7.scena @ 19.04.2017. 18:35 ] @
@sasa022
Koje uživanje gledati kako ljudi u uradi sam varijanti modifikuju kombije u kampere, pa putuju oko sveta, totalna navlaka :)
(još da nije hipsterske patetike bilo bi savršeno :D).
Setio sam se par stvari koje mogu biti korisne. Nisam nikada putovao i živeo u kamperima, ali jesam na jedrilici, koja je mnogo manje fleksibilan životni prostor od prosečnog kampera, ako ni zbog čega drugog onda do ekosistema u kome postoji i putuje.
1.Toalet i tuš.
Kamper se za razliku od jedrilice kreće putevima, a ne divljinom. Uz puteve se nalaze gradovi, mesta, sela, pumpe, moteli, sve lokacije sa toaletima i tuševima.
Na jedrilici svi izbegavaju da koriste toalet sem kada baš moraju, ako ni zbog čega drugog onda zbog cimanja kada mora da se koristi (tipa ručna pumpa za vodu), pere, riba, servisira, sem toga skučen je.
Koristi se more ili restorani u luci.
U tom kontekstu toalet u kamperu deluje kao nešto što ipak nije toliko neophodno.
Slično važi za tuš. Sem toga tuš podrazumeva dodatni teret vode, što nije zanemarljivo.
2.Kombi.
Natrpan kombi nema potrošnju kao putnički auto, već znatno veću. Stvar postaje gora što je brzina veća, tako da faktor potrošnje nije zanemaljiv, posebno kada se mašta o velikim brzinama na autoputu.
Uvek bih pre odabrao Fiat-ov dizel ispred Fordovog, a u razmatranje bih uzeo VW, npr. Crafter TDI.
TDI i JTD motori mi deluju kao najrazumnije rešenje, jer su najrasprostranjeniji i potencijalno najjeftiniji za održavanje, ako ne grešim.
3.Psihologija
To je vrlo skroman i spartanski stil putovanja i života, nije za većinu ljudi. Jedno su napucane slike sa instagrama, a drugo je relanost.
Na malo ozbiljnijem jedrenju 8 od 10 novajlija odustane posle par dana.
Ja ne bih investirao u ovakav poduhvat bez da prethodno isprobam da li je to za mene i moju porodicu.
[ vladd @ 19.04.2017. 19:01 ] @
Pa cekaj, gde su to najrasprostranjeniji tdi i jtd motori, medju polovnjacima na balkanu?
Ako je tako, onda se kampovanje ogranicava na tu zonu.
Lepo napisah, da se koriste metalni motori a ne "plasticni".
Sva ta sila becne ako pukne plasticni dekl ili plasticna pumpa za vodu.
[ sasa022 @ 19.04.2017. 20:06 ] @
@7.scena
YouTube je samo jedan od izvora ideja i iskustava....
Sta ima lose u tome ???
Sta ima lose u tome sto neko hoce da bude drugaciji ? Sto nece da mu neko drugi organizuje putovanje ? Sto nece da boravi u hotelu ?
Znam za momke iz BG koji su pre par godina iako su u to vreme imali dovoljno para za luksuzan auto ili kamper izabrali stari Reno 4 kojim su obisli pola Evrope.
Da su izabrali standardno letovanje , ne bi doziveli nikakvu avanturu.
Ovako su se ludo proveli , isli su gde su hteli , rutom koju su sami zamislili , bez ikakve potrebe da postuju nametnuti tajming.
Da im se auto ozbiljnije pokvario , ostavili bi ga na otpadu i vratili se vozom ili autobusom.
[ 7.scena @ 19.04.2017. 20:13 ] @
Fiat je izuzetno moćna kompanija u segmentu vozila koja se ovde traže. Fiat Ducato (+ varijante tog kombija sa značkom Peugeot / Citroen) je sigurno jedan najzastupljenih modela vozila tog tipa u Evropi, a ne našoj Srbijici.
Moj drugi pik VW je najveći proizvođač automobila na planeti, pa je Transporter ili Crafter TDI deluju kao logičan izbor, za lako i jeftino servisiranje, pronalazak delova i majstora.
Nemam ništa protiv Ford Transit-a, ali bih pre Žabara ili Švabu :). U svakom slučaju sve su to kombiji koji porkreću EU u tom segmentu vozila, ne verujem da to uspevaju time što su "svileni" :).
@sasa022
nismo se razumeli, ja sam se pozitivno izjasnio o takvim akcijama, kao i youtube snimcima adaptacija :) rekoh da si me navukao da gledam takve yt snike, bas su zanimljivi.
peace :)
[ Branko Santo @ 19.04.2017. 21:28 ] @
@7.scena
Samo kao detalj koliko sam ja upoznat VW Crafter je u stvari Mercedes Sprinter sa VW motorom/menjacem.
B.
[ pisac @ 20.04.2017. 02:39 ] @
Citat:
7.scena:To je vrlo skroman i spartanski stil putovanja i života, nije za većinu ljudi. Jedno su napucane slike sa instagrama, a drugo je relanost.
Na malo ozbiljnijem jedrenju 8 od 10 novajlija odustane posle par dana.
Gde to jedrenje može da se proba? Koliko traje, kuda se ide, kako izgleda (jel' šibaju vetrovi i peče sunce ili)?
Sparta za mene do sada nije bila nikakav problem čak naprotiv, prošle godine najspartanskiji odmor pod šatorom a najbolji provod.
[ zorg @ 20.04.2017. 09:56 ] @
Citat:
pisac: Gde to jedrenje može da se proba? :D Koliko traje, kuda se ide, kako izgleda (jel' šibaju vetrovi i peče sunce ili)? :D
Sparta za mene do sada nije bila nikakav problem ;) čak naprotiv, prošle godine najspartanskiji odmor pod šatorom a najbolji provod.