[ inobradovic @ 20.04.2017. 16:10 ] @
[ botr @ 20.04.2017. 16:58 ] @
Konkretno sa ovim nemam, ali imam sa drugim, sta te interesuje?
[ inobradovic @ 20.04.2017. 18:04 ] @
Kako se nanosi keramicka zastita, moze li sam u kucnoj radinosti da se uradi ?
Koliko si ti platio, kako ti se cini efekat ? Ovo sa slike je mala flasa da li je to dovoljno za ceo auto ? [ sasa022 @ 20.04.2017. 19:58 ] @
@botr
Koliko dugo traje naneti sloj tj. koliko dugo se primeti efekat ? [ botr @ 20.04.2017. 21:56 ] @
Trudicu se da ukratko objasnim ono sto treba.
Nanosi se slicno kao i vosak, tako sto se nanosi na manjem delu npr. pola haube, ovo zavisi od proizvodjaca, obicno svi jasno u upustvu oznace velicinu povrsine i jos dosta toga, npr. vreme nakon koje treba obrisati povrsinu vistom krpom, horizontalnim i vodoravnim pokretima, odnosno, tako da se povrsina u potpunosti prekrije kako treba. Ima dosta tutorijala na youtube, okacicu sutra. Mozes da naneses u kucnoj radinosti, ali je pozeljno da imas garazu. Dosta toga zavisi od proizvodjaca i uputstva, obicno prvih 24h ne treba da se kvasi, ne nanosi se na vruc lak, na suncu. Boca od recimo 50ml je sasvim dovoljna za dva auta. Ali, ima tu jedna zackoljica, treba dobro pripremiti lak, pod tim se podrazumeva pranje, dekontaminacija glinom, hemijska dekontaminacija, odmascivanje, a najbolje je da se odradi puna korekcija laka, odnosno poliranje kojim se u potpunosti uklanjaju sva ostecenja sa laka, pre nanosenja. Time je efekat potpun. Neke zastite su dvokomponentne, nanosi se prvo sloj jedne, npr. koja daje sjaj, a zatim preko nje druga, koja daje cvrstinu, tj. otpornost na grebanje. Efekti, dva najbitnija, tvrdoca 9H, odnosno nacajno povecana otpornost na grebanje, to i dalje ne znaci da lak ne moze da se izgrebe, i visoka hidrofobnost, odnosno odbijanje vode i prljavstine u viskoj meri, opet to ne znaci da prljavstina nece moci da se zalepi, hoce, ali u manjoj meri i lakse se skida. Koliko traje, opet zavisi od proivodjaca, zatim od toga koliko je lak dobro pripremljen, kako se lak odrzava, odnosno cime se pere, najbolji su PH neutralni samponi, mada su keramicke zastite dosta otporne, recimo svi proizvodjaci, bar oni sa cijim proizvodima sam imao kontakta, garantuju da je zastita otporna od pilike od 3-4PH, pa do 12PH. Vek trajanja je obicno od jedne godine, pa na gore,tri, pet, sto trajnije to skuplje, a ima i onih koji garantuju trajnu zastitu, pod uslovom da se nanese na potpuno novo vozilo, lak, ali cena je prilicna, ako se na varam oko 500 evra, ako ne i vise, za kolicinu zastite koja je dovoljna za jedan auto. Cena za ovu zastitu je vise nego ok, ako radi posao kako treba. [ sasa022 @ 20.04.2017. 22:42 ] @
Da li je neko ( kod nas ) radio realan test , ne u fazonu TVshop ?
Prilicno mi je neverovatno da nano sloj moze da zastiti od mehanickih uticaja. [ botr @ 21.04.2017. 14:04 ] @
Evo od prilike kako se nanosi, stavljam linkove, da ne bih zatrapao temu klipovima.
https://www.youtube.com/watch?v=kfgHFNpxTqE Naravno da moze, ne potpuno, ali delimicno da. Npr. https://www.youtube.com/watch?v=pO9kBTLFoDE https://www.youtube.com/watch?v=M_se4LHpn4k [ inobradovic @ 22.04.2017. 18:46 ] @
Po ovome sa snimaka samo lagano premazes cistu karoseriju.
[ botr @ 23.04.2017. 12:27 ] @
Ovo nije samo cist auto, nego je odradjena puna korekcija laka, pa je onda neneto. Nece valjda ceo proces da snimaju i objasnjavaju.
[ inobradovic @ 23.04.2017. 21:03 ] @
Kome je dobar lak ne treba da radi korekciju.
[ botr @ 24.04.2017. 11:04 ] @
Korekcija, delimicna, treba i novom autu, sve i da iz fabrike izadju savrseni, dok dodju do kupca, napravi se poneko ostecenje. Lak na polovnim vozilima je prilicno ostecen.
[ inobradovic @ 25.04.2017. 08:39 ] @
Ako ne uradis korekciju laka nego samo naneses ovaj keramicki premaz, sta ce onda biti ?
[ botr @ 25.04.2017. 09:30 ] @
Nista posebno, samo ce se videti ogrebotine i ostecenja ispod zastite, u nesto manjoj meri nego bez zastite. Opet lak treba dobro da se pripremi da bi se zastita vezala kako treba i imala predvidjen rok trajanja, sto znaci da se opere, predje bar glinom, npr. Meguiars mild clay bar, pozeljno je da se nakon toga opere, a zatim predje nekim odmascivacem, npr. sa Car pro Eraser-om, a u tu svrhu moze da se koristi i izopropil alkohol, razblazen, najbolje, destilovanom vodom.
[ Java Beograd @ 25.04.2017. 12:44 ] @
Sve ovo ima smisla ako se radi o nekom detailngu (kakva rugobatna strana reč), tj. ako je auto za izložbe, neko fotografisanje i slično. Kad je izložen u nekoj hali, pa onda u šleper, pa u drugu halu.
Inače, ako ćeš ti posle korekcije - pranja - gline (Meguiars mild clay bar) - pranja - odmašćivanja (Car pro Eraser) - destilovana voda - ovoono - keramika - da izađeš na naše ulice, kiša blato prašina rizla, onda je to "džaba ste krečili". [ botr @ 25.04.2017. 14:03 ] @
U neku ruku i jeste dzaba ste krecili, ali smisao tih nano zastita i jeste da auto vozis na ulici, jer se tako povecava otpornost laka na ostecenja, dobija se velika hidrofobnost, tako da odbija vodu, prljavstina se manje lepi, a po voznji po kisi, kad putevi nisu blatnjavi kao kod nas, auto se sam ocisti. Za sajmove je vise vosak sa visokim sadrzajem carnaube.
U Srbiji koliko god se trudio, ne vredi. Ja veceras operem auto, sutra vec ima sloj prasine, jos par dana, sav je prasnjav. Krenes negde, prodjes kroz baru, blato do retrovizora .... Na zapadu je druga prica, i sto se tice kulture i infrastrukture. Kod nas putari jos nisu naucili da naprave ulicu, put, na kojoj nece da se formiraju bare, onda iz njive pravo sa blatnjavim tockovima izadje traktorista i razvuce blato narednih nekoliko stotina metra .... Btw, malo si izmesao raspored, al nema veze, bitan je smisao recenice :) Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|