[ pisac @ 21.04.2017. 04:28 ] @
Dakle, treba mi akumulator više klase (kalcijumski, tzv. "bez održavanja") koji ima čepove i kojeg mogu da održavam.

Oko 75-85Ah i oko 700-800A startne struje. Dimenzije 315x175x175 ili manje od toga, a čini mi se da bi i veća visina mogla da se upasuje.

Razlog je naveden ovde:

Citat:
pisac: I ovo nije tačno. Postoje CA-CA bez održavanja, i AGM bez održavanja, i GEL bez održavanja. Ovi prvi su potpuno isti kao normalni samo zbog kalcijuma navodno manje troše vode pa ne treba održavanje/kontrola.

E, sad, što se tiče mog prvog "Ford" silver akumulatora koji je fabrički bio u vozilu, on je imao čepove i nije za 5-6 godina potrošio ni mililitar vode! Odnosno nikada nisam ništa dosipao, nisam ga ni kontrolisao, tek kada je počeo da crkava proverio sam čepove i vode je bilo koliko treba. Mislim da je crkao samo zato što su ga šabani autolakireri u servisu ispraznili do kraja slušajući muziku (servis "Fiat" na Tošinom Bunaru), inače bi trajao još godinama.

A ovaj varta, kome su čepovi bili prelepljeni da se ne vide (nisam ni znao da postoje) posle 40+x meseci (isteka garancije plus par meseci) je tražio da mu dosipam pola litre vode! Da sam to na vreme uradio (tj. da sam znao da treba da kontrolišem vodu) ne bi mi crkla ova jedna ćelija, i ko zna koliko bi još godina trajao.

E, sad me buni zašto je prvi originalni fabrički akumulator zaista bio bez održavanja, a ovaj drugi vartin (sa navodno istom CA-CA tehnologijom) je to bio samo deklarativno. Da neko možda ne pakuje obične akumulatore u silver nalepnice i tako pravi sebi dodatnu zaradu?


Situacija je došla do kraja, koliko sam zaključio pumpa za gorivo mi često ne radi tokom verglanja zbog slabog napona (akumulator vergla ali radi sa 5 ćelija pa je napon mnogo niži) pa auto teško pali. Kao što se vidi iz citiranog posta, da sam na vreme održavao taj akumulator "bez održavanja", ne bih imao taj problem.

Pošto ovaj auto ima nekakav šugavi "elektro servo", moram da uzimam jači i kvalitetniji akumulator jer mi taj servo tokom tesnijeg napred-nazad parkiranja potroši dobar broj amper-sati koji naravno ne mogu da se nadoknade jer se auto zatim ugasi. Inače bih vrlo rado uzeo one jeftine sa čepovima.

Jedini je problem što ne mogu da nađem takav bez održavanja koji ima čepove. Varta taj isti model sada proizvodi zaliven, a s obzirom na pomenuto iskustvo sa nestankom vode u Vartinom akumulatoru "bez održavanja", ne pada mi napamet više da kupim Vartu ako ne mogu da proveravam nivo vode bez obzira na njihove silne mesece garancije. Ovaj poslednji akumulator je baš i ostao bez vode upravo čim je istekla garancija, tako da sam postao prilično ubeđen da im je zalivanje ćelija način da spreče produžavanje života akumulatora i da me nateraju da dajem 100€ bez potrebe.

Zna li neko za takav sa čepovima?

[Ovu poruku je menjao pisac dana 21.04.2017. u 05:40 GMT+1]
[ paterson @ 21.04.2017. 04:38 ] @
http://www.akumulator-shop.rs/...topla-energy-12v-75ah-detaljno

http://www.akumulator-shop.rs/...opla-energy-12v-100ah-detaljno
[ pisac @ 21.04.2017. 04:45 ] @
Ovaj veći je predugačak, a ovaj manji bi možda mogao da se uglavi (treba da probam). Međutim ne vidim da su kalcijumski, niti znam kakva je ta marka odnoso valja li to šta?
[ paterson @ 21.04.2017. 04:57 ] @
Citat:
pisac:.... Međutim ne vidim da su kalcijumski, niti znam kakva je ta marka odnoso valja li to šta?


Valjda tako piše na etiketi nalepljenog na kućištu akumulatora da je isti Ca/Ca.

TOPLA je slovenački akumulator i spada u red jednog od kvalitetnijih akumulatora, a lično mislim da ga prave u Makedoniji (bivša ZLETOVO),a takođe i VESNA (slovenačke) akumulatore.
[ pisac @ 21.04.2017. 05:43 ] @
Ok. Tu me sada brine visina. Iako mi se čini da bi tih 1.5cm stalo u kućište gde stoji akumulator, pitanje je da li bih + klemu mogao da navučem jer je toliko knap napravljena da je jedva navučem i na odgovarajući akumulator 175mm visine.
[ pisac @ 21.04.2017. 05:45 ] @
Inače gde najbolje plaćaju za stare akumulatore po težini?
[ Java Beograd @ 21.04.2017. 07:05 ] @
Pazi, čim sam video naslov teme, skapirao sam da si ti. 'Oće čovek da "održava" hermetički zatvoren akumulator. To može samo pisac. Može i Čak Noris.

Pa ti kupi bilo koji, pa onda sam izbuši rupe, pa ga "održavaj". Samo da mi je znati kako ćeš da ga održavaš !?!

Citat:
... ko zna koliko bi još godina trajao.
Ma, da, trajao bi decenijama ?! Malo morgen. Riknuo bi svejedno, možda i ranije da si ga nalivao vodom.

Mnooooogo je veća verovatnoća da ćeš "održavanjem", hermetički zatvoren akumulator da uporopastiš mnogo pre, nego što ćeš da mu produžiš trajanje.

Svaki savremeni auto akumulator ekonomske klase postane neupotrebljiv posle 3 - 4 godine upotrebe. Ako izdrži 5 godina - puna kapa !
Onda ga daš na reciklažu za 1.000 din, i kupiš novi za 6.000 - 8.000 din. Ugradiš ga za 5 minuta i gotova priča.
Platiš ga dakle, manje od cene jednog punog rezervoara goriva.



Dokle će bre ove teme o večnosti akumulatora ?!



U zadnje vreme, koliko ja znam, plaćaju akumulatore po deklarisanom kapacitetu, a ne po težini. Jer, dosetili se neki, pa pre otkupa napune ćelije peskom, pa tako prodaju kilo peska za fine pare.
Da toga ne bi bilo, definisano je: 55 Ah - toliko dinara, 65 Ah - toliko dinara ...

[ bakara @ 21.04.2017. 12:37 ] @
Ja sam pre dve godine (kada je bilo onih -20 za NG) promenio akumulator iz 2003 godine znaci 12 godina, mislim da je bio bas vartin naravno sa odrzavanjem a imam negde i slike pa mogu da potrazim da dokumentujem :)

Kupio sam tada biloxxi u metrou 65Ah bila je neka akcija, imao je dve godine garancije, cepovi su prelepljeni obicnim nalepnicama tako da jednom godisnje prekontrolisem nivo tecnosti.

Inace biloxxi je metro robna marka i proizvodi ga monbat

nemam pojma koja je tehnologija niti me je to zanimalo, ali mogu kasnije da proverim i to.

Stari akumulator sam prodao na otpadu na kilogram, imao je 17.8Kg a placali su 58din/Kg, tecnost izvade pre merenja.

Meni u proseku akumulator traje vise od 6 godina.

sa vartom i boshom bez odrzavanja sam imao losa iskustva to su jedini akumulatori koje sam menjao u garantnom roku, ali dobijao sam nove tako da ne mogu da se zalim.
[ pajapop @ 21.04.2017. 17:37 ] @
Pisac, majstore, prvo ni jedan akumulator ne moze da radi sa 5 celija, ali dobro sad..razumem sta si hteo da kazes. Imas pad napona, kapacitet se smanjio i td. i td......Samo da znas: sa svakim akumulatorom ces imati problema ako na vreme ne ustanovis stanje biksni na anlaseru. Kod starijih automobila, ili vozila, bilo koja, posle odredjenog broja XXX verglanja dolazi do trosenja biksni. Anlaser i dalje vrti normalno, ali je rotor dobio izvesni ekstcentar, pa dolazi i do 50% veceg povlacenja struje od normalnog, a samim tim i do ubrzanog trosenja akumulatora...Tako da, cisto da znas, ako se vec spremas za Patagoniju, da pre ili neposredno posle kupovine akumulatora uradis i jedan servis anlasera...ali, ti mene ne shvatas ozbiljno ...smrc...

[Ovu poruku je menjao pajapop dana 21.04.2017. u 19:34 GMT+1]
[ SlobaBgd @ 21.04.2017. 17:56 ] @
Citat:
pajapop:...stanje biksni na alnaseru...Alnaser...servis alnasera...
ali, ti mene ne shvatas ozbiljno ...smrc...

Pa kako da te shvata ozbiljno kada se kaže anlaser?!
[ pajapop @ 21.04.2017. 18:35 ] @

Jesss...u pravu si Slobo...Greska je ispravljena...
[ pisac @ 21.04.2017. 19:16 ] @
Citat:
Java Beograd: Ma, da, trajao bi decenijama ?! Malo morgen. Riknuo bi svejedno, možda i ranije da si ga nalivao vodom.


Vidi, nisi ukapirao. Akumulator je bio pred izdisajem, nije mogao ni da zavergla, i onda sam otkrio da se ispod nalepnice kriju čepovi, otvorio čepove, i u 5 ćelija je falilo vode a jedna je bila naduvana i imala je vode (jer je naduvana ćelija isterala vodu na površinu). E tih 5 ćelija sam dopunio, a onda uradio "desulfatizaciju" (ako sam dobro zapamtio naziv) po uputstvu jednog lika iz SU, i evo taj akumulator radi i posle skoro godinu dana. Problem je samo u tome što sam prekasno otkrio i otvorio čepove, jer je ta ćelija crkla u prethodnih nedelju dana. Da sam na vreme otvorio čepove i dosuo vodu u taj akumulator "bez održavanja", ja bih sada imao ispravan akumulator.

Sve u svemu, rešio sam danas problem privremeno. Otkačio sam dizel grejače koji su se palili pri davanju kontakta i prespojio ECU liniju koja detektuje neispravne grejače (i tera auto u limp mod), i tako bitno povećao početni napon i time omogućio pumpi za gorivo da radi sa tim naponom (10.5v). Auto sada pali.

Dok ne nađem odgovarajući akumulator.

Citat:
pajapop: Pisac, majstore, prvo ni jedan akumulator ne moze da radi sa 5 celija


Može. Neispravna ćelija je u kratkom spoju. Objašnjeno gore.
[ veselinovic @ 21.04.2017. 21:51 ] @
Ocekuje se tema : "koji je najbolji regler za forda", amozda i "zamjena alternatora na fordu".
[ pajapop @ 21.04.2017. 22:43 ] @
Citat:
pisac:

Sve u svemu, rešio sam danas problem privremeno. Otkačio sam dizel grejače koji su se palili pri davanju kontakta i prespojio ECU liniju koja detektuje neispravne grejače (i tera auto u limp mod), i tako bitno povećao početni napon i time omogućio pumpi za gorivo da radi sa tim naponom (10.5v). Auto sada pali.

Dok ne nađem odgovarajući akumulator.




Da si u Patagoniji...pa da te i razumem. Ovako,...Svaki drugi prosecan covek (da ne kazem normalan) bi makar i privremeno kupio drugi ispravan akumulator, pa posle trazio i neki bolji...ako mislis da te ovaj nece sluziti dobro...A da, pa tebi ni ne trebaju grejaci. Stace ti... Pa ko je ovde neozbiljan?
[ pisac @ 22.04.2017. 04:08 ] @
Lako je razbacivati se sa tuđim parama. Inače alternator sam već prežvakao pre neku godinu, ne pratite pažljivo.

Dakle, koja god marka samo da je CA-CA tehnologija i da ima čepove, dimenzije do 315x175x175. Problem su upravo te dimenzije, u te pasuju samo akumulatori više klase koji više nemaju čepove.
za veću visinu 190 ću morati da proučim da li može da se upasuje. Sve bi se nekako nateglo ali plus klema je knap, i moramda vidim da li negde ispod može da se otkači od nečega i malo produži.
[ pisac @ 22.04.2017. 05:06 ] @
Da li ovi imaju čepove pitanje je sad:

http://www.winwin.rs/auto-moto...pla-top-12v75ah-d-1188460.html
http://www.winwin.rs/auto-moto...pla-top-12v85ah-d-1188461.html


Nekako imam utisak da na tim "top" akumulatorima neće biti čepova.

Nemaju. Piše tamo u nekim odgovorima na neka pitanja. Nisam jedini koji traži čepove
[ pisac @ 22.04.2017. 05:32 ] @
Pošto paterson kaže da ovaj ima čepove, onda je za sada to moj izbor ali prvo da proverim da li 190mm može ikako da upasuje u moj auto.

http://www.winwin.rs/auto-moto...-12v75ah-d-108075-1188452.html


Mada sam dobio crv sumnje da onaj odgovor za "top" nije tačan, jer možda je čep samo prelepljen kao što je bio na onoj mojoj Varti.
[ paterson @ 22.04.2017. 08:28 ] @
Citat:
pisac: Pošto paterson kaže da ovaj ima čepove, onda je za sada to moj izbor ali prvo da proverim da li 190mm može ikako da upasuje u moj auto.


Ne, taj nema čepove.

Pogledaj ovaj katalog. U tom katalogu piše za taj akumulator oznaka "smf" (BEZ ODRŽAVANJA = ZATVORENI SISTEM).

Da biste bili sigurni da li ima čepove, proverava se na licu mesta dodirom prstiju na gornjoj nalepnici kućišta akumulatora.

Edit:

U gore navedenom pdf katalogu obrati pažnju na tip kućišta. Za gore tvoj navedeni TOPLA akumulator piše da je kućište "L3" i pogledom na poslednjoj strani pdf kataloga prikazuje da IMA ČEPOVE.



[Ovu poruku je menjao paterson dana 22.04.2017. u 09:54 GMT+1]
[ vladd @ 22.04.2017. 11:13 ] @
Cesto ispod nalepnice postoji plasticni poklopac ispod kojeg su cepovi.
[ paterson @ 22.04.2017. 14:04 ] @
Citat:
vladd: Cesto ispod nalepnice postoji plasticni poklopac ispod kojeg su cepovi.


Da, i to su najverovatnije klizni spojeni čepovi tj. spojeni zajedno čepovi bez spoljneg navoja za zatvaranje rupa pojedinih ćelija.
[ bakara @ 22.04.2017. 17:33 ] @
^^
bas tako i takav cep ne mozes napipati kroz nalepnicu.

Po mom iskustvu vecina akumulatora na trzistu ima cepove skrivene na ovaj ili onaj nacin, a vise ni jedan nema dostupne i vidljive cepove.

pogotovo jeftinije klase akumulatora.
[ paterson @ 22.04.2017. 18:42 ] @
Citat:
bakara: ^^
bas tako i takav cep ne mozes napipati kroz nalepnicu.

Po mom iskustvu vecina akumulatora na trzistu ima cepove skrivene na ovaj ili onaj nacin, a vise ni jedan nema dostupne i vidljive cepove.

pogotovo jeftinije klase akumulatora.


100 % nisi u pravu!

Kupio sam prošle godine VESNA AKUMULATOR i lepo se vidi da je nalepnica pokrila čepove.
[ bakara @ 22.04.2017. 18:45 ] @
Ako mozes da mi kazes u cemu nisam u pravu?
[ paterson @ 22.04.2017. 19:03 ] @
Dobro, delimično si u pravu.

Nalepnica tu stoji sve dok ne istekne garancija za VESNA akumulator, a onda mogu da skinem nalepnicu i da vadim čepove i da radim sa njim šta god hoću....

[ vladd @ 22.04.2017. 19:37 ] @
Obicno posle isteka garancije, mesec dva, krenu slozeni problemi koji vode ka novoj kupovini :)
[ pajapop @ 22.04.2017. 20:20 ] @
Citat:
vladd: Obicno posle isteka garancije, mesec dva, krenu slozeni problemi koji vode ka novoj kupovini :)


Ovako napisano ispada kao jedna generalizacija, ili kao predrasuda...Ali, realno, koliko mi sami vodimo brigu o akumulatoru. Polazim i od sebe, iako ja sve to znam, akumulatora se setim samo kad treba da skinem kleme zarad nekog drugog posla oko kola...Doduse, jednom sam ga letos dolivao, dopunio, i zimus dopunjavao...preventivno. A svaki akumulator treba bar 2 puta godisnje preventivno dopunjavati u trajanju od bar 10 sati...Najbolje, na izlasku iz zime i pred zimu...Stvar je u tome sto veliki broj startovanja i najcesce kratke voznje, dovode do pojave "neputpunog punjenja" (cak i da je sistem za punjenje potpuno ispravan), sto podjednako lose utice na stanje akumulatora. Proces sulfatizacije pozitivnih i negativnioh ploca je mnogo izrazeniji (povecanje zapremine aktivne mase), od procesa desulfatizacije prilikom punjenja tokom voznje. Zato svaki akumulator, bez obzira da li je deklarisan kao "bez odrzavanja" mora se negovati i povremeno dopunjavati, a tamo gde je moguce dolivanje, bar 2 puta godisnje treba proveravati i nivo elektrolita (spoljasnjeg elektrolita - strucnije receno). Takodje na stanje akumulatora deluje i ispravnost anlsera, to jest pravilna centriranost rotora, ispravnost alternatora, reglera, zategnutost kaisa, spojevi sa klemama, stanje kontakata i dr....Ispravno odrzavanje svega toga spada u negu akumulatora...I onda akumulator moze da traje duze od garancije...
[ vladd @ 22.04.2017. 22:05 ] @
Ta bi ptica vazila da ovi savremeni nemaju celije kakve imaju, nekoliko puta manje vode i po celiji i ukupno, od onih starinjskih (koje pamtimo).
Pride imaju i rekuperaciju gasova koji se javljaju pri prepunjavanju, pa je dodavanje vode znak da vise procesa nije korektno.
Pride, drugacije su debljine slojava, pa i kada se rasusi i sulfatizuje sloj elektrode, desulfatizacijom propadne i deo elektrode...
Bravljeni su za BO, pa kada dodje do tog O, obicno je kupovina resenje.

Sto se tice kratkih voznji, to je pomalo urbana legenda. Alternatori su dovoljno snazni, da pokriju i potrosace i dodatnih 50-100 w za dopunjavanje accu.

Ono sto je problem, je sto se los akumulator losije dopunjava, poveca se unutrasnji otpor, ponasa se kao kondenzator, ima napon a nema kapacitet. Dobar accu se dopuni sa voznjom od 20-ak minuta. Narocito se dobro puni ako su obrtaji preko 2000..
[ pisac @ 23.04.2017. 09:52 ] @
Citat:
vladd:Obicno posle isteka garancije, mesec dva, krenu slozeni problemi koji vode ka novoj kupovini


Ovaj moj je trenutno na infuziji, na održavanju života na aparatima. Neverovatno je koliko brzo može da izgubi vodu, a koliko ne nekonzistentan u svom ponašanju (par meseci isti nivo vode a onda odjednom nestane u jednoj ili više ćelija) i uopšte mi nije jasno gde i zašto nestaje ta voda. U svakom slučaju, Varta više nikad.

Inače utvrdio sam da mogu da ubacim 190mm visine u ležište. Ali sam ipak počeo da razmatram da li da umesto Topla uzmem Exide iako je zaliven, jer ga hvale na sve strane. Doduše hvale i Vartu, ali to je verovatno neka stara Varta pre nego što ju je kupio Johnson.
[ pajapop @ 23.04.2017. 11:33 ] @
[quote]pisac: Ovaj moj je trenutno na infuziji, na održavanju života na aparatima. Neverovatno je koliko brzo može da izgubi vodu, a koliko ne nekonzistentan u svom ponašanju (par meseci isti nivo vode a onda odjednom nestane u jednoj ili više ćelija) i uopšte mi nije jasno gde i zašto nestaje ta voda. /quote]

I sad kad bi ti neko objasnio (ne moram da to budem ja), proces difuzije, tj. cirkulaciju izmedju spoljasnjeg i unutrasnjeg elektrolita, ti bi rekao da to ne postoji...i "ala lazes, mnogo si neozbiljan"...Smrc
[ pisac @ 23.04.2017. 11:51 ] @
Što misliš da bih to rekao? Ti objasni, a ja ću nakon toga da analiziram šta si rekao i zaključim da li lažeš ili si u zabludi ili si u pravu
[ pajapop @ 23.04.2017. 14:37 ] @

Iz iskustva znam da je tebi tesko nesto objsniti al` bar da pokusam, iz zabave... a da ne ispadne da lazes ili izmisljas...A u tvom slucaju, sve treba poceti nekako od pocetka...Za tvoju informaciju, koliko se secam, tvorac prvog akumulatora je bio Francuski fizicar Gaston Plante koji je davne 1860 napravio prvi akumulator i postavio njegove principe rada. On je u staklenu posudu postavio dve masivne olovne ploce potpolljene sumpornom kiselinom. I tu je caka...delovanjem te kiseline povrsine olovnih ploca su se presvukle tankim slojem olovo-sulfata. E sad, ako se te ploce povezu sa generatorom jednosmerne struje, jedna na plus a druga na minus generatora i tako "puni" neko vreme na njihovim povrsinama se jevljaju izvesne promene: Na (+) ploci umesto olovo-sulfata se javlja olovo-superoksid a na (-) ploci se pojavljuje cisto olovo. Te ploce , sada elektrode, su hemijski razlicite i izmedju njih se javlja razlika potencijala, odnosno napon...Ako se sad izazove "praznjenje", nastaje struja suprotnog smera i dolazi do povratnih promena...olovni-superoksid na + ploci i olovo na - ploci se opet pretvaraju u olovni sulfat. Medjutim, ta struja praznjenja je veoma kratkotrajna, jer hemijske promene na plocama zahvataju samo tanak sloj na povrsini olovnih ploca. E, ali,... ako se proces ponavlja vise puta, vise punjenja i praznjenja, dolazi do zahvatanja dubljih slojeva ploca pa se time i produzava vreme prazanjenja. Od celokupne debljine olovne ploce, sredisnji deo nije obuhvacen promenama, jednostavno nije se uspeo obuhvatiti u toj meri, pa ostaje neaktivan i sluzi kao mehanicki "nosac" i provodnik struje. Povrsinski deo ploca, koji je ucestvovao u hemijskim promenama naziva se "aktivna masa", a ceo postupak se naziva "prirodno formiranje ploca". Aktivna masa (+) ploca je olovo-superoksid, a (-) ploca je fino i suplikavo olovo sundjeraste strukture. E sad...posto je ovakav postupak formiranja akumulatora spor i dugotrajan, drugi Francuz Kamil Fore je 1881, patentirao direktnu izradu olovnih ploca i postavio osnove savremenih akumulatora...On je aktivnu masu pripremao hemijskim putem od raznih jedinjenja olova, za cije formiranje je bilo dovoljno samo jedno punjenje...Povrsina olovnih ploca je zrnaste strukture, izmedju kojih postoji veliki broj sitnih i vijugavih kanalica. Ti kanalice se napune elektrolitom i taj deo elektrolita koji se nalazi unutar te zrnaste strukture naziva se "unutrasnji elektrolit" i cini deo te aktivne mase koji ucestvuje u fizickohemijskim procesima. Deo elektrolita koji se nalazi u prostoru izmedju ploca naziva se "spoljasnji elektrolit". Znaci kiselina I kad dolivas vodu u kiselinu... U hemijski procesima, tokom punjenja i praznjenja, ucestvuje samo unutrasnji elektrolit jer je on u neposrednom kontaktu sa aktivnom masom. Spoljasnji elektrolit ima ulogu "rezerve" i zamenjuje unutrasnji cim zapocne proces praznjenja. Tokom praznjenja, unutrasnji elektrolit gubi koncentraciju i postaje sve razblazeniji. Tada ga spoljasnji elektrolit istiskuje iz supljina i zauzima njegovo mesto i tako na mesto unutrasnjeg elektrolita uvek dolazi svez spoljasnji elektrolit. Posto se i on brzo trosi, taj proces se stalno ponavlja i stvara se jedna cirkulacija (difuzija) izmedju spoljasnjeg i unutrasnjeg elektrolita. Bez te cirkulacije ni jedan akumulator ne moze da radi. Aktivna masa olovnog akumulatora ima jedno nezgodno svojstvo, a to je da se zrnca olovo-oksida i olova prilikom pretvaranja u ulovni sulfat zapreminski znatno povecavaju...Olovo-sulfat, ima 1,5 puta vecu zapreminu od olova-oksida i 3 puta vecu zapreminu od cistog olova. To povecanje zapremine dovodi do smanjenja preseka kanalica odnosno do otezane cirkulacije spoljasnjeg i unutrasnjeg elektrolita. Sto dublje, vremenom, prodire pretvaranje aktivne mase u olovni sulfat, to teze prodire elektrolit u unutrasnjost ploca. I kad se zapreminski toliko povecaju da se prakticno dodiruju, nema vise cirkulacije i time se akumulator potpuno ispraznio odnosno tada je neka celija u "kratkom spoju"...Naravno, i fizicka ostecenja separatora dovode do dodirivanja ploca i tada je u kratkom spoju... U jednom tvom postu si napisao kako ti se nivo tecnosti povecao u jednom celiji. Ja verujem da je to upravo zbog povecanja zapremine aktivne mase koja je istisnula spoljasnji elektrolit...Gubljenje tacnosti...moze zbog povecane spoljasnje temperature, ali pre ce biti da je to gubljenje elektrolita koji se "impregnira" u ploce...u procesu koji sam objasnio, kako-tako...:). E bre..ovo je citava nauka...a ti bi nekako jednostavno...
[ pisac @ 23.04.2017. 20:50 ] @
Nije meni teško objasniti već naprotiv, samo su moji postupci nakon tog "objašnjenja" nepredvidivi za tebe (i mnoge) pa tu nastaje utisak da ja nešto nisam shvatio. Ali jesam.

Heh, lepo si ti to sve objasnio, možda je i tačno, međutim, vidi, ja sam od kada je akumulator počeo da crkava (pre manje od godinu dana) u njega sipao jedno 2.5 litara destilovane vode da bih ga održao u životu. I to znači u 5 ćelija, pošto je jedna već bila sulfatizovana i nadula sa tom pomenutom zapreminom i nju ne dopunjavam pošto "ima vode" uvek.

Dakle, kako ćeš 2.5 litara vode da uklopiš u to kretanje između spoljnog i unutrašnjeg elektrolita? Ne kažem da ja ti nisi to tačno rekao, nego me zanima gde nestade 2.5 litara vode u akumulatoru "bez održavanja"
[ pisac @ 23.04.2017. 21:03 ] @
Uzeti

1) Exide Excell 80Ah/700A (zaliven) za 11 500 din
ili
2) Topla Energy 75Ah/750A (sa čepovima) za 10 000 din


[ pisac @ 24.04.2017. 09:42 ] @
Lik iz Subotice po čijem sam uputstvu i oživeo skoro mrtvu Vartu, preporučuje sledeće akumulatore:
Topla, Moll, Inci Aku, Monbat, Banner, Midac, Fiamm, Exide

Ja sam izbor suzio na na 3 komada koje sam našao u prodaji, i sada mi treba mišljenje šta bi neko uzeo na mom mestu:

1) Topla Energy 75Ah/750A (sa čepovima) za 10 000 din
2) Exide Excell 80Ah/700A (zaliven) za 11 500 din
3) Fiamm Titanium plus 85Ah/760A (sa čepovima) za 12 500 din

Ovaj Fiamm je vrh tj. najviša njihova klasa za razliku od prethodna dva koji imaju višu klasu od te (Exide Premium, Topla Top), ali je i cena adekvatna (tj. najviša). Ova cena je još na popustu/akciji, verovatno zato što akumulator već stoji 6 meseci (i jednu nedelju) od punjenja pa da ga se otarase što pre.

U svakom slučaju zanima me sada mišljenje većine prisutnih, koji i zašto je najbolje uzeti, pa da donesem odluku šta da uzmem.
[ pajapop @ 25.04.2017. 17:01 ] @
I....ima li mrtvaku pomoci?

[ paterson @ 25.04.2017. 17:17 ] @
Citat:
pajapop: I....ima li mrtvaku pomoci?


Čemu tvoj cinizam? Ne liči to na tebe.
[ pisac @ 26.04.2017. 10:45 ] @
Tema je zaokružena, Fiamm u potpunosti odgovara zahtevima na početku teme i pri tome je najjača klasa i savršeno pasuje u L4B ležište za akumulator.

Kupljen Fiamm.

Kada počnu problemi sa akumulatorom ukoliko sam u prilici javiću se u ovoj temi, čisto da imamo poređenje sa Vartom. Doduše, ako forum još uvek bude postojao (tj. nadam se višegodišnjem odustvovanju iz ove teme) pošto vidim da polako odumire iz znanih razloga.
[ pisac @ 29.04.2017. 11:30 ] @
Da dopunim temu, čisto da se pohvalim i malo iritiram Popa Paju i tako slične

Kada sam davao akumulator u otkup tamo gde sam kupio nov (par dana kasnije) predložio sam prodavcu/serviseru da proveri sa bometrom kakvo je stanje ćelija, što je on prihvatio. Sve u svemu, elektrolit u ćelijama je bio potpuno crn, serviser se zapanjio i otprilike je zaključio da u elektrolitu plivaju komadići olovnih ploča. Kaže, to je teško prepunjavanje, i postao je ubeđen da je punjenje u kolima neispravno. Nije, kažem ja, punjenje je ispravno, nego je njemu crkla jedna ćelija i zbog toga se prepunjuje jer se napon punjenja u kolima deli na manje ćelija. Za one među vama koji nisu ukapirali, to izgleda ovako: 14.2 v / 5 ćelija * 6 ćelija = 17.04 v. Odnosno akumulator je tokom vožnje punjen naponom koji je ekvivalentan 17.04 v.

Naravno otišli smo do kola, i utvrdio je da je punjenje stvarno ispravno (14.2v).

Onda se čudio kako je auto uopšte hteo da pali sa 5 ćelija, pa sam mu objasnio da je u poslednje vreme (kada su već sve ćelije počele da se raspadaju) počela da zeza pumpa visokog pritiska pa sam otkačio grejače da bi sve radilo.

Sve u svemu, izvukao sam maksimalno što je moglo iz ovog akumulatora. Da nije crkla ta jedna ćelija (zbog nedostatka vode) akumulator se ne bi prepunjavao pa bi verovatno živeo mnogo duže. Čime dolazimo na početak: akumulator "bez održavanja" je prerano crkao (taman nakon isteka garancije) samo zato jer nije održavan
[ pajapop @ 29.04.2017. 12:26 ] @
Citat:
pisac:  i malo iritiram Popa Paju i tako slične



He, he..." Eee, nec` se faćam..."

Pazi, mili, ja uopste ne sumljam da taj tvoj akumulator nije valjao. El` bese Varta?...I sad,... meni su u novembru ukrali iz kola Vartu... Bila je stara jedno 8 godina, i nakad nije bilo problema sa paljenjem i slicno (pisao sam o tome na jednoj od tema, mislim da je sad na 3. strani)...A bila je "bez odrzavanja", tj. nije imala cepove za dolivanje...I sad, generalno reci da Varta ne valja...ali, dobro svako ima svoje iskustvo...Ali, nedavno sam cuo, da u okolini Beograda, u nekom mestu, tipa..Ruma, Pazova, Simanovci...ima neko postrojenje koje na blanko akumulatore lepi nalepnice tj. marke po "narudzbini"...Dal` je to tacno, ne znam, negde sam to nacuo...ali nije nemoguce. Kod nas je sve moguce...Tako, da je vrlo moguce da je ta tvoja Varta bila neka "divca"...A sto se tice one tvoje price i logike za 5 celija, to uopste ne "pije vodu". Serviser nije hteo da se nastavlja sa tobom, ima covek pametnija posla..a nije ni vazno...Teraj ti mili svoje i sve najbolje sa novim akumulatorom...
[ pisac @ 29.04.2017. 12:39 ] @
Ti ćeš sada nama koji ne znamo da pijemo vodu da objasniš kako se akumulator koji daje 10.5v i ima jednu naduvenu ćeliju (koja nikada ne gubi vodu) puni sa 14.2v, a da to nije onako kako sam ja gore objasnio.
Serviser nije ništa imao da se nastavlja, ja sam mu lepo objasnio i on je objašnjenje razumeo, izmerio punjenje na kolima i zaključio da sam u pravu, za razliku od...
[ pajapop @ 29.04.2017. 15:41 ] @
Pa ja sam to vec objasnio, samo ti izgleda "ne pazis na casu"...Ali, prvo da razjasnimo jednu stvar...Sta ti znaci "naduvana celija"? Ja to razumem kao povecan nivo elektrolita preko dozvoljene granice nalivanja. El` sam u pravu?...E, ako je tako, onda se nivo spoljasnjeg elektrolita povecava zbog povecane zapremine aktivne mase u toj celiji, jer se olovo-oksid na (+) ploci i olovo na (-) ploci prilikom sulfatizacije zapreminski povecavaju. Vec sam napisao da olovo-sulfat ima 1,5X vecu zapreminu od olovo-oksida i 3X vecu zapreminu od cistog olova. Uprosceno receno, ploce postaju deblje, a tecnost (spoljasnji elektrolit) posto nije stisljiva se istiskuje na vise i tako raste njen nivo...Nekad kod starijih akumulatora, mostovi za prespajanje celija, celijske spojnice, su bile na spoljasnjoj gornjoj strani akumulatora, a kompleti blok ploca su brtvljeni bitumenom...Kod takvih akumulatora mogao si izmeriti napon svake celije posebno...Kod ovih savremenih, to se ne moze vec samo napon celog akumulatora. Da bi otkrio, da li neka celija ne radi, tj. da li je u kratkom spoju, mora se meriti gustina elektrolita boometrom (aerometrom) svake celije. Pa kad se izmeri da je gustine u nekoj celiji jako mala u odnosu na ostale, onda se kaze da je ta celija u "kratkom spoju" i da je bez potrebnog napona od 2,1V. Kod prekomerno ispraznjene celije ona je oko 13Be...Kod ispravne celije ona je 29-32Be...Kazes, majstor je merio gustinu...koliko je izmerio? Posle kaze prepunjen...A to je mogao da utvrdi i boometrom a ne da kontrolise tvoje punjenje na kolima. Ako je gustina 33-35Be, onda je celija prepunjena...Ta celija, na koju ti sumljas,...radi...kako tako ali radi...Da ne radi, nema nikakve sanse da startujes motor, jer takav akumulator ne moze da ima dovoljnu startnu snagu da aktivira anlaser, pogotovo pod opterecenjem motora...A ako te "zbunjuje" napon akumulatora, to je zato sto ga ne meris na pravi nacin. Napon akumulatora se meri pod opterecenjem, znaci kad startujes motor, ili moras da imas volmetar sa otpornicima...Ako je pri tom napon manji od 9,5V nema sanse...Cim si ti startovao motor, taj akumulator je kako tako bio dobar tj. ta celija je radila. Sa 5 celija on ne moze da da taj napon pod opterecenjem tj. da ima startnu snagu. Nema sanse...A majstor...pa sta da ti kazem...ima raznih majstora...
[ pisac @ 29.04.2017. 16:33 ] @
Ćelija je toliko naduvana da se pokrivila i kratkospojila, što se i vidi kada otvoriš i pogledaš unutra. To je jasno samo po sebi, ne moraš da tumačiš. Ostalo je sve jasno kada shvatiš ovo prvo, a napon od 10.5v je savršeni indikator da je upravo tako kako sam rekao. Ako ti nije jasno, evo: 10.5 v / 5 ćelija * 6 ćelija = 12.6 v
[ pajapop @ 29.04.2017. 16:41 ] @
Dobrooo..ajd` . Pa ti posle kazi da Varta ne valja Ma u stvari moram da se dopisem: I sta si u stvari dokazao. Nista...Ja ti garantujem da ta celija, iako se deformisala ipak nije bila u "kratkom spoju"...Taj tvoj racun je proizvoljan i slucajan...A sto je startovao motor...pa Varta je to bato... I da, kolika gustina elektrolita je bila u toj celiji...ako je gustina bila dobra, nema sanse da je bila u kratkom spoju..Ali, nema veze...on je inace bio za zamenu...
[ pisac @ 29.04.2017. 17:00 ] @
Heh, hajmo drugačije: Nije kratki spoj već odsustvo ikakvog napona sa malim unutrašnjim otporom. Jel može tako?
[ pajapop @ 29.04.2017. 18:40 ] @

Heh,,,mili..ne mozes samnom tako...Ako posmatras gustinu elektrolita, kod praznog akumulatora i redjeg elektrolita otpor je veci, a kod punog akumulatora i gusceg elektrolita otpor je manji...Vidis da ne znas...A i sumljiv mi je onaj tvoj izmereni napon od 10,5V...MIslim, nije sporan napon, vec kako je uopste radio sa tim naponom...??? Nesto si ti tu debelo pogresio...Ne ide mi bas matematika od ruke, ali probacu da izracunam kolika ti je bila gustina elektrolita za taj napon...Sacekaj malo...
[ pajapop @ 29.04.2017. 18:51 ] @
Pa dobro...ako bi ti gustina od 19,8Be bila u ostalim celijama moguce je...ali spadas u kategoriju "skoro ispraznjene baterije"...Jos ce da ispadne i da si bio u pravu...nista bez matematike A i napon od 1.7V po celiji je minimum minimuma...
[ pisac @ 31.05.2018. 22:47 ] @
Posle nekih godinu dana je akumulator počeo da pada ispod 12.5v već posle dan mirovanja, a kada se stavi na punjač vrlo brzo dođe do 15v i počne da vri, da bi nakon toga opet posle dan spao ispod 12.5v, pa je došlo vreme za punjenje konstantnom strujom.

Punio sam ga nekoliko dana konstantnom strujom 0,4-0,5A i ograničenjem napona na 15v, i nakon nekih popijenih 50Ah je došao do 15v a spao na nekih 0.05A struje, kada sam zaključio da se napunio do vrha. Od tada je kao nov, napon i posle nedelju dana mirovanja (pošto ja auto ne vozim po gradu pa to lako mogu da testiram) drži preko 12.75

Pouka, povremeno dugo punjenje konstantnom slabom strujom je blagotvorno za akumulator.
[ Living Light @ 31.05.2018. 22:53 ] @
Jožef Atilla (pisac)

Neces se Ti od tog AKKU "leba najesti", cim si ovo izustio :

-" a kada se stavi na punjač vrlo brzo dođe do 15v i počne da vri,
da bi nakon toga opet posle dan spao ispod 12.5v "

Primi Moje saučešće u vezi AKU, nije ti lako, znam.

pOz
[ pisac @ 01.06.2018. 00:14 ] @
Ne treba, radi lepo posle lečenja
Ja sam vam samo dao recept za održavanje akumulatora, a vi ga korisite po potrebi ili kupite nov akumulator, kako vam drago
[ pajapop @ 03.06.2018. 20:57 ] @

Paaa...draze nam je da kupimo nov akumulator, (i sigurnije), nego da citamo tvoje savete....
[ pisac @ 04.06.2018. 08:28 ] @
Mnogo "stručnjaka" ima na ovom forumu, teško je ljudima da prokljuve ko stvarno nešto zna a ko je samo uobrazio pa deli savete napamet. Onaj zsilic je recimo dosta znao ali je još mnogo više prosipao svoje uobrazilje (nego što stvarno zna). A takvih istih je gomila, pun forum. Ali za trebljenje takvih služi inteligencija: Pametni će ukapirati ko šta realno zna i od koga šta mogu da iskoriste, a ovi drugi jbg, ni ja ni bilo ko im ne može pomoći.
[ pisac @ 20.10.2022. 00:31 ] @
Ispustio je FIAMM svoju plemenitu dušu, iznenada, u petoj godini života.
Tačnije u 66. mesecu života, odnosno 5 ipo godina.

Ovo mi je prvi akumulator koji je crkao odjednom i iznenada, bez najave. Samo jdan dan nije mogao da zavergla, napon 9v, stavih ga na punjenje ali nije pomoglo.

Sve ćelije su ok, ima vode i deluje bistra, no listići u ćelijama su prilično pokrivljeni.

Stavio sam ga na "desulfatizaciju" (objašnjeno ranije u ovoj temi) koja ga je ranije spasila u 13. mesecu života od prerane smrti, ali sada se ne uzdam mnogo u to jer je 66 meseca ipak duboka starost.
[ pisac @ 12.12.2022. 15:29 ] @
Nego gde su ovi forumski eksperti sada, gde je pajapop, nešto ga nema da se javlja

Isti dan kada sam napisao prethodni post sam i kupio EXIDE premium i turio ga u auto, a ovaj nesretni FIAMM sam stavio na oživljavanje nekih desetak dana. No naravno nije pomoglo. čak je i odmoglo. Ono njegovo takozvano "zeleno oko" se još zelenelo kada sam ga stavio na pokušaj dizanja iz mrtvih desulfatizacijom iako zapravo akumulator više nije mogao da se napuni pa već nije bio ispravan, a nakon neuspešnog oživljavanja i oko je ugasilo

EXIDE ima neke kružiće ispod nalepnice, nalik čepovima, ali nisam siguran da su zaista čepovi ili samo trag od mesta zalivanja ćelija. U garanciji naravno piše da je otvaranje akumulatora STROGO zabranjeno . Meni se čini da ću posle 2-3 godine da skinem nalepnicu i otvorim čepove ako ih zaista ima, i proverim stanje ćelija bez obzira na njihove stroge zabrane.