[ SkodricNL @ 12.05.2017. 17:56 ] @
Postovanje,

Zeleo bih da uvezem auto iz EU, ali ne znam koja su pravila i procedure, pa bih zeleo da cujem vas i vasa iskustva!
Zapravo uvezao bih Ford Ka 2004 god, benzinac. Poreklom je iz EU (Holandije) i ispunjava euro3 uslov.
Medjutim... Sta mene konkretno zanima:
1.Sta mi je od papirologije potrebno?
2.Koliko kosta PDV i na osnovu cega se racuna?
3. Koliko kosta da se auto stavi na kamion i dotera za Beograd?
4.Da li posto izvozim auto iz zemlje, dobijam nesto poreza nazad od te drzave i koliko?

Verujem da sam neko pitanje zaboravio, sve sto znate ili sto ste vec uradili da bi uvozli vozilo, molim vas da podelite sa mnom, da bih znao sta me ceka i da se pripremim.
Jos jedna stvar, kontaktirao sam jednu firmu koja uvozi vozila iz eu, trazili su mi za ulaz i prijavu na carini 600€
1. Smatram da je to previse
2. Nisu mi objasnili sta znaci prijavljivanje na carini

Unapred hvala!
[ AstralPro @ 12.05.2017. 18:00 ] @
Jeftinije ti je ovde da kupis dobar Ford Ka 2004 nego da ga uvozis samostalno pa makar i da si ga dobio dzabe.
[ mozdasamjaamozdainisam @ 12.05.2017. 18:10 ] @
Pozdrav,

Pa auto ce dobiti za DZ :)

Postavljac teme mi je mladji brat, Ka trenutno ja vozim (skoro 2 godine) i sve mu je sredjeno, tako da sa te strane razmisljamo da njega doteramo. Ipak je sigurnije nego tu uzimati, pogotovo sto se on ne razume jos toliko da napravi dobru kupovinu.

Kako bi mu bio prvi auto (ocekujemo da ce da polozi krajem leta), imamo vremena da razmislimo, te stoga i ova tema.

Auto bi od mene bio poklon, medjutim zarad carine/poreza ako treba da ima i kupoprodajni ugovor sa (odgovarajucom) cenom, to naravno nije problem.

Auto je premali po meni da se doveze licno. Cenim da bi kostalo oko 300e da stigne tu. Ako za tu ili slicnu cenu moze prikolicom, radije tako.

Znam da iz NL moram da spremim papire o poreklu (proizveden u EU) vozila, ali jako malo do nista ne znamo o carini, porezu i slicno. Svaki savet je dobro dosao :)

Pozdrav,

PS. mozda i ne bude iskljucivo Ka, to trenutno ja vozim, ako naletimo u naredna 2-3 meseca na nesto bolje, opet stoji isto pitanje uvoza.
[ SkodricNL @ 12.05.2017. 18:18 ] @
Manje vise jeste dzabe, poklon je recimo... Brat mi poklanja, mene bi samo troskovi kostali, sto znaci pdv, prevoz, prenos, registracija...

Da li bi ste mi ponudili neki drugi auto?
Nesto sto je ovde popularnije, prvi mi je auto, nesto sto bih posle mogao lakse da prodam...
[ sasa022 @ 12.05.2017. 19:28 ] @
@SkodricNL

Sve detalje prvo ugovoris sa spediterom....



Procitaj PP
[ sasa022 @ 12.05.2017. 19:40 ] @
Citat:
mozdasamjaamozdainisam:
Auto je premali po meni da se doveze licno. Cenim da bi kostalo oko 300e da stigne tu.


Sto bi bio problem da dovezes KA za koji znas u kavom je stanju do Srbije ???

Ljudi su Ficom isli u Holandiju , sta tebi fali da Fordom dodjes u Srbiju ?
[ mozdasamjaamozdainisam @ 12.05.2017. 19:58 ] @
Citat:
sasa022: Sto bi bio problem da dovezes KA za koji znas u kavom je stanju do Srbije ???

Ljudi su Ficom isli u Holandiju , sta tebi fali da Fordom dodjes u Srbiju ?


Eh, trljao sam se ja gore/dole privatno dok su bile sankcije, a i godinama kasnije kada su cene avio karata daleko premasivale cenu puta, cak i ako sam ides. Doduse, nikada ovako malim kolima.

Kako bi brat imao probnu dozvolu, morao bi ja opet da trljam ceo put, a za to sam pak malo mator :)

Ako je transport auto previse skup, ima od Nisa avio karte za 15e po osobi, neka da dodje sa drugom koji ima vozacku, pa neka trljaju. Na mladima svet ostaje ;)
[ botr @ 12.05.2017. 21:30 ] @
Treba ti eur1 obrazac i izvozna deklaracija, ovo ti sluzi za oslobadjanje od carine, kupoprodajni ugovor, odjava vozila, eventualno original saobracajna ili kopija. Za dokumentaciju je najbolje da kontaktiras speditera, ne znam odakle si, posalji mi pp, da ti dam kontakt ako ti treba. PDV se racuna na osnovu nekog naseg AMSS kataloga, to je u principu zanemarljiva stavka, nece kostati vise od 100-200 evra. Na to dodajes troskove AMSS pregleda, ne znam koliko je tacno, negde oko 100 evra, mozda malo skuplje.

Transport iz Holandije najverovatnije nije ispod 400-500 evra.

Taj sto ti je trazi 600 evra samo za to je neki .... To kosta 20-30 plafon 50 evra, zavisi na koga naletis.

Imamo speditera na forumu, ako vidi temu, javice se.


[ deki77 @ 13.05.2017. 11:10 ] @
Kontaktiras nekog ko dovozi automobile šlepom u Srbiju.
Platiš cca 300€ (auto je na tablicama i ne ide na carinu)
Auto odvezeš kući u dvorište, na NL tablama.
Kada se steknu uslovi i brat ti položi vozački lepo napravite ulaz i carinite auto.
U NL odjaviš auto i vratiš tablice ili šta god.(to već ne znam za NL)
Tako sam ja radio..
Samo ne sa NL..Auto stajao u dvorištu 2meseca.Kada sam skupio lovu za carinu samo napravio ulaz.
Pare za PDV možeš dobiti samo ako auto kupiš od firme i dovezeš auto sa zoll tablicama,odjavljen..
Ja sam kupio auto od oca..U stvari na njega se vodio...
[ SASA M. @ 13.05.2017. 18:00 ] @
Negde na savetima sa sajta polovni automobili ima neki tekst vezan sa samostalni uvoz. Verovatno i na raznim forumima koji se bave automobilima. Nemam konkretan link, ali se secam da sam citao iskustva ljudi koji su samostalno uvozili.
[ sasa022 @ 13.05.2017. 23:23 ] @
Za vozila za koja je moguce obezbediti EUR1 ( potvrdu da su EU porekla ) placa se :
- EUR1
- porez 20% na carinsku vrednost vozila
- usluge spedicije
- AMSS uverenje

Za vozila koja se uvoze i/ili su proizdedena izvan zemalja clanica EU koja zadovoljavaju minimum EURO3 standard placa se i carina 12,5%

Ako se uvoz radi na ime fizickog lica proces carinjenja se vrsi u carinarnici nadleznoj po mestu prebivalista.
Ako se uvoz radi preko uvoznicke firme proces carinjenja se moze obaviti u bilo kojoj carinarnici
( bez obzira na mesto prebivalista mozete izabrati firmu iz npr. SU,NS i tamo izvrsiti i carinjenje )

Postoji procedura i detalji se ugovaraju sa spedicijom.
Nije nista strasno , samo svaki detalj mora da se odradi po propisu.
Ako pogresite mozete biti u velikom problemu.

Umesto da ovo sve ima lepo napisano , vi morate da gnjavite speditere , pa ako ste dovoljno uporni onda spediteri svakome pojedinacno daju ova osnovna objasnjenja ,
pa ako se usaglasite onda idu i ostale pojedinosti i pravila.
[ Darko Nedeljković @ 13.05.2017. 23:26 ] @
Za pocetak treba da zaboravis EUR1 i da platis carinu, jer je tako verovatno finansijski isplativije, da ne pominjem silno vreme i nerve. Razlog - proizvodjaci vozila zvanicno vise ne izdaju EUR1, pa onda moras ici u Zagreb ili Ljubljanu i moliti i podmicivati sluzbenike tamosnjih distributera, a to sve ima smisla ako govorimo o vozilima cija je vrednist petocifrena. Za Ford KA, vrlo lako se moze desiti da utrosis 500 evra na jurenje tog papira, a da sa njim stedis 150 evra, sto znaci da si na gubitku 350 evra u odnosu na to da si rekao da nemas eur1 i da hoces da platis carinu.

Drugo, carinjenje se obavlja na vrednost iz kataloga, koja je mozda 1.000 evra a mozda i 2.000, mi to sad ne znamo, pa je bolje da racunas najgoru mogucu varijantu. Carina se placa na vrednost vozila plus troskove transporta do granice, pa ako katalog kaze da je vrednost 2.000 a transport 400, onda carinu placas na osnovicu 2.400 po stopi, koliko bese 10% ili 15%? Ako je 15% to znaci 360 evra, a pdv se obracunava kao (2.000+400+360)*20% sto izadje oko 550 evra! Spedicija na granici + za carinarnicu oko 50 evra. AMSS oko 150 evra. Znaci, u najgoroj varijanti transport plus svi drugi troskovi do registracije ce kostati oko 1700 evra, a u nekoj idealnoj oko 1.000 evra.
[ sasa022 @ 13.05.2017. 23:40 ] @
@Darko Nedeljković

Nemoj plasiti coveka....
Spediciju nije moguce preskociti , a oni ce mu dati preciznu kalkulaciju svih troskova.

Procitaj PP
[ Darko Nedeljković @ 14.05.2017. 08:06 ] @
Procitao sam pp, pretpostavljam da si u pravu i da su sigurno firme koje to rade nasle vezu i resenje da umanje troskove. Ipak, te firme nisu dobrotvorne organizacije, nego pretpostavljam da ce traziti par stotina evra za svoje usluge i za cascavanje carinika i svih drugih.
[ botr @ 14.05.2017. 09:19 ] @
Citat:
Darko Nedeljković:
Za pocetak treba da zaboravis EUR1 i da platis carinu, jer je tako verovatno finansijski isplativije, da ne pominjem silno vreme i nerve. Razlog - proizvodjaci vozila zvanicno vise ne izdaju EUR1, pa onda moras ici u Zagreb ili Ljubljanu i moliti i podmicivati sluzbenike tamosnjih distributera, a to sve ima smisla ako govorimo o vozilima cija je vrednist petocifrena. Za Ford KA, vrlo lako se moze desiti da utrosis 500 evra na jurenje tog papira, a da sa njim stedis 150 evra, sto znaci da si na gubitku 350 evra u odnosu na to da si rekao da nemas eur1 i da hoces da platis carinu.

Drugo, carinjenje se obavlja na vrednost iz kataloga, koja je mozda 1.000 evra a mozda i 2.000, mi to sad ne znamo, pa je bolje da racunas najgoru mogucu varijantu. Carina se placa na vrednost vozila plus troskove transporta do granice, pa ako katalog kaze da je vrednost 2.000 a transport 400, onda carinu placas na osnovicu 2.400 po stopi, koliko bese 10% ili 15%? Ako je 15% to znaci 360 evra, a pdv se obracunava kao (2.000+400+360)*20% sto izadje oko 550 evra! Spedicija na granici + za carinarnicu oko 50 evra. AMSS oko 150 evra. Znaci, u najgoroj varijanti transport plus svi drugi troskovi do registracije ce kostati oko 1700 evra, a u nekoj idealnoj oko 1.000 evra.


Postoji resenje za eur1 obrazac, a da ti ne juris nista, niti putujes bilo gde da bi ga obezbedio.

BTW Ako imas Coc, a retko ko ima, onda ne moras na AMSS pregled. Nadjes dobrog speditera i on ti to sve zavrsi mnogo jeftinije nego sto bi ti to mogao sam, da ne pricamo o tome da ne gubis vreme i zivce. Zato sam mu i napisao da mi posalje PP da ga uputim gde treba da ide :)

Umesto eur1 obrasca, dozvoljena je izjava prodavca, u slucaju da je prodavac auto plac, na fakturi, kompletnu izjavu mozes da dobijes od speditera i ona vazi pod uslovom d aje kataloska vrednost vozila manja od 6000 evra.

Sto se tice ovog posgta iznad, ne kosta to nekoliko 100e, kosta ispod ovog iznosa, tako da se stvarno ne isplati da ti juris bilo kakve papire, nego je najbolje, najjjednostavnije da ti oni to zavrse.
[ sasa022 @ 14.05.2017. 12:25 ] @
@Darko Nedeljković

Ako nemas iskustva i nemas rodjake / prijatelje u EU za aute koji su ovde najcesce kupuju u cenovnom rangu do oko 3000€ se ne isplati samostalni uvoz.
Ako neko moze da ti obezbedi zaista dobar i ispravan auto ( u vidno boljem stanju od gomile krsa na auto placevima ) i ako si spreman sam da ga dovezes u Srbiju , onda se isplati.

Nece svaka spedicija da radi pojedinacni uvoz jer moraju da te uce sta da radis i postoji sansa da kao pocetnik napravis gresku , ali uvek moze da se nadje ko hoce i ako uradis sve kako ti je objasnjeno nece biti nikakvih problema.
[ Nebojsa Milanovic @ 14.05.2017. 12:28 ] @
Ne znam šta vam znači to čitaj PP, pročitao sam PP, to su posledice debilnih "pravila" koje su uveli neki bivši likovi na forumu koji veze sa vezom nemaju.

To što pišete na PP recite javno, ako iza toga stojite naravno, to su najvrednije informacije koje mogu postojati na forumu i nema nikakvog razloga da se one kriju.
[ aleksandarzz @ 14.05.2017. 13:24 ] @
Ajd napiši koliko ima kubika, kilovata i koji je datum prve registracije, pa da ti izračunam tačno koliko će da te košta.
[ SkodricNL @ 14.05.2017. 14:52 ] @
Eee, hvala na odgovoru bio sam na sajtu na polovnim automobilima za uvoz, i njih sam kontaktirao, gledam da prikupim sve informacije, da budem spreman i da prodjem sto jeftinije, ipak sam klinac i nemam mnogo parica :(
[ SkodricNL @ 14.05.2017. 15:15 ] @
Zasto da zaboravim EUR1? To moze da se obavi tamo u Holandiji, zavrsava se za nekih 5 minuta, jeste da kosta 50-100E, ali je svakako jeftinije od 12,5% od cene iz kataloga sve i da ga cene 1000E, a cene ga vise, ali volim da cujem misljenje i savet :)

Auto se ne placa, trenutno je u vlasnistvu brata, tako da bih ga dobio na poklon... sta bih morao da platim su:
1.PDV 20%
2.EUR1
3.Prenos vlasnistva
4.Registraciju
5.Papirologija na carini gde ste rekli da je oko (50E)

Sto bi onda bilo bez carine, sto znaci: 20% iz kataloga (PDV), EUR1 (50-100E), Prenos vlasnistva (do 50e, posto je iz inostranstva), Registraciju (13000-15000 din) i papirologija na carini (50E).

Sto ne bi trebalo vise od nekih 550-600E da bude.
[ aleksandarzz @ 14.05.2017. 17:11 ] @
Citat:
Darko Nedeljković: Za pocetak treba da zaboravis EUR1 i da platis carinu, jer je tako verovatno finansijski isplativije, da ne pominjem silno vreme i nerve. Razlog - proizvodjaci vozila zvanicno vise ne izdaju EUR1, pa onda moras ici u Zagreb ili Ljubljanu i moliti i podmicivati sluzbenike tamosnjih distributera, a to sve ima smisla ako govorimo o vozilima cija je vrednist petocifrena. Za Ford KA, vrlo lako se moze desiti da utrosis 500 evra na jurenje tog papira, a da sa njim stedis 150 evra, sto znaci da si na gubitku 350 evra u odnosu na to da si rekao da nemas eur1 i da hoces da platis carinu.

EUR1 ne izdaju proizvodjači automobila, već carina zemlje izvoznice. U nekim zemljama (npr. Nemačka) ga carina neće izdati ukoliko nema potvrde proizvodjača. Pojedini su to stvarno prestali da rade (BMW, Audi) dok većina to izdaje bez problema. Cena potvrde je različita zavisno od proizvodjača i zemlje. Kreće se od 0 - 400eur (možda ima i skuplje).
Poenta posta je ispravna - Ne isplati se juriti EUR1 za ovaj auto jer njime štedi oko 100EUR.

Citat:
botr: Postoji resenje za eur1 obrazac, a da ti ne juris nista, niti putujes bilo gde da bi ga obezbedio.
Umesto eur1 obrasca, dozvoljena je izjava prodavca, u slucaju da je prodavac auto plac, na fakturi, kompletnu izjavu mozes da dobijes od speditera i ona vazi pod uslovom d aje kataloska vrednost vozila manja od 6000 evra.

Kupiš auto u Nemačkoj, dovezeš ga do Srbije i onda se naprave papiri da ga je ustvari kupila Madjarska (Slovenačka, Bugarska...) firma, koja ga je prodala nekoj našoj firmi. Ta naša ga ocarini i ti dobiješ svoj auto koji si kupio u Nemačkoj sa papirima da si ga kupio u Srbiji od neke domaće firme, ocarinjenog.

Citat:
botr
BTW Ako imas Coc, a retko ko ima, onda ne moras na AMSS pregled.

Ovo je potpuno netačno. Bez AMSS ne može da se registruje auto, tako da CoC tu ne pomaže. Jedina korist od njega je što kad ga ima, pregled se brže završi i košta 2800din manje.
[ botr @ 14.05.2017. 18:55 ] @
To je to, ne secam se tacno price, bese prica o nekoj bazi podataka AMSS ili ABS, pa ako nema potvrde onda se to izvlaci iz njihove baze, tako nesto?

Prenos vlasnistva ne placas, ako se radi preko firme.
[ Darko Nedeljković @ 14.05.2017. 20:13 ] @
Ja sam uglavnom uvozio kamione i autobuse vrednost 20-50 hiljada evra i tokom prosle godine je bilo velikih problema oko pribavljanja EUR1 i to je poslednji put bio trosak od nekoliko stotina evra, a troskovi su svi procentualno kako sam gore naveo, s tim da smo mi uvek carinili na tacno toliku vrednost za koliko smo kupili, a uvek je bilo kuknjave kako ne moze, kako carina iz nekog kataloga nalazi da je to vise i kako treba nekom u dzep dati jos koju zelenu evro novcanicu. Ili spediter to kao da iz svog dzepa, pa ovamo ispostavi fakturu spediterske usluge za 20.000 dinara za jedan uvoz... Meni je to dosadilo, svako kuka i trazi neki novac, poslednji put sam rekao spediteru da nikom ne daje nista pa nek procenjuju kako hoce i tu je spediterska faktura bila samo 4.000 dinara, a drugi troskovi su bili isti kao ranije kad je kao nekog nrsto cascavao... Tako da ja mislim da smo mi ispali levati sto smo cascavali nekog ko kao poznaje nekog ko zna nesto i samo smo bezveze bacali pare... E, da, jeste AMSS dolazio na carinski parking, ali su nam dolazak dodatno naplatili.
Moj savet za pokretaca teme je ako moze nek ugovori onako "djuture" sa spediterom koliki ce biti troskovi, a ovaj ako nije dobro racunao nek plati iz svog dzepa.

A pitanje broj dva je u kojoj je tacno fabrici taj ford KA proizveden - u Spaniji, Italiji ili Brazilu? Ako je nekim slucajem u Brazilu, tada nema EUR1, tako da treba utvrditi iz koje od ove druge dve drzave je taj auto poreklom da bi se moze gao izdati EUR1.
[ botr @ 14.05.2017. 22:22 ] @
Tesko da ce cak iz Brazila da ga transportuju do Evrope, kad imaju fabriku ispred nosa.
[ sasa022 @ 14.05.2017. 23:02 ] @
Postoji zvanicni Ford VIN dekoder , a postoje i nezvanicni

pogledajte i primer

http://vin-ford.com/

https://vindecoder.eu/check-vin/WF0BXXWPRB2Y75735
http://www.vindecoder.pl/WF0BXXWPRB2Y75735



DOVOLJNO JE POZVATI PAR SPEDICIJA i utvrditi sve pojedinosti.
Nema potrebe da se nagadja....
[ aleksandarzz @ 15.05.2017. 06:27 ] @
Citat:
botr: To je to, ne secam se tacno price, bese prica o nekoj bazi podataka AMSS ili ABS, pa ako nema potvrde onda se to izvlaci iz njihove baze, tako nesto?
Prenos vlasnistva ne placas, ako se radi preko firme.

Da. Izvlači se iz baze podataka Nemačkog TUV-a i to košta dodatnih 2800din.
Prenos vlasništva se ne plaća ni ako uvezeš auto na svoje ime. Plaća se samo ako ga uveze neko fizičko lice, pa ga onda prodaje. Tad ide 2,5% kao da si ga kupio već registrovanog kod nas.
Citat:
Darko Nedeljković: Ja sam uglavnom uvozio kamione i autobuse vrednost 20-50 hiljada evra i tokom prosle godine je bilo velikih problema oko pribavljanja EUR1 i to je poslednji put bio trosak od nekoliko stotina evra, a troskovi su svi procentualno kako sam gore naveo, s tim da smo mi uvek carinili na tacno toliku vrednost za koliko smo kupili, a uvek je bilo kuknjave kako ne moze, kako carina iz nekog kataloga nalazi da je to vise i kako treba nekom u dzep dati jos koju zelenu evro novcanicu. Ili spediter to kao da iz svog dzepa, pa ovamo ispostavi fakturu spediterske usluge za 20.000 dinara za jedan uvoz... Meni je to dosadilo, svako kuka i trazi neki novac, poslednji put sam rekao spediteru da nikom ne daje nista pa nek procenjuju kako hoce i tu je spediterska faktura bila samo 4.000 dinara, a drugi troskovi su bili isti kao ranije kad je kao nekog nrsto cascavao... Tako da ja mislim da smo mi ispali levati sto smo cascavali nekog ko kao poznaje nekog ko zna nesto i samo smo bezveze bacali pare...

Kod uvoza polovnih vozila, carina i porez se plaćaju na osnovu fakturne vrednosti i to na sledeći način:
Izračuna se vrednost vozila po katalogu AMSS-a. Ukoliko je vrednost sa fakture veća od kataloške vrednosti, carina se plaća po fakturi.
Ukoliko je fakturna vrednost manja od kataloške, carina radi zapisnik i uvećava osnovicu na katalošku vrednost i onda se po toj vrednosti plaćaju dažbine.
To što si ti uvozio je vrlo verovatno imalo veću vrednost na fakturi nego što je kataloška. Vozila koja pominješ uglavnom u inostranstvu vrede 2-3 puta više nego što im je vrednost u katalogu AMSS-a.
[ Darko Nedeljković @ 15.05.2017. 06:39 ] @
Saglasan sam. Nego, mozda treba pomenuti da cena u katalogu nije jedinstvena, vec za jedan model i godiste moze postojati 15 razlicitih cena u zavisnosti od raznih parametara, pa najniza od tih cena bude ispod fakturne, a najvisa iznad i onda krece vecanje koju ce cenu da primene. Da ne opterecujem temu podatkom da su vozila koja sam ja uvozio obicno imala skupu specijalnu opremu koja je dodatno ugradjena i verovatno nije bila u katalogu... U takvoj haoticnoj situaciji neki spediteri lako iskonstruisu pricu da tu treba dati jos gomilu novca nekom za nesto (a niko ne zna da li zaista treba ili oni samo koriste situaciju), dok neki drugi to odrade rutinski i fakturisu samo 4.000 dinara. Taj deo sa spediterima je otprilike najneizvesniji trosak koji nikad unapred nisam mogao znati koliki ce biti. I ne rekoste mi da li je samo meni AMSS dodatno naplatio dolazak plus redovnu cenu, ili su naplacivali i drugima?
I jos me zanima da li se za obracun PDV prilikom uvoza koristi isti katalog koji se koristi i za porez na prenos apsolutnih prava? Ako je isti, onda to nisu tako niske vrednosti i po mom iskustvu obicno vise od iznosa za koji mozes takvo vozilo kupiti u Srbiji.
[ botr @ 15.05.2017. 08:21 ] @
Znam, ne mozes da prenes vlasnistvo sa sebe na sebe, nego sam odgovorio na pricu da se auto vodi na brata, a ne na njega, pa mu onda treba ili ugovor ili da rade preko firme. Ako se uvozi na brata, na koga se auto vodi, onda mora da plati porez na prenos.