[ gile-gaga @ 11.06.2017. 16:25 ] @
Pozdrav svim clanovima,interesujeme dali neko zna kako se steluje isparivac landirenco EC04?konkretno me interesuje metalni sraf mada na nekim isparivacima je i plastican koji se okrece napred nazad rukom moze da se pomera sta se njime steluje dali smesa ili potrosnja?
[ pajapop @ 11.06.2017. 16:58 ] @

S njime se podesava ler gas...
[ gile-gaga @ 11.06.2017. 17:19 ] @
Samo ler gas?da nema veze sa potrosnjom?ja sam probao da odvrcem i zavrcem po 4-5kruga ler je sve isti naravno zabelezio sam markerom gde je stajao sraf dabi znao dokle da vratim
[ pajapop @ 11.06.2017. 17:39 ] @
Ne, potrosnja se regulise onim velikim srafom na racvi...I sad tu ima procedura...odprilike ide ovako: Das gas ili neko drzi papucicu gasa u kabini, na oko 3500/o i tako drzi, a ti zavrces taj sraf dok ne pocne da se gasi, pa odvrces dok ponovo ne postigne taj obrtaj motora, a ovaj u kabini i dalje drzi gas isim pritiskom, tj, da leptir grla bude konstantno otvoren u istom polozaju...Kad to zavrsis, to je to...mozes 1/4 kruga jos da odvijes, pa probas kako ide...ako ti lepo vuce, to je to..ako slabo vuce odvijes jos po 1/4...
[ gile-gaga @ 11.06.2017. 18:02 ] @
Ok hvala na odgovoru,koliko sam razumeo treba da upalim i ugrejem auto na radnu temperaturu i onda gas da bude na 3500obrtaja i onda da zavrcem dotok plina dok ne pocne da se gasi pa zatim da odvrcem dok opet ne dostigne 3500obrtaja.Znaci taj sraf na isparivacu nije za potrosnju cemu li onda sluzi??
[ pajapop @ 11.06.2017. 18:13 ] @
Pa on regulise hod membrane i time regulise broj obrtaja motora u leru...fino podesavanje ler gasa> Samo, nemoj da te to zavara, ako ne uspes da podesis ler gas, ako stalno varira, onda je potreban servis isparivaca...
[ gile-gaga @ 11.06.2017. 18:21 ] @
Ler mi je ok to nema sta nego potrosnja me intersuje jel posle zamene filtera za plin auto trosi vise,zamenio sam svecice i filter vazduha ali isto je.u pitanju je mercedes w124 200E k glava
[ pajapop @ 11.06.2017. 20:29 ] @

Ako si zamenio filter tecne faze, normalno je da sad ima bolji protok i moguce da zbog toga i vise trosi. Sad bi morao da nastelujes potrosnju na nacin koji sam opisao. Samo, ja bih ipak otisao do plinadzije da to on uradi...Bolje je i jeftinije nego da eksperimentises...Jos ako pri tome koristi i analizator izduvnih gasova - pun pogodak. Tako se bolje nasteluje nego "po sluhu"...Samo, i da bi se sve to postiglo, sistem za benzin mora biti besprekoran i ispravan. I odgovarajuci moment paljenja je vrlo bitan. Zato najbolje i pregled u karburator servisu, pa kod plinadzije...
[ veselinovic @ 12.06.2017. 06:04 ] @
Kljuc je u ovome :

Citat:
gile-gaga:
filter vazduha

a ne filteru plina.
U principu sa zaprljanim filterom treba da se poveca potrosnja u odnosu na nov i cist filter vazduha.
Ocigledno da stari i novi filter nisu istog tipa i potrebno je prestelovati smjesu prema novom filteru.
Bogata smjesa steti novcaniku, a siromasna jos vise steti novcaniku, iako se u prvo vrijeme ima utisak benefita.
Slicno kao kredit u svajcarcima.
Neko iskusan i opremljen gbi trerbao to nastelovati.
[ gile-gaga @ 12.06.2017. 06:36 ] @
Na benzinu auto radi besprekorno znaci lepo pali na dodir kljuca,lepo vuce ler je ok,na plinu isto tako lepo pali ler je ok nema da varira vuce lepo ali nekako kao da je prigusen.Svecice su nove i filter vazduha stavljeni kad je i filter plina zamenjen ostalo je skroz ispravno na autu radi se o k glavi nije karburator w124 200E
[ pajapop @ 12.06.2017. 08:12 ] @
Da li je pravilan izbor toplotne vrednosti svecica? Da li je dobro podesen zazor elektroda? I sto je najvaznije, da li je pravilno instaliran plin u odnosu na k glavu. Po pravilu, u odnosu na k glavu, plin se uvodi do dosamog leptira, postavljanjem "meseca"do samog leptira gasa, a ne kao sto neki rade direktnim uvodjenjem creva u k glavu, sto vremenom eksplozijama plina ostecuje glavu...Iiiiiii, sad mi stade mozak...el` taj auto ima razvodnik...Ako ima treba proveriti i ispravnost vakuumskog regulatora paljenja...




[ veselinovic @ 12.06.2017. 16:42 ] @
Ajde, da bi mo vjerovao, probaj selotejpom prelijepiti 1/3 otvora gdje uzima vazduh.
Probaj omnda kako vuce
[ goat @ 12.06.2017. 20:43 ] @
Citat:
gile-gaga:
Na benzinu auto radi besprekorno znaci lepo pali na dodir kljuca,lepo vuce ler je ok,na plinu isto tako lepo pali ler je ok nema da varira vuce lepo ali nekako kao da je prigusen. Svecice su nove i filter vazduha stavljeni kad je i filter plina zamenjen ostalo je skroz ispravno na autu radi se o k glavi nije karburator w124 200E


kod tvog plinskog uređaja kontola smeše je slična igrama na sreću u poštenim zemljama (nikada se nezna ko će da dobije i koliko)... jednostavno ima mnogo faktora koji utiču na srazmeru plina i vazduha u smeši , čije malo ostupanje drastično utiče na sastav smeše, ne postoji automatizovan sistem sa tz. povratnom spregom koja će dati relevantan podatak poslovođi CPU motora .... nažalost na taj tip motora ne može se ugraditi nešto čemu komanduje elektronika... taj plinski uređaj je prilično zastareo i svaki motor sa njim bude prigušen... ko kaže da mu ide na TNG kao na benzim sa tim uređajem ili laže, ili mu ne ide dobro na benzin, ili mu troši kao tenk.

PS sa radošću se sećam dana kada sam prodao svoj automobil pogonjen TNG-om sa vakumskim sistemom
[ gile-gaga @ 14.06.2017. 19:45 ] @
Svecice su beru pre mesec dana sam ih zamenio,mesac plina ili kako se jos zove ringla stoji iznad leptira vazduha na protokomeru i na njemu dolaze dva creva sa dovodom plina znaci dovod plina nije na leptiru gasa nego na klapnu od protokomera tu je usis.plin je ugradjen pre 5 godina ima atest zavedeno u saobracajnoj.par majstora sam pitao za stelovanje paljenja i svi su mi isto rekli da se ne steluje paljenje
Ne razumem gde se nalazi taj vakuumski regulator paljenja?ima prekidac EZL-KAT koji moze da se pomera u odredjene polozaje on je za predpaljenje
[ pajapop @ 14.06.2017. 23:09 ] @
Citat:
gile-gaga:
Na benzinu auto radi besprekorno znaci lepo pali na dodir kljuca,lepo vuce ler je ok,na plinu isto tako lepo pali ler je ok nema da varira vuce lepo ali nekako kao da je prigusen.Svecice su nove i filter vazduha stavljeni kad je i filter plina zamenjen ostalo je skroz ispravno na autu radi se o k glavi nije karburator w124 200E


Nema veze koje su marke svecice vec kolika im je toplotna vrednost, da li je ta vrednost odgovarajuca za taj motor...kao i zazor izmedju elektroda. Onaj prekidac EZL-KAT, znaci, posto imas elektronsko paljenje, on u stvari regulise ugao pretpaljenja (nije kao kod razvodnika), i pomerajuci taj prekidac njime se regulise pretpaljenje, a u zavisnosti i od kvaliteta goriva...Kvalitet goriva (u ovom slucaju gasa), znatno utice na efikasnost...Probaj da okrenes prekidac u polozaj za neki stepen u ranije pretpaljenje da vidis kakva je razlika...i u vuci i u potrosnji....Ili sipaj gas na nekoj drugoj pumpi.
[ gile-gaga @ 17.06.2017. 16:51 ] @
Ok ali ne znam kako da ga pomerim mislim na koj broj da ga stavim?ima slovo S i N posle ima brojeve trenutno stoji na slovo S
[ pajapop @ 17.06.2017. 18:11 ] @

Slovo S bi trebalo da znaci da mu je pretpaljenje podeseno kao za "super benzin"...Slovo N bi trebalo da bude za "normal benzin"....znaci za manju oktansku vrednost...Ja bih ga sad postavio u polozaj N, pa ces videti kako se ponasa...Ako reaguje na bolje, to je to, mozda jos malo pomeris ka vecem broju...Probaj pa ces videti...
[ gile-gaga @ 17.06.2017. 18:50 ] @
Ok hvala na pomoci probacu da postavim na N,ali ima i brojeve od 1 pa do 5 ne znam na koj broj da stavim ako lose radi na N?
Znaci ima slova S i N i posle idu brojevi

Dali bi trebalo da se steluje dotok plina ako se promeni predpaljenje?

[Ovu poruku je menjao gile-gaga dana 17.06.2017. u 20:30 GMT+1]
[ pajapop @ 17.06.2017. 20:18 ] @

Ufff, mili...mnogo si komlikovan....:). Pazi, kako auto ide i koliko trosi, prvo i najvaznije je kvalitet goriva...E sad, ako je pod pretpostavkom gorivo u redu ( sto ne mora da znaci...na primer kad sipam na NIS-u auto ide super, a kad zena sipa na nekoj pumpi u Simanovcima ide "katastrofa" lose), a auto ide slabije nego sto mislim da bi trebao, ima mnogo stvari koje mogu dovesti do tog slabijeg efekta u voznji. Znaci, u tvom slucaju moze biti:... i lose membrane u rasprsivacu, i neodrgovarajuca toplotna vrednost svecica, i pogresan zazor na svecicama, i pogresan moment paljenja, i losi kablovi,....i...i...i...Ne diraj sad stelovanje gasa...pomeri malo paljenje na onom prekidacu da vidis kako ce se ponasati, pa ces videti...da uradis bar neki sistem eliminacije mogucih gresaka. Ako ti se popravi stanje u voznji, sa tako pomerenim paljenjem, znaci da ti taj moment paljenja odgovara tom stanju goriva koje sipas...Ako nema poboljsanja, znaci da je uzrok u nekim drugim stvarima koje sam vec nabrajao, samo sad treba naci koja je to...mora postojati eliminacija mogucih uzroka...
[ gile-gaga @ 18.06.2017. 07:02 ] @
Veliko hvala druze,ovako da kazem da auto odrzavam redovno i na vreme pocevsi od ulja i filtera koje menjam na 6-7hiljada km i ostalo.svecice su beru po propisu za mercedes sto pise u katalogu i kao sto je i plinadzija rekao,kapa kablovi i ruka takodje su novi jedino bobinu nisam zamenio a imam je novu u gepeku,slazem da sve zavisi od kvaliteta goriva to nema sta da komentarisemo.Hteo sam da pitam sta je potrebno da odklonim i nastelujem na ovom autu posto je malo specifican jel je K-glava mada i to sam zamenio komplet protokomer sa gumom i K-glavom nastelovao sam potenciometar smesu na protokomeru i EHA ventil sam takodje podesio
[ pajapop @ 18.06.2017. 08:05 ] @
Sve se ja slazem sa tobom....A kako ti je auto isao pre ove prve intervencije koju si obavio. Koliko vec dugo vozis taj auto sa tim sistemom? Evo da ti kazem moje iskustvo sa ovim mojim autom....Pre 3 godine uzmemm ovaj auto sa ugradjenim plinom...tad je presao 120000km, (sad sam 3. vlasnik), a po datumu ugradjenog plina presao je bar 50000kim sa plinom...I auto ide lose, slabo ubrzava, lenj....Zamenim prvo svecice, koje su bile totalno ne odgovarajuce i podesim pravilan zazor, stanje se popravi ali nije jos to to....Lanac se ne cuje....to je u redu...ajd` nastelujem ventile....Pa, malo je bolje ali je los lenj pri ubrzavanjima....POmerim malo paljenje....ma jok...nista....I primetim, da kad skinem vakukm sa razvodnika da se niste ne desava...znaci, zaglavio se ili se pokvario vakuumski regulator paljenja na razvodniku...Skinem razvodnik, razradim polugicu vakumskog regulatora koja je zaribala, regulator proradi i auto pocne normalno da ubrzava....Ali opet tu nesto *ajebava....I upoznam preko jednog foruma majstora u Pancevu koji se bavi autodijagnostikom i servisiranjem sistema za gorivo i servisira i plin, odlucim da odem do njega....Uradi servis plina, rasprsivac je bio u katastrofalnomm stanju...katrana u njemu koliko hoces, membrane otvrdle....servisira ga, nasteluje sa analizatorom gasova, stroboskopom malo podesi paljenje...i auto ide sasvim normalno...kao nov....Znavci, ovo bi bio neki pravbilan put u resavanju problema....
[ gile-gaga @ 18.06.2017. 10:45 ] @
Ovaj auto vozim nesto vise od godinu dana i ovo mi je prvi auto sa plinom mercedes w124 200E 91godiste,isao je ok kada sam ga uzeo jel predhodni vlasnik je iz mog mesta i znam da je odrzavao kako treba ali imao sam problem sa detonacijama zbog kojih je ispucala guma na protokomeru i puko je drzac leptira za vazduh pa sam kupio komplet drugi protokomer sa gumom i K-glavom sve sam to namontirao zatim se javio drugi problem a to je da auto nema ler motor nego je ugradjena neka slavina sa srafom na kojoj se steluje ler gas pa sam kupio i ler motor onda je auto bio zaista skockan full i radio je ok do jednog dana kada je poceo da zeza na plinu poceo je da se gasi otisao kod plinadzije zamenio mi je filter plina ispustio neki talog iz isparivaca ali posle toga auto nema vise tu snagu i postaje lenj odem opet kod plinadzije kazem mu sta me muci on mi kaze da zamenim filter vazduha i svecice sto sam uradio odmah ali auto se isto ponasa dok na benzinu radi savrseno,stvar je u tome sto u mom mestu ima samo jedan majstor za plin i koliko vidim nije bas nesto uspesan.
Kompletan plinski sistem ima atest do sledece godine
Danas sam postavio EZL prekidac na N i mnogo bolje vuce auto bolje se odziva na gas i uzbrdo ima snagu
[ pajapop @ 18.06.2017. 11:13 ] @

Eto.., odlicno, znaci tu je problem...i resen je..bio ti je pogresan moment paljenja, koji si sad prilagodio cistoci i oktanskoj vrednosti goriva koje sad koristis...Gas, sam po sebi ima manju oktansku vrednost nego "super benzin" na koji ti je bio nastelovan prethodni moment paljenja. Ali, dugorocno, ti bi trebao da uradis servis rasprsivaca...mozda, najbolje u nekom drugom mestu gde je neki bolji majstor (kako i sam kazes)...Sad mozes malo da podesavas smesu...ali, kazem, najbolje je da to uradi neki majstor "od poverenja"...Pozdrav !
[ gile-gaga @ 18.06.2017. 11:56 ] @
Sada ide ok auto ali moracu da potrazim dobar servis
[ goat @ 20.06.2017. 13:06 ] @
Citat:
gile-gaga:
.....Danas sam postavio EZL prekidac na N i mnogo bolje vuce auto bolje se odziva na gas i uzbrdo ima snagu


... TNG ima veći oktanski broj od benzina i po tom broju mnogo mu je bliži "Super" nego "Normal"... šta reći o kvalitetu TNG-a, a ne zaplakati....


... kontrola kvaliteta se izvodi samo pred kamerama izgleda...
[ pajapop @ 20.06.2017. 14:16 ] @
Citat:
pajapop:

...Gas, sam po sebi ima manju oktansku vrednost nego "super benzin....


A da...Goat je u pravu, i sad i sam vidim dvosmislenost koju sam napisao...Gas, sam po sebi ima dobru vrednost oko 110...Nego, mislio sam na gas koji se sipa po pumpama, da verovatno taj gas nema dobru vrednost i zato mu onaj moment paljenja nije odgovarajuci...Eto, sad cisto da se nesto razjasni...
[ goat @ 21.06.2017. 06:35 ] @
@pajapop

.... nisi pogrešio u tvrdnji oko oktana laboratorijski super benzin vs TNG na drndža petrolu..... svojevremeno, dok sam vozio na TNG nikada nisam mogao da "uhvatim" kolika je prosečna potrošnja, bila je pozamašna a zavisila je od mnogo čega... zanimljivo da primarno nije zavisila od pumpe ...
[ gile-gaga @ 26.06.2017. 20:11 ] @
Potrosnja nikad nije ista kao i ponasanje auta,mada modeli sa k-glavama su narocito posebni jel usisavaju plin na mestu gde se usisa vazduh znaci plin ne ide na dizne gde ide benzin nego ide sasvim drugom putanjom pa se javljaju i detonacije.Onda EZL prekidac bi trebao da stoji na S posto je to za super-benzin?
[ goat @ 27.06.2017. 08:08 ] @
Citat:
gile-gaga: Potrosnja nikad nije ista kao i ponasanje auta,mada modeli sa k-glavama su narocito posebni jel usisavaju plin na mestu gde se usisa vazduh znaci plin ne ide na dizne gde ide benzin nego ide sasvim drugom putanjom pa se javljaju i detonacije.Onda EZL prekidac bi trebao da stoji na S posto je to za super-benzin?


i karburatorski motori na istom mestu dobijaju plin... k-glava je zanimljivo tehničko rešenje za pothranjivanje OTO motora smešom goriva i vazduha... TNG nikako ne bih mogao kroz dizne za benzin kod sistema "K-glava"

EZL prekidač bi trebao da stoji na "S" kada radi na TNG jer po logici stvari Super benzin ima višu oktansku vrednost kao i TNG u odnosu na Normal, ali (devojci sreću kvari), logika u tehnici je relativno davno ovde zamenjena logikom "gde sam tu JA"

uz uslov da su ti motor i njegove komponente ispravni i naštelovani dobro, ako ti motor bolje radi na TNG kada je prekidač na "N", onda znaj da si na pumpi dobio smeće od TNG-a namenjenog za SUS motore.

detonacija u usisnoj grani je svojstvena traljavo, loše urađenom ili lošem TNG sistemu, ili katastofalnim stanjem sistema za paljenje motora ili usisnog sistema

[ gile-gaga @ 27.06.2017. 08:45 ] @
Plinski sistem je star 5-6godina sledece godine istice atest takoda dogodine menjam sve,vratio sam EZL prekidac na S provozao sam malo auto par km nema nikakve razlike to je ono sto je meni cudno jel kada sam stavio na N bilo je razlike auto je bolje vuko a sada kada sam vratio na S auto isto radi.Na benzinu auto radi perfektno i jos nesto sto mi je cudno sada mi je potrosnja 16litra na 70km mislim toliko sam sipao a presao samo 70km
[ goat @ 27.06.2017. 12:14 ] @
Citat:
gile-gaga: ......................Na benzinu auto radi perfektno i jos nesto sto mi je cudno sada mi je potrosnja 16litra na 70km mislim toliko sam sipao a presao samo 70km


benzina ili tng-a?

[ gile-gaga @ 27.06.2017. 13:26 ] @
16litra plina TNG na 70km mislim da je to mnogo
[ pajapop @ 27.06.2017. 19:09 ] @
E, evo opet da se malo ukljucim...Od proslog vikenda, auto na plinu ide katastrofalno lose....U voznji trza...nema snage...Zena opet sipala gorivo u Simanovcima...Danas sipa na NIS-u, dodje sposla , kaze trza strasno...odem malo na parking, skinem svecice...ciste...zazor, dobar...kontakt na kablu los, korodirao..ocistim ga, nista opet trza...Odem do prodavnice sa tim kolima, kupim nove kablove, pred prodavnicom zamenim kablove...i nista...trza da sam jedva dosao do pred zgradu...Prebacim ba benzin, nista ide normalno...Tako da je 99,999% do loseg gasa...Sad cekam da se malo ispotrosi ovo sto je sipano, jer je bio pun rezervoar, pa da sipam na nekoj 3-oj pumpi, i ako tad bude kako treba, znaci da je do goriva....
[ pajapop @ 29.06.2017. 20:41 ] @
Evo, jos juce..ujutro..znaci auto je prenocio, zena je otisla na posao u Simanovce...bez problema, auto nije trzao. Opet je sipala gas u Simanovcima...ide kao lud...Nisam pametan...To je znaci ipak do neke prljavstine u gorivu...kad se uzburka u rezervoaru, uvlaci se u sistem, a kad se slegne uvlaci se cist gas...
[ gile-gaga @ 30.06.2017. 06:52 ] @
To stoji da je gas prljav to su mi rekli svi koji voze na plin a lako je moguce da i boca vremenom skuplja prljavstinu,meni auto ide ok ali potrosnja opet me ubija.
Ja ne znam koliko filtera ukupno ima u sistemu?jel ima neki kod boce ili samo napred na isparivacu?
[ goat @ 01.07.2017. 08:34 ] @
Citat:
pajapop:
Evo, jos juce..ujutro..znaci auto je prenocio, zena je otisla na posao u Simanovce...bez problema, auto nije trzao. Opet je sipala gas u Simanovcima...ide kao lud...Nisam pametan...To je znaci ipak do neke prljavstine u gorivu...kad se uzburka u rezervoaru, uvlaci se u sistem, a kad se slegne uvlaci se cist gas...


to znači da je do neke prljavštine od goriva ... svojevremo su moji punili bocu za plinski šporet na pumpi, tako da je plamen bio raznoraznih boja, skoro nikada svetloplave boje, a posuđe je uvek bilo teže oprati sa spoljne strane (koja je uvek čađava bila) nego sa unutrašnje

@gile

filter ima samo jedan u sistemu jer se računa da je TNG "čisto" gorivo... čisto gorivo, haha, dobar vic
[ gile-gaga @ 09.07.2017. 13:43 ] @
Opet problem na plinu a to su detonacije?zbog cega se javljaju detonacije dali zbog struje ili lose podesenog plina?
[ pajapop @ 09.07.2017. 14:36 ] @

Sta ti tacno podrazumevas pod "detoniacijama"? El` pojavu "kliktanja" iz motora ili pravo pucanje iz auspuha?
[ gile-gaga @ 09.07.2017. 14:50 ] @
ne puca na auspuhu nego u protokomeru detonira jel izbije crvo od ler motora a cuje se kao petarda da pukne
znaci ispod haube se cuje detonacija i od pritiska izbije crevo od iberlaufa sto ide na ler motor
[ pajapop @ 09.07.2017. 20:27 ] @

Pa ja sad misllim da ti sad vec imas veliki problem...El` se to desava samo na plinu ili i na benzinu? Savet: ako je sasmo na plinu, najbolje je da prestanes da ga vozin na plin, bar dok ne nadjes nekog dobrog majstora koji ce time da se lepo pozabavi...Ako je i na benzinu...ne vredi nagadjati sta moze da bude...verovatno je i ta K glava dotrajala...mozda bi se moglo razmisljati i o nekom drugom automobilu???
[ gile-gaga @ 10.07.2017. 09:06 ] @
Na plinu su detonacije jel na benzinu samo ga palim i odmah prebacim na plin,k glava nema nikakve veze sa plinom kroz nju prolazi samo benzin a plin prolazi gde ide vazduh na leptiru gde vazduh usisava.pitam zato sto se to desava recimo auto ide i na sekundu kao da izgubi struju i onda kad opet povuce tad detonira zato sam pitao dal moze struja tako da se ponasa kada je nesto dotrajalao;bobina,kablovi?
[ pajapop @ 10.07.2017. 11:05 ] @
Dobro..evo ovako bi ja: Znaci, prebaci ga na benzin i vozi ga tako..neko vreme...Ako je do struje, on mora i na benzinu da pokaze neki problem..neko "stucanje''. Ako se pojavi gasenje, ako imas obrtomer, pa ako ti naglo padne broj obrtaja kao kad gasis motor, onda je sigurno do struje i to do bobine ili komutatora...(samo radionicki se moze dijagnostikovati kvar bobine) i ako je do toga, bobina i komutator se menjaju u kompletu bez obzira da li je u kvaru jedno ili drugo. Znaci, mora zamena i jednog i drugog...Kablovi, ne verujem da mogu da dovedu do takvog pucanja...mada zamena nikad nije losa. Ako je to pucanje samo kod plina..pa sad "nisam pametan", negde sam citao, znaci samo teorijsko saznanje,( a opet pises da ti je pravilno plin uveden u odnosu na K glavu), kod te K glave ako se plin ne uvede kako treba hoce da nastane detonacioja u glavi na taj nacin sto varnica iz svecice prodje kroz ventile i nastane paljenje plina u glavi...NIsam pametan, kako to moze da se desi, al` u literaturi se to navodi...al` tad su sigurno i ventilli osteceni...Ali, nista ne mozes da uradis dok ga ne budes vozio na benzin....to paljenje na benzinu sada nista ne znaci u postavljanju neke diferencijalne dijagnoze...samo voznja na benzinu ce da pokaze da li je do ovog ili onog...

PS. Moze bobina da se ispita i ovako, samo je mnogo komplikovano, treba je meriti i znati njene vrednosti....i treba improvizovati strujno kolo i njegovo prekidanje, pa uzemljenje bobine...maaaa...komplikovano za objasnjavanje...
[ gile-gaga @ 10.07.2017. 11:25 ] @
Ok hvala na odgovoru,na benzinu ne detonira barem kad sam ga vozio nikad nije detonirao.bobinu imam novu u gepeku mi stoji jedino cekam kablove da mi stignu ovih dana pa da zamenim sve u kompletu posto sam svecice menjao pre 2-3meseca ruku sam zamenio prosle godine ostaje mi samo bobinu i kablove da zamenim.Pa malo je komplikovan ovaj sistem fakticki plin ulazi gde i vazduh prvo na leptir protokomera pa na leptir gasa koji je odmah ispod na nekih 10-15cm pa kroz usisnu granu ide na klipove.Sama k-glava ne crkava nego strada guma protokomera i sam protokomer ali opet kazem meni ovo nekako izgleda kao daje struja u pitanju jel na manje od sekunde u voznji znaci auto kao da hoce dase ugasi i onda cimne i detonira po mojoj logici je kao da se struja prekine a plin dolazi i dalje pa kad opet dodje struja ima previse plina i onda rokne mozda nisam u pravu ali tako se ponasa auto pa sam zato pitao sta bi moglo od struje da bude u pitanju dali kablovi ili bobina?auto inace radi super lepo pali lepo vuce ima snagu ok ali detonira nenormalno
Da napomenem detonacije su na 2000-obrtaja do 2800-obrtaja
[ pajapop @ 10.07.2017. 12:23 ] @

Hmmm..Hmmmm....Ima jedna pojava koja se zove "samopaljenje" koja se javlja kod pogresnog izbora toplotne vrednosti svecica, tj kad se ugrade svecice koje su nize toplotne vrednosti od propisane...Ajd` ovako...posle voznje skini svecicu, pa ako ti je izolator belicast (od usijanja),a elektrode nagorele, znaci da se previse greju. Tada se smesa goriva i vazduha pali pre predvidjenog vremena...Samopaljenje...a stice se utisak kao da motor "koci" (mada dolazi i do gubitka snage)...ajd, za pocetak, navedi tacnu marku automobila., godiste, kubikazu i snagu...navedi marku svecica koje si ugradio i njihovu tolotnu vrednost, pa da proverimo za pocetak da li imas pravilne svecice...Mora se od neceg poceti...
[ gile-gaga @ 10.07.2017. 15:58 ] @
Mercedes w124 200E 91godiste,svecice su po katalogu kao sto pise a i plinadzija mi je isto rekao BERU 0,8 / 14 K - 7 DUO te su kao za mercedes najbolje pogotovo za plin
Predhodne sto sam zamenio crno-braon boje su bile a keramika je postala malo braon verovatno stare su bile
[ goat @ 10.07.2017. 18:06 ] @
@gile

pomenuo si potrošnju od 16l/100km... suviše plina ti ide u motor.. je si li proverio da li se oseća miris TNG-a sa zadnje strane automobila na auspuhu dok motor radi?

.. u motoru sagoreva smeša vazduha i goriva.. suviše siromašna smeša se ne može lako upaliti, a i suviše bogata... postoji tz. gornja i donja granica eksplozivnosti smeše i izražava se u "%" i takva se pravi u usisnoj grani... ako preskoči panjenje ne mora da znači da je do struje problem (kažeš na benzin fercera), već može biti i do sastava smeše..

... odavde mogu samo da nagađam da tu nešto nije u redu sa plinskim uređajem..

sa tim vakumskim sistemom muke žive... ljudi se dovijaju na razne načine... "uštroje" plin sa isparivača pa stave blendu na usisnu granu da na većim obrtajima motora nastane veći potpritisak u usisnoj grani ne bi li isparivač pustio više plina da ima dovoljno za veću snagu motora
[ gile-gaga @ 10.07.2017. 19:16 ] @
Koliko sam uspeo da razumem najpametnije mi je da nadjem dobrog majstora za plin koji ima dijagnostiku i preko izduvnih gasova da nasteluje sve?
[ pajapop @ 10.07.2017. 19:43 ] @

Upravo to....Ja sam iz Beograda, a nasao sam takvog majstora u Pancevu...Ima i u Beogradu plinadzija na svakom cosku, ali niko, bar ovo sto sam ja obilazio, ne radi stelovanje sa gasnim analizatorom,vec sve "odokativno"...Ali, i to odokativno je OK ako je sa sistemom sve u redu...Ali, tebe "nesto kolje"...Probao sam preko raznih kataloga da proverim one tvoje svecice...pa nisam se bas proslavio... Otkrio sam da onim tvojim svecicama odgovara i Bosch H7DCO...Posto su ti inace sturi podaci o motoru, izgleda da ti i odgovara NGK BP6EFS, a njima komparativno odgovara Bosch H7DC...E sad izgleda da fali ona "O"...dal` to sad nesto mnogo znaci...??? KOje si svecice ranije koristio? MOzda ne bi bilo lose da vratis te stare svecice pa da vidis kako se ponasa motor...mozda te bolje odgovaraju i ako odgovaraju, kupi iste takve samo nove...Sad je najvaznije da izbegnes te detonacije...I kazem ti, da bi dobro postavio dijagnostiku, moras ga voziti na benzinu...Pusti sad stednju...moras otkriti da li je do sistema plina ili je to opste stanje motora....Znaci, sedi, prebaci na benzin i ganjaj ga negde do nekog sela, banje, izvozaj ga dobro na benzinu da vidis kako se ponasa u svim uslovima...Uzgred, i ja sam, bar se nadam, resio onaj moj problem sa trzanjem u voznji...Zamenio sam plinski filter (tecne faze)...nije bio bas nesto prljav kao neki sa ju tjuba, ali trzanja vise nema....Ali sam ga i ja isto tako vozio i na benzinu da bi ustanovio da li trzanje postoji samo na gasu ili ne...I kad sam ustanovio da se trzanje javlja samo na gasu, krenuo sam da problem resavam postepeno i dosao do filtera...Tako i ti moras...
[ gile-gaga @ 10.07.2017. 19:57 ] @
Ovako auto je kod mene nekih 18meseci a na njemu su bile BERU svecice bas takve sam i nove kupio,motor je m102 k-jetronik ili poznatije kao k glava.na benzinu uvek ga provozam 30kilometra mesecno i to je mesovita voznja i zaista ide ok nema trzanja auto ide ekstra.razmisljam da zamenin bobinu posto je imam novu nego cekam kablove sam narucio i treba ovih dana da mi stignu pa da sve komplet zamenim.znaci mogao bi NGK svecice da probam posto te i ima u radnji najvise BOSCH mi ne preporucuje niko jel su uglavnom kopije.ovde kod mene u petrovcu samo jedan plinadzija ima ne znam sta da kazem ali nekako mi se ne svidja kako radi
[ pajapop @ 10.07.2017. 21:46 ] @

Dobro. ne vredi da sirimo pricu u prazno...Tebi je sad najvaznije da izbegnes te detonacije jer one mogu da dovedu do ozbiljnog kvara na motoru: i do pucanja klipljaca, lezajeva i slicno...Prestani za sada da ga vozis na gasu dok ne nadjes "dobrog majstora". MOguce je da je kod tebe samo stvar u lose podesenoj smesi. MIslim da takvo praskanje koje ti se javlja hoce i kod presiromasne smese. U stvari, odvrni malo vise gas pa proveri. Znaci, najbolje kompletan servis, i stelovanje, pa makar i kod tog tvog majstora..Pa valjda nesto zna...Ili idi u neko drugo susedno mesto gde ima neki majstor...
[ gile-gaga @ 13.07.2017. 18:42 ] @
Odvrnuo sam za cetvrtinu kruga sraf neki kazu da je za ler mada meni lici daje za smesu posto nema drugog srafa koji moze da se odvija i zavija i evo treci dan vec auto radi odlicno;nema detonacija,pali cak i hladan na plinu sto je za k-glavu veoma retko i potrosnja se smanjila trenutna je 13litra na 100km voznja po lokalu,videcu kako ce se dalje ponasati za sada je ovo odlicno normalna potrosnja auto lepo ide lepo vuce lepo pali
[ pajapop @ 13.07.2017. 20:55 ] @
Bravo....eto, nesto smo uspeli
[ gile-gaga @ 15.07.2017. 08:57 ] @
Uspeli smo ali planiram bobinu i kablove da zamenim posto su mi svecice 5meseci stare