Imam jednu metalnu šarku koju ne mogu da nađem novu a potrebna je za jedno parče nameštaja. Kao što se vidi na slici na preseku se vidi da je u pitanju neki krti metal. I tu je problem, sa čime ovo srediti, da li da se vari ili lepi? Sa čime? Da napomenem da imam deo koji se odlomio.
Nisam bas siguran za bilo koju tehnologiju zavarivanja da ce biti ok.Probaj pa ce se znati vise.
Video je poucan za sve ...za ne povjerovat ali moderni auti imaju u mjenjacima ovako uradjen zupcanike,sisteme za zupcasti remen i slicno.
Taj polomljeni dio je najvjerovatnije uradjen istom tehnologijom.
[ tenzorSSM @ 25.08.2017. 20:11 ] @
Pošto je predmet opšte upotrebe ta šarka , verovatno se radi o "siluminu" , dakle legura Al i Mg ili Al Mg i Si. Ili je moguće da se radi o "špijalteru" tj leguri Nikla .
Postupak koji jeste moguć se svodi na dva jedan je MIG a drugi TiG , ali obzirom da je u pitanju jedan komad male vrednosti , ostaje pitanje ekeonomske isplativosti postupka .
Postupak gnječenja i eventualne dodatne termičke obrade se ne primenjuje ni na zupčanicima menjača , a ni na za remenice :)
[ Massko @ 25.08.2017. 21:51 ] @
Moguce da je spialter, ali meni lici na dural aluminijum.
Uglavnom imas u farbari dvokomponentni lepak. Pomesas te dve mase iz tube i zalepis deo, jako je kao celik. Ali moras posle da obrusis visak materijala. Ja sam tako lepio dekli od Apenca. :)
[ zica49 @ 26.08.2017. 13:11 ] @
Citat:
tenzorSSM:
Postupak gnječenja i eventualne dodatne termičke obrade se ne primenjuje ni na zupčanicima menjača , a ni na za remenice :)
I sam sam do pre godiinu dana imao potpuno isto uvjerenje...
[Ovu poruku je menjao zica49 dana 26.08.2017. u 14:30 GMT+1]
[ HoT_Steppa @ 26.08.2017. 13:21 ] @
U šarki se nalazi feder tako da kad je sklopljena (u upotrebi) šarka je pod naponom, zato je i pukla, i druga strana će vrlo brzo, rupa gde ide osovina se proširila. Ja bih najradije lepio ali pitanje je da li ijedan lepak može da izdrži toliki pritisak, feder je dosta jak.
[ tenzorSSM @ 26.08.2017. 20:17 ] @
Nažalost tu lepljenje neće pomoći , a posle zavarivanja će biti potrebna i dodatna obrada .
A što se tiče gnječenih ili sinterovanih zupačnika i remenica one jesu odavno u upotrebi u raznoraznim sklopovima , najčešće se koriste u ribolovačkim mašinicima , samo je pitanje koliko su pouzdane i kolika je cena proizvodnje .
Naravno ja nisam sporio da se gnječene legure ne koriste i za zupčanike menjača ali je to više neka vrsta testiranja i provere , a čisto sumnjam da se serijski ugradjuju u vozila .
[ Lavlja_Jazbina @ 27.08.2017. 20:22 ] @
Ili da se zavari taj deo i ponovo proslicuje rupa ili napravi taj deo.E sad ako covek nema dodira sa alatom i nije radio takve stvari
mozda je nemoguca misija.A jednostavno je.
[ tenzorSSM @ 27.08.2017. 20:40 ] @
Zavarivanje Al ili neke "egzotične " legure , nije nikad lako . Pogotovo što se radi o tako sitnom komadu koji je pride i sitrošen i izlizan . No svakako može da pokuša , samo da nabavi "prigodan " aparat za zavarivanje :)
[ Lavlja_Jazbina @ 27.08.2017. 21:24 ] @
Uzme P profil i parce flaha.Ostalo se obradi na tocilu ili malom brusilicom.
[ HoT_Steppa @ 27.08.2017. 21:27 ] @
Imam aparat za zavarivanje na struju
[ welding-i @ 27.08.2017. 21:37 ] @
Ako je aluminijum, onda nije problem.
Ovo, kada se deo uške odlomi ili se rupa u uški razloka je tipičan slučaj, i za čelik i za sivi liv i za aluminijum.
Pošto je deo vrlo malih dimenzija, nije potrebno privarivati odlomljeni deo za telo, čak i nema mesta za neku pripremu (žljebovi itd) - toliko je sve malo i sitno, već se nalije var od jednog ostatka uške do drugog, i posle se pročisti rupa na bušilici. To važi i za razlokanu rupu, pa najbolje na bušilici obe istovremeno pročistiti na meru.
[Ovu poruku je menjao welding-i dana 27.08.2017. u 22:57 GMT+1]