Zanimaju me iskustva, saznanja, linkovi, literatura, kontakti i svi drugi resursi vezani za mogucnost ugradnje i upotrebe plina na dizel motorima. Godisnje u firmi potrosimo blizu 50.000 evra za dizel, tako da bilo koji procenat ustede nije za bacanje. Uglavnom se radi o kamionima i gradjevinskim masinama.
Ukucaj u pretrazivacu "plin u dizel motore" i naci ces odgovore...
[ AstralPro @ 13.10.2017. 19:25 ] @
Citat:
Darko Nedeljković:
Zanimaju me iskustva, saznanja, linkovi, literatura, kontakti i svi drugi resursi vezani za mogucnost ugradnje i upotrebe plina na dizel motorima. Godisnje u firmi potrosimo blizu 50.000 evra za dizel, tako da bilo koji procenat ustede nije za bacanje. Uglavnom se radi o kamionima i gradjevinskim masinama.
Moj savet je da se fokusirate na to da firma vise zaradi a ne da idete u krajnost sa smanjivanjem troskova.
Pozdrav
[ Lavlja_Jazbina @ 13.10.2017. 20:04 ] @
Treba da mu neko kaze da se pored plina trosi i dizel.Ali jedna u nizu od beskorisnih tema.
[ botr @ 13.10.2017. 21:23 ] @
Citat:
AstralPro:
Citat:
Darko Nedeljković:
Zanimaju me iskustva, saznanja, linkovi, literatura, kontakti i svi drugi resursi vezani za mogucnost ugradnje i upotrebe plina na dizel motorima. Godisnje u firmi potrosimo blizu 50.000 evra za dizel, tako da bilo koji procenat ustede nije za bacanje. Uglavnom se radi o kamionima i gradjevinskim masinama.
Moj savet je da se fokusirate na to da firma vise zaradi a ne da idete u krajnost sa smanjivanjem troskova.
Pozdrav
A sto bi rasipali ako ne moraju?! Svaka usteda u poslovanju je dobrodosla, jedino gde ne sme da se stedi je kvalitet proizvoda/usluge. Od tih 50.000 evra, 10% ustede nije zanemarljivo, moze se potrositi na nesto drugo, npr. na vece plate radnika
[ Bradzorf012 @ 13.10.2017. 21:36 ] @
Na pedeset hiljada evra ušteda od jednog procenta je velika, a ušteda od deset posto je revolucija u poslovanju. Drugi je par rukava što firmu izgleda vode stručnjaci opšte prakse, a oni po pravilu mogu samo da povećaju troškove, teško i da ih smanje.
[ Darko Nedeljković @ 13.10.2017. 22:49 ] @
Mozes malo da obrazlozis takav stav, ja smatram upravo suprotno - covek sa usko strucnim specijalistickim znanjima ne moze uspesno da vodi firmu, vec mora raspolagati veoma sirokm spektrom znanja, a ljudi koji usko specijalizovanih znanja su potrebni kao savetnici i saradnici generalnog direktora. Bilo kako bilo, sto se tice teme, od ovog foruma nije bilo neke koristi, ali su sve informacije prikupljene sa stranih foruma i ideja je u zavrsnoj fazi realizacije.
[ Bradzorf012 @ 13.10.2017. 23:56 ] @
Drago mi je zbog vas, javi kad bankrotirate.
O stručnjacima opšte prakse, neki drugi put.
[ Darko Nedeljković @ 20.10.2017. 09:29 ] @
Mogao bih ti nekim egzaktnim pokazateljima dokazati da gresis, ali to nije tema pa necu. Ako neko ima jos nesto da kaze, mozemo da nastavimo tamo gde smo stali pre nego sto su uskospecijalizovani strucnjaci i eksperti za poslovanja dosli da smetaju.
[ Bradzorf012 @ 20.10.2017. 21:15 ] @
Temu si postavio početkom septembra i gle čuda, interesovao se za moguće unapređenje poslovanja u jednoj prilično velikoj firmi. Ako trošite godišnje pedeset hiljada evra samo na gorivo, pretpostavljam da ste velika kompanija. Polovinom oktobra, jedva da je prošlo mesec i po dana od postavljanja teme, ti nam kažeš kako je projekat u završnoj fazi realizacije. Kada čujem tako nešto, ja samo mogu da se nasmejem, naročito imajući u vidu šta si napisao u uvodnom postu. Do realizacije jedne takve ideje, tj. njenog pokretanja teško da može doći za manje od godinu dana od pokretanja iste. Do realizacije u punom smislu, odnosno do finansijskih i drugih benefita teško da može doći za manje od dve tri godine. Ne moram uopšte da budem stručnjak u bilo kojoj oblasti da bih ovo znao. Ne znam o kakvoj se kompaniji radi, koja vam je delatnost itd, ali ako je vode ljudi poput tebe, ne bi me iznenadilo da uskoro ostanete bez kapitala, sredstava za rad, tržišta i klijenata. Naravno, osim u slučaju da ste bliski nekoj političkoj opciji, koja ima načina da vam upumpa novac poreskih obveznika ili pritisne banke da vam daju kredite za koje biste vi založili šupe, barake, četke i metle. U tom slučaju imate dovoljno manevarskog prostora da se ponašate baš onako kako i ti radiš na ovom forumu. Prilično umišljeno, ali neznalački i čini mi se diletantski.
U vezi stručnjaka, objasniću ti i to. Čovek najpre završi nekakvu školu, pa se negde zaposli. Posle toga radi jedno deset dvadeset godina i peče zanat, upravo u struci, manje više ono što mu i piše u diplomi. Tek posle tog perioda za sebe može reći da je stručnjak, da je ispekao zanat. Ako je radio pomenutih deceniju dve u kompaniji(jednoj ili više njih), za to vreme je naučio i mnogo toga što nije direktno vezano za njegov posao i odgovornost u firmi, nego i druge procedure. Na primer, pravnici, ekonomisti, inženjeri. Koga god od ove trojice da odabereš, ako je stekao dovoljno profesionalnog iskustva, moći će da vodi firmu ili bar jedan njen deo. Naravno da inženjer neće nikada moći da zna i nauči procedure i poslove koje obavljaju druga dvojica, uostalom, teško da će ikada dobiti i odgovarajuće licence. Međutim, to ne znači da neće biti sposoban da uspešno vodi firmu, a nešto slično važi i u slučaju pravnika ili ekonomiste, bez obzira što oni ne poseduju odgovarajuća inženjerska znanja.
Na šta mislim kada kažem stručnjak opšte prakse, pošto si se za to uhvatio. Kada pomenuti zaposleni, da ne kažem klinac sa nekih dvadeset i pet godina života uđe u svet rada, on misli da sve zna, a u stvari ne zna skoro ništa. Ubrzo postane svestan toga, pa malo po malo osvaja nova znanja i veštine i postaje stručnjak(ti bi rekao usko specijalizovan). Tek kasnije, kada to savlada, može da osvaja nove horizonte. Onaj koji od samog starta krene da svaštari, pa održava/administrira mreže, radi u komercijali ili održava mašinski park, na kraju će znati sve, a u stvarnosti neće znati ništa. To ti je stručnjak opšte prakse. Izvini, ali ti mi ličiš na takvog.
[ Darko Nedeljković @ 21.10.2017. 07:18 ] @
Bradzorf012, definitivno si se potrudio da tvoja poruka izgleda korisno, ali vec posle 3 sekunde razmisljanja je jasno da ste ti i trolovska jazbina dosli da unistite temu i da vam to veoma ide od ruke, iz prostog razloga sto je neuporedivo lakse rusiti nego graditi.
Koga uopste interesuju vasi "ekspertski" stavovi o poslovanju, na tehnickom delu foruma gde se traze iskljucivo znanja iz oblasti motora SUS i nesto malo elektronike?
[ mjanjic @ 21.10.2017. 11:37 ] @
[ Bradzorf012 @ 21.10.2017. 15:47 ] @
Vidi, meni nije bila namera da mi poruka bude korisna, ali ona zaista to jeste. Šta ćeš ti raditi u sopstvenoj firmi, tvoja stvar, ja sigurno neću trpeti štetu zbog vaših gubitaka. E sad, nije problem što neke stvari ne razumeš, problem je što ne želiš da naučiš, misliš da si najpametniji na svetu, ali od svega na kraju ostaje prazna ljuštura ničim utemeljenog samopouzdanja. Kažeš koga zanimaju...Hm, pa tebe zanimaju, umišljeni stručnjače za sve i svašta. Pročitaj šta si napisao u uvodnoj poruci, ti si govorio o isplativosti. Ako ti se moje mišljenje ne dopada, tvoja stvar, ali ne bi bilo loše da obratiš pažnju na to što pišeš. Ako vodiš firmu kao što diskutuješ na forumu mlatarajući ručicama levo desno, dobro je da firma još uvek postoji. Što se tiče rušenja i gradnje, ti možeš da kreneš u projekat ugradnje krila na te kamione i radne mašine. Zašto da idu putevima, ako mogu da lete, zašto bih te ja ili bilo koji rušitelj odgovarao od jednog tako vizionarskog poduhvata.
Možeš li da shvatiš da u ovoj zemlji postoji čitava mala privreda, dobro organizovana i sa jakom tehničkom podrškom koja se bavi ugradnjom plina u benzinske motore za putnička vozila. Da li shvataš, da i pored toga, prosečan vlasnik privatnog vozila ima problema da sve to reši kako valja? Da li je plastična usisna grana ili ne, da li je ovo ili ono, koliko košta atest, a koliko reatest, kolika je akciza na plin. Posle svega, u situaciji kada je neka stvar kao ova sa plinom tehnički dovedena do savršenstva, svako se pita ima li ekonomske logike u tome? Ti si negde nešto video ili čuo, pa bi sad da se praviš pametan i da ne platiš ništa na mostu, ali ti nikako ne ide u glavu da ćeš to platiti na ćupriji. Siguran sam ne sto ili dvesta posto, nego milijardu posto, da u celoj Srbiji ne postoji kompanija koja ima ljudske i materijalne resurse da pokrene jedan takav projekat. Ako postoji, ovog trenutka ću da uzmem ovaj toplap na kojem kuckam, da ga polomim, malo začinim i pojedem za ručak. Samo, ne znam kome pričam, imam utisak da si neki tinejdžer na forumu koji je došao da nas malo zahebava. Loše ti ide, nisi uopšte zanimljiv.
Janjiću, ne sećam se da postoji proizvođač radnih mašina ili kamiona koji se zove alfa romeo. Ispalio si neviđenu glupost, a misliš da si ispao pametan.
[ mjanjic @ 21.10.2017. 17:29 ] @
Pa i motori u tim mašinama su četvorotaktni, koliko znam samo brodski motori u dizel varijanti su dvotaktni, i eventualno za električne generatore veće snage.
Dakle, princip je isti, a postavljaču teme možda mogu koristiti komentari YT korisnika.
I zamolio bih sve "dušebrižnike" da ne brane ni postavljača teme niti bilo koga drugog svojim pametovanjem i nadmenim pljuvanjem svega što bilo ko napiše ili postavi na forumu.
Ovde su mnogi došli da pitaju za savet ili jednostavno da proćaskaju na određenu temu upravo da bi u stvarnom životu izbegli takve ljude u svom okruženju, pa ako ih takvi pojedinci sačekaju i ovde, ostaće na forumu samo oni da se međusobno prepucavaju, i da poslednji od njih "ugasi svetlo".
[ Bradzorf012 @ 21.10.2017. 18:07 ] @
Koji je ovo humoristički program, smejurija živa.
[ Living Light @ 21.10.2017. 22:30 ] @
@Bradzorf012 nije ti ovo RTS!
vrati se na ES !
[ Bradzorf012 @ 21.10.2017. 23:46 ] @
Razumem gospodine majore.
[ Darko Nedeljković @ 01.12.2018. 21:02 ] @
Pregledam fotografije sa starog telefona, pa me to podseti na ovu temu. Za potrebe jednogodisnjeg testiranja konvertovano je 6 kamiona, raznih euro standarda i generacija, sa mehanickim diznama, elektricnim diznama, common rail... Kamionima starijih generacija ugradjene su lambda sonde, citaci polozaja usisa, odnosno pedale za gas, pa je onda sve dalje radjeno isto kao sa najnovijim motorima. Rezultati su tacno onakvi kakvi su ocekivani, najveci kamion Iveco koji je trosio 40l/100km dizela sada trosi 28l dizela i 14 litara plina na 100 km, cime se postize usteda od petnaestak procenata uz istovremeno povecanje snage kamiona i znacajno smanjenje emisije stetnih gasova. Vozaci vrlo rado voze ove kamione jer su znatno startniji i brzi od istih takvih bez gasa. Delom zahvaljujuci i ovom iskustvu, ja sam u medjuvremenu presao u drugu firmu na bolje placenu poziciju, jer uspeh na tom projektu ulepsava moj CV i izaziva ogormno interesovanje poslodavaca. A kamioni izazivaju ogromno interesovanje ljudi na pumpi kad dodju da sipaju gas.
[ Nebojsa Milanovic @ 01.12.2018. 21:12 ] @
Ovo su ozbiljne stvari koje si rekao, objasni malo detaljnije, ko je radio projekat, ko ga je izveo, koje firme su u pitanju, šta su planovi za dalje, itd.
Nema potrebe osnovne podatke kriti, poverljive stvari naravno mogu ostati poverljive.
[ Darko Nedeljković @ 01.12.2018. 22:20 ] @
Sve je uradjeno interno u okviru firme PCTEL DOO Valjevo, na sopstvenom voznom parku, u sopstvenoj radionici, od strane sopstvenih mehanicara i elektricara, pod direktnim nadzorom inzenjera iz fabrike AC Poljska (Stag). Svih sest kamiona su veoma razliciti modeli, tako da je svaki skoro pa projekat za sebe, zavisno od vrste ubrizgavanja, broja cilindara, postojanja/nepostojanja potrebnih sondi, postojanja/nepostojanja ECU, instalacije na 12 ili 24V, raspolozivog prostora itd. Atest je radila institucija iz Novog Sada, ne mogu da se setim koja, da li Masinski fakultet ili nesto drugo, taj mi se podatak obrisalo iz secanja. E, sad, planovi za dalje... "problem" je sto firma zaista ima mnogo drugog posla - uspela je da okupi kvalitetnu ekipu ljudi, masina, objekata i kapitala i da to sve uposli punim kapacitetom. Na sve to, ja koji sam to sve gurao sam otisao, a drugima je lakse da se bave proizvodnjom nekih serijskih sklopova za sta moze da se iskljuci mozak, nego da se zavlace pod kamion koji je svaki model prica za sebe i zahteva da se sve iznova osmisli, a dokle god imaju mogucnost izbora naravno biraju liniju manjeg otpora... ukratko to sve stoji kao kec u rukavu, moze da se desi da uskoro bude izvuceno, a mozda ne bude nikad, zavisi od totalno desetih okolnosti. Kao investicija ce se svakako brzo otplatiti, to nije sporno, ali steta ako se steceno znanje ne bude iskoristilo u smislu razvoja nove usluge. Sto se mene licno tice, ja na tih nekoliko meseci bavljenja time gledam kao na jedno interesantno iskustvo, bez nekog velikog opterecivanja potrebom da se ikada ponovo time bavim, ali ako do toga dodje nisam protiv.
[ Java Beograd @ 02.12.2018. 07:25 ] @
Jel radi tako što se u usisni vazduh ubaci procenat plina ?
[ Darko Nedeljković @ 02.12.2018. 16:04 ] @
Da, gotovo svaki autogas sistem radi tako.
[ Darko Nedeljković @ 09.01.2019. 11:09 ] @
Citat:
šta su planovi za dalje, itd.
Evo novih vesti, nakon prve sezone upotrebe i postignutih izuzetno dobrih ekonomskih i tehnickih rezultata na 6 kamiona, rukovodstvo firme pravi planove da tokom 2019. godine ugradi plin u sve preostale i buduce nabavljane kamione. Sto se tice metana, znanje i tehnologija su takodje spremni, ali to konkretno ovoj firmi ne odgovara zbog nepostojanja metanske pumpe u blizini sedista firme i teritorije na kojoj kamioni obavljaju delatnost.
Od pre devet dana, Nemacka je ukinula putarine za kamione sa pogonom na gas. Jedan transportni kamion godisnje predje najmanje 120.000 km, cena putarine je najmanje 0,185 evra/km, sto znaci godisnju ustedu od 22.000 evra samo na putarini za jedan kamion koji ima pogon na autogas plus usteda na ceni goriva iznosi oko 4.000 evra. A mnoge transportne firme imaju po 500 kamiona, znaci mogu ustedeti preko 13 miliona evra godisnje, tj. 60 novih kamiona. Mislim da to nece proci nezapazeno u smislu da niko nije lud da tolike milione pusti da odu kroz auspuh, tako da bi sledeca decenija mogla cak doneti dominaciju kamiona i autobusa sa pogonom na plin i metan u odnosu na dizel.
[ looker-on @ 09.01.2019. 11:17 ] @
Jedno pitanje, ako nije problem?
Zašto pišete plin umesto gas?
Koliko mi je poznato, sem u Hrvatskoj, svuda se koristi termin gas ili gaz. I na nalepnicama piše TNG ili LPG.
[ sasa022 @ 09.01.2019. 16:45 ] @
@looker-on
Zar je vazno , sve dok se razumemo ???
Jel tj. da li je vazno - vijak , sraf ili zavrtanj ?
To auto ili taj auto ?
[ Darko Nedeljković @ 09.01.2019. 17:31 ] @
Citat:
looker-on:
Jedno pitanje, ako nije problem?
Zašto pišete plin umesto gas?
Po moiim zapazanjima vecina ljudi koristi rec plin (na uzas manjeg procenta ljudi) . Pogledaj oglase za automobile, uglavnom pisu - ugradjen plin, atestiran plin, radi i na benzin i na plin i slicno. Sto se mene licno tice, samo gas je nedovoljno informativno, jer su i komprimovani prirodni gas i tecni naftni gas gasovi, tako da ja onda koristim najkrace moguce nazive koji ne unose zabunu - plin i metan, jer jos nisam cuo da neko za metan kaze plin. Na sve to je zvanicni jezik foruma hrvatski, tako da to otklanja i poslednju dilemu kako pisati
[ mjanjic @ 09.01.2019. 19:37 ] @
TNG je mešavina propana i butana u različitim odnosima (zimi i leti), dok je prirodni gas metan.
Propan: CH3CH2CH3
Butan: CH3CH2CH2CH3
Metan: CH4
[ looker-on @ 10.01.2019. 07:58 ] @
@sasa022, @Darko Nedeljković, @mjanjic:
Jeste da sam davno išao u neke škole ali pamtim da smo učili da postoji čvrsto stanje, tečno, gasno i gasno stanje plazme. Nešto se ne sećam plinskog stanja ili se varam?
@mjanjic:
Definiši mi plinsko stanje, pošto se istog ne sećam.
[ Darko Nedeljković @ 10.01.2019. 08:48 ] @
Strogo formalno, rec plin znaci isto sto i gas i evo sta o tome kaze wikipedia:
Citat:
Na prvi pogled postoje 3 osnovna stanja u kojima se tvari pojavljuju: čvrsto (volumen i oblik gotovo stalni), tekuće (volumen stalan, bez određenog oblika) i plinovito (popunjava volumen posude u kojoj se nalazi).
Medjutim ako si pazljivo pratio, ja nikada nisam koristio izraz plinsko niti plinovito stanje, vec rec plin koristim za smesu propana i butana, sto je bio uobicajeni izraz jos u vreme sfrj. Sa druge strane, izrazi autogas i tecni naftni gas su u upotrebi od nedavno, maksimalno 20 godina i nisu (jos) uspeli da potisnu starije izraze. Da li se neko stariji cudi izrazu plin, ili iskljucivo generacije koje ne pamte sfrj? Da li bi nam looker-on rekao svoju stvarnu godinu rodjenja, jer ovu 1950-u ocigledno moze da okaci macku o rep, mislim da ne moze bigi ranije od 1990-e.
[ Java Beograd @ 10.01.2019. 08:51 ] @
Na brzinu se setih još dva termina koji su baš odomaćeni u Beogradu:
Mikrotalasna pećnica
Suhomesnati proizvodi
Znam, može se reći i mikrotalasna rerna, što neki i koriste, ali retko.
Može se reći i suvomesnati proizvodi, što nikad nisam čuo. Češće se čuje "delikates", ali to je malo neprecizno.
[ looker-on @ 10.01.2019. 09:03 ] @
@Darko Nedeljković:
Verovatno sam stariji od tebe, pošto sam 57 godište. Pošto sam rođen i živeo u vreme SFRJ i srpskohrvatskog jezika, znam kada se šta koristilo u Hrvatskoj a šta u Srbiji. Ja znam za gas i gasno stanje. Takođe, pamtim da u bilo kojoj verziji latinice slovenskih jezika (poljski, čeđki, slovački....) ne postoji ošišana latinica.
Ali da ne skrećem temu. Dobio sam odgovore i ok. Slobodno pišite i govorite onako kako vam to odgovara.
Ali i
Dom (HR) / Kuca (SR)
vs
Kucanica (HR) / Domacica (SR)
Krusna pec vs Hlebna pec vs Furuna ;)
[ Darko Nedeljković @ 10.01.2019. 09:44 ] @
Evo, ajd da kazem ovako - ja sam se plinom/gasom/metanom bavio relativno mali procenat svog radnog veka i bez obzira sto je meni uspelo da to sve proucim, organizujem i realizujem bez greske tokom relativno kratkog vremena, ja imam puno uvazavanje prema ljudima koji se time bave godinama, decenijama ili tokom celog radnog veka, tako da cu koristiti izraze koje oni koriste, evo nekoliko slucajno izabranih:
Sad, verovatno je looker-on hteo da kaze kad ja vec imam toliko energije da izguram nesto sto gotovo niko drugi ne radi, zasto onda sa istom tom energijom ne pristupim i ispravljanju jezickih nepravilnosti, ali odgovor je jednostavan - ekologija mi jeste mnogo bitna, a za jezicke krive drine me bas zabole... i prilicno mi je cudno ako je kod nekog obrnuto, ali svako ima pravo na svoj izbor interesovanja.
Citat:
znam kada se šta koristilo u Hrvatskoj a šta u Srbiji. Ja znam za gas i gasno stanje.
a mogu sad ja da postavim pitanje - kako su se sedamdesetih i osamdesetih nazivale one narandzaste celicne boce za kuvanje - plinske boce ili gasne boce? Ako mene secanje dobro sluzi, zvale su se plinske boce, a ono sto je unutra plin, a posto je to unutra potpuno isto kao i ovo o cemu pricamo na ovoj temi, onda je samo stari naziv zadrzan po inerciji.
[Ovu poruku je menjao Darko Nedeljković dana 10.01.2019. u 10:55 GMT+1]
[ Java Beograd @ 10.01.2019. 09:59 ] @
Plin nije nikakva "nepravilnost". Srpski jezik je bogat i raznovrstan.
[ sasa022 @ 10.01.2019. 11:24 ] @
Dokon pop i jariće krsti , tako se i looker-on bavi nebitnim stvarima i kopira one " iz lijepe " sto izmišljaju "novogovor" samo da bi kao bili drugačiji.
[ bakara @ 10.01.2019. 11:34 ] @
Moram priznati da je zaista cudno da se covek 1957 godiste cudi kada se za auto gas kaze plin :)
lepo je sve darko objasnio.
[ bordzija @ 11.01.2019. 04:21 ] @
Ova kombinacija (dizel plin) donosi malu uštedu ali je ogromna za radne mašine i kamione autobuse u pogonu 0-24h gde je svaki dinar bitan usled velike kilometraže. E sad kako ce se odraziti na dugovecnost motora... Opste je poznato danas koliko plin steti benzinskim motorima ukoliko nisu predvidjeni za to. Isto kao nekada stari automobili - presli na bezolovni.
Sa druge strane sam zapanjen trolovanjem. Ista ekipa kruži po forumu i truje. Vidi imamo i lingvistu
[ Darko Nedeljković @ 11.01.2019. 08:54 ] @
Za sada nemam nikakvih pokazatelja da bi plin lose mogao uticati na dizel motor. Ali, primecena je pojava mrzitelja plina, ljudi koji zbog straha ili ko zna cega ne vole da im vozilo radi na plin. Motori kamiona i autobusa se obicno koriste 10 godina, za koje vreme predju obicno 1.200.000 km, nakon cega se prodaju u staro gvozdje, ili za voznju po Srbiji, Africi ili slicno. Konkretan primer, nov tandem kamion od 44 tone najvece dozvoljene mase kosta nov oko 200.000 evra, a 10 godina star oko pola evra po kilogramu tj. 8.000 evra. Tokom tih 10 godina kamion sa ugradjenim plinom ustedi 40.000 evra, ne znam koliko kosta nov kamionski motor, ali verovatno mnogo manje od toga. Ipak, fabrika ozbiljno shvata taj problem, vise reputacioni nego tehnicki, pa pretpostavlja da cu ja ili neko drugi lose nastelovati parametre pa time skratiti radni vek motora, sto je verovatno i uzrok toga sto pricas za benzinske motore. Zbog toga je fabrika imala interes da posalje inzenjera i tehnicara kod nas na nekoliko dana da proprate svaki korak ugradnje i podesavanja, jer ako nekom motor bude ostecen ljudi nece pricati ugradjivali i stelovali indijanci koji to ne umeju valjano da odrade, nego ce pricati - problem je sto motor nije namenjen za plin pa se zato pokvario, a to onda rezultuje nepoverenjem buducih korisnika. Naavno, fabrici se idplati da posalje svoje strucnjake kod nekog ko moze da sakupi 5-6 kamiona odjednom i ima kadrovske i prostorno tehnicke mogucnosti da radi na 3 kamiona paralelno. Za jedan kamion nisam pitao, ali pretpostavljam da se ne isplati toliki put.
Ono sto treba jos pomenuti, zbog preteznog koriscenja dizela u smesi dizel-plin, kod ovih motora nije potrebno stelovanje parametara 2x godisnje, kad god se promeni udeo propanani butana, nego jednom nastelovani rade sa tim parametrima zauvek.
[Ovu poruku je menjao Darko Nedeljković dana 11.01.2019. u 10:08 GMT+1]