[ Java Beograd @ 04.09.2017. 13:22 ] @
Čisto da proverim sa forumašma - ko je ovde lud.

Dakle, osoba iz moje friends & family okoline ima Pežoa 307, 1.6 benzin. Kaže mi da od nedavno gubi rashladnu tečnost, da se motor pregreva - kazaljka ide u crveno. Pa pita da li mogu da pogledam. Što da ne ?

Dođe on u subotu i požali se da je na putu do mene opet temperatura otišla u crveno, kaže jedva stigo. OK, ajd' prvo da popijemo kafu, pa da pogledamo zajedno. Popričamo, popijemo kafu i izađemo do auta.
Vidim u prelivnoj posudi nema vode, ispod motora mala barica. OK, kapiram, negde curi. Ajde da sipam vodu, dolijem do max nivoa, pa kad se startuje motor - pokazaće se gde curi. Prosto.

Dolijem vodu, i ostavim čep otvoren. Startuje on motor - kad ono - krene da raste nivo rashladne tečnosti, pređe otvor i počne da curi napolje ! I curi, i curi i curi. I kad je dobrano iscurelo, bar 2 litara, možda i 3, krenu mehurići ! Buć, buć.

Kapiram, nema šta drugo nego da je pregoreo dihtung glave, i to tako da kompresioni gasovi ulaze u rashladni kanal, izbacuju vodu koliko mogu, a onda kad izbace dovoljno vode, imaju čist put do prelivne posuse, i krenu mehurići kroz posudu. Posledica je da je u sistemu manjak rashladne tečnosti što uzrokuje pregrevanje. Sve jasno kao kao dan. Dakle, kažem ja njemu: dihtung glave. Opravka obavezno u nekom Pežo servisu, kod majstora koji je to već radio puno puta. Posao: skidanje glave, ravnanje glave, hidro test, novi dihtung, vraćanje i zatezanje glave. Cifra, ne znam tačno, ali kapiram da ne može manje od oko 100 €, i ako je običan servis (ne ovlašćeni) ne bi trebalo preko 200 €. Pod uslovom da je glava OK, i da je samo dihtung u pitanju.

Proverio sam odmah, nema vode u ulju, nema ulja u vodi. Regularan slučaj kad dihtung glave pregori samo prema rashladnom kanalu.

Sve je to bilo u subotu. OK, ode on danas u svoj Pežo servis (kod svog "starog, dobrog, proverenog majstora") i kad se vratio, zove i kaže mi: "Nisi bio u pravu ! Pogledao majstor i zaključio da ventilator ne uključuje u drugu brzinu, i da se zato pregreva. Zamenio termodavač, i sad je sve u redu, ne pregreva se, ventilator ide u drugu brzinu, kazaljka ne ide u crveno !" Srećan on, nije platio 200€, samo 60€ !

Ko je ovde lud ?

[Ovu poruku je menjao Java Beograd dana 04.09.2017. u 14:33 GMT+1]
[ SG kamikaza @ 04.09.2017. 13:48 ] @
Slicno sam imao na citroenu c5 2.0 hdi.
Curila voda na cepu na posudi,posto se zagreje auto,i nabije t,a potom i pritisak u boci. Telefonom mi u ovlascenom servisu drugarski sugerisali da proverim termodavac,i kupih polovan za 500 dinara.
Montirah,dopunih bocu,provozam krug sa malo vecim gasom vratih se kuci i videh mokro oko boce....opet prelilo.
U ovlascenom servisu rekose oko 20000 da se odradi,ako je samo dihtung(doplata za sve sto iskrsne ili se pokaze falicno)
[ mjanjic @ 04.09.2017. 14:40 ] @
Možda se pregrevao dovoljno da gasovi iz cilindara prolaze u kanale za rashlađivanje, ali kad se ne pregreva to se ne dešava.

Uglavnom, bolje da je tako, nego da se pregrejao toliko da se glava motora trajno deformiše ili napukne.
[ Java Beograd @ 04.09.2017. 14:58 ] @
Otprilike ovako, ali bez ključanja vode. I ovako kako na ovom auto izgleda na čepu hladnjaka, tako je na 307 izgledalo na čepu prelivne posude.



[ dusans @ 04.09.2017. 15:07 ] @
Prva brzina ventilatora se pali na 97 C a druga na 103 C.
Nije baš tipično da se toliko greje i da prva brzina ne može da
drži temperaturu pod kontrolom pa da ode u crveno.

Ja sam imao sličan problem, glavni uzrok je bilo prljavo
saće hladnjaka - debelo utiče na performanse hlađenja.
Brzo se zagreje, muči se da se ohladi.
Kada je hladnjak opran, na +35 kada pređe 97 C sada bukvalno
za 10 sekundi spušta na 90 C a na prste mogu da izbrojim kada
je podigao preko 100 u zadnjih godinu dana (ranije redovno).
[ cika dacha @ 04.09.2017. 18:31 ] @
Imao sam 90% iste simptome davno na 406 coupe 2.0 16v i bila je vodena pumpa.
Samo meni nije dizao u crveno ali je bila povisena temperatura, a vodu je izbacivao.
[ Lavlja_Jazbina @ 04.09.2017. 19:51 ] @
Citat:
Ko je ovde lud ?

Daleko bilo,samo je u pitanju nedostatak iskustva.Nije lose kada se ubuduce bude cackalo oko auta.

Brzopletost,bato.Inace onaj primer sa videa je bas slucaj.Vidi sta pise na čepu pa će ti biti jasno sta hocu da kazem.
[ bakara @ 04.09.2017. 21:19 ] @
@Java Beograd
Meni nije jasna jedna stvar...

Proveravao si mu da li kuva motor, a nisi primetio da ne pali ventilator?
nemoguce da si to propustio?
[ pajapop @ 04.09.2017. 22:40 ] @
Citat:
Java Beograd:

Vidim u prelivnoj posudi nema vode, ispod motora mala barica. OK, kapiram, negde curi. Ajde da sipam vodu, dolijem do max nivoa, pa kad se startuje motor - pokazaće se gde curi. Prosto.


A, sta je sa curenjem...Zar ne bi to trebalo da bude glavni uzrok pregrevanja?
[ Java Beograd @ 05.09.2017. 07:26 ] @
Citat:
bakara:
@Java Beograd
Meni nije jasna jedna stvar...

Proveravao si mu da li kuva motor, a nisi primetio da ne pali ventilator?
nemoguce da si to propustio?

Naprotiv. Ventilator radi, tj. radio je. Samo nisam obraito pažnju da li radi druga brzina. Iskreno, nisam ni znao da li Pežo 307 ima dve brzine ventilatora.
Ali pojava enormnog izbacivanja rashladne tečnosti na čep prelivne posude, i mehurići, su mnogo, mnogo važniji od toga da li ventilator ima dve brzine.


Ali evo novih informacija. Zove me sinoć. Posle košarke. Kaže: "I dalje izbacuje vodu iz prelivne posude".
Mislim se, izbacuje naravno, kad ti nisu zamenili dihting glave. Došao lik, i sad opet gledam, pod svetlom lampe, ono šta sam već gledao.
- Jesi li rekao da izbacuje vodu na čepu prelivne posude ?
- Nisam
- Jesi li rekao da ima mehurića u rashladnom sistemu, da se vide u prelivnoj posudi ?
- Nisam
- Jesu li se sami setili da pogledaju ?
- Nisu.
- Jbg.

Sad mu se dešava sledeće: iako je manjak rashladne tečnosti, ventilator sve vreme vrti k'o lud, pa uspeva da, u laganoj vožnji, održava temperaturu da kazaljka ne ode u crveno, ali stalno stoji iznad polovine.
Kaže danas će da ode ponovo do majstora. Kažem, mojne brate da prećutkuješ i da se nadaš da će ovaj da se seti da pogleda.
[ Java Beograd @ 05.09.2017. 07:31 ] @
Citat:
pajapop:
Citat:
Java Beograd:

Vidim u prelivnoj posudi nema vode, ispod motora mala barica. OK, kapiram, negde curi. Ajde da sipam vodu, dolijem do max nivoa, pa kad se startuje motor - pokazaće se gde curi. Prosto.


A, sta je sa curenjem...Zar ne bi to trebalo da bude glavni uzrok pregrevanja?

Pa jeste. Ali curenje nije na probušenom crevu, nego, kao što rekoh, preko čepa prelivne posude.


Uzrok 1: izgoreli dihtung. Posledica 1: izbacivanje tečnosti iz razhaldnog sistema. Uzrok 2 : manjak rashladne tečnosti. Posledica 2: Pregrevanje

[ Lavlja_Jazbina @ 05.09.2017. 08:59 ] @
Ti si bas uporan sa tim dihtungom glave.

1.Da li ti je palo napamet da vidis da li se pod gasom creva naduvavaju-NISI.

2.Da li si probao da vidis da li auto ima neki sraf za ozracivanje-NISI.

3.Da li si probao da stavis neki drugi čep ekspanzionog suda-NISI.

4.Da li si ga pitao da li se pregrevanje desava kad upali klimu-NISI.

Iskreno ovo za zadnje i mogu da ti progledam kroz prste zbog toga sto ne znas da je proslo vreme valjda jos od golfa1

kad je auto imao-nemao klimu imao 2 brzine hladjenja.
[ Java Beograd @ 05.09.2017. 09:06 ] @
OK, ajde, sve si u pravu. Nisam.

1. Nekontrolisano izbijanje rashladne tečnosti i prelivanje preko otvora ekpanzione posude. Iscuri oko 2 litara. Šta može biti uzrok tome ?
2. Mehurići u ekspanzionoj posudi, koji se intenziviraju pod jačim gasom. Šta može biti uzrok tome ? Otkud izvor vazduha u rashladnom sistem ?

[ SG kamikaza @ 05.09.2017. 11:07 ] @
Probio dihtung 100%
Prosao sve identicno
Menjao drugi cep-curilo opet
Termodavac -curilo opet
Nekontrolisano vrtenje ventilatora na max-neispravan termodavac,te vent radi u safe modu
Skines oring sa cepa,ne nabija pritisak u bocu i ne curi,ali dihtung i dalje probijen.

Resenje....rad u servisu koji zna sta radi.
20000+ racun za popravku ako se rad svodi na osnovne podrazumevane delatnosti kod zamene dihtunga glave.
[ Lavlja_Jazbina @ 05.09.2017. 18:34 ] @
Citat:
1. Nekontrolisano izbijanje rashladne tečnosti i prelivanje preko otvora ekpanzione posude. Iscuri oko 2 litara. Šta može biti uzrok tome ?

Evo,zimus je identicno bilo na sestrinom autu za akanje(plac,vikendica itd) a80 iz 86.Zaledila creva zimi pa dok smo ga ozracili

bilo je to nema u posudi,pa krene gejzir.Naravno,zet to cepa sa ledom u crevima.

Inace ( stvarno nisam imao dodira sa 307-om) sada stavljaju metalne dihtunge zbog aluminijumskih glava (iz vise slojeva)

pa dihtung bude malo "tolerantniji"na crkavanje.Vidjao sam po servisima da stari prefarbaju u crno i ladno ugrade-naplate kao nov.

[ Java Beograd @ 06.09.2017. 07:19 ] @
Čudno bi bilo da su zaledila creva na primerku o kojem sam potegao temu.