[ cukovanny @ 26.11.2017. 19:26 ] @
| Fala kolege što pogledaste ovo što pišem.
Molio bih nekog znalca ili iskusnog druga člana, jer vidim da je problematika česta, da me prosvetli oko očevog peugeota 307 2.0hdi oko koga se (slatko) borim već 2 dana da startujem motor.
auto je kupljen kod prvog vlasnika 2007. god. proizveden 2002. jako je dobro slušo i nikakav, ali nikakav problem 10 i kusur godina.
ali od petak ujutro (pre dva dana) upalio, radio dve i po sec i ugasio se. posle toga samo vergla.
moj matori nije vičan oko tehnike pa je pokušavao, verglao i neminovno ga bacio u economy mode. prozori ne rade, migavaca i brisača nema. ostalo sve radi.
ključ otvara centralnu bravu, auto vergla ali ne startuje.
delphi kaže broj grešaka - 0 (nula). bilo nešto sitno sa airflow curcuitom ali nije fatalno , a i kad se izbriše ne javlja ponovo.
ono što me jako buni da dok verglam pokazuje mi obrtaje motora oko 210rpm, target fuel presure 298bar, a real fuel pressure 0 BAR !!! ne mrda sa nule.
moš raditi šta voliš ne mrda sa 0 BAR.
dizel dolazi do pumpe visokog pritiska. očigledno da pumpa ne baca pritisak.
svi osigurači ok.
relej sam našao jedan jedini mehanički. ispravan. možda ih pežo ima nekih solid state/mosfet/igbt?
do pumpe visokog pritiska dolazi dovodno crevo goriva niskog pritiska, zatim metalno crevo visokog pritiska ide na rail. sa vrha pumpe neko crevo se vraća na neki deo desno koji je vezan sa railom i povratom goriva. nisam utvrdio šta je tačno taj deo. on ima na vrhu konektor , dolaze dve žile.
enivej, i do pumpe dolaze dva konektora , jedan sa prednje strane vozila uporedo sa pumpom, i drugi odozgo.
mogao bi da rešim svu ovu dilemu ali mi nedostaje mnogo tehničkih parametara koje bih upoređivao sa merenjima.
sistem goriva, injektora i cpu vođenja motora su siemens.
ima li ko šta pametno da mi rekne ? :)
|
[ edi maj @ 28.11.2017. 20:51 ] @
Moguće jedan od ova dva regulatora ili oba.
[ sasa022 @ 28.11.2017. 21:09 ] @
Senzor radilice ili bregaste ???
[ cukovanny @ 29.11.2017. 21:52 ] @
haha drugari i kolege hvala vam na odgovorima.
iz nekog razloga iako sam stavio e-mail praćenje, vaši odgovori mi nisu "caknuli" na mail :)
rešio sam stvar.
senzor radilice je ispravan ali nisam mogao utvrditi da li je sinhronizovan sa bregastom, jer dijagnostika vidi obtaje motora u verglanju. ne vidim kako bi drugačije to čitala sem sa SR...
prvo da kažem da sam se fokusirao na odsustvo pritiska u railu te krenuo da se bavim detaljima rada Siemens pumpe brizganja na ovom autu. to je troklipna pumpa u kojoj su klipovi geometrije zvezde, i visok pritisak pravi putem vakuuma (ovo je bilo ključno u logici rešavanja)
... pumpa na svom ulazu ima regulator protoka goriva (fuel flow reg), a u svom telu ima regulator pritiska (fuel pressure reg).
ako se ne varam, prvi, ukoliko je ispravan na izlazu kalema treba da ima otpor reda 5-6 ohm, dok drugi (regulator pritiska) pokazuje otpor reda 3-4 ohm.
kako sam razumeo, špulna , odnosno regulatorni elementi prvog regulatora mogu zauzimati beskonačan broj položaja unutar hoda cilindra, dok drugi regulator radi u diskretnoj tehnici (otv/zatv).
sa oba regulatora upravlja ecu računar preko solid state mosfeta i to preko gnd voda. oba su nominalno na radnom naponu 11V.
proverio i oba su ispravna.
zatim proverio senzor pritiska raila koji ima tri pina - 5V ref, gnd i signalOUT. to je , u suštini delitelj napona čiji jedan od otpornika reaguje na promenu pritiska te se na signalOUT pojavljuju razni naponi od 0V do 4.5V.
prešao na injektore. podesio osciloskop na 100V, 1X. na svakoj dizni pulsevi otvaranja pri verglanju idu i uklapaju se u matematiku.
prilikom skidanja jednog po jednog voda do injektora da bih merio, morao sam da veglam kako bi snimio talasne oblike na osciloskopu. u nekom od tih verglanja se motor prvi put "nakašljao".
to je bilo zrno nade.
zakačio sam veliki starter i krenuo besomučno da navlačim gorivo. motor upalio posle 4tog pokušaja sa očajnom regulacijom pritiska u rejlu (var od 210-360BAR) i sa jakim vibracijama kao da jedna ili više dizni ne brizga.
ugasio , ostavio par minuta, upalio. sve radi ko san. pritisak dobro regulisan. idle gas dobro kontrolisan. sve fino.
zaključio da me svo vreme za1e8ava siemensov vakuumski sistem vuče goriva iz rezervoara (ovaj tip sistema nema pumpu u rezervoaru), te mu je mana da ako se ukaže jedan ili više vazdušnih čepova unutar voda dužine skoro 4metra - teško se navlači gorivo u VP pumpu.
dosta sam se igrao, ubuduće kupujem leksiu :)
komentari ?
[ oPEN @ 04.12.2017. 19:33 ] @
ne razumem da li si resio trajno problem? da li je automobil ostajao bez goriva pa se pojavio vazduh u sistemu ili negde uvlaci vazduh (kroz pukotinu na crevu) ako je to ikako moguce.
kada sam procitao prvu poruku bio sam ubedjen da je pokidao zubcasti kais, ali ocigledno da nije to slucaj.
[ cukovanny @ 06.12.2017. 19:18 ] @
nije auto nikad ostajao bez goriva.
mada, 307mica ima nakaradno i smešno odrađen pokazivač stanja sa gorivom - to znaju oni koji je voze. nekad ti je u pola rezerve pa sipaš 6 litara, a kazaljka skoči na pola rezervoara i takva $ranja .... prosto nije mi jasno ko je ta luda glava koja je pravila algoritam prikaza stanja goriva i dužine preostalog puta koji se može preći sa istim...
problem je rešen trajno ! mislim jbg do danas od onda nije matori imao problema sa nj.
zupčasti sam proverio odmah. nisam mehaničar ali za toliko sam mogao da vidim....
...eh sad ... vodove dizela od rez do pump nisam mogao u svaki detalj da proverim ali kapiram da bi to bilo jako jako mučno i nepouzdano. možda bolje da bacim svoj novi vod od rezervoara do pumpe ?
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.