[ gigamg1 @ 25.12.2017. 18:44 ] @
| Zadnje vreme imam konstantan problem pregorevanja sijalica na 306 xr 1.4 benzin. Bukvalno sijalice rade kad ih ubacim, sve normalno kad je ugasen. Vratim lampe nazad i vozim ga redovno i sutradan primetim da ne rade. Skinem lampe kad ono sijalice puknute i zamucene. Danas sam ispitivao po tabli da nadjem ako ima relej koji ih goni ali slaba vajda. Ne mogu da nadjem. Osigurac ispravan. Zamenim sijalice. Rade prvi put i opet crknu.
Nekako mi nerealno da moze da bude rikverc prekidac a masa da ne valja,ne bi radile ni ostale sijalice u lampama.
Sta moze biti? |
[ gti2 @ 25.12.2017. 19:01 ] @
Izmeri prvo napon na njima sa upaljenim motorom (zamoli nekog da drži stisnuto kvačilo pošto su rikverc sijalice u pitanju).Ako je OK onda su verovatno sijalice škart.
[ gigamg1 @ 25.12.2017. 19:40 ] @
Sutra cu bas da izmerim jer nejasno mi sve to skroz.
Sijalice sam evo vec cetvrtu turu zamenio i sve su razliciti proizvodjaci pa cak i radnje gde sam ih kupovao
[ gigamg1 @ 27.12.2017. 04:11 ] @
Nasao problem!
Rilverc prekidac postao malo selektivan pa nekad radi a nelad ne. Nekad ugasi a nekad ne. Primetim sinoc kako i kad ugasim svetla sa upaljenim motorom - sijalice svetle iako nije ubacen menjac u rikverc.
[ Java Beograd @ 27.12.2017. 07:38 ] @
Pa da, ali opet, zašto bi pregorela za jedan dan ?
[ gti2 @ 27.12.2017. 12:59 ] @
Citat:
Skinem lampe kad ono sijalice puknute i zamucene.
Zamucene su jer je vazduh usao u njih.Pitanje je zasto su pukle? Od "pali-gasi" sigurno nisu.Da li si merio napon?
[ gilopile @ 27.12.2017. 13:05 ] @
Poznato je da los kontakt/varnicenje u grlu ili prekidacu znatno skracuje vek trajanja obicne wolfram sijalice 220V.
Prijatelju bas cesto, cesce nego sto je cesto sa ovim krs sijalicama slucaj da odlaze i bukvalno dva dana mu izdrzi sijalica i samo se zamagli. Probali isto vise ovih krs proizvodjaca i isto. Na kraju zamenim i grlo i prekidac i problem iscezao. Rikavace mesecno jednom, kao sto je slucaj sa ovim krs sijalicama i to je to :)
Smrt je za te sijalice kada je hladna i kresnes i u tom momentu zavarnici u grlu od loseg kontakta i to je upokoji.
Ali opet, gledam ove zastava 101, sijalice u kabini traju 30 godina, a kontakti prekidaca koji je pale u vratima su blagi uzas, a opet sijalica pola veka izdrzi :)
[ Java Beograd @ 27.12.2017. 14:27 ] @
Meni nije poznato da "los kontakt/varnicenje u grlu ili prekidacu znatno skracuje vek trajanja obicne wolfram sijalice 220V".
Niti vidim neku logiku u fizičkim procesima.
1. Volfram sijalica crkne posle nekog vremena rada, zato što volfram sa užarene niti isparava. I onda se nit istanji i crkne.
2. Previsok napon će da pregreje nit, i odmah "crkne".
3. Slab napon nikako ne utiče na dugotrajnost sijalice - volframova nit je u ovom slučaju slabo užarena, te tako i postojanija.
Loš kontakt u grlu ni na koji način ne može da utiče ni na 1) ni na 2).
Varničenje u grlu može da izazove 3) - ali nikako ne 1) ili 2)
Evenutalno, ako postoji neka induktivna sprega u instalaciji, pa u momentu uključivanja krene jača struja. Onda će sijalica da crkne svejedno, a varničenje je ovde posledica a ne uzrok.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.