|
[ gile-gaga @ 18.02.2018. 16:23 ] @
| Pozdrav svima,imam isparivac landirenzo EC04 uradio bi remont zamenio bi membrane pa me interesuje kako se steluje i podesava posto vidim da ima mesingani sraf predvidjen bez kljuca da se zavija i odvija?Kako se steluje ler i smesa uopste stelovanje kako se radi?
[Ovu poruku je menjao gile-gaga dana 18.02.2018. u 17:45 GMT+1]
[Ovu poruku je menjao gile-gaga dana 18.02.2018. u 18:03 GMT+1] |
[ pajapop @ 18.02.2018. 21:55 ] @
Pa evo...mogu ti ja opisati kako se to radi...bar kako to ja sebi radim...Al` prvo da napomenem, da je jako vazno, da auto dobro radi na benzinu da bi mogao pravilno da se nasteluje na plinu...Mada, to mnogi zanemaruju...Auto na "leru" radi pod nekim odgovarajucim brojem obrtaja, koji zavisi od podesenosti momenta paljenja i polozaja klapne'" leptira'" na usisnom grlu, kad je pedala gasa u nultom polozaju. Svaki model automobila ima tu svoju specificnost, ali najcesce je to od 850-950 o/min.( i pri opterecenju: duga svetla, vetilator i sl)... Znaci, kad upalis auto, bez obzira da li je na benzinu ili gasu, mora da radi pod "svojim" brojem obrtaja. Ajd` za ovu pricu, neka je to 950, ali ti sad to znas najbolje...Taj sraf, za koji pitas, sluzi za odredjivanje smese...odnosa gasa i vazduha. Auto usisava neku konstantnu kolicinu vazduha koja je odredjena velicinom otvora u difuzoru a pored toga zavis ii od stanja filtera za vazduh, kao i od usisne sposobnosti motora, tj, od stanja komresije i stanja ispravnosti ventila (pravilne nastelovanosti). Ali, sve u svemu, to je jedna konstanta. E sad, ti, zavijanjem ili odvijanjem onog srafa, koji regulise hod membrane, odredjujes kolicinu gasa koja ce se mesati sa tim vazduhom koji motor usisava u kuciste filtera. Ta kolicina gasa je dovoljna da motor radi u odgovarajucem "ler" rezimu, ali i predstavlja "smesu" goriva. Zavijanjem i odvijanjem srafa, povecava se i smanjuje broj obrtaja....kad po sluhu ili obrtometru, dodjes do odgovarajuceg broja obrtaja, nastelovao si smesu...E sad sledi stelovanje gasa "pri opterecenju"...To se radi preko velikog srafa na racvi cevi koja ti ulazi u kuciste filtera...Treba ti pomocnik za tu operaciju...Pomocnik pritisne pedalu gasa i dotera broj obrtaja na 3500-4000 o/min...Zatim, on ne popusta pritisak na pedali a ti zavijas sraf u smeru kazaljke na satu, zatvarajuci dovod gasa sve dok motor skoro ne pocne da se gasi, a zatim ga odvijas sve dok se ne postigne broj obrtaja od 3500-4000 o/min, a sve to vreme pomocnik ne popusta pritisak na pedali...Ceo ovaj postupak se moze, cak je i preporucljivo i ponoviti i 2-3 puta. Duga svetla pri tome su obavezno ukljucena, jer ako bi se stelovalo bez opterecenja, kad se ti potrosaci opale, na leru bi doslo do pada broja obrtaja, jer ti potrosaci odvlace deo struje koji je potreban za potrosnju bobine i sistema paljenja...Elem...kad si "zavrsio" stelovanje, na velikom srafu ocrtas neki marker, crticu..flomasterom....Zatim podjes u probnu voznju, i vidis kako ti auto vuce, kako ubrzava...ako nisi zadovoljan, posto sad imas marker, odvijes veliki sraf na racvi za 1/4 kruga...Pa opet procenis...I to je to...otprilike
[ gile-gaga @ 19.02.2018. 06:24 ] @
Hvala na ovako dobrom odgovoru koliko sam razumeo metalni sraf na isparivacu je za stelovanje smese i lera sto znaci kad je smesa ok i ler je dobar,sto se tice startnosti i odziva na gas i na samu vucu auta zato mora na racvi da se lepo nasteluje takodje ima sraf predvijen rukom da se steluje i to bi bio ceo posao koliko sam razumeo?da kazem jos da isparivac samo taj jedan sraf ima za podesavanje i nema vise nista osim srafa za ispustanje taloga nije recimo kao neki drugi isparivaci da imaju na 2-3mesta za stelovanje
Ovo sam pitao jel hocu sam da remontujem isparivac jel plinadziju sam pitao za zmenu membrana naplacuje 5000dinara a nov isparivac je 6300dinara dok membrane kostaju 920dinara plus filter 50din sto znaci da za 10eura moze da se remontuje isparivac
Uglavnom ovo je stelovanje za obican plinski sistem kao sto je kod mene nebitna je kubikaza auta posto je moj 2.0?
[Ovu poruku je menjao gile-gaga dana 19.02.2018. u 07:41 GMT+1]
[ gile-gaga @ 23.02.2018. 18:15 ] @
Uradio sam servis isparivaca,zamenio sam membrane oprao i ocistio isparivac koji je bio u jako losem stanju od prljavstine nastelovao sam ler i protok plina na crevu i auto lepo pali i lepo vuce bolje nego pre zamene membrana ali imam problem sto se cesto gasi kada naglo oduzmem gas i stisnem kvacilo?recimo ako stajem na semaforu hoce da se ugasi pa me zanima zbog cega se to desava i kako da resim to?dali je zbog manjka plina ili viska plina?proverio sam sva creva da ne vuce fals vazduh takodje ler motor sam oprao i ocistio,filter vazduha je nov
[ pajapop @ 23.02.2018. 19:00 ] @
Pa sad...uvek mozes da malo odvijes protok gasa, pa da probes...Samo... ja pre sunljam na neispravnost serva kocnice. Moguce je da tu gubis vakum koji je potreban za rad isparivaca...Porozno crevo vakuma serva ili membrana na servu glavnog kocionog cilindra. Probaj ovako...upali auto, da radi na leru, pa stisni kocnicu...ako ti opadne broj obrtaja motora, to ti je...tu negde...Proveri i stanje zadnih paknova i dobosa (mozda su istroseni), mozda postoji veliki luft izmedju paknova i dobosa pa zadnjijm cilnidrima treba puno da "dotuknu" paknove do dobosa, pa zbog se zbog toga puno gubi na snazi vakuma....
[ gile-gaga @ 23.02.2018. 19:18 ] @
Obrtaji padaju i kada ne stisnem kocnicu znaci kada auto stoji umestu dam gas do 4-5hiljade i kada pustim pedalu opadnu obrtaji i hoce da se ugasi mada probacu da stisnem kocnicu da vidim ima li razlike,mada po neki put obrtaji se vrate kako treba na 800 i tu stoji.Znaci da proverim crevo sto ide iz usisne grane u vakumu serva?pre nekih mesec dana slucajno sam video da je labavo pa sam dotegao to crevo bas na usisnoj grani se olabavilo
[ pajapop @ 23.02.2018. 19:42 ] @
Sad se ja secam...ti vozis neki Mercedes sa K glavom?...Zar 800 obrtaja nije mali ler gas za taj auto?...Podigni ti ler gas na rasprsivacu do 950..i to sa upaljenim svetlima (stelovanje gasa kad je motor vruc)...I onda ponovi stelovanje gasa pri opterecenju. BIce da ti to ipak nisi lepo nastelovao...
[ gile-gaga @ 23.02.2018. 20:07 ] @
Jeste upravo tako vozim w124 200E K-jetronik,dok nisam zamenio membrane ler mi je bio jos manji ali nije se gasio auto.Danas sam na isparivacu maksimalno odvrnuo sraf za ler znaci na samoj granici je ako bi jos malo odvrnuo auto bi poceo da se gusi i trokira mogu samo da zavrnem za 3-4 kruga ali onda bi mi ler spao na 600 obrtaja i lose bi primao gas jel kada sam remontovao isparivac nisam dirao taj sraf vec sam sve vratio na mestu i upalio auto ler je bio malo manji i lose je primao gas tek posle sam stelovao sve.Danas sam skinuo ler motor i oprao ga takodje proverio sam creva koja idu i ona su ok.Ok probacu ponovo da nastelujem mada 950 ler sam imao samo kada sam kupio auto ali tad nije imao ler motor nego onu racvu sa za stelovanje lera rucno se podesavao ler
[ pajapop @ 23.02.2018. 23:01 ] @
Vidis...neke stvari nije lako objasniti....Vec sam napomenuo, da bi se gas nastelovao, prvo mora da se nesteluje rad motora na benzinu. Zasto?...zato sto se tako postavljaju osnovni parametri, polozaja leptira i moment paljenja, a njihovim dobrim odnosom postize se odgovarajuci broj obrtaja motora na leru, koji mora biti isti i za benzin i za plin. Znaci, polozaj leptira i moment paljenja, moraju biti konstantni i za benzin i za gas. Na osnovu tog polozaja leptira i momenta paljenja, koji je postavljen na benzinu, steluje se gas.....Mili...dok to ne sredis, dzaba se mucis, nikad lepo neces uraditi...Taj sraf, koji obrces na isparivacu, koji sluzi za podesavanje smese, ne okrece se kao sraf na karburatoru koji odredjuje polozaj leptira...pa kad ga zavrces u pravcu navijanja on povecava broj ortaja a u pravcu odvijanja on smanjuje. Tacno je to, da kad ga zavrces i odvrces dolazice do povecanja i smanjenja broja obrtaja,(jer time povecavas ili osiromasujes smesu),ali on ne treba da se okrece za 3 ili 4 kruga i sl...Ta zakretanja su veoma mala i u nekom trenutku dolazice cas u jednu ili drugu stranu da se broj povecava ili smanjuje. Tu se nalazi pravilan balans...ravnoteza.To je za "fino" doterivanje...korekciju....Ne znam da li me razumes... Ne radis ti to nesto dobro, kako treba, imas volje..to je u redu....ali nesto tu ne stima...Na drugu stranu sto bi kod tog automobila trebalo sve ispregledati...svecice, kablove...elektroventile...kontakte...Kad si prao isparivac da li si i kako ocistio vakumski prikljucak na njemu? Ono gde se vakummsko crevo natice na njega, pa ceo taj...prikljucak...Kako je prohodan? Probaj da ler malo podesis i podesavanjem polozaja leptira na usisnoj grani i podesavanjem paljenja...zakretanjem razvodnika (malo naravno).
[ pajapop @ 24.02.2018. 06:25 ] @
Ajd` ovako...jutro je pametnije od veceri...Ja pretpostavljam da tebi nije u redu ta K glava i da ne vozis na benzinu, a i sumljam da se to sad moze doterati kako treba. Znaci, doteruje se rad na plinu... Sraf na isparivacu, za odredjivanje smese, doteraj do nekog srednjeg polozaja (od maksimalnog odvijanja i navijanja). Upali auto i drzi ga kako tako dok se motor ne zagreje... Upali svetla...Ler gas podesi kako mislis da ti odgovara,ja ipak mislim da treba bar na 900-950, ali zatezanjem sajle gasa ili preko srafa za podesavanje leptira....ne secam se sad kako je to regulisano kod K glave, ali uradi to na "mehanicki" nacin..Ako treba, vrlo malo zakreni i razvodnik, levo desno, dok ne postignes zeljini ler rezim rada....Znaci, podesavanjem broja obrtaja, podesio si neke fizicke parametre polozaja leptira i momenta paljenja...Zatim, navijaj sraf na isparivacu, na jednu ili drugu stranu dok ne primetis smanjenje broja obrtaja, pa polako vrati dok ne pocne da se povecava, pa malo smanji i tako dok ne uhvatis "ravnotezu" na zeljenom broju obrtaja....I sad si, kao, odredio smesu...Vise puta daj maksimalni gas, pa pustis, sve dok nisi siguran da radi bez gasenja. Zatim, odradi postupak pri opterecenju preko velikog srafa, jer njime odredjujes kolicinu smese koja ce se trositi...I idi u probnu voznju...
[Ovu poruku je menjao pajapop dana 24.02.2018. u 07:37 GMT+1]
[ gile-gaga @ 24.02.2018. 07:20 ] @
Zahvaljujem na odgovoru i savetu,na benzinu auto radi odlicno jel K-glavu i ceo protokomer zamenio sam pre 2godine inace to odrzavam redovno ciscenje i provera gume na K-glavi posto usisava plin gde usisava vazduh sa K-glavom nema nikakve veze plin niti sa diznama jel ulazi na disk protokomera zatim ispod tog diska je leptir gasa i ide kroz usisnu granu u motor,struja mi je komplet nova ruka,kapa,kablovi,bobinu imam novu u gepeku jedino bi svecice mogao da proverim u kakvom su stanju mada sam ih zamenio letos presao sam nekih 15hiljada km u voznji auto ne secka i ne trokira niti na benzinu niti na plinu.na benzinu samo palim auto pa zatim prebacujem na plin dok kad je vruc auto palim na plin.I ja mislim i voleo bi da je ler 900 pa cak i 1000 ali nemoguce jel ni na benzinu nije takav ler recimo upalim auto hladan motor ler je 1100 i posle polako spusta do 800 kako se motor greje realno cudni su motori sa K-jetronikom.Probacu stelovanje ponovo nema druge
Isparivac sam oprao kompletno sve znaci skinuo sam one male poluge koje pokrecu membrane a na drugom kraju imaju malu gumicu koja otvara i zatvara protok plina,kuciste filtera plina ocistio sam i sam filter zamenio sam jedino nisam skidao i dirao elektroventil za pumpu za gorivo on stoji na isparivacu
nisam razumeo koj vakumski prikljucak dali sam ocistio?
[Ovu poruku je menjao gile-gaga dana 24.02.2018. u 09:15 GMT+1]
[ pajapop @ 24.02.2018. 08:13 ] @
OK!..Drago mi je da je sa benzinom sve u redu. Samo, ipak mislim da je to mali ler gas za taj auto...I kad je hladan, pod sauhom 1100 obrtaja je malo, nije tu bas nesto kako treba. Trebalo bi da bude bar 1500...Malo ti ipak, prvo na benzinu doteraj ler na 900-950...pa kad to sredis, baci se na stelovanje plina...
[ gile-gaga @ 24.02.2018. 11:39 ] @
Proverio sam prvo kad je auto upaljen kocnicu sam stisnuo par puta i nema nikakve razlike u leru stoji stabilno na 800,kada upalim duga svetla i ukljucim ventilator na maksimum isto nema razlike ler stoji stabilan na 800.Odvrnuo sam dovod plina na crevu za trecinu kruga trenutno se ne gasi vise kada oduzmem naglo gas videcu dalje kako ce dase ponasa na isparivacu nisam dirao sraf za smesu
[ gile-gaga @ 12.03.2018. 16:33 ] @
Opet pitanje u vezi stelovanja,kad je vruc motor drzi se gas na 3500 obrtaja i zavija se sraf na dotoku plina sve dok motor ne pocne da trokira da hoce da se ugasi?zatim pocinje odvijanje sve dok motor opet ne postigne 3500 obrtaja i to je stelovanje zavrseno?
[ pajapop @ 12.03.2018. 18:27 ] @
U sustini...da! Probna voznja ce reci svoje....
[ gile-gaga @ 12.03.2018. 18:41 ] @
Naravno pre toga podesiti smesu-ler na isparivacu pa tek onda ovo na 3500-obrtaja,pitam zato sto mi se pojavio problem auto mi se gasi na leru odjendom,ovako prima gas ok i pali ok probao sam da odvrnem dotok plina na crevu ali ne pomaze pa sam zato pitao dali je samo to ili ima jos neko podesavanje?
[ pajapop @ 12.03.2018. 20:42 ] @
KOliko vidim iz prethodnih postova, taj problem sa gasenjem si imao i u prethodnom periodu. Znaci, podesavanje plina se sastoji, prvo, iz podesavanja motora na radu sa benzinom...POdesavanje smese benzin-vazduh, podesavanje otvora klapne gasa i podesavanje momenta paljenja, uz odgovarajuci broj obrtaja motora. Sa tako podesenim parametrima, pristupa se podesavanju plina...odredjivanju smese plina i vazduha a da se postijeci parametri ne pokvare...i odredjivanje kolicine gasa (takve smese) koja ce se trositi pri opterecivanju. Ako i pored toga postoji neko gasenje, uzrok tome treba traziti u samom rasprsivacu (losa membrana), zaprljanom filteru tecne faze, los vakum koji pokrece membranu. Ako dolazi do naglog gasenja, kao kad gasis motor okretanjem kljuca, onda moguci uzrok mozes traziti i u struji. Za rad na plinu, elektricna instalacija mora biti besprekorna. MOra tu neko da se lepo pozabavi tim automobilom.
[ gile-gaga @ 13.03.2018. 05:59 ] @
Na benzinu auto radio ok i ler i opsti rad,na plinu ne desava se to stalno da hoce da se ugasi kada otpustim naglo gas a ponasa se bas kao sto si naveo kao da se auto gasi na kljuc.struja mi je dobra zato sto sam zamenio prosle godine svecice kablove kapu i ruku dali moze recimo bobina da pravi tako nesto?imam je novu u gepeku mi je ali je nisam zamenio
[ pajapop @ 13.03.2018. 15:51 ] @
NOrmalno da neispravna bobina dovodi do ovakvog problema...naglog gasenja kod niskih obrtaja ili trzanja (gasenje i paljenje) pri vecim obrtajima u voznji, sve do nekog momenta kada se potpuno ugasi i ne moze se motor vise upalliti. Ali bi se to desavalo i kod voznje sa benzinom. Ali, probaj... Pre zamene mogla bi se premeriti ommetrom, ali bi trebalo znati fabricke vrednosti primara i sekundara bobine za taj motor...mada neke okvirne vrednosti su manje vise priblizne, ali ne bih da licitiram sa vrednostima za motor koji ne poznajem. Ali, posto imas "novu" bobinu, onda bez eksperimentisanja, zameni tu bobinu i vidi kako se ponasa. Mada, i problemi sa komutatorom daju slicne, ako ne i iste probleme. U praksi, ta dva dela, bobina i komutator, upravo zbog toga se i menjaju u komletu, a i "nova" elektronika uvek bolje" trp"i novu bobinu na duze staze...Zameni, pa ces videti, ako ti se problem i dalje ponavlja, onda nije do toga...
[ gile-gaga @ 14.03.2018. 15:34 ] @
Znaci bobina hoce da se ponasa tako kao sto sam naveo kad naglo stisnem kvacilo i oduzmem gas auto se ugasi kao na kljuc?zamenicu je cim sam slobodan
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|