[ prvul1 @ 13.03.2018. 08:40 ] @
Punto 1.2, 16 ventila, 1242 ccm, 2001. godište. Trošio antifriz, dimi ko dizel... Otišao dihtung glave.
Kupio novi dihtung i šrafove.
Majstor skinuo glavu, uz put promenio i španer i zupčasti kaiš. Odneo glavu kod nekog ko obradjuje glave i tražio da se samo izravna glava ili ispolira ako merenje komparatorom ne pokaže deformacije. Ja bio pristutan. Platio uslugu unapred - da skinem obavezu.

Ja otišao po glavu, radio neki klinac ispod 20 leta. Glava se cakli ali su i ventili izravnati, tačnije deo ventila je poravnat dok je "kopao" glavu. Pitam kolko je skidao sa glave te je došao i do ventila - kaže "samo dve desete". Dobro, jbg - šta je tu je. Sad ono imam preči posao od toga da se ubijamo, ganjamo po sudovima, čekamo iza ćoška.

Odneo mehaničaru - on se hvata za glavu čovek, kaže da do sada nije imao takav slučaj, odmah otkazao majstoru koji mu već godinama obradjuje glave motora.

U dilemi je da li da uopšte stavlja glavu ili da tražim neku drugu polovnu (pa da opet nosimo klincu na obradu dok ne nauči da 2 mm nije isto što i 2/10 mm). Kako će se odraziti na rad motora pošto je deo ventila oslabljen? Da li će brže propadati? šta se još može dogoditi?
Očigledno je da je smanjen i prostor za kompresiju?
[ sasa022 @ 13.03.2018. 09:13 ] @
Daj sliku da vidimo sta je uradio - da uporedimo sa ispravnom.
Ako je unistio , on mora da kupi drugu !!!



[ Java Beograd @ 13.03.2018. 09:18 ] @
Citat:
prvul1: U dilemi je da li da uopšte stavlja glavu ili da tražim neku drugu polovnu ...

A zašto ne razmotriš opciju da montiraš nove ventile ? Mislim, zašto druga polovna glava, ako već imaš jednu, dobru, poravnatu. Ono šta ne valja, to su ventili, pa samo njih i zameni.

(ako sam te sve dobro razumeo)
[ botr @ 13.03.2018. 11:09 ] @
Ako je previse skinuo, to moze da bude problem. Prvo zbog prevelike kompresije, a drugo, smanjuje se prostor izmedju klipa i ventila, pa moze da dodje do sudara. Ja bih uzeo drugu glavu i nosio kod drugog majstora.
[ prvul1 @ 13.03.2018. 15:06 ] @
E ljudi, mislim da su ovi Forumi na Gojkovom sajtu vrh vrhova za sve oblasti (bar koje su meni bile potrebne).

Java Bgd> Dobro si razumeo. Ako bih stavio nove ventile oni bi bili niži od nivoa glave jer je glava dosta "iskopana".

Sasa022: Dopao mi se Tvoj predlog da slikam, trebalo je to verovatno odmah da uradim. Majstor je daleko od mene. Krenuo sam. Kad sam stigao do njega on već ubacio glavu i pritego šrafovima... Kaže: "držaće valjda - dobri su to ventili i glave". Zaboravio šta smo sinoć pričali. Pošto za humanoidna bića nema rezervnih delova i popravke na ljudima je teško realizovati, ja odlučio da vozim dalje bez nerviranja i dizanja tenzije - pa dok se može.

botr: Apsolutno si u pravu i sve si rekao. Zato sam i odlučio da nabavim neku drugu glavu sa ventilima. Neki čovek iz Indjije (nije reklama) vidim preko oglasa nudi glavu za ovaj tip motora. Zvao ga, kaže da glava nije ni jednom obradjivana, nije pukla isl. i traži 40 Eura. Dogovorio se s njim da pošalje.

botr: I to za majstore si u pravu. Menjam obojicu, bar to mogu :)

Auto je ćerkin pa se ne bih baš igrao. Ovaj put idem u ovlašćeni servis pa neka košta kolko košta. Hvala svima!
[ Nebojsa Milanovic @ 13.03.2018. 15:44 ] @
Citat:
prvul1: E ljudi, mislim da su ovi Forumi na Gojkovom sajtu vrh vrhova za sve oblasti (bar koje su meni bile potrebne).

Hvala na ovome, ne znam kako je na drugim delovima ES-a ali mi sa Autozone se trudimo da bude tako.
[ botr @ 13.03.2018. 17:11 ] @
Ja bih ovlasceni servis zaobisao, jer se moze desiti da stavljanje nove glave radi isti takav majstor koji je vrsio obradu. Auto ne vredi puno, nek se uce deca. Pre bih isao na nekog proverenog majstora.

Ti iz Indjije su ok.
[ Java Beograd @ 13.03.2018. 17:23 ] @
@prvul
Šta ćeš dobiti odlaskom u "ovlašćeni" ? Za Punto, 17 godin star, skoro punoletan ! Ništa. Samo ćeš da budeš jako olakšan za mnogo para. Možda više nego što punto i košta.

Da sam na tvom mestu, ja bih tražio ispravnu glavu (novu, nekorišćenu ionako ne možeš da dobiješ) od onoga ko je upropastio tvoju. Dakle - tvoj majstor, onaj kome si ostavio auto. A on neka se raspravlja sa budalama kojima je odneo na ravnanje.

Realno, takva glava na otpadu može da se nađe za relativno malo para. Majstori i vlasnici otpada se znaju, sarađuju, neće to njega takoreći ništa da košta. Neretko majstori imaju kojekakve krševe od motora u ćoškovima radionica, okrene par telefona - ovaj zna onog, onaj zna nekog drugog i - nađe se glava.

Ako to ne može da prođe - potraži sam sa otpada, nađi drugog majstora i završi posao.
[ revlo @ 13.03.2018. 18:23 ] @
Ja samo brinem, ako su ventili i malo obradjeni odozgo, gde ne treba, provereno je da ce se vise grejati nego sto treba. Moze sve da bude ok u voznji ali je pitanje dokle.

Ali mi nije jasno to sto je "majstor" uradio. Pa nije to lopata pa da moze i ovako i onako.
[ prvul1 @ 13.03.2018. 18:31 ] @
botr i Java Beograd> Ako vam u životu dojade poslovi kojima se bavite - napravite nešto poput kurseva tipa: Kako izaći na kraj sa realnim životnim problemima.

Vaše instrukcije su krajnje logične, jednostavne za razumevanje i za primenu. Verovatno to vama izgleda lako, ali kad neko to ne zna - onda zbog neadekvatnog načina rezonovanja (i samim tim krivog pozicioniranja) - izleće iz svake blaže krivine. Svaka čast momci :)

revlo Ventili će se pojačano grejati sasvim sigurno, zato i idem n drugu glavu. E sad: ponašanje majstora? Ja imam utisak da i oni (poput mene) blago dremaju dok rade. Rade krajnje rutinski i ne usudjuju se da se naprežu mentlno kad se pojavi nova situacija.
[ oPEN @ 13.03.2018. 23:04 ] @
ko je majstor koji je ravnjao glavu, onaj kod niske banje ili neki drugi?
[ prvul1 @ 13.03.2018. 23:30 ] @
oPEN Ovaj, čiji sinčić ne pravi neku razliku izmedju 2 mm i 2/10 mm, je na izlazu iz Niša, sa leve strane puta. Ali NE prema Banji. Ja se nisam raspitivao o njegovom radu, računao sam da mehaničar zna s kim radi.

Taj prema Banji je na dobrom glasu. Kod njega se, kako čujem, čeka na red i po nedelju dana što bi trebalo da garantuje neki kvalitet. Kad mi stigne ova iz Indjije - razmišljam da odnesem kod toga prema Banji. Ili kod onog što je prema Bgd, sa desne strane, radi dugo i ima izvestan renome. Nije mu valjda stalo da sebi komplikuje život zbog sitnih para ili nepažnje.

[Ovu poruku je menjao prvul1 dana 14.03.2018. u 07:04 GMT+1]
[ mjanjic @ 15.03.2018. 00:12 ] @
Ma ljudi, kojih bre i 2/10 mm, ako je glava perfektno ravna, samo se, što bi rekao ovde jedan poznat mehaničar, "lizne" da se presijava kako bi bolje legla na novi dihtung, a za to je i 2/10 mnogo, pre bih rekao da je 2/100 bliže nego to 2/10.
2/10 je ako postoje vrlo blage deformacije, mada je moguće i da je glava bila previše deformisana pa je moralo 2/10, ali klinac nije razmišljao da je ta glava za zamenu, a ne za obradu (a tvoj mehaničar nije ni gledao niti izmerio da li postoje vidljive deformacije).
[ oPEN @ 18.03.2018. 10:52 ] @
nemam dobro iskustvo sa radionicom prema banji, ali bolje neka bude da sam ja jedini jer ako ne bih gledao tako onda bih slobodno mogao da kazem da kod nas nema majstora koji moze da otvori motor i sastave da radi kao nov... a ima tu svega: losih delova, neukih majstora, lose obrade... odnosno onih koji ne znaju da koriste merne instrumente, ali je mehanicar na kraju podjednako kriv kada pristane da sastavi tako nesto.

[ revlo @ 18.03.2018. 11:16 ] @
Kod ravnanja glave najčešći problem je radni sto i stezanje, mora subitorom da se proveri visina glave po svim uglovima, i ako nije dobro stegnuto, oće glava da klecne i ono ga "lizne" ali ukoso ili napravi veću štetu nego vajdu.

[ prvul1 @ 18.03.2018. 12:27 ] @
Dobro ljudi, slažem se da su i mehaničar a i majstor na obradi glave fušarili. Bilo što bilo.

Druga glava je tu. Zadovoljan sam čovekom iz Indjije koji je poslao. E sad nemam neku tehniku da merim, ali se vidi da je skinuo sa motora koji radio (što je i rekao u razgovoru): tu su i svećice - verovatno ga mrzilo da skida, neki šrfovi i neka šina sa strane... Naravno, sve ovo ne mora ništa da znači, polovno je polovno, ali sam ja za sada zadovoljan.

Vidi se da ima mesta za ravnanje glave.

oPEN: Imaš li neki predlog gde da probam u Nišu. Ništa posebno, samo da čovek izmeri stepen deformacije i skine tolko kolko treba? Naravno da, ne snosiš nikakvu odgovornost ako se bilo šta dogodi. A već si zaslužio pivce za opreznost da ne jurnem ka banji :)