[ bordzija @ 04.04.2018. 17:07 ] @
Pozz ide mi zamena svecica na automobilu, blizim se 45.000 km i moram nove da kupim. Pre sam vozio NGK pa bi i sada da uzmem, normalno samo original me zanima. Jel zna neko ko je ovlasceni uvoznik i distriburer NGK?

Hwala unapred.
[ anon334571 @ 04.04.2018. 18:12 ] @
Ja sam naručio preko autology, ali ti pošto si u bg, imaš veliki izbor, samo ja preporučujem ngk iridium ;)
[ Nocni @ 04.04.2018. 19:10 ] @
Originalne su bile u mass company... mass.rs
U Beogradu vjerovatno ima na više mjesta u raznim prodavnicama ali treba se paziti falsifikata.
Nisi rekao koje je vozilo u pitanju ali ima i drugih svjećica koje su odlične. Imaš recimo denso svjećice u toyotinom ovlašćenom predstavništvu... one su malo skuplje ali su vjerovatno, zavisno od modela, možda i bolje od ngk.
[ botr @ 04.04.2018. 19:51 ] @
Denso iridijum za Alfu TS, znacajno jeftinije nego NGK, bile su oko 60e 8 komada, na nekoj akciji.

Za Mass sam cuo lose stvari, bas u vezi svecica, a Euro07 i Sanel su provereni, sto se toga tice, s tim sto Sanel saradjuje samo sa pravnim licima.
[ bordzija @ 04.04.2018. 19:57 ] @
ngk trokrake sam vozio po 50 iljada a ove sada su fabricke original menjaju se na 45.000 km U ovlascenom hyundai servisu ugradjuju sta im padne pod ruku, jednom zamene ulje sipaju mobil 1 drugi put sipaju kastrol pa reko ja sam da nabavim.
[ anon334571 @ 04.04.2018. 20:05 ] @
Ja sam baš na Alfi TS stavio NGK 8 svecica, 4 velike, 4 male, i kostalo me podosta, nego ja ne prelazim mnogo, pre ce godine da ih stignu nego kilometraza :)
[ bordzija @ 04.04.2018. 20:20 ] @
Nikada mi nije bila jasna logika tvin sparkasa pa to samo svecice da zamenis dizes kredit potrosacki :D

NGK je mila majka samo da nadjem original ne zanima me puno cena, ipak se to menja na 45 iljada i nema da boli glava. Nisam klinac sad da isprobavam ove i one svecice, nemam vremena to da radim nisam vise mlad :)
[ Java Beograd @ 05.04.2018. 08:04 ] @
Najbitnije je da je svećica odgovarajuće toplotne vrenosti, i naravno da je orginalna.

Uporedni pregled modela, po toplotnoj vrednosti, ( i po drugim parametrima ) se lako nađe na internetu. Da li je NGK, Denso, Bosch ili neki drugi renomirani brend - nebitno je.
[ anon334571 @ 05.04.2018. 10:11 ] @
Citat:
bordzija: Nikada mi nije bila jasna logika tvin sparkasa pa to samo svecice da zamenis dizes kredit potrosacki :D


Jeste, ali zato dve svecice po klipu daju solidne rezultate u voznji, tj. potrosi svaki atom benzina :)
[ botr @ 05.04.2018. 10:17 ] @
Pa sad, ako za 110 evra treba da dizes kredit ....
[ zeoN_Rider @ 05.04.2018. 10:34 ] @
Citat:
bordzija:
ngk trokrake sam vozio po 50 iljada a ove sada su fabricke original menjaju se na 45.000 km U ovlascenom hyundai servisu ugradjuju sta im padne pod ruku, jednom zamene ulje sipaju mobil 1 drugi put sipaju kastrol pa reko ja sam da nabavim.


Pređi na EYQUEM trokrake ili čevorokrake. Koji je auto u pitanju?
[ bordzija @ 05.04.2018. 11:13 ] @
Lepo sam napisao sta mi treba, ne zanimaju me drugi proizvodjaci narocito ne neki nikadcuo. Samo mi je bitan info ko je generalni uvoznik i distributer za NGK. Najverovatnije cu uzeti u ovlascenom servisu pa sta bude, vidim da se i dalje samo mulja sa delovima. Ionako se nista ne kvari na autu pa mogu barem da se otvorim za svecice.
[ botr @ 05.04.2018. 11:34 ] @
Nema generalnog uvoznika i distributera. Uvozi ih Mass, Euro07, Sanel, Gazela, itd.
[ zeoN_Rider @ 05.04.2018. 11:49 ] @
Citat:
bordzija:
Najverovatnije cu uzeti u ovlascenom servisu pa sta bude, vidim da se i dalje samo mulja sa delovima.


To je moglo i bez otvaranja teme.

EYQUEM su priznati brend i u svim automobilima sam njih koristio čak su bolje i od Champion, Valeo, Bosch ali naš narod je navikao na zvučna imena.
[ bordzija @ 05.04.2018. 11:57 ] @
Bas me briga ko sta koristi, nisam otvorio temu koje svecice da kupim nego ko je uvoznik ngk. Ako nema uvoznika onda uzimam u ovlascenom servisu sta imaju i kraj price. Hvala svima za info.
[ SG kamikaza @ 05.04.2018. 12:14 ] @
Standardno kulturan i komunikativan,razuman pre svega.
[ Java Beograd @ 05.04.2018. 12:55 ] @
Citat:
bordzija:Ako nema uvoznika onda uzimam u ovlascenom servisu sta imaju i kraj price.
Ovlašćeni servisi su predvodnici u prodaji falš robe i falsifikata. Nisu jedini, ali su vodeći.

Na primer, uvali ti "original" filter kabine za 50€, a ti ni ne primetiš da te filtrira no-name od 5 €. Da bar stavi original poljski Filtron.
Ali original kutiju (šatro "prazna ambalaža") ti svakako pokaže, ili je drži u tvom vidokrugu, ili iz te kutije izvadi filter, a malopre u nju ubacio no-name. Sve su to dobro znani "ovlašćeni fazoni".

"Mile donesi iz magacina ... ". A Mile donese Ricambi kutiju sa falsifikatom unutra.

Ušrafi ti svećice, naplati 12€ po svećici, ti izvezeš auto iz servisa, i pojma nemaš da ti ga je, d'izvineš, ušrafio. Niti ćeš išta da primetiš u narednih par godina.



Edit: al' nema veze, nisi ni prvi ni poslednji.

[Ovu poruku je menjao Java Beograd dana 05.04.2018. u 14:06 GMT+1]
[ zeoN_Rider @ 05.04.2018. 13:00 ] @
Citat:
Java Beograd: Ovlašćeni servisi su predvodnici u prodaji falš robe i falsifikata. Nisu jedini, ali su vodeći.


Vala baš, odlično zapažanje zato i ne vozim auto servis.
[ Java Beograd @ 05.04.2018. 13:11 ] @
U 99% "flotnog održavanja" - kompanijski automobili - ide falsifikat potrošnih delova. Ostalo već prema "šac metodi".

Zato što je ovlašćeni vlasnik nekoliko puta uvezao originale, i UVEK može da pokaže pravu, original fakturu za uvoz originalnih delova. I maše njome par godina, pa onda još jednom kupi originalne delove i tako do daljnjeg.

A i ako kojim slučajem postoji "ovlašćeni" koji ugrađuje originale, uvek postoji neko u lancu, od šefa smene, šefa magacina ili majstora koji će da ubudži falš.



Kao kad konobari potkradaju gazdu u otmenom restoranu. Kad donesu otvorenu flašicu Knjaza od 2 deci, a malopre iza šanka ulili Knjaz iz plastke od 2L. I naplate flašicu 120 din.
[ Gost2 @ 05.04.2018. 16:58 ] @
Broj svećica u cilindru kao ni broj “krakova” obodne elektode nemaju nikakve veze sa kvalitetm sagorevanja jer zakoni termodinamike ne dopuštaju da se smjesa zapali dva puta za redom, ali ima veze sa pouzdanošcu sistema jer se njime smanjuje misfaer efekat do koga može doći iz više razloga.
Kod automobila koji se kreću po putevima ovo nije od presudnog značaja. U najgorem slučaju motor će se ugasiti ako svećica zakaže, ili se elektroda odlomi, ali je kod na primer klipnih avionski motora ovo je od velikog značaja jer spašava živote letača.

Dvije svećice po cilindru u automobile se ugrađuje iz komercijalnih pobuda jer lijepo zvuči: twin spak,
moš misliti. Jaka stvar.

Drugim rijecima, nepotrebno je.
[ anon334571 @ 05.04.2018. 17:12 ] @
Vojvodo, twin spark bolje iskorišćava oktansku vrednost benzina. Ne pale se svećice u isto vreme. Velika se pali kad treba a mala kad je otvoren izduvni ventil i ona sagori i ono malo što je ostalo, tako da je pored ekološke strane, dobro i za motor jer manje gareži ostaje.

[Ovu poruku je menjao miltop dana 05.04.2018. u 18:27 GMT+1]
[ Gost2 @ 05.04.2018. 18:40 ] @
Ako se ne razlikuje potrošnja energije megavatnih motora u električnim automobilima od potrošnje kuhinjskih bojlera, uzaludno je očekivati poznavanje termodinamičkih procesa motora SUS.

Šta to rade “mala” i “velika” svećica u istom kompresionom prostoru i kolika je energija potrebna da bi se izvršilo dogorevanje nesagorive korisne materije od preostala 2 do 3 procenta u adijabatskom, kompresiono rasterećenom prostoru znaju jedino PR menageri proizvodjča motora sa 2 svećice po cilindru.
Čudno da ih Japanci nijesu provalili.
[ anon334571 @ 05.04.2018. 18:46 ] @
Tebi lakše ulazi u d nego u g izgleda. :) Ima na internetu mnogo članaka o twin spark motorima. Mislim da ih je i ford u prošlosti pravio, a ko ih je izmislio, ne znam. Uglavnom, praksa kaže svoje a to je sledeće: Stavi velike svecice nove a male neispravne i probaj da vozis i da cujes motor, moze da se vozi ali se daleko vise cuju ventili i ostali elementi, a kad rade svih 8 motor samo šušti. Pitaj nekog mehaničara pa nek ti objasni. Ja verujem da si ti školovan, ali praksa je praksa ;)
[ bordzija @ 05.04.2018. 19:00 ] @
Java beograd vidi se da nikada nisi bio u ovlascenom servisu. Kada predas kljuceve na portirnici, automobil nestaje i ti nemas pravo pristupa delu servisa u kome se radi. Mozes eventualno ponekad da virnes iz daljine. Ja iskren da vam budem, mislim da i ne menjaju te filtere jer zadnji put kada sam proveravao bio je crn kao ugalj.

Opet kada oni ugrade te svecice imam garanciju od godinu dana.

Kupio sam bas danas filter klime i filter vazduha motora, japanparts za motor je 900 dinara a za klimu 800. Polenski NE HVALA! :D Na istom mestu sam pitao za NGK svecice su 1000 dinara po komadu.

[ zeoN_Rider @ 05.04.2018. 19:12 ] @
Citat:
bordzija NGK svecice su 1000 dinara po komadu.


Džabe.
[ bordzija @ 05.04.2018. 19:17 ] @
Pa zato mi se i ne uzima... Bolje ovlasceni slamperaj pa nek ide zivot. Mozda ih zamenim u hrvatskoj kada budem isao oni su posteni u EU :D
[ Java Beograd @ 05.04.2018. 20:05 ] @
Citat:
bordzija:Java beograd vidi se da nikada nisi bio u ovlascenom servisu. Kada predas kljuceve na portirnici, automobil nestaje i ti nemas pravo pristupa delu servisa u kome se radi.
Nisi pažljivo čitao šta sam napisao. Kažem, on ti ušrafi "nešto" šta naplati kao originalni deo - svećicu, i tebi ostaje da izvezeš auto iz servisa. A zapravo kasnije skapiraš "da ti ga je ušrafio".

Da, bio sam u ovlašćenom servisu, dok si ti još vozio trotinet.
[ anon334571 @ 05.04.2018. 20:09 ] @
Ne znam koliko je pametno, polovan auto od 10 godina voziti u ovlašćeni servis. Kažem onako, ne znam tvoj slučaj. Ali svaki auto koji zabasa u deceniju, treba voziti kod "svog" majstora, kakav god da je, znaš posle kome da piješ krv. A ovi u ovlašćenom servisu više vode računa o birokratiji i papirima nego o poslu. Ja kad sam vozio svoj auto u "ovlašćeni" servis, samo su me mrko pogledali i zakazali termin za posle mesec dana. Ja naravno nisam otišao. Delove sam sam nabavio , izručio majstoru u garažu i rekao nameštaj :)
[ Java Beograd @ 05.04.2018. 20:11 ] @
A i brate, u taj Hundai ušrafi koju god hoćeš svećicu - isto mu je.
[ botr @ 05.04.2018. 20:13 ] @
1.000 dinara za svecice bas i nije dzabe, zavisi koje su, ali to je od prilike ok cena. Ja za Megana placam 400-500 dinara, isto NGK.
[ Java Beograd @ 05.04.2018. 20:20 ] @
Citat:
miltop:Ne znam koliko je pametno, polovan auto od 10 godina voziti u ovlašćeni servis.
Ima mnogo specijalizovanih servisa, koji rade samo jedan brend. Uglavnom su tu vlasnici koji se kvalitetom i poštenjem trude da zadobiju redovnu klijentelu, čime sebi obezbeđuju egzistenciju u oštroj konkurenciji.

Nije nikakva mudrost za njih da nađu dovoljno kvalitetne zamenske delove od svojih redovnih dobavljača. Tim pre, što zaista i ima čitav spektar proizvođača, koji zadovoljavaju visoke norme.

Valja se raspitati, naći "svoj" pouzdan servis, i zaobići i "ovlaštene" i "svaštare".

"Ovlašćeni" ionako zarađuju na kompanijskim automobilima, automobilma pod lizingom i pod garancijom. Dovoljno za njih.
[ zeoN_Rider @ 05.04.2018. 20:23 ] @
Citat:
Java Beograd

Nije nikakva mudrost za njih da nađu dovoljno kvalitetne zamenske delove od svojih redovnih dobavljača.


100% tačno, na primer za Reno sam pazario aftermarket farove "Depo", ne da su bolji nego "Valeo" nema šta da traži a proizvođač Depo je negde u Aziji.
[ anon334571 @ 05.04.2018. 20:27 ] @
Ja sam išao u Kruševac u Deltin ovlašćeni servis za fiat i ostala italijanska vozila i prošao sam kao bos po trnju, samo za dijagnostiku mi uzeli 2000 din i zakazali neki šuntavi termin za mesec dana ne sećam se koliko beše para ali znam da je bilo mnogo. I ja sam kupio delove i odvezao alfu kod dečka po preporuci, tako da mi je veliki servis izašao oko 200 evra a kod delte je bilo negde oko 400 evra tako negde je bila razlika. Ne znam, ja ne vozim puno, ali za sad je sve ok, prešao sam tek par hiljada km.
[ bordzija @ 05.04.2018. 22:08 ] @
Za koreance je to malo zaebano, tek od skoro se ozbiljno kupuju i voze, do pre 7-8 godina su to bile najobicnije imitacije automobila. Danas je to ozbiljan automobil koji je pretekao ove trovacnice vw audi. U principu se nista ne kvari pa mi i nije zao da dam neku paru vise u ovlascenom servisu za redovne servise. Da je nesto ozbiljnije, verovatno bih potrazio nekog majstora kvarishu ali najverovatnije bi ga zalivadio.

Moj moto je kupi nov auto koji se nece kvariti 150.000 km i samo placaj servise a kroz nisku potrosnju se to vrati. 4,5 litara otvoreno, 5,5-6 litara po gradu benzina pa mislim stvaaarno. Pre toga sam vozio vw koji je gutao 12-13 po gradu mislim danas se vozim i samo smeskam.
[ Gost2 @ 06.04.2018. 10:33 ] @
“Teorija” da će dvije ili više svećica po cilindru doprineti boljem i efikasnijem radu motora SUS je smiješna. Na nju mogu nasjesti samo oni kojima obrazovanje i škola nijesu jača strana.

Pitanje postavljeno u ovoj temi u kojoj se traži originalni i kvalitetni prozivod je mnogo složenije od stava koji nameću razni PR menageri proizvodjača motora, a čije je značenje tehnički obrazovanim ljudima potpuno jasno.

Svedoci smo prezentacija na kojima razni polukvalifikovani stručnjaci pokušavaju da objasne razliku između originala i kopije. Nažalost, svojim krajnje nestručnim ali nametljivim pristupom, uspjevaju da animiraju dobar deo javnosti.

Poređenje svećica “na oko” nikako ne donosi riješenje. Danas postoje štamparske metode koje po spoljasnosti dočaraju “bolji” kvalitet proizvoda no što je u originalu.

Isto je i sa svijećicama najvećeg i najboljej japanskog (i svijetskog) proizvođača NGK. Zahvaljući kvalitetnoj štampi koja doprinosi “boljem” spoljašnjem izgledu svećica često se original zamjeni kopijom, a tek se, nažalost naknadno u eksploataciji, ispostavi prava vrijednost proizvoda. Nedostatak najskupljih elemenata, platine i iridijuma, koje kopija ne sadrži pokaže se tek u eksploataciji.

Po spoljašnjem izgledu ni proizvodjač originala ne umije razlikovati svoj proizvod od kopije. Tek se detaljnom analizom i ispitivanjem ova razlika uočava.

Na tržištu kakvo je i ovo srbijansko gde se samo gleda proći što jeftinije (od atumobila pa sve do mesa u samoposluzi) mala je vjerovatnoća da će opstati trgovac koji prodaje originalne svećice i originalna motorna ulja.
[ vladd @ 06.04.2018. 10:45 ] @
Ne diraj u VAG, svetu kravu Balkana

Zamenu svecica bih sam odradio, koji god da je auto u pitanju. davati 20-22 evra za radni sat ovlascenom servisu, za relativno prostu aktivnost je malo bahato, a ocekivati nekakav kvalitet, narocito u Hyundai servisu je previse glupo.

Elem, bolje utrositi novac na iridijumske svecke nego baciti pare.
[ zeoN_Rider @ 06.04.2018. 10:59 ] @
Sve što vlasnik vozila ume da uradi a pri tome ima i alat a i prostor, treba da uradi. Čuj menjanje svećica u servisu??

[ bordzija @ 06.04.2018. 10:59 ] @
Generalno se nikada ne treba uplitati u neku zdravu logiku kada su u pitanju italijani poznati fusheri i trikmajstori. Od njih priznajem samo motor 1.3 jtd koji kroz potrosnju nadoknadi sve menadzerske i inzenjerske propuste na celom automobilu. To je jedina odrziva konstrukcija kada su italijani u pitanju. Ovo sve ostalo ramena od aluminijuma pa remont kugli, spona, zamena pojedenih guma, centriranja trapa itd sto ide uz bilo koju alfu necu ni da komentarisem - 90% automobila tog proizvodjaca je poluispravno u svakom trenutku na nasim razdrndanim putevima. Dve svecice po cilindru je samo slag na tortu genijalnosti italijana. Identicno kao i svi multipraktik uredjaji bez kojih se ne moze i valja ih sto pre kupiti a stare ispravne baciti.

Kada pomislim na alfu, uvek se setim jednog tiganja koji mi je kupila mama. Kaze to ti je najsavremenije sada, ima sloj keramike ma fantazija. Ja uzmem onaj tefal star skoro deset godina i bacim. U toku dana ja ajde da ga isprobam, da isprzim dva jajeta na oko kad ono jaja ostala zalepljena na tiganju za sva vremena. Ja brzo do kontejnera a neko odneo djubre.

@Zeon Rider nije problem u zameni svecica nego u kvalitetu istog. Ko se jednom opekao i kupio fals svecice zna o cemu pricam.
[ zeoN_Rider @ 06.04.2018. 11:07 ] @
Citat:
bordzija

@Zeon Rider nije problem u zameni svecica nego u kvalitetu istog. Ko se jednom opekao i kupio fals svecice zna o cemu pricam.


To je tačno ali kao sve u životu treba biti u priči, znači na neki način družiti se sa majstorima tj. mehaničarima pa i uvek biti obavešten.
[ Java Beograd @ 06.04.2018. 12:45 ] @
Citat:
bordzija:Danas je to ozbiljan automobil koji je pretekao ove trovacnice vw audi.
E nek si nam objasnio da je Hundai 20 ozbiljan automobil koji je pretekao Audi !

Siroma' AUDI, ostao bez tržišta nakon pojave hundai 20 !
[ zeoN_Rider @ 06.04.2018. 12:53 ] @
Citat:
Java Beograd
Siroma' AUDI, ostao bez tržišta nakon pojave hundai 20 !


I Volvo neka se stidi.
[ bordzija @ 06.04.2018. 15:05 ] @
Ko je ono sada vlasnik volvoa? Kinezi ili? Hyundai Kia saranili vw audi, na svakom novom salonu automobila vw inzenjeri se preobuku u turiste sa havaja i trce da pipkaju i fotkaju automobile na kia&hyundai standovima

Zavrsio se period bezbriznosti za nemce.

Opet da ponovim, nikakvih problema nemam u inostranstvu po putevima, samo po ovim gudurama po Srbiji.
[ vladd @ 06.04.2018. 17:54 ] @
Znate sta obozavaoci svete krave, vise volim novog I20 da zvrnda ulicama Beograda, nego raspale audije koje gologuzija kuouje da bi se osetila bitna, sa bar polovinom raubovanih delova, polovnim gumama i dobro udomljenim katalizatorima...ali punog srca nebeskog osecaja
[ Java Beograd @ 06.04.2018. 18:50 ] @
Citat:
vladd: Znate sta obozavaoci svete krave, vise volim novog I20 da zvrnda ulicama Beograda, nego raspale audije koje gologuzija kuouje da bi se osetila bitna, sa bar polovinom raubovanih delova, polovnim gumama i dobro udomljenim katalizatorima...ali punog srca nebeskog osecaja :)

Čuj, novi I20 naspram raspalog Audija - jasno je šta je bolje.

Ali, nisu baš svi Audiji raspali. Novi I20 naspram 5-6 godina starog, normalno održavanog Audija - nema šta da se priča, uporedi cene, biće ti sve jasno.
[ zeoN_Rider @ 06.04.2018. 18:52 ] @
Citat:
Java Beograd

Novi I20 naspram 5-6 godina starog, normalno održavanog Audija - nema šta da se priča, uporedi cene, biće ti sve jasno.


Ili Volvo-a.
[ bordzija @ 06.04.2018. 20:53 ] @
Sirotinja je uvek tezila da pliva u luksuzu i glamuru usled nedostatka samosvesti i zdravog razuma. To vam je jednostavno zacarani krug iz koga nema beganja.

Ps: Normalno odrzavani audi star 5-6 godina ima ne manje od 250.000 realnih km u najboljem slucaju, drugo je to sto sirotinja zamislja kako je sediste pojeo moljac a volan izgrizo pas.
[ Java Beograd @ 08.04.2018. 09:12 ] @
Citat:
bordzija: Normalno odrzavani audi star 5-6 godina ima ne manje od 250.000 realnih km u najboljem slucaju
Jesi li ovo sam smislio ili ti je neko pomogao ?

Moj komšija, kupio novog Audija u Beogradu, pre 7 godina, i evo prešao je oko 80.000 km.
[ HoT_Steppa @ 08.04.2018. 10:49 ] @
Ovo je tvrdoglavost u drugu krajnost. Sa jedne strane imamo ljubitelje dobrO autO marke FolCvagen a sa druge one koji ne priznaju polovan luksuz. Neću da mirišem sedište sa tuđim prdežima makar vozio Dačiju sindrom. I to sve na IT forumu gde se skuplja pod pretpostavkom malo učeniji svet.
[ Java Beograd @ 08.04.2018. 12:43 ] @
Vozi, zemljače, Dačiju sindrom. Niko ti ne brani, široko ti polje.
[ zeoN_Rider @ 08.04.2018. 13:02 ] @
Ja bih tu Dačio u prvi kanal, to je toliko neudoban auto a šatro Reno.
[ anon334571 @ 08.04.2018. 15:25 ] @
Ne znam dal su dobri ili losi, ali vlasnici golfova su generalno neka auto sekta, pretiču sve redom, uvek me pretekne neki golf, pa makar vozio i 150 i to u naseljenom mestu. Samo golfovi voze ko poludeli i da je zastoj u saobracaju, prvi koji ce da ti se nacrta preko pune linije je golf, vala kao da ih Hitler pravio :D
[ bordzija @ 08.04.2018. 15:57 ] @
Te sto vidis u golfovima samo trenutno imaju manjih finanCijskih problema, inace bi vozili bmw i audi :D
[ Java Beograd @ 08.04.2018. 17:10 ] @
A, šta, kad bi ti imao kintu, ne bi vozio BMW ?! Nego bi drljao I20, iz principa.
[ bordzija @ 08.04.2018. 17:18 ] @
Iz principa bi i dalje drljao i20 po gradu kao i do sada, dao bog malo sveta da vidis i sta je ekonomisanje. Da ima nesto manje sa jos manjom potrosnjom ali nema. U Srbiji i dan danas nije resena misterija zasto svaki a6 ima 400.000 km posle nekoliko godina upotrebe.
[ anon334571 @ 08.04.2018. 17:42 ] @
Ja volim audi, ali mi nisu jasni ovi koji kupuju audi sa 20 godina starosti, to je kanta :)
[ Java Beograd @ 08.04.2018. 18:33 ] @
Citat:
bordzija:Iz principa bi i dalje drljao i20 po gradu kao i do sada, dao bog malo sveta da vidis i sta je ekonomisanje. Da ima nesto manje sa jos manjom potrosnjom ali nema.

A zamisli samo one budale koje voze Bentlija ! Ili, nedajbože Maserati. Budale ! Pazi, imaju para da plate i šofera, ali jok, šatro nemaju para da kupe I20. Foliraju se da im je bolje u Bentliju / Maseratiju ili nedajbože u Rols Rojsu.

Nikako da skapiraju da I20 najbolji auto na svetu ! Naravno, posle moskviča.

https://www.youtube.com/watch?v=sLfLXdPRgQM&t=12

Ma ni ja nikad ne bih koristio Bentli. Iz principa.
[ HoT_Steppa @ 08.04.2018. 18:35 ] @
Citat:
bordzija:
Da ima nesto manje sa jos manjom potrosnjom ali nema.


[ zeoN_Rider @ 08.04.2018. 18:36 ] @
Citat:
Java Beograd: :)
Naravno, posle moskviča.


Ne, posle spačeka.
[ anon334571 @ 08.04.2018. 20:01 ] @
Pričajte vi šta 'oćete al ja kad vidim jugića meni sve toplo oko srca. Znaš da je vlasnik poštenjačina.
[ zeoN_Rider @ 08.04.2018. 20:24 ] @
Pogotovo kada ugrade plin.

[ anon334571 @ 08.04.2018. 20:39 ] @
Š'o bi rekli bosanci, fula malo :D
[ bordzija @ 08.04.2018. 21:08 ] @
Citat:
HoT_Steppa:
Citat:
bordzija:
Da ima nesto manje sa jos manjom potrosnjom ali nema.



Ti trocilindricni mikseri me ne zanimaju, narocito ne nesto iz vw kuhinje gde su svi podaci o potrosnji lazni. Moj uslov je za gradski auto jednostavan: 1200 ccm, 4 cilindra, 16 ventila, sto manja potrosnja do 5 litara po gradu i da krila budu gvojzdena i naravno da se ne kvari nista do 150.000 km :D

I naravno da nije vise od 10 soma ako ga ukradu ili olupaju na ulici.
[ bordzija @ 08.04.2018. 21:18 ] @
E sad zamisli budalu koja ce da da 15000 evra na ovo vw govance sa trocilindricnim motorom? Pa treba da ga vozi 20 godina kako bi isplatio razliku datu u startu. Da uzme obican ima da se vozi besplatno 10 godina za tih 5000 evra koliko kosta vise verzija sa cng. I upecaju se ljudi i kupe, da ne verujes.
[ bakara @ 08.04.2018. 21:26 ] @
Citat:
bordzija: Ti trocilindricni mikseri me ne zanimaju, narocito ne nesto iz vw kuhinje gde su svi podaci o potrosnji lazni. Moj uslov je za gradski auto jednostavan: 1200 ccm, 4 cilindra, 16 ventila, sto manja potrosnja do 5 litara po gradu i da krila budu gvojzdena ...

U cemu je fora da krila budu gvozdena?

Kakav to uticaj ima na voznju?
[ bordzija @ 08.04.2018. 21:32 ] @
Ima uticaj kod gradskog auta da kada se naslonis branikom, on pogura i polomi krilo. Ne odmah ali se vremenom pojave naprsline i pri vecim brzinama krilo samo odleti u voznji. Danasnji automobili su jako mekani nije to ko nekada sto se pravilo. Ja recimo forda nebi nikad u zivotu kupio jer samo pipnes branik a on se raspe po ulici. Ja kada sam kupovao nov auto, gledao sam i koje ulje sipa fabrika. Nisam sad neki manijak ali to sam za par dana prostudirao, nisam ni isao do salona, samo sam trazio ponudu i pustio lovu. I super sam zadovoljan!

[ bakara @ 08.04.2018. 21:42 ] @
Ti si nesto pobrkao...ford ima metalna krila, a ovom renou krilo nije puklo samo od sebe a nece ni da pukne ako se malo pogura jer je napravljeno da moze da se udari u njega i da ne bude nista.

Plasticna krila sluze isto cemu i plasticni branici, da absorbuju udar da ne moras ici kod limara, cak i ako puknu ne moras kod limara.
[ zeoN_Rider @ 08.04.2018. 21:45 ] @
Citat:
bakara

Plasticna krila sluze isto cemu i plasticni branici, da absorbuju udar da ne moras ici kod limara, cak i ako puknu ne moras kod limara.


Iz sličnog razloga više nema farova koji imaju stakleni prednji deo.
[ bordzija @ 08.04.2018. 21:49 ] @
Pa i napisao sam gore kod forda branik puca kao da je od stakla i raspe se po ulici usled katastrofalne plastike koju koriste. A kako je puklo ovo krilo kod megana? Samo od sebe ocigledno a branik netaknut? Mom komsiji je redovno pucao taj cosak ispod soferke kada se negde nasloni branikom. I kakva je ta plastika posle jedno 5-6 ili 10 godina pecenja na suncu? Svako nek kupuje sta mu se svidja, ja imam neku svoju logiku.


Zeon nesto se ne secam da smo polirali staklene farove? Danas svaki drugi auto muljav ili ide svakih godinu dana na poliranje farova.
[ zeoN_Rider @ 08.04.2018. 22:03 ] @
A što bi polirali ako su stakleni?
[ HoT_Steppa @ 09.04.2018. 08:07 ] @
Citat:
bordzija:
E sad zamisli budalu koja ce da da 15000 evra na ovo vw govance sa trocilindricnim motorom? Pa treba da ga vozi 20 godina kako bi isplatio razliku datu u startu. Da uzme obican ima da se vozi besplatno 10 godina za tih 5000 evra koliko kosta vise verzija sa cng. I upecaju se ljudi i kupe, da ne verujes.


Kakvo pecanje? Potrošnja je tačna, 2.9 kg metana na 100 km, što je 2.9*95=275 din. Ko je pominjao nov auto? Drugo, ako baš hoćeš nov kupi bilo koji 1.2 16V i sam ugradi metan.
[ bordzija @ 09.04.2018. 10:07 ] @
Kada je vw grupacija u pitanju, informacije o potrosnji goriva su uvek lazne. Zastarela tehnologija ako oni kazu 2,9 kg metana onda slobodno racunaj 6 kg metana na 100 km. Ne zanimaju me nikakvi gasovi, moj automobil trosi 4,5 litara benzina na otvorenom, 5,5-6 litara grad.
[ Nebojsa Milanovic @ 09.04.2018. 10:58 ] @
bordzija smanji malo doživljaje, naročito u vezi I20 koji je jedan od prvih jeftinih konfekcijskih automobila.

Pisalo se o njemu dosta na ES-u pre desetak godina kada se pojavio, hvalio sam ga u smislu da je doneo nisku cenu u taj segment automobila, što je nateralo i ozbiljnije proizvođače, posebno VW ali ne samo njega, da spuste cene.

Taj motor koji imaš u I20 je Hyundai Kappa 1,2 16V, o njemu sam dosta pisao u pozitivnom smislu, naročito po pitanju karakteristika snage, niskih troškova održavanja i slično.

Međutim, ako pogledaš detaljnije, nijednom se nije pomenula potrošnja kao njegova pozitivna karakteristika, štaviše, on ima jednu od najvećih potrošnji u toj klasi, otud i potiče ta solidna snaga za klasu i godište.

Još nešto, iako bih ga svrstao među najveće trošadžije, to mu nije najlošija osobina, pošto tu razlike nisu velike. Veća mana mu je zaista velika buka koja potiče od aluminijimskog bloka, razvoda lancem i loše izolacije (naročito kod i10, i20 je tu nešto bolji).

Što se tiče potrošnje konkretno, VW 1.6 16V od preko 110KS troši manje od tog Hyundai-ja, pri istoj vožnji naravno.
[ HoT_Steppa @ 09.04.2018. 11:15 ] @
Citat:
bordzija:
Kada je vw grupacija u pitanju, informacije o potrosnji goriva su uvek lazne. Zastarela tehnologija ako oni kazu 2,9 kg metana onda slobodno racunaj 6 kg metana na 100 km. Ne zanimaju me nikakvi gasovi, moj automobil trosi 4,5 litara benzina na otvorenom, 5,5-6 litara grad.


5 kg metana troši Zafira ili Multipla, duplo teži automobili od ovih malih. Potrošnja za Škodu Citigo je tačna, evo potrošnje od samih vozača:

https://www.spritmonitor.de/de...tml?fueltype=4&powerunit=2
[ bordzija @ 09.04.2018. 11:23 ] @
To o potrosnji je totalna laz, u zivotu nisam vozio nesto tako stedljivo kao ovaj automobil. Jednostavno na otvorenom pri brzini od 60 kmh trosi 4,5 litara, pri brzinama od 80 kmh trosi 5 litara a u gradu trosi 5,5 do 6 litara benzina na 100 km. Pod grad racunam centar beograda a ne tamo neke seljane i periferije. Ako ukljucis klimu dodaj jos pola litra na potrosnju. Od prvog dana sipam do vrha i svaki put izracunam prosecnu potrosnju.

Kada sipam u bosni ili bilo gde drugde gorivo koje je mnogo bolje nego u srbiji, sa punim rezervoarom prelazim 700-750 km dok kada sipam u srbiji auto predje jedva 500 km. E u tom grmu lezi zec sto se tice potrosnje. U srbiji je najlosije gorivo u regionu i jedno od najskupljih. Evo doputovao sam u zemlju pre nedelju dana i jos se vozim sa tim gorivom.

Izolacija je kao po ps-u, motor se ne cuje do 120-130 kada pocinje da se cuje ali to i nije bitno kada su svuda ogranicenja do 120 na autoputevima. Vozio sam ga i 170 ali samo ako se mora tj zuri. Pri brzini 140 kmh autoputa trosi fenomenalnih 6,9 litara na 100 km!

I jeste taj motor nesto najsavremenije sto postoji danas, nikakvi trocilindricni mikseri koji se uvaljuju ljudima iza kojih se krije samo stednja materijala i nista drugo. O laznim podacima o potrosnji necu ni da pricam, svako je imao posla barem jednom u zivotu sa tim mikserima.

Bas vw koji sam 15 godina vozio pre ovog auta, savrseno ispravan i odrzavan je trosio skoro duplo vise goriva nego sto je pisalo u papirima. Ne hvala nemackoj industriji, dizelima, plinovima, cng palcima i ostalim alternativama.
[ Nebojsa Milanovic @ 09.04.2018. 11:59 ] @
bordzija, raspitaj se malo, Hyundai je popio teške kazne baš zbog lažiranja potrošnje, a taj 1.2 16V kappa motor je jedan onih koji je najviše citiran kao motor koji troši više od deklarisanih vrednosti. Ja mu to ne zameram previše jer je i jači od deklarisane snage, pa mu dođe na isto.

Razlog je što je tehnologija tog motora stara 15-20 godina i sa njom je prosto nemoguće postići veći koeficijent iskorišćenja, odnosno manju potrošnju za tu snagu.

VW trocilindrični je apsolutno najsavremeniji motor u klasi koji solidno ide i malo troši i bez turbine, a isti taj pod nazivom 1.0TSI je uz Ford 1,0 turbo trenutno najbolji motor u klasi.

[ bordzija @ 09.04.2018. 13:18 ] @
Popili su kaznu zato sto su reklamirali automobile a ispod stavili samo potrosnju od crdi dizelasa sto je bila klasicna obmana kupaca. Pre 10 godina si pisao jedno a danas potpuno drugo, nije lose nekada prelistati svoje komentare. Prvo si pisao kako su to najsavremeniji motori danasnjice i objasnjavao a danas pricas nesto sasvim drugo. Izgleda da si se predomislio ili su nemci izbacili super stedljiv motor koji ne zagadjuje?
[ Nebojsa Milanovic @ 09.04.2018. 13:37 ] @
Nisam pisao ništa drugačije nego danas, samo sam akcentovao ono što sam i sada prvo pomenuo, a to je da je koncern Kia-Hyndai tada pre desetak godina uradio ogromnu stvar, a to je da je drastično snizio cene po klasama.

Prvo je to učinio sa i30/Ceed, pa onda sa i10, pa sa i20. Sva ta tri auta su solidni i u trenutku svog pojavljivanja drastično jeftiniji od konkurencije.

Onaj ko pomisli da sam "onda pisao jedno a danas drugo" je površan i ne razlikuje pojmove

1. Kvalitet U ODNOSU na cenu
2. Apsolutni kvalitet

...i ovo je poslednji put da to objašnjavam:

Ranije sam više pisao o prvom pojmu jer je razlika u ceni bila drastična i ona je kod velikog broja kupaca opredeljivala kupovinu. Ceed 2.0CRDI je koštao 21.000, a Golf V 2.0 TDI sa istom opremom 33.000 EUR, što je toliko velika razlika da poređenje po apsolutnom kvalitetu nema svrhe da se pravi.

Međutim, od tada su Korejanci dizali cene a pravili samo simboličan napredak u kvalitetu i tehnologiji, dok su Nemci obarali cene i pravili značajne skokove u tehnologiji.

To je dovelo do toga da se cene skoro izjednače => što dovodi do poređenja po kriterijumu pod 2).

A tu Korejanci nemaju šta da traže, I20 je dobar primer toga.
[ bordzija @ 09.04.2018. 14:04 ] @
Da da kako da ne, vw je odjednom otkrio toplu vodu :D

Citat:
Nebojsa Milanovic:ali taj motor je i inače najekonomičniji u klasi. Imaš na netu dosta o tome na koje sve načine je to kod njega postignuto, najsavemenijom konstrukcijom, olakšavanjem pokretnih i nepokretnih delova, upotrebom specijalnih antifrikcionih finiša i premaza u unutrašnjosti itd.


http://www.elitemadzone.org/t417252-0
[ Java Beograd @ 09.04.2018. 14:18 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic:bordzija smanji malo doživljaje, naročito u vezi I20 koji je jedan od prvih jeftinih konfekcijskih automobila.
Mala korekcija: I20 je najjeftiniji najkonfekcijski automobil.

Meni se sviđa kako bordžija voli svoje čedo, pa uživa, pa ga tetoši, pa ga poredi sa svim drugim - i eto, SVI drugi su totalni propast, ali samo je I20 naj, naj.

Ne bi bordžija Forda ni u ludilu, Renoa se gadi, BMW nebi iz principa, Audi je fuj, a VW ne bi jer mnogo dimi. Onomad sam ga pitao za Bentli, ali avaj, prinicipi su principi, I20 je ispred Bentlija.

Žao mi ga samo, jer smo posle puno postova na više tema skapirali da su ga u ovlašćenom servisu godinama potkradali - uredno naplaćivali pun servis, a izgleda da su samo ulje menjali. A možda ni ulje nisu, jer je moguće da su proverili i zaključili da ne mora da se menja.
[ Nebojsa Milanovic @ 09.04.2018. 14:18 ] @
@ bordzija, tada je taj motor tek izašao i normalno je da je najviše napisa o njemu, kao i o svemu novom, bilo nekakvo prepakivanje reklamih napisa proizvođača.

To je u velikoj meri i tačno, ali danas, kada je taj motor 10 godina u ekspolataciji, ima mnooogo pouzdanijih iskustava o njemu nego u to vreme ili čitajući ono što je fabrika rekla.

Evo ja sam jedan od prvih koji je govorio da je taj motor bučan, ali i dan danas praktično niko osim ADAC-a to nije napomenuo u svom testiranju. Da sam mogao duže da ga probam pre kupovine već samo to bi me odvratilo.
[ bordzija @ 09.04.2018. 14:45 ] @
Ne znam samo sto pokusavate trocilindrase da proturite kao nesto revolucionarno narocito ne iz vw kuhinje koja je poznata po tome da su im motori isti po 15 godina bez ikakvih poboljsanja. U stvari jedino modernizuju reklame. Zna se da trocilindrasi trose vise goriva i da im je vek eksploatacije znatno kraci. Jos ako je to jedna vw audi prevarantska grupacija koja je muljala sa kolicinom izduvnih gasova a zna se zasto su to radili jer su im motori starije generacije a samim time trose mnogo vise goriva od deklarisanog. Tu je kraj konstruktivnog razgovora i krece se u fantaziranje. Nemci su daleko zaostali za japanskim i korejskim automobilima i morali su da spuste cene svojih poluproizvoda.

Kad je trocilindricni agregat bio za nesto? Nikada a mozda ni tada.Obavezan nemiran rad, buka, povecana potrosnja i smanjen vek trajanja. To su osnovne karakteristike trocilindrasa i to ce vam napomenuti svaki masinac koji ima tri ciste. Van svake pameti je dizati trocilindrasa u nebesa. To je samo osakacen agregat i nista vise. Nebi me cudilo da se pojave sa najnovijim dvotaktnim motorom u kakvom su ocaju.

Ja sam vrlo praktican, mene ne zanima dizajn & reklame vec cena, kvalitet i potrosnja. Ako je meni automobil bez ikakvih modifikacija jeftiniji od autobuske karte, to je za mene pun pogodak!

Bajdvej motor sa unutrasnjim sagorevanjem je do krajnjih granica usavrsen jos krajem 90tih godina a ovo danas su samo finese i marketing.
[ bakara @ 09.04.2018. 21:46 ] @
Mene i dalje zanima kako se to fordu raspadaju krila kad su mu krila metalna
[ Gost2 @ 10.04.2018. 05:46 ] @
Sa srbijanskim gorivom se jedva prijeđe 500 km sa punim rezervoarom goriva?

Računam da se ne vozi na rezervi pa je korisna zapremina rezervoara u tom slučaju u i20, 40 litara benzina (45 minus 5 koliko je rezeva).

Po kojoj je to matematici prosječna potrošnja, kako se tvrdi, 4,5 L (najvise 5,5 do 6 L)na 100 km?
Mozda Bačevićevoj (teeth)

Odakle vam ideja da je u Srbili loše gorivo? Svi sprovedeni testovi pokazuju da je u Srbiji kvalitetno (u najgorem slučaju jednako sa najboljim medju susjedima) gorivo i jedino je u okruženju gorivo sa strogo kontrolisanim prometom i kvalitetom pa ne treba da čudi da se vlasnici novijih automobila baš u toj BiH odlučuju na 50 i više kilometara nepotrebne vožnje samo da bi gorivo natankovali na Gazpromovim i NISovim pumpama koja se gorivom snabdevaju iz srbijanskih skladišta.

[ Java Beograd @ 10.04.2018. 07:36 ] @
Citat:
Gost2: Odakle vam ideja da je u Srbili loše gorivo? Svi sprovedeni testovi pokazuju da je u Srbiji kvalitetno ...
'Oće da kažu da je njihov auto super - extra - ultra - giga, ide 200 na sat (u trećoj) a troši manje od 2l/100. Nego, ovo naše gorivo ...

Ja menjam filter goriva, po preporuci proizvođača, na 20.000 km. Dva puta sam brusiliom sekao staro kućište, da vidim šta se nakupilo u filteru. A filter - čist ko suza ! Glatko sam mogao još 20.000 km da pređem.
Prošao sam celu Evropu mojom Lanćom, jednako ide, jednako troši, jednako vuče bez obzira da li sam sipao u Francuskoj, Holadniji, Nemačkoj, Italiji, Španiji ... ili Srbiji.
[ bordzija @ 10.04.2018. 08:29 ] @
Citat:
Gost2:
Sa srbijanskim gorivom se jedva prijeđe 500 km sa punim rezervoarom goriva?

Računam da se ne vozi na rezervi pa je korisna zapremina rezervoara u tom slučaju u i20, 40 litara benzina (45 minus 5 koliko je rezeva).

Po kojoj je to matematici prosječna potrošnja, kako se tvrdi, 4,5 L (najvise 5,5 do 6 L)na 100 km?
Mozda Bačevićevoj (teeth)

Odakle vam ideja da je u Srbili loše gorivo? Svi sprovedeni testovi pokazuju da je u Srbiji kvalitetno (u najgorem slučaju jednako sa najboljim medju susjedima) gorivo i jedino je u okruženju gorivo sa strogo kontrolisanim prometom i kvalitetom pa ne treba da čudi da se vlasnici novijih automobila baš u toj BiH odlučuju na 50 i više kilometara nepotrebne vožnje samo da bi gorivo natankovali na Gazpromovim i NISovim pumpama koja se gorivom snabdevaju iz srbijanskih skladišta.



Pa lazu jednostavno, placeni marketing, nije valjda da i ti verujes u predizborne kampanje? Em reklamiraju automobile em nisov buckuris koji se prodaje po evropskim cenama a plate nam kao u bangladeshu. Sta bi bilo da su realno testirali i objavili da automobil trosi 30% vise goriva? U koje gluposti ste vi spremni da poverujete, dovoljno je da se prikaze na televiziji cc.
[ Java Beograd @ 10.04.2018. 08:43 ] @
Nemam ja šta kome da verujem nego samom sebi i svojim očima.

Kao što rekoh, filter goriva posle 20.000 sam svojim očima gledao, a metodom čep-čep TAČNO znam koliko moj auto troši, u kojim uslovima vožnje.
[ bordzija @ 10.04.2018. 09:13 ] @
Drago mi je da si zadovoljan ja kvalitetom benzina u Srbiji nisam. Mozda je domace gorivo dobro za stojadina i juga. Sto se nafte tice, slobodno pitaj taksiste sta misle o kvalitetu.
[ Java Beograd @ 10.04.2018. 09:24 ] @
Ma gde ti možeš sa I20 da primetiš razliku u kvalitetu goriva !?

Vidi, te gluposti možeš da provaljuješ na forumima tipa Krstarica. Ne ovde.
[ HoT_Steppa @ 10.04.2018. 09:29 ] @
Citat:
bordzija:
Drago mi je da si zadovoljan ja kvalitetom benzina u Srbiji nisam. Mozda je domace gorivo dobro za stojadina i juga. Sto se nafte tice, slobodno pitaj taksiste sta misle o kvalitetu.


Zaključuješ o kvalitetu benzina u Srbiji na osnovu iskustva taksista sa dizelom?
[ bordzija @ 10.04.2018. 10:03 ] @
Normalno da mogu da osetim razliku u gorivu ako sipam u inostranstvu prelazim 700 km a ako sipam u srbiji prelazim jedva 500 km sa punim rezervoarom. Ne oseti se toliko u ubrzanju koje je meni apsolutno nebitno, oseti se po novcaniku jos kako. U Bosni em jeftinije gorivo 20 dinara litar em bolje 30% ali to je mozda moj subjektivan osecaj, mozda me laze bord kompjuter, mozda me laze kilometar sat hehe.

Ne nego zakljucujem da java vozi na dizel posto menja filter goriva na 20 iljada pa nek pita taksiste kakav je i zasto ovako srmrdi.

I sto ne citate postove sa malo vise paznje nego dolazite na forum da bi se svadjali? Zar nemate neku zenu, tastu, decu u najboljem slucaju zid pa se sa njim raspravljajte.
[ SG kamikaza @ 10.04.2018. 10:06 ] @
@Java,hot and co.

Pa vi jos niste shvatili sa kime vi pokusavate da komunicirate?
[ botr @ 10.04.2018. 10:15 ] @
Tako i moj teca iz Svajcarske kuka da mu auto u Srbiji trosi vise. Jbg, do Srbije se postuje ogranicenje, a u Srbiji druga prica ....
[ bordzija @ 10.04.2018. 10:27 ] @
Ma koja ogranicenja da postujes aj ti vozi 120 onim raspalim "novim" autoputem od beograda do novog sada, meni ne pada napamet da poginem na nekoj udarnoj rupi. Od novog sada do beograda je bolja situacija jer je to put pravljen u vreme dok je srbija bila drzava a ne lopovska mafija kao danas. Ljudi iz inostranstva itekako postuju svoju imovinu i paze, niko nije lud da vozi brzo i pogine. Jednostavno na tim autoputevima po srbiji treba uvesti ogranicenje 80 kmh jer nisu za brze.

Ja kada predjem granicu i udjem u Srbiju ja do beograda ne mogu da se oporavim od shoka kako je los put. U vreme milosevica nismo spustali ispod 200 bg ns bg, isli smo na klopu svaki drugi dan a ovo danas je ravno samoubistvu koliko su losi putevi po srbiji.

Jel se neko zimus vozio zavrsenim patrljkom deonice autoputa obrenovac cacak jel neko primetio onu silnu vodu sto ide po putu? Dal je moguce da su pustili takav autoput bez ikakve drenaze u saobracaj? Kako je moguce da takav put dobije upotrebnu dozvolu? Sta se i ja cudim kada su onu jednu deonicu asfaltirali na glinu pa sad moraju ponovo da rade mada cisto sumnjam.
[ bordzija @ 10.04.2018. 10:36 ] @
I verovatno se iscudjavate zasto je period servisa novih automobila u Srbiji duplo kraci od okruzenja? To su sigurno smislili da pokradu vlasnike, nema sanse da je gorivo lose, evo i na teveliziji objavili SAT strucnjaci! Jos ako premijer potvrdi, moze i vezanih ociju da se vozi

Ponekad stvarno imam osecaj da sa druge strane tastature sedi klinac sa sladoledom.
[ Java Beograd @ 10.04.2018. 12:10 ] @
Citat:
SG kamikaza:
@Java,hot and co.

Pa vi jos niste shvatili sa kime vi pokusavate da komunicirate?
U pravu si.
[ bordzija @ 10.04.2018. 12:27 ] @
Sve sam vam objasnio ali nista niste shvatili, zato mladi i odlaze iz ove uboge zemlje gde je televizija bog i batina.
[ SG kamikaza @ 10.04.2018. 12:28 ] @
On mu dodje nesto kao Bora radar.
Ja pa ja,i opet ja.
I priznajte da sam ja u pravu itd.
[ miki069 @ 10.04.2018. 12:47 ] @
Šta bi sa svećicama?
[ zeoN_Rider @ 10.04.2018. 12:55 ] @
Citat:
miki069: Šta bi sa svećicama?


I ja se pitam, ode tema u đavola.
[ bordzija @ 10.04.2018. 13:01 ] @
Svecice cu da zamenim prilikom sledeceg servisnog intervala kao po knjizici, u ovlascenom servisu kako se nebi zezao sa laznjacima imate na prvoj strani sve o tome. Jos samo da vidim koji je servisni interval u Srbiji a koji u EU pa da se prilagodim hehe
[ HoT_Steppa @ 10.04.2018. 13:12 ] @
Da li si ti svestan da u ovlašćenim servisima rade manje stručni ljudi nego u pojedinim neovlašćenim servisima?
[ bordzija @ 10.04.2018. 14:06 ] @
Oduvek sam odrzavao auto u ovlascenom servisu i nikada se nije kvario a ovde stvarno ne poznajem nikoga ko popravlja hyundai automobile. Za vw sam imao super majstora koji je napustio Srbiju ali to nije ni bitno.

Evo malopre sam bacio oko: Cena servisa je 19.000 dinara zamena svecica, ulja, filtera ulja sto je malo mnogo. Jeftinije je u inostranstvu. Nece valjda ceo dan da mi menjaju ulje i svecice kako bi naplatili ovu cifru?

Gledam sada jedan servis koji sam ja radio u inostranstvu u Hyundai ovlascenom servisu i platio 100 evra, oni ladno u Srbiji naplacuju neverovatnih 200 evra! Znaci ako odem u ovlasceni servis, zamena ulja, filtera i kocione tecnosti verovatno traje dva ili tri dana? Kako ih samo nije sramota?

Nema veze odradicu to sve kada budem preko a ne da me ove srpske serpadzije vozaju.

Mada mislim da je potpuno druga cena servisa kada auto izadje iz garancije nemoguce da u srbiji duplo naplacuju isti servis nego u EU?
[ HoT_Steppa @ 10.04.2018. 14:17 ] @
Svećice, ulje i filtere možeš i sam da zameniš.
[ bordzija @ 10.04.2018. 14:24 ] @
Naravno da mogu ali me mrzi to govance od motora je celo od plastike ispod, samo mi treba nesto da krcne hehe bolje nista da ne diram, odradicu servis u inostranstvu jer je duplo jeftiniji nego u Srbiji. Zakazem, dovezem auto, popijem kaficu i auto gotov. Jedino mi smeta sto su auto prali i usisavali posle svakog servisa dok je bio u garanciji a sada se prave ludi. Mozda je to i bolje, sve one kapice preko srafova sto idu na rukohvatu vrata sa unutrasnje strane su mi usisali :(

Filter klime i vazduha motora sam pre neki dan zamenio za par minuta.
[ vladd @ 10.04.2018. 14:28 ] @
Tu nema puno mesta generalizaciji.

Dobijes sve po stavkama sta je promenjeno, plus radni sat koji je oko 23-4 evra, pa plus PDV koji je oko 3000.... A ocekuje se bar 2 utrosena sata

Za tih 19000, sa zamenom ulja, filtera ulja i svecica, ne znam da li je bas premnogo..pitanje je cene i kolicine ulja, svecice svakako nisu 200 din, pre ce biti da su oko 1000...
Sta ako je litra ulja oko 1300-1500 din, pa ide 4,5 litara, pa svecica 1100 dinara, pa x 4, pa filterce oko 700-1000..to je vec oko 12000 u materijalu...pa sat i po, dodaj pdv..nakote se troskovi.

Pa da kupis 5l SAE40, za traktore, cetiri bosne i to za ficu, filter da operes u malo nafte, sam da se ukaljugas... izadje 2000
A motoru je malo bog u pomoci, neophodni su i svi sveci..
[ bordzija @ 10.04.2018. 14:41 ] @
Lepo sam napisao da servis koji oni u Srbiji naplacuju 200 evra ja u EVROPSKOJ UNIJI u ovlascenom Hyundai servisu sam platio okruglo 100 evra sta nije jasno? Pa ovde se svakome ko kupi novi Hyundai ili Kiu isplati za redovan servis, da zakaze mejlom u madjarskoj, da se potrpa u auto i ode, zavrsi duplo jeftinije i odradi soping.

Ako iskopam racun od servisa stavicu ga ovde da svi vide!
[ vladd @ 10.04.2018. 18:25 ] @
Prilicno sam redovan u Hyundai servisu, i znam situaciju i probleme koje savladavam sa doticnima.

Ali, sumnjam da si za istu uslugu platio duplo manje u EU.

Cak i da su bili neki poklon paketi, tesko da dodje do x2..
Isto ulje, isti delovi, isti zajednicki Hyundai magacin u Madjarskoj, iste bazicne cene, moguce su druge takse i variranje cene rada...sto s obzirom na nase plate, cena radnog sata samo moze da bude manja kod nas. Iznosi 2700din..22-23 evra..

P.S.
Ispravka, sad pregledah racun detaljno(i sa drugim naocarima) cena sata je 2076,27, plus PDV izadje nesto manje od 2500 din..imaju i stavku potrosnog materijala, tipa sprejevi ili tecnosti za ciscenje, dolivanje..radio sam zamenu paknova i cilindara, pa ima sitnog potrosnog materijala.
Racunali su 1,8 sati, na deseti deo sata...ne idu na pola ili pun sat..sto je malo vise korektno prema korisniku.
[ bakara @ 10.04.2018. 19:05 ] @
Citat:
bordzija:
Oduvek sam odrzavao auto u ovlascenom servisu i nikada se nije kvario a ovde stvarno ne poznajem nikoga ko popravlja hyundai automobile. Za vw sam imao super majstora koji je napustio Srbiju ali to nije ni bitno.

Evo malopre sam bacio oko: Cena servisa je 19.000 dinara zamena svecica, ulja, filtera ulja sto je malo mnogo.

Daj podeli sa nama taj racun od 19000din?
[ bordzija @ 10.04.2018. 19:24 ] @
Zamena ulja, filtera, kocione tecnosti 100 evra ako nadjem racun trebao bi da bude u kaseti, stavicu ovde to sam radio prosle godine. To ovde u Srbiji u ovlascenom servisu kosta 24000 dinara

https://www.b92.net/automobili...8&mm=04&nav_id=1376235

Taj od 19.000 dinara bi tek trebao da radim za par hiljada ali posto putujem najverovatnije se ovi ovde nece leba najesti od mene

Mozda su druge cene za automobile koji nisu u garanciji? Nije mi pomenuta nikakva akcija.


[Ovu poruku je menjao bordzija dana 10.04.2018. u 20:43 GMT+1]
[ botr @ 10.04.2018. 19:32 ] @
Ulje, filteri i svecice se odrade za manje od 1h. Druga je stvar sto su majstori u pojedinim servisima spori. Prosle nedelje sam bio u jednom, proveo 40 minuta i posmatrao dvojicu strucnjaka, za tih 40 minuta, oni su PUG 206 podigli na dizalicu, skinuli zadnje tockove i izvukli rezervni tocak. Vise puse i pricaju nego sto rade.
[ bakara @ 10.04.2018. 19:36 ] @
Citat:
bordzija:
Zamena ulja, filtera, kocione tecnosti 100 evra ako nadjem racun trebao bi da bude u kaseti, stavicu ovde to sam radio prosle godine. To ovde u Srbiji u ovlascenom servisu kosta 24000 dinara

https://www.b92.net/automobili...8&mm=04&nav_id=1376235

Taj od 19.000 dinara bi tek trebao da radim za par hiljada ali posto putujem najverovatnije se ovi ovde nece leba najesti od mene :D

Pa ovde si napisao "bacio si oko", razumeo sam da si pogledao u racun?
Sad mi nije jasno sta si i koliko platio...?

Citat:
bordzija:

Evo malopre sam bacio oko: Cena servisa je 19.000 dinara zamena svecica, ulja, filtera ulja sto je malo mnogo.
[ bordzija @ 10.04.2018. 19:49 ] @
Pa bacio sam oko na internetu koliko kosta taj servis koji tek treba da radim svecice, ulje i filteri

Mozda je jeftinije jer su ulje, filtere i kocionu tecnost zamenili bukvalno za pola sata nismo ni kafu popili.

E ovaj Link od B92 je totalna dezinformacija za kupce, uopste ne pominju lanac koji se obavezno menja na 65.000 km! Klasican placeni reklamni clanak! Ne pominje se ni antifriz koji se menja na 5 godina! Ni pumpa za vodu koja se menja na 65.000 km kada i lanac!

[Ovu poruku je menjao bordzija dana 10.04.2018. u 21:29 GMT+1]
[ bakara @ 10.04.2018. 21:31 ] @
Sto bi se lanac menjao na 65k?
na toliko se ne menja ni zupcasti kais...

odakle ti izvlacis sve te silne pogresne informacije?
[ bordzija @ 10.04.2018. 21:40 ] @
Pogresne? A na koliko se menja slobodno me ispravi.
[ vladd @ 11.04.2018. 07:02 ] @
Nisu pogresne informacije, sada sam gledao sedulicu za I20.

Postoje TRI tipa servisa, jedan je na 10k, drugi na 20k i, kako ga cesto oznacavaju sa "broj 3", treci je na 40kkm, ili 45 kako na kom terenu, negde i na 48kkm, prevedeno iz milja..

NA tom "broju 3" se menjaju sve tecnost i filterii, ukljucujuci i onu za pranje stakala, npr..provera kojecega..i tada se redovno menjaju svecice..zato je cena najveca...


I servisni plan je 1-2-3-1-2-3, do 80kkm..zato se i razlikuju cene onog na 10 i na 40kkm..tu se malo uplicu i meseci, ali to niko vise ne praktikuje..

Znaci, nema govora o prostom "redovnom servisu" u bukvalnom smislu, vec treba videti sta se planira u kom trenutku za rad, sto nije tesko saznati razgovorom sa momcima na prijemu.

Ja mogu da ti posaljem neke telefone na PP, da popricas sa ljudima, telefoni postoje i na sajtu Hyundai Srbija,...ja ne bih bas da ih to pitam, imam drugi maltretman u planu..
[ botr @ 11.04.2018. 07:14 ] @
Nekad se lanac nije menjao, ne znam kako je sad, kais se menja, zavisno od proizvodjaca od 90 pa do nekih 200k km je njegov interval.
[ bordzija @ 11.04.2018. 08:21 ] @
Kais je provereno truo posle manje od 5 godina iako je automobil stajao uglavnom u garazi sto mi je bilo jako cudno, bacicu oko u servisnu knjizicu pa fotkam tacno, ni ja nesto nisam nasao na internetu previse. Valja znati za taj 1,25 motor, nije tako jeftin za odrzavanje kao sto piskaraju novinarcici na b92. Tacno su preskocili taj deo sa lancem i pumpom rashladne tecnosti a to je najskuplje u celoj prici. Rekao bih da kosta koliko svi ostali servisi zajedno
[ bakara @ 11.04.2018. 18:32 ] @
Citat:
botr:
Nekad se lanac nije menjao, ne znam kako je sad, kais se menja, zavisno od proizvodjaca od 90 pa do nekih 200k km je njegov interval.

lanac se oduvek menjao, samo je u nasem narodu uobicajeno da se to ne menja...ne znam kako se doslo do toga.

Lanac i lancanici se takodje trose, takodje lanac za razliku od kaisa moze i da pukne i da se istegne pa da progrize neki drugi deo.

Lanac bi za razliku od kaisa jedino trebao da ima duze servisne intervale, druge neke narocite prednosti nema, cak je obicno skuplji servis gde se menja lanac u odnosu na motor sa kaisem.

[ bordzija @ 15.05.2019. 12:31 ] @
Uradio mali servis na 54.000 km plus svećice u kit komercu, cena sa rukama 11.000 dinara.
Ulje Castrol magnatec 5w-40 svećice ngk laser platinum i filteri neki filtron (bez filtera klime njega sam menjao skoro)



Originalne prva ugradnja svećice bile champion, kao nove.
[ mjanjic @ 15.05.2019. 14:19 ] @
Za cenu servisa u ovlašćenim servisima ne bi trebalo da bude važno koliko je brz majstor, da li je trajalo pola sata ili sat, jer oni imaju normirano vreme za svaki deo i svaku radnju i naplaćuju uslugu prema tom normiranom vremenu, a ne prema stvarnom vremnu koje je potrošio majstor.

U nekim servisima je ovde kod mene radni sat bio i 5000 dinara, pa su onda uvodili "akcije" gde se na tu cenu dobije popust 40%, ili je za starije automobile popust čak i 60% (jer sigurno neko neće na 10 i više godina starom autu menjati kvačilo ili neku drugu skuplju stavku u ovlašćenom servisu, ali zato može da se uradi dijagnostika, nadogradi softver na najnoviju verziju i sl., i tu se plati ta usluga i značajno manja cena za "ruke", ali se dobije ažuriran softver kojim je rešen npr. problem sa senzorom EGR-a (gde u neovlašćenim servisima traže ljudima po 400-500€, a problem rešen softverski jer se senzor brzo zaprlja, pa fabrika to reši tako što izmeni softver da i ne uzima signal sa senzora, već se računa da motorčić uspešno podešava klapnu prema zadatom signalu).
Isto znam za primer, mislim da je bilo na Audiju, da je vlasniku stalno pokazivao da je prazan akumulator, nigde nije mogao da reši problem, u ovlašćenom servisu rekli odmah da je do softvera i instalirali mu poslednju verziju.


Za takve stvari je ovlašćen servis nezamenjiv, ili bar onaj servis koji možda nije ovlašćen u smislu da možete kod njih raditi servise u garantnom roku, ali imaju svu opremu za dijagnostiku i ažuriranje softvera (tj. plaćaju fabrici tu uslugu, koja baš i nije jeftina na nivou godine).
[ bordzija @ 15.05.2019. 14:42 ] @
Ovlašćeni servisi u Srbiji su duplo skuplji od ovlašćenih servisa u EU koliko sam ja uspeo da izbunarim, sada nisam imao ni vremena ni km pa sam servis odradio u neovlašćenom po istoj ceni.
Ovlašćeni servisi znatno postaju mekši kada su u pitanju automobili koji su izašli iz garancije dok to u Srbiji ne postoji. Cepaju pa rastruraju!

Sve zavisi u kakvom je stanju vozilo onda se isplati ići u ovlašćeni samo za redovne servise i dijagnostiku. Sve ostalo treba izvagati i obavezno unapred pitati za cene.
[ Sava @ 15.05.2019. 15:24 ] @
Originalne NGK sam kupio u Kit komercu u Ustaničkoj ulici, nešto oko 1.000 din/komad.
[ bordzija @ 15.05.2019. 15:35 ] @
Toliko sam ih i ja platio u kit komercu e sad dal su original ili ne, sačuvao sam stare za svaki slučaj leba ne traže... Negde sam naleteo na internetu podatak da ove platinum ngk imaju servisni interval 100.000 km zar to nije malo nerealno?

Imao sam davno ngk trokrake, vozio ih 50.000 km i tako prodao auto.
[ Sava @ 16.05.2019. 06:21 ] @
Imaš originale japanske i čini mi se belgijske. Ove koje sam ja kupio su japanske.
Lično ne štedim na svećicama i retko ih vozim duže od 5-6.000 km jer mi je gotovo sve gradska vožnja u težim uslovima. Istina, ove koje sam skinuo su u odličnom stanju.
Ulje takođe ne vozim 10.000 već isto tako 5-6.000 km.
[ član @ 16.05.2019. 07:23 ] @
svećice menjas na 5-6.000 km?! o.0
[ bordzija @ 16.05.2019. 07:31 ] @
5-6.000 km ljudi voze kada je pogrešno ulje u motoru tj potrošene karike pa krene pomalo da troškari na toliko km. Zamenom sa odgovarajućim se rešava problem.
[ Java Beograd @ 16.05.2019. 09:06 ] @
Citat:
Sava:
Imaš originale japanske i čini mi se belgijske. Ove koje sam ja kupio su japanske.
Lično ne štedim na svećicama i retko ih vozim duže od 5-6.000 km jer mi je gotovo sve gradska vožnja u težim uslovima. Istina, ove koje sam skinuo su u odličnom stanju.
Ulje takođe ne vozim 10.000 već isto tako 5-6.000 km.


Neko voli da potroši višak para na preskup pecaroški pribor, neko voli da putuje, neko voli da potroši višak para u kafani, neko kupuje slike koje kači na zid. A neko voli da potroši višak para na auto.
[ Sava @ 16.05.2019. 10:06 ] @
Iskreno, meni je to ostalo od ranije kada sam vozio neku Škodu kod koje je stalno prekidala jedna svećica. Nije crkavala već se jednostavno isprlja. Meni je bilo lakše da stavim nove Bosnine jer su bile jeftine, a sam ih zamenim za 15 minuta.
Sada bi trebalo da ih menjam na 10,000 km, ali kao što rekoh gradska vožnja se smatra otežanim uslovima i nije mi problem da to uradim ranije. Za mene je to pola sata posla, a mnogo više se potroši na druge stvari.
[ bordzija @ 16.05.2019. 14:24 ] @
Krajnje besmisleno mada treba voditi računa o kablovima i svećicama jer dotrajali prave skupe kvarove - bobine i razvodnike paljenja spaljuju što nije nimalo jeftin sport.