[ Java Beograd @ 23.04.2018. 08:38 ] @
Planiram da kupim moped, da u toku letnjih meseci koristim po naselju. Kad sam bio momak, imao sam Tomos Automatic i uživao sa njim !
Sad gledam oglase, pa mi mnogo toga nije jasno. Kupio bih nešto polovno, nisam još odredio gornju granicu.

Molim poznavace da me upute i daju neke predloge za "best buy" tj. najbolji odnos cena / kvalitet.

1. Jedino i isključivo dolazi u obzir ono šta se vozi sa B kategorijom. Nemam namere da polažem za A. To se nekad zvalo "bicikl sa pomoćnim motorom". A sada ? Dakle, ako se ne varam: do 50 cc i do 60 km/h na ravnom.
2. Jedino i isključivo dolazi u obzir ono šta se ne registruje godišnje nego trajno.
3. Za dve osobe.
4. Da li u toj kategoriji postoje mopedi sa četvorotaktnim motorom ili su svi dvotaktni ? Šta je bolje ?
5. Koji se brendovi / modeli danas smatraju dobrim i pouzdanim ? Minimalno održavanje - maksimalna uživancija !
6. Za koje brendove / modele postoji uredna snabdevenost rezervnim delovima ?
7. Šta izbegavati ?
[ zeoN_Rider @ 23.04.2018. 08:42 ] @
Ja bih se ipak vratio Automatiku.
[ Java Beograd @ 23.04.2018. 09:07 ] @
Vidim, ima ih još po oglasima ...
[ zeoN_Rider @ 23.04.2018. 09:17 ] @
Da, i to veoma povoljno. Delova ima još uvek a i proizvodi si i dan danas.

http://www.tomos.si/sl/moped/#mopedi

Delovi naravno:

https://www.kupujemprodajem.co...-i-delovi-946-1635-1-grupa.htm

http://www.mopedservis.com/index.php?cPath=78

http://www.gemos.rs/tomos.html

A ima i forum:

http://www.tomossrbija.com/forum/index.php

[ HoT_Steppa @ 23.04.2018. 10:56 ] @
Citat:
Java Beograd:

2. Jedino i isključivo dolazi u obzir ono šta se ne registruje godišnje nego trajno.



Razlika je u boji tablica, žute se registruju svake godine, bele su trajne. Ovo moraš da konsultuješ zakon, mislim da je jedna od novina ovog najnovijeg zakona da se ukida trajna registracija.

Što se tiče snage, svi od 50ccm se vuku, ali ovi Kinezi imaju razne 80ccm i 110 ccm kitove za nadogradnju pa to može da postane korisna mašina:

https://www.kupujemprodajem.co...-oglas.htm?filter_id=200263827
[ zeoN_Rider @ 23.04.2018. 11:04 ] @
Nešto baš u žute i nemam poverenja. Svi delovi koji su navodno od čelika su veoma meki kao da je čelik najgoreg kvaliteta.
[ djoka_l @ 23.04.2018. 11:16 ] @
Citat:
Java Beograd:
1. Jedino i isključivo dolazi u obzir ono šta se vozi sa B kategorijom. Nemam namere da polažem za A. To se nekad zvalo "bicikl sa pomoćnim motorom". A sada ? Dakle, ako se ne varam: do 50 cc i do 60 km/h na ravnom.



Citat:
AM:
Mopedi – vozila na dva točka koja ne prelaze 45 km/h i čija je radna zapremina motora ispod 50 cm3, odnosno čiji motor ima snagu manju od 4 kW.

Laki tricikl– vozila sa tri točka čija brzina ne prelazi 45 km/h i čija je radna zapremina motora ispod 50 cm3 odnosno čiji motor ima sagu manju od 4 kW.

Laki četvorocikl– vozilo sa četiri točka čija masa ne prelazi 350 kg, čija brzina ne prelazi 45 km/h i čija je radna zapremina motora ispod 50 cm3 odnosno čiji motor ima snagu manju od 4 kW.

Starosni uslov za dobijanje vozačke dozvole je navršenih 16 godina života


Ako imaš staru dozvolu B, onda po novom imaš uključen AM
[ Java Beograd @ 23.04.2018. 12:01 ] @
Ma super je bio Tomos Automatic, ali bemliga, valjda se pojavilo nešto novije, savremenije, bolje !

Vidim da se na oglasima pojavljuju brendovu: Peugeot, Kymco, Piaggio, Aprilia. Da li su sve to Kinezi ? Ili su Italijanski brendovi zaista Italijanski, a Pežo Francuski ?

Generalno, a priori nemam ništa protiv kineskih brendova, ako su se u praksi pokazali OK. Ako su jednostavni za održavanje i izdržljivi u praksi.
[ Java Beograd @ 23.04.2018. 12:04 ] @
Citat:
HoT_Steppa:Što se tiče snage, svi od 50ccm se vuku, ali ovi Kinezi imaju razne 80ccm i 110 ccm kitove za nadogradnju pa to može da postane korisna mašina:
Super je ovo, ali nije mi to neki prioritet. Kao što rekoh, to bi mi bilo za lokal. Dal' stignem za 5 min ili za 7 min - svejedno mi je.

Štaviše, nešto se i pribojavam ovih uradi-sam kit kompleta, jer, generalno, to ume da bude igranka-bez-prestanka. Prioritet mi je: jednostavno, robustno. Sipaj - vozi - i ne misli.
Dvotakni motor + vazdušno hlađenje = nema održavanja. Osim kad se saće u auspuhu i izduv zapuši od uljne gareži.
[ botr @ 23.04.2018. 12:09 ] @
Mahindra je vlasnik Peugeot motocycles :D

https://en.wikipedia.org/wiki/Peugeot_Motocycles

Vise nisi siguran sta je sta.
[ Java Beograd @ 23.04.2018. 12:24 ] @
Ma nije mi ni to problem. Pola Indije vozi skutere. To je mnogo miliona prodatih primeraka. Valjda su naučili da ih prave.
[ HoT_Steppa @ 23.04.2018. 12:41 ] @
Kinezi su pokupili Hondine i Suzukijeve stare 50ccm agregate i to je to, ovo su njihove kopije sa savremenim elektronskim paljenjem. Ima delova, uz malo tweakovanja vrlo upotrebljive mašine.
Dvotaktni su jači ali više troše, četvorotaktni su slabiji ali kultivisanije rade.
Ja bih išao na tvom mestu na nešto sa većim točkovima jer su mnogo udobniji, min 14" kao recimo Piaggio Liberty 50 (pazi ima i 125) ili neki 50ccm enduro.
[ zeoN_Rider @ 23.04.2018. 13:16 ] @
Meni su motokultivatori sa točkovima od kolica za bebe smešni. Ništa ispod 16".
[ bakara @ 23.04.2018. 19:46 ] @
Koliko se ja secam dok sam uredjivao moto zone, vazilo je pravilo da su motori manjih kubikaza bolji dvotaktni jer su startniji i jaci a vece kubikaze su bolji cetvorotaktni.

Mislim da vise nema trajne registracije vec se i skuteri registruju svake godine.

Peugeot, Kymco, Piaggio, Aprilia nisu izvorno kinezi, a talijani su najvise na ceni kao najrobusniji.
Sumnjam da ti trazis motor za fenseraj vec jeftino prevozno sredstvo, tako da bi ja prvo gledao piaggio, pa onda ove ostale navedene lepo si ih probrao :)