[ popmilan76 @ 12.08.2018. 20:24 ] @
Znam da je bilo dosta reci o tome,ali bih voleo ako mi neko može objasniti.Imam plin koji ima prekidac,tj pali na benzin i prebacuje na plin,odmah po startovanju...U poslednje vreme sam primetio da slabije vuce,kao da nema snage,pogotovu uzbrdo,na ravnome nema problema,na autoputu pici i do 120 i sve to na plin,ali kada dodje uzbrdo tamo gde je isao 4-tom,sada jedva trecom.E,sada na benzin mi se cin i da bolje vuce,ali mi je tu problem pumpa za benzin koja je takođe oslabila,pa se ne usudjujem da idem uzbrdo sa takvom pumpom.Ono stelovanje na samom rasprsivacu znam kako funkcionise i to bih rekao da je dobro,međutim od njega do karburatora ide jedno crevo koje se racva na dva dela,pretpostavljam da je na jednom protok plina a u drugom ne znam,pretpostavljam neki vazduh ili sta vec.E,sada kako nastelovati taj protok u kucnoj radinosti?U pitanju je ford eskort 5 , 1,4 i monopoint.Naravno moze da bude i da je oslabio motor,ali to ostavljam za kraj?
[ mjanjic @ 13.08.2018. 00:31 ] @
Idi kod majstora, može da bude membrana, a može da bude i filter tečne faze (iako tvrde da na pumpama imaju dobre filtere, nakupi se tu svačega vremenom pa plin teže prolazi), a i da ti majstor to lepo našteluje.

I nemoj nikad da šteluješ sam da bude neka smešna potrošnja, ko god je tako radio, posle godinu-dve je morao da dosipa pola litra do litar ulja na svakih 1000km, jer preterano siromašna smeša eksplozivnije sagoreva i znamo već kako to na kraju bude "dobro" po motor.
[ popmilan76 @ 13.08.2018. 09:31 ] @
Prvo cu izmeriti kompresiju motora da vidim da nije to,pa ako nije,onda moze biti plin...Mislio sam da probam sam,onaj tockic na isparivacu sam lepo namestio,e sad ona dva srafa na crevima,ostaje mi to...Nesto sam nacuo da se drzi gas na oko 3000, 3500 obrtaja,i da se steze taj sraf,pa ako krene da pada,onda se odsrafljuje dok ne krene da se povecava,a sta cu sa onim drugim srafom,valja li i njega nesto...Inace mi istice plin uskoro,pa ako je dobar motor svakako ce kod plindzije,ali dotle mislio sam da sam to nesto brckam...
[ popmilan76 @ 16.08.2018. 20:39 ] @
Zanima me jos nesto,mogu i sam da napravim idealnu smesu na tockicu na rasprsiovacu,i na tockicu na crevu za dotok goriva,zanima me kako da nastelujem onaj drugi tockic za vazduh,jel postoji neka ideja...i koliko on treba biti odvrnut...
[ pajapop @ 20.08.2018. 06:09 ] @
Citat:
popmilan76:
....Naravno moze da bude i da je oslabio motor,ali to ostavljam za kraj?


Pa ako ces stvarno ozbiljno da resavas problem, to bi trebalo da ti bude prva stavka. Pogledao sam malo tvoju proslu temu o padu obrtaja i gubitku snage. Nije isto, voziti po ravnom i uz brdo...Stanje motora je krucijalno. Zato prvo treba izmeriti kompresiju. Ako je kompresija slaba, bilo sta drugo da radis nece dovesti do nikakvih rezultata...E, al` ako je kompresija dobra, onda razloge treba naci pa i po sistemu eliminacije. Znaci, ako je kompresija dobra a motor gubi snagu na uzbrdici, razlog moze biti losa smesa goriva, ili los dotok goriva. KOd sistema gasa to je zbog lose smese, lose membrane, zaprljanog filtera tecne faze ili jednostavo lose podesenog, nedovoljnog dotoka na racvi. KOd sitema benzina, razlog moze biti u losoj smesi, losoj pumpi za gorivo, zaprljanim diznama...Svecice u svakom slucaju treba proveiti. Takodje, lose kvacilo, istrosena lamela, zamajac, losa korpa...dace simptom proklizavanja, pa eto gubitka snage. Ali, ako motor gubi snagu, to jest brzinu i ubrzanje a broj obrtaja motora ne pada, to jest cak ga i pojacavas gasom, onda ti je gotovo sigurno to u pitanju...Tu treba uzeti u obzir i podvoznost tockova. Ako dodje do blokade kocnica, do blokade kocionih kllipova, na uzbricama ce se to znatno primetiti. To je lako proveriti, odignes tocak pa zavrtis...Mozes i da pipnes, pa ako mnogo pece po prstima...moguce da je to...
[ popmilan76 @ 20.08.2018. 18:20 ] @
Nesto sam se lose izrazio,da ja imam jedno crevo i stelovanje na njemu to je ok,ali meni krece jedno pa se nastavljaju dva,i svaki od tih ima svoje stelovanje,tj ventile...da li treba da stelujem jedno pa drugo ili oba istovremeno...
[ pajapop @ 20.08.2018. 22:09 ] @
Steluje se prvo radno (prvo) grlo pa kada se nasteluje radno,onda se steluje pomocno (drugo), Pri tome ventil pomocnog grla treba da bude skroz zatvoren.Kad stelujes radno grlo polugu gasa na karburatoru rukom pomeis samo toliko da ono bude otvoreno radno grlo, a pomocno zatvoreno.. Kada se nasteluje radno,onda se odvija sraf za pomocno grlo i tada se rukom poluga na karburatoru pomera do maksimuma. Pri tome motor ce trokirati dok je otvoren leptir za pomocno grlo,ali odvijanjem drugog srafa ono ce nestati. Zatim se auto vozi, jako potapaj papucicu gasa, i ako motor trokira odvija se i jedan i drugi sraf, sve dok trokiranje ne nestane. Posle se jos malo iskoriguje smesa na isparivacu i to je to...
[ popmilan76 @ 21.08.2018. 16:15 ] @
E,lepo pojasnjeno,hvala lepo...Samo sto je kod mene onaj monopint,a dva creva su za dva grla karburatora...tako da mislim da nemam klasican leptir,tj karburator...I jos nesto,glavno grlo je ono desno ili levo...