[ popmilan76 @ 16.09.2018. 11:45 ] @
Ford eskort,93 god motor 1,4 monopoint,plin + benzin,koliko bi trebala da mu bude kompresija sada a kolika mu je bila kada je nov?Ja merio sada,sto je najbitnije jednaka na svim cilindrima,i iznosi oko 9,mozda malo preko,obican merac,bez kartice...Da li je to okej?
[ Java Beograd @ 16.09.2018. 18:01 ] @
Jeste OK.
Da li primećuješ prekomernu potrošnju ulja ?
[ popmilan76 @ 16.09.2018. 20:54 ] @
Ne trosi motor,ali mi curi na semeringu,pa mi majstor rece da je neisplativo to raditi,jer mora da se skida menjac,a to curenje je oko 1 litar na 2000 km...A kompresija radjena,da vidim jel isplativo ulagati u njega ili ne,jer mi istice plin...
[ mjanjic @ 17.09.2018. 00:09 ] @
Pa meni je majstor za zamenu kvačila na prethodnom autu naplatio 4000 din. za rad, a ti vidi koliko prelaziš godišnje i koliko ti ulja treba. Plus, nikad ne znaš kad će to da krene da kapljuca malo brže...
[ Java Beograd @ 17.09.2018. 07:45 ] @
Citat:
mjanjic: ... nikad ne znaš kad će to da krene da kapljuca malo brže...
Da. Curenje na semeringu uvek ide samo u jednom smeru: sve više i više.

Citat:
popmilan76:A kompresija radjena,da vidim jel isplativo ulagati u njega ili ne,jer mi istice plin...
Šta ti znači "kompresija rađena" ?
[ HoT_Steppa @ 17.09.2018. 08:17 ] @
Citat:
popmilan76:
Ne trosi motor,ali mi curi na semeringu,pa mi majstor rece da je neisplativo to raditi,jer mora da se skida menjac,a to curenje je oko 1 litar na 2000 km...A kompresija radjena,da vidim jel isplativo ulagati u njega ili ne,jer mi istice plin...


Koliko hoće majstor da ti uzme za skidanje menjača? Maksimalno 50 evra. Semering je 500 din. Ako ti auto zadovoljava tvoje potrebe i ovo je jedino ulaganje trenutno ne razumem ovakvo razmišljanje. Svaki auto traži ulaganje, što je stariji i zapušteniji sve više. Taj Escort vredi možda 500 evra ispravan, a tebi vredi mnogo jer ga voziš i (valjda) održavaš. Ako se odlučiš za prodaju ne možeš ni 300 da dobiješ, šta ćeš da kupiš za te pare?
[ mjanjic @ 17.09.2018. 12:06 ] @
Pa kupi auto od 500€ kome ne curi ulje na semeringu ;)

Šalim se, tu treba dobro proceniti u šta ulagati, jer do 1000€ ima da se probere polovnjaka i ovakvih i onakvih, a možda je bolje i oterasiti se auta ako nije godinama ništa ulagano u njega (amortizeri/opruge, kočnice, gume, limarija...).
Sa druge strane, ako je auto koliko-toliko održavan i ako je već ulagano u njega, onda nema smisla prodati ga po ceni koju plaćaju otpadi.

[Ovu poruku je menjao mjanjic dana 17.09.2018. u 14:31 GMT+1]
[ popmilan76 @ 17.09.2018. 16:53 ] @
Da,da je jedino ulaganje taj semering,a posto je sada podnosljivo to kapljanje od zamene do zamene 2 litre,oko 800 dinara.Posto nije radjena ni lamela od kad je kod mene,neka ga,pa cu odjednom to sve...Zato je i merena kompresija,pre svega zbog toga sto istice boca za plin,zamena ,atesti,sve ukupno oko 200 evra...I da dajem jos na to sve 50 evra,zbog ,neki drugi put mozda,pogotovu sto ja ne prelazim puno...
U pravu se Janjicu,on je lepo odrzavan,i limarijski koliko toliko podnosljiv,a i u garazi je...Tako da motor stvarno nista ne trosi ulje,sve je to sto curi...Dok se ne nadje para,dobar je i ovaj,mada mislim da je i onaj auto od 1000 evra,macka u dzaku i to velika....
[ pajapop @ 17.09.2018. 19:02 ] @
Citat:
popmilan76:
Ne trosi motor,ali mi curi na semeringu,pa mi majstor rece da je neisplativo to raditi,jer mora da se skida menjac,a to curenje je oko 1 litar na 2000 km..


Znaci,curi ti na unutrasnjem semeringu radilice...to znaci da ti se ulje izliva u zvono menjaca, to jest razbacuje se po lameli....Na nekoj od tema koje si pokrenuo, naveo si da ti auto slabo vuce, pogotovu na uzbrdicama. Ajd, logicki, zakljuci...da ti to ne proklizava lamela zbog ulja koje je podmazuje. A ona mora da bude suva ko barut...Mislim da se zakljucak sam namece, popravka pod hitno...
[ popmilan76 @ 17.09.2018. 20:09 ] @
Ne,nije zbog toga,da slabo vuce,verovatno zbog plina,jer znao bih kada lamela proklizava a kazu majstori da ona ni teretski ne može da pridje lameli...
[ mjanjic @ 17.09.2018. 22:05 ] @
U praksi se događa mnogo toga što nije moguće teoretski ;)
[ vladd @ 19.09.2018. 10:40 ] @
U principu se izmeri kompresija motora i zna se stanje.
To sto curi ulje treba sanirati i videti razlog nastanka curenja.

A sto se tice auta od 1000 evra, e pa njega ne kupuje bas svako, osim ako ne zeli da robuje majstorima i troskovima, ako ne ume da veci deo otvorenih problema sanira sam.


















[ popmilan76 @ 19.09.2018. 18:24 ] @
Razlog curenja se zna,semering otisao,ali skupa stavka za menjati,pa ce sacekati neki drugi put...Za auta od 1000 evra je isto ko i za moj od 300,s tim sto kod mene znam stanje motora i sta sam u njega ulozio,a vremenom ce se isplatiti kroz plin,a da uzimam drugo,mogu dobro da prodjem a pre cu proci mnogo lose...
[ vladd @ 20.09.2018. 18:17 ] @
Ne mora obavezno da bude samo semering, on jeste najslabija karika, ali uopste nije tako osetljiv.
Mozda je najbolji savet da nadjes pismenog majstora, da isproverava sve detalje, mozda je pukao neki zid, mozda se razlockao lager pa je iskrivio semering, mozda je neko sipao neko djubre od ulja...ima znacajno vise razloga i mogucih problema od samog "semeringa", to im je klasicna recenica, bez da se upustaju i u pregled i u objasnjenje.

BTW, nece ti se nista "isplatiti" kroz plin, samo ces manje potrositi nego da vozis na benzin, bar dok su akcize razlicite. Isplatices ako ti auto dobro posluzi za neki lepo naplatljiv posao