[ popmilan76 @ 03.11.2018. 16:49 ] @
Jedno pitanje,kako da proverim gde vuce fals vazduh i koji simptome ima motor kada vuce fals vazduh...
[ Java Beograd @ 03.11.2018. 17:16 ] @
Dobro je što nećeš da napišeš marku, tip automobila, tip motora. Tako ćeš više da zbuniš neprijatelje.


Falš vazduh može da vuče samo na crevu za dovod goriva. Pogledaj i proveri creva.
Simptomi nemiran rad, slaba vuča.
[ mjanjic @ 03.11.2018. 18:22 ] @
Može da popusti šelna ili čak da spadne i neko od onih creva na usisnoj grani, tipa za servo kočnice i sl. kod nekih starijih modela, ne znam kod ovih novih, ali uvek tu ima gomila nekih tankih creva, da li za senzore ili servo ovoga ili onoga, uglavnom treba sve proveriti. Može i da bude da je usisna grana negde napukla (ali se ne vidi), može biti dihtung usisne grane (manje verovatno), može biti do filtera goriva (zavisi od geometrije, npr. kod Rovera 200/25 je uz šoferku ispod haube, većeg prečnika nego dužine, pa ostane zarobljen vazduh i onda pravi problem na većim obrtajima jer nema dovoljnog pritiska goriva, tako da je potrebno filter naliti gorivom pa ga onda staviti, i to važi za sve modele koji imaju filter takve geometrije, ne slušajte majstore da to nema veze, jer ne vidim kako će gorivo da istera vazduh iz takvog filtera).
[ popmilan76 @ 03.11.2018. 18:42 ] @
Pitao sam uopsteno,a u stvari je rec o fordu eskortu 5,benzin plin...Poslednji majstor koji je radio,a to sam video,jeste da je stavljao zaptivace na kuciste filtera,tj oko njega i karburatora...E,sada,da li tu ima neki dihtung oko toga,ili može da se stavi zaptivaci.Rekoh da pocnem od tog dela,posto od creva mi je malo komplčikovanije,ono sto sam probao jeste na spojevima proverio selne i to je to...A simptom mi je slaba vuca uzbrdo,na ravnom lepo ide,i da li ako je fals vazduh u pitanju,znaci da bi i na leru trebao lose da radi ili ne?
[ pajapop @ 03.11.2018. 19:28 ] @
I na leru ce lose da radi. Samo, da bi ustanovio da li ti vuce fals vazduh moras ga pustiti da radi na benzinu. Skine se kuciste filtera sa karburatora, motor radi a ti sakom poklopis grla karburatora. Ako ti vakum povuce...zalepi saku i auto se pri tome ugasi ili ima jaku tendenciju da se gasi, onda je sve u redu. Ako nastavi da radi, onda negde vuce fals vazduh a i cuje se "srkanje"...To je nejcesce na mestu spoja karburatora sa usisnom granom. Tu postoji dihtung koji moze da propadne, da se olabave srafovi...ili da se pokrivi ploca ako se karburator skida "na vruce"...U tom slucaju, karburator se nosi na ravnanje, menja se dihtung...ali to je retko...pre ce biti da se srafovi razlabave...E sad...znas kako...majstori u karburator servisu to najcesce skidaju na vruce (jer nemaju vremena da rade po pravilu)...al njih bas briga, oni ce ti i inace promeniti dihtung i imaju razne paste za zaptivanje...Ali, ako neki amater to radi, onda mora da pazi pod kojim uslovima to radi, jer posle moze imati i takvih problema...A ti... jako dugo se javljas po ovim temama i uvek sa istim problemom..."Uzbrdo slabo vuce"...I ranije sam ti odgovorio. Ti moras da podesis potrosnju, ali tako da ne stedis....Ne mozes ti tako star utomobil, sa starom tehnologijom, koji je i pri tome veliki i tezak da namontiras da lako ide a da pri tome malo trosi...Tako nesto ne postoji. Ni ja nisam zadovoljan kako moj auto ide, ali ja kazem... " Ne ide moj auto lose, vec svi ostali idu mnooooogo dobro"...i lakse mi oko srca...Ali to su noviji automobili, sa drugacijim i modernijim sistemom ubrizgavanja, komjuterskom regulacijom paljenja, i oni bre idu ko...metak...Ja ko penzos za njima...Ali se ipak vozim jeftinije nego pod istim uslovima sa bezinom...i to ti je vodilja u svemu...
[ popmilan76 @ 04.11.2018. 19:56 ] @
Otklanjam deo po deo,po savetima raznih ljudi,ali taj auto je vukao skroz dobro,nemam ga ja od juce.Jednostavno,u jednom trenutku je prestao da vuce,a nije do motora,sto se tice plina,postavio sam skoro na najvece one srafove,tako da je trosio ko lud,a isto vukao...Sto ce reci da nije do kolicine plina koju dobija..a nije ni do vrste plina,probao na vise pumpi,sve je isto...E,sad,jedno pitanje,leziste za filter vazduha,sto naleze na karburator,je poprilicno labav,da li moze tu da ulazi vazduh u sistem,posto vidim da je okolo oko toga dosta propale zaptivne mase,pa da kupim istu,pa da pokusam...Znam da je mala kubikaza,i da je tezak,sve ja to razumem,alči taj auto je isao skroz dobro,a kompresija mu je ista kao pre...
[ pajapop @ 05.11.2018. 05:13 ] @
Ulazi, ali to nema veze...Taj vazduh ti samo ne prolazi kroz filter i ne preciscava se, ali ulazi u ukupnu masu smese koju ti podesavas preko rasprsivaca dok motor radi...tako da ti podesavas smesu prema ukupnom vazduhu koji se usisava...nego...jesi li ti uopste radio servis rasprsivaca, da li si promenio membrane?...Ako su ti membrane lose ne mozes dobro podesiti smesu, uvek ce biti siromasna i ima ce malo snage motor u radu... I moras ga malo provozati na benzinu da vidis kako vuce sa benzinom...A i ranije sam ti rekao, da bi se lepo nastelovao gas, sistem za benzin mora biti ispravan i prvo se steluje rad na benzinu pa tek onda gas...A mnogi misle da kad ugrade gas da im benzin vise uopste ne treba...krucijalna greska...A najveca greska je startovanje hladnog motora, kad se motor startuje samo na gasu...Tada cesto ili jako ubrzano dolazi do propadanja ili ubrzanog propadanja i potpuno novih membrana, jer da bi sistem pravilno radio temperatura gasa mora da si podigne. Temperatura gasa je oko -20 st, pa kad se tako hladan gas protekne kroz rasprsivac i preko membrana one hoce da pucaju i da gube elesticnost. Motor uvek mora da se zagreje na radu sa benzinom i kad se rasprsivac zagreje i kad zagreje gas koji se nalazi u njemu, tad se prebacuje na rad sa gasom i mogucnost propadanja membrana se svodi na redovno odrzavanje i trajnost....
[ Java Beograd @ 05.11.2018. 07:34 ] @
Citat:
popmilan76:E,sad,jedno pitanje,leziste za filter vazduha,sto naleze na karburator,je poprilicno labav,da li moze tu da ulazi vazduh u sistem..
to nije "falš" vazduh. To je normalan put vazduha, jedino što nije filtriran. Kad se kaže "falš" vazduh, to znači da vazduh ulazi tamo gde inače ne bi smeo, gde su putevi čistog goriva.
[ popmilan76 @ 05.11.2018. 07:55 ] @
E,hvala na ovome,ali posto vidim da su bili ostaci od prethodne mase zaptivanja,stavicu i ja novu,nije na odmet...Onda jedino ostaje sam uredjaj plina...Posto uskoro i menjam bocu,pa cu reci majstoru da zameni membrane...
[ Java Beograd @ 05.11.2018. 08:44 ] @
Taj auto ima gomilu delova koje treba proveriti / zameniti / popraviti pre nego što počneš da juriš "falš" vazduh.

Dakle: pre svega viskonaponska instalacija:

- svećice (pregledati, očistiti, korigovati zazor elektroda, zameniti po potrebi)
- visokonaponski kablovi (pregledati, očistiti, odmastiti, srediti i očistiti kontakte i zaštitne gume kontakta, zameniti po potrebi)
- razvodna kapa i rotor razvodnika (pregledati, očistiti, oprati, odmastiti, izduvati, srediti i očistiti kontakte i zaštitne gume kontakta, zameniti po potrebi)
- PROVERITI UGAO PRETPALJENJA I PODESITI PO POTREBI
- bobina (pregledati, očistiti, odmastiti, proveriti kontakte, proveriti naponske parametre / otpor kalemova, zameniti po potrebi)

Kad sve ovo prekontrolišeš tj. dovedeš u ispravno stanje, pa ako i dalje auto ne radi kako treba onda traži falš vazduh.
[ popmilan76 @ 05.11.2018. 18:52 ] @
Svecice kupljene nove,znaci nisu one,kablovi provereni kod elektricara znaci nije ni kabal,takođe kod elektricara proverena struja i akumulator,i dobri su...Kada sam menjao filtere za ulje i samo ulje,rekoh mu da mi promeni i filter za vazdu,i posle svega majstor rece da ne treba kao dobar je,a mislim da je to rekao pre svega jer nije imao filter...Pa sam ga kupio,rekoh da promenim i njega,jer moze biti da je od prasine,jer je dosta isao po prasnjavom putu...
[ pajapop @ 08.11.2018. 15:28 ] @
A imao sam i ja do danas jedan problemcic koji sam nadam se upravo resio...A sitnica je bila, ali je pravila "krupnice"....Imao sam klasican problem koji se odjednom ispoljio a to je da auto nije hteo da pali (tj. tesko pali) kad je vruc...Znaci, stanem do pijace ili prodavnice...neka kratka poseta i nastaju problemi...Upalim ga ja ali posle drndanja i gnjavaze da me je strah da ugasim auto. Kad je hladan nema problema, u voznji, takodje ne osecam neki problem...Al kad je topao i ugasim ga..katastrofa. I sta je bilo...pre jedno 2 nedelje uradim laki servis na Skodi Feliciji, zamenim ulje i filter, klinasti kais i ocistim svecice NGK BCPR5ES i podesim zazor...E sad...imam ja i drugi auto koji koristi svecice NGK BKR5ES...I kad se pojavio problem pocnem da prebiram ispod haube...ima struje...ima gasa...baca varnicu, novi kablovi...ako nece da pali samo je do svecica...mozda su stare mislim se, prisecam se kad sam ih kupio...pa pre oko 30000km. Ajd da ja prvo kupim nove svecice, ako je to, dobro je, a ako nije, pa bar sam kupio nove pa cu dalje da trazim problem...I skinem svecice i malo ih cistim i gledam...ne mogu da verujem...ja sam jednu stavio od Mazde 323, tj. jednu BKR...E, i ta jedna svecica pogresne toplotne vrednosti, pravila mi je problem celo vreme...Napravim probnu voznju...odem do pijace..pali ko mina....
[ popmilan76 @ 09.11.2018. 09:37 ] @
Ja jos nisam resio problem,dakle nove svecice,novi filter vazduha,ali je problem i dalje ostao...Sada se secam od kad je to tako pocelo,sta je radjeno pre toga,pa se pojavio problem...Cini mi se da se problem pojavio od kada je lamela pocela da proklizava,pa sam uradio remont iste...ali tu stvarno nema sta,lamela lepo radi...Cekam da mi se majstor malo posveti jer je u velikom poslu...Znaći od proleca je poceo tako,kada je uzbrdica i to ne velika,kao da nema snage,a sve je isto,i ta uzbrdica i sve....Pre pred samu uzbrdicu,idem cetvrtom,i dajem gas,on lepo prima,i ide skoro da trazi i petu,a sada moram da vratim u trecu...
[ zeoN_Rider @ 09.11.2018. 09:56 ] @
Pre svega treba proveriti pritisak u cilindrima a takođe i pritisak koi pumpa za gorivo ostvaruje.

Nigde nije napisano koji je konkretno motor u pitanju.
[ Darko Nedeljković @ 09.11.2018. 14:04 ] @
Pises o nekim skroz nebitnim stvarima, a nisi napisao dve najvaznije stvari, kakva je kompresija i kako radi na benzin.
[ popmilan76 @ 09.11.2018. 20:26 ] @
Sve sam napisao,kompresija dobra,preko 9 na sva 4 cilindra,a motor je 1,4 , godiste 93,karavan,motor 52 kw...Mozda sam nadomak resenja,ali samo mozda...Ima jedno crevce,koje je prikaceno na kuciste filtera,i ono uvek spadne kada se skida filter,i kada se stavi ruka na to,motor promeni malo zvuk, a iz creva se oseti da usisava vazduk,negde dole prema usisnoj grani,i posle nekog vremena vidim da je spalo skroz,i zatvorim taj deo iz koga ide to crevo,nekim parcetom drveta,i bolje mi vuce auto,sad da li je neki subjektivan osecaj,jos ne mogu da znam,ali cemu sluzi to crevo,i da li je do toga...
[ mjanjic @ 09.11.2018. 23:09 ] @
Kod svih auta imaš gomilu nekih creva povezanih na usis i usisnu granu, da l' servo kočnice, razni senzori i sl., i sva ta creva treba lepo da dihtuju, inače može biti problema ili sa lerom ili sa snagom pri većem opterećenju (npr. vožnja uzbrdo), jer se u suprotnom auto sa atmosferskim motorom ponaša kao da voziš na velikoj nadmorskoj visini gde je vazduh razređen pa se čini da auto nema dovoljno snage.
[ Darko Nedeljković @ 10.11.2018. 08:01 ] @
Mislim da nije to crevo problem. Ne pominjes voznju na benzin, postoji li to ili ne? Ima jedan totalno glup kvar, ali meni se licno desio, blokiranje tockova, tj. kocnica. Meni su 3 tocka bila blokirala i ja vozio tako 1000km, auto slabije vuce uzbrdo, a ja pojma nemam zasto. Proverava se lako, podignes dizalicom, zavrtis tocak, ako pruza otpor okretanju nasao si kvar.
[ pajapop @ 10.11.2018. 08:14 ] @
Bez namere da ga kritikujem, ali sve je to vec elaborilano na njegovim proslim temama...Evo jednog tipicnog odgovora
Citat:
popmilan76:
Da,ali ja iskljucim filter goriva kada idem na plin,na benzinu nisam nesto ni probao jer me zeza pumpa,uglavnom idem na plin,tako da cu morati da probam da ocistim isparivac ....da počnem odatle...
. On ne shvata, da prvo mora da resi sistem za benzin i da ga vozi pod istim uslovima na benzinu, da bi mogao da uradi diferencijalnu dijagnostikku i nasteluje rad na gasu...
[ popmilan76 @ 10.11.2018. 20:51 ] @
Na benzinu i dalje zeza,tako da taj problem sa benzinom je poprilicno skup...Ne isplati se da radi.
[ pajapop @ 13.11.2018. 17:02 ] @
Izgleda da sam se prevario u proceni...Opet je pocelo da me muci paljenje vruceg motora. A taman sam pomislio da je resenje bilo u svecicama...Kad ga prebacim na benzin, normalno pali u razlicitim vremenskim intervalima od momenta gasenja. Znaci nije do sistema za paljenje, vec samo do plinskog sistema. Nista...ocistim malo kontakte elektroventila....nista isto....skinem vakumski prikljucak sa rasprsivaca, kad on cist...a taman sam se ponadao daje zaprljan i zapusen pa da cu time resiti problem. Ali stavio sam selnu na spoju sa crevom koje nije bilo. Dal je tu malo vukao "fals" vazduh prilikom startovanja? Videcu ovih dana, ali sumnjam..Malo sam podesio smesu i malo odvrnuo slavinu...Videcu ovih dana kako se ponasa ali, mislim da ce ipak trebati remont rasprsivaca... a proslog septembra sam ga radio. Da li je moguce da su membrane tako loseg kvaliteta??? Ako neko ima jeftiniju ideju o resenju problema neka se slobodno javi....
[ vladd @ 13.11.2018. 21:36 ] @
Imaj na uu da su provajderi presli na zimsku smesu plina,75/25, a da je i dalje prolecno vreme. Svaka sitna razdesenost moze da se iskaze kao problem. Zbog lakse isparljivosti moze da deluje kao da motor ima viska vazduha.
[ Darko Nedeljković @ 14.11.2018. 06:15 ] @
Citat:
pajapop: Ako neko ima jeftiniju ideju o resenju problema neka se slobodno javi....:)

Pazi, NIKO ne moze da zna u cemu je problem ako ne zelis da popravis rad na benzin. Takva upotreba automobila je rezervisana za entuzijaste koji sve sami razumeju i nece smarati okolo pitanjima na koja odgovor ne postoji. Bilo kako bilo, od pocetka si na losem tragu za fals vazduh - ja sam godinama vozio sa KN filterom gde je prakticno sav vazduh fals i to perfektno radi.
[ pajapop @ 14.11.2018. 16:52 ] @
..Danas sam normalno otisao na posao...normalno s posla...nekoliko kracih zadrzavanja u gradu, bez problema. Razlika u primenjenim a jeftinim resenjima od juce je postavljena preventivna selna na crevu od vakuma, preusmeren usis vazduha da ne usisava hladan vazduh spolja (predvidjeno fabricko mesto ispod branika) vec topao vazduh ispod haube, prestelovana smesa...Auto je cak osetno "zivlji"...Videcu kakva je potrosnja...Ali, trebace ipak nekoliko dana testiranja. Ako ovo ne "upali", morace na remont rasprsivaca...
[ popmilan76 @ 17.11.2018. 18:28 ] @
Ma znam za benzin,ali se nema para za to...Meni motor sada deluje kao da je bucniji,kao da radi na tri cilindra ili ne radi jedna svecica ili kabal...Da ponovim,kompresija dobra,nove svecice,kada skidam kabal sa svecice,primetim razliku,a u mraku ne vidim da ijedan kabal varnici,a imao sam prilike da vidim kako to izgleda...Moguce je da sam na krivom putu sto se tice vazduha,ali ne znam gde da trazim vise...On ide,nemam problema sa njim,lepo pali,stavljena nova boca plina.Jedino sto sam primetio,kada sam proveravao kompresiju,jeste da svecice su cadjave,kao da smesa nije dobra...
[ pajapop @ 17.11.2018. 20:22 ] @
Nije ti dobra smesa. Suvise je bogata...Pazi, nije lako nastelovati rad motora. Treba brzo i vesto baratati ler gasom, razvodnikom, obracati paznju na broj obrtaja motora ugao paljenja i sl...Pa i kad ga doves da radi kako treba nisi siguran da je dobar odnos goriva i vazduha. Po pravilu, to treba da se radi pomocu gasnog analizatora, da se izduv dovede u propisne granice a da snaga motora bude nejefikasnija. E sad, ima jedna caka...Odnos goriva i vazduha...Kad ga namestis da radi kako tebi odgovara, nekoliko puta brzo "nadrukaj" pedalu kocnice...Dok to radis, ako je odnos namesten nako treba, (priblizno), broj obrtaja motora (na obrtometru) je konstantan...Ako nije, broj obrtaja ce tad poceti da pada ili raste, pa se prema tome sraf za stelovanje na rasprsivacu jos malo priteze ili otpusta..za oko pola kruga....A nije lose i zazor elektrode na svecici smanjiti za 0,1 u odnosu na fabricku vrednost...
[ zeoN_Rider @ 17.11.2018. 20:35 ] @
Ja pitah al' ne dobih odgovor, dakle koji je motor u pitanju oznaka?
[ popmilan76 @ 18.11.2018. 06:50 ] @
Auto je ford eskort 93 1,4 cvh monopoint,plin + benzin,52 kw 70 i nesto konja....karavan
[ Darko Nedeljković @ 18.11.2018. 12:55 ] @
Citat:
pajapop:morace na remont rasprsivaca...

Mislis isparivaca? Rasprsivac nema sta da se remontuje jer se i ne moze pokvariti.
[ Darko Nedeljković @ 18.11.2018. 13:02 ] @
Citat:
pajapop:
Nije ti dobra smesa. Suvise je bogata...Pazi, nije lako nastelovati rad motora....

Ne da nije lako, nego nije ni moguce ako hoces da palis na plin zimi. Tada smesa mora biti bogatija nego sto treba da ne bi bilo problema sa startovanjem motora, pa se smesa steluje da moze i upaliti i ici koliko-toliko.

[Ovu poruku je menjao Darko Nedeljković dana 18.11.2018. u 14:21 GMT+1]
[ popmilan76 @ 24.11.2018. 16:23 ] @
Jutros sam probao da upalim,escorta,vergla i upali ali nece da drzi ler gas...I na samom kucistu za filter vazduha imaju dva crevca jedno ide dole negde ispod nazovi karburatora i imao je jednu lulu na koju je bio nakacen,a ta cev koja je prisravljena ima tu lulu prema gore na kojoj je to crevce,a u nastavku cevi je guma koja ide prema iberlaufu.Drugo crevce ide duz usisa i prikacen je na vrh usisa...?Pitanje glasi sta su ta crevca i cemu sluze,moze biti da tu lezi moj problem,posto su i jedno i drugo se polomili,...ocigledno je tu neki problem?
[ Nocni @ 25.11.2018. 05:55 ] @
Nemam namjeru nikog da omalovazavam i to sto vozis auto koji u oglasima ima da se nadje za 100€ meni ne smeta...
Ipak, problem je što ti čovjek odgovori i objasni da bi trebalo naštelovati auto na benzin a ti mu odgovoriš da nemaš para da sipaš benzin!? Nećeš auto da povezeš kod majstora već dalje tražiš pomoć, objašnjavaš kako su ti popucala vakuumska crijeva a nećeš ni sliku da postaviš da bi ti neko odgovorio...
Za ovo što kažeš "gde leži moj problem..." mislim da tvoji problemi nemaju uopšte veze sa autom a što se popravke tiče moraćeš to da prepustiš nekom drugom. Bilo je ovdje na forumu stipsurina kao onaj @pisac koji je stari filter od ulja posle zamjene nosio iz servisa i ostavljao kući da ga vremenom ponovo ugradi jer nije dovoljno prešao...
[ popmilan76 @ 25.11.2018. 09:32 ] @
A jel bi ti stelovao ler na benzin,kada ler lepo radi na benzinu...i na plinu isto tako,sto bi ja dirao nesto sto je majstor vec nastelovao...Moj problem nije u leru,ler lepo radi,nego u vuci...ali nema veze,sto se mene tice ovo moze da se zatvori?
[ mjanjic @ 25.11.2018. 21:13 ] @
Citat:
popmilan76:
Jutros sam probao da upalim,escorta,vergla i upali ali nece da drzi ler gas...

Citat:
popmilan76:
A jel bi ti stelovao ler na benzin,kada ler lepo radi na benzinu...i na plinu isto tako,sto bi ja dirao nesto sto je majstor vec nastelovao...


Pa, aj' se ti prvo dogovori sam sa sobom da li lepo radi ler i na plinu i na benzinu. Ljudi ti lepo kažu da nešto nije u redu pri tom paljenju kad je motor zagrejan, može biti milion razloga, loša smeša, neki senzor (npr. temperature, negde videh da je na Peugeot 106, 1995. godište, problem bio CTS senzor, za neki drugi auto da je problem senzor bregaste, za treći četkice anlasera i neki senzor, za četvrti mapa ubrizgavanja) i ko zna šta još.

Ako i na benzinu teško pali kad je vruć motor, onda to nema veze sa plinom, nego sa nečim drugim, a ako je samo na plinu (ako dozvoljava paljenje na plin), onda je tu samo problem isparivač i pogrešna smeša pri paljenju.
[ popmilan76 @ 26.11.2018. 18:58 ] @
Počeo sam sa temom da mi slabo vuce uzbrdo,i tada je radio na ler i na benzinu i na gasu lepo,drzi 900,950,sem kada ukljuci ventilator tada malo opadne i to je to...OId pre neki dan,kada sam upalio auto ,nije hteo da drzi ler,vec se odmah ugasi,on upali,pustis gas i on se ugasi...Kada sam otvorio haubvu,video sam da je to jedno crevce otkunuto ili puklo , ne znam sta se desilo,i ono ide od pocetka usisne grene do podnožja ležišta filtera za vazduh i tu se kaci,odmah pored njega ima isto tako crevce koje ide negde dole,prema usinoj cevi,i to je crevo jos pre otpalo...Posto to nisam mogao da nadjem to crevce,samo sam zalepio ovo što je otkinuta,što ide duž usisne grane,i upalio je ima mnogo tiši rad,i lepo radi i na jednom i na drugom gorivu...Kod mene palio na benzin,pa ga prebaci na gas...Samo sam postavio pitanje čemu ta dva crevca služće i da li je moguće da oni prave probleme sa vučom,inaće ono drugo crevce,što nisam ni našao,ono usisava vazduh,a ovo druge ne,prikačeni su na ležište za filter,gde je u samom ležištu nešto crveno(nalazi se u samoj sredini gde filter) koji ima oznaku.čini mi se AC...
[ mjanjic @ 26.11.2018. 20:44 ] @
Pa i meni tako na prethodnom autu jednom spalo crevo za servo kočnice ili tako nešto (spalo na strani usisne grane), i naravno da neće da drži ler, kod tebe bar to crevo ima nekih pola metra ili više od usisne grane, pa je efekat možda blaži, ali u principu imaš problem da se gubi pritisak u usisnoj grani.

A za vožnju uzbrdo na plinu, naročito na toj tzv. "lambda" varijanti, veliki problem je zavisnost od spoljnog atmosferskog pritiska. Pa i na benzin ne vuče isto u svim atmosferskim uslovima, ja znam da nekad uz planinski put izađem 3. i 4. brzinon, a nekad mora na dosta mesta da se prešalta i u 2. brzinu. Može nekad da bude i do lošijeg plina.
[ popmilan76 @ 30.12.2018. 13:03 ] @
Misleci da je problem na plinu,bio kod plindzije,i on kaze da nije do plina,nego je najverovatnije(pregledao svecice,kablove,...i ja sam to gledao pre,a asvecice nove) tako da je suzen problem,a ostalo je da je vrlo verovatno bobina?I sad pitanje,kako nju da proverim,jer mora kod elkektricara ili mogu da je proverim u kucnoj radinosti?
[ Darko Nedeljković @ 30.12.2018. 13:31 ] @
Zelim ti da problem lociras i resis u nastupajucoj novoj godini. Ako ne, zelim ti da ti ga neko ukrade jer je to daleko bolja varijanta. Jer, kad te tako dugo muci neki tezak i misteriozan problem, to onda obavezno narusava zdravlje, a resavanje zdravstvenih problema zna da bude mnogo skuplje od neke starudije, od koje je davno trebalo napraviti eksere.
[ pajapop @ 30.12.2018. 13:44 ] @
Moze bobina da se premeri ommetrom, premeri se primar i sekundar, i uporedi se sa fabrickim vrednostima i ako su velika odstupanja menja se bobina. Ali to ima smisla, samo ako se znaju fabricke vrednosti za tu bobinu koja odgovara tvom automobilu. Zasto je to tako? Pa zato sto svaki model automobila ima svoju katakteristicnu bobinu sa svojim parametrima. I ona vrednost koja je normalna za jedan automobil ne mora da znaci da je normalna vrednost za tvoj. Ako mozes da saznas ili izguglas negde vrednosti primara u omima i vrednosti sekundara u kiloomima za tvoju bobinu (za tvoj model automobila), ja cu ti objasniti kako da je premeris. Ovako, nema smisla za tolliko pisanije...Ili brate, casti se, kupi odmah novu bobinu i resio si problem. Ali, znaj, kad se menja bobina, uvek se sa njom menja i komutator, onako u kompletu...Ako se to ne uradi, obrzo ce se problem opet javiti... Hehhh...sad sam video Darkov post....slazem se...
[ Java Beograd @ 30.12.2018. 16:48 ] @
Uzgred budi rečeno, treba baš pravi ommetar. Ne može običan unimer. Ne može on da meri precizno male otpore.
[ popmilan76 @ 30.12.2018. 18:45 ] @
Ne,kakvi da menjam auto,ne bih ga menjao za ne znam sta...pa da kupim nesto jos mladje,i skuplje,a kupujem macku u dzaku...Koji bi auto sa ovakvim problemima uopste isao,ali eskort pici li pici,nikad nije m eostavio,a islo se sa njim poprilicno daleko,a prevezao ne znam ni sam cega...Po kompresiji,ima da ide jos,Boze zdravlja samo,a i zdravlja ne bih imao da nije njega,i ne samo ja,vec i silni rodjaci i komsije...Ha,ha,ha...A bobina i komutator jel ima to negde da se kupi novo ili mora polovno?
[ pajapop @ 30.12.2018. 19:34 ] @
Citat:
popmilan76:
.A bobina i komutator jel ima to negde da se kupi novo ili mora polovno?


Oces macku u dzaku ili neces macku u dzaku...???. Ja bih ipak otisao prvo do nekog elektricara, valjda on zna iz nekog veceg iskustva, da on proceni da li je bobina ili ne. U stvari kvar bobine se manifastuje kao naglo gasenje, kao kad kljucem gasis motor i seckanjem u voznji, kad dolazi i do naglog pada skazaljke na obrtomeru(kao kad gasis auto). Takodje, tesko paljenje do nemogucnosti da se upali...a isto se desava i kad je komutator u pitanju...isto...Zato se prvo premeri bobina, pa ako je ona u redu onda je do komutatora i obratno. Ali, kad se bilo sta od ta dva menja, najbolje je da se promeni sve u kompletu jer se nova i stara elektronika "ne trpe"...NOrmalno, nejsigurnije je kupiti potpuno novo..sve drugo je "macka u dzaku"...
[ popmilan76 @ 30.12.2018. 21:12 ] @
Moracu do nekog normalnog elektricara,jedan od majstora,mehaničara mi spomenu bombinu,jer ili je bombina,ili svećice ili kablovi,nema šta četvrto?Kod mene on dobro pali,ali po majstoru iztgleda kao da radi na 3 klipa,i zato nema snagu,i on odmah posumnja na bobinu...jer ovo drugo dvoje nije.

I može li se desiti da je oslabila bobina,da radi ali slabo,pa je to razlog rada na tri cilindra?

I još nešto,koje svećice idu u eskorta?Da ne bude da sam stavio loše?
Imao sam motorcraft,i odlicno su sluzile,mozda su mogle jos,a sada sam stavio ngk,ne znam zazor ni jednih ni drugih?

[Ovu poruku je menjao popmilan76 dana 30.12.2018. u 22:44 GMT+1]
[ pajapop @ 30.12.2018. 22:19 ] @
Citat:
popmilan76:,ali po majstoru iztgleda kao da radi na 3 klipa,i zato nema snagu,i on odmah posumnja na bobinu...jer ovo drugo dvoje nije.

I može li se desiti da je oslabila bobina,da radi ali slabo,pa je to razlog rada na tri cilindra?

I još nešto,koje svećice idu u eskorta?Da ne bude da sam stavio loše?
Imao sam motorcraft,i odlicno su sluzile,mozda su mogle jos,a sada sam stavio ngk,ne znam zazor ni jednih ni drugih?



Moguce je da motor radi "kao na 3 cilindra"...Samo, to se lako dijagnostikuje prostim testom "balansa snage"...Skida se i vraca kabl po kabl sa svake svecice i posmatra se promena rada motora preko obrtomera. Moze i po sluhu kod drasticnijih slucajeva. Kad se skine kabl sa svecice (gde je sve ispravno), cuje se osetno usporenje motora, nemiran rad, i pad obrtaja motora. Vracanjem kabla sve se dovodi u normalu. Ako je to usporenje malo i znatno odstupa od drugoh usporenja gde je sve ispravno to znaci da na tom cilindru nesto nije u redu. Ili je slaba kompresija na tom cilindru ili su ventili znatno rastelovani...mozda i pregoreli, ili razvodna kapa, kabl ili svecica nisu u redu. Sam poremecaj, ako i postoji, nema veze sa bobinom niti sa komutatorom. Milance, ti stvarno treba da "izvadis zmiju iz dzepa", zavuces ruku u njega i odes kod nekog dobrog majstora...Zatim, svecice..od kad sam ti rekao..NGK, odes na sajt NGK..MASS UVOZNIK...Po katalogu, ukuca se model automobila i drugi podaci o njemu i izadje ti koje svecice NGK, koje toplotne vrednosti odgovaraju za tvoj automobil. Pored oznake i slike svacice izlazi ti i koji je preporucen zazor za tu svecicu....
[ pajapop @ 30.12.2018. 22:44 ] @
Evo izguglao sam ti...NGK BCPR6ES-11...zazor 1,1mm
https://www.ngkntk.com/part-finder/produktfinder/PKW/ZK_BENZINER/

[Ovu poruku je menjao pajapop dana 31.12.2018. u 00:06 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao pajapop dana 31.12.2018. u 00:07 GMT+1]
[ popmilan76 @ 31.12.2018. 08:13 ] @
Ma ,majstor ne gine,nego sto se tice svecica,te sam i kupio,ali su bile motorcraft,i gledao sam po forumima,da u fordove samo te idu,da ne stavljam nista drugo,i jel mopguce da to pravi problem?
[ Darko Nedeljković @ 31.12.2018. 08:44 ] @
Najgore po tebe je ako problemi nisu posledica jedne neispravnosti, vec 10 stvari po malko pravi problem a sve pojedinacno su relativno ispravne. Kablovi nisu skroz stradali, ventili su 90% dobri, isparivac funkcionise polovicno, filteri ne zaustavljaju protok potpuno, u rashladnom sistemu nema bas mnogo vazduha, filter vazduha deluje da jos nece da se raspadne, kocnice nisu bas toliko rastelovane da ce da zapale tocak, lezajevi ne blokiraju okretanje bas sasvim nego koce samo po malo. Na sve to, ti ne bi da izvadis 100 evra iz dzepa i kazes majstoru - kreni skolski da proveravas jedno po jedno i popisi mi sve sto ne radi kao novo, nego si vise u fazonu baci jedan pogled od pola minuta i reci mi sta vidis da ne valja, pa cu ja da kazem da mi se to ne isplati da menjam, a onda cu sam da kupim delove i promenim. Barem tako delujes nama na forumu, a verovatno i majstorima, oni kad vide da vozis sa neispravnim karburatorom i da ti benzin ne funkcionise, gledaju da te sto kulturnije izbace iz radnje, kako bi svoje vreme posvetili nekom ko isto hoce da plati. Automobil koji radi samo na plin govori dve stvari automehanicaru:
1) da vlasnik kao sto rekose ima zmiju u dzepu i spreman je na svake domisljatosti da izbegne placanje
2) da je nalazenje kvara na takvom vozilu barem 5x vremenski zahtevnije nego na normalno odrzavanom vozilu

U takvoj kombinaciji najpametnije sto automehanicar moze da uradi je da momentalno spusti haubu i kaze neku rec iz skupa (svecice, kablovi, bobina, ventili, membrane, isparivac...) nadajuci se da ces otici kuci, kupiti i promeniti to sam i nezadovoljan postignutim nikad vise neces doci u taj servis
[ Java Beograd @ 31.12.2018. 11:12 ] @
1. Nije boMbina nego bobina
2. Koliko znam, kod tvog auta je jedna bobina za sve četiri svećice. Onda, nema teorije da tri cilindra rade dobro, a jedan ne.
[ bordzija @ 05.01.2019. 18:15 ] @
Meni je pre sto godina vukao falš vazduh na livu karburatora tj na onim "čepovima" premazano silikonom i rešen problem. Može na milion mesta da vuče igranka bez kraja, uglavnom se sve rasturi, reparira karburator a sve ostalo dobro proveri, očisti, predihtuje i sklopi. Baš ford i baš mi se ogadio za ceo život.
[ subotin_goran @ 02.11.2019. 19:25 ] @
Pozdrav svima! Ucinila mi se zanimljiva tema za moj problem...
Imam mitsubishi 2.0 benzin plin i ne mogu nikako da provalim gde mi auto vuce fals vazduh... Znaci kada dam naglo gas to je tako bucno... Kada mu zatvorim rukom usis vazduha onda se ne cuje nista..
Bas me nervira, bas pravi neku buku...
Jel ima neko ideju sta da mu radim i gde i sta da gledam?