[ @ 09.11.2018. 17:32 ] @
Hocu da kupim golfa V. Htio bi da cujem vas koji se razumijete sta preporucujete, koji motor, sa koliko konjski snaga, kw, 1.9. 2.0 itd...Hvala !
[ ineve74 @ 09.11.2018. 19:12 ] @
Meni se vise svidja 6.
Svidja mi se vise nego 7.
[ Nebojsa Milanovic @ 09.11.2018. 23:41 ] @
Predlazem ti 1,6FSI.

Odlican auto, povoljne cene, ima ih vrlo ocuvanih.
[ @ 11.11.2018. 13:35 ] @
Meni se vise svidja 6.
Svidja mi se vise nego 7.

Niste razumijeli pitanje, ne pitam sta se vama svidja!!
[ @ 11.11.2018. 13:37 ] @

Predlazem ti 1,6FSI.

Odlican auto, povoljne cene, ima ih vrlo ocuvanih.

Da nije malo slab motor, razmisljam da uzmem 1.9 motor 77kw najmanje
[ Nebojsa Milanovic @ 11.11.2018. 15:05 ] @
Nije slab, jači je od tog 1.9TDI traktora.

A još bitnije od toga je što ih možeš naći sa 100 i nešto hiljada km, dok TDI nijedan nije prešao ispod 500.000.

No, ako baš želiš da se upuštaš u TDI avanturu, za utehu je što su izdržljivi.
[ Nocni @ 13.11.2018. 08:00 ] @
Neozbiljno je reći da nijedan tdi nije prešao ispod 500K makar i figurativno... moguće je da su benzinci prešli u principu manje ali ne 5 puta.
Većina auta koja su kupljena od strane privatnih vlasnika nova kod nas, nisu presla velike kilometraze...
Kupovina PD tdi-a se isto tako ne može baš nazvati "upuštanje u tdi avanturu", jer tako ispada kao da se radi o nekom rijetkom i nepoznatom vozilu koje se tesko odrzava na nasim prostorima... avantura bi u tom kontekstu bila kupovina nekog jaguara ili amerikanca npr.
Treće... iako 1.6 ima 85KW nije na putu jači niti brži od tog 1.9 tdi koji ima 77. Prilicno je ubjedljiviji tdi (i bez chipovanja) i u ubrzanjima i u svakodnevnoj voznji... fsi nije tsi niti ima ista zajednicko.
[ Nebojsa Milanovic @ 13.11.2018. 10:21 ] @
Ne kapiraju ljudi osnovne razlike između prosečnog polovnog benzinca i dizela, pa sam se zato figurativno izrazio.

Za isti novac benzinac se može naći u drastično boljem stanju, to je glavna poenta.
[ Nocni @ 13.11.2018. 11:05 ] @
To je tačno. Ipak, motor 1.6 fsi je solidan za pola recimo a za golfa, koji je teži, to je mali motor, pa mu je i dinamika vožnje loša a i potrošnja velika.
[ bakara @ 13.11.2018. 19:56 ] @
da iskoristim onda ovu temu i pitam kavi su TSI motori u golfu i turanu?

Zanima me 1.4TSI sa 140ks u golfu iskljucivo karavan verziji ili kod turana.

Koliko ti motori trose iskljucivo u gradskoj voznji i kako podnose plin?
[ Nocni @ 13.11.2018. 20:47 ] @
Prilično loši motori sa velikim brojem loših pozicija. Taj od 140 konja vec ima i turbinu i kompresor koji pokriva niže obrtaje... Onda se on iskljucuje a turbina nastavlja da pumpa. Dosta komplikovano rjesenje i crkava upravo ta spojnica kompresora... Motori od 122ks nemaju kompresor.
Veci problem kod tih motora je sklop lanca i prakticno je svaki u problemu, veoma los kvalitet izrade a moze dovesti do havarije motora. Bila je i neka akcija i opozivane su cijele serije jer su imale problem sa lancem i na malim kilometrazama...
Kod vw-a veoma tesko idu te besplatne popravke i ti opozivi jer oni nekoliko godina nisu uopste priznavali da postoji taj problem vec su se uredno prijavljivali i na potplaćenim takmičenjima osvajali nagrade "motor godine" što je urnebesno smiješno... Pričano je o tome na ovom forumu više puta...
Od 2010 odnosno 2011 zavisno od modela, se prelazi na zupčasti kaiš ali određeni problemi i dalje postoje... i to ne mali problemi nego se desava da im pucaju klipovi i da gube kompresiju naizgled bez razloga a za to postoje koncepcijski razlozi.
Sve u svemu treba ga zaobići.
Kako podnosi plin ne znam jer i ne popravljam auta koja imaju plin ali neko ce drugi to odgovoriti ako ti je uopste vise potreban taj podatak 😀
[ Gost2 @ 13.11.2018. 21:06 ] @
1.4TSI je širok pojam. Folksvagen posjeduje veliki broj različitih motora sa istom zapreminom i oznakom. U Golfu pete i šeste generacije ugrađivano je na desetine različitih tipova motora spomenute zapremine.

Prema inetrnoj statistici koju je VW sproveo na uzorku od milion prodatih primjeraka, najmanje reklamacije, a samim tim i najbolji motor je onaj sa kodnom oznakom CAXA. Riječ je motoru zapremine 1.4 litra koga opskrbljuje Boschov sistem MED17.5.5. i raspolaze sa 122 konjske snage.


Ovaj motor može se pronaći u Golfu mk5 i Golfu mk6, ali nažalost, ovaj agregat se nije ugrađivao u Tourana.
Uz spomenuti motor, koji je prema internoj statistici najpouzdaniji benzinski agregat, najpouzdaniji dizelaš je motor sa 2 litre zapremine, TDI CR, i 140 KS sa kodnom oznakom CFHC koji na uzorku od milion primeraka, prosečno predjenoj kilomerazi od 200.000 km i vremenu uzimanja statističkih podataka od 5 godina, nosilac je broja reklamacija nula.
[ vladd @ 13.11.2018. 21:32 ] @
Hajde Milanovicu, vadi bazuku na ovu dvojicu, kao sto si na mene, kada sam pricao slicno pre 4-5 godina..

Mogu samo da dodam, za te benzince, 1,6 pa i 1,8...trosi kao svalerka, a vuce se kao krava. Ko pridje 9L po gradu, ima da peva, obicno je blize 10, naravno, merenje bez klime, tada kazaljka pokazivaca goria radi kao minutara na satu, ali prema nuli.
Naravno da su benzinci "manje presli" koliko god to bilo bitno u nekom pogledu, kada za 100kkm treba isporuciti dodatnih 10000 evra samo za gorivo.. bez ostalih troskova..

TDI je znacajno bolja opcija za golfa 5, koji je inace najkompleksniji i najslozeniji od svih golfova, i solidne tezine. Istina i prvi kinez, ali najbolji od svih golfova.
TDI posle 2009-e dozivljava brojne ustede, stanjuje se radilica, i ostala pojeftinjenja..
I nije slucajno sto je golf spao sa trona najprodavanijih u EU, i pored 70 miliona Nemaca.
[ bakara @ 13.11.2018. 22:46 ] @
Ne interesuje me drugi TSI osim toga od 140ks jer samo na njega nailazim u golfovima karavanima.

Od TDI motora jedino 1.6TDI bi mogao da mi odgovara...

@Nocni

malo je glupo da pitam u ovoj temi, ali kakvi su renoovi 1.4TCI od 130ks?

Takodje me zanima i peugeot 1.6 Turbo sa 160ks... koji ide u 308

[ Nocni @ 14.11.2018. 11:44 ] @
Pezo 308 1.6 turbo benzinac ima bmw-ov motor koji je razvijan za minija... Ima vanos sistem za rukovodjenje otvaranjem ventila... Crkavale su im turbine i bili su prilicno problematicni i u miniju i u pezou... Vise puta je vrsena revizija softvera, desavalo se da se ugase u voznji... u principu za izbjegavanje.

Renoov 1.4 tce je ponajbolji u ovoj konkurenciji. Veoma uglađen i fin rad motora u svim rezimima... prilicno pouzdan za razliku od vecine drugih renoovih motora... kod renoa uvijek postoje drugi kvarovi na periferijama... sam motor se moze kvalifikovati kao pouzdan.
U velikoj skoljki kao u senicu npr. ce trositi 10 litara.
Treba da se konsultujes sa majstorima za plin jer vidim da te je to interesovalo... u principu nijedan turbo motor nije u ljubavi sa plinskim uredjajima, imaju i veci pritisak goriva od atmosferaca itd...
[ bakara @ 16.11.2018. 12:28 ] @
Sve si rekao kako sam i mislio i skupio informacije i na drugoj strani...
Znaci TSI definitivno otpada ai taj pezo 1.6T, a atmo motore je gotovo nemoguce naci u tim automobilima.
Citat:
Nocni
U velikoj skoljki kao u senicu npr. ce trositi 10 litara.
Treba da se konsultujes sa majstorima za plin jer vidim da te je to interesovalo... u principu nijedan turbo motor nije u ljubavi sa plinskim uredjajima, imaju i veci pritisak goriva od atmosferaca itd...

Za reno 1.4tci svi kazu da je dobar, plinadzije kazu da ide neki malo skuplji uredjaj (sto i nije neki trosak)

Ali ono sto je cudno sto niko nije siguran kakvo ima ubrizgavanje taj 1.4tci motor, i kazu da nece valjati ako je direktno ubrizgavanje.
Ocigledno tih motora na ovim prostorima nema bas puno pa ima slabo informacija.

Meni treba kompaktna a komotna karoserija i stedljiv motor u gradskoj voznji.
[ Nocni @ 16.11.2018. 18:31 ] @
1.4 tce kojeg imas u meganu 3 je nisanov motor (zato je i dobar) i imaju ga sa tim starim blokom juke i qashqai... Ne vjerujrm (ne znam) da ce plin uopste raditi dobro na tom motoru...
Novi megan nema 1.4 tce vec je tu 1.2 tce motor sa istom snagom.
Novi megan i kadjar postoji i sa 1.3 tce koji je jos jaci za 30 konja pa iz 1.3 litra daje 160 konja...

Ako ti treba za taxi ti onda ipak treba da gledas nekog pouzdanog dizela a ne renoa koji je njezan za taj posao... toyota verso 2.0 ili 1.6 d-4d ili mozda touran 1.6 tdi, mozda nekakva skoda octavia karavan 1.6 tdi...



[Ovu poruku je menjao Nocni dana 17.11.2018. u 19:11 GMT+1]
[ drajver2 @ 17.11.2018. 22:09 ] @
@Noćni
Koliko se meni čini pre par godina nisi imao reči hvale za taj Vw-ov 1.6 tdi tj siguran sam da sam tada pročitao tvoj post kako se ne radi o baš pouzdanom motoru na kome na malim km odlaze dizne,turbina i svašta nešto... Da li se u međuvremenu nešto promenilo kad ga sada smatraš pouzdanim za taxi npr.
Ovo nemoj shvatiti kao kritiku jer izuzetno cenim sve što pišeš ovde i mislim da ću dobiti adekvatan odgovor. Pozz
[ Nocni @ 17.11.2018. 23:20 ] @
Toyota ima neke bolje motore a i ima i vw i bolje motore... npr. 2.0 cr tdi... a od njega je bolji 3.0 tdi koji je takođe svaki cr...
Ali covjek hoce malu potrosnju u gradu... važno je isto, za ta auta ima bas dosta polovnih djelova i relativno jednostavno i brzo se popravljaju.. u svakom slucaju touran je za taxi dobar.
Mislim da nisam ja rekao da mu crkavaju dizne... moguce da su pominjani egr ventil, geometrija i elektronika turba, dpf i tako te njegove slabe tacke...

[ vaske2 @ 18.11.2018. 09:39 ] @
Jedno kratko pitanje za "nocnog" pošto znam da poznaje tematiku,da li su svi 1.2 tsi u Golfu 7 sa kaišem ili ih ima kao u šestici sa lancem?
Drugar kupuje taj auto i prodavac ga ubeđuje da je sa lancem dok sam ja ubeđen da je sa zupčastim na kojem bi trebalo da su izlečene dečije bolesti iz prve serije tsi motora.Auto je 2013 god i ima 77kw,uvoz Švica.
Izvinjavam se al da ne otvaram novu temu...
[ Nocni @ 18.11.2018. 12:15 ] @
Ima jedna vrsta i sa lancem bas u tom prelaznom periodu 2013... Oznaka motora mu je CJZA i isti je kao u golfu 6.
Nisam nikad vidio takvu sedmicu ali vidim da postoji u ETKA meniju.
Oni koji su od 110 konja svi imaju kaiš.
[ bakara @ 18.11.2018. 18:42 ] @
Citat:
Nocni:

Ako ti treba za taxi ti onda ipak treba da gledas nekog pouzdanog dizela a ne renoa koji je njezan za taj posao... toyota verso 2.0 ili 1.6 d-4d ili mozda touran 1.6 tdi, mozda nekakva skoda octavia karavan 1.6 tdi...


Da treba mi za taxiranje, i zato mi ne odgovaraju ti motori 1.8-2.0 jer dosta trose u gradskoj voznji...
plin bi da stavim jer cak i 1.5, 1.6 dizeli trose bar 6 litara dizela cija je litra 170din naspram plina koji je 80din sto meni mesecno pravi razliku od 50-60eur ako ne i vise.

najradije bi ja toyotu prius, ali je to izvan budzeta, a kako vidim ni plin nece biti opcija tako da cu verovatno morati ici na 1.6hdi ili 1.5dci
Snaga me ne zanima, samo potrosnja.

Inace sad vozim senika, ali krajnje vreme je da promenim auto.

[ vladd @ 18.11.2018. 20:04 ] @
Moras da pazis na odnos snage i karoserije, mali dizel u velikoj limariji trosi vise nego veci.
Dizel moze da se reprogramira da nesto mnje trosi, ali mora da ima dovoljo snage da preostane.

Plin je trenutno povoljna opcija, ali je pitanje kada ce se dosetiti da i tu ima mesta za vece akcize.
[ bakara @ 18.11.2018. 22:00 ] @
Meni ne treba 150+ks niti su to sto gledam automobili za performanse i onako ne prelazim 60km/h a ni jedan od tih motora nema manje od 110ks tako da mislim da ce biti sasvim ok za karoserije do 1500kg.

Sto se plina tice, trosim ga zadnjih 10 godina i rado bi presao na dizel ako ce to da bude bar jednako po ceni.