[ alexandarv @ 02.12.2018. 14:40 ] @
Imam citroen c3 2011.god 1.4hdi. Dpf nije skidan, neko vreme mi pokazuje da mu fali tečnost za dpf i poruku engine fail. Mislio sam da to sredim posle nove godine - pred tehnički ali me je problem pretekao... auto dobro pali, ali slabo vuce i secka na niskom broju obrtaja. Kad dam gas motor se jače čuje nego obično. Generalno čudno radi. Poklopilo se sa ovim zahlađenjem slučajno ili je i to uticalo...
Interesuje me, da li se zapušio dpf ili može biti nešto drugo? Mislio sam da sam skinem dpf (vezan šelnom za turbinu) i probam da vidim pa ako je do njega da da probušim ili skroz izvadim... da li uopšte smem da upalim motor sa skinutim dpf-om i katalizatorom?
[ Nocni @ 05.12.2018. 20:39 ] @
Treba prvo uraditi dijagnostiku i otkriti sta je u pitanju i sta treba raditi... Obicno je dpf u problemu na oko 200.000km... U zavisnosti od gresaka koje ima postoji mogucnost da se uradi regeneracija a ako pise da ga treba zamijeniti onda se uklanja.
Ne mozes vaditi niti busiti dpf a da se ne uradi softver u motornom compu... ako bi vozio auto bez dpf-a odma bi usao u limp mod ako je softver fabricki. Kod tebe je u pitanju 8HR motor i kompjuter je edc17C10.
Ako ces da uklanjas dpf mora uraditi profesionalac kompletan softver za dpf i za pumpu aditivacije a ne sa raznim crackovanim programima koji urade pogresno, vjestacki ubijaju greske ali ne i u mapi, naprave problem na drugoj strani i kasnije bude jos popravki...
Ima jos nekoliko zahvata oko konfiguracije vozila koji se moraju uraditi da se nebi desavale kasnije te greske oko kolicine aditiva i sl.
[ mjanjic @ 05.12.2018. 22:00 ] @
Vremenom se talože naslage koje se stegnu, posebno po ovom hladnom vremenu, i tu nema više regeneracije, a ne znam da li je to moguće očistiti nekim rastvaračem, verovatno nije.

Čak i u UK vade saće iz DPF-a i vrate kućište tako da se ne vidi bilo kakva izmena: https://www.bbc.com/news/uk-41761864
[ bordzija @ 08.12.2018. 15:43 ] @
Ne znam šta vade u UK ali posle toga sigurno ne može da prođe eko test kao što ni kod nas za par godina neće moći da prođe. Znači ili odeš/pošalješ da ti ga otvore i očiste ili tražiš drugi i zameniš treće baš i nema više. Ako platiš nekome a moraš da platiš kako bi ti ga fizički uklonio i remapirao opet za najkasnije 2 godine moraš to sve da vratiš u fabričko stanje. Zar ne postoje neki aftermarket dpf filteri na tržištu novi? Trebalo bi da postoje i više nisu toliko skupi... Ako ti obaveze dozvole naravno :)
[ mjanjic @ 08.12.2018. 17:25 ] @
A jesi li pročitao tekst kad to tvrdiš?

Lepo piše da majstori skine kućište, otvori ga sa one strane koja se ne vidi kad je montiran, iseče otvor, povadi sve iz kućišta, i potom vrati kućište, a aktuelni testovi nemaju proveru na čestice čađi niti su, kako u tekstu kaže, imali predstavu kako da taj test urade.

Hteo sam da kažem da u Srbiji to prolazi bez problema, ako je prolazilo pre godinu dana (a možda i još uvek) u UK. Ovi će na tehničkom gledati samo da li je kućište DPF-a na mestu. Jeste sada lakše skinuti DPF i staviti običnu cev, ali će mnogima biti jeftinije da stave samo prazno kućište nego da kupuju DPF.
[ bordzija @ 08.12.2018. 18:55 ] @
Pa kako su kod nas navalili sa zaebavanjem građanstva nebi me čudilo da i skeniraju taj prazan dpf. Gledam za neke automobile je 150 evra nov dal je to realna cena ili možda prodaju fake dpf? Naleteo sam na internetu neki momak pokušava da kupi samo taj spoljašnji plašt, da nije krenulo i kod nas? Vizuelno aha nema pa ne pušta tehnički?

Drugar mi je pre par godina pokazao fotke kako su njemu isekli, očistili i vratili, sekli kao da je laserom sve kao fabrički posle zavareno. Dobio i garanciju.
[ bordzija @ 08.12.2018. 19:03 ] @
Bože kako su ovi francuski automobili glupi pa to je da ne veruješ! :D

[ Nocni @ 08.12.2018. 23:02 ] @
Pogresno rade englezi, ne treba vaditi fap samo treba probiti 5-6 rupa i ostaviti ga na autu a katalizator ne dirati. Tako je auto i tih kao prije....
Katalizator i fap se nalaze u istom loncu, gore pri turbini je katalizator koji zauzima 1/3 a dolje je fap, izmedju njih ima temperaturna sonda i cijev mjeraca pritiska koji ostaju na svom mjestu.

Auto na taj nacin normalno moze preći tehnički pregled bez problema... a za one koji su greskom izvadili sve iz lonca uvijek se ako treba u buducnosti moze montirati drugi lonac na pola sata dok pređe tehnicki.
Izvadjeni stari razbijeni katalizator od ovog citroena ne vrijedi nista, pa je to još jedan razlog više da se ne dira.

@bordzija, novi originalni fap sa katalizatorom ne košta 150 već 6 puta više.

[Ovu poruku je menjao Nocni dana 09.12.2018. u 00:15 GMT+1]
[ mjanjic @ 08.12.2018. 23:23 ] @
Mislim da je pre nekoliko godina, pre nego što su ovi kod nas uspeli da srede softver, DPF za neke Mazda modele u ovlašćenom servisu koštao oko 500k dinara (dakle, preko 4000€).

[Ovu poruku je menjao mjanjic dana 09.12.2018. u 02:12 GMT+1]
[ bordzija @ 09.12.2018. 00:05 ] @
Kukuuu u životu nebi kupio dizel novije generacije, samo benzinjare mala kubikaža a veća plinčuga.
[ alexandarv @ 11.12.2018. 17:20 ] @
Citat:
Nocni: Pogresno rade englezi, ne treba vaditi fap samo treba probiti 5-6 rupa i ostaviti ga na autu a katalizator ne dirati...

[Ovu poruku je menjao Nocni dana 09.12.2018. u 00:15 GMT+1]


Hvala na odgovoru, interesuje me da li je ovo sa rupama 100% sigurno, da li ce da radi bez promene softvera i hoce li odmah kompjuter da javi da nesto nije u redu kad izbusim?

Na netu sam nasao da neki lik izbusi veliku rupu u sredini, ne nekoliko manjih, imate li neku sliku? Cime busiti?

Moze li i katalizator da bude zapusen?

Moze li opis kako korak po korak raditi?

[Ovu poruku je menjao alexandarv dana 11.12.2018. u 18:39 GMT+1]
[ Nocni @ 11.12.2018. 18:37 ] @
Pisalo je gore vec ali nisi citao... Softver se mora raditi u svakom slucaju. Ne mozes busiti niti uklanjati fap a da ne uradis softver... Rupe se buše jer fap vrijedi nula eura a i da auto nebi bio ruzno bučan ako je lonac prazan...
U slučajevima da kat i fap imaju vrijednost onda se vade ali se radi prigusivac u loncu.
Na takvom c3 ima 2 vrste tih kompjutera simens sid804 i bosch edc17c10...
Koji god da je mora se otvarati i raditi na stolu.
Vec sam rekao, mora da uradi profesionalac... nista sam ne radi u sopstvenoj reziji jer ce biti problema.
[ cozmo_im @ 12.12.2018. 08:17 ] @
Citat:
bordzija:
Bože kako su ovi francuski automobili glupi pa to je da ne veruješ! :D


Ovo je bolje resenje nego kod drugih gde ovo nema. FAP radi pasivnu regeneraciju ako si duze od 10 minuta na autoputu. Problem nastaje ko vozi stalno u gradu i prekida regeneraciju. I to vazi za svaki auto sa DPF. Recimo juce mi je krenula regeneracija 5 minuta od parkiranja (digne potrosnju za 3 litre i rade svi moguci ventilatori). Parkiram auto, znaci prekinuo sam je. Medjutim ja svakako provedem preko 20 minuta na AP u jednom pravcu svaki dan te mi je odmah po postizanju radne temperature na AP ukljucio i dovrsio regeneraciju.

Problem je ko vozi u gradu, Eolys se vise trosi, prekida se cesto regeneracija, pa mora da se izvrsi u servisu (prisilna).

Postoji i ciscenje DPF-a koje je oko 200e sa skidanjem i vracanjem filtera i solidne je trajnosti, bar oko 40.000km, sto je 2 do 3 godine voznje.
[ botr @ 12.12.2018. 09:18 ] @
Jok nisu glupi :D Megane 2, donji sraf zadnjih amortizera zavaren za amortizer :D Napravi mi kratak spoj punjac za navigaciju, izgori osigurac, gledam osigurac za upaljac ispravan. Trazim, pregoreo za radio, a radio radi. Sve naopako.
[ cozmo_im @ 12.12.2018. 09:22 ] @
Vozio sam dugo Picasso i nikakvu glupost na njemu nisam video. 200.000km bez greske presao. Jednom je na -25 C napisao BOOT na ekranu kompjutera, ali je to reseno resetovanjem kompa (majstor izdiktiro preko telefona), ali na toj temperaturi smo mu oprostili tu gresku (radio je normalno svakako). I to je to. Sada ima 400.000km i motor je u originalnom stanju.
[ bakara @ 12.12.2018. 10:50 ] @
Citat:
botr:... izgori osigurac, gledam osigurac za upaljac ispravan. Trazim, pregoreo za radio, a radio radi. Sve naopako.

Ocigledno si gledao pogresan osigurac :)

Nije sve naopako, samo su neke stvari drugacije resene, kada to ukapiras sve ti bude logicno.
[ alexandarv @ 12.12.2018. 22:57 ] @
Citat:
Nocni:
Pisalo je gore vec ali nisi citao... Softver se mora raditi u svakom slucaju. Ne mozes busiti niti uklanjati fap a da ne uradis softver... Rupe se buše jer fap vrijedi nula eura a i da auto nebi bio ruzno bučan ako je lonac prazan...
U slučajevima da kat i fap imaju vrijednost onda se vade ali se radi prigusivac u loncu.
Na takvom c3 ima 2 vrste tih kompjutera simens sid804 i bosch edc17c10...
Koji god da je mora se otvarati i raditi na stolu.
Vec sam rekao, mora da uradi profesionalac... nista sam ne radi u sopstvenoj reziji jer ce biti problema.


Čita sam samo mi nije jasno ako izbusim rupe na filteru sto bi to moglo da smeta? Kada je filter bio nov imao je verovatno 100% propusnu moc - dakle kao da ga nema... kad se ukloni postize se isto... sto bi to smetalo? Ima li nekog ko je busio filter da prenese iskustva...

U nezgodnoj sam situaciji, auto je brzo posle kupovine pokazao da je nivo aditiva nizak i engine fult poruku. Odvezo sam u najveci servis u Vranju ali dijagnostika nije pokazala gresku. Ostali servisi su manji i jos manje ulivaju poverenje. Ovlasceni servis je u Nisu 100 km odavde, ne mogu da vozim u ovom stanju. Prvi servis koji vrsi dpf off je u Leskovcu 70km od mene.Mislio sam da probusim filter pa probam da li radi normalno i odem u ovlasceni servis da vidim sta to javlja (da li je samo filter problem ili jos nesto)
pa da idem na dpf off. Inace, planirao sam da odklonim dpf pa da kupim polovan cisto da mogu da prodjem tehnicki za 2-3 godine. Polovan je 100e ali posto ne vredi kao sekundarna sirovina ocekujem jos nizu cenu...

[Ovu poruku je menjao alexandarv dana 13.12.2018. u 00:08 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao alexandarv dana 13.12.2018. u 00:10 GMT+1]
[ Nocni @ 13.12.2018. 08:05 ] @
Citat:
alexandarv: Čita sam samo mi nije jasno ako izbusim rupe na filteru sto bi to moglo da smeta? Kada je filter bio nov imao je verovatno 100% propusnu moc - dakle kao da ga nema... kad se ukloni postize se isto... sto bi to smetalo? Ima li nekog ko je busio filter da prenese iskustva...



Ti razmišljaš logično ali ne znaš da kompjuter radi jos nekoliko stvari... cijelo vrijeme prati temperature i pritiske prije i posle fap-a i u zavisnosti od predjenog puta, rezima voznje i primljenih podataka radi regeneraciju fap-a. i to na na nacin sto podize temperaturu i ubrizgava vise goriva i tecnost za ciscenje... Ovo ne moze uraditi ako je fap izbusen pa zato prekida proces regeneracije, daje gresku i ubacuje u rezervni program...
Sam pocetak regeneracije se ne smije desiti odnosno mora biti uradjen softver ako je fap izbusen jer dio tog ubrizganog goriva (koje nece biti sagoreno jer nece biti regeneracije) ode u ulje pa ce to veoma stetiti motoru... bice povecan nivo i na mjeracu ulja i svakako se ulje i filter onda mora odmah zamijeniti...
Inace, malo je dosadno... vec treci put ti govorim da se mora uraditi softver ali ti si izgleda prilicno tvrdoglav covjek... ne obazires se na to sto ti je vise puta receno vec opet pitas "ima li nekog da je bušio filter"... busio sam ja stotine tih filtera i iskustva su ti vec prenesena.
Što se tehničkog pregleda tiče, ako katalizator nije izvađen i ako je softver urađen kako treba, auto može proći tehnički bez problema... u Hrvatskoj npr. je taj zakon koji se najavljuje vec na snazi i takva auta prolaze...

[Ovu poruku je menjao Nocni dana 13.12.2018. u 09:15 GMT+1]
[ cozmo_im @ 13.12.2018. 08:10 ] @
Ja bih odneo DPF filter na ciscenje. Sigurno ce trajati duze nego sto ce auto biti kod tebe. Cena je 100 do 120 evra plus ruke za demontazu i montazu filtera. Eolys je oko 100 evra. Cak mozda i ne moras da ga cistis vec samo da dodas tecnost. Svakako sve to te kosta 300 evra sto je slicno kao i za skidanje, remapiranje, pa skidanje EGR-a, peglanje mape... a sto bi stetio motoru.
[ Nocni @ 13.12.2018. 08:22 ] @
Nemoj da govoris nesto sto nije tacno. Ako se softver uradi kako treba motoru ne steti nista.
Motoru mnogo vise steti stari polu ili skroz zacepljen fap a i inace su prilicno dugotrajniji i turbina i motor ako je fap izvadjen.

Remapiranje ne kosta 300 eura nego 100. Aditiv za regeneraciju koji pominjes koji se sipa u tvog pezoa ne koristi se u ovom njegovom citroenu a ima nekoliko vrsta sa razlicitim cijenama.


[ cozmo_im @ 13.12.2018. 09:36 ] @
Nisam rekao nista netacno, to si potvrdio sa tvojim AKO... dakle AKO. Znaci mora naci vrhunskog majstora, a to nije lako. U vecini slucajeva ne odrade dobro pa ili dimi previse ili nije to to, bar ovo sto sam vidjao do sada.

Nek dopuni tecnost pa nek vidi i odluci on sam, a ti mu daj preporuku ko to moze da odradi perfektno.
[ AstralPro @ 15.12.2018. 20:37 ] @
U vezi ovoga, na mom citroenu C8 menjan je srednji lonac sa dpf filterom. Prvi put je dijagnostika pokazala da je 100% zacepljen, regeneracija radjena par puta i nista. Kompletno izvadjen dpf filter i onda je auto isao u safe mode i auspuh je prdeo.
Drugi dpf je sluzio valjda 20 ili 30 hiljada km onda se zacepio pa smo probili supu po sredini burgijom za beton fi22 ili tako nesto. Katalizatora nije ni bilo. Auto presao 80 000 km za manje od 2 godine, izbacuje depolution gresku ali vise nema regeneracije ni safe moda ide u obrtaje normalno.
Ne znam da li je prethodni vlasnik petljao oko softvera, sat u podesavanjima krece od 2003 god a auto je 2007 ako to ima neke veze.
Prosao tehnicki pre mesec dana bez jedne greske, uvek Wurth ulje made in germany 5w30 triathlon,pali isto zimi i leti ,ima snage nosi po 600kg tereta u gepeku.
stvarno dobar hdi motor 100kw prezadovoljan sam, mana je sto je bucan a losa zvucna izolacija auta.
[ Nebojsa Milanovic @ 15.12.2018. 23:14 ] @
Kada čujem koji sve problemi postoje kod tih dizela meni se kosa diže na glavi...
[ Nocni @ 16.12.2018. 06:47 ] @
Volkswagen ugradjuje od 2017 filter cestica i u benzince tsi i tfsi... prvo su poceli sa 1.4 tsi a onda i svi audiji benzinci od prosle godine. Rade i regeneraciju na putu isto kao i dizeli.

Najavili su to jos u martu 2016 godine: https://www.volkswagen-newsroo...filter-for-petrol-engines-1567

Mislim da ga ugradjuju u svako vozilo koje je euro 6... Ovaj novi golf 1.5tsi ga isto ima... U najnovijem azuriranju dijagnostike ima opcija za taj GPF za regeneraciju.


[Ovu poruku je menjao Nocni dana 16.12.2018. u 08:31 GMT+1]
[ Nebojsa Milanovic @ 16.12.2018. 10:12 ] @
Aj u jednom kraćem tekstu opiši kako izgledaju svi ti problemi sa filterima kod dizela a i ako si možda video/čuo i kod tih najnovijih benzinaca, biće svima korisno.

[ Nocni @ 16.12.2018. 10:40 ] @
Problema kod novih benzinaca nema bar za sada...
Eventualno ce biti potrebno da se radi regeneracija dijagnostikom kao kod dizela... nisam radio na benzincu jos nijednom.
Softver za uklanjanje za benzince ne postoji ni u inostranstvu i to će biti tek u budućnosti.

Što se tiče dizela oni imaju partikularne vec petnaestak godina... među prvima su ugrađivani na pezoa hdi i na mercedesima.

Previše je različitih sistema na vozilima raznih proizvođača da bi se o tome moglo pričati uopšteno.
U principu, dpf smeta motoru i motor lakše "diše" bez njega. Fabrika je predvidjela da auto sam u voznji odradi regeneraciju (čišćenje) a kad se filter prepuni da se radi tkz. servisna regeneracija izazvana dijagnistokom u mjestu ili u voznji zavisno od modela i od stepena zaprljanosti... Uklanja se kada ni ta servisna regeneracija ne moze da se uradi vec treba kupiti novi dpf koji je veoma skup i prakticno ga kod nas niko nikad nije ni kupio. Kad se uklanja, osim što se mora uraditi softver, uvijek katalizator treba ostaviti na vozilu a ukloniti ili izbušiti samo dpf.

Pogresno je misljenje da vozilu smeta kada se dpf ukloni... upravo je suprotno, kada se ukloni i uradi softver turbina recimo traje duplo duže.
Previše bi bilo opširno nabrajati sve detalje i šta se radi kod određenog tipa vozila, jer ima prilično različitih sistema (sa i bez adblue) ali uvijek se ovdje može odgovoriti na konkretna pitanja...
[ Nocni @ 16.12.2018. 12:02 ] @
Još nešto...
Kad se auto kači na dijagnostiku treba uvijek preventivno pregledati koliko je dpf začepljen čak i ako nema konkretne greške dpf-a, pogotovo na većim kilometrazama.
Na mnogim vozilima problemi sa dpf-om počnju sa zaprljanim egr ventilom jer kad izduvni gasovi ne mogu nazad prema izlazu oni onda otvaraju egr pod pritiskom i vracaju se u usis na nekim obrtajima i prljaju ga, jer bi egr kad je dat veći gas trebao da bude zatvoren...
Ljudi obično vide grešku egr-a i čiste taj egr a ne rješavaju uzročni problem zbog koga se to dešava.
Eventualno isključivanje egr-a kao nus pojavu ima dosta sporije zagrijavsnje motora zimi.
Isključivanje egr-a ako se radi, takođe treba uraditi samo softverski, tako da ga comp ne otvara a nikako skroz blindirati cijev prema egr-u jer ako bi nekada došlo do crkavanja turbine i propuštanja ulja u motor, paljenje tog ulja bi izazvalo takozvanu iber turu i tada egr može praktično da spasi motor od crkavanja a ako je blindiran ne može.
[ cozmo_im @ 16.12.2018. 12:08 ] @
Peugeot je u Nemackoj fabricki menjao DPF na HDI motorima na 180.000km. Besplatna i obavezna zbog ekoloskih normi.

Meni radi regeneraciju na par stotina km... od 400 do 600 km kako kad... ako je prekine, nastavi odmah cim izadjes na otvoren put. Recimo, dovoljno je da si 10 minuta na autoputu i odmah ce je ukljuciti. To se manifestuje povecanjom potrosnjom odjednom (skoci sa 5.8 na 9 litara i traje par minuta, a onda se vrati) a po gradu upali sve ventilatora i potrosnju poveca za 3 do 3.5 litre. To je aktivna, a na autoputu je pasivna. Ja imam otvorenog autoputa 80 posto, i otprilike na 400 do 500km je odradi na AP.
[ Nocni @ 16.12.2018. 12:46 ] @
To je normalna procedura na nekih 500 km...
Mijenjali jesu ali samo u drzavama u kojima bi ih neko mogao dobiti na sudu a kod nas ga nikome dzabe nisu zamijenili...
Ima još nešto... autima koja se uvoze u vecini slucajeva se vraca kilometraza oko 100.000 nazad i onda se prodaju kod nas po placevima tako da ono sto pise u servisnim knjigama treba uzeti sa rezervom.
[ cozmo_im @ 16.12.2018. 13:39 ] @
Kod mene je vracena sa 198.000 na 175.000km. Nije strasno. Odnosno zadnja upisana km u Decri je bila pocetkom 2018 i pisalo je 198.000, test emisionih gasova u granicama norme. Takodje sam imao upisane i neke nedostatke na vozilu koje sam primetio (jedna ogrebotina i dve male pukotine soferke od kamencica), sto znaci da je pregled bio bas detaljan. Zabelezen mi je cak i neki luft na sponi, medjutim nema ga, mozda je zamenjena od februara do avgusta. Cenim da za 5 meseci nije mogao preci vise od 10.000km pre nego sto sam ga kupio, te je max. km na njemu mogla biti 210.000km. Proverom je ustanovljeno da je 2014 imao 140.000km sto se uklapa u 20.000km koliko smo nasli u servisima i koliko je presao (ovo je provereno preko Pezoa). Ubelezen je servis na 180k, a Decra izvestaj je bio posle toga. Daljom proverom sam nasao gde je kupljen i svi dokumenti koje imam od vlasnice su originalni, cak i osiguranje je bilo aktivno do skidanja tablica. Naravno placen je 20 posto vise. Na placu je bio 2000 evra (Nemacki plac), a otprilike to godiste na placevima su od 180 do 230.000km, pretragom po ceni u tom kraju gde je prodat. Bio je jedan jeftinije placen (1400) ali je izgledao da ima minimum 300.000km.

Mnogo ljudi se ne trudi da proveri auto pre kupovine.
[ Nocni @ 16.12.2018. 15:49 ] @
Dekru mozes da zaboravis... racunaj 4 godine po 25K = 100K plus to 180K koje je imao kod pezoa to je 280K a to se slaze sa ovim mojim da je vraceno 100K
Niko na pezou ne vraca 20K... ja sam ih vratio na stotine...
Inače, taj 1.6 sa 2 bregaste je jedan od najgorih hdi motora i pun je problema što poznatih mehanickih sa uljnom pumpom, što davaci pritiska i mnogi drugi... tek je dobar od pezoa 308 restajlinga a tu je sa jednom bregastom.


[Ovu poruku je menjao Nocni dana 16.12.2018. u 17:35 GMT+1]
[ cozmo_im @ 17.12.2018. 08:42 ] @
Proveren je kod Pezoa, avgsuta 2014. je imao 140.000km, to je 20.000km godisnje (vozi se od marta 2007). Auto je placen 20 posto vise, a samnom je isao brat koji radi preko 15 godina u Porseu i proverili smo preko likova iz Pezao kilometrazu. Dekra izvestaj je pravi, jer sam kontaktirao vlasnicu. Pa nisam ni ja lud da kupujem auto kome je vraceno 100.000km. Auto je tad predat placu, sa 198.000km, a sami nedostaci koje auto je imao (pomenute ogrebotine i soferka) su upisani u Dekra izvestaj. To sto si ti ko zna sta video to mozes da pricas sebi. Svaki auto se moze proveriti samo je potrebno naci ko to moze da uradi. Postoji i racun o kupovini auta kod prethodne vlasnice, svi servisi i slicno. Dakle, samo malo paznje pri kupovini automobila i moze se naci sasvim upotrebljiv primerak. Enterijer i dalje ima miris novog, cak i posle 5 meseci kod mene, dakle nije ciscen hemikalijama i slicno unutra. Sve je kao novo unutra, pocevsi od najsitnijeg prekidaca do sedista. Znam i gde je vozen i na kojim relacijama u DE, i vlasnica je rekla da je auto bio garaziran. Dakle vraceno je maksimum oko 35.000 kilometara, ako uopste i toliko. Imam apsolutnu svu dokumentaciju, kao i valdinu karticu osiguranja iz Nemacke, koja i dalje glasi na ime vlasnice, uverenja o emisiji izduvnih gasova, sto mi je i potvrdila da je radjeno prilikom preuzimanja auta od strane placa u Nemackoj.Ako bas zelis, da budem sarkastican, ostavicu ti njen mejl, broj mobilnog, adresu kucnu i poslovnu... itd :) Takodje, auto uz koje idu Continental WIntercontact TS 850 je pazen auto, vlasnica je potvrdila da su presle oko 40.000km, sto se poklapa sa sarom od oko 5,5mm napred i 6mm pozadi. Vozio sam u petak po najgoroj vejavici i ponasaaju se kao nove po snegu i ledu. Ono sto je falilo su alufelne sa letnjim gumama koje su predate placu u Nemackoj, cudila se sto ih nisam dobio. Ili ih je ovaj nas preprodao ili oni tamo. Solidan je primerak, mozda ima i boljih, ali gorih ima vise. Sve sto sam gledao je uzas bilo na placu bilo od vlasnika, znaci od Opela preko VW do koreanaca.

Ali je cena bila mnogo veca nego u odnosu na ostale primerke. Od 100 procenata pogledanih auta, bilo koje marke, 97 posto su dresevi sa preko 300.000km minimum.

P.S. Sticajem okolnosti sam nemac poreklom, pa sam lako nasao vlasnicu, jer imam poznanike u mestu njenog boravka (iako sam imao svu dokumentaciju auta nisam ni ja bas verovao).
[ Nocni @ 17.12.2018. 09:14 ] @
Pa odlično onda... bitno je da je auto ocuvan i odrzavan, bitno je i da ga nije vozila neka seljacina... oni turci i arapi kojih ima po njemackoj... a najbitnija je limarija i da nije udaran... ostalo se moze rijesiti...
Posle jaceg udara vise kola nema... to je kao da pokusavaju da od babe naprave djevojku... a dzabe je sminkaju.

Inače ovo što kažeš da se svaki auto može provjeriti je veoma diskutabilno... najvažnije ga je ipak dobro vizuelno i tehnički ispregledati od strane stručne osobe... nisu ni svi kilometri "isti".
Taj pezo ako je 2006 godiste to je onda restajling model sa onim okruglim maglenkama u braniku koji je poceo na samom kraju 2005... koji je dosta bolji i kod kojeg su popravljene mnoge pozicije.

[Ovu poruku je menjao Nocni dana 17.12.2018. u 10:39 GMT+1]
[ Java Beograd @ 17.12.2018. 09:42 ] @
Ja bih se zadržao na komentaru:
Citat:
cozmo_im: ... ali je cena bila mnogo veca nego u odnosu na ostale primerke

Nekako mi je logično, da noviji i očuvaniji auto ima mnogo veću cenu od izraubovanih primeraka
[ cozmo_im @ 17.12.2018. 09:56 ] @
Citat:
Nocni:
Taj pezo ako je 2006 godiste to je onda restajling model sa onim okruglim maglenkama u braniku koji je poceo na samom kraju 2005... koji je dosta bolji i kod kojeg su popravljene mnoge pozicije.
[Ovu poruku je menjao Nocni dana 17.12.2018. u 10:39 GMT+1]


Auto je proizveden i isporucen u martu 2007, a u proizvodnom listu pise model jahre 2008. Dakle, ona poslednja serija koja je napravljena. Kod Pezoa se moze proveriti km, ali samo ako neko ima "nekog" ko zna koga da kontaktira, u ovom slucaju auto kucu gde je kupljen i odrzavan, zvanicni Pezo servis i prodavac. Brat je isao samnom i proverio kolko se moze proveriti.

Imao sam i jednog Forda TDCi istog godista koji je bio proveren na isti nacin, ali je poznanik odustao od prodaje iz nekih poslovnih razloga.

Sve ostalo sto sam video je bilo u bas losem stanju, mozda su i mehanicki okej, ali vizuelno su bili ko zna kako udarani ili krpljeni.

DPF, da se vratimo na temu, cu proveriti prilikom malog servisa za jedno mesec dana.
[ bordzija @ 20.12.2018. 03:31 ] @
Eolys tecnost za ciscenje 120 evra? Buahahahaha koja tragikomedija od tehnologije. Nije ni cudo sto odustaju od dizela kada je nebuloza i ima rok trajanja.
[ cozmo_im @ 20.12.2018. 08:02 ] @
Eolys se doliva ili menja jednom u 8-10 godina, tako da to ispadne trosak od cca 12-15 evra godisnje... pa ne menja se to na svakom servisu :) A zavisno od uslova voznje, nekad se i ne menja. Od 75.000 do 115.000 milja je preporuceni interval (izracunaj koliko je to km). Potrosna roba, kao i antifriz.
[ bordzija @ 20.12.2018. 10:46 ] @
Ma idi, 120 evra za tečnost, 200 evra za punjenje, 300 evra za čišćenje, i paf, zamena komplet svega na 150.000 km. Kako mali štedljivi dizel motor postane proždrljiva neman. Čim sam vido u uputstvu da se proveri i dal curi, odma sam znao da je u pitanju neka sklepotina od gluposti. Sa druge strane razlika između benzinca i dizela je da se u lovi, voziš na benzin jedno 10 godina sa osmehom. Taman nadoknadiš razliku love i sve moraš da menjaš od turbine, filtera i ostale plastikarije koju treba proveravati dal curi. Bezveze skroz.
[ cozmo_im @ 20.12.2018. 11:18 ] @
Eolys mozes napuniti sam, ne treba ti servis za to. U servisu je oko 200e ruke i aditiv, maksimalna cena. Obicno se samo dolije tecnost. I to jednom u 10 godina. Ili 15. Zavisi ko gde vozi, kako vozi, koliko prelazi. To nije nikakav trosak u toku 10 godina eksploatacije, potpuno zanemarljiv.

Ako prelazis 12.000 godisnje, 150.000 si presao za skoro 12 godina, tako da ne znam cemu halabuka. 200 evra na 12 godina je poprilicno mizerna suma. Na benzincu te novce mogu da pojedu bobine, kablovi i svecice za tih 12 godina. Naprimer. Moj kolega je za 12 godina na Seat Ibizi 1.4 promenio sve 4 bobine, dva puta set kablova, svecice par puta... izaslo je to preko 200 evra lagano. Plus lambda sonda, protokomer... ima tu svasta nesto.
[ bordzija @ 20.12.2018. 11:31 ] @
Jeste ali uporno izbegavaš ovo što sam naveo i za šta se postavljač teme žali - da je kupio potpuno neispravan i neupotrebljiv automobil, EURO NULA standarda kao i svaki koji je prešao 150.000 km. Prijatelj prošle godine na nekom placu kupio auto, sve super kaaad jedva stiže do kuće, sve ovo navedeno je crklo. Buši, skidaj, isključuj, prebudžuj... Kako uopšte uspevaju da naprave na tim placevima da auto radi pola sata dok ga ne prodaju? Kako nema mrtvih?

Nema potrebe da se zabranjuje dizel, on potpuno nestaje za 3-4 godine.
[ Nocni @ 20.12.2018. 11:51 ] @
^Pišeš gluposti kao i obično... dizel nestaje za 3-4 godine 😀
Mercedes je npr. upravo ovih dana izbacio za novu B klasu dva nova dizel motora koji ispunjavaju euro 7 normu.

Ti vozis hyundai i20 koji ima limariju kao da je napravljen od kartona a u njemu je italijanski motor koji su italijani ugradjivali u fiate prije 30 godina...
To ti ipak ne smeta da ga hvalis na sva zvona i da se sprdas sa 15x modernijim motorima o kojima se ovdje prica.
Za desetak godina taj hdi iz ove teme ustedi cijelo jedno auto samo za razliku u potrosnji izmedju njega i atmosferskog benzinca koji trosi duplo vise.
Zamisli kako bi nezgodno bilo kad bi mi sad uzeli da te zayebavamo sto vozis auto koji nema intervalne brisace ili sto nema zvucne izolacije nego je u njemu buka kao u vodenici, abs malo radi ali moze i da iznenadi da ne radi ponekad itd...
[ Java Beograd @ 20.12.2018. 11:59 ] @
Nema intervalne brisače?!?

Pa to je i Jugo iz 80-tih imao!
[ bordzija @ 20.12.2018. 12:07 ] @
Ne znam kakve veze ima moj auto i nebuloze koje pišete sa ovim problemom koji muči čoveka da mu je sve pocrkalo na autu i da ga za manje od 2 godine čeka investicija od 2000-3000 evra ako misli da prođe tehnički pregled? I dodaj na to sve još ponešto, treba da uloži pola cene novog automobila kako bi samo zadovoljio sigurnosne i ekološke standarde? Pišete besmislice jer ste upravo vi majstori i preprodavci odgovorni za ovakvo katastrofalno stanje automobila na našim putevima. Stručnjaci ga savetuju da buši katalizator i filter, da menja softver, da se bavi kriminalnim aktivnostima? Jaki ste mi vi majstori.

Uskoro ostajete bez posla, nećete imati šta da prčkate i kvarite: https://www.b92.net/automobili...8&mm=02&nav_id=1362993
[ Nocni @ 20.12.2018. 12:11 ] @


Ali sto je bolje kad nece vise biti dizela za 3 godine kako ti rece... presmijesan si...
Kazes majstori su krivi zbog toga sto se voze krsevi i sto je prosjek starosti vozila 15 ili 20 godina 😂
Imace i hyundai za petnaestak godina ovakav motor kao ova b klasa.
[ cozmo_im @ 20.12.2018. 12:24 ] @
@bordzija:

Masis poentu. On je kupio polovan auto, ko zna kako odrzavan, niti on zna, niti mi znamo. Mozda mu je neko izvadio dusu, mozda su ga servisirali jednom u 2 godine... a nijedan auto nije imun na tako nesto.

Ako kupis nov dizel i odrzavas po standardu, neces imati ove probleme 10, ako ne i vise godina, a tada svakako se odlucujes i na zamenu auta, bilo benzinca, bilo dizela.

Nije isto sto ti odrzavas I20 po propisanim intervalima i neki Pera iz Babusnice koji ga naprimer servisira jednom u 3 godine ili mu menja ulje jednom u 40.000km. Ima takvih mnogo, ne samo kod nas nego i preko. Takav auto je u startu izraubovan.

Imas primer Italije: tamo su radjeni servisi na 30k. Za DFP je vazno da ulje bude kvalitetno i sa manjim servisnim intervalom, sto su i uradili u Nemackoj pa su smanjili na 20.000km. Ali u Italiji nisu. Dakle, taj produzeni interval steti svakako, te ce auto iz Italije uglavnom biti losiji od ovog iz Nemacke. Kod nas je dodatno smanjen interval na 15.000 zbog ulja i goriva (samo malo ko to postuje naravno).

Elem, ne poznajuci istoriju automobila, ne mozemo puno da mozgamo.
[ bordzija @ 20.12.2018. 12:24 ] @
Pa to je renoov motor u tom mercedesu B klase, čekaj malo da prođe pusti me tih pompeznih najava i samohvaljenja kad krene da dimi i plaća kazne. Ko će u ovom slučaju da preuzme odgovornost reno ili mercedes? Ili će opet da prebacuju krivicu jedan na drugog? Sećam se pre 15 godina kako su majstori masnih prstiju dolazili kod mog drugara da kupuju polovne laptop kompjutere, krenuli svi na časove informatike, spremali se za budženje polovnjaka. Koja je to komedija bila, upalis mu laptop a on sedi i gleda u njega, kaže lep je, spakujte mi. Strahota i takav danas prčka po automobilima. Juče kardan danas dpf filter off, egr off, 100 evra in.

Ljudi nemojte da kupujete polovne dizel automobile ako nemate par hiljada evra za popravku filtera i redovne servise jer to ne može kao golf 2 da ide.
[ cozmo_im @ 20.12.2018. 12:27 ] @
Ne moze da dimi takav motor. Moj kum je vozio A4 TDI iz 2003. godine sa oko 400.000km predjenih i nema trunke dima, jer, pazi sad - redovno je odrzavan!. Nas Picasso presao je preko 400.000km (2.0 HDI) nema trunke dima, sve tiptop. Nikakvih kvarova nije bilo na njemu. 200.000 predjenih za oko 8 godina. Ajd predji 400.000km sa I20 bez kvara, pa se prijavi na temu. I naravno podrazumeva se da nema trunke dima na izduvu. P.S. Picasso i dalje se vozi, guramo ka 500.000km bez ijednog kvara. I, da, izduvni gasovi su mu tiptop na tehnickom (doduse on nema DPF, ali ima katalizator, EGR i ostale zezalice svakako).
[ bordzija @ 20.12.2018. 12:56 ] @
Ma kako da ne evo čim stanu na semaforu u ulici počnemo da se gušimo na trećem spratu od smrada dizela, sve sjajno i bajno niko nema dpf filter ni katalizator.
[ cozmo_im @ 20.12.2018. 13:26 ] @
Ja govorim za moj auto, koji redovno odrzavamo. Sta mene zanima kako Pera, Zika, Mika odrzava svoj auto i sto njemu dimi. Moj Picasso ne dimi (da ne bude zabune, imam Picasso i 307), i sve je ispravno.

Apsolutno me ne zanimaju drugi. Ispravan i redovno odrzavan dizel ne dimi.
[ bordzija @ 20.12.2018. 13:49 ] @
Šta ti pričaš čoveče taj pikaso je tehnički neispravan auto, zreo za otpad sa skinutim dpf filterom, to je opasno kriminalno delo u uređenim državama, da te uhvate završio bi u zatvoru.

jedino su u srbiji neispravni automobili odlični a sa 10-15 godina su bukvalno novi. Katastrofa.
[ cozmo_im @ 20.12.2018. 14:16 ] @
Picasso fabricki nema DPF filter. Ajd malo procitaj nesto o tom modelu i motoru 2.0 HDI od 90KS. Nema DPF i nema plivajuci zamajac fabricki.

I nemoj da komentarises nesto u cega se ne razumes.
[ Nocni @ 20.12.2018. 15:01 ] @
Cijelo vrijeme prica o necemu o cemu nema pojma... sad se nece izvinuti i reci " nisam znao da picasso nema fap" nego ce nastaviti...
Isto je i sa mercedesovim novim dizel motorima koji sada zadovoljavaju euro 7 normu koja ce biti obavezna tek 2020 godine.
[ bordzija @ 20.12.2018. 15:28 ] @
I ti isto pišeš dezinformacije kao i svaki serviser krpator, to je renoov motor koji su nabudžili u mercedes, ili možda nemaš pojma o tome?

Nema fabrički kada je majstor mile odlomio i zavario zamajac.

Savetujete ovde ljude da se upuštaju u kriminalne aktivnosti, seku filtere, buše, softverski prepravljaju... Trovačnice!

U zadnjih par godina se udvostručio broj obolele dece od karcinoma! Sram vas bilo!
http://www.novosti.rs/vesti/na...27382-Rak-sve-vise-napada-decu

Citat:
OD RAZLIČITIH oblika raka u Srbiji su 2016. obolela 334 deteta. To je za čak 75 odsto više nego deceniju ranije, kada je za godinu dana rak dijagnostikovan kod 200 dece!
[ Nocni @ 20.12.2018. 15:34 ] @
To o cemu si procitao na internetu su renoovi motori 1.5 koji su se ugradjivali u mercedese a klase. Ovo je nova B klasa koja ima mercedesove motore 2.0 euro 7.
Mozes da se izvines kasnije slobodno...
O softverskom prepravljanju bi moglo nadugo da se govori... i sami proizvodjaci preuzimaju nekada softvere uz tunerskih kuca pa ih upakuju kao "bluemotion" i prodaju po 3.000 eura skuplje od osnovnog modela koji je isti samo sa starijim softom...
Mogao bi to da ti pojasnim ako bude bilo potrebno jer sam ipak ja nekakav inzenjer elektrotehnike - a specijalnost mi je elektronika.
[ bordzija @ 20.12.2018. 16:05 ] @
Reno pravi mercedesu motore, ne mogu jadnije da se spuste. Ko im pravi karoserije? Burago?

Ajde šta me je još više zaintrigiralo, ovo je za njih najnovija tehnologija. Kakva mizerija.

Citat:
Innovative cylinder wall coating.
Besides the stepped recess combustion process and the combination of an aluminium housing with steel pistons, another innovation was the further improvement of the NANOSLIDE cylinder wall coating. Wires made of an iron-carbon alloy are fused to it using an electrically created arc. The melted material is sprayed onto the cylinder wall using a gas stream and deposited there as a lamellar, ultra-fine to nano-crystalline layer. Very fine finishing of the resulting nano-crystalline iron layer creates an almost mirror-like surface with fine pores, which reduce the friction and wear between the piston group and the cylinder wall. Further advantages are reduced engine weight, extremely high wear-resistance and lower consumption and emissions.


Hyundai je ovo pravio još pre 10 godina. Kakav blam.
https://www.mercedes-benz.com/...4-four-cylinder-diesel-engine/

[ Gost2 @ 20.12.2018. 16:34 ] @
Muž i suprug Ljiljane Smajlović smatra da je njegova žena najljepsa i najpametnija na Svijetu i njemu ne smijeta to što je većini normalnih ljudi potrebna jaka doza narkotika da joj priđu.

Isto važi i za zaluđene vlasnike svojih automobila.
[ balavi @ 20.12.2018. 16:47 ] @
valjda je samo muž ili samo suprug Ljiljane Smajlović ... a i ako je jedno ili oba, zadnji puta kad joj je prilazio to je bilo do 1988 kad je bila nešto očuvana,
posle se razveli i ona je zadržala prezime, inače je Ugrica
valjda je i on naslutio šta će biti, pa kidnuo na vreme :)
[ Nocni @ 20.12.2018. 17:01 ] @
Citat:
Najveći zagađivač sumpor-dioksidom (SO2) na zapadnom Balkanu je Termoelektrana Ugljevik u BiH koja ispušta 154.385 tona SO2. Slijede dvije elektrane u Srbiji - Nikola Tesla B sa 93.200 tona SO2 i Kostolac B sa 89.100 tona, pokazuju podaci navedeni u izvještaju.

Među deset najvećih evropskih emitera SO2 su i elektrane Kakanj iz BiH sa 73.123 tone, Bitolj iz Makedonije sa 66.892 tone, Kostolac A iz Srbije sa 51.700 tona i Tuzla iz BiH sa 51.644 tone. Preostala tri mjesta na listi drže elektrane iz Grčke, Poljske i Bugarske.

Takođe se šest od deset najvećih emitera finih čestica (PM 2,5) u Evropi nalazi na zapadnom Balkanu, i to tri u Srbiji. U regionu je i jedan od deset najvećih emitera azotnih oksida (NOx) - Termoelektrana Nikola Tesla.

Trenutno je u pet zapadnobalkanskih zemalja 15 elektrana sa 35 blokova i instalisanim kapacitetom od 8,1 GW. Zaključno s novembrom 2015, u regionu su postojali planovi za 24 nova postrojenja za proizvodnju još 7,8 GW.

U izvještaju se upozorava da je zagađenje vazduha na zapadnom Balkanu do dva i po puta iznad nacionalnih limita za bezbjednost kvaliteta vazduha i daleko iznad preporučenog od strane Svjetske zdravstvene organizacije (SZO).


BTW... zna se ko zagadjuje i zbog cega je sve vise oboljelih od raka. Vise zagadi ta jedna termo elektrana za godinu nego kad bi se sva auta vozila bez ikakvih dpf filtera 30 godina...
Gdje su oboljeli od raka pluca i respiratornih bolesti bili ranije dok su se 40 godina vozila auta i kamioni bez ikakvih katalizatora...
Prije ce biti da je problem sa ucestalim karcinomom katastrofalno losa i nezdrava ishrana u kombinaciji sa nato bombardovanjem...
[ bordzija @ 20.12.2018. 17:41 ] @
Najbolji su mi ovi frankenštajn majstori što se uvek pozivaju na toplane i prekookeanske brodove opravdavajući svoj monstruozan način da dođu do relativno lake zarade. Da je država uređena sedeli bi po zatvorima i gulili krompir umesto što prčkate po automoilima i trujete naciju. U centru grada više ne može da se živi od "modernih" dizelaša euro 4-5-6 normi.

Zašto to nije nikome smetalo pre 40 godina? Jer je bilo neuporedivo manje dizel automobila i nisu postojali kojekakvi majstori koji buše katalizatore i filtere na modernim automobila koji posle njih izbacuju iz auspuha samo cveće x1000.

Čuj nezdrava ishrana a ja moram da zatvorim prozore na trećem spratu koliko SMRDI! Zavese moraju da se peru svakih mesec dana inače pocrne. Leti da se razumemo kada toplana najviše radi ho ho ho.
[ Nocni @ 20.12.2018. 18:26 ] @
Kad ti mene nazivaš frankenstajn majstorom onda ću ja tebe magarcem.
Vidi magarče jedan bezobrazni opomenut si 50 puta do sad jer pišeš neviđene budalaštine. Zadnja u nizu je da je govsnce od hyundai-a imalo prije 10 godina motor i tehniku koji je mercedes napravio ove godine...
Hyundai u svojoj istoriji nikada nije imao svoj dizel motor.
Ako ti smeta beogradski smog ti se preseli negdje na periferiju u neku kucu sa velikim placom gdje ima dosta zelenila i cistog vazduha...
[ cozmo_im @ 20.12.2018. 19:10 ] @
@bordzija

Picasso ima set kvacila kao i svaki drugi auto. Taj motor nema plivajuci zamajac. Ima ga motor 1.6 HDI od 110KS, ali 2.0 HDI od 90 KS ima klasicno kvacilo. Zamenili smo ga skoro, 24.000 dinara set kvacila sa zamenom. Molim te ne pricaj o necemu sto ne znas. Eto, kvacilo je u tom dizelu izdrzalo cca 400.000k. Plivajuci obicno traje krace, ali ako se vozi normalno, i on ce pregurati 300.000km sigurno.
[ bordzija @ 21.12.2018. 19:05 ] @
Evo malopre sam prolazio novim beogradom i odjednom strašna buka i dimčina na sve strane, palimo sva 4 žmigavca jer se u sekundi više ništa nije videlo u celoj ulici a to su 3 trake u jednom pravcu! Totalni mrak od crno sivog dima na sve strane! Istrčavam iz auta i prilazim, čovek i žena sa detetom u automobilu, bmw 116 je bio u pitanju ako sam dobro video od dima. Čovek je uspeo da ugasi motor na kvačilo sva sreća.
I to se dešava baš zato što je neko bušio, prčkao, isključivao egr dpf, katalizator ovo ono i onesposobio automatsko gašenje u slučaju probijanja turbine, ZAPALI SE automobil i ljudi pocrkaju. Nemojte da se igrate, nemojte da slušate pokvarene majstore jer njih zanima samo 100 evra da vam uzmu, ne kupujte dizelaše nimalo nisu naivni, mogu glave da vas koštaju.

Znam slučajeve gde se ovo fatalno završilo, automobil je u trenutku srkavanja turbine toliko dimio da je drugi auto bukvalno naleteo na njih, ogromna materijalna šteta i povređeni završili u bolnici.


Desiće vam se upravo ovo:

[ Gost2 @ 21.12.2018. 20:03 ] @
Opet si se izblamirao kao sa onim ventilom od VW Golfa za Hyundaia

U ovom američkom kršu sa klipa, Chrysler Voyageru nalazi se motor kodne oznake D4C koji koriste Hyundai/KIA u svojim modelima Sorento i Santafee.

Sam sebi si šampionski zaskočio
[ AstralPro @ 21.12.2018. 20:31 ] @
Bordziju treba banovati jer skrnavi forum.
[ mjanjic @ 21.12.2018. 21:44 ] @
Ako se ne varam, to na ovom snimku nije zbog turbine, nego je motor ušao u iberturu - otišle karike i počeo da troši ulje iz kartera, tu je praktično gotovo nemoguće ugasiti motor osim ako se reaguje čim se primeti dim na auspuju. Čak i da se ostavi u najvišoj brzini i pritisnu i nožna u ručna, ne pomaže, dok ne potroši svo ulje, a onda možeš da baciš motor, jer je jeftinije kupiti drugi.

Ali, kad već pomenusmo te probleme sa turbinom i sl., imao sam prilike da vidim "linijski" taksi Marea karavan, čoveku štekće motor k'o singerica i ide dim malo manje nego na ovom gore snimku, a praktično isto kao na snimku kad startuje motor i prvih pola minuta do minut, a ima poprilično i kad doda gas u vožnji. I tako ga viđao cele sedmice kako purnja auspuh, i nigde da ga saobraćajna isključi. Isti auto sam redovno viđao nekih mesec dana sa puklom zadnjom levom oprugom, na svakoj neravnini se čuje metalni zvuk i auto poprilično legao na toj strani. I vlasnik svaki dan u tom "čudu" vozi putnike...
[ Nebojsa Milanovic @ 21.12.2018. 23:06 ] @
Citat:
AstralPro:
Bordziju treba banovati jer skrnavi forum.

Borzija je rosno sveće za neke koji su godinama ne samo skrnavili, nego uništavali forum Autozone a i šire od njega.

To su radili sve dok se nisam pobunio protiv tog terora, a što su tadašnji ambiciozni administrator i THE Ekipa sačinjena od nekoliko moderatora koji su podržavali te likove iskoristili da ospu drvlje i kamenje kako Nebojša "ograničava slobodu govora na ES-u", "vređa korisnike", i slično.

Trebalo je dosta vremena da se ta rak-rana na ESu ogoli i zaleči, i evo već nekoliko godina diskusija je čista i koliko god je moguće stručna.

U svetlu toga, Bordžija sa njegovom pričom upada u oči, ali on nije zloban i bezobrazan kao ti likovi (mnogi ih se i sećaju) koji su uništavali svaku stručnu diskusiju na ES-u.

[ cozmo_im @ 22.12.2018. 08:23 ] @
Bordzija se uopste ne razume ni u dizel, ni u benzinske motore i gura pricu koja je netacna.

Ponekad napise nesto normalno, ali to je 1% od 100% njegovih pisanija na forumu.
[ bordzija @ 22.12.2018. 18:56 ] @
Ovaj forum je zadnje mesto gde treba da se propagira skidanje filtera, prepravljanje softvera, trovanje naroda. Možda je i u redu nekome pomoći ali obavezno napomenuti koje su posledice za okolinu i kakvu odgovornost preuzima osoba koja to uradi na svom vozilu. Smatram da je to čist egoizam i bahatost uzimati ovakvo pokvareno vozilo i trovati životnu sredinu koju svi delimo. Zadnjih par godina je bukvalno neizdrživo u centru beograda i sve je gore i gore! Nadam se da će država nešto preduzeti i smestiti sav taj krš od automobila na otpad gde im je jedino mesto.
[ cozmo_im @ 22.12.2018. 19:46 ] @
Zagadjenje u Beogradu nema blage veze sa automobilima. Samo ti zivi u zabludi.
[ AstralPro @ 22.12.2018. 20:26 ] @
Citat:
bordzija:
Ovaj forum je zadnje mesto gde treba da se propagira skidanje filtera, prepravljanje softvera, trovanje naroda. Možda je i u redu nekome pomoći ali obavezno napomenuti koje su posledice za okolinu i kakvu odgovornost preuzima osoba koja to uradi na svom vozilu. Smatram da je to čist egoizam i bahatost uzimati ovakvo pokvareno vozilo i trovati životnu sredinu koju svi delimo. Zadnjih par godina je bukvalno neizdrživo u centru beograda i sve je gore i gore! Nadam se da će država nešto preduzeti i smestiti sav taj krš od automobila na otpad gde im je jedino mesto.


U banana državi gde 70% radno sposobnog stanovništva radi za prosek 350 evra mesečno itekako treba da se bavimo ovakvim temama. Kad prosek plate bude preko 1000 evra i nezaposlenost <5% onda idu fine priče tucson vs sportage ili golf vs a3.

Razumemo da tebi smeta smrad od vozila jer smeta i nama,za to postoji rešenje izmestiš se 10ak km od centra grada i udiseš čist vazduh nemas brige o zagađenju. U celom svetu elita živi u velikim lepim kucama na periferiji a ne u centru. Ako si nekada proveo jedan ili dva zimska dana u Užicu video bi šta je zagađenje.

Sto se tiče starih vozila moj 15 godina star mercedes sa 2.7 cdi motorom kojem nije skidan katalizator pre desetak dana prosao je tehnički i test izduvnih gasova sa preko 300 hiljada km. Kako je to moguće???
Možda je to posledica redovnog odrzavanja ili kupovine vozila iz Švajcarske od prvog vlasnika sa kompletnom servisnom istorijom? Ne kupuju svi krševe sa vraćenom kilometražom sa placeva u Šapcu.
Recimo sad sam platio račun oko 60 hiljada dinara za redovno održavanje da bih imao 100% ispravan auto i držim ga koliko je moguće u fabrickom stanju.

Hajde da vratimo se vratimo na temu dosta smo otvarali oci slepcima.

[ bordzija @ 23.12.2018. 00:03 ] @
Kad prosek plate bude 1000 evra onda više nećeš trovati sve ljude oko sebe? A glad u africi? Beskućnici u americi? Ajde primitivo sjaši sa tim razdrkanim krševima iz eu. Kupi punto 1.2 benzin ako si sirotinja a pošto poto hoćeš da se voziš. Prolazim svakih par meseci kroz užice čak sam i ulazio u taj grad. Pa to je grad bez ikakvog urbanističkog plana još u kotlini, svako sedi i loži neki ugalj pa smrdi moram ventilaciju da isključim upropastim filter klime. Ista stvar je i u čačku. Svaka stota kuća ima izolaciju pa besomučno lože ugalj kao pobesneli i dave se u smradu. Šure šuplji blokovi ko bi reko a zidali tri sprata za sve pare!

Mene banovati sa foruma nije nego, baš mi ti održavaš auto čim ti je toliko zasmetalo. Prodaj to u staro gvožđe i kupi punta benzinca umesto što dimiš i kaplješ po parkinzima.

Nema ovde nikakve teme, ovo treba zapečatiti i obrisati.

[Ovu poruku je menjao bordzija dana 23.12.2018. u 01:14 GMT+1]
[ cozmo_im @ 23.12.2018. 08:38 ] @
Punto benzinac vise zagadjuje od tog dizela.
[ Nocni @ 23.12.2018. 09:06 ] @
Citat:
cozmo_im: Punto benzinac vise zagadjuje od tog dizela.


100% tačno.
Kad bi neko izanalizirao količinu agresivnih jedinjenja iz auspuha benzinaca kojih u dizelima nema vidjelo bi se da su na duže staze za atmosferu oni štetniji.

Inače vezano za temu, ako se na autu ukloni dpf a ostavi katalizator onda taj auto nije vise euro 5 ali JESTE euro 4 (jer je u ranijoj generaciji sa istim motorom bio euro4 sa kat-om a bez dpf-a) a nikako nije kao sto neki klovn rece "euro nula". Normalno prolazi tehnicki pregled jer zadovoljava norme bolje od 80% benzinaca.
[ Gost2 @ 23.12.2018. 10:45 ] @
Količina štetnih materija koju jedan SUS motor izbaci u atmosferu, na danasnjim automobilima u saobracaju uglavnom zavisi samo od dvije stvari:

1. Stanja motora i
2. Generacijske pripadnosti elektronskog sistema kome posmatrani motor pripada.

sve preostale i nespomenute stvari utiču u znatno manjoj mjeri pa se ne moraju ni spominjati.

Priča o famoznom NOx-u je nametnutna i nema previše dodirnih tačaka sa realnošću.
Sasvim je izvesno da bi benzinski agregati mnogo brže pali u vodu ako bi se na njih nakalemio sličan scenario.

Đetić vam je, kao i obično, u pravu.

U izolovanim oblastima, poput naseljenih mjesta i sl. mora se napomenuti da je socijalna komponenta ta koja će najviše uticati na kvalitet vazduha koji ljudi udišu i koja nije ista u recimo, Bernu i u Beogradu i Pančevu.

Benzinski motori još nijesu stigli na red za za giljotinju, a nisu tema samo zato što trenutno ne ugrožavaju američke nacionalne interese.

Ako bi se kojim slučajem kao riješenje energetskog problema na evropskom tlu pojavio ruski plin, vrlo brzo bi i benzinski agregati postali persona nongrata jer je u ispušnim plinovima benzinskog motora mnogo lakše pronaći uljeza no u dizelašu.



[Ovu poruku je menjao Gost2 dana 23.12.2018. u 14:52 GMT+1]
[ bordzija @ 23.12.2018. 18:05 ] @
Upravo snimljeno, pogledao sam kroz prozor baš, ostali vozači su svirali jer se ništa nije videlo u ulici od tuarega koji je dimio kao lokomotiva.

Sve fensi održavani krševi

[ cozmo_im @ 23.12.2018. 20:48 ] @
Ja znam masu Puntica 1.2 koji dime 4 puta vise od ovog. Jedan od prijateljice toliko dimi, da trosi litar ulja na 100km. I vozi ga tako. Kada ga upali, zadimi se tri ulice dalje.

A da ne pricam kako benzinci dime kad progore gumice ventila. Cisto ulje sagoreva u atmosferu.
[ sasa022 @ 23.12.2018. 21:03 ] @
Mozda je tu na sred ulice na neki nacin ukljucio regeneraciju DPF-a

Inace DPF smatram jednom od prevara u autoindustriji.
Prvo filter par dana skuplja sav otpad u sebi , a onda napravi ekolosku katastrofu dok sve to izbaci napolje.
Toliko o njegovom ucinku.
[ cozmo_im @ 23.12.2018. 21:33 ] @
Potpuno neznanje rada DPFa. Nista on ne izbacuje, niti zagadjuje. On prikupljenu prljavstinu spali tako da nista ne ostane. Ne dimi nista pri regeneraciji, niti sme da dimi kad to radi.

With an optimal diesel particulate filter (DPF), soot emissions may be decreased to 0.001 g/km or less... itd.

[ mjanjic @ 23.12.2018. 21:52 ] @
Nije tako (bar teorijski), jer činjenica jeste da produkti sagorevanja moraju da se izbace, ali nije svejedno da li će izbaciti čestice čađi ili CO2.
Primena EGR-a pospešuje nastajanje čestica čađi kod dizela, a pri većem procentu povratnih gasova i kod benzinaca - otuda pojava DPF-a i kod nekih novih benzinaca, jer se na proizvođače vrši pritisak da još više samnje emisiju NOx.
[ cozmo_im @ 23.12.2018. 21:55 ] @
Svi novi benzinci imaju isto DPF. Tako da ne znam sta ce Bordzija da kupi kao novi auto. Mozda Teslu? Ah, pa koliko tek postrojenja za pravljenje baterija za Teslu zagadjujuju... nista, ostaje mu samo bicikl.
[ boban779 @ 23.12.2018. 22:28 ] @
Niti svi novi benzinci imaju DPF niti taj Punto 1,2 zagađuje više od bilo kog dizela. Potpuno proizvoljne informacije se plasiraju na ovoj temi. Pronađite i pogledajte samo neke naučne radove o tome šta azotni oksidi i čađ rade plućima dok ih udišemo iz auspuha vaših automobila sa izvađenim DPF-om.
[ bordzija @ 23.12.2018. 22:35 ] @
Sigurno je ekološki, kada ti savetuju da prilikom regeneracije juriš sat vremena nekim autoputem minimalno 80 kmh svako malo.

Na 5:50 počinje priča o dpf filteru i potrošnji goriva



Regeneracija uma
[ Gost2 @ 24.12.2018. 08:03 ] @
Stotine štetnih materija mogu se pronaći i u korici hleba.
[ Java Beograd @ 24.12.2018. 08:38 ] @
Šta pokušava Bordžija da dokaže na ovih nekoliko stranica foruma i kome?
Gde vodi ova diskusija? Čemu služi snimak pojedinačnog neispravnog primerka nekog modela nekog brenda?
[ Java Beograd @ 24.12.2018. 08:44 ] @
Ovaj jedan za 5 minuta zagadi koliko ceo Beograd za godinu dana.




Da ne spominjem, na primer, iole veće Nato manevre gde se sprži goriva (avijacija + mornarica + tenkovi, kamioni, i ostala vozila) koliko Srbija potroši za deset godina. Uz to se spži i nezna se koliko baruta i eksploziva najrazličitijih tipova.
[ mjanjic @ 24.12.2018. 19:55 ] @
Ma taj nosač se više ne koristi, ali je svojevremeno Saturn V (korišćen za misije Apolo) tako uništavao ozon da je procenjeno da bi 500 poletanja uništilo sav ozon na Zemlji.
A ni ovaj nosač za spejs šatl nije naivan, svako lansiranje ispusti u atmosferu oko 75 tona hlora, dok na samom spejs šatlu dodatni motor koji verovatno pokreće turbinu za proizvodnju električne energije, koristi hidrazin (N2H4) koji je kancerogen i ima toliko štetnih dejstava da bi trebao biti zabranjen.

Što je najgore, NASA i dalje razvija motore na čvrsto gorivo u cilju proizvodnje raketa za eventualne misije na Mars, što mnogi naučnici smatraju korakom u pogrešnom smeru imajući u vidu količinu štetnih supstanci koje takvi motori proizvode.
[ alexandarv @ 26.12.2018. 00:04 ] @
Nisam bio na forumu neko vreme i šokiran sam na šta je sve izašlo! Od dpf filtera i seckanja motora stiglo se do spejs šatla! :-)
Red je da napišem šta sam uradio. Izvadio sam dpf, ostavio katalizator. Interesantno je da mi je softver sredio dečko iz okoline Leskovca koji je završio elektronski faks u Nišu a radi sa ćaletom servis automobila i tjuning. Ok dečko, pošto imam neki zajeban Bosh kompjuter morao je na stolu da ga rešava, direktno na ploči sa nekim pinovima!!! Kao operacija na otvorenom srcu. Umro sam od straha. Sve koštalo 100e. Posle uradio dijagnostiku, ne javlja više greške na tabli i na kompu. Pre reseta očitani podaci su prijavljivali problem sa turbinom i erg ventilom u opisu piše povremeno. To je valjda bilo zbog dpf-a.

[Ovu poruku je menjao alexandarv dana 26.12.2018. u 01:20 GMT+1]
[ alexandarv @ 26.12.2018. 00:09 ] @
E sad, problem nije sasvim nestao, auto pali odmah prima gas momentalno, vuče odlično, ima više snage... ali hoće da u 3 oj na 1000 do 1100 obrtaja secne par puta dok ne dodam gas. Na netu sam našao da je neko naveo isti problem ali nije naveo rešenje na kraju. Jedni su sumnjali na egr, drugi na pcv - neka karterska ventilacija, neki na step motor. Sta bi moglo biti kod mene? Da li sam mogu skinuti i očistiti egr , odnosno kako da ovo rešim, samo bez ekologije molim. Šta je pcv ventilacija? Kako se rešava? Šta uposte može biti problem?

Hvala

[Ovu poruku je menjao alexandarv dana 26.12.2018. u 01:21 GMT+1]
[ mjanjic @ 26.12.2018. 00:14 ] @
Kod nekih jednostavno isključe senzor EGR-a (npr. Opel), pa se informiši da li su i oni to uradili u novijoj verziji softvera. Mnogi su kod nas davali ogroman novac za zamenu EGR-a kod pojedinih automobila, a fabrika to rešila izmenama u softveru, međutim to znaju samo u ovlašćenim servisima, a često se i tamo prave blesavi pa naplate zamenu EGR-a, a u stvari samo stave najnoviji softver.
[ cozmo_im @ 26.12.2018. 11:01 ] @
Citat:
alexandarv:
E sad, problem nije sasvim nestao, auto pali odmah prima gas momentalno, vuče odlično, ima više snage... ali hoće da u 3 oj na 1000 do 1100 obrtaja secne par puta dok ne dodam gas.
[Ovu poruku je menjao alexandarv dana 26.12.2018. u 01:21 GMT+1]


Na tom motoru ispod 1200 obrtaja u 3. i visim stepenima prenosa je broj obrtaja na ivici da se ugasi motor. Nemoj ga NIKAD voziti u 3. stepenu ispod 1500 obrtaja. Pa nije to motor od radne masine. S tim nacinom voznje garant ce jos nesto da se zapusi.

1.6 HDI isto ne moze da primi gas u trecoj na tim obrtajima. Mislim prima, ali osecas da mu nikako ne prija. HDI motori traze malo vise gasa inace nego TDI ili JTD. Ne puno, ali malo vise.

Za te obrtaje su ti 1. i 2. stepen prenosa.

Nadji krivu obrtnog momenta i vozi kako ona kaze. Recimo ja moj HDI nikad ne saltam ispod 2000 obrtaja. Moze, ide on, ali nije to to. Jednostavno osecas. Saltam na 1500 do 2000 samo kad je hladan, dok se malo ne zagreje, nekih 5 minuta.

Skoro sam vozio najnoviji dci 1.5 agregat (novi Megane) i on ispod 1300 do 1500 obrtaja se buni. Ide, ali se buni.

Probaj pa javi, jer velika je zabluda da se dizeli voze na 1200 obrtaja. Saltaju se na malo manje od atmo benzinaca. Videces da ce masina da se preporodi. Meni je tzv sweet spot kad na 1750 obrtaja dobije maksimalni obrtni i od 1800 do 2800 je milina voziti motor, prosto samo pegla kako vuce. 1500 obrtaja mu je ok, sve ispod u 3. brzini i navise mu nikako ne prija, iako moze i tad da povuce i ubrza. Zasto muciti motor? Kod mene razlika u voznji na autoputu 130 i 180kmh je 0,3 litre u proseku potrosnje, tako da... naravno dizel ne treba ganjati ni preko 4500 obrtaja. Ti ispod 1500 obrtaja na tom motoru imas ogroman pad obrtnog momenta i snage. Nemoj ga muciti. Na 4000 obrtaja imas max snagu i preko 170Nm sto je odlicno, dakle 2000 do 4000 obrtaja mu je najprijatniji opseg rada.
[ Java Beograd @ 26.12.2018. 12:21 ] @
Mislim da je sasvim dovoljno da se pridržava manje-više standarda za sve obične serijske automobile

Prebacivanje u višu brzinu u laganoj vožnji
u 2. čim se malo ubrza
u 3. na 40-45 km/h
u 4. na 60-65 km/h
u 5. na 80-85 km/h

Na ravnom (osim kad je u pitanju kočenje motorom) ne voziti
u 3. ispod 30 km/h
u 4. ispod 50 km/h
u 5. ispod 80 km/h

Možda se na nekoj kraćoj relaciji može, na primer, voziti u 3. stepenu prenosa 25 km/h ali onda, ako treba da se ubrza, ne davati gas u 3. stepenu prenosa već prebaciti u 2. pa onda ubrzati do 40 km/h

A ako neko baš voli da gleda u obrtomer, onda, kako reče cozmo, ne treba voziti ispod 1500 obrtaja.

Stvari se menjaju na uzbrdici / nizbrdici.




[ cozmo_im @ 26.12.2018. 12:56 ] @
Na 1.6 HDI otprilike kako si napisao, mada u 4. stepen savetujem na 65 do 70kmh, neverovatna je razlika kako povlaci u odnosu na ono kad prebacis u 4. na 60 naprimer... 5 stepen prenosa moze od 80 ali od 90 bas bas lepo vuce. Vidim da 1.4 HDI ima slicnu krivu momenta i snage, pa preporucujem ovo sto sam napisao. Motori su stedljivi, u gradu ne valja biti na malom broju obrtaja u vecem stepenu prenosa jer to ne prija ni DPF-u ni EGR-u nikako.

Probao sam ja da skrecem u trecoj, sve je to ok, ali jednostavno motor je na liniji da se ugasi (ne bukvlano naravno), jer obrtaji padnu na 1000.
[ Java Beograd @ 26.12.2018. 13:23 ] @
Citat:
cozmo_im: ... u 4. stepen savetujem na 65 do 70kmh...

Naravno, može i tako. Ja sam manje-više napisao neke okvirne brzine.

Na primer, ja na autoputu ne menjam u 5. stepen prenosa pre 100 km/h. Lepo ga zalaufam i u 3. bar do 70km/h.
Ali, ako sam u gradu, i vozi se relativno sporo, u nekoj koloni, u 4. stepen ubacim na 60 km/h. Nekad i na 55 km/h ako vidim da 60 km/h neću ni dostići.

Ali svakako se slažem da vožnja na niskim obrtajima urniše auto. Posebno, ako se nagazi po gasu, na 1.000 - 1.200 obrtaja u želji da se dostige neka željena brzina. Onda se vidi kako siroma' dizel motor na autu ispred tebe ispusti oblak crnog dima, ne uspevajući da sagori preteranu količinu goriva.
[ cozmo_im @ 26.12.2018. 13:28 ] @
Uopste je mit da je dizel namenjen gradskoj voznji. Benzinci su bolji, iako vise trose. Naravno, prelaze i dizeli dosta km po gradu (taxisti naprimer), ali im najvise prija ravnomerna voznja na otvorenom putu preko 2000 obrtaja.

Doduse ispravan motor ne sme dimi prilikom potapanja gasa, ni dizel ni benzin. Potapanje gasa na 1200 obrtaja je veoma pogubno po dizel motor - ogroman stres za kvacilo (fiskno ili plivajuce svejedno) zbog obrtnog momenta, kao i za sam motor.

Recimo 2.0 HDI od 90ks koji imam u Picasso... kazu ljudi trom motor. Naprotiv. Jeste trom ako ga vozis tako da je na liniji gasenja. Umesto toga ja sam ga vozio drugom do 50, trecom do 70 i cetvrtom do 100. Ide ko blesav tako. Potrosnja se poveca.... pa 0,1 ili 0,2 litre u sveukupnom proseku. A motor samo prede (Picasso nema obrtomer pa 2.0 HDI uglavnom ljudi uguse jer saltaju rano i onda se cude kako lose pretice i ubrzava).

Ja svakako vise volim osecaj voznje benzinca, ali sticajem okolnosti prelazim bas veliku kilometrazu i brat i ja pa su nam potrebna veca vozila koja trose manje.
[ alexandarv @ 26.12.2018. 20:16 ] @
Nisam ja kupio automobil nego sam izvadio dpf. Taj auto vozim već skoro godinu tako da znam kako se ponašao pre ovog problema. Nisam ni taze vizač, pre citroena sam vozio Mercedes 200d, Kadet 1.7 ohc, golf 2 1.6b, citroen c2 1.4hdi, službenu dačiju 1.9 benz, oktaviu 2.0 tdi mk2...

Dakle pre kvara na c3 nikakvih seckanja nije bilo sa istim stilom vožnje.
Danas sam osetik i u 4-oj oko 2000+ obrtaja... suptilno na tren secne. Ako se zbog dpf zapušio egr da li se on čisti i kako? Ako može to malo da mi pojasnite... hvala
[ cozmo_im @ 26.12.2018. 20:53 ] @
EGR moze zapusiti DPF. Obrnuto ne. A pre bi osetio EGR, lose bi isao na punom gasu. Dakle na manjem gasu ide ok, a na punom lose... to je najcesci simptom, kao i varijacije na leru, los ler gas... javice se neko ko je bolje upucen. Probaj malo ostriju duzu voznju na autoputu, vidi kako se ponasa, ili zakaci dijagnostiku. Voznja na malom broju obrtaja moze zaprljati EGR. Ciscenje obavi u nekom dobrom servisu.
[ alexandarv @ 27.12.2018. 22:48 ] @
Desava se da na kratko varira ler gas. Hoce da i na vecem gasu ozgubi snagu na kratko... interesuje me na ovom hdi motoru da li se egr resava čišćenjem ili softverskim isključivanjem ili se odstranjuje ili nešto treće?
[ Nocni @ 28.12.2018. 09:04 ] @
Citat:
cozmo_im:
EGR moze zapusiti DPF. Obrnuto ne.


Netačno.
EGR vraća dio izduvnih gasova u usis a kada je dpf zacepljen onda se stvara pritisak na egr i on propusta garež u usis i kada to nebi trebalo.
Dakle kada je dpf u problemu upravo se odrazi na egr, prlja ga i zatvara usisnu granu...

Kod tog citroena treba ponovo uraditi softver jer ga je taj momak iz Leskovca uradio pogresno, vjerovatno sa nekim od ads krekovanih programa koji ne urade kako treba.
Bilo koja nus pojava posle tog zahvata ne smije da se desava. Nikakvo gubljenje gasa, nikakva seckanja, nikakvo variranje u leru, nikakvo pojavljivanje gresaka, poruka o aditivu, kretanja regeneracije itd.

Trebalo je prije nego sto uradi softver da iz parametara zakljuci sta treba raditi...
Sad je jos gora situacija jer nemas originalne fajlove iz kompjutera koje po pravilu prvi majstor nece dati drugom majstoru koji ispravlja situaciju, pa se mora originalnom dijagnostikom online vratiti fabricki sadrzaj i sve uraditi ponovo.
Ozbiljni softveri sa kojima se to radi kao sto je swiftec ili online IAS su prilicno skupi.
Vecini majstora koji se ozbiljno sa tim bave ide u prilog da ima sto vise onih koji rade pogresno jer se svaki taj njihov posao mora raditi ponovo.
Kod prepravke softvera pistoje i eksperti kao što je naš bivši moderator Šilić koji taj fajl od tog citroena moze da uradi "iz glave" u editoru bez pomoci bilo kakvog programa osim za cheksum.
[ botr @ 28.12.2018. 12:20 ] @
Nocni, mozes da mu das info koji senzor da iskljuci, da skine dzek sa njega i da vidi da li ce se javiti greska. Koliko sam u toku, los program iskljuci gomilu senzora, pa ne skidanje dzeka ne javljaju nikakvu gresku.
[ Nocni @ 28.12.2018. 17:13 ] @
Nije ovdje to slucaj da su ubili sve greske pa da ne daje grešku kad nešto iskljucis... tako su radili stari programi kao volta npr... ovo je ecu novije generacije edc17C10 i drugi je ovdje problem u pitanju.
[ botr @ 28.12.2018. 17:33 ] @
OK, nisam u materiji, ali znam da se tako nesto desava, pa mi je palo na pamet da bi tako mogao da proveri da li je sve ok.
[ alexandarv @ 30.12.2018. 06:30 ] @
Citat:
Nocni: Nije ovdje to slucaj da su ubili sve greske pa da ne daje grešku kad nešto iskljucis... tako su radili stari programi kao volta npr... ovo je ecu novije generacije edc17C10 i drugi je ovdje problem u pitanju.

Sta može biti problem? Juče u vižnji par puta se zaguši tj secne (na kratko izgubi snagu) i javio mi engine foult na displeju i upalila se service lampica. To se izgubilo nakon ponovnog startovanja motora.
Ukoliko je egr, to se otklanja softverski? Može li sem intervencije na softveru da treba i neka hardverska intervencija npr. da bude zaglavljen egr ili tako nešto pa da mora da se popravlja?
Kada je bilo mnogo hladno čula se pumpa iz rezervoara, može li da pumpa pravi problem? Nemam jošuvek prestavu kako radi ovaj motor, kod golfa 1.6 b sam znao šta može da bude kada nešto zeza. Kod kadeta 1.7d takođe. Ovde mi nije jasno šta sve ima od delova i kako se ponaša koji deo...
[ Nocni @ 30.12.2018. 09:17 ] @
To sto si ti cuo je vjerovatno pumpa aditivacije jer on dopremnu pumpu u rezervoaru nema.
To cime se vi bavite je nagadjanje... paljenje "engine fault" na malom displeju desno i check engine lampice ni pod razno ne smije da se desava.
Rekoh već, pogresno uradjen softver... treba uraditi ponovo...
Što se mene tiče, ne praktikujem da radim nikome ako auto nije tu a radio sam takvih C3, kao i pezoa 208 koji je skoro isti, na desetine i nikada nije bilo problema.
Probaj da kontaktiras tog decka koji je radio da ti posalje originalni fajl za pocetak i vidi je li raspolozen da ponovo upise flesh koji mu ti doneses, pa cemo nesto smisliti.
[ bordzija @ 31.12.2018. 00:31 ] @
I posle bude tata spalio đenku
[ alexandarv @ 01.01.2019. 22:41 ] @
Pre nego nešto opet imam neku intervenciju na softveru mislio sam da probam da očistim egr, verovatno je prljav i teško otvara s obzirom da je dpf dugo bio zapušen... evo jedan od video klipova kako se koristi sprej za čišćenje egr ventila, jošta 10e pa vredi pokušati : https://youtu.be/gOGjAQHVeCc
[ sasa022 @ 02.01.2019. 00:07 ] @
@alexandarv

To kako ti zamisljas da mozes da resis problem je pogresna metoda...
Ali ako hoces - uci na svojim greskama
[ bordzija @ 02.01.2019. 01:01 ] @
Probaj sve te sprejeve i fore munje pa nam javi kako ide poso' :)
[ alexandarv @ 02.01.2019. 09:38 ] @
Ne razumem svrhu poslednja dva komentara? Kod prvog nema pojašnjenja zašto je to pogrešan pristup? 99% verovatnoće da je egr od gareži u problemu jer je na dijagnostici pokazao grešku usled loše pozicije egr ventila i da se javlja povremeno. Drugi komentar i nije komentar već loš humor, g. Bordzija ako nemate šta da radite - radite to negde drugde.

Ako neko hoće da mi navede da li je probao ovakva sredstva pre svega bez demontaže i da li je rešilo problem egr ventila.

Drugo, ako mora da se skida, i direktno opere... mpúe neki tutorijal, smernice...

Inače, koliko sam video egr ventil je prost kao pasulj, ili je vakumski ili elektromagnetni. Služi da otvara i zatvara leptir... najteži deo je doći do njega...

[ Nocni @ 02.01.2019. 11:12 ] @
Nije kod tebe takav stari egr vec ima motoric koji ga pokrece i kojim upravlja ecu. Nije vakuumski niti elektromagnetni, nema nikakav leptir i nalazi se sa zadnje strane prema pozarnom zidu, veoma je komplikovan za skidanje...
Ali pošto ti sve znaš i znaš da je to "prosto kao pasulj" a šta si god napisao na ovoj temi bilo je pogrešno sa pogrešnim pristupom, od toga da si htio da skidas fap a da ne radis softver do toga da čuješ pumpu koje nemaš, smatram da nema više potrebe da ti bilo ko pomaže.
[ Lavlja_Jazbina @ 02.01.2019. 11:22 ] @
alexandarv...savet bez vredjanja.Clan Nocni ti po pitanju ovog dela foruma moze dati najpreciznije

o problemu koji imas a greske se svode na statisticke,znaci i nema ih .Secam se prepiske sa Vladd-om kada je bio spor oko

navoja tocka gde je VLADD rekao da je dovoljno i jedan ipo krug da drzi a NOCNI se nije slozio ali je posle potvrdio to za sta

nije bio u pravu.Inace ti spreJovi i ostale pomagalice su vise odmagalice i ne cesto naprave neku stetu.Tu se verovatno pominje nek turaza

koja moras priznati ako se ne zna u kakvom je stanju motor moze da bude i zaletačka po pitanju obrtaja.
[ alexandarv @ 02.01.2019. 18:47 ] @
Nisam nikoga vređao, o čemu pričate? Klasična zamka pisane komunikacije... lako ode u pogrešnom smeru usled pogrešnog tumačenja... a i ljudi su postali mekani, samo se vređaju.

Lično, ne volim kada se nešto mistifikuje, čemu služe forumi ako se znanja ne dele nesebično. U najmanju ruku sam očekivao da (neću da pominjem imena da se neko nebi uvredio) pošalje uputstvo kako treba odraditi softver za ovaj auto (tutorijal, screenshot-ove), čak i da npr. okači urađenu verziju softvera (ako je ista za takav auto)... to je smisao foruma. Kada mene neko pita za pomoć ja mu, brate, odgovorim iz srca, do kraja sve što znam. Ovako, forum liči na male oglase...

Dakle, ako je neko voljan stvarno da pomogne neka napiše:
1. Kako srediti softver (tutorijal, screenshot, saveti...)
2. Kako očistiti egr na ovom automobilu (šta skinuti, šta uraditi, slike...)

U suprotnom će se forum svesti na odgovore tipa "obratite se najbližem ovlašćenom servisu"!

Evo, uskoro idem opet kod lika koji mi je radio softver i uzeću originalnu verziju softvera pa ću da okačim na net... ako nije preveliko.
[ Lavlja_Jazbina @ 02.01.2019. 20:34 ] @
Citat:
Nisam nikoga vređao, o čemu pričate? Klasična zamka pisane komunikacije..

Da,mislio sam da se ne uvredis sto ti dajem savet a ne da si ti nekog vredjao.

Elem,ti znas mehanicare koji besplatno rade? Ovde ti je forum pretezno da neku smernicu kako da uradis nesto sto mozes sam,

a edukacija mehanicara kod kojih ides moraju potraziti u strucnoj literaturi.

Znam da je tesko,sada sve manje ima besplatno na internetu,meni drago sto do autodate mukice ne mogu da dodju dok je ne plate,ali zivot ide dalje.
[ sasa022 @ 02.01.2019. 21:21 ] @
@alexandarv

Imao si ponudjenu pomoc , ali ti uporno dalje teras po svom i neces da slusas.

Pojedini problemi na savremenim automoblilima se ne resavaju uradi sam metodom ili kod lika iza coska , nego kod majstora koji imaju veliko znanje i iskustvo i potrebnu ( cesto vrlo skupu originalnu ) servisnu opremu i softver.

Citat:
Nocni:
Rekoh već, pogresno uradjen softver...
......radio sam takvih C3, kao i pezoa 208 koji je skoro isti, na desetine i nikada nije bilo problema.
Probaj da kontaktiras tog decka koji je radio da ti posalje originalni fajl za pocetak i vidi je li raspolozen da ponovo upise flesh koji mu ti doneses, pa cemo nesto smisliti.


[ Nocni @ 02.01.2019. 21:31 ] @
Citat:
alexandarv:

Lično, ne volim kada se nešto mistifikuje, čemu služe forumi ako se znanja ne dele nesebično.

Ovo se vjerovatno odnosi na mene... mislim da ništa nisam mistifikovao već sam ti pomogao u desetak postova. To što ti to ne shvataš i ne umiješ da cijeniš nije moj problem ali ja sam na ovom forumu 17 godina i smatram da sam među onima koji su najviše pomogli a nikada nisam tražio pomoć.
Citat:

U najmanju ruku sam očekivao da (neću da pominjem imena da se neko nebi uvredio) pošalje uputstvo kako treba odraditi softver za ovaj auto (tutorijal, screenshot-ove), čak i da npr. okači urađenu verziju softvera (ako je ista za takav auto)... to je smisao foruma. Kada mene neko pita za pomoć ja mu, brate, odgovorim iz srca, do kraja sve što znam. Ovako, forum liči na male oglase...

Što se tiče malih oglasa... nikada u svom auto centru za 20 godina nisam imao nijednu mušteriju sa ovog foruma i veoma mi je smiješno da bi nekome palo na pamet da traži mušterije po forumu ili za neki savjet da traži novac.
Tražiš uputstvo kako treba uraditi softver i to vjerovatno radiš iz neznanja... Ne postoje dva takva citroena koji imaju isti softver i ne možeš upisivati ništa iz jednog auta u drugo. Program swiftec sa kojim se profesionalno radi to što je potrebno je dosta skuplji od tog citroena i ne posjeduje ga niko ko se tim poslom ozbiljno ne bavi.
Citat:


Dakle, ako je neko voljan stvarno da pomogne neka napiše:
1. Kako srediti softver (tutorijal, screenshot, saveti...)
2. Kako očistiti egr na ovom automobilu (šta skinuti, šta uraditi, slike...)

U suprotnom će se forum svesti na odgovore tipa "obratite se najbližem ovlašćenom servisu"!

Evo, uskoro idem opet kod lika koji mi je radio softver i uzeću originalnu verziju softvera pa ću da okačim na net... ako nije preveliko.

Nastavljaš i u više navrata tražiš da ti neko objasni kako uraditi softver... taj fajl internog flesha o kojem pričaš ima svega 4MB ali u njemu postoji na stotine mapa od kojih svaka ima svoju konkretnu funkciju za rad motora i u većini od njih je potrebno uraditi izmjene hiruškom preciznošću... to je jednome rutina a drugome špansko selo... treći će se upustiti u izmjene i ako ne zna o čemu se radi i to sa softverom koji je dobio za DŽ uz neki kineski uređaj za fleširanje...
Možda si trebao ponovo pročitati temu od početka pa možda otkriješ ko je objasnio, pomogao i uputio šta treba raditi... Tada ćeš vidjeti da si sam ti odredio da treba čistiti egr iz nama nepoznatog razloga a sada od nas tražiš da ti mi kažemo na koji način to da uradiš i još i slike da ti zakačimo "od srca" kako ti reče...
Zašto putuješ kod momka koji ti je radio auto? Da reklamiraš radove ili da uzmeš fajl od 4MB koji ti može poslati i na mail? Odustao sam od pomaganja tebi konkretno zbog tvog lošeg i prilično nadmenog ponašanja! Većini starih forumaša bih taj softver uradio za džabe jer se ovdje "družimo" skoro 20 godina iako to baš i nije u redu prema majstorima kolegama iz njihovog kraja kojima direktno na taj način neko uzima hleb...

Meni se čini da tebi neko ponudi da budeš premijer da bi ti odma to prihvatio posle sekund.
Ipak, da ti recimo imaš servis u koji si uložio 100.000 i između ostalog plus kupiš softver za 5.000 i za koji plaćaš godišnju pretplatu još 1.000 za konkretno to flesiranje... da li bi forumašima radio džabe onako nesebično kako ti reče?

[Ovu poruku je menjao Nocni dana 02.01.2019. u 22:43 GMT+1]
[ botr @ 03.01.2019. 15:30 ] @
Neke stvari se resavaju u servisu, a ne preko foruma.

Najsmesnije mi kad fotogrfisu i okace na facebook poruku check injection ili nesto slicno i putaju sta fali autu i kako da rese. Jos smesnije mi je kad se jave vidovnjaci pa znaju na osnovu samo te fotografije, bez opisa simptoma, konkretne greske, itd., sta je crklo i kako da se popravi.
[ bordzija @ 03.01.2019. 18:02 ] @
Ljudi kupuju te dizel smradove sa namerom da je jeftin, da ide brzo i troši malo. Popravke se jednostavno ne uklapaju u taj lajfstajl. Možda da sipaju neki bućkuriš eventualno pročačkaju filtere.

Ali ih za par godina čeka presa, živi bili pa videli.
[ sasa022 @ 03.01.2019. 22:14 ] @
@bordzija

Samo su benzinci Bogom dani i ne prave probleme ???

Sve se to danas pravi da traje 5-7 godina koliko i garancija i da se menja.
[ cozmo_im @ 04.01.2019. 12:00 ] @
Bordzija, garantujem ti da ce moj Picasso 2.0 HDI preci milion km i nadziveti tvoj Hyundai. Plus, bez problema ce proci test emisije izduvnih gasova. I, da, sve je fabricki na njemu.
[ bordzija @ 04.01.2019. 15:03 ] @
Daj molim te smanji doživljaj to je ipak samo jedan francuski auto prepun bagova.

U Nemačkoj polovan Kia Ceed bolje drži cenu od VW Golfa
[ cozmo_im @ 04.01.2019. 17:20 ] @
Picasso nikad nije imao nijedan jedini bag za preko 8 godina kod nas. Jedini kvar je bila vodena pumpa, ali to je normalno za preko 400.000km. Taj Hyundai je kanta za Citroen, shvatices kad bude kalirao na manje od 300.000km a Picasso bude utegnut i bez problema na milion kilometara. Hyundai je konfekcijski auto - nekad bio jeftini i dostupan da neko priusti kakav takav novi auto bez rafiniranosti. Sad je i on toliko skup, da ne znam ko moze da se zezne i da ga kupi pored tolike ponude mnogo boljih auta.
[ alexandarv @ 04.01.2019. 17:39 ] @
Hvala svima koji su pomogli savetoma i odvojili svoje vreme. Izvinjavam se svima koji su se osetili uvređenim, to mi nikako nije bila namera.
Ovaj forum volim i jako dugo posećujem. Čini mi se još iz gimnazijskih dana. Uvek sam dobijao savete i što je još važnije uvek sam pisao kako sam na kraju rešio problem da bi i drugi sa istim problemom imali koristi od toga.
Izgleda da postoje problemi koji se ne mogu rešiti preko žice. Snaći ću se nekako, i naravno napisati kako i šta je bio problem.
[ pajapop @ 04.01.2019. 19:17 ] @
Citat:
cozmo_im:Hyundai je konfekcijski auto - nekad bio jeftini i dostupan da neko priusti kakav takav novi auto bez rafiniranosti. Sad je i on toliko skup, da ne znam ko moze da se zezne i da ga kupi pored tolike ponude mnogo boljih auta.


Pa, ja znam bar dvojicu...jedan je moj kum, a drugi..pa zna se.... Samo moj kum malo vozi, malo prelazi...istekla mu garancija, pa je nasao neki servis na Ledinama...Zadovoljan je cenom i uslugom...I ne drami po forumima, ko da vozi Bentlija, pa sta je bolje za dete, secer zuti ili beli...
[ bordzija @ 04.01.2019. 19:43 ] @
Meni su najbolji ovi što voze uprdene eu polovnjake i kunu se u sve i svašta kako su najbolji na svetu. Sve im kao fuj novi automobili to ne valja ništa a onda kada rikne pumpa visokog pritiska kao kod tog hdi idu u bosnu da kupe plačući ko kiša. Besmislena rasprava.
[ pajapop @ 04.01.2019. 19:47 ] @
Tu si u pravu. To ti je na mestu...
[ bakara @ 04.01.2019. 21:08 ] @
dal je realno da neko poredi serpu hyundai i citroen
[ bordzija @ 04.01.2019. 21:19 ] @
Hyundai je avion za sve evropske automobile, koreanci izmislili kvalitet i 7 godina garancije.
[ pajapop @ 04.01.2019. 23:38 ] @
Citat:
bordzija: ... koreanci izmislili kvalitet i 7 godina garancije.


MOm kumu je u toku garancije "crknuo" motor brisaca...sto ne znam da je bilo kom drugom riknulo, bar u garanciji...a sam kazes da turaju neke lose amortizere...A 7 godina...pa moraju na nesto da nafacaju klijentelu...
[ bordzija @ 04.01.2019. 23:48 ] @
Pa mora nešto da crkne za tih 7 godina, ja sam vozio auto po eu a tamo nema rupa pa nisam ni primetio problem, kako sam došao u srbiju mislio sam da mi se automobil raspada. Msm od prošle godine je sve počelo da cvrči i krcka, uništen automobil po ovim srpskim raspalim putevima. Ili su se amortizeri već pri ulasku u Srbiju odmah raspali na prvim rupčagama?
[ sasa022 @ 05.01.2019. 03:30 ] @
A zasto si se ti vratio u Srbiju kada je u EU sve lepse bolje i cistije ???
[ cozmo_im @ 05.01.2019. 09:57 ] @
Citat:
bordzija:
Hyundai je avion za sve evropske automobile, koreanci izmislili kvalitet i 7 godina garancije.


Slatko se nasmejah na ovo.
[ Java Beograd @ 05.01.2019. 10:59 ] @
Baš se pitam do kad ćete da hranite trola.