[ bordzija @ 09.12.2018. 13:08 ] @
Majstor revoltiran objašnjava suštinu bmw agregata i trajnost, srazmerno narodnom vozilu vw koje isti ležaj (valjda radilice) ugrađuje u sve svoje motore identičan.

Sa naših je prostora pa je malo vulgaran:

[ Nebojsa Milanovic @ 09.12.2018. 15:48 ] @
Mogao si da staviš i ovaj klip u kom "testira" najnoviji M5 od 625KS, jer taj klip možda još bolje objašnjava njegovu psihu, a i psihu onih koji ga odobravaju.



Bordžija, što se tebe tiče, već si više puta opominjan da ne bulazniš gluposti na ES, ubuduće te više neću opominjati nego samo oneclickdelete.
[ Java Beograd @ 09.12.2018. 16:06 ] @
Citat:
bordzija:Majstor revoltiran objašnjava suštinu bmw agregata i trajnost
Dakle, jedna prosečan gedža, sa možda završenom osnovnom školom, možda i ne uzeo da komentariše inženjerska dostignuća jednog od najboljih svetskih proizvođača motora i automobila. Bravo za njega. Uskoro očekujemo njegov video klip da nam objasni nešto oko raketne tehnike.
[ Nocni @ 09.12.2018. 16:21 ] @
Budaletina nepismena komentariše bmw M5... i sam je prljav taman kao i ona njegova radionica...

Inace, taj novi M5 nije auto za seljačine...

[ bordzija @ 10.12.2018. 02:55 ] @
Lik jeste šaban ali neko da mi objasni zašto se bmw isključivo popravlja sa polovnim delovima? Sve strogo sa otpada, ništa se ne kupuje u radnjama? Kolike su to cene? Očigledno da bmw ima jedan od najbolje osmišljenih sistema za otimanje para od napaljenih naivčina?

BMW: krparenje, seckanje, recikliranje, lepljenje, budženje:

[ mjanjic @ 10.12.2018. 08:46 ] @
Kod nas se popravlja sa otpada ne zbog cena, nego zato što je taj deo sa otpada bolji nego "alternativni" deo iz radnje, a original je pitanje da li možeš da kupiš u običnoj radnji, jer su originalni delovi dostupni uglavnom samo kroz servisnu mrežu. Pa je neki deo u običnoj radnji 30€, a na otpadu 50€, i vlasnici će radije platiti 50€ za taj sa otpada :)

A koliko je šišanje ovaca, pričao jedan lik tamo oko 2005-2006., kaže da je oko 2001. godine sve servise radio kod zvaničnog uvoznika, i na prednjem desnom točku morao da menja ramena i još neke sitnice, bilo oko 1300DEM, a u drugim ovlašćenim servisima to bilo upola cene (uvoznik je ipak uvoznik...). Ali, lepo kaže, posle je prešao preko 200k kilometara i nije više ništa menjao na tom trapu.

A za one kojima su skupi originalni delovi, imaju delovi sa BER sertifikatom, samo je pitanje da li ih neko uvozi za Srbiju. Dok pljujemo Evropu, tamo su doneli zakone protiv monopola proizvođača na rezervne delove (jer ih oni uglavnom i ne proizvode), pa postoji sistem sertifikacije. Tako je praktično ukinut monopol kod japanaca na rezervne delove, pa su se pojavili alternativni proizvođači čije cene su često upola niže nego cene "originalnih" delova.
[ Java Beograd @ 10.12.2018. 09:36 ] @
Nevezano direktno za temu, ali ...

Citat:
mjanjic: ... Dok pljujemo Evropu, tamo su doneli zakone protiv monopola proizvođača na rezervne delove (jer ih oni uglavnom i ne proizvode), pa postoji sistem sertifikacije. Tako je praktično ukinut monopol kod japanaca na rezervne delove, pa su se pojavili alternativni proizvođači čije cene su često upola niže nego cene "originalnih" delova.


Setili se u Evropi, sve je OK, podržavam, ali prvo "udri na japance"!
[ mjanjic @ 10.12.2018. 10:06 ] @
Bilo je i kod nas u nekoj emisiji pre nekoliko godina, homokinetički ili tako nešto za Tojotu 18k dinara, a holandski deo sa tim BER sertifikatom nešto manje od 8k dinara. I mogu se koristiti u garantnom roku, ali ih ovlašćeni servisi uglavnom ne nude, međutim ti kao kupac bi trebao da imaš pravo da kupiš deo tamo gde ima i da tražiš da ti to zamene u ovlašćenom servisu, pri čemu ne gubiš garanciju na vozilo.

Ne znam kako je kod nas to u praksi, ali ovde jedan poznanik vozi Yaris uvek u ovlašćeni servis, pri čemu delove kupi u nekoj radnji gde je cena daleko povoljnija nego u servisu, jer kako kaže, Tojote nisu toliko česte na ulicama, i ovi majstori što rade po svojim garažama nemaju dovoljno iskustva sa njima. Da li je u pravu ili ne, ne znam, ali ono što znam je da većina tih mehaničara ne ume da vam namesti žabice na braniku ili onim korugama oko točkova, čak je veća verovatnoća da će vam nešto nabudžiti žicom i sl. pošto pokidaju žabice.
[ Java Beograd @ 10.12.2018. 10:21 ] @
Citat:
mjanjic: ... međutim ti kao kupac bi trebao da imaš pravo da kupiš deo tamo gde ima i da tražiš da ti to zamene u ovlašćenom servisu, pri čemu ne gubiš garanciju na vozilo.
Sve je to lepo i krasno u državama gde se zakonska regulativa poštuje, a sudovi rade brzo i efikasno.
[ zeoN_Rider @ 10.12.2018. 10:29 ] @
Citat:
bordzija:
Lik jeste šaban ali neko da mi objasni zašto se bmw isključivo popravlja sa polovnim delovima? Sve strogo sa otpada, ništa se ne kupuje u radnjama? Kolike su to cene? Očigledno da bmw ima jedan od najbolje osmišljenih sistema za otimanje para od napaljenih naivčina?


Da je šaban šaban je.

Što se tiče kupovine rezervnih delova, onaj koji ima para i pazari nov novcat auto sigurno neće cunjati po otpadima u potrazi za delovima.
[ BB308 @ 10.12.2018. 11:06 ] @
Citat:
Java Beograd:
Citat:
mjanjic: ... međutim ti kao kupac bi trebao da imaš pravo da kupiš deo tamo gde ima i da tražiš da ti to zamene u ovlašćenom servisu, pri čemu ne gubiš garanciju na vozilo.
Sve je to lepo i krasno u državama gde se zakonska regulativa poštuje, a sudovi rade brzo i efikasno.


To samo u snovima moze da se kupi deo za auto, i doneses u ovlašćeni servis da ti zamene, malo sutra. Nema toga. Pozz.
[ bordzija @ 10.12.2018. 12:51 ] @
Ja kada sam u centru boban na onoj mašini ustanovio da su originalni zadnji hyundai amortizeri propali, i kada sam zvao ovlašćeni servis u Beogradu za Hyundai, pitao za zamenu istih, dobio sam ponudu da mi ugrade te iste loše. Cena tih katastrofalno loših noname original amortizera je bila 12.000 dinara po komadu. Pitao sam dal imaju neke druge rekli su da nema samo to. Pitao sam da kupim neke druge i donesem da mi ugrade - rekli su da ne dolaze u obzir da oni ugrađuju samo originalne delove.

Onda sam kupio kayabu i ugradio u servisu te prodavnice. Posle mi bilo žao što ih nisam sam zamenio jer su na 2 šrafa.

ne znam za ostatak zemaljske kugle ali u Srbiji definitivno ovlašćeni servisi rade samo male i velike servise pod garancijom a posle isteka iste - rasteraju kupce gomnjivom motkom? Takvu politiku nisam primetio u inostranstvu (EU) i već sam ovde pisao kako su redovni servisi u ovlašćenom hyundai servisu duplo jeftiniji nego u Srbiji u ovlašćenim servisima.

Apropo toga moj drugar koji je uvek vozio novije bembare, recimo hardijev zglob je samo na otpadima kupovao jer su u radnji mizerija... Imitacija. Pa sam nešto gledajući gore postavljene linkove došao do zaključka kako se BMW popravlja isključivo samo na otpadima i u EU? Opet mi nije jasno da i kako ima toliko polovnih delova jer se to stalno kvarilo? Jedan auto ima jedan taj zglob dok je on promenio na desetine. O ventilima, puknutim glavama, bobinama, menjačima, kardanima da i ne pričam. M niko u beogradu nije znao da namesti uvek je radio kao traktor. Jel to generalno kod BMW-a spoj katastrofalnog kvaliteta i loših majstora na našem tržištu?

Planiram da uzmem nešto komercijalno iz njihove kuhinje pa me zanima šta me eventualno čeka danas.


Što se tiče hyundaija imam japan parts što mi baš ne uliva nikakvo poverenje. Amortizeri su isti kao fabrički prva ugradnja a meni su bili poluispravni od prvog dana kupovine auta je pomalo poskakivao na putevima skoro bez neravnina.
[ SG kamikaza @ 10.12.2018. 13:54 ] @
Ako tom tvom treba majstor za BMW, javi se da te uputim, ali će morati 100km od BG da se provoza.
Mada je to kod njega manje vise standard, uglavnom su kola sa BG tablama u radionici koliko sam ja primetio.
[ bordzija @ 10.12.2018. 14:03 ] @
Ma to je bilo davno davno sada vozi nešto potpuno drugo ali me zagolicao ovaj video. Opet sa druge strane nebih da uzimam nešto što mi se sviđa pa da visim po otpadima i servisima a skroz sam ispao iz tog fazona. Zadnjih 20 godina samo radim redovne servise plus lamela. Čak ni pločice ne menjam jer se ne troše uopšte. Ja sam svoj jedan automobil održavao na 40 km od beograda ali opet samo redovni servisi i neke sitnice. Kada se setim tih akrobacija sa bmw-om uhvati me jeza.
[ mjanjic @ 10.12.2018. 15:36 ] @
Eto, opet tražim na Google, i nigde naći podatak, a pre nekgo broja godina čujem negde na radiju kako su ne znam koju godinu za redom ovlašćeni BMW servisi dobili nagradu za najbolje ovlašćene servise po brendovima - da li na osnovu ankete klijenata ili šta već, ne sećam se, a sad nigde da nađem to na internetu.


Apropo privatnih majstora, viđao sam po internetu da hvale nekog Batu (ne "onog"), valjda na Mirjevu ili tako nešto.
[ bordzija @ 10.12.2018. 16:25 ] @
Pa verovatno po plaćanju novinara da objavljuju takve vesti kao i kada izvuku dobitnika binga