[ component @ 13.12.2018. 12:18 ] @
U procesu smo opremanje kuće svim mogućim aparatima bele tehnike. U početku smo u izboru imali sve i svašta (LG, Gorenje, Indesit, Bosch, Whirpool) a onda nekako malo po malo smo se sve više odlučivali za Bosch modele i sada smo u situaciji da bi uzeli bukvalno sve od Boscha. Dakle jedno 8 aparata (Mašina za veš, sušenje veša, pranje posuđa, rerna, indukciona ploča, aspirator, frižider, mikrotalasna). Pregledao sam dosta tema i na ovom forumu i po netu i kao što to obično biva što više gledam manje sam pametan.
Interesuju me iskustva ljudi koji već poseduju Bosch aparate. Da li ste zadovoljni njima, ma šta obratiti pažnju i slično. Uglavnom bi smo uzimali neku srednju ili višu srednju klasu (serija 4 ili serija 6) pa ne znam da li viša klasa znači i bolji kvalitet ili samo više opcija?
Ono što sam do sada shvatio obično se vrti nekoliko tvrdnji:
1. Bosch je Bosch (logika je besprekorna: X je uvek X, ali nema nikakvu informaciju koja bi meni bila korisna)
2. Bosch servis i delovi su preskupi u Srbiji (ovo me najviše brine)
3. Bosch aparati se retko kvare (umanjuje brigu oko tačke 2., ali ne znam da li je tačno pošto sve se pokvari pre ili kasnije)
4. Bosch više nije to što je nekad bio pošto se pravi u Turskoj, Bugarskoj ili šta ti znam već gde
5. Za te pare se može uzeti bolje nekog drugog proizvođača (pretpostavljam da ovo može da važi za sve, ali suviše mi je postalo komplikovano da poredim svaki detalj svakog aparata sa svim mogućim proizvođačima)

Bio bih zahvalan za sve komentare.
[ Java Beograd @ 13.12.2018. 13:36 ] @
Samo ću ti reći da se ne obazireš dal' se sklapa u Turskoj ili Bugarskoj. Bosch fabrika je Bosch fabrika sa svojim ciklusima, kontrolama, sertifikatima i tako dalje. Uostalom, i u Nemačkoj bi je sklapao neki Turčin, zar ne?
[ test1234 @ 14.12.2018. 06:41 ] @
Moje iskustvo je sasvim suprotno, Veruj mi, mašina za sudove, kao ova sa donje slike i ona iz Poljske, Turske Itd. jedan šraf nemaju isti. Moja ti je preporuka da kupuješ samo ako vidiš ovo zaokruženo:


[ component @ 14.12.2018. 08:13 ] @
Malo teže da mogu da vidim dok mi ne stigne mašina :( Mada pošto biramo seriju 4 i ponešto od serije 6 kažu da je to "Made in Germany" ali ne verijem baš.
A što se tiče samih uređaja? Da li smatrate da su išta bolji od manje "izvikanih" marki? Mene najviše brine garancija. Na primer na mašini za veš daju produženu garancij na inverter motor, ali to znači da ako se u tom periodu taj motor pokvari serviser će naplatiti svoj rad i dolazak svakako. A Bosch servis nije u mom gradu pa može da se desi da platim XY evra za popravku nečega što je u garanciji.
[ Java Beograd @ 14.12.2018. 08:18 ] @
Sklopljeno u Nemačkoj, a delovi napravljeni bogzna gde, pa isporučeni u Nemačku, gde u fabrici sklapaju zaposleni Turci, Senegalci, Rumuni, Poljaci. U Turskoj fabrici zaposleni Turci, a sklapaju iste delove. U Poljskoj fabrici zaposleni Poljaci, sklapaju iste delove.

Ne kapiram koju realnu vrednost ima pomenuti žig osim placebo efekta. Valjda nekako toplo oko srca, šta li? "Die Beste. Nemačka medecina je najbolja na svetu!"



Nisam još negde čitao da se neko žalio na Q7 koji se sklapa u Slovačkoj, niti da neko na VW Tuaregu traži žig "Made in Germany".
Porsche Cayenne? Fuj, đubre skopljeno u Bratislavi!
Škoda, Seat, Kia, Peugeot, Citroen i tako dalje i tako dalje.

Mada, realno, primetio sam kako moj Cayenne nešto gubi snagu na višim obrtajima. Ni on nije što je nekad bio. Biće da su to Slovaci, neznalice, nešto pogrešili. Verovatno nisu koristili iste šrafove.

https://en.wikipedia.org/wiki/Automotive_industry_in_Slovakia
[ test1234 @ 14.12.2018. 08:51 ] @
Citat:
component:
Malo teže da mogu da vidim dok mi ne stigne mašina :( Mada pošto biramo seriju 4 i ponešto od serije 6 kažu da je to "Made in Germany" ali ne verijem baš.
A što se tiče samih uređaja? Da li smatrate da su išta bolji od manje "izvikanih" marki? Mene najviše brine garancija. Na primer na mašini za veš daju produženu garancij na inverter motor, ali to znači da ako se u tom periodu taj motor pokvari serviser će naplatiti svoj rad i dolazak svakako. A Bosch servis nije u mom gradu pa može da se desi da platim XY evra za popravku nečega što je u garanciji.



Nemoj da biraš na neviđeno, odeš recimo do Tehnomanije pogledaš šta imaju, izabereš neki model, dva, tri..., pa onda po net-u tražiš gde je povoljnija cena.
[ component @ 17.12.2018. 08:16 ] @
test1234,
Nešto sam video ali nema baš svaki model koji bih ja uzeo. Naprimer imaju mašinu za veš model iz serije 4, a ja bih uzeo skuplju iz serije 6, ali ta nema da se vidi uživo. A ako je zbog toga da vidim pečat "Made in Germany" pravo da ti kažem ne znam ni gde bih ga tražio na mašini, a ni šta će mi to. Ne vredi da se pouzdaš odoblje prodavnice da zna tu informaciju.
[ component @ 17.12.2018. 08:25 ] @
Java Beograd,
Ima smisla to što pričaš. Jedino što spominju (na nekim stranim forumima) da veći procenat problema/kvarova imaju mašine koje nisu sklapanje u Nemačkoj. To pripisuju strožijoj kontroli proizvodnog procesa. Ja mislim da je to zbog toga što se izgleda u Nemačkoj sklapa samo mašine visoke klase (serija 8) koje verovatno i imaju manji procenat kvarova (za razliku od recimo serije 2 koja je više nego duplo jeftinija). Na primer svi hvale belu tehniku marke Miele (za koju nemam para) i da je to jedini proizvođač koji u potpunosti radi u Nemačkoj i da su uređaji zbog toga pouzdani.
manemanje-više nije briga ko je šta sklapao, više me interesuju iskustva sa ovih prostora sa Bosch aparatima. Pozitivna i negativna iskustva. Ali mi se nešto čini da se ovde retko kupuju takvi uređaji.
[ mjanjic @ 17.12.2018. 12:56 ] @
Miele je davao garanciju 20 godina, i sa tom garancijom neka sklapaju mašine i u Kini, šta me briga, bitno je da šta god se pokvari za tih 20 godina, moraju da ti zamene besplatno. Pretpostavljam jedino da redovno moraš da dodaješ nešto za čišćenje grejača od kamenca i da čistiš filter pumpe, što i spada u redovno održavanje mašine.

Ali, svesni su oni da ne mogu da daju garanciju 20 godina ako je mašina bilo gde sklapana osim kod njih. Takođe, i oni su odavno prešli na elektronski programator, i ako je garancija 20 godina, znači da taj elektronski programator može da se napravi da se ne kvari, a to je elektronska pločica koja realno ne nosi ni 20% cene mašine, što znači da bi i ovi modeli od 50k dinara trebali da imaju kvalitetniju elektroniku.

Najjeftinija Miele je bila oko 1000€ kad sam zadnji put gledao, ali je bilo i 5000 dinara prvo puštanje u rad kod kupca, što je valjda uslov garancije ili šta već.
[ component @ 17.12.2018. 13:01 ] @
Da li je to samo kod Miele-a ili i ostali imaju to "puštanje u rad"? Ne znam da li tako nešto treba da očekujemo ukoliko kupimo Bosch (ili nekog drugog prozvođača)?
[ mjanjic @ 17.12.2018. 15:31 ] @
Pa valjda nema, ali kad sam pre nekoliko godina kupio Gorenje, u pakovanju nije bilo onog tankog ključa za podešavanje stopica (tj. za nivelaciju), a recimo tu je bio ključ za skidanje onih osigurača bubnja. Ili je neko drpio u fabrici ili taj ključ ne stavljaju (a stavljaju onaj za skidanje 4 šrafa koji drže bubanje tokom transporta, što mi je čudno, jer je lakše naći okasti ili običan ključ za te šrafove nego onaj za stopice). Davno, još krajem 80-ih ili početkom 90-ih su iz neke robne kuće dovezli plakare i ostavili ispred terase, a kad smo ih uneli i skinuli selotejp sa vrata, jedna šipka za kačenje odeće je nedostajala, dok je druga bila tu.
Nikad nisam uspeo da ukapiram kod nas u Srbiji to "pilićarenje" na sitnicama. A posebno kad čujem one priče kako su nekad radnici po fabrikama krali šrafove i druge sitnice.

[Ovu poruku je menjao mjanjic dana 17.12.2018. u 18:56 GMT+1]
[ test1234 @ 17.12.2018. 17:02 ] @
Citat:
component:
test1234,
Nešto sam video ali nema baš svaki model koji bih ja uzeo. Naprimer imaju mašinu za veš model iz serije 4, a ja bih uzeo skuplju iz serije 6, ali ta nema da se vidi uživo. A ako je zbog toga da vidim pečat "Made in Germany" pravo da ti kažem ne znam ni gde bih ga tražio na mašini, a ni šta će mi to. Ne vredi da se pouzdaš odoblje prodavnice da zna tu informaciju.




Evo ova je slika od juče nedelja, serija 6, made in Germany


[ radicmx @ 17.12.2018. 18:48 ] @
I ovde u srbiji se pravi bosch tehnika, a da nije bosch fabrika.
Mozda da izbegavas te previse moderne uredjaje za koje su teze popravke. kao http://www.elitesecurity.org/t...etvrtasti-bojler-losa-kupovina
[ component @ 18.12.2018. 08:15 ] @
Citat:
test1234:
Evo ova je slika od juče nedelja, serija 6, made in Germany


Ovo na slici je serija 8.
[ test1234 @ 18.12.2018. 08:33 ] @
Jes bogami. Obnevidelo se...
[ test1234 @ 18.12.2018. 08:46 ] @
A i ovi više nisu “čisti” ali lepo piše pa...


[ component @ 18.12.2018. 09:43 ] @
Ni Nemci nisu ono što su nekad bili
Nego nevezano za to u kojoj ko zemlji pravi svoje proizvode: danas mi kažu da serviser treba da pusti u rad uređaj. Imamo 8 uređaja ali evo na primer ugradna rerna: Serviser kaže ne ugrađujemo mi nego vi ugradite a mi pustimo u rad (1500 din). Rerna ima svoj šuko kabl od 120 cm. Dakle serviser utakne kabl u utikač i naplati mi 1500 din? Šta ako sam to uradim? Nemam garanciju?
Verovatno sam nešto pogrešno shvatio, ili neko hoće da me napravi budalom, ili nisu oni shvatili. Ali iznervirao sam se. U svakom slučaju ili ću da odustanem od Bosch-a ukoliko je to tačno ili ću da odustanem od njihove garancije kao proizvođača i da koristim garanciju prodavca (ona zakonski obavezna). Obe su 2 god pa me baš briga. Proveriću još jednom koji su uslovi garancije pre nego što bilo šta kupim. U pitanju je preko 500.000 din, a to je za mene jako veliki novac.
[ test1234 @ 18.12.2018. 10:14 ] @
Desavalo se da ljudi sami povezuju šporete, ravne ploče i na mesto 220V priključe 380V i to je zbog toga, i upšte nije retkost.
[ Java Beograd @ 18.12.2018. 10:51 ] @
Ja sam, kad sam kupio ravnu ploču, koja je na 220V "bio u obavezi" da pozovem "ovlašćeno lice" da je priključi.

Priključio sam sam, s mišlju da ću morati da se preganjam, ili nedajbože sudim ako zatreba pozvati se na garanciju. Falabogu, nijedna ringla još nije crkla.
[ Java Beograd @ 18.12.2018. 10:55 ] @
Citat:
component:... evo na primer ugradna rerna: Serviser kaže ne ugrađujemo mi nego vi ugradite a mi pustimo u rad (1500 din). Rerna ima svoj šuko kabl od 120 cm. Dakle serviser utakne kabl u utikač i naplati mi 1500 din? Šta ako sam to uradim? Nemam garanciju?
Mislim da je to 'vaćarenje na kvarno, i zastrašivanje naivnih kupaca. Pa ako prođe - prođe.
Zakon je jasan: uređaj mora da radi 2 godine kao prvog dana, a dokazivanje o "nestručnom puštanju u rad" je na strani prodavca / proizvođača.

Eventualno, ako je garancija sa zakonske 2 godine produžena na 5 godina, posebnom odlukom prodavca / proizvođača onda može biti uslovljena ovim ili onim.
[ component @ 18.12.2018. 11:39 ] @
Hmmm, da... Ima i ta uslovljena, produžena garancija. Videću šta ću sa tim.
Jasno mi je kad ne postoji kabl, pa moraš da otvoriš uređaj i namestiš odgovarajući kabl i onda ga povezuješ. Ali ovde je sve već spremno. Lepo piše da ima 120cm kabla i koji je tip utučnice potreban da bi radio uređaj. Pa i televizor i kompjuter mi je stigao sa kablom i samo sam utako u struju. Evo žena kupila fen za kosu, kako za to nisu rekli da mora da dođe serviser da ga utakne u šteker?!?
Jedino mi je palo na pamt da su taj kabl namerno dali ne povezan čisto da bi serviser imao posla? Ma ne verujem da bi se tako pilićarili. Eno mi Beko mašina za sudove lepo sve zajedno samo staviš i utakneš. Isto tako LG mašina za veš (ok, treba da se odblokira, ali je lepo naznačeno kako se radi u korisničkom uputstvu, plus što prepoznaje kada je blokirana pa ni ne možeš da je startuješ i da hoćeš). Mogao bih da navodim primere, nego samo se nerviram...

Šteta, baš su mi se dopali uređaji.
[ test1234 @ 18.12.2018. 11:46 ] @
Jedan isti čovek glavni serviser za BOSCH/SIEMENS (Djokić) već skoro 40 godina. Šta mislite kako mu je uspelo. Inače Švabe su mu Non stop u kontroli.

A vi j*e*iga, povezujete sami. Nikada nisam razumeo rezon/rizik da daš ozbiljne pare za uredjaje i onda šta, za 1500 din... Gurneš slučajno crnu mesto plave i zdravo djaci.

Naravno ovo se odnosi samo na šporete, odnosno uredjaje kod kojih je napajanje 3X380/220V i kod kojih baš može na se zezne stvar. Ovi sto rade na 220V i samo se utakne u zid, tu niko i ne traži da ovlašćen serviser pušta aparat u rad.
[ Java Beograd @ 18.12.2018. 11:52 ] @
@test1234
A kako drugačije čovak da udene utičnicu u utikač? Uz pomoć stručnog, ovlašćenog servisera?
[ Java Beograd @ 18.12.2018. 11:53 ] @
Citat:
test1234:Gurneš slučajno crnu mesto plave i zdravo djaci.
Crnu i plavu uvek možeš proizvoljno da spojiš.
[ test1234 @ 18.12.2018. 11:56 ] @
Aparati koji dodju fabrički povezani ne zahtjevaju puštanje u rad od ovlašćenog servisera.
[ test1234 @ 18.12.2018. 11:59 ] @
Citat:
Java Beograd:
Citat:
test1234:Gurneš slučajno crnu mesto plave i zdravo djaci.
Crnu i plavu uvek možeš proizvoljno da spojiš.



Eto vidiš, već si napravio kiks, ako je u pitanju petozilni kabal, ovi trozilni dolaze fabrički povezani.
[ zeoN_Rider @ 18.12.2018. 12:43 ] @
E baš treba velika nauka da se šporet poveže na trofaznu mrežu.
Pazario sam ugradni šporet Elektrolux i bio je fabrički uz pomoć kratkospojnika predviđen za monofaznu upotrebu. Međutim iznad priključne letvice nalepljena je šema povezivanja za obe upotrebe i to toliko jasno da bi i osoba sa osnovnom školom znala šta da uradi.
[ test1234 @ 18.12.2018. 13:13 ] @
Pazi čovek neće da kupi neki dobar BOSCH uredjaj zato što misli da ga ga neko vaćari za 1500 din. A pritom je spreman da možda kupi lošiji i jeftiniji uredjaj jer misli da ga tu ne vaćare.

Inače je procedura svuda u svetu za BOSCH ista, ako mora da se priključak pravi, to radi ovlašćen serviser, ako aparat dolazi sa standardnim ugradjenim priključkom stranka sama priključuje.

Ako stranka sama menja standardni priključak, seče utikač i dodaje kabal da bi produžio kabal, gubi garanciju.

Znači nije poenta da li je prosto ili nije već je to pravilo/procedura, i zato je onaj gospodin Djokić ovlašćeni serviser toliko dugo ili je možda samo zato što su mu Švabe Non stop za vratom.
[ Java Beograd @ 18.12.2018. 13:28 ] @
Šta je to "ovlašćeni serviser"?
[ test1234 @ 18.12.2018. 13:32 ] @
Znam šta misliš, al ne može da se izbegne bez posledica, možda.
[ bakara @ 18.12.2018. 13:41 ] @
Citat:
component:
Ni Nemci nisu ono što su nekad bili :)
Nego nevezano za to u kojoj ko zemlji pravi svoje proizvode: danas mi kažu da serviser treba da pusti u rad uređaj. Imamo 8 uređaja ali evo na primer ugradna rerna: Serviser kaže ne ugrađujemo mi nego vi ugradite a mi pustimo u rad (1500 din). Rerna ima svoj šuko kabl od 120 cm. Dakle serviser utakne kabl u utikač i naplati mi 1500 din? Šta ako sam to uradim? Nemam garanciju?
Verovatno sam nešto pogrešno shvatio, ili neko hoće da me napravi budalom, ili nisu oni shvatili. Ali iznervirao sam se. U svakom slučaju ili ću da odustanem od Bosch-a ukoliko je to tačno ili ću da odustanem od njihove garancije kao proizvođača i da koristim garanciju prodavca (ona zakonski obavezna). Obe su 2 god pa me baš briga. Proveriću još jednom koji su uslovi garancije pre nego što bilo šta kupim. U pitanju je preko 500.000 din, a to je za mene jako veliki novac.

Nisi dobro razumeo ili oni nisu tebe...

Rernu mozes sam da prikljucis, ali za plocu treba serviser jer ploca ima samo prikljucne kontakte i dolazi bez kabla.

Rerne rade na monofaznu struju i tu je prikljucak standardni EU monofazni.

Citat:
zeoN_Rider:
E baš treba velika nauka da se šporet poveže na trofaznu mrežu.
Pazario sam ugradni šporet Elektrolux i bio je fabrički uz pomoć kratkospojnika predviđen za monofaznu upotrebu. Međutim iznad priključne letvice nalepljena je šema povezivanja za obe upotrebe i to toliko jasno da bi i osoba sa osnovnom školom znala šta da uradi.

Ma da...i tako neko sa osnovnom skolom ima jako velike sanse da spali tu plocu.
To se bas i ne uci u osnovnoj skoli.
[ component @ 18.12.2018. 14:03 ] @
Citat:
test1234:
A vi j*e*iga, povezujete sami. Nikada nisam razumeo rezon/rizik da daš ozbiljne pare za uredjaje i onda šta, za 1500 din...


Stvar je principa. Ako proizvođač te uslovljava za nešto što drugi smatraju za normalno. Kompjuter sam platio više nego bilo koji od ovih aparata pa opet sam imao garanciju iako sam sam sam povezao sve kablove (možeš misliti, čak i naponski). Dodao sam sam memoriju, zamenio hard i dalje imam garanciju.

Nije problem da se plati još 8x1500 din + putni troškovi (pošto u mom mestu nema "ovlašćenog servisera"). Ali je problem ako će serviser da dođe da popije kafu i utakne 8 utičnica u štekere i da ispiše račun. Iako bih mogao i to znam da uradim, svakako neću sam da otvaram uređaj i da menjam žice.

Inače čuo sam se sa servisom i moram da ih pohvalim da su bili profesionalni i kulturni. Lepo mi je čovek objasnio da ne zahteva svaki uređaj puštanje u rad kao što su mi preneli iz prodavnice. Tako da neće biti problema. Da ne pomisli neko da imam nešto protiv poštenih, vrednih ljudi. Više sam protiv politike velikih korporacija gde se ponašaju kao maćeha prema potrošačima. Izgleda da BSH nije takav (ili to još ne vidim).

Poručuli smo pa ćemo videti kad sve stigne. Preneću vam iskustva pa čisto da se neko još ne zezne ako nešto ne bude valjalo Ako budem bio zadovoljan takođe ću preneti utiske. Možda će tema nekome koristiti u budućnosti...


E da, nisam imao nikakav problem kada su mi toplotpu pumpu puštali u rad. Platio sam servisere i svaka im čast na obavljenom poslu. Ali takav je sistem. Ne očekuje se od korisnika da to uradi.
[ zeoN_Rider @ 18.12.2018. 15:14 ] @
Citat:
bakara:

To se bas i ne uci u osnovnoj skoli.


To jeste, ali nekada je u školama bio predmet OTO, bar ga se Ja sećam.
[ Java Beograd @ 18.12.2018. 20:36 ] @
Ja sam na OTO-u učio kako se povezuje kabl na utikač ("viljušku"). Nisam siguran da li je u to doba bilo da se kupi parče kabla sa gumiranim, fabrički montiranim utikačem.
[ zeoN_Rider @ 18.12.2018. 20:42 ] @
Onda nisi pazio na času ili si bež'o.
[ bakara @ 18.12.2018. 22:17 ] @
Citat:
zeoN_Rider:
Citat:
bakara:

To se bas i ne uci u osnovnoj skoli.


To jeste, ali nekada je u školama bio predmet OTO, bar ga se Ja sećam.

I ja ga se rado secam, ali na OTO se sasvim sam siguran nije ucilo povezivanje trofaznog utikaca, a i nije bilo razloga.
pre svega za to bi ti trebao kakav - takav instrument i neko predznanje, definitivno nije za svakog!

A i neko je to povezivao sa spajanjem kompjuterskih delova, a to bas i nije isto, jer tamo mozes da spalis neko parce elektronike a ovde mozes da spalis i nekog coveka