[ bogdan.kecman @ 17.12.2018. 10:48 ] @
ja sam glup za ovo da me ... %$#@@& ... iscitah 20 tekstova i gledah neke slike i grafike i ... i nista meni ovde nije jasno ... ocu izmerim tork/torque/obrtni momenat nekog motora (trenutni i maximalni) ... za "stajaci" iliti "holding torque" nije problem, 10cm sipka normalna na osovinu, vaga, upalim motor i koliko pokaze vaga u gramima podelim sa 10 i dobijem g*cm tork .. ali sta je problem, treba mi max torque koji moze motor da gurne na nekoj brzini .. ha .. kako da izmerim ?!!? jedino sto sam ja uspeo je - zakacim drugi motor, njega opteretim nekim loadom, koliko W loada mogu da opteretim drugi motor a da na prvom motoru ne krene da pada RPM je max snaga koju moze da gurne taj motor na tom broju obrtaja - ali konverzija W u g*cm ?!?! takodje W loada na motoru X i W loada na motory Y nisu isti jbg zavisi kakvi su lageri, koja je masa rotora, dal su u sumi, bunaru... to mi je ok (i koristim to) za poredjenje krive rpm/torque dva razlicita motora ali to nema veze sa absolutnim vrednostima (koliko je to Nm ili gcm ili ...) gledao sam neke fancy senzore, oni se stave na 2 mesta na osovinu i kao mere torque, malo detaljnijom analizom oni mere ugaoni polozaj osovine, znaci mere koliko se uvila osovina, to je meni beskorisno, meni se osovina na mojim vrednostima ne uvija ni malo jbg, 6mm celicna sipka a par desetina Ncm torka.. gledao sam i neku foru sa nekim drvetom i tegovima, nesto se drvetom pritisne osovina tegom i meri rpm - to tek nisam uspeo da skontam kako radi.. pa reko, da priupitam, mozda neko istrese neki koristan info ovde, mozda bude bunar, sta ga znam.. |