[ looker-on @ 19.12.2018. 16:21 ] @
Imam problem sa dotičnim autom. Na leru, blago podrhtava, trza, dok na malo povišenom gasu sve radi normalno.
Takođe, kada je hladan, čuje se pri vožnji zvuk kao da je auspuh šupalj.
Jedan majstor mi je rekao da je to u pitanju neka BMW-ova hidraulika i da je ne treba čačkati?
Auto je 2009 i prešao je tek 80.000km.
Zna li neko nešto više o navedenom problemu?
[ bakara @ 19.12.2018. 17:39 ] @
promeni majstora.
[ looker-on @ 19.12.2018. 17:49 ] @
Ok, to znam i bez foruma. Pitanje sam postavio sa ciljem da i ja nešto naučim, saznam, pa onda krenem u traženje novog majstora.
Nadam se da neko sa foruma ima iskustvo sa ovim modelom.
Zaboravio sam da napišem da je u pitanju motor 1,4l, 16v, 95k. VTI, sa lancem umesto remenom.
[ Nocni @ 20.12.2018. 10:32 ] @
Treba uraditi update softvera sa originalnom planet dijagnostikom koja ima mogucnost kacenja na internet. Kad se to uradi taj nemiran rad bi trebao da nestane. Treba još podataka... da li je mijenjana bobina/svjecice, kakvo je stanje lanca i lančanika itd...
[ looker-on @ 20.12.2018. 11:29 ] @
Upravo sam se vratio iz servisa. Majstor je nakačio dijagnostiku i rekao da mora menjati svećice. Rekao sam mu da sam ih menjao letos i sa njima prešao manje od 2000 km a prošli majstor je ugradio iridijumske, kao ekstra kvalitetne?
Majstor kaže, proveriće ih i javiće mi šta je u pitanu.
Pretpostavljam, taj softver mogu ubaciti samo u Pežo servisu?
Pošto si mehaničar, da li mi možeš pomoći oko pitanja sa tim zvukom motora. Da probam da pojasnim.
Kada motor nije postigao punu radnu temperaturu a u vožnji je, prilikom dodavanja gasa (povećanja brzine), javlja se zvuk sličan šupljem auspuhu. Kada je temperatura motora "puna", nema tog zvuka. Takođe, na leru, i kada je hladan a pritisnem pedalu gasa, zvuk motora je mekan, normalan.
Već sam napisao, rekoše mi da je u pitanju nekakva BMW hidraulika na tom motoru ali da je ne treba dirati?!
Lanac nisam proveravao.
[ sasa022 @ 21.12.2018. 00:15 ] @
PSA je posluzio BMW-u kao zamorce za razvoj serije benzinskih motora sa VVT sistemom
https://en.wikipedia.org/wiki/Prince_engine

Tvoji majstori izgleda slabo poznaju princip funkcionisanja celog sistema na tom motoru pa je zaista bolje i da ga ne diraju....

Nadam se da te @Nocni moze uputiti na pravo mesto i da ces resiti probleme.
[ looker-on @ 21.12.2018. 07:19 ] @
Popravili su mi auto.
Ceo problem je bio do kalema za startovanje, paljenja svećica.

Dva kalema su bila loša i ona su kriva za loš rad motora kao i zvuk šupljeg auspuha.
Morali su i svećice da promene, bez obzira što su nedavno menjane jer su opet propale zbog kalemova.
Bile su NGK Laser Iridium Spark Plug a sad su Bosch ZQR8S1302.
Da, sad motor radi mirnije i bolje vuče i zvuk je normalan.
Molim Noćnog da mi da preciznije podatke o toj planet dijagnostici ako može. Mislim na to, gde ići i apdejtovati taj softver?
[ Nocni @ 21.12.2018. 07:49 ] @
To sto ti zoves kalem za startovanje svecice svi zovu bobina vec sam ti gore rekao da se to prvo gleda... Na taj motor treba da idu upravo te dugacke bosch fabricke svjecice i nijedne druge.
Ti motori su imali generalni problem zbog lose konstrukcije i troskarili su ulje, prevelika je brzina uljnih isparenja u motoru i duva pod poklopac ventila dok je hladan dok se karike ne rasire...
Treba stalno kontrolisati ulje.
Imali su tu reviziju softvera posle koje se dobijao mnogo mirniji rad i nesto manja potrosnja u gradu. Treba provjeriti da li je upisano to na tvom autu ili nije. To mozes uraditi u pezo servisu, to generalno nije skup zahvat.
[ looker-on @ 21.12.2018. 08:18 ] @
Ok, sad znam.
Da, troši ulje samo tako a kompresija mu je 13,5-14.
Otićiću do Pežo servisa da vide koja je verzija softvera i da ga apdejtuju ako kažu da može.
Do sada je potrošnja u gradu oko 8L a na otvorenom oko 5L i time sam zadovoljan.