[ vujkev @ 22.12.2018. 22:08 ] @
Zdravo,

Prošle zime skinuo sam alu felne i stavio čelične bez ikakvih problema - iskoristio originalne šrafove koji su došli uz auto.
Ove zime otišao kod drugog vulkanziera i čovek odbio da mi stavi čelične felne sa šrafovima koje imam, jer "nisu predviđeni za čelične felne".

Nije mi problem da kupim nove "odgovarajuće" šrafove, ali me zanima ko je ovde lud. Onaj prvi vulkanizer koji je zamenio bez problema i sa kojim sam vozio kola cele prošle zime bez ikakvih problema ili ovaj drugi. Treba li da kupujem nove šrafove ili da iskoristim postojeće?

Šrafovi koje imam su original peugeot-ovi kao na slici
[ bordzija @ 23.12.2018. 02:48 ] @
Koliko ja znam razlikuju se šrafovi za alu felne i za čelične felne. Ja na moj auto guram iste i nemam nikakvih problema ali su u pitanju matice. Kod tebe je malo drugačija situacija, vidiš da na stablu šrafa imaš prazan prostor? Alu felne su "deblje" dok su čelične tanje.

Evo ti srafovi za celicne felne:
https://www.kupindo.com/Felne-...-celicne-felne-Peugeot-Citroen



I nemoj mnogo da se misliš, meni su vulkanizeri nekada lomili šrafove zatežući a danas imaju kilo ključ ;)
[ sasa022 @ 23.12.2018. 13:34 ] @
Za celicne felne idu ovakvi vijci :





Mada ako dodas jos 2-3 platne da i konus i platna cvrsto nalezu na felnu , mozes koristiti i te vijke koje imas.
[ vujkev @ 23.12.2018. 16:39 ] @
Hoćete da kažete da sam prošle godine imao veliku sreću što točkovi nisu otpali?

Kad se ovaj moj šraf zategne felna ostane na konusu, tako da je platna slobodna da se vrti. Po ovome ne vidim neku razliku što je konus na šrafu manji nego na šrafovima za čelične felne.
[ bordzija @ 23.12.2018. 17:14 ] @
Pa recimo da se točak drži na ivici navoja koji dublje utone u glavčinu jer je čelična felna tanja? Oblajzne šraf i točak otpadne. Ili ne može da se stegne do kraja pa landara točak. Taj prvi vulkanizer je običan magarac a takvih je ko salate u tom poslu. Jednom sam sredio felne i odneo na montažu a vulkanizer ih izgrebe prilikom bahate montaže.
[ vladd @ 23.12.2018. 17:24 ] @
Pitanje ostecenja sica.

Razlika je u osnovi gde dolazi sraf, za celicnu felnu je bacvasti ili konusni, za alu moze biti ravan ili konusan. Za legirane felne je bitna veca povrsina naleganja, zbog manje cvrstoce materijala.

Bitno je da sraf naleze dobro na doticnu povrsinu u felni i da ne napreze alu felnu u drugom pravcu, konusom. Moze da se doda celicna sajbna, ali se gubi na duzini srafa.
Za neke alu felne su potrebni i duzi srafovi, sto je posebno opasno ako se koriste kratki za celicnu i hvataju samo par navoja.
[ mjanjic @ 23.12.2018. 22:20 ] @
Ja sam pri montiranju rezervnog točka jednom prilikom bez problema stavio na čeličnu šraf koji je za aluminijumsku, za obrnuto ne znam da li bi moglo, ali OVDE ima detaljniji tekst o tipovima šrafova i brezona za felne.