[ gti2 @ 03.01.2019. 11:09 ] @
Zvao sam par radnji, u ponudi imaju Record i Monroe. Bilstein sam imao na prethodnom autu, trajali su oko 2 godine tako da bih njih preskočio... Da li su Kayaba jako tvrdi?
Kakva su vaša iskustva?
[ botr @ 03.01.2019. 15:27 ] @
Tvrdoca pretezno dolazi od opruga, a KYB nisu nesto narocito tvrdi. Ok, bice ti tvrdji auto, jer montiras ispravne amortizere, a stari su neispravni omeksali, ali nista dramaticno. Ja imam ok iskustvo sa Bilstajnom i KYB, a ove prve dve varijante, Record i Monroe, samo ako nema nista drugo.
[ gti2 @ 03.01.2019. 16:26 ] @
Da li se sećaš možda koje KYB si imao?
[ botr @ 03.01.2019. 18:18 ] @
Excel G.
[ gti2 @ 03.01.2019. 18:41 ] @
OK, hvala
[ Java Beograd @ 03.01.2019. 19:06 ] @
Ako ti je Bilstein trajao 2 godine ni drugi ti neće trajati duže.
[ gti2 @ 03.01.2019. 19:28 ] @
Pazi, za 2 godine ja pređem max 15kkm jer mi taj auto služi uglavnom za posao-kuća relaciju.
Onim drugim, teretnim prelazim oko 20kkm godišnje.
Ne znam, možda ja previše očekujem... :)
[ botr @ 03.01.2019. 20:31 ] @
Mozda si naleteo i na neku kopiju. Posto si u Subotici, mozda ne bi bilo lose da nadjes negde u Madjarskoj.
[ bordzija @ 05.01.2019. 18:08 ] @
Još jedan glas za kayabu mada najviše amortizeri propadaju ako se automobil ne vozi često. Znači ako stoji, svaki će da propadne.
[ bakara @ 05.01.2019. 21:40 ] @
Ako znas kako izgleda amortizer unutra onda znas da tesko amortizer propada od stajanja...

Amortizer propadne kada ulje unutar njega izgubi viskozitet.
[ Java Beograd @ 06.01.2019. 09:07 ] @
Ne treba hraniti trola. Treba ga ignorisati.
[ bordzija @ 06.01.2019. 14:54 ] @
Gasni amortizeri konkretno, to su barem neka moja iskustva i saznanja od majstora koji mi je dugi niz godina održavao isto vozilo. Novi sachs gasni kupljeni početkom 2000 papreno plaćeni. Zadnji su bili odlični ali su prednji ipak imali hoda više nego što bi trebali nakon 50 tkm. Za uljne sam zaboravio i da postoje. Zašto Java beograd ispod svakog mog komentara piše jednote iste poruke?
[ botr @ 06.01.2019. 19:09 ] @
Svi amortizeri su uljni, izuzev vazdusnih jastuka, oni su pravi gasni :) Gasni su, na neki nacin, prevara.

[ gti2 @ 06.01.2019. 20:24 ] @
Nisu totalna prevara jer ipak imaju nešto gasa (azota), ali u suštini i kod njih ulje odrađuje glavni deo posla.Gasni bi po nekoj logici trebalo da su "tvrđi" jer gas pravi otpor ulju odnosno potiskuje ga nazad.
@botr Nisam ovo pisao zbog tebe pošto sam uveren da poznaješ materiju :)
Evo jedan video gde se vidi princip rada

https://youtu.be/D6e-jYoeEVY
[ bakara @ 06.01.2019. 20:24 ] @
Citat:
botr: Svi amortizeri su uljni, izuzev vazdusnih jastuka, oni su pravi gasni Gasni su, na neki nacin, prevara.

Bravo!

uze mi rec sa tastature.

Otkrovenje, ali "gasni" amortizeri isto imaju ulje

Citat:
gti2:Gasni bi po nekoj logici trebalo da su "tvrđi" jer gas pravi otpor ulju odnosno potiskuje ga nazad.
@botr Nisam ovo pisao zbog tebe pošto sam uveren da poznaješ materiju

Klip nazad potiskuje opruga, a gas je tu umesto vazduha...zapravo i vazduh je neki "gas" tako da nema prevare
Tvrdoca zavisi od viskoziteta ulja, bar za ove komercijalne amorte.
[ botr @ 06.01.2019. 20:46 ] @
Na neki nacin prevara u smislu da ljudi gasni amortizer shvataju kao cev ispunjenu iskljucivo gasom.
[ botr @ 06.01.2019. 20:47 ] @
Na neki nacin prevara u smislu da ljudi gasni amortizer shvataju kao cev ispunjenu iskljucivo gasom.