[ bordzija @ 15.02.2019. 12:40 ] @
Prijatelj vozi neku ladu 110 i muku muči, voda curi na sve strane pomalo ali na termostatu najviše. Koliko smo zaključili samo u vožnji curi. Koliko sam ja gledao na internetu taj deo unutra tj poklopac termostata ima tanki gumeni obruč dihtung koji je istrulio verovatno i sada piški antifriz. Koliko sam zvao te gumice nema ali se zato menja ceo taj deo i košta oko 5000 dinara što je skuplje od cele lade.

Pitanje, jel može crvenim ili crnim silikonom da se predihtuje taj deo poklopca u kome se nalazi termostat?



To je taj deo, poklopac ima imbuse:
https://m.kupujemprodajem.com/...1-112-50434390-oglas.htm#start

[Ovu poruku je menjao bordzija dana 15.02.2019. u 13:52 GMT+1]
[ pajapop @ 15.02.2019. 14:09 ] @
Citat:
bordzija:
Pitanje, jel može crvenim ili crnim silikonom da se predihtuje taj deo poklopca u kome se nalazi termostat?



Ja sam letos na feliciji menjao ulozak termostata koji se srafi na kuciste...nesto slicno kao na toj ladi. I kostao je otprilike..pa toliko kao i taj termostat. Samo nisam ga kupio u prodavnici delova za skode, vec sam nasao "renomiraniji" u Euroautu...Probajte i vi tamo da nadjete. Iako je imao taj "O" prsten, za svaki slucaj stavio sam i crveni silikon namenjen za takve stvari (pise na tubi)...Kod silikona je najvaznije da se nabaci na suvu povrsinu (ociscenu) i kad se poklopcem stagne da se ne naliva odmah tecnost vec da se pusti da se silikon osusi. Tek kad se silikon "zapekne", onda se naliva tecnost i pali motor...I jedno krucijalno pitanje: Ko je veca cicija..ti ili prijatelj???
[ bordzija @ 15.02.2019. 14:27 ] @
Ma daj kakva cicija, svaki deo na toj ladi je po 50 evra nenormalno skupi delovi a sve se isto raspada non stop. Sve neki krš delovi imitacije, da počupaš kosu bacajući pare. Neko paljenje 50 evra, neki motorić 50 evra, hladnjak 50 evra. Sve je crklo što može da crkne na tom autu, po nekoliko puta a nije dobacila ni 80.000 km. Ja veći bofl u životu nisam vido gadi mi se sama pomisao nešto da mu pomognem.

Mislio sam da se to otvori, očisti, prosuši i krkne taj silikon, trebalo bi da je zavari. Termostat radi ok ali samo curi voda, zbog jedne gumice po meni je ludilo davati tolike pare za ceo deo.
[ pajapop @ 15.02.2019. 14:37 ] @
A sta vam drugo preostaje nego da probate. Samo onako kako sam napisao. A da vazna napomena...Znaci kad nabacis silikon na kuciste, nemoj odmah da stavljate poklopac, vac da se silikon malo sasusi, da ta "salama" malo dobije cvrstine. Onda stegnite poklopac i opet sacekajre da se osusi sasvim...
[ Java Beograd @ 15.02.2019. 15:39 ] @
Citat:
bordzija:Koliko sam ja gledao na internetu taj deo unutra tj poklopac termostata ima tanki gumeni obruč dihtung koji je istrulio verovatno i sada piški antifriz. Koliko sam zvao te gumice nema ali se zato menja ceo taj deo i košta oko 5000 dinara što je skuplje od cele lade.

Pitanje, jel može crvenim ili crnim silikonom da se predihtuje taj deo poklopca u kome se nalazi termostat?


Sve je ovde relativno, i nezahvalno je bilo šta savetovati.

Aj' ti blago nama prvo skini to kućište termostata, ona dva-tri imbusa odšrafi pa da onda bude jasno da li je dihtung istrulio ili ne, ili je nešto drugo u pitanju.

Nisam nikad posedovao Ladu, pa ne znam ništa oko snabdevenosti rezervnim delovima, ali preporučujem da se malo bolje raspitate, i ti i prijatelj. Te, takozvane o-ring gumice su manje-više standardizovane, i koriste za sve i svašta. Siguram sam da se nude i van prodavnica auto delova. Izmeri dimenziju pa traži po dimenziji.

Na primer: http://www.bghidromatik.com/19/zaptivke.html
[ bordzija @ 15.02.2019. 16:15 ] @
Evo našao sam rusa koji to rasklapa i menja, jasno se vidi nov deo i ta gumica na koju skreće pažnju:



Dok sam preveo na ruski majko mila.. Koja fekalija od auta
[ pajapop @ 15.02.2019. 16:28 ] @

Eto...vidis da i Bacuske imaju isti problem, a ne kukaju toliko . A termostat koji sam zamenio skoro da je isti kao ovaj Ladin . Sto pise Java...probajte da nadjete gumicu...
[ ademare @ 15.02.2019. 16:32 ] @
Au , bas si se namucio sa prevodom

Snimak se zove " Zamena termostata vaz 2110" ali Cirilicom Vaz 2110 je naravno ime automobila , LADA 110 je za izvoz .

Inace to je Promasen auto , i retko je gde zalutao koji primerak . U Srbistanu nesto malo posle 2000. i to da kazem su kupovali samo seljaci

Valjda se ljudi secali one stare dobre , od Fiata 124 , pa mislili to ima neke veze medjusobne . Zato su delovi retki i skupi , jer je model redak , pa ljudi rasture krntiju i krcme delove mazohistima
[ pajapop @ 15.02.2019. 16:48 ] @
Citat:
ademare
Inace to je Promasen auto ,


Zasto "promasen" auto??? Imao ga moj komsija - taksista...I s njim je pogodio svaki kvar koji je mogao da se nadje na automobilu . Skuplje su ga kostale sve moguce popravke nego lizing na koji ga je kupio. MIslim da je rekao, da ga je auto na kraju kostao 16000evra, sa sve popravkama...Ne, u stvari, kad ga je prodao bio je u minusu 16000evra...Ma dok ne kupi neki Hyundai i20..nema voznje (Bordzija )
[ bordzija @ 15.02.2019. 17:32 ] @
Pa da al na ćirilici isto hahaha kad bi mi palo na pamet nikada, ja kucao na engleskom ništa.

Evo jedan bolji snimak, ovaj maže i diht masu dodatno. Nebi da menjam taj deo jer je originalni prva ugradnja i ispravan je, ovi novi koliko čitam stalno crkavaju ljudi promene po 3-4 dok ne nalete na neki koji je ok.
Samo da pojurim ovu gumicu i stvar rešena.



Pogledajte koje blato izlazi iz tih lada!

Ovaj maže diht masu i tamo gde se navlače creva? U jednom servisu su mi rekli da to nikako ne sme da se radi. Jel radio to neko?
[ pajapop @ 15.02.2019. 18:38 ] @
Citat:
bordzija

Ovaj maže diht masu i tamo gde se navlače creva? U jednom servisu su mi rekli da to nikako ne sme da se radi. Jel radio to neko?


Pa to ne treba da se radi iz vise razloga: 1. razlog je jer moze da se desi da se deo silikona vremenom odvoji i da kao "embolus" zacepi kanal u bloku. 2. razlog je prakticniji. Ako se desi da crevo mora da se ponovo skida, vremenom hoce toliko da zapekne da moze da se pocepa ili mora da se sece, pa mora da se menja celo crevo i to predstavlja dodatni posao koji ne mora...Dovoljno je deo na koji se crevo natice da se finom smirglom ovlas ismirgla (ne da se prave duboki risovi) koliko da se skine kamenac, stavi se nova selna, dobro stegne i to je to...
[ bordzija @ 15.02.2019. 18:48 ] @
Tako nesto i ja mislim ali vidim da ovi rusi mažu li mažu ko besni sva ta creva, po meni je dovoljno malo masti da se navuče lakše i to je to kasnije dotegne ako treba. teoretski mislim da ta diht masa drži otprilike onoliko koliko traje termostat na tom kršu. Vidim da svi menjaju li menjaju po nekoliko komada ovde kod nas samo kukaju koji valja ne valja pa na kraju nijedan ne valja kada malo bolje razmisliš. Jedino da ti se posreći sa tim ladinim fuš delovima a skupi ko otrov da ne veruješ, ja baš jednom pitao kada je nešto crklo da se uplašiš i istrčiš iz radnje vrišteći hahaha
[ vladd @ 16.02.2019. 14:16 ] @
Moze samo oring da se naruci, pa dodaj malo silikona za dihtovanje glave, i to je vise nego dovoljno.

Cemu kuknjava, valjda bi bilo bolje da je plastican i da se raspadne kada crkava...
Ovako bar dolivanjem rashladne mesavine moze da se stigne donekle
[ bordzija @ 16.02.2019. 15:06 ] @
Nema oring posebno da se kupi a mene zabole da tražim, ima samo ceo polutermostat 1500 dinara nonejm. Svi kažu očistiti i namazati diht masu kakav oring auto je ionako za bacanje.
[ Java Beograd @ 16.02.2019. 17:02 ] @
Proba ne boli.
Ako ortak neće da se potroši za 1.500 din, onda probajte varijantu: skinem - očistim do sjajnog i čistog metala - diht masa - ušrafim - pratim šta se dešava

Ako: pratim šta se dešava = curi, onda jbg ili 1.500 din, ili stvarno bacite auto u đubre.


A realno, šta je to 1.500 din, deset litra goriva. Ako nema para za 10 litara goriva, onda stvarno treba da batali auto.
[ Java Beograd @ 16.02.2019. 17:07 ] @
Mada, ja i ne znam kakva je "diht masa". Kapiram šta je silikon, ali bemliga ta diht masa, to nikad nisam koristio.



Creva se pre montiranja namažu vazlinom, na delu koji naleže, da bi se lakše navukla. Ne tehnička mast ili ulje, pošto su agresivni za gumu. Potrebna je još i ispravna šelna i - to je to. Ne stezati šelnu konjski, nema potrebe, može da se pocepa crevo.
Ludi rusi mogu da mažu creva i lepkom, njihova stvar.
[ bordzija @ 16.02.2019. 17:33 ] @
Ma nisu ti rusi toliko ludi, ta creva su od neke krdžave sintetičke gume, tvrda su kao betonska nema šanse da ih lako navučeš a samim time ni stegneš šelnom. Dotežeš pomalo, crevo balavi i taman kada misliš da si stegao pukne šelna. Nemam baš vazelina, pre sam uvek imao onaj mali iz apoteke po alatu. Ide šta ima, deterdžent za sudove. Ma da se sklepa samo i zakotrlja. Diht masa tj silikon otporan na više temperature i otporan na antifriz.

Zanimljivo je da sva ta creva puštaju pomalo dok je hladan motor a kad se zagreje onda nabrekne i stane. Potpuna glupost od automobila.
[ SG kamikaza @ 16.02.2019. 17:49 ] @
Jel to ženina lada ili drugarova? Ubi se ti oko nje, kao da je tvoja!

Evo možda ti ovo skrati muke.
[ bordzija @ 16.02.2019. 17:51 ] @
Seci uši krpi dupe, sirotinjo i bogu si teška!

Da to je to. Ovih dana se to radi samo da drugi drugar prosledi do mene pa ja dalje :)
[ Java Beograd @ 16.02.2019. 17:53 ] @
Pa da, to je zapravo silikon. Kad se malo progugla "gasket maker" onda se dobije gomila rezultata.
I - da, ima gomila slika (doduše reklamnih) gde se umesto zaptivke, kao, sasvim uspešno koristi crveni "gasket maker" silikon.

Zaptivka za vodenu pumpu i za poklopac termostata se na Jugiću pravila od kartona - korica obične sveske.
[ Java Beograd @ 16.02.2019. 17:55 ] @
Ali kvalitetan RTV Silikon je sigurno skuplji od onih 1.500 din
[ SG kamikaza @ 16.02.2019. 17:59 ] @
Pa jeste 😁, ali može ga maze na taj termostat xyz puta.
A i smislice mu on i dodatnu namenu.
[ bordzija @ 16.02.2019. 18:07 ] @
Sekao sam po meri ceo život dihtunge imao sam ogroman klingerit koji je ćale negde davno nabavio u ono zlatno vreme. Sve po meri namažeš malo masti pa oslikaš na pak papir, precrtaš i isečeš. Iskren da budem ovo mi je prvi put da koristim silikon. Msm ako ne bude držalo vodu zna se šta ide

Imam ovaj malo pakovanje drugar mi donosi sutra Dž je, on je na fordu lepio hladnjak i auspuh kaže držalo godinama

http://www.akfix.com/ht300-gasket-maker
[ pajapop @ 16.02.2019. 20:44 ] @
Citat:
SG kamikaza:
Jel to ženina lada ili drugarova? Ubi se ti oko nje, kao da je tvoja!



A i meni se od pocetka teme, svo vreme to vrzma u glavi . Posle X godina zena ti postane drugar, posle XL ..sestra, posle XXL tetka...babatetka...
[ bordzija @ 27.02.2019. 18:23 ] @
Lade su samo za mazohiste definitivno, creva tvrda ko beton i ne možeš da ih stegneš pa stalno puštaju i onda se sve raspadne i dezintegriše. Potpuno neupotrebljiv auto nakon 8-10 godina upotrebe.

Skinuli, očistili i predihtovali ali po mojoj proceni nema tu leba sve mora da se menja, komplet sva creva moraju nova i svi delovi koji su u kontaktu sa istim. Kakvo đubre.
[ bakara @ 27.02.2019. 19:32 ] @
Spaj bre soc od kafe ili sipaj zivo jaje, tako su nekad rusi resavali probleme sa curenjem

Ako curi i dalje samo pojacavaj dozu dok ne prestane...
[ bordzija @ 27.02.2019. 19:35 ] @
Greota nov jedan i drugi hladnjak, ne mogu to da radim... Videcemo kako ovo drzi pa nek kupuje delove i menja. Ovaj motor ne može više od 120.000 km da pređe a blizu je, ne gine otpad.
[ bakara @ 27.02.2019. 19:36 ] @
Pa sto pre rikne bolje za njega :)
[ bordzija @ 01.03.2019. 23:49 ] @
Rešeno curenje nema kap da pusti na termostatu i crevima, još posuda prelivna da se promeni jer je i ona pukla od nekvaliteta i kraj priče. Ova diht masa kao da je smišljena za uboge lade! Do sada je bila kao vodenica, gde god krene sipaš prvo litar antifriza. Svaka vožnja 350 din plus.

Valjda ovaj silikon za dihtovanje trpi antifriz na duge staze nadam se, sjajna stvar.
[ bordzija @ 12.03.2019. 18:50 ] @
Sad curi na drugom mestu, taman očistiš i predihtuješ a ono na drugom mestu krene da curi više :)
[ bordzija @ 26.03.2019. 18:47 ] @
Jel neko lepio komadić tj ćošak kućišta menjača ovim temperaturnim silikonom? Drugar u nekoj ruralnoj sredini naišao na rupu i zakačio menjač. Ulje ispalo normalno.

Definisali smo, otpao je komadić zvona veličine vrha palca i taman kroz prosek ispalo ulje. Po meni bi moglo ovim rtv silikonom da se vrati i zalepi?



[Ovu poruku je menjao bordzija dana 26.03.2019. u 20:42 GMT+1]
[ ademare @ 26.03.2019. 20:15 ] @
Sa tim silikonom , moze da sastavi Novu Ladu

Samo ovaj put neka je pravi od Drveta, ima Duze da traje
[ SG kamikaza @ 26.03.2019. 20:24 ] @
Skidanje, i nošenje negde na TIG varenje.
Kakvo lepljenje menjača silikonom!

Sutra otpadne u vožnji, pa za riba menjač dok primeti da nema ulja.
[ bordzija @ 26.03.2019. 20:39 ] @
Pa zvono je u pitanju, mali komadić koji je po meni kao zub, projektovan da zakači nešto i pukne. Otvori se mali prorez od par mm i iscuri ulje. Ja bi to dobro odmastio, krknuo ovaj silikon i vratio taj komadić nazad. Ovi sadisti što prodaju delove mazohistima koji voze lade, pazi sad neće odvojeno zvono da prodaju nego samo ceo menjač 50 evra, novo zvono 10.000 dinara u radnji, nov menjač 350 evra ako sam dobro razumeo priču.

To kad se zapuši silikonom nema gde.
[ SG kamikaza @ 26.03.2019. 21:01 ] @
Samo udri po silikonu onda...
[ bakara @ 26.03.2019. 21:11 ] @
ja bi tu rupu zatvorio pur penom, bolje dihtuje od silikona
[ bordzija @ 26.03.2019. 21:23 ] @
E al rtv silikon je otporan na ulja tj sve lubrikante i fluide, samo treba namazati i vratiti kockicu na svoje mesto Uostalom zamislite lada ima na menjaču mali nivometar ulja kao za motorno ulje

I još ćemo da ga nacapamo preko silikonom, ima da bude bomba!
[ bordzija @ 27.03.2019. 13:01 ] @
Jel može neka informacija koji RTV silikon da uzmem za ovo i gde ima da se kupi?

Vidim ovaj wurth ali ga ne nalazim nigde na internetu u ponudi? Farbare? Auto prodavnice delova? Specijalizovane prodavnice?
[ Java Beograd @ 27.03.2019. 13:17 ] @
Nijedan. Nemoj to da radiš silikonom.

Evetualno, možda "tečni metal" Bison, Loctite ili neki drugi brand name. Strogo se drži uputstva za upotrebu. Inače, krš od Lade neće više biti u voznom stanju.
[ bordzija @ 27.03.2019. 13:22 ] @
Ma kakvi ovo je prava stvar za ovaj problem, vidim po radnjama za delove prodaju gomile tih rtv silikona, pitam konkretno koji je bilji. Nikakav tečni metal ovde ne dolazi u obzir jer ne mogu da zalepim u isto vreme komadić zvona i zadihtujem sa kućištem menjača. Ovo će biti propisno očišćeno, zalepljeno a u drugoj etapi premazano dodatno. Ima da radi ko avijon.
[ Java Beograd @ 27.03.2019. 13:33 ] @
Citat:
bordzija:E al rtv silikon je otporan na ulja tj sve lubrikante i fluide, samo treba namazati i vratiti kockicu na svoje mesto :)

Vidi, RTV kao prefix znači "Room Temperature Vulcanising" što bi značilo da vulkanizira (stvrnjava) na sobnoj temperaturi.

Drugim rečima, svaki "obični" silikon, za kupatila na primer je takođe RTV silikon.
Bio bi mnogo veći problem naći silikon koji nije RTV, tj. neki kojem bi trebali neki specijalni temperaturni uslovi da vulkanizira.

Bilo kako bilo, to tvoje poimanje (citiram) "rtv silikon je otporan na ulja tj sve lubrikante i fluide" nema veze sa vezom.

Kako kaže stara poslovica: "svako je kovač svoje sreće". Ako si baš naumio - lepi silikonom. Ovi što su pravili tečni metal su glupaci i budale, pojma oni nemaju da sve to može silikonom.

Citat:
bordzija:I još ćemo da ga nacapamo preko silikonom, ima da bude bomba!
Biće o bomba, ali uljna bomba na sred puta !
[ bakara @ 27.03.2019. 13:41 ] @
Moze to da se resi i drvenom kajlom, zakucaj i nece nigde da pusta
[ SG kamikaza @ 27.03.2019. 13:50 ] @
Žvake su praktičnije!
[ bordzija @ 27.03.2019. 13:57 ] @
Nema veze naći ću nije problem. Malo pogledajte po internetu kako su se krpile glave motora i blokovi pre pojave raznoraznih alata i preparata, zapanjićete se koliko je to bolje i pravilnije.

U ovom slučaju posao završava temperaturni rtv silikon.

[ pajapop @ 27.03.2019. 16:26 ] @
Citat:
Java Beograd:


Citat:
bordzija:I još ćemo da ga nacapamo preko silikonom, ima da bude bomba!
Biće o bomba, ali uljna bomba na sred puta !


Aaa, ne mojte....pa bas se vidi kako voili tu Ladu...kako se trudi oko nje..vestacko disanje, masaza...cile, mile...Toliko ljubavi je utkano u taj termostat...pa sad menjac.... A kakve se jos avanture tu ocekuju...
[ mjanjic @ 27.03.2019. 21:51 ] @
Ko zna kakva je Lada, možda vredi mnogo više nego što mislimo :)

[ bordzija @ 28.03.2019. 00:27 ] @
Ma de vredi samo na kilo, kažem ako ti nešto rikne idi kupi drugu koštaju 250 evra :) Sutra kreće avantura silikonski menjač! Prvo da nađemo negde ovaj silikon i ulje pa u akciju, automobil je zaginuo u okolini ns!
Još jedan problem je što auto ne može na dizalicu koliko je truo.
[ SG kamikaza @ 28.03.2019. 07:13 ] @
Ajde sad budi malo ozbiljan i realan, ako možeš!
Ako imaš na umu ovo sto si izjavio:

Citat:
mali komadić koji je po meni kao zub, projektovan da zakači nešto i pukne.


Znači, nešto je projektovano da pukne pri udaru, tj neko je pretpostavio da je normalno da se menjač udara i zato treba da pukne.
Šta misliš, kolika je sila potrebna, da odvali to parče lepljeno silikonom?
Na tom istom mestu koje je konstruisano da komad metala pukne kod udarca?!?
Ja garantujem, da bih u najgorem slučaju morao obe ruke da koristim da to otkinem, a vrlo verovatno bih mogao samo jačom rukom.

Citat:
Drugar u nekoj ruralnoj sredini naišao na rupu i zakačio menjač.

Citat:
.. .automobil je zaginuo u okolini ns!


Ovde si standardno nedosledan onome što pišeš, ali valjda imaš svoje razloge.

Uostalom, ako je NS u pitanju, daću vam ja tog wurth-ovog silikona pa lepite koliko hoćete.
[ mjanjic @ 28.03.2019. 09:14 ] @
Pa ništa, neki rođak je tako Oktaviju zeznuo idući šumom kroz neku prečicu u okolini Sjenice, mislim da je išao iz Nove Varoši ili tako nešto, ne znam šta mu bi da siđe sa asfalta, ali je udario karterom u neki kamen, nije baš otkinuo karter, ali je udario dovoljno da počne da kaplje ulje. Sreća da je uspeo da dođe do broja nekog majstora na oko 20km odatle koji je došao šlepom po njega, izašlo ga je krpljenje (ne silikonom, naravno) i šlepanje mnogo manje nego što je mislio :)

Razbijali su ljudi karter i po gradu, imao ovde kod mene neki mostić preko rečice koja protiče kroz grad, mnogi su ga koristili kao skakaonicu jer je dugačak 3-4m, a visina je preko 1.5 metara, a na drugoj strani baš na dnu kosine, kad se siđe sa mostića, bila "malo" isturena šahta, taman da zakači karter kod ovih nižih auta.

I, eto, karter koji je mnogo lakše udariti, namerno napravljen da se lako probije, pa što ne bi onda i menjač.
[ bordzija @ 28.03.2019. 12:26 ] @
Citat:
SG kamikaza
Uostalom, ako je NS u pitanju, daću vam ja tog wurth-ovog silikona pa lepite koliko hoćete.


Hvala na ponudi ali uzeću ovo sa čime sam pre toga radio turčin Akfix HT300 završava odlično posao. Lada je nayebala tamo uz reku gde prave novu prugu.

I kaži mi da ovo nije projektovano da pukne, liči na besmisleni zub koji se kači za nešto (ima polukrug)


A Samo ovde prolazi ulje:



Koliko sam gledao, rusi imaju zato neke čelične plehove ispod motora po meni debljine milimetar dva.

Razmišljamo se da modifikujemo taj deo tj obrusimo višak da nebi bio na izvolte. Nema potrebe da bude toliki.
[ pajapop @ 28.03.2019. 17:00 ] @
Citat:
bordzija:
I kaži mi da ovo nije projektovano da pukne, liči na besmisleni zub koji se kači za nešto (ima polukrug)

Razmišljamo se da modifikujemo taj deo tj obrusimo višak da nebi bio na izvolte. Nema potrebe da bude toliki.


Ne moze se predvideti svaka situacija i svaki svalerski poduhvat nekog pojedinaca, ali takve "izbocine" po menjacu se i prave da budu kao neka zastita od nekih udaraca i nasedanja, tako da tu eventualno pukne a ne da se razbije celo zvono menjaca. Mislim da se sa silikonom samo glupira, vec treba upotrebiti dvokomponentni tecni metal (na pr, Bizonov) i to ce odraditi dobar posao.
[ SG kamikaza @ 28.03.2019. 18:07 ] @
Logicnije mi je da kad se nešto projektuje kao zadebljanje/višak, naziva ojacanjem.
Ono što je namenjeno da pukne pod opterećenjem, je nešto kao oni srafovi/klinovi za reparaciju na hladno, kao u videu što je bordzija linkovao.
[ bordzija @ 28.03.2019. 18:22 ] @
Ovo je neka glupost bukvalno, zadebljanje ispupčenje, nema ni šrafa. Kao da je predviđeno za neki nosač motora koga nema ili ima u nekoj drugoj karoseriji. U svakom slučaj kad nasadiš malo odmah pukne. kao poluga je konstruisano. Ruska posla, ko zna od čega su ukrali menjač, od golfa 1 verovatno.

Da nije spoj dva elementa sigurno bih rešavao dvokomponentnim lepkom za aluminijum a ovako ne može, mora ipak malo elastična masa kako bi trpela vibracije u svakom slučaju. Vrlo je prosto, mislim da će dobro da drži vodu pardon ulje hehe.






[Ovu poruku je menjao bordzija dana 28.03.2019. u 19:40 GMT+1]
[ bordzija @ 29.03.2019. 21:18 ] @
Nafta radi swašta, sutra šmirglanje pa lepljenje silikonom hehe


[ Nebojsa Milanovic @ 29.03.2019. 21:33 ] @
Blok isti kao na Samari iz 1990-te, za koju me vežu lepe uspomene
[ bordzija @ 29.03.2019. 23:04 ] @
Sve je identično samo još goreg kvaliteta a rusi namerno iskomplikovali sa "bosh" delovima koji crkavaju ko blesavi. Sve po 50-100 evra. Zdelano v sssr bilo mnogo bolje i pouzdanije. Ovaj isti motor se i danas ugrađuje u nove veste. Zašta god da se uhvatiš pod haubom masno ko đavo. Da bi nešto opravio moraš da se umastiš do laktova.

Između zvona i menjača je bila neka bela diht masa. Trebalo je sutra sve da bude gotovo ali ćemo silom prilika zbog ogromnih naslaga ulja da ponovimo roštilj a možda padne i neki kotlić jer- ceo april jedva da će bude neki lepši dani.

Sad vidim da je crevo ibera porozno pa prska masnoću koju ventilator hladnjaka nabacuje na menjač i sve što se tu nalazi. Šrafljenje u najavi.
[ bordzija @ 30.03.2019. 18:22 ] @
Gotov poso lada ko nova

[ pajapop @ 30.03.2019. 18:33 ] @
To se u narodu kaze: "Drzi vodu dok majstori odu"...
[ bordzija @ 30.03.2019. 18:53 ] @
Ma kakvi, superkvalitetno urađeno, drvo je tu samo dok ne uvati silikon. Razmišljam se ispod da okačimo šerpicu na žicu da privatava višak
[ BB308 @ 30.03.2019. 19:48 ] @
Bolje umesto ove grane, amortizer od petih vrata(gepeka), neki točkić namontirate pri dnu i ne skidati. Pozdrav.
[ mjanjic @ 30.03.2019. 20:36 ] @
Uz malo egzibicije može da funkcioniše i kao pomoćni točak za parkiranje, po ugledu na ovaj, koji se doduše monitorao na zadnjem delu auta: https://www.youtube.com/results?search_query=extra+wheel+parking
[ Java Beograd @ 31.03.2019. 17:30 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic: Blok isti kao na Samari iz 1990-te, za koju me vežu lepe uspomene :)

Tako meni, pre puno, puno godina negde od Ohrida preko Galičice na Fiatu Tipu 1.4i pukne "gornje crevo hladnjaka". Dolijem vodu, nabudžim crevo, nekako, i dokotrljam se jedva do Bitolja.

Kako naći u Bitolju deo za Fiata Tipa?!

Parkiram, "negde" pojma nemam gde, skinem crevo, i krenem u šetnju centralnim delom grada. Naiđem na prvu (od dve ili tri) auto radnje, pokažem crevo, i pre nego što sam zaustio, kaže prodavac: "Aha, Samara, crevo - imam!" Wow!
Pre nego što sam išta rekao, dade mi on crevo, ja uporedio - 1/1 istovetno!

[ bordzija @ 31.03.2019. 23:26 ] @
Sećam se davno, za samaru je išao homokinetički zglob od golfa keca i još neki delovi, rusi su samo kopirali i sklepavali automobile. A taj fiat tipo pamtim kao najgoru noćnu moru onaj dgt! Sve je crklo što je moglo u kratkom roku a automobil bio star 5-6 godina.
[ bordzija @ 01.04.2019. 08:05 ] @
Kupio mannol ulje 80w90 api gl4 valjda drži vodu.



[Ovu poruku je menjao bordzija dana 02.04.2019. u 14:58 GMT+1]
[ pajapop @ 03.04.2019. 06:51 ] @

Sad sam se setio...Svojevremeno sam vozio Samaru, neko kratko vreme, i koliko se secam u njen menjac ide motorno ulje...Da ne ide i u tu Ladu motorno ulje???
[ bordzija @ 03.04.2019. 12:22 ] @
Ne ide motorno ulje već klasicno za menjače- drugi tip lezajeva je u pitanju. Mnogi su se zeznuli sa samarama tj majstori su ih zeznuli.
[ Java Beograd @ 03.04.2019. 12:44 ] @
Citat:
pajapop: Sad sam se setio...Svojevremeno sam vozio Samaru, neko kratko vreme, i koliko se secam u njen menjac ide motorno ulje...Da ne ide i u tu Ladu motorno ulje???
Verovatno je motorno ulje u menjaču razlog što si "kratko vreme" vozio Samaru.
(mala šala)
[ bordzija @ 03.04.2019. 13:49 ] @
Nije, samara ima igličaste ležajeve a 11x lade imaju čaure.
[ Nebojsa Milanovic @ 03.04.2019. 15:39 ] @
Lada Samara je jedan od mojih prvih auta, možda i najvoljeniji.

Kupio sam je novu evo pre skoro 30 godina, 1990. i u vreme prvog servisa odvezem je u ovlašćeni servis, mislim da se zvao "Kompresor" u Beogradu u Mije Kovačevića. Ponesem nekoliko litara najkvalitetnijeg ulja da promenim u motoru. U menjač Samare ide motorno ulje ali se na prvom servisu ne menja, pa nisam nosio za menjač.

Uđem u kratak razgovor sa serviserom i on vidi da volim auto i slično, i predloži mi da promenimo i ulje u menjaču, navodeći nekoliko "stručnih" razloga za to.

Prihvatim predlog i pošto sam auto morao da ostavim u servisu, autobusom krenem nazad u Pančevo da kupim još nekoliko litara ulja za motor.

Vratim se posle par sati, on me nasmejan dočeka, kaže da je promenio ulje u menjaču, proverio ceo auto, sve je naravno ok, i još samo preostaje da promenimo u motoru. Sipa on novo ulje u motor i ja se srećan i zadovoljan vratim kući.

Posle X godina i XX hiljada kilometara odlučim da ponovo primenim ulje i menjaču, odem u servis i čujem kako majstor psuje rusku tehniku, kako su mogli takvu plombu da stave na menjač.

Ja kažem kakva pre plomba majstore, pa ulje u menjaču sam menjao još na prvom servisu. On kaže batice siđi u kanal da vidiš da ovaj menjač nije pipnut, ima fabričku plombu.

Odmah povežem o čemu se radi, kriminalac iz BG servisa pre X godina mi je ukrao ulje, slagavši me je da ga je promenio dok je mene poslao po još jednu turu ulja.

I to nije sve! Godinama sam imao problem sa karburatorom na tom autu, ler gas nije mogao da se podesi, smeša je uvek bila prebogata i slično, dok mi jedan serviser nije otkrio da meni fali dobar deo karburatora zadužen za smešu i ler-gas.

Dakle, osim ulja bandit mi je ukrao maltene i pola karburatora i u dobroj meri mi onesposobio auto.

Od tada, a tome ima preko 20 godina, servise koji ne dozvoljavaju da stojim pored auta dok se radi uopšte ne razmatram.

Srećom, nisam ni imao puno posla sa njima, ali na ličnom primeru sam naučio šta je u stanju da uradi "ljubazni majstor" u servisu.
[ bordzija @ 03.04.2019. 15:46 ] @
To za ulje ne znam kako si naseo ali za karburator evo iz prve ruke i ja sam je imao - benzin pojede pola dizni i membrana sve nestane sa vremenom usled lošeg kvaliteta. I ja sam se čudio kada sam otvorio karburator. Na mestima gde je trebalo da bude nije bilo ničega osim tu i tamo neki trag tj ostatak federa ili membrane. Promenio sve stavio novo iz onog ubogog kompleta za reparaciju i lada prodisala i poletela. Naročito taj ler koji je bio nestabilan. I ona takva nikakva je prolazila eko test na foru da se dobro provoza pre testiranja.

U današnjim ozbiljnijim servisima neće da ti menjaju ulje ako nije kupljeno kod njih.

Te samare su opet avioni za ove lade 11x a verujem da su kvalitetnije i od nove veste.
[ Nebojsa Milanovic @ 03.04.2019. 23:34 ] @
Citat:
bordzija:
U današnjim ozbiljnijim servisima neće da ti menjaju ulje ako nije kupljeno kod njih.

Pričali smo već o ovome, sipam isključivo ulje koje sam donesem.

Faktički ne mogu da zamislim situaciju da donesem vrhunsko ulje, a da mi baja iz servisa kaže "E ne valja to, ne možeš to da sipaš, moraš ovo naše iz bureta"...

To je prosto van svake diskusije.

[ bordzija @ 04.04.2019. 02:17 ] @
Meni u ovlašćenom servisu sipaju to iz bureta (neki kastrol) evo otkad je auto kupljen nov, ne mogu da se požalim, na 15.000 km fali pola od minimuma do maksimuma. Dok sam poznavao generalnog zastupnika tj uvoznika ulja koje sam uvek sipao nisam se nikada razmišljao ali danas... Jeza me hvata da kupujem ulje iz "proverenih" izvora makar to bio i uvoznik jer znam šta se i kako danas radi. Ajde da je ulje problem nego i svi filteri...

Za ladu je skoro kupljeno ulje Mobil 1 preko kp po mojoj proceni to su neprodate zalihe iz EU par godina stara uglavnom prošvercovana iz mađarske. Neka smešna cifra 5 litara 2500 din polusint. Za menjač je uzet Mannol 80w90 isto preko kp kanta jako lepo izgleda. Cifra 1200 din za 4 litra menjačkog ulja pa ćemo da vidimo koliko će da izgura. Auto je ionako za otpad jer je truljav sa svih strana, ček endžin se stalno pali i gasi, opruge slabe, amortizeri bedni ali kao nešto rade... Rashladna tečnost curi na sve strane, pucaju posude za antifriz, lije ulje na sve strane. Menjano je sve živo korpa lamela, zamajac se ojeo! Hladnjaci ma sve što je moglo pokvarilo se na tom automobilu, centralna brava, sva 4 podizača, brisači, pumpa goriva, vode, solenoid na kanisteru se čuje kao šarac mitraljez... Čak se i jedan far pokvarilo, ispalo sočivo. I sve to ne znam dal je automobil dobacio 90.000 km.

Pa se ti zezni i sutra kupi novu vestu!
[ bordzija @ 04.04.2019. 16:08 ] @
Propo poso, duvao vetar, lada se ljuljala i onaj deo se malo pomerio. Ne gine joj otpad.
[ pri3rak @ 04.04.2019. 18:06 ] @
11x ima 3 mane

- limarija ne bas otporna na koroziju, izrazenije do 2004, posle manje ali nikad nije reseno kako valja
- mentalitet vlasnika
- ekonomsku neisplativost na ovom trzistu -> jeste prosta al je "experti" nekako ne znaju


Sem lima, sve ostalo je iz prve crklo ili zbog loseg fabrickog dela sto na njima nije retkost, ili loseg odrzavanja vozila sto je jos ucestalije od prethodnog. Sve do jednog resivo (dugotrajno), sve neresno jer su je radili mentoli i neznalice ...
[ bordzija @ 04.04.2019. 21:11 ] @
Krš od auta, dobra je jedino za kokošinjac, reci mi molim te kako se rešava modul paljenja koji crkne svakih par desetina hiljada km? A košta 50-60 evra? Da reši se pošto sve ispopravljaš i lada se totalno raspadne na 100.000 km. Čuj sve dobro sem lima kakva katastrofa od rezonovanja.
[ pajapop @ 04.04.2019. 22:43 ] @
Citat:
bordzija:reci mi molim te kako se rešava modul paljenja koji crkne svakih par desetina hiljada km?


Kupis "Lukas"-ov i resis problem...Nego..ne znate Vi sa tom Ladom... Nego..ne mo" da ti sad pricam kako je mom kumu crko kompjuter na Hjundaici i20 po isteku garancije i nakon 50000km...Nov kosta 130000din...Morao je iz Zagreba da nabavi polovan, jer u celoj srbiji nije mogao da ga nadje...
[ bordzija @ 04.04.2019. 23:21 ] @
Ima lepe rupe po podu predložio sam invesriciju u dobar biznis, pilići u Beškoj 180 dinara komad. Da se kupi dvajes komada i drže u ladi. Kroz pod preko daščica izlaze i jedu.
[ pri3rak @ 05.04.2019. 15:29 ] @
Citat:
bordzija:
Krš od auta, dobra je jedino za kokošinjac, reci mi molim te kako se rešava modul paljenja koji crkne svakih par desetina hiljada km? A košta 50-60 evra? Da reši se pošto sve ispopravljaš i lada se totalno raspadne na 100.000 km. Čuj sve dobro sem lima kakva katastrofa od rezonovanja.
Drevnom i tajnom vestinom redovne zamene svecice nekom nekineskom nesuper bosnom Jos, ako je vlasnik shaman level pro pa se seti da i kablove nekad mrde i zameni silikonskim npr VAZ Intersevis, Tesla Blatna i sl. sreci kraja nema. Tad obicno ni na 200kkm+ DIS modul nema da rikne ... Al neka muka je sto od skupa ladasa na takve otpadne do 1% ... Ovi ostali su prepametni i znaju da je krs i nista ne valja
[ bordzija @ 05.04.2019. 19:25 ] @
Ma mož da menjaš svećice do sutra kada je modul pukaona pola i raspao se. Možeš do sutra da pričaš bajke narod nije lud da sedvaput zezne u životu.
[ bordzija @ 05.04.2019. 19:32 ] @
Besmisleno je menjati pola novog auta kako bi funkcionisao kako treba. To sam jedino kod lade vido da se korpa i lamela odmah menjaju po kupovini novog automobila.
[ pri3rak @ 05.04.2019. 20:09 ] @
Citat:
bordzija: Ma mož da menjaš svećice do sutra kada je modul pukaona pola i raspao se. Možeš do sutra da pričaš bajke narod nije lud da sedvaput zezne u životu.

zamenis boschovim i ende

Citat:
bordzija: Besmisleno je menjati pola novog auta kako bi funkcionisao kako treba. To sam jedino kod lade vido da se korpa i lamela odmah menjaju po kupovini novog automobila.

nisi se bas nagledao kola?
[ bordzija @ 05.04.2019. 21:13 ] @
Što bi neko kupovao nove delove i menjao na novom automobilu?
[ pri3rak @ 06.04.2019. 20:48 ] @
Dobro pitanje. Bolja alternativa je da konzervira auto i cuva ga za uspomenu.
[ bordzija @ 24.04.2019. 22:16 ] @
Zamenjen menjač stavljen polovan kupljen kod "pouzdanih" preprodavaca sa voždovca, kada se ulje zagreje menjač ispada iz prve brzine hehe. Usput kada se Lada zagreje, počne da se gasi :) totalni raspad kakav bačen novac.
[ pajapop @ 24.04.2019. 22:26 ] @
Heee...heee...Pa ako si ti montirao menjac, svasta se moze ocekivati...
[ bordzija @ 24.04.2019. 22:44 ] @
Ma nisam taman da se mastim sa tim smradom. Probao sam auto, kada malo zavibrira u prvoj na usponu odmah iskoči iz brzine i pukne nešto. Totalni raspad lade nakon 90.000 km mislim da ima na satu. A menjač masan i crn ko jad, u životu tako nešto nebih kupio al štaš ljudi naivni pa ih prevare.
[ Java Beograd @ 25.04.2019. 07:36 ] @
Vidi, ti preprodavci VEROVATNO nisu konkretno imali na umu da nekog direktno prevare, već su imali Ladu na otpadu, Lada imala menjač, oni pojma nisu imali u kakvom je stanju menjač, rekli "dobar je" - i prodali.
Jer, generalno, čak i kod Lade, menjač se ređe kvari, i vrlo često nadživi vozilo.

Pozovi prodavca, kaži šta se dešava, traži drugi menjač. Ako nema on lično, može da pozove ortake koji takođe rade auto otpade, može se naći drugi menjač.

A što se tiče problema da se Lada gasi kad se zagreje - pozovi onog prodavca i pitaj ga da li bi otkupio ladu za 100€. Rešen problem.

[ bordzija @ 25.04.2019. 14:51 ] @
Danas zvao i čovek kaže menjač kupljen pre više od mesec dana, što dosad nije reklamiran?!? Ja kažem nema ni 15 dana što se i vidi iz mojih postova gore iznad. Uglavnom vidim da nema leba od toga.
[ pajapop @ 25.04.2019. 18:18 ] @
Citat:
bordzija:
kada malo zavibrira u prvoj na usponu odmah iskoči iz brzine i pukne nešto.


Ispadanje iz brzine se desava zbog lose podesene veze izmedju menjaca i rucice...U tezem slucaju zbog pohabanih ili olabavljenih villjuski u menjacu. Ali i ova vibracija koju navodis...mozda pri montazi nije vodjeno racuna o vec postojecoj uravnotezenosti motora - zamajca i potisne ploce. Posebno ako je skidan zamajac pa nije vracen u odgovarajucem polozaju u odnosu na radilicu...Jos ako nije koriscen kilo kljuc pa potisna ploca nije ravnomerno pritegnuta metodom unakrsnog zatezanja na zamajcu...Zatim, i ko zna kakva je i sama lamela...a tu je jos i neki nosac motora...
[ bordzija @ 26.04.2019. 01:57 ] @
Pre par godina stavljen nov zamajac i nov set kvačila valeo u ozbiljnom servisu tako da to nije sigurno problem. Ovde je ili loše podešena poluga brzina ili je menjač problem. Probao sam auto i sem tog ispadanja nema nikakvih problema, ništa se ne čuje, lepo ulazi u brzine sem prve koja nema baš izražen otpor prilikom ulaženja u prvu.
[ bordzija @ 27.04.2019. 10:54 ] @
Automobil bio kod trećeg majstora koji je sve isproveravao, menjač je neispravan, krči i kada se iz treće vraća u drugu. Sada Aca tvrdi da je menjač kupljen još pre mesec ipo dana i da on sa time nema ništa, da može jedino da donese drugi za još 50 evra. Preko telefona zvuči kao da ima sve zube što je meni zanimljivo kako.
[ ademare @ 27.04.2019. 13:23 ] @
Treba dici ruke od toga .

Ne isplati se dalje ulagati . Sigurno se nije isplatilo ni kupovati prvi menjac , sada jos kada ni on ne radi .

Ukleti auto , bunar bez dna . Na reciklazu za 100 Eura , to se vise isplati nego bacati novac za dalja krpljenja bez kraja .
[ bordzija @ 27.04.2019. 13:39 ] @
Objasni ti to sirotinji, sledeća akcija je zamena sajtni i krpljenje koševa. Ja sam i prvi put rekao da teraju na otpad ili u vikendici drže piliće u ladi pa svakog meseca keširaju jaja i piliće. Ali ne vredi objašnjavati.
[ Java Beograd @ 28.04.2019. 10:42 ] @
Nezahvalno je zavirivati u tuđ novčanik, a i kao što znamo, dinar u tuđoj ruco se čini većim, ali ...
Za 1.000 - 1.200 € može da se nađe sasvim očuvan (u podrazumevanim granicama) Punto, koji će svakako da traži mnooogo manje ulaganja.
Taj auto je stvarno bunar bez dna! Pa ko još danas radi sajtne i koševe?
[ bordzija @ 28.04.2019. 12:42 ] @
Pa to svi pričamo, 2017 800 evra na popravke, 2018 "samo" 400 evra na popravke a lada i dalje nema klimu i servo kako kaže moje društvo :D bukvalno je lada jama bez dna. A mislim da nije prešla ni 90.000 km ili malo preko toga. Šta god da uzmeš da popraviš to se raspadne i još par stvari usput. Katastrofa.

Jebeš ti auto kome se izliže i zamajac posle 70.000 km
[ mjanjic @ 28.04.2019. 21:06 ] @
Ako već hoće nešto iz 80-ih i da radi sajtne i još nešto oko limarije, bolje da nađe neki pristojan Golf 2, bar kad uloži još 300-400€, neće sve početi da se raspada posle pola godine ;)

Naravno, bolje je uzeti za malo više para puntić koji je iz ovog milenijuma.
Isto je npr. oko 1000€ Twingo, čije održavanje je u rangu Juga (ali se manje kvari), plus je i potrošnja manja nego kod Juga), jedino što baš nije za puteve kojima se voze te stare lade.
[ vladd @ 29.04.2019. 17:24 ] @
Za 1000 evra se ne isplati uzimati auto ako se nema garaza i set alata.

Jednostavno postoji odredjen trenutak u zivotu vozila kada se stavlja tacka i ide na reciklazu. Od svih navedenih, ni jedan nema neki stabilan detalj za koji bi se covek uhvatio i proglasio da je vredno reparacije i upotrebe.
Najbolje da kupi i golfa2 i venac, odmah, za krajputasa...
S obzirom na mentalitet korisnika, i zelju za nultim odrzavanjem, racunati i da su mu ramena i trapovi truli.

Besmisleno je da je cena automobila manja od godisnjih troskova, ulja, benzina i registracije...

A ako nema dovoljno novca, neka se strpi jos godinu -dve, malo nosi barjak, i da uzme nesto upotrebljivo...
[ bordzija @ 30.04.2019. 00:53 ] @
Ma lova nije problem ovo je neki kurcshlus u glavi mislim da od toga boluju svi vlasnici lada. Teški poremećaj tipa čekaj još ovo fda popravim i valjda sam miran jao vidi istrule i prekidač sva 4 daj još i to. I na kraju ako ne poginu u tom smradu odu i kupe nov auto nelada normalno. Kod lade se bukvalno SVE kvari, doktoriraš kompletnu anatomiju smrada. Naučiš da postoje neki delovi za koje nikada nisi čuo da postoje.

Bilo koji grande punto bi te ispoštovao kao čoveka dugi niz godina kako kroz odrzavanje tako kroz potrosnju.

Uostalom pokazujem rekoh evo ti bolja od tvoje traži 250 evra uzmi i vozi kada crkne nesto kupis opet drugu ladu.

Davno moj rođak vozio stojadine od 150 dem. Kad crkne on samo javi prijatelju gde je i zaboravi auto. Realno kad ti treba taksi više od 5 puta kupiš stojadina
[ Java Beograd @ 30.04.2019. 07:32 ] @
Ma sve, sve, ali limarski radovi, "sajtne i koševi".

Pa moj bivši, stari, dobri Fiat Tipo iz '91 je već imao tehnologiju zaštićene karoserije i nigde nije rđao. Pa gde sada, trie's godina kasnije da se neko bakće limarijom.

Pa te ugrađene sajtne, i kad se kobajagi zaštite bitulitom, pa to će da traje godinu-dve i opet gotovo. Golf 2 iz bilo koje godine, takođe ima zaštićenu karoseriju, i ako lokalni limar ništa nije pipao, uglavnom ne rđa.

Pazi, ako gledaš popularne auto emisije restauracije na Discoveri ili sličnim kanalima, ili ako imaš lično iskustvo, znaš da je prvo i osnovno da auto ne rđa. Ako rđa - ako ga je korozija iole ozbiljnije zahvatila - piši propalo. Sajtne, koševi, tu su i stubovi, tu je i pod. Nema leka. Gotovo. Kraj. Ende. Kaput.
[ bordzija @ 30.04.2019. 11:39 ] @
Znam ja to sve al šta vredi naspram trule logike koju poseduju vozači lade? Da znam u kompletu ide deo poda, podsajtne, sajtne, rubovi tu i tamo vezni limovi i to sve mali miloica zabrlja bitulitom ovlaš, na pomen temeljne boje i punog vara zakoluta očima i izbaci te iz servisa. Mislim da su vozači lada zaslužili sav taj horor.

Juče čitajući nešto na forumu naletim na temu ova lada ili dačija ili florida. Sve su bile tu i tamo slična cena. Odem pogledam dačije na oglasima sve do jedne trule isto ko i ova lada. Floride odavno pokojne.

De nemam iskustva, pre 30 godina sam rasklapo, sklapo, vario, krpio...
[ pri3rak @ 04.05.2019. 21:47 ] @
Meni je interesantno sta sve ljudi koji voze koreanska kola za barbike trpe zbog zarad (donekle) lepsih polovina

Inace taj krs od menjaca ti je pregazio boga oca, vrv je sjebao kocnice brzine, moguce da su pukle oprugice ispod kugli ili je nesto na relaciji sipka viljuska. No sta god da je skidanje, otvaranje i remont menjaca kosta vise od tog auta tako da ili teraj auto pod presu ili teraj zenu (nadam se ne pod presu) ...
[ bordzija @ 05.05.2019. 15:40 ] @
Normalno da smo vam interesantni naročito alfistima, dok on menja napukli klip, vari glavu motora i radilicu ili remontuje rame ja radim samo redovne servise na 15.000 km i sipam 4,5 - 6 litara benzina na 100 km.

Ko zna šta je razvaljeno u menjaču, ispada iz prve i krči kada se iz treće vraća u drugu (majstor je znao tačno šta da proba)
Uglavnom treba drugi menjač mada sam ja i dalje za varijantu lada kokošinjac.
[ pri3rak @ 05.05.2019. 18:48 ] @
Zavisi sta hoces od kola. 1.75TBi ne bih dao ni za kakvo koreansko, ni bilo cije drugo minijaturno barbie gomanjce :)
[ bordzija @ 05.05.2019. 20:56 ] @
Hoću da se prevezem od tačke a do tačke b uz minimalne troškove u mom slučaju po ceni autobuske karte. Možeš slobodno da mi zavidiš.

Ali ovde nije tema zavist nego raspala lada.
[ pri3rak @ 05.05.2019. 21:34 ] @
Ne mogu sve i da zelim. Tema je zrela za zatvaranje, a lada za presu

Nego sta bi sa onim majstorima koji padaju u trans kad upadnes sa korenacem za barbike u servis, te jel koreanac preneo jos par tona kamenja sa Tare?
[ bordzija @ 10.05.2019. 11:02 ] @
Zamenjen stavljen treći menjač na ladu, sada zapinje prilikom izbacivanja iz rikverca?!?? Treba veća sila nego pre tako kaže, ja nisam probao. Promenjen je zglob birača brzine stari imao lufta ali je sve isto. Dva dana su štelovali u servisu.
[ mjanjic @ 10.05.2019. 18:13 ] @
Negde u nekim porukama sam možda već pomenuo da je kod mog mehaničara došao lik sa Golf jedinicom koja je za svoje godište u super stanju, ali imao problem sa setom kvačila.
Kupe novi set, ne odgovara, ne može da se šalta niti da normalno odvoji. Nabave polovan set na otpadu, opet isto (moguće da su menjali neku sitnicu iz godišta u godište, ko zna).

Uglavnom, na kraju je majstor uspeo da nabudži deo sa novog seta, a deo sa polovnog (ne znam tačno šta sa čega).

Verovatno je i za tu Ladu tako, ko zna koliko tu ima verzija kvačila koje se razlikuju za neku sitnicu, na oko je identičan set kvačila, ali u stvari nije. Moguće je da su rusi to povremeno menjali kako bi se ipak prodavali novi setovi, tj. da ne mogu koristiti one polovne sa starijih, a možda je jednostavno problem sa ispravnošću tih polovnih i sa majstorom. Uglavnom, iako je u pitanju Lada, i dalje set kvačila mora da se centrira ispravno odgovarajućim alatom, inače...
[ pajapop @ 11.05.2019. 06:37 ] @
Citat:
bordzija:
.., sada zapinje prilikom izbacivanja iz rikverca?!?? Treba veća sila nego pre tako kaže, ja nisam probao. Promenjen je zglob birača brzine stari imao lufta ali je sve isto. Dva dana su štelovali u servisu.


Ubacivanje u "rikverc" se najcesce i uzima kao reper za stelovanje zategnutosti sajle kvacila...Ali, valjda majstori znaju sta i kako rade???
[ bordzija @ 11.05.2019. 11:01 ] @
Nema sajle, samo poluge sa zglobovima, set kvačila nije menjan ni diran stavljen pre par godina nov i odlično je radio. Čini mi se da je valeo jer ruski setovi ne vrede 5 dinara. I zamajac je menjan stavljen nov jer se ovaj na 70 tkm izlizao par milimetara. Da ne veruješ ja gledao svojim očima.

Na nekom lada forumu sam pročitao da se brzine namestaju tako sto se ubaci u treću, napne ručica do kraja i onda spoje poluge i zategne. To daje prostora kolko hoćeš da zeza rikverc iako su te drkave poluge sa luftom nećeš nikada uštelovati kako treba.

Prvi menjač koji je prodao aca sa voždovca je sa unutrašnje strane zvona imao tragove curenja ulja iz menjača. Doneo je i tri polovne poluge birača brzine i sve tri su bile krive i razlokane.

Sve u svemu lada je za presu kako nebi došla u ruke nekom prevarantu da prodaje delove i produžava agoniju mučenicima koji misle da bi ipak možda mogli da poprave ladu.

Grozota od automobila.
[ pajapop @ 11.05.2019. 20:47 ] @
Citat:
bordzija:
Zamenjen stavljen treći menjač na ladu, sada zapinje prilikom izbacivanja iz rikverca?!?? Treba veća sila nego pre tako kaže, ja nisam probao. Promenjen je zglob birača brzine stari imao lufta ali je sve isto. Dva dana su štelovali u servisu.


Otezano ubacivanje/izbacivanje iz rikverca hoce da bude i zbog lose nastelovanog kvacila, sad dal zbog sajle ili je hidraulika, ne znam kako je na Ladi... Ali ima jos jedna stvar koja mi sad pada na pamet, a majstori su to prevideli jer se mnogo ne udubljuju u problematiku....Kad je taj auto pretrpeo udarac koji je izazvao lom, tom prilikom se udarac prenao na ceo motor a preko njega i na nosace motora. Da li je tom prilikom pukao neki nosac...nabio se silen blok? Da li je motor zadrzao pravilnu centriranost u motornom prostoru? Te nosace bi trebalo proveriti, jer ako motor pravilno ne lezi tesko da se to moze nastelovati da radi pravilno...a sve vreme se sumlja na ovo, ono...
[ bordzija @ 11.05.2019. 23:31 ] @
Ma nije to je neki kao zub na menjaču koji je lako pukao, loša konstrukcija. Nije to bio neki udarac već ugao i krc.

Nema sajle samo poluge, nikakva hidraulika.
Motor lepo stoji, svi nosači na mestu.

Ma dok ide ide pa u đubre.
[ pri3rak @ 12.05.2019. 15:00 ] @
Citat:
bordzija:
Zamenjen stavljen treći menjač na ladu, sada zapinje prilikom izbacivanja iz rikverca?!?? Treba veća sila nego pre tako kaže, ja nisam probao. Promenjen je zglob birača brzine stari imao lufta ali je sve isto. Dva dana su štelovali u servisu.

Nista, predji na cetvrti, pa peti, neki ima da proradi garantovano ...

Citat:
bordzija:
Dva dana su štelovali u servisu.

Dva dana su stelovali polozaj pedale kvacila i poluge rucke menjaca? Alal im vera na upornosti, to se ceni Jos da su bacili oko na zadnji nosac motora/menjac pa da vide da li je mozda pao , ne on sa auta nego sipka u njemu da je priljublena uz donji deo nosaca, ko zna mozda bi se desilo neko cudo , al verujem da je kao i na svakoj samari i 11x ladi taj nosac u savrsenom stanju, al za malo naravno ...

Citat:
bordzija:
Nema sajle, samo poluge sa zglobovima, set kvačila nije menjan ni diran stavljen pre par godina nov i odlično je radio.

Posle 30 godina rada sa kolima ti je omaklo da prometis sajlu kvacila, koja nekim cudom na celoj 11x seriji postoji c c c c c

Citat:
bordzija:
Na nekom lada forumu sam pročitao da se brzine namestaju tako sto se ubaci u treću, napne ručica do kraja i onda spoje poluge i zategne. To daje prostora kolko hoćeš da zeza rikverc iako su te drkave poluge sa luftom nećeš nikada uštelovati kako treba.

Jel to onaj isti forum na kome si imao nick masan_motor i sa koga su te izsutirali po osnovu trolovanja pocetkom prosle godine? Ako me secanje ne vara tada je bila prica da ti "devojka" vozi 112 ladu i ima idencicne probleme kao tvoj prijatlj u ovoj temi. OK dosla su moderna vremena, pa ne iskljucujem da je to ustvari ista osoba, a za auto bas ne razumem ... Inace celu tu lada gungulu, ako me secanje ne vara, si poredio sa svojim mocnim koreancem sa motorom za kosilicu trave koji nosi tonu kamenja sa Tare i pred kojim majstorima ispadaju alatke iz ruku kad udje u servis.

Citat:
bordzija
Ma dok ide ide pa u đubre.

Pa to pricas vec nekoliko godina, al izgleda da si zavoleo auto u nekoj sado mazo semi
[ ademare @ 12.05.2019. 18:11 ] @
Jel ti to hoces da kazes da je @ bordzija ustvari vlasnik i korisnik ove Lade ?

Samo ovde prica price o prijatelju, dok on uziva u Ladi ?
[ pri3rak @ 12.05.2019. 18:58 ] @
Blage nemam, ugl on, neko njemu blizak/drag itd ... Prica o problemima te lade, i njegovom mocnom koreancu je identicna, ostalo su varijeteti. Zbog cega ne moze ili ne zeli da se otrese te lade je izmedju njega, mozda vlasnika i boga ...

Sama tema ovde je besmisao, kog on koristi da troluje i baca frust, tu se prica manje vise zavrsava. Negde na tom lada forumu postoji ili je postojala slika tog tuznog ukiseljenog krsa od auta, sa sve njegovim vajarskim biserima i popravkama ... No cenim da ovo treba da se zatvori a on da se uvinkluje
[ SG kamikaza @ 12.05.2019. 19:22 ] @
https://www.elitemadzone.org/t501509-0#3882162


Pa jos na pocetku sam ga i ja to pitao ☺.
Ko bi normalan toliko vremena odvajao za "drugara" da mu pise po forumu,juri silikon i krpi mu menjac.
Al dobro,sad boskic kaze da trolujemo i tera dalje.
[ bordzija @ 13.05.2019. 06:12 ] @
Prizrak menjan je taj donji nosač zadnji relativno skoro pre par godina, udaljen sam 600 km pane mogu da proverim a i ne zanima me relativno puno jer sam dao svoje mišljenje - u presu dok neko ne pogine u tom smradu. Normalno da su se namučili polovan menjač sa razlokanim polugama.

A za ovo ostalo stvarno nemam pojma, već duže vremena probleme rešavam putem interneta. Lada je verovatno toliko dobar i netruo auto pa vam izgleda čudno kao da to jedna osoba piše a naročito tek na ruskom jeziku koliko ima trolovanja kako de lada raspala.
[ bordzija @ 13.05.2019. 21:03 ] @
Najnoviji HIT je da se volan mrda gore dole na komandnoj tabli, dal je moguće da se odšrafio nosač volana koji je zašrafljen za šasiju? Kako je to moguće? Da nije to ujedno i brava volana? Jel to sigurno uopšte za vožnju? Ceo volan se sa onom osovinom mrda gore dole???

PS: Pregledao sam danas volan, crkao je ležaj volana zamislite, na 90.000 km ti se razloka i otpadne ceo volan

Pa ovo je imitacija automobila.

[Ovu poruku je menjao bordzija dana 14.05.2019. u 00:43 GMT+1]
[ pajapop @ 14.05.2019. 08:20 ] @
Citat:
bordzija
Pa ovo je imitacija automobila.



Pri put cujem da je ovaj lezaj, stuba volana, nekom crkao (verovatno se raspao)...Uzgred, da li tvoj "drugar" zna kako mu/joj omalovazavas Ladlu? Mogli bi da mu/joj javimo...
[ bordzija @ 14.05.2019. 10:56 ] @
Raspao se, našli smo polukružnu plastiku na patosnici sa okorelom tovatnom mašću, prodavac kaže da ima gornji i donji ležaj valjda su isti jer nije pominjao različite cene.

Ej ležaj od plastike, lada, rusi, automobili
[ SG kamikaza @ 14.05.2019. 11:15 ] @
Iznenadio bi se, samo da znas koliko lezaj sa plasticnom kosuljicom moze da bude kvalitetan i dugotrajan.
[ bordzija @ 14.05.2019. 11:58 ] @
Evo ne prestajem da se iznenađujem kada je lada u pitanju, saznajem da postoje delovi za koje nikada nisam čuo u mojih 30 i kusur godina koliko se bakćem sa automobilima. Da ležaj volana bude od plastike i da se ta plastika raspadne nakon 90.000km baš totalno ruski fazon zar ne?

Kažem ja da svaka lada ima rok trajanja 80.000 km ili 10 godina pa šta pre i onda u đubre.
[ pajapop @ 14.05.2019. 20:51 ] @
Citat:
bordzija: Evo ne prestajem da se iznenađujem kada je lada u pitanju,...


Ti si se iznanadjivao i sa losim amortizerima na Hjundaici... a tek moj kum sa komjuterom na istoj.... Danas vidim neku novu Ladu..."Granta"...svetski.... JOs kad bi se isporucivala sa nekom Ruskinjicom...
[ bordzija @ 14.05.2019. 23:25 ] @
Samo da se i točkovi ne rasklimaju kao volan hahaha



Danas sam probao auto, krlja iz iz treće u drugu brzinu kada se malo oštrije vozi. Sve u svemu, polomljeni menjač je sačuvan pa ću jednog dana da ga okrpim silikonom na tenane i biće vraćen na auto. Ako do tada ne otpadnu volan i točkovi na 100.000 km
[ Grada22 @ 14.05.2019. 23:42 ] @
Gde ti zivis, covece?
Mislim, na koliko mesta istovremeno?
Na temi o Inventer klimama javljas se sa mora i pricas kako se grejes klimom..
Ovde testiras Ladu.
Ili si na more isao "s' Ladu"?
[ bordzija @ 15.05.2019. 00:54 ] @
Pa lepo kažem da vozim auto koji troši manje od autobuske karte hehe imaš uostalom na svakom postu da vidiš preko kojih provajdera se kačim na internet. Za neki dan opet na moru.
[ Grada22 @ 15.05.2019. 01:02 ] @
Pa ces onda malo do Bosne, Hrvatske i Italije..
Lepo si udesio sebi zivot!
Skidam kapu..
[ Grada22 @ 15.05.2019. 01:03 ] @

Nego, jel si cuo za ovo?

https://www.motor1.com/news/349413/hyundai-kia-investment-rimac/
[ bordzija @ 15.05.2019. 11:13 ] @
Pranje para i zamajavanje uostalom kao i sve vezano za električna vozila.
[ bordzija @ 18.05.2019. 00:17 ] @
Nego jedno pitanje, lada ima dva ta plastična ležaja volana. Gornji se raspao, donji mi se čini da ima malo lufta ali pošto je to lada, ne verujem da će neki dan duže da traje. Pametno je jelda odmah zameniti oba ležaja pošto sam na onom nekom ruskom sajtu video da se to sve demontira (ali ne i zamenu ležaja ruska posla).

Majstor je bolestan trenutno (ili jednostavno izbegava da radi ruskog smrada)
[ ademare @ 18.05.2019. 13:05 ] @
Majstor , cim te vidi , odmah mu pozli
[ pajapop @ 18.05.2019. 14:44 ] @
Citat:
bordzija:

Majstor je bolestan trenutno (ili jednostavno izbegava da radi ruskog smrada)


Hiii...hiiii....Ja sam imao jednog komsiju, mehanicara...Bog da mu dusu prosti....I jednom je radio nekog "Rusa"...i kad je zavrsio kaze musteriji: "Znas sta...ne treba nista da platis, al', molim te, ne moj vise ni da dolazis"...
[ bordzija @ 18.05.2019. 15:13 ] @


[ mjanjic @ 18.05.2019. 17:08 ] @
Al' će neko da nadrlja što nije proverio primerak detaljno, nego se Putin muči čak i da startuje motor. Pa kad su njemu uvalili takav primerak, šta će tek onda običnom kupcu?

Nego, vozio je on i Ladu Kalinu, i to preko Sibira, samo što je za njim išao karavan sa nekoliko rezervnih vozila, majstorima... a 5-10 kilometara ispred išli bezbednjaci i "čistili" teren, ali na ovom videu se vidi gomila mini buseva, čak 2 medicinske ekipe...
https://www.youtube.com/watch?v=y7T1b7z25Ww&feature=youtu.be

Aj' što nema pametnija posla, nego što vuče gomilu ljudi za sobom, koji imaju dnevnice, troše gorivo, raubuju vozila...
[ ademare @ 18.05.2019. 18:19 ] @
Hahahah .

Verglao je 5 Puta i Nista

Onda ide Rezijski rez , jer nije uspelo ni 6. put , ko zna mozda dovezli i neku drugu Krntiju i tek onda kao pali
[ Grada22 @ 18.05.2019. 18:26 ] @

Znam jednog Predsednika kome bi to uspelo 'iz cuga'..

Prvi proizvedeni Follksvagen ce On licno upaliti..
[ bordzija @ 18.05.2019. 18:37 ] @
E al kakvu krntiju ne bilo kakvu nego NOVU krntiju ladu AV bi to iz prve upalio da se on pita.
[ bordzija @ 19.08.2019. 17:00 ] @
Samo da javim, zamenjena i posuda za tečnost i mnogo manje curi rashladna tečnost, pre je bila ko vodenica svaka vožnja pola antifriza. Sad se dospe povremeno malo, ide tehnički pa ćemo da vidimo dal prolazi hehe :-)

Temperaturni silikon odradio super posao.
[ bordzija @ 06.01.2020. 17:18 ] @
Lada opet sipa vodu na sve strane, curi iz nove posude, izbija na čep, curi i na onom jednom crevu koje sam predihtovao silikonom, curi i iza motora gde se ne vidi, lada fontana je opet u akciji :D
Koje đubre od auta leleeee

Jedino ne curi na novom crevu koje je stavljeno pre par godina :)

Sve ostalo curi kao blesavo.
[ bordzija @ 18.02.2020. 14:33 ] @
Zakažemo servis auto centar ruski mislim da se zove kod hipodroma, zamena svih creva sa delovima 5.500 dinara. Odemo tamo, ostavimo auto, posle sat vremena gotovo. Odemo tamo kaaad čovek zamenio ona dva tanka creva koja idu na usisnu granu i gotovo, to je to. Mislim se mogao sam da ih kupim za 200 dinara i zamenim sam! Koje vaćarenje auuu i tako osta lada da curi na sve strane.

Ponudio je genijalno rešenje pošto nigde nema creva da se kupe za ovaj krš - da stavi drugi termoprekidač koji ili termostat koji bi ranije otvarao i palio ventilator. Nakaradni sistem koji bi od zatvorenog kruga pod pritiskom napravio papazjaniju.

Kad budem imao vremena pozabaviću se ovim problemom, našao sam donje crevo, našao sam i creva koja idu u kabinu tj do hladnjaka grejanja i ona prelivna creva ću da skarabudžim, ostaje samo jedno kratko crevo pod uglom 90 stepeni to nema niko.

Sećate se onog gest auto što je bio za vw vozila, jel ima tako nešto gde bih ja mogao da banem i uzmem neko odgovarajuće crevo?
Jel zna neko od kog automobila bi mogla da pasuje posuda za antifriz da je pod pritiskom i da ima dva ulaza za odušak i jedan izlaz?!?



Šta mislite o ovim stilo 17" felnama da se nabudže na ladu?
[ Nebojsa Milanovic @ 18.02.2020. 16:43 ] @
Mislim da treba da prodaš tu lešinu i kupiš normalan auto..
[ bordzija @ 18.02.2020. 17:00 ] @
Rado ali se ja ne pitam tako da, to ni ne može da se proda, jedino otpad. Valja se zabaviti do tada. Evo gledam takva ista lada ko čaša, bez truleži, ista boja, tek registrovana jedva skuplja od registracije :)
[ dejanet @ 18.02.2020. 18:00 ] @
Ove felne se slazu sa belim carapama :)
[ bakara @ 18.02.2020. 18:53 ] @
Steta da ta lada nema ovakve felne....
Takva lada zasluzuje takve felne
[ Java Beograd @ 18.02.2020. 19:48 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic: Mislim da treba da prodaš tu lešinu i kupiš normalan auto..
To bi onda bio kraj ove tako zabavne teme!
[ AstralPro @ 18.02.2020. 20:39 ] @
Citat:
bordzija:
Zakažemo servis auto centar ruski mislim da se zove kod hipodroma, zamena svih creva sa delovima 5.500 dinara. Odemo tamo, ostavimo auto, posle sat vremena gotovo. Odemo tamo kaaad čovek zamenio ona dva tanka creva koja idu na usisnu granu i gotovo, to je to. Mislim se mogao sam da ih kupim za 200 dinara i zamenim sam! Koje vaćarenje auuu i tako osta lada da curi na sve strane.

Ponudio je genijalno rešenje pošto nigde nema creva da se kupe za ovaj krš - da stavi drugi termoprekidač koji ili termostat koji bi ranije otvarao i palio ventilator. Nakaradni sistem koji bi od zatvorenog kruga pod pritiskom napravio papazjaniju.

Kad budem imao vremena pozabaviću se ovim problemom, našao sam donje crevo, našao sam i creva koja idu u kabinu tj do hladnjaka grejanja i ona prelivna creva ću da skarabudžim, ostaje samo jedno kratko crevo pod uglom 90 stepeni to nema niko.

Sećate se onog gest auto što je bio za vw vozila, jel ima tako nešto gde bih ja mogao da banem i uzmem neko odgovarajuće crevo?
Jel zna neko od kog automobila bi mogla da pasuje posuda za antifriz da je pod pritiskom i da ima dva ulaza za odušak i jedan izlaz?!?



Šta mislite o ovim stilo 17" felnama da se nabudže na ladu?



Pa te felne sa gumama su skuplje od lade.
[ Grada22 @ 18.02.2020. 20:52 ] @

Za Bordzijinu zenu - najprikladniji poklon za 8.mart !!
[ AstralPro @ 18.02.2020. 21:15 ] @
Da voli zenu nebi je mucio. Najprikladnije bi bilo da proda ladu na kilo i kupi zeni nesto od tih para
[ bakara @ 18.02.2020. 21:17 ] @
Od tih para moze taman da kupi novi bojler i taman zatvori dve teme na ovom forumu
[ bordzija @ 18.02.2020. 21:27 ] @
Iskren da budem moja ideja je da se uzme jedna lada niva pa da se popravlja, barem je zanimljiv auto i može da se tera po ovim našim džombama. Kad već baca pare na popravke i vozi glup auto onda barem da bude hipsterski?

Ali ovi šumadinci ih sve razvalili ninašta ne liče. Uopšte mi nije jasno kako su te lade nive toliko trule. Niva urban mi se jako sviđa al komplet tih dubokih branika i rubova fenomenalnih 400 evra 😂

E sad kako naći ladu nivu sa servom i klimom.
[ Java Beograd @ 19.02.2020. 06:17 ] @
Trule su zato što Lada još nije ovladala tehnikom elektroforeze za trajnu zaštitu karoserije od rđanja.

Tu je Moskvič Aleko bio neprevaziđeni svetski prvak: posle 3 do 6 meseci od kupovine krenu klobuci rđe ispod laka po celom autu. Posle 3 do 6 godina auto je potpuno, ali potpuno truo.
[ pajapop @ 19.02.2020. 06:52 ] @
Citat:
Grada22:

Za Bordzijinu zenu - najprikladniji poklon za 8.mart !!


Jes...pa da mu zena "ukapira" koliko mu vredi..Nije lud . Evo bre...nasao sam ti komplet creva u "Auto Mika" u Zemunu....
[ bordzija @ 19.02.2020. 08:01 ] @
To je za 1.5 16v motor nije za 1.5 8v motor... Potpuno su različita creva. Ovaj sistem je u pitanju:



Fali ova lula od termostata do cevi prema pumpi vode.

A to koliko lade trule to je meni bio fenomen kada sam vido novu ladu nivu ispred salona na ulici u Splitu- glanc nova bela a rđa probija na sve strane 😂

[Ovu poruku je menjao bordzija dana 19.02.2020. u 09:12 GMT+1]
[ pajapop @ 19.02.2020. 08:15 ] @
Dobro...ali mozda tamo imaju i bas odgovarajuce crevo za taj model. Uostalom, ne moras ti da namontiras bas odgovarajuce. Mozes da uzmes i neko sa odgovarajucom krivinnom i malo ga skratis i nabudzis. N aprimer..ono prvo crevo sa slike bi moglo da odgovara ako se malo skrati.
[ Java Beograd @ 19.02.2020. 09:09 ] @
Čisto sumnjam da su ta creva nešto posebno različita. Ne menja se to kod Rusa.



Puklo jednom meni crevo hladnjaka na Fiatu Tipu, kad sam se vraćao sa Ohrida, u blizini Bitolja. Pre puno godina.
Izolir trakom nekako zakrpim crevo, i dovučem se jedva do centra grada, i, jbg, tamo ima dve radnje sa auto delovima.
U prvoj nema, a u drugoj, kad sam pokazao šta tražim - kaže prodavac "Aha, to to je za Ladu Samaru"
I naravno - paše 100%.

Zato što je cela fabrika Auto VAZ tj. Lada nastala na bazi saradnje sa Fiatom.

I negde u proizvodnoj dokumentaciji kod Rusa stoji opisano kako treba da izgleda "gornje crevo hladnjaka za Ladu" i to je to. Bilo je i ostalo.
A garant je tako i sa ostalim crevima.
I garant je jedna jedina mašina pravila sva creva za sve Lade. Ko to da menja, 'si lud?

[ bordzija @ 19.02.2020. 09:25 ] @
Pa to sam i ja mislio, da stanem ispred neke radnje auto delova i šacnem šta bi moglo da se nabudži nema druge. Kud je crni rus smislio da lada može da radi na 108 stepeni a nekvalitet ostao isti 🤪
[ Java Beograd @ 19.02.2020. 09:35 ] @
Ima gomila domaćih gumara (Stara Pazova fazon) koji proizvode bukvalno sve!

Garant možeš da nađeš koje god crevo.

https://www.google.com/search?q=proizvodnja+auto+creva+za+vodu
[ bordzija @ 19.02.2020. 09:51 ] @
Hvala ali se nebih zabavljao sa domaćim gumarima, nije baš tolika frka. Naći ću neko slično od golfa pa skratim, nije mi prvi put svašta sam budžio u životu.

Od tih domaćih samo pročitaš na forumima kome je koliko trajala manžetna ili neko crevo.
[ bordzija @ 28.08.2020. 21:01 ] @
Samo da javim ladu vratili sa tehničkog, pocepao se pod ispod sedišta. Sad ja povežem celu enigmu elem: pošto je rusko kvačilo bilo teško kao beton, od silnog napinjanja vozača razvaljeno je sedište a pošto je prilikom razjarene borbe pritiskanja klackalo tu je probušilo pod i sedište se iskrivilo u levu stranu tj propalo kroz pod. Osim toga pošto si vukao kao životinja volan, i on se raspao pa je menjan ležaj volana. Sve u svemu oterana da se zavari pod ispod sedišta mada sam ja navijao za otpad.

Da mi je neko pričao nebi mu nikada poverovao da nisam video svojim očima koja je to budalaština od auta 😂