Jesu li one stvarno tako kvarljive.
Ja imam 1.6 16V , cerka 1.4 16V, oba na plin.
Obadva 2001 godiste, jedna bobina.
Meni crkla prije mjesec dana, njoj veceras.
Simptomi, trza pri dodavanju gasa iz nizih okretaja ( 1300-1600 recimo) pri dodavanju gasa. E na benzinu prakticno i nema problema - iz razumljivih razloga.
Koju kupiti a da traje.
[ bordzija @ 17.02.2019. 21:24 ] @
Trebalo bi da trza na plin i na benzin ako je bobina, isto se manifestuju i kablovi i svećice. Imaš dva auta pa ako odgovaraju delovi, prepakuj i probaj šta je. Majstorima je najlakše danas da samo zamene redom sve i naplate. Šta je bio realno problem baš ih briga.
[ bakara @ 17.02.2019. 21:27 ] @
Za pocetak promenite svecice.
[ pajapop @ 17.02.2019. 21:46 ] @
Citat:
veselinovic:
Simptomi, trza pri dodavanju gasa iz nizih okretaja ( 1300-1600 recimo) pri dodavanju gasa. E na benzinu prakticno i nema problema - iz razumljivih razloga.
Tebi je crkla bobina i zamenio se je..u redu. Zasto mislis da je i kod nje u pitanju bobina? Koji su to razumljivi razlozi ako na benzinu radi normalno?
To je kod nje pre u pitanju zaprljan filter tecne faze ili membrane u rasplinjacu.
[ mjanjic @ 18.02.2019. 02:01 ] @
Može da bude svašta, na primer da ne blokira benzinske dizne kad je na plinu i da meša benzin i plin, čime se dobija teško zapaljiva smeša. Može da bude filter tečne faze, može da bude da je puklo crevo od isparivača do dizni (uglavnom se pojave pukotine posle nekoliko godina, ali budu površinske, međutim zavisi kako je crevo savijeno kad je rađena instalacija, pa može da se desi da izlazi plin i da nema pritiska na diznama), mogu da budu dizne za plin, može da bude ECU za plin...
Može nešto da zabrlja ako ste ispraznili akumulator pa kačili kablovima na drugi koji je upaljen, pa zbog nagle promene napona da ECU nešto zabrlja, ali ako radi na benzinu, sigurno nije to.
Dakle, ako na benzinu radi sve kako treba, pravac kod plinadžije, i to nekog dobrog (ne kod onog koji je "dobar, a jeftin", nego kod jednog od par najboljih u gradu kod koga većina ide), pa neka proveri filtere, creva, dizne i uradi dijagnostiku.
Može da bude i do plina, znam za slučaj da je čoveku na leru "igrala" kazaljka gasa, baš na Golfu 4, obično kad je na semaforu, kao da pritiska blago pedalu gasa nekoliko puta, pomislio bi neko da je do senzora pedale gasa. Međutim, bilo je do plina, samo je počeo da toči na drugoj pumpi i bilo je sve u redu.
[ veselinovic @ 18.02.2019. 06:06 ] @
Citat:
bakara:
Za pocetak promenite svecice.
Promijenjene svjecice na obadvoje kola, vec kod prvih simptoma trzanja, ali bezuspjesno.
Ja sam kod sebe uspio da vidim gdje probija varnica, na drugom golfu nisam jer nije ovdje.
Kad sam skinuo moju bobinu bilo je pukotina na bakelitu-plastici. Vjerovatno od termickih naprezanja jer je genijalni inzenjer stavio bobinu na glavu motora.
Zarad probe sambobinu na kriticnim mjestima dodatno izolovao epoksidom, a cijelu preprskao autolakom u par slojeva.
Poslije toga je radila mjesec-mjesec i po dana i ponovo pocela ludovati.
Inace plin je, uprkos narodnom vjerovanju, mnogo teze zapaliti od benzina pa zato trazi da je visokonaponski dio u perfektnom stanju.
[ bakara @ 18.02.2019. 11:20 ] @
Ako su svecice zamenjene a na benzinu radi dobro, onda je logicno do plina.
Kad je radjen servis plina?
[ veselinovic @ 18.02.2019. 15:16 ] @
Dijagnostika je uradjena, barem kod mene.
Vidjeno da probija iz bobine na masu.
Kad je zamijenjena bobina i plin se odjednom popravio.
Dakle, pitanje je koju da kupim, proizvodjac, marka, tip...
[ bordzija @ 18.02.2019. 18:00 ] @
Pa da ali svašta može da utiče na crkavanje bobine a to su svećice, kablovi, instalacija itd.
Da si dva puta menjao bobinu na istom autu pa ajde nije dobra ali si menjao na dva različita automobila podosta vremešna. Sem toga svi ti aftermarket delovi ne traju ni u snu toliko dugo kao fabrička ugradnja. neki modeli automobila uopšte nemaju sreće kao ruska vozila pa stalno menjaš i uvek imaš rezervni u automobilu.
[ Nebojsa Milanovic @ 18.02.2019. 18:16 ] @
@veselinovic
1.6 16V na G4 je jako star motor, naslednik 1,6 8V iz G2 i Felicije, koliko vidim samo mu je prečnik i hod isti kao kod poslednjeg 1.6 16V BTS koga ja imam (koji je osim ubrizgavanja identičan kao 1.6 FSI).
Imaš li negde detaljan opis tog motora? Koja je njegova oznaka?
Varijabilne ventile sigurno nema, jel' ima kaiš ili lanac?
[ pajapop @ 18.02.2019. 20:10 ] @
Citat:
veselinovic:
Dijagnostika je uradjena, barem kod mene.
Vidjeno da probija iz bobine na masu.
Kad je zamijenjena bobina i plin se odjednom popravio.
Dakle, pitanje je koju da kupim, proizvodjac, marka, tip...
Veselinovicu...stari su forumas, tolike si savete dao drugima, da me sad iznenadjujes. Kao da te uhvatio napad panike. Lako je savetovati druge "iz fotelje" a kad se tebi nesto desi - blokada ...Koliko vidim, ti si bobinu vec zamenio. Pa normalno je da se rad na benzinu i plinu doveo na normalu - logicno.
Ako si vec zamenio bobinu, kakvo ti je to sad pitanje oko marke isl....Oces nesto bolje..."preko leba pogace", sta??? Ako mislis na cerkin auto...to kod nje sigurno nije do bobine, uostalom i sam si napisao da auto nije kod tebe i ne mozes da proveris. Pa kako onda mislis da je do bobine.
Da postoji isti problem i na benzinu, kod nje, onda bi se ajd moglo i posumljati, ali ovako...moze da bude bilo sta ali samo oko plina i plinskog uredjaja...
[ mjanjic @ 18.02.2019. 20:14 ] @
Morao sam :)
[ veselinovic @ 18.02.2019. 20:49 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic:
@veselinovic
1.6 16V na G4 je jako star motor, naslednik 1,6 8V iz G2 i Felicije, koliko vidim samo mu je prečnik i hod isti kao kod poslednjeg 1.6 16V BTS koga ja imam (koji je osim ubrizgavanja identičan kao 1.6 FSI).
Imaš li negde detaljan opis tog motora? Koja je njegova oznaka?
Varijabilne ventile sigurno nema, jel' ima kaiš ili lanac?
Pa ne znam bas za nasljednika G2.
radi se o aluminijumskom motoru oznake AUS, a kod cerke je mislim AHV, ali provjericu.
Ima dva kaisa, mali za bregaste i veliki. A evo i slike bobine. Crvenom je oznaceno mjesto proboja kod mene.
Pajo,
nisam trazio dihjagnostiku, nego pouzdanu marku nove bobine.
Mene su ucili elektrotehniku ali visoki napon je neobjasnjivo cudo. Na svjecici imam zazor max 1mm a izmedju bobine i mase zazor od 6-7 mm. I umjesto da struja krene kroz 1mm ( linijom manjeg otpora) ona ode svojom nekom logikom na 7 mm.
E sad vjerovatno se struja podijeli na svjecicu i na varnicu na bobini i to je nedovoljno energije na svjecici da zapali smjesu plina. Ali zato benzin kao lakse zapaljiv zapali bez problema.
Jos ako je bogata smjesa ( a ugljovodonici su mnogo bolji izolatori od vazduha) pravi belaj.
[ bakara @ 18.02.2019. 21:52 ] @
Da je do bobine ne bi ti radilo ni na benzinu.
[ Lavlja_Jazbina @ 18.02.2019. 22:13 ] @
veselinovic...AHV motor ne postoji. Sipate gorivo na istoj pumpi?
[ bordzija @ 18.02.2019. 22:33 ] @
O jos kako radi, poluispravna bobina zna da radi mesecima i vuče te za nos po potrebi. Istruli od vremena i temperature plastika pa kroz mikropukotine skače povremeno. Još ako je sve masnjikavo eto veselja.
[ Lavlja_Jazbina @ 18.02.2019. 22:51 ] @
Staii štos orman kao kod Kluzoa.
Uzme ze fajtalica za staklo i stavi se voda.U mraku se pofajta i proveri da li ima nekih varnica,mada je to bila fora za kablove.