[ vlado1968 @ 17.03.2019. 07:33 ] @
Na pomenutom auto često dolazi do pucanja sajle kvačila(za dve godine zamenjeno 3 sajle),sa napomenom da je kvačilo tvrdo.
Da li može savet,predlog za rešenje problema?
Hvala,
[ pajapop @ 17.03.2019. 08:28 ] @
Ja sam jednom "probao" Tvinga...probna voznja...Ne secam se da sam primetio da mu je tvrdo kvacilo. Pretpostavljam da inace nije, a da to hoce vremenom da postane?...U tom slucaju, s obzirom da imas sajlu, najverovatnije je kvar u viljusci kvacila, koja se najverovatnije iskrivila. Tu se stvorio neki "ekscentar"...Jaca sila natezanja sigurno dovodi do istegnuca i pucanja sajle, zatim..hoce i sajla da zariba u buziru... E sad, treba videti i pod kojim uglom sajla prolazi kroz protivpozarni lim i spaja se sa pedalom. Ja sam imao jedan auto, kome je sajla prolazila i savijala se pod uglom od 90 st...Strasno sam se namenjao sajli dok nekako nisam "izbudzio" i ublazio napadni ugao kroz lim...posle nisam imao problema...To savijanje sajle mu je bilo kao neka "decja bolest"...pametni konstruktori . Znaci..resenje je prvo skidanje menjaca, kontrola viljuske i njenog prolaza kroz zvono menjaca...ti lezajevi gde se ona rotira...Ali, proveri i da li ti je sajla zaribala u buziru. Znaci, skines sajlu i izvlacis je...ako lako prolazi u redu je ako zapinje onda je zaribala i treba proveriti razlog cestog zaribavanja. U stvari ulazi voda, ali treba proveriti zasto se to cesto desava..mozda se zastitne gumice ne postave kako treba pa voda ulazi u buzir???







[ bordzija @ 17.03.2019. 11:32 ] @
Pre par godina sam probao kvačilo na nekoj ladi, to je bilo toliko tvrdo dase ceo motor uvijao pod haubom (ruska posla) onda je isto zamenjeno valeo setom i sve je išlo kao kroz puter. Sad skoro kada smo nešto čačkali sam probao ponovo da pritisnem, kvačilo je vidno postalo tvrđe za recimo 20-30% po mojoj proceni, ta pera korpe se vremenom na neki način ukrute, nemam blage veze kako. Sajla nije, viljuska nije, pedala još manje.

A hoće i ta sajla da bude krdža a i majstori da je montiraju nogama. Vidi dal curi rashladna tečnost po sajli
[ veselinovic @ 17.03.2019. 14:11 ] @
Citat:
pajapop:  najverovatnije je kvar u viljusci kvacila, koja se najverovatnije iskrivila. Tu se stvorio neki "ekscentar"...


Ako se viljuska druk lagera iskrivi ( nejednako potrosi) imas situaciju da druk lager ide ukoso i cese u cijev kroz koju prolazi spojnicka osovina.
Tada je kvacilo tvrdo ali i trza kad se krece malim gasom, u stvari ne trza nego vibrira citav automobil.
Ako je zaista viljuska kriva namijenjaces se sajli a bogami i potisnih ploca.
Problem se lako otklanja zamjenom viljuske ili se brusilicom poravnaju krajevi viljuske.