|
[ sajo932 @ 26.03.2019. 15:55 ] @
| Pozdrav svima
Posedujem vozilo c4 citroena grand picasso godiste 2008, motor 1,6 hdi vozim ga vec pune 4 godine i zaista nizam imao
nekih vecih ili ozbiljnijih kvarova do skoro unazad 1 mesec dana pojavijo mi se problem na autu i nikako da ga resim
do sada a sto se tice strucnjaka za nagadjanje sam i sreo i gledao face to face najmanje 8 razlicitih osoba i lokacija koji se eto kao
zanimaju ili ponesta rade oko mehanike ali na zalost resenja ni na pomolu pa da neduzim
Zamolicu sve vas koji se razumete ili radite i imate posla u toj oblasti mehanike da ako moze neko da mi izadje u susret i pomogne
evt. pojasni, sta bi po vasem mogao biti problem iz vaseg iskustva sa ovim motorima 1,6 hdi francuzima i ovim simptomima
Auto je u voznom stanju, svakodnevno se koristi sasvim po obicaju radne obaveze, djeca skola, trgovina itd
U toku voznje se desi mada jako retko da zatrza kao haka usitnjeno i gubi snagu vucnu prebacim u manju brzinu i nastavim
normalno voznju medjutim problem nastaje uvek "kako u toku voznje tako isto i na leru" kada nagazim papucu gasa jace
dakle broj obrtaja motora ode na 3000 obrtaja od tog momenta auto pocne da trese, haka, trza zvuk motora je uzasan
kao da hoce da iskoci ( takav izraz da upotrebim ) u tim trenutcima je mozda vazno i da naglasim da izbacuje crni dim (dimi)
Kada su u pitanju greske na display ne pojavljuje se nista a isto tako i na dijagnostici nema gresaka vezanih za taj problem
Hvala unapred
|
[ Nocni @ 26.03.2019. 17:07 ] @
Dijagnostika nije samo čitanje gešaka i ako imaš takve simptome a bio si kod majstora i on nije našao ništa, onda promijeni majstora odma.
Treba posmatrati žive parametre, izmjeriti na pocetku pritisak ulja jer ti motori imaju probleme sa uljnom pumpom...
Osim toga treba se usresrediti prvenstveno na davač pritiska u comon railu koji se nalazi na kraju same linije cr-a iz koje se napajaju injektori... i na egr ventil koji je na skoro svakom tom motoru problematican a moze se iskljuciti i softverski. Oboje se nalazi sa zadnje strane motora prema pozarnom zidu na strani vozaca...
Potrebno je vidjeti iz parametara i u kakvom je stanju FAP, da li je neko radio iskljucivanje pa uradio pogresan softver... Na vise desetina takvih sam iznova radio soft koji je bio pogresno uradjen... Jedan od jednostavnijih pokazatelja da je to u pitanju i da auto i dalje radi regeneracije je višak ulja iznad maksimuma na šipci kada se mjeri jer u ulje dospijeva dio nafte od pogresne regeneracije...
Moras naci dobrog majstora (koji je obicno i skup), jer nestrucan na tom motoru može da napravi ogromnu štetu.
[ sajo932 @ 26.03.2019. 18:19 ] @
Najpre hvala na javljanju
Sto se tice uljne pumpe upravo da se nebi pojavijo taj problem pre 2 godine je zamenjen fabricki karter za ulje da se nebi u njega stvarao mulj od ulja
tako da je takodje jedan od majstora iskljucijo tu mogucnost za uljnu pumpu takodje je naglasijo da partikelfilter nije zapusen
I to me natjeralo da nabavim i sam program delphi sa box-om da sa vremena na vreme pregledam kakva je situacija sa diagnostikom pa samim menjanjem
ulja skoro svaki treci mesec ponistim kilometrazu predjenu sa starim uljem pa sam takodje i pokusao da odradim regeneraciju motora ali na zalost
nema sanse jer cim postigne broj obrtaja na 3000rpm on pocne da haka,trza, trokira, skace, pusi crni dim i ne moze nikako da predje preko tih 3,0 - 3,12
pa sam primoran da zaustavim samo gasenjem na kljuc rad motora kako i sam software zahteva svojom porukom turn engine off
[ mjanjic @ 26.03.2019. 18:26 ] @
Turbina?
[ sajo932 @ 26.03.2019. 18:49 ] @
Turbina nema greske takodje radi ko singerica
Usput receno nagadjanja sam se naslusao te turbina, pa egr ventil, pa senzor ovaj, onaj zatim partikelfilter i isto tako navodno komplet set elektricnih zica
koje su povezane sa diznama da su mozda u prekidu itd
Moje konkretno pitanje je da li je mozda neko od vas imao slican ako ne identican problem sa motorima dizela francuza 1,6 hdi sa ovakvim simptomima
[Ovu poruku je menjao sajo932 dana 26.03.2019. u 20:05 GMT+1]
[ Nocni @ 26.03.2019. 21:34 ] @
Tebi treba majstor a sve ti je vec objasnjeno sta treba raditi...
Medjutim, ti si od onih koji hoce da rade nesto sto ne znaju niti su adekvatno opremljeni... to je odlican nacin da se kvarovi prošire...
Univerzalnom kineskom dijagnostikom se ne radi regeneracija...
Ovo prekidanje započete regeneracije i gasenje motora koji ispred fap-a ima po 600 stepani u tom trenutku je pogubno i veoma pogresno... ako je to radjeno nekoliko puta onda se mora ispitati dosta toga...
Interesantno je da i dalje trazis pomoc a vec ti je odgovoreno ili si mozda vec provjerio davac pritiska i sve ono sto je receno ranije... Lakse je da prepustis to profesionalcu... evo npr. majstor ce skinuti taj davac pritiska za 5 minuta a tebi ce trebati sati...neces moci ni da ga provjeris lako itd...
[ cozmo_im @ 27.03.2019. 08:16 ] @
Taj motor nema 600 stepeni na FAP, vec 450, to je motor koji koristi Eolyss. Prekidanje regeneracija vise puta je stetno, prvo ce pokazati gresku na displeju i ako se ne odradi kako treba sledeci put, nije pozeljno voziti dok se ili ne promeni stil voznje ili se ne vidi sta se desava.
Regeneracije se odvijaju na dva nacina:
- na autoputu, pri vecoj brzini se ubrizgava eolyss zajedno sa gorivom. Eolyss smanjuje temperaturu procesa, zato nije 600 stepeni. Tad se najbolje odradi regeneracija i traje maksimum par minuta. Osim po povecanoj potrosnji goriva trenutnoj (skoci za 3 litre potrosnja i stoji tako do kraja procesa), drugacije se ne moze primetiti.
- u gradskoj voznji regeneracija se prepoznaje po tome sto se pale grejaci retrovizora i zadnjeg stakla (cucete caktanje grejaca, ne mozete da omasite), pali se kompresor klime zajedno sa ventilatorom na hladnjacima na maksimum, a moze se desiti mala promena zvuka motora i malo ponekad mozda malo "cudnije" primanje gasa - mozda za nijansu tromije nego obicno, ali prosecan vozac to ne bi primetio. Ovo iz razloga sto ne moze se podici temperatura potrebna za proces kao na autoputu, pa se koristi svo moguce opterecenje motora.
- Takodje, po VEOMA hladnom vremenu, ako su minusi moze se desiti da se ukljuce grejaci motora, te ako u tom trenutnu omane neki grejac moze prekinuti ili ne zapoceti regeneraciju.
- Ako je rezervoar od 60 litara, ispod 15 litara u njemu nece paliti regeneraciju, imajte to u vidu.
- Na kraju regeneracija ima specifican miris iz auspuha, ne mozes ga omasiti.
FAP filter se lako vidi na dijagnostici (onoj pravoj, ne kineskoj), dakle pravac servis koji je ovlascen za Citroen. Tu ce pokazati sve vezano za regeneraciju, u kojim intervalima radi, zapusenost filtera, pritiske na leru i obrtajima, stanje eolyssa, moze da se proveri pumpa da li pumpa eolyss i slicno. Tu se vide i pritisci i moze se utvrditi zeza li neki senzor ili ne. Samo prava dijagnostika i ovlasceni servis. Nemoj ici u bilo kakve servise.
Na ovom motoru je obavezan mali servis na 10.000km u nasim uslovima, u inostranstvu na maksimum 20.000km, i samo 5W30 ulje koje je sertifikovano kao low saps, za FAP filter.
Prilikom prisilnih regeneracija, posle se odmah radi mali servis, bez obzira kad je radjen prethodni, iz razloga kontaminacije ulja i filtera.
EGR ventil se vidi na dijagnostici ako se vise puta pojavi neka greska.
Elem, kao sto je nocni rekao, ovlasceni servis, prava dijagnostika, i zivi parametri da se vidi sta se desava. Ne znam da li znas, ali recimo kad se uradi mali servis, motor se prikaci na dijagnostiku, i drzi na iznad 3000 obrtaja izvesno vreme i pregledaju se parametri.
Meni je sumnjivo izbacivanje dima i pored FAP-a.
Edit: Da dodam, ovaj motor uopste ne voli gradsku voznju, sa stanovista EGR i FAP-a. Redovno se mora voziti na otvorenom bar 150km nedeljno da bi se pravilno izbacila cadj iz EGR ventila i uradila regeneracija. Dovoljno je jedno gazenje od preko 3000 obrtaja bar nekih 20 minuta na AP da se ocisti sva garez i odradi pasivna regeneracija. Takav je kakav je. Dizel motori po meni nisu za grad. Benzinci su bolji ko vozi preko 70 posto gradske voznje. U obrnutom slucaju dizel je daleko bolji.
[ Nocni @ 27.03.2019. 10:34 ] @
Ovo sto si napisao je tacno ali kod ispravnog a ne kod pokvarenog auta... kod fap-a koji ne moze da uradi regeneraciju usled kvara drugaciji su i pritisci i temperature... postoji dio goriva i dio ulja u izduvu koji se takodje zapali tada...
Za motor je najbolje fap softverski iskljuciti i isprobijati a ostaviti katalizator...
[ cozmo_im @ 27.03.2019. 10:41 ] @
Cudi me da mu ne prijavljuje nikakvu gresku. Trebalo bi negde da pise nesto.
[ sasa022 @ 27.03.2019. 12:27 ] @
Citat: sajo932:....a sto se tice strucnjaka za nagadjanje sam i sreo i gledao face to face najmanje 8 razlicitih osoba i lokacija koji se eto kao
zanimaju ili ponesta rade oko mehanike ali na zalost resenja ni na pomolu ..........
Zaista je ponekad veoma tesko naci postenog i strucnog majstora...
Napisi odakle si , pa mozda neko zna neki proveren servis u tvojoj okolini.
[ cozmo_im @ 27.03.2019. 12:42 ] @
Ja imam preporuke u Beogradu, ako treba.
[ Nocni @ 27.03.2019. 12:57 ] @
Citat: cozmo_im:
Cudi me da mu ne prijavljuje nikakvu gresku. Trebalo bi negde da pise nesto.
Zato sam i pomislio da je neko radio softver pogresno pa samo sakrio greske ali nije zaustavio regeneracije...
@sasa022, mislim da je covjek u Danskoj i da je tu glavni problem... a i sat rada je 5-6 puta skuplji nego kod nas ..
Po ovome sto kaze da mu auto "haka" 😀 rekao bih da je iz Rožaja ili negdje iz sanzaka... Novi pazar pa prema Brodarevu i Prijepolju jer sam to jedino tamo čuo...
[Ovu poruku je menjao Nocni dana 27.03.2019. u 15:56 GMT+1]
[ sajo932 @ 28.03.2019. 12:02 ] @
Pa evo da vam se malo i ja pridruzim u temi razgovora.....najpre hvala na javljanju u svakom slucaju i vasim savetim.
NOCNI za tebe...stekao sam utisak da si u prvom javljanju gore iznad pojasnijo stvari prilicno i vise nego dovoljo i hvala na tome a
u vezi sa tom reci "haka" ili ti cima, trza ili kako god hoces nazovi je i samim tim tvoje pretpostavke odakle sam ili iz kog dela
Srbije poticem nije relevantna tema ovog foruma a posebno ove teme u kojoj sam samo zatrazijo misljenja nekog od vas
majstora u vezi sa problemom koji imam na autu iz razloga sto sam se desavao par puta u situaciji gdje su zaista na nekim poljima
nasi majstori konkretniji strucniji vremenski brzi a i samim tim naravno daleko jeftiniji radovima i popravkama nego sto su na zapadu
Pa cu i navesti konkretno primer ovoga puta u mojem slucaju:
Odem kod jednog drugog i treceg majstora koji imaju garaze radionice i svaki od njih trojice naglabaju moze biti ovo moze biti ono itd sa naglabanjem
to me nista nije ni kostalo naravno kad niko nista i nije uradijo, a onda odem u servis Datatehnicar eh tu vec dolazim do zakljucka da za razliku nasih servisa
majstor odradi dijagnostiku i kaze ima ovdje par nekih senzora ili sta vec da ne duzim koji se trebaju zameniti ali to konkretno nema veze sa ovom
vrstom problema koji ti imas na autu u redu i sta sad, nista preporuka sledi i naravno naplata uradjenog 80e
Tu se ne zavrsavaju moje muke onda odlucim da odem u servis citroena i tamo isto kao i u predhodnom servisu takodje 80e platim racun
medjutim razlika je u odnosu na prvi servis u tome sto u citroenu kazu nista zakazacemo ti novo vreme gdje trebaju da se odrade pretrage
i malo ce duze trajati to ce kostati oko 150 eu a na moje pitanje pa dobro kada dodjem po svoje auto vi ste vec konstatovali gresku i imate spremnu
da se izrazim dijagnozu sta je problem na mojem autu a na to sledi odgovor na zalost nemozemo ti garantovati da cemo naci problem ali da racun
mora takodje biti placen za to dakle poenta na zapasu servisa jeste samo vremenski period koji provede u potrazi za kvarom bez obzira na to da
li ce naci ili ne kvar racun sledi
error kode kod citroena su:
P1434, P1435, P1350, P1639, 1350 dok na kinezu isto pokazuje osim zadnje dve
sto se tice kineskom diagnostikom i rad na autu to sam vec radijo pune 3 godine i naravno samim tim sam i radio i regeneraciju, ponistavanje
gresaka, kilometraze za zamenu ulja itd bez ikakvih problema i nikada nisam imao problem a i u Srbiji sa tom istom dijagnostikom rade vecina majstora
COZMO_IM hvala na javljanju i ako moze dobaci mi preporuku na PM pa ako se desi da sada budem isao na odmor svratim u BG
[ Nocni @ 28.03.2019. 13:30 ] @
Citat: sajo932: Pa evo da vam se malo i ja pridruzim u temi razgovora.....najpre hvala na javljanju u svakom slucaju i vasim savetim.
NOCNI za tebe...stekao sam utisak da si u prvom javljanju gore iznad pojasnijo stvari prilicno i vise nego dovoljo i hvala na tome a
u vezi sa tom reci "haka" ili ti cima, trza ili kako god hoces nazovi je i samim tim tvoje pretpostavke odakle sam ili iz kog dela
Srbije poticem nije relevantna tema ovog foruma a posebno ove teme u kojoj sam samo zatrazijo misljenja nekog od vas
majstora u vezi sa problemom koji imam na autu iz razloga sto sam se desavao par puta u situaciji gdje su zaista na nekim poljima
nasi majstori konkretniji strucniji vremenski brzi a i samim tim naravno daleko jeftiniji radovima i popravkama nego sto su na zapadu
Ja sa time sto sam rekao da si iz tih krajeva nisam mislio nista loše, jer da je tako nebi ti ni odgovarao... ti si ovdje relativno nov a neki od nas su tu 20 godina ali na es-u nije se nikad postavljalo pitanje ko je odakle ili bilo sta sto se tice vjere i sl...
Meni moze da bude simpaticno kako guras to slovo "j" i gdje treba i gdje ne treba... "radi jo, kupi jo..."
Ali to ti niko ovdje nece uzeti za zlo, cak ti nece ni pomenuti iako vecina to vidi...
Trebao si napisati odakle si da vidimo jesam li pogodio... a ne zbog bilo čega drugog...
edit:
U prvom postu si rekao da auto na dijagnostici nema gresaka vezanih za ovaj problem a sada si okacio brojeve gresaka koje upravo imaju veze sa tim problemom i vezane su za fap, za pumpu aditivacije i za regulaciju pritiska u comon railu o čemu smo i pričali...
[Ovu poruku je menjao Nocni dana 28.03.2019. u 16:16 GMT+1]
[ AstralPro @ 30.03.2019. 19:06 ] @
Bilo bi bez veze da ovlasceni servis ne zna da resi problem.
[ mjanjic @ 30.03.2019. 20:30 ] @
Odvezeš auto direktno u njihovu fabriku, ko zna, možda ti daju glanc novi ako ne uspeju da ti otklone kvar :)
[ sajo932 @ 05.04.2019. 15:03 ] @
Hvala svima na javljanju jos jedanput
Auto sam odvezao do Elektricara za kojeg kazu da je skup, da je jedan od najboljih ovde u DK
predao sam mu kljuc i auto na kucnu adresu i nakon 4 sata dosao po auto, problem je otkrijo i
kvar otklonijo...radilo se o nekom elektricnom delu. Zamenijo ga je i sve skupa kostalo 50 eu
[ mjanjic @ 05.04.2019. 19:27 ] @
Ako je on skup, koliko su skupi ovi u Srbiji. Sećam se da je meni naplaćeno 20€ za zamenu 2 mikroprekidača/tastera na ključu, s tim što je bilo na 2 različita ključa, pa sam jedan ostavio, a kad sam doneo drugi, odmah je uradio, bukvalno ni 5 minuta posla. I sad mi opet ta ista 2 prekidača zezaju, ali ću sad sam da kupim najkvalitetnije koji imaju ovde u radnji koja prodaje elektronske komponente, i da lepo sam zalemim.
U prevodu, htedoh da kažem, ovde bi ti uzeo bar 100 evra ;)
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|