Da li neko ima iskustva sa podizanjem poda u prostoriji za nekih 7-13 cm.
Ukratko da objasnim u cemu je problem i kako bih zeleo da uradim, te kakve opcije su mi predlagane.
Prostorije su prilicno visoke, pod je betoniran i ravan.
Greska koju su majstori uradili je da su svi otvori za stolariju uradjeni visoko, nekih 7 i 13 cm vislje od potrebnog. Stolarija je vec montirana, ne postoji opcija spustanja. Sva vrata bukvalno vise u vazduhu.
Dakle, moram da podignem podove.
Ne zelim da stavljam jos jednu armiranu betonsku kosuljicu, sa slojem od nekih 8cm perlita ili slicnog materijala, prvenstveno radi tezine, kao i komplikovanih radova.
Jedna meni prihvatljiva opcija je da postavim sloj ytong blokova i preko toga pod od dasaka, te onda neki pod tipa laminat.
Druga opcija o kojoj sve intenzivnije razmisljam je postavljanje drvenih gredica sa toplotno-akusticnom izolacijom izmedju (kamena vuna), te da prekrijem daskama. Naravno, preko toga bi islo jos santimetar stirodura i laminat. Sledeca slika nije bas ono sto zelim, ali je relativno priblizna.
Dakle, da li neko ima iskutva sa ovakvom izvedbom. Ono sto me interesuje je da li bi se vremenom pojavilo skripanje, koji razmak izmedju greda da se postavi (da li je, na primer 40 cm izmedju greda dovoljno da daske ne zive), koja je potrebna debljina dasaka kojima bi se podaskalo (da li su daske od jednog cola dovoljno debele)?
[ Darko Nedeljković @ 30.04.2019. 01:23 ] @
To amerikanci tako rade, pun je youtube video klipova. Daske mozes da narucis falcovane, slicno lamperiji i onda uklapas jednu u drugu i nema skripanja. A posto vec planiras jos jedan sloj preko dasaka i nije ti vazna dekorativna uloga istih, mozes umesto dasaka da stavis OSB ploce.
[ Java Beograd @ 30.04.2019. 07:15 ] @
To sa gredama i staklenom vunom je ok, ali i YTONG je sasvim dobro rešenje. I sasvim dobra akustična i termo izolacija.
Mislim da ćeš YTONG brže i jednostavnije da postaviš, a mislim (nisam siguran) i da je to jeftinije rešenje.
Što se dasaka tiče, i ja mislim kao i Darko. Ako ćeš neku podnu oblogu preko, onda mojne daske (brodski pod) nego OSB. Brže, bolje i jeftinije.
" ... Naravno, preko toga bi islo jos santimetar stirodura i laminat...." Ovo ne.
1. Nikako ne kao poslednji sloj pre laminata. Jedino može ispod dasaka, tj. OSB ploča. Ali
2. Nema ni jedan razlog da preko greda, i preko staklene vune ređaš santimetar stirodura. Ništa nećeš postići time.
E sad, ako ređaš YTONG, onda, hm, ne znam kako bi preko njega išao laminat. Možda YTONG, pa OSB pa laminat. Ne znam.
[Ovu poruku je menjao Java Beograd dana 30.04.2019. u 08:27 GMT+1]
[ član @ 30.04.2019. 07:46 ] @
pogledaj OVO resenje. primenjuje se uglavnom u poslovnim zgradama, gde treba provuci dosta cevi i kablova ispod (struja, voda, grejanje, hladjenje, ventilacija, telefon, mrezni kablovi, ...), pa je zgodno jer se samo polozi na beton, i preko dolazi ova konstrukcija. u stambenim prostorima nisam vidjao tako nesto, ali ne vidim razlog zasto da ne, osim mozda cene :-/ evo ti i firma koja se u SRB bavi time (ako ti je objekat u Srbiji): LINK. pa mozes da se raspitas ako te interesuje, a mozes i na google da trazis "podignuti pod", "dupli pod" i sl.
[ SunnyBoy @ 30.04.2019. 08:59 ] @
Hvala na odgovorima.
Cene po m2
Ytong po m2 debljine 12cm izadje oko 1440din + 800din za OSB 1.1mm = 2240 din/m2
resetka razmaka 40cm od 10x12 greda 625din + 800din za OSB + vuna (12cm) 500din = 1925 din
resetka razmaka 40cm od 10x12 greda 625din + 625din za daske 2.5 + vuna 500din = 1800 din
Jos treba dodati i eksere, srafove,...
Za ytong verovatno mora da se doda jos i lepak, ako se lepi za pod.
Nisam nikad radio sa OSB, tako da nisam siguran koja bi debljina trebala da se koristi, zbog uvijanja.
Gledao sam neke druge forume, doduse, malo starije postove. Po njima treba da se izbegava folcna, zbog uvijanja prilikom susenja. No, svi su pisali o podu koji bi bio zavrsni sloj - izhoblovati, prelakirati i gotovo.
Ono sto se predlaze je da se prvo pod premaze izolacijom. Potom da se drvena resetka ucvrsti za pod, da ga se ne bi podigao usled krivljenja tokom susenja dasaka. Daske koje se postavljaju preko moraju da budu cvrsto spakovane i uzljebljne da se ne bi krivile i da ne bi skripale (trenje izmedju dve daske prilikom ugibanja). Sama gornja ploca ili nije pricvrscena za resetku, ili se radi nekim metalnim ankerima koji idu u slic na daskama.
Kod mene duzina gredica ne igra ulogu. Mogu da budu i relativno kratke, metar - dva, tako da njihovo krivljenje ili uvrtanje prilikom susenja ima manju uticaj. Zatim daske ce biti prikucane u gredice, tako da bi na taj nacin bile utegnute. Cak bi mogao da bude i razmak od par milimetara izmedju dasaka, da se ne dodiruju i ne skripe, ako se uvijaju prilikom prelaska preko njih.
Naravno, gledam da koristim obicne jelove daske, koje su znacajno jeftinije. Brodski pod (falcovana i obradjena daska) je mnogo skuplji. Ako bih njega kupovao, onda bih isao da on bude zavrsni sloj, ali to ne zelim.
[ scoolptor @ 30.04.2019. 09:27 ] @
Uh ti podignuti podovi mi se ne svidjaju.
Ispod poda se razmnozavaju insekti i glodari.
Ja bih istoristio priliku da stavim dobru termo izolaciju.
[ Darko Nedeljković @ 30.04.2019. 09:41 ] @
Razmak ne, zato sto ce jedna daska da se uvije ispod coveka ili nogara tezeg namestaja, poenta je da je falcovima drze jos dve daske sa strana pa uvijanja nema. Ili OSB svakako drzi vecom povrsinom. Ja bih gledao da umesto vune koristim 25gramski podni stiropor. On bi preuzeo deo nosece uloge, ne bi daske ili OSB drzale svu tezinu. Ali, ja bih i izbegao laminat, stavio samo daske koje su prirodniji, plemenitiji i zdraviji materijal, ali nebitno, to tebi iz nekog razloga ne odgovara. Razmak izmedju greda zavisi od dimenzija izolacije, mislim da su stiropor ploce sirine 50, tako da se onda grede postavljaju u milimetar na toliko, tj. istovremeno postavljas i grede i stiropor, da ne moras posle da uguravas na silu, niti unapred da ostavljas razmak. I ako je cena presudni faktor, pretpostavljam da grede mozes da narucis u manjoj dimenziji, ovi sto sam gledao amerikanci koriste znatno tanje grede koje su jeftinije. I, ono sto smo preskocili na samom pocetku - ako je razlog izbegavanja betona tezina, pravi se laki beton od stiropornih kuglica, koji je umesto 2400kg/m3 tezak samo 400kg/m3 a kazu da ako treba moze i manje. Stiroporne kuglice se kupuju u velikim vrecama od 2,5m3 i to kosta oko 80 evra za 20 kvadrata, kad uracunas nesto peska, cementa i aditiva izaslo bi oko 10 evra po kvadratu. Ujedno resavas i problem lokalnog mentaliteta, gde kao sto rece scoolptor ti podignuti podovi nisu bas popularni, sta znaju ameri, nema nista bez cementa i mesalice
[Ovu poruku je menjao Darko Nedeljković dana 30.04.2019. u 11:11 GMT+1]
[ optimizator @ 30.04.2019. 10:27 ] @
Bilo koja verzija drvene osnove poda počeće vremenom da škripi.
Jel ste čuli za keramzit ,veoma lak materijal i može podići pod koliko treba,nema čekanja za sušenje.Guglajte suvi pod, Ekspandirani glineni agregat, plivajući estrih Knauf...
a ovako se radi, (srpska verzija Knauf videa je kompjuterska animacija)
[ Darko Nedeljković @ 30.04.2019. 14:07 ] @
Suvi estrih je tehnika rada gde se sipa bilo koji materijal - pesak, kuglice stiropora, kamena vuna i slicno. Potom idu dva reda vlagootpornih gipsanih ploca po 12,5 mm, ili jedan red debljih od 18mm. To je na neki nacin isto ovo o cemu govorimo, samo nema drvenih greda, vec svu tezinu nosi ono sto bi doslo izmedju greda, a umesto OSB ploca ili dasaka koriste se gips-karton ploce. Ja bih svakako koristio dva sloja, jer se onda ploce slazu u razlicitim pravcima i ne postoji mogucnost da se pojave razlicite visine poda na spojevima ploca.
[ 100 @ 02.05.2019. 16:40 ] @
Kako najjednostavnije resiti 'viseci' pod (terasa, trem, sprat, pod iznad podruma) a da bude stabilno tj. bez ugibanja? Neka resetka od zida do zida ili grede (npr. na 1-1.5m razmaka) pa preko daske? Koja bi bila neka minimalna debljina za normalnu nosivost?
[ SunnyBoy @ 04.05.2019. 07:43 ] @
Odgledao sam dosta videa po YT i procitao tekstova, svi su nedoreceni i ponekad protivrecni.
Ono sto sam ipak uspeo da razumem je da se uglavnom rade resetke sa oko 40cm razmaka izmedju greda. Za taj razmak se preporucuju OSB ploce od 15mm debljine. U slucaju razmaka od 50cm preporucuju se ploce debljine od 22mm.
Takodje, ploce se uklapaju sa strane gde su falcovane, a tamo gde nisu, ostavlja se 3mm razmaka (debljina srafa). Spoljne ivice ploca se srafi na 15cm, dok se izmedju srafi u resetku na 30cm. Ploce se, radi sprecavanja skripanja, lepe poliretanskim lepkom na ploce (PUR niskoekspandirajuca pena?). Izmedju zida i poda se ostavlja razmak od 15mm. Supljine je dovoljno popuniti jednim slojem od 5cm neke vune, stiropora ili sl. Ispod resetke izolacija, u zavisnosti od povrsine ispod. Negde se pominje da se resetka ankerise u podlogu.
[ Darko Nedeljković @ 04.05.2019. 14:41 ] @
Citat:
Supljine je dovoljno popuniti jednim slojem od 5cm neke vune, stiropora ili sl.
Ja ti iz licnog iskustva govorim da 25gramski stiropori i narocito stiroduri imaju mnogo vecu moc nosenja tereta nego sto to naizgled deluje. Meni ceo pod od betona lezi na 2cm stirodura plus 5cm stiropora, a to su dimenzije 5m x 5m x 20cm, znaci preko 10 tona betona iz jednog komada se naslanja na apsolutno nista drugo osim stiropora, nema nikakvih greda izmedju niti okolo, niti ikakvog drugog cvrstog oslonca i to perfektno funkcionise. Ti ne moras mene da slusas., ali ja tu ne bih imao apsolutno nikakvu dilemu - stiropor treba da bude debeo koliko i grede ili jos par mm vise, i treba da popunjava apsolutno sav prostor izmedju greda. U tom slucaju stiropor nosi tezinu a grede su tu za svaki slucaj.
[ trivo @ 07.05.2019. 11:05 ] @
Kod mene u jednom stanu gradjenog 1960-tih godina na spratnu plocu bio je polozen obican sitni sljunak debljine od 5-8 cm a na njemu poloce sirove iverice debljine oko 2 cm.Na tim plocama je posle zalepljen parket i to nekom smesom nalik na katran!
Parket se drzao sve do kraja devedesetih kad se vec poceo na nekim mestima razdvajati od podloge ali pod je bio savrseno ravan,bila je i termoakumulaciona pec jedno vreme u sobi,pod nikada nije skripao ni slicno.
Ti bi jedino mogao OSB ploce umesto iverice pa posle sundjer i laminat.