[ Nikolinolo @ 01.05.2019. 11:55 ] @
| Pozdrav svima.
Vec 2-3 godine unazad imam problem sa vlaznim podom na vozacevoj strani ispod patosnice. Auto o kome se radi je opel astra g karavan 2001. godiste. Majstor je sumnjao na antifriz da pusta negde ali eto vec oko 4 meseci od kad je bio kod njega kolicina u posudi je jos uvek ista a patos kad se pritisne zajazuje se voda odozdo kao i pre.
Pa me interesuje da li je neko imao slican problem, da li neko zna mozda o cemu je rec ili da idem kod drugog majstorađ?
Hvala unapred |
[ Darko NedeljkoviÄ @ 01.05.2019. 12:45 ] @
Da, ja sam imao taj problem pre 10-15 godina, nisam siguran na kom tacno vozilu. Prilicno je tesko opisati uzrok, ali da probam... Voda koja se prilikom kise sliva niz vetrobransko staklo prolazi kroz plasticnu resetku i potom ulazi u svojevrstan levak, koji treba da je odvede negde pored motora i ispusti pored plasticne korube koja se nalazi ispod krila. Kad nemas garazu nego auto parkiras ispod drveta, vremenom kroz tu plasticnu resetku uspe da prodje po neka liska, iglica, zatim ono seme koje leti sa nekih vrsta drveca i slicni leteci sitni objekti. Oni idu prema dole i kako se levak suzava, tako se sav taj materijal talozi, sabija, truli, usporava protok vode i vremenom ga gotovo u potpunosti zaustavlja. Sad se ti pitas kakve veze ima zapusen levak pun vode sa tvojom mokrom patosnicom? Pa, konstruktor tog levka je imao mnogo glupu ideju da isti put koristi za vazduh za ventilaciju. Tako na pola levka odvaja se jedna cev pod pravim uglom, jer jelte voda nece da skrene desno i ide horizontalno, ako je gravitavija vuce pravo dole, a vazduh na koji gravitacija ne deluje na isti nacin bez problema skrece horizontalno i ulazi u kabinu. I tako, kad se dno levka zapusi i on se delimicno napuni vodom, ljuljanje vozila prilikom voznje uzrokuje da po malo vode dospe ispred nogu, odakle se sliva ispod patosnice, a takodje kad je auto parkiran i kisa intenzivnije pada, levak se napuni do vrha i uliva unutra. Krivudanje cevi za ventilaciju po vertikalnom smeru ne odgovara vodi toliko da ce da ulije 50 litara unutra, jer se formiraju vazdusni cepovi koji zaustavljaju protok, ali je idealan da u sistemu za ventilaciju uvek ima vode i da ista kap po kap dospeva ispod patosnice. Ni meni to majstor nije znao da kaze, nego sam se mesecima pitao kojim misterioznim putem voda ulazi unutra pre nego sto sam nasao razlog.
[ pajapop @ 01.05.2019. 14:02 ] @
Ovo sto pise Darko je apsolutno tacno i to je pojava kod mnogih automobila. Znaci, treba skinuti rucice brisaca i skinuti plasticnu oblogu ispod njih (izmedju haube i soferke) i tada ce se pojaviti konstrukcija mehanizma za brisace i vedece se ti kanali kao i prljavstina koja se godinama tu nakupila. Ja sam to cesto radio na kolima, mada mi nikad nije bilo jasno kako se i pored te zastite tu nakupi toliko lisca ??? Usisam lisce, a posle moram dugim tankim srafcigerom da kao "odzacar" procistim te vodene kanale. Drugo mesto gde voda moze ulaziti je i propao, satrulio lim ispod soferke a zamsakiran je kederom. To je vec malo tezi problem jer se mora skinuti sofersajbna, a limar mora odraditi limarski deo...varenje - pravljenje tog satrulog dela..pa montaza soferke...
[ bordzija @ 01.05.2019. 15:48 ] @
Darko je naveo najÄeĆĄÄi problem ali ih ima joĆĄ ohoho. Automobili sa ĆĄiberom gde se isto zapuĆĄe odvodne cevi, ĆĄoferĆĄajbne koje se mestimiÄno odlepe pa tu flisuje voda i ulazi u kabinu pa se sliva dole na pod ispod tepiha, neispravni kederi kroz koje isto prolazi voda na vratima. Uglavnom skineĆĄ tepih i neko te zaliva vodom pa gledaĆĄ odakle dolazi, normalno zavuÄeĆĄ glavu ispod komandne table i gledaĆĄ.
Skoro svaki auto kome istruli mali hladnjak ili pukne crevo odvodno ili dovodno od istog - ima ovaj problem. MoĆŸe i mesecima da se manifestuje dok na kraju poÄne da prska u lice prilikom gaĆĄenja ventilacije.
[ veselinovic @ 01.05.2019. 18:56 ] @
Pored ovoga sto su drako i Pajapop naveli ima jos jedan veoma "elegantan" put vode.
Na vratima imas sa unutrasnje strane sad limeni poklopac ili najlon.
Ako su ikada skidani tapacirunzi na vratima i ako je ostecen dihtung ( za limene poklopce) ili odlijepljen najlon eto sigurnog puta za vodu.
Takodje provjeri i rupe na donjoj strani vrata da nisu zacepljene.
[ bordzija @ 01.05.2019. 20:01 ] @
A vala hoÄe i odozdo da puni ako ti fali onaj pampur na dnu poda. Dok voziĆĄ po kiĆĄi a ono samo zaliva pod tepih i izolaciju.
[ pajapop @ 01.05.2019. 20:03 ] @
Citat:
Nikolinolo:
Vec 2-3 godine unazad imam problem sa vlaznim podom na vozacevoj strani ispod patosnice....da li neko zna mozda o cemu je rec ili da idem kod drugog majstorađ?
To je kao mali problem ali je u stvari veliki problem iz vise razloga. Prvo sto se mora sanirati jer nakupljnje vode u patosu vremenom dovodi do korozije istog, propadanja patosnica i dovodi po razvijanja gljivica, pojave ustajalog mirisa pri otpopljavanju i isparvanju... Dijagnostika nije laka. jer curenje moze biti na jednom ili vise mesta istovremeno. Najbolje je poci od najverovatnijeg a to je da se prvo skine zastitna (ukrasna) plastika-lajsna kod prednjih brisaca i da se ocisti taj prostor i pregledaju ulazi vodenih kanala. Ako to ne uspe, moraju se povaditi prednja sedista i podici patos...zatim crevom, debelim mlazom, prskati po vozilu a iz nutra gledati tragove curenja...Ni malo jednostavna procedura...a ako se otera kod majstora, ne treba se iznenaditi kad za neku takvu "banalnost" ispostavi debeli racun
[ Nikolinolo @ 02.05.2019. 08:10 ] @
Hvala puno na savetima. Nisam imao pojma da zacepljeni odvodni kanali mogu to da uzrokuju. J****i ti inzenjere koji to izmislise da tu stave i otvor za ventilaciju.
Nista, probacu sa jednim po jednim predlogom pa se nadam da je nesto od toga.
Hvala jos jednom sto ste ovako brzo odgovorili
[ Nikolinolo @ 04.05.2019. 11:48 ] @
Pregledao sam sve, nigde nije zapuseno ne curi voda kroz otvor za ventilaciju ali, eto skroz mi otislo od pamet da napomenem da pod kada pretisnem ovo nije bas kao voda malo dodje kao masno ali se lako spira
[ mjanjic @ 04.05.2019. 12:26 ] @
MoĆŸe li malo viĆĄe opisa problema, da li se javlja vlaga samo kada pada kiĆĄa i sl. ili uvek, pogledaj oko pedala i u podu da nema negde neki otvor, potom kedere oko vrata, deĆĄava se da se pomeri keder (tj. ona guma) na pragu pa voda moĆŸe da proÄe, ili Äak kod prednjeg stuba i negde oko ĆĄarki vrata... takoÄe, moĆŸda ima korozije iza koruge prednjeg levog toÄka pa negde prolazi... Ako vlaga ne dolazi iznutra (npr. unosi se sneg i voda na obuÄi, za to je lek jedino gumena patosnica u obliku koritanca, tj. sa izdignutim ivicama, pa se voda posle izbaci, zaÄudio bi se koliko se unese vode obuÄom Äak i ako se pazi), onda negde prolazi ili zbog loĆĄeg kedera ili na limariji.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.