|
[ glackop @ 06.05.2019. 01:15 ] @
| Moze li rucna slabo da koci zbog plocica kojih sam platio 1100.din na KP/oglas bio kao original Italijanske/?Njih sam stavio prosle godine i od tada tj ne odmah ali nakon 2-3 meseci rucna sve slabije drzi na vecoj uzbrdici pa ga uvek moram i u brzini ostaviti.Naravno nisam sumnjao na plocice pa skinem i obradim diskove iako su jedva bili malo izbrazdani jer sam i njih nove stavio pre oko 50.000km sa tada nekim grafitnim plocicama,kad ono ista stvar,onda pre neki dan kupim setove gumica za reparaciju klesta odradim i to navoj na klipu kao nov znaci tu nema sumnje ponovo isto onda idem na sajle iako su vracale rekoh to je do njih zamenim danas obe isto slabo tj nece da blokiraju tockovi na prasnjavom betonu,sad mi u glavi da problem mogu da budu samo te plocice jer ja ne znam sta tu ima vise da bude problem osim njih,jel imao neko slicno iskustvo sa plocicama? |
[ pajapop @ 06.05.2019. 08:10 ] @
Citat: glackop: Moze li rucna slabo da koci zbog plocica kojih sam platio 1100.din na KP/oglas bio kao original Italijanske/?Njih sam stavio prosle godine i od tada tj ne odmah ali nakon 2-3 meseci rucna sve slabije drzi na vecoj uzbrdici .
KUpovina preko oglasa je uvek podlozna sumlji u kvalitet delova, bez obzira na cenu...S obzirom da si promenio i sajle, pretpostavka je i da si ih dobro nastelovao / zategao? Ali, cinjenica je da ti ipak ni neznas kako ti auto koci u voznji. Pre mesec dana, u sklopu pripreme auta za tehnicki, (za sutra je zakazan), menjao sam zadnje paknove i kocione cillindre. Posle stotinak predjenih kilometara, svratim do tehnnickog pregleda i pitam ih da li moze neki preventivni, vanredni pregled, cisto da znam da li je sve u redu. I oni rekose "moze...nateraj " i pregledase mi trap, i postavise na valjke...Sve je u redu...Moj ti je savet da to isto uradis. Posto to nista ne naplacuju, castio sam ih...Ako ti na pregledu nazad dobro koci nozna, onda nisi dobro nastelovao rucnu. Ako ti lose koci i nozna onda su plocice sigurno jako lose...
[ Java Beograd @ 06.05.2019. 13:42 ] @
Ne znam kakve su to pločice, i kakve mogu biti pločice koje se prodaju preko kupinda. "Originalne Italijanske" sigurno nisu. Ako ih lik prodaje za manje od 10,00 €, to znači da ih je nabavio za 5,00 €. Smešno.
Ipak, najobičnije kočione pločice kupljene u običnoj autoradnji svakako mogu i moraju da blokiraju točak sa podignutom ručnom.
Ali, koliko znam, podešavanje sajle ručne kočnice kod Stila (i drugih Fiata sa diskovima pozadi) nije isto kao i kod sistema sa dobošima. Ja sam u životu stvarno mnogo puta menjao i sajle, i doboše, i pakne, i diskove i pločice ... Ali jbg, kad sam na Lanči Libri menjao jednu sajlu ručne (odvojene su leva i desna), jbg, nisam umeo da je propisno zategnem. Zategnem ja na šrafu, ali nije to-to. I odem kod profi majstora koji zna kako se to radi - i on uradi.
Elem, nije da kažem da ti ne znaš, ali možda nije loše da platiš profi uslugu.
Generalno:
1. Svakim pločicama treba neko vreme da nalegnu na diskove.
2. Otkud ti ideja da kočione pločice, TAKOREĆI NAJVAŽNIJI AUTO DEO KOJI ČUVA GLAVU, a istovremeno i prilčno jeftin (svega par desetina evra) kupuješ od sumnjivih prodavaca preko kupinda ?!? Nemoj to nikad više da radiš.
3. Zašto si radio reparaciju klešta? Ako nije curela kočiona tečnost, to se ne dira. Zamenske gumice, u 90% slučajeva brže propadnu a i ne nalegnu lepo. Čak je bolje kupiti polovna klešta, sa originalnim nediranim gumicama.
https://www.autoricambi.co.rs/...ni-sistem/plocice-kocione.html
[ glackop @ 06.05.2019. 22:51 ] @
Gumice sam sad menjao zato sto sam stavljajuci te plocice ocigledno fals sa KP-a,ostetio one zastitne od prasine jer naravno nemam alat za propisno vracanje klipa pa sam improvizovao rocanglama da bi okretao klip a stolarsku stegu da ga navlacim unutra,e zato sam sad izgurao lepo klipove skroz napolje ispolirao ih vodenom smirglom tipa 1000 nauljio i to lepo upalo malte ne prstima a one sto drze pritisak nisam menjao vec samo ove spoljne.A sto se stelovanja tice i to je ok jer nema nikakve mudrosti prosto je, bitno da su sajle samo odgovarajuce duzine tj original,a inace leva i desna nisu iste.Danas sam kupio i ulje mada iako ono nije nikada menjano mislim da nema veze sa rucnom ali cu ga ujedno ovih dana i njega zameniti kada budem stavljao plocice,pa onda videcemo.A kad vec pomenu Libru ja pre mesec dana kupim jednu detetu ne bas dobru jer za 1100.e je to to,i kad probam ja na nju rucnu na makadamu vuku se oba tocka bez razmisljanja.A sto se tice sto ne odem kod majstora...vise volim onako iz hobija sam da odrzavam svoj auto inace nije do para imam ih par kao prijatelje koji nebi ni naplatili.A usput i da napomenem do pre 20.god,sam i ja radio mehaniku pa mi ostalo ono malo znanja da bar tako ponesto i sam resim da odradim,ali tad bili mahom svi nazad dobosari pa ovaj problem nisam imao prilike tad da izucavam.Sad pronadjo i kutiju tako da su te plocice SAMKO 5SP780.
[Ovu poruku je menjao glackop dana 07.05.2019. u 00:27 GMT+1]
[ bordzija @ 08.05.2019. 01:18 ] @
Vodenom šmirglom? Upropastio si klješta traži nova. Bajdvej diskovi na zadnjim nikada ne kopaju tj škripe tj blokiraju samo doboši kad se cimne ručna.
Prašinarke se menjaju prilikom svake zamene pločica ili barem dobro pregleda.sprečava ulaz vlage i prašine te oksidaciju aluminijuma u kombinaciji fluida, vode i prašine.
Neloše je kad nešto hoćeš da petljaš na autu, dobro da se potkuješ na internetu kada je već sve javno dostupno. U moje vreme se čitale knjige nije bilo ctrl+f u pdf ko danas.
[ glackop @ 08.05.2019. 22:42 ] @
Citat: bordzija: Vodenom šmirglom? Upropastio si klješta traži nova. Bajdvej diskovi na zadnjim nikada ne kopaju tj škripe tj blokiraju samo doboši kad se cimne ručna.
Klesta ne pustaju ulje sto znaci nisu upropastena,a drugo klip je celican tj hromiran i da hocu ne bi mogao da ga unistim smirglom finoce 1000,i njome sam samo skinuo na spoljnom delu klipa gde je prasinarka nesto belo nalepljeno slicno kamencu.I naravno u moje vreme nije bilo interneta i ja jesam citao knjige i tacno znao da objasnim kako radi npr dizel motor sto sada ako pitam 90% nece znati ustvari znace tako sto ce prvo da odu na vikipediju pa onda copy-paste.Nema veze da ne idemo dalje u pogresnom pravcu ja sam pre sat vremena stavio nove Meteli plocice i koci odokativno 10% bolje ali se i dalje ne mogu blokirati na ne asvaltiranom putu,a uveren da bi morali.Sacekacu da predjem nekih 1000.km kao da se mozda nesto ne nalegnu mada sumnjam pa cu onda i da kupim klesta.
[ glackop @ 08.05.2019. 23:01 ] @
A jos me sad i zbunjujes kako je to normalno kocenje a ja ga imam vise od 10.god.tj kupio ga sa ne pune tri godine starosti i znam kako je nekada hvatala puno puta sam zaboravljao da je spustim i nisam mogao da krenem...a juce je povucem i u prvu bez gasa je krenuo naravno uz postepeno pustanje kvacila inace pri naglom bi se sigurno ugasio.Da sam na medicinskom forumu vec bi bio okarakterisan kao hipohonder:D
[ veselinovic @ 09.05.2019. 05:27 ] @
Ako se izuzmu problemi sa zaglavljenim sajlama ili zaglavljenim mehanizmom na kljestima ( to su malo vjerovatni kvarovi na tom automobilu)
ostaje da je problem u kvalitetu plocica i/ili izbrazdanosti diska.
Ako je disk ( a jeste) malo neravan novim plocicama treba malo vremena da nalegnu, ali kad nalegno dalje samo vrijedi kvalitet plocica.
Probaj malo ubrzati nalijeganje tako sto ces povuci rucnu na pola, tj da koci lagano, i vozi tako 1 do 2 km srednjom brzinom.
Ako i zasmrde plocice nece biti nista strasno, ali probaj da ne zasmrde ( pregriju se).
[ bordzija @ 09.05.2019. 15:23 ] @
Ručna na diskove ne može da krene sa povučenom ali u vožnji kada cimneš nema da blokira.
Ja sam imao taj problem pre 20 godina kada sam svratio u neki šabanski servis da mi dotegnu sajlu ručne zbog tehničkog. Majstor sve rasturio, ošmirglao vodenom dok sam se ja vratio iz kafića. Nabudžio da prođem tehnički al već posle 2-3 meseca ručna sve slabija.
Servis je spolja izgledao perfektno i još me drugar pošalje.
Odem kod mog majstora koji mi održava auto i kaže idi kupuj druga klješta ova je neko fino sredio. Gledaj da nađeš neka koja nisu "reparirana"
Mikronske pore koje se naprave vodenom smirglom i kasnije uz pristup vazduha stvara se ta slina koja zakreči klip.
Možeš ti sad svakih par meseci to da budžiš slobodno ali ti ne ginu nova klješta.
Diskovi na zadnjim tockovima tj kljesta uzasno su osetljiva.
[ Java Beograd @ 09.05.2019. 17:12 ] @
Klješta su klješta, i ako ne valjaju za ručnu, onda ne valjaju ni za nožnu. I obratno.
Ako dobro koči nožna kočnica, onda su klješta sasvim ok, i uzroke za slabo kočenje ručne treba tražiti negde drugde.
[ pajapop @ 09.05.2019. 19:49 ] @
Ja ne znam sta je problem otici do tehnickog pregleda i staviti ga na valjke. I malo castiti majstore...Ako je tom prilikom kociona sila u dozvoljenim granicama za noznu, onda je samo stvar u stelovanju rucne. U ostalom, uopste ne navidis podatak na kom zupcu ti hvata rucna. Ona bi trebalo da se nasteluje na 5-8 zubaca. I kako je auto uopste kocio pre zamene plocica i kakva je onda bila rucna? El' je bila bolja, ista, gora???
[ bordzija @ 09.05.2019. 22:11 ] @
Java naravno, meni je majstor udesio desna zadnja klješta ona prva stradaju jer je na desnoj strani više bara i prednji točak zaliva zadnji. Kada se ošmirgla klip i cilindar, stave nove gumice to prođe tehnički ali već posle par meseci popušta ravnomerno ručna i nožna po istom točku usled oksidacije na klipu gore sam opisao kako. Dešavs se i da glavi ne otpušta pa se zapale pločice.
Doboš pozadi je mnoooogo zahvalniji u svakom slučaju.
[ glackop @ 09.05.2019. 23:01 ] @
Mozda Bordzija na kraju i ti budes u pravu,ali ne sa unistenim klestima vec da rucna sa diskovima stvarno ne moze da ostvari silu kao dobos,jer kociona povrsina kod dobosa je preko 100% veca,to potkrepljujem time sto sinoc ne bio lenj i u pola jedan ja lepo ponovo probam tu vec pomenutu Libru i prva pola gasa rucna naglo gore tockovi se vuku na makadamu do zaustavljanja...ali ne spustajuci je ponovo krecem i oni pocinju da se okrecu znaci ne vuku se vise,ali tek toliko da se jedva okrecu ali se okrecu.A moj stilo naspram Libre slabije koci jedno najmanje 30%,ali te brojke naravno se samo na tehnickom mogu utvrditi sto cu i uraditi.I mozda bitna cinjenica a ne rekoh danas,probam na noznoj blokiraju zadnji,naravno ABS reaguje ali isprekidano se vuku na makadamu.
[ glackop @ 09.05.2019. 23:28 ] @
Citat: veselinovic:
ili izbrazdanosti diska.
Ako je disk ( a jeste) malo neravan novim plocicama treba malo vremena da nalegnu, ali kad nalegno dalje samo vrijedi kvalitet plocica.
Probaj malo ubrzati nalijeganje tako sto ces povuci rucnu na pola, tj da koci lagano, i vozi tako 1 do 2 km srednjom brzinom.
Ako i zasmrde plocice nece biti nista strasno, ali probaj da ne zasmrde ( pregriju se).
Diskove sam obradio iako nije trebalo i skinuo sam ih nekih 0.2mm pa i time mislim da sam pogresio,ali imam strug ne kosta me nista pa sam zato to i radio,gus kao gus zrnaste strukture se inace lose obradjuje pa zato sad moraju plocice da odrade honovanje:D Ali ne smem da vozim sa polupovucenom sta znam koliko im treba da zasmrde pa da ih ponovo ne kupujem muka mi je vise te rucne.
[ Java Beograd @ 10.05.2019. 07:20 ] @
Citat: glackop:... rucna sa diskovima stvarno ne moze da ostvari silu kao dobos,jer kociona povrsina kod dobosa je preko 100% veca,to potkrepljujem ...
Naravno, ovo je odavno poznata notorna činjenica. Glupo je čak i diskutovati o ovome. Ali, budući da je namena ručne - "parkirna kočnica" onda je jasno da se sa diskovima pozadi unapred pristaje na kompromis slabije ručne kočnice.
Ali !
I ne mora da bude slaba. Postoji tu mnogo varijanti, naravno skupljih, ali efikasnih:
- Dupla klješta na zadenjm točku. Dakle, posebna klješta, samo za ručnu sa posebnom konstrukcijom
- Hidraulična ručna kočnica. Sajla očigledno nije dovoljna.
- Jeste li primetili kakvu ručicu ručne kočnice imaju reli vozači. Ogromnu! Da bi krak poluge mogao da ostvari dovoljno veliku silu da diskovi na zadnjim točkovima blokiraju.
[ pajapop @ 10.05.2019. 07:38 ] @
Citat: glackop:
Diskove sam obradio iako nije trebalo i skinuo sam ih nekih 0.2mm pa i time mislim da sam pogresio,ali imam strug ne kosta me nista pa sam zato to i radio,gus kao gus zrnaste strukture se inace lose obradjuje pa zato sad moraju plocice da odrade honovanje:D Ali ne smem da vozim sa polupovucenom sta znam koliko im treba da zasmrde pa da ih ponovo ne kupujem muka mi je vise te rucne.
MIslim...jos jedno glupo pitanje: KOliko je auto presao sa tim "starim" diskovima? Da li si sublerom merio njihovu pocetnu vrednost? Ako je ne znas trebalo bi u prodavnici da premeris nove pa da uporedis vrednosti? Da li znas kolika je njihova minimalna dozvoljena vrednost? Treba i komparetarom da se utvrdi nihova zakrivljenost iako "odokativno"izgleda da su u redu. Sila rucne mora da bude tolika da ipak ne dozvoli proklizavanje vozila na nekim "normalnim" nizbrdicama/uzbrdicama jer im je to i svrha...
[ bordzija @ 11.05.2019. 11:13 ] @
Pa piše ti u uvodnom postu 50 tkm. Obično se ti kineski zamenski novi u prvih par hiljada iskrive, obrade se i voze dalje normalno.
Cilindar i klip kočionih klješta se od skrame čiste krpom sa benzinom, razređivačem ali nikako šmirglanjem i struganjem.
Ja sam i noktima strugao ako treba, malo krpica i sve se skine. Jeste da traje ali se sačuvaju klješta ako ih neko pre vas nije šmirglao vodenom.
[ veselinovic @ 11.05.2019. 16:31 ] @
Citat: glackop:
Mozda Bordzija na kraju i ti budes u pravu,ali ne sa unistenim klestima vec da rucna sa diskovima stvarno ne moze da ostvari silu kao dobos,jer kociona povrsina kod dobosa je preko 100% veca,
Nema veze povrsina sa silom trenja, nego samo i iskljucivo samo materijal i sila.
Dobosi su jedna simfonija inzinjerstva.
Ne samo da treba mala sila za aktiviranjem nego imaju efekat samokocenja pa se moraju stavljati opruge da vracaju pakne.
Kome je nekad pukla opruga na paknama zna o cemu pricam.
Servo uredjaji se pojavljuju sa diskovima, dok su bili dobosi nikome nisu trebali.
Jedina mana dobosa, pored komplikovanog mehanizma samostelovanja, je losije hladjenje, jer se kod diskova hladi strana koja se grije a kod dobosa se hladi suprotna strana.
Posto na tvom disku nema anzica promijeni plocice i kocice ce.
[ glackop @ 11.05.2019. 21:54 ] @
Citat: veselinovic: Posto na tvom disku nema anzica promijeni plocice i kocice ce.
Pa promenjene prekjuce vec sam pomenuo,,posto imam jos dva auta na raspolaganju u dvoristu uradim danas test na Cerkinoj 147-mi ci,bolje koci rucna jedno 30% onda bratova Djulijeta 2010 tip top stanje,koci i ona jedno 50% bolje ali ni kod nju se ne povuku tockovi,ali njih sam na betonu isprobao,pa proklizavanje nisam ni ocekivao.Gleda to brat a ja kako izlazim iz njegovog auta kazem >Ma Nemac je Nemac,gde se usosismo sa ovi Italijani</Znam kako da ga bocnem u srce/ Pa kada je on raspalio pocesevsi on nekog Enrika Forda koji je uvek skidao sesir Alfi neke 1923...i nastavim li vise sa tom rucnom da ce mi odredi po kojom sam F dijagnozom,kaze jel ti koci?Koci! Sta vise hoces to je to kupi nov auto pa ce ti se mozda i vuku tockovi.Verovatno vecina mozda vec i deli njegovo misljenje zato se zahvaljujem svima mislim da tupkamo u mestu a resenje problema se ne nazire,pa ne bih da vas zamaram vise.Pozzz
[ bordzija @ 11.05.2019. 23:26 ] @
Pa rešenje je da zameniš kompletna zadnja klješta sa novim ili nekim koja nisu reparirana od strane stručnjaka. To je vrlo zeznut i skup sport sport zadnji diskovi. Doboš je mila majka za polovnjake.
[ glackop @ 16.06.2019. 17:46 ] @
Jos uvek nisam resio problem,a sada hocu i moram da menjam oba klesta posto sam malocas utvrdio da Golf 5 na slici se vidi da na betonu blokira pod rucnom,a nakon toga probamo i onu Djulijetu /video kao dokaz/koju sam pominjao gore jer brat promenio plocice u medjuvremenu,pa ovim zelim da zakljucim temu da se tockovi moraju povuci cak i na betonu kada je sve ok.
https://youtu.be/lYkM3H0LVVk
[Ovu poruku je menjao glackop dana 16.06.2019. u 19:00 GMT+1]
[ Java Beograd @ 16.06.2019. 18:12 ] @
1. Moje da zaključiš temu, jer kad se jednom otvori, tema nije više "tvoja", nego je desetine ljudi čita i čitaće je još desetine u budućnosti.
2. Menjanje klešta nije jeftina zanimacija. Nova klješta su skupa, polovna su skoro pa ista kao tvoja, nikad ne znaš šta ćeš da kupiš.
Pre nego što kreneš u taj biznis, otidi do nekog tehničkog pregleda, i zamoli (ili plati) samo da ti provere zadnje kočnice.
Ako koče dobro na nožnoj, to onda znači da su dobra i klješta i diskovi i pločice, i problem moraš da tražiš samo u delovima koji se tiču ručne.
Ako ne koče, onda možda problem može da bude u klještima.
[ glackop @ 16.06.2019. 18:45 ] @
Citat: Java Beograd:
Pre nego što kreneš u taj biznis, otidi do nekog tehničkog pregleda, i zamoli (ili plati) samo da ti provere zadnje kočnice.
Bio sam par puta ali kao sto znate tehnicki nisu vise na izvolte kao nekada vec su uvek zauzeti sa nekim vozilom a plus kamere i ne smeju da ubacuju vozilo na pet minuta jer ce oni koji kontrolisu navodno njihov rad da pomisle na neko muljanje.A nisam mislio na zakljucavanje teme vec da zakljucak bude da dobosi nisu majka u sta sam do danas i poverovao vec da to mogu i diskovi kada je sve dobro.I plasim se samo vanrednog pregleda kog sigurno necu proci,zato moram u reskir sa polovnim klestima pa sta bude.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|