|
[ Java Beograd @ 07.05.2019. 08:28 ] @
| Planiram da kupim auto dve i po godine star. On line proverena kilometraža kaže 135.000 km Dakle, još nije dostigla predviđenu, 165.000 km za prvi veliki servis. Jasno je, svi delovi su originalni, fabrički.
Lik sa placa nudi godinu dana garancije, ali pod uslovom da uradim veliki servis u nekom servisu sa kojim on sarađuje (nije "ovlašćeni" ali jeste specijalizovani za brend)
Za
- Imaću godinu dana garancije
Protiv
- Originalne fabričke delove treba da menjam neznamnijakakvim
- Izlažem se troškovima, bez potrebe
- Nije da sumnjam u stručnost servisera, ali bemliga, neće biti kao fabrički, definitivno.
- Nisam 100% siguran, ali mislim da se garancija ne odnosti na prateće sisteme (kočenje, hlađenje, vešanje, upravljanje, elektrika ...)
- Šta, realno može da se pokvari na motoru i menjaču za godinu dana? Nešto kontam, pre će da se pokvari ako ovi ovde počnu da drljaju i menjaju originalne delove.
- A nešto se i postavlja pitanje da li ću i kako moći stvarno da ostvarim "garantna prava" ako se nešto i pokvari. Ljudi se zlopate sa mnogo većim auto dilerskim kućama, novim automobilima, a meni će šatro vlasnik placa da galatno plati obradu glave i zamenu ventila. Šatro.
Zanima me vaše mišljenje, šta bi ko uradio.
|
[ član @ 07.05.2019. 08:48 ] @
au, al je to rabljeno, bemti sunce! 135k za dve godine!! sta to kupujes? ex Taxi? rent-a-car? u najboljem slucaju auto koji je pripadao nekoj firmi pa ga je "samo" 5-6 ljudi teralo! u firmi gde radim automobili se uzimaju na leasing od 2 ili 3 god. i za to vreme im se nabije kilometraza tako 50-100k i takav auto koji se posle vrati posle koriscenja ne bih uzeo ni za dzabe jer vidim ko i kako to vozi (pa i ja sam). al dobro, ovaj tvoj je mozda vozila neka baba samo do pijace i nazad… jedino sto je pijaca bila nesto malo podalje od kuce :) uzmi ti garanciju, tom je dusa izvadjena!
[ Java Beograd @ 07.05.2019. 09:36 ] @
Verovatno vozila baba do pijace. Nedeljom.
[ Java Beograd @ 07.05.2019. 10:06 ] @
Sračunao sam da je to oko 4.000 mesečno. Budući da je unutra extra očuvan: od papučica, preko ručice menjača, štof, patos i slično, jedina logika je da je vožen autoputevima, plus naravno i ona baba, do pijace, nedeljom. Mada ona više vozi golfove, ali nema veze.
Tako, mislim da tih 135k ne predstavljaju nikakav problem.
Mnogo više bih se zabrinuo da je auto 5-6 godina star, a da stoji ta kilometraža.
[ član @ 07.05.2019. 11:27 ] @
ne znam iz koje zemlje su dovezli auto na taj plac, ali ako je iz Nemacke sansa da je taj auto bio necije privatno vlasnistvo (jedan vozac) i da je toliko presao je minimalna, dakle definitino jedna od te tri opcije koje sam gore napisao. ne isplati se nikome da kupi auto (uzme na lesing) i putuje svakog dana sa njim 200km… jednostavno, nema sanse. em je skupo a i mnogo vremena se potrosi u voznji i to retko ko radi. al dobro… sta sad, ako tebi ne smeta sto je auto vozio (ili se u njemu vozio) broj ljudi kao jedno omanje selo, sto bi meni smetalo :)
sto se garancije tice, kao sto si i sam napisao, treba da proveris sta je ukljuceno u garanciju i da li ce ti garancija vaziti ako za to vreme budes neke stvari radio u drugim servisima ili sam. mi smo pre 4 god. kupili nov auto za moju zenu, 2 god. je bila fabricka garancija i posle su mi ponudili jos 3 god. (uk. 5 god.) garanciju koju daje taj ovlasceni diler od kog smo auto kupili, jedini uslov je da jednom godisnje dovozis auto kod njih na servis i da ne smes nigde drugde nista da popravljas osim kod njih dok je auto pod garancijom. reko, aj' OK, svakako bi negde vozio na servis, pa icicu kod njih. iskustovo je... onako. ne mogu bas da kazem da sam prezadovoljan sa svim tim kako funkcionise. prvo, manji/veci servisi su im prilicno skupi (recimo 50-70% skuplji nego kod drugih), kao i bilo sta drugo sto sam radio a morao da platim posto ne ulazi u garanciju, jer ima cela lista delova koji nisu obuhvaceni, a za koje postoji sansa da ce i kod novog auta da crknu kao sto (npr. senzori, releji, elektro delovi itd.). tako sam npr. razvodnu kapu i 4 svecice platio 120e, a zamenu senzora pedale gasa koji u prodaji kosta 50e naplatili su mi 300e. nista od Toga nije bilo pokriveno garancijom. jdino sto su mi zamenili a da nisam nista platio je kondenzator od klime, posto je pustao negde. to da je trebalo da platim, verovatno bi kostalo 200-300e ali kada se sabere sve zajedno koliko sam placao vise nego sto bih kod drugih kostalo, mislim da se nije isplatilo.
u tvom slucaju, posto se samo o jednoj godini radi, kao sto sam rekao, mislim da treba da prvo jasno definisete sta je ukljuceno u garanciju, a sta nije, da li ce te i koliko taj servis kostati vise nego kod drugih i ako se u medjuvremenu nesto na autu desi sto ne pokriva garancij, da li mozes da popravljas negde drugde ili moras bas u tom servisu. kad te stvari budes razjasnio mislim da ces lako odluciti da li ti se isplati ili ne.
[ Java Beograd @ 07.05.2019. 13:28 ] @
Nekako sam mislio da fokus teme ostane na ključnim rečima "servis pre servisnog intervala"
[ Nebojsa Milanovic @ 07.05.2019. 13:38 ] @
Ovo je klasična dilema kupca polovnog automobila: da li za isti novac kupiti mlađi auto sa velikom, ili nešto stariji auto sa manjom ili "manjom" kilometražom.
Rešenje je strogo individualno. Lično sam pobornik ovog drugog principa, ali ne znači da bih bio gadljiv na neki auto i iz prve grupe za koga bih mislio da je ok.
Može se navesti 1000 razloga za i protiv i jednog i drugog principa, ali ako si se ti opredelio za prvi ja ti želim svu sreću.
Ako ti se auto sviđa, u ovoj konkretnoj situaciji bih uradio veliki servis pre roka, ali bih veoma strogo vodio računa o delovima koi se ugrađuju, naravno i o kvalitetu radova.
[ Java Beograd @ 07.05.2019. 13:48 ] @
Citat: Nebojsa Milanovic:Može se navesti 1000 razloga za i protiv i jednog i drugog principa, ali ako si se ti opredelio za prvi ja ti želim svu sreću.
Jeste.
Primerak na koji sam se nameračio je za oko 3 god izgubio oko 50% cene. Ima to svoje "zašto", naravno.
[ ademare @ 07.05.2019. 16:24 ] @
Po vazecem zakonu o zastiti potrosaca , Legalni prodavac polovnog automobila , Mora da ti da 1 godinu garancije , Bez ikakvog Uslovljavanja !!
Znaci on ne postuje zakon , o zastiti potrosaca , jer te uslovljava da obavis vezanu kupovinu druge robe - delova i kupovinu usluga .
Ako ne postuje Zakon o zastiti potrosaca , ko Garantuje , da ce postovati " Garanciju " ??
[ Nocni @ 07.05.2019. 19:43 ] @
Odgovor na ovo pitanje zavisi od toga koji je auto, odnosno koji je konkretno motor u pitanju a to nije navedeno u temi.
Zemlja porijekla je isto bitna, da li je auto bio npr. jedan od francuskih teretnjaka... nije isto ako je uvezen iz Italije ili iz Svice itd...
Ako cemo da nagadjamo ,onda po ovom predvidjenom servisnom intervalu, radi se o nekom renou...
Mozda smo još na vrijeme da te odgovorimo od kupovine renoa 😀
[Ovu poruku je menjao Nocni dana 07.05.2019. u 20:59 GMT+1]
[ Java Beograd @ 07.05.2019. 20:15 ] @
Citroen C4, BlueHDi 1,6 100 FAP (DV6FD)
Iz Francuske
[ Nocni @ 07.05.2019. 20:27 ] @
Nemoj raditi ništa jer se veliki servis radi tek na 240.000 km... mozda si vidio neki podatak u miljama pa si zato permutovao.
Moje je misljenje da oni hoce da ti uzmu pare a da ne rade nista na autu.
[ Java Beograd @ 07.05.2019. 20:43 ] @
Ovo sam skinuo sa service.citroen.com , pa sam zato u uvodnom postu pomenuo 165.000
Kao što možeš videti u gornjem desnom uglu, podaci su za tačno određeni auto, tj. VIN
[ Java Beograd @ 07.05.2019. 20:46 ] @
Bilo kako bilo, kakvo je tvoje mišljenje za auto / motor?
Još da napomenem da je petostepeni manuelni menjač.
[ mjanjic @ 07.05.2019. 21:26 ] @
Zavisi i ko je bio vlasnik. Ima onih poznatih primera da se u ovlašćenom servisu radi svaki parni servis (i mali i veliki), a svaki neparni negde gde je jeftinije, i pre toga se vrati kilometraža (plati se 50€ ili više da to uradi neko ko zna tako da ni ovlašćen servis ne može kod tih jeftinijih modela da otkrije), i onda se dobije auto koji je prešao manje nego što je prešao stvarno :)
Ne kažem da je za konkretan primerak, ali svačega ima.
[ bakara @ 07.05.2019. 21:37 ] @
Koji ste vi paranoici to je strasno.
Pustite coveka da uziva u autu.
@java
ja kada kupim auto prvo ga vozim, tj nista ne servisiram i ne menjam tek kada sam 100% siguran u njega onda menjaj sta ti mislis da treba.
[ Nocni @ 08.05.2019. 00:09 ] @
Mislim da se to odnosi na otezane uslove eksploatacije... u zemljama u kojima su temperature -15 i slicno a normalan interval je 240K
Ako odes u ovlasceni servis reci ce da treba odma da se mijenja sve.
To je odlican motor sa jednom bregastom, pouzdan i malo trosi... samo jednom sam vidio da je imao problem sa zupcastim i to naravno sa nekim divljakom... kad se otkine onda iskrivi rogove bregaste pa i ona mora obavezno da se zamijeni jer i ne pali... Bolje je sto je šaltung nego onaj što ima robot umjesto kvačila... kais ne moras da diras slobodno... moze da se pregleda eventualno...
Desavalo im se da oslabi natezac trakastig kaisa i da se mijenja prije velikog servisa moguce da je i tu razlog onakvog uputstva... ali taj zahvat je jeftin i ne mora se dirati zupčasti... drugih problema taj motor nema.
[Ovu poruku je menjao Nocni dana 08.05.2019. u 01:53 GMT+1]
[ bordzija @ 08.05.2019. 01:07 ] @
Ps nije puno taksirao sa njim, samo 2,5 godine. Zar je moguće da su prvi vlasnici izumrli kod tako mladih automobila pa se kupuju taxi vozila i od firmi?
Java zvučiš ko da nikada nisi imao auto, menjaju se svi delovi koji se menjaju po servisnom planu na toj km. Nema veze što još rade ali su nikad bolje projektovani da crknu u dan.
[ Nocni @ 08.05.2019. 07:59 ] @
[ Java Beograd @ 08.05.2019. 09:12 ] @
Hvala lepo za ove slike, tj. informacije.
Cenim tvoje mišljenje, a u nešto mi "toplo oko srca" kad si rekao napisao da je motor odličan i pouzdan.
Nego, otvorio sam nalog na service.citroen.com, kao "nezavisni automehaničar" ali ne mogu da vidim istoriju održavanja.
Juče sam i platio dokumentaciju za 1 sat (7,00 €), ali opet nisam uspeo da nađem servisnu istoriju održavanja.
Hm.
- Da li PSG uopšte i ima on-line bazu istorije održavanja, kao što ima Reno (koliko sam čuo da ima)
- Ako ima, kako da nađem te podatke? Da zovem neki "ovlašćeni"?
[ Nocni @ 08.05.2019. 09:28 ] @
U 99% slucajeva tu su ti mijenjani samo ulje i plocice i nista drugo.
Najbitnije je da se limarijski detaljno pogleda auto da nije udaran/farban...
Ne moras ici u servis da bi saznao kad su radjeni servisi, samo ga treba zakaciti na dijagnostiku i iscitati kompletan dnevnik odrzavanja iz bsi modula.
Tu imas i sve greske koje su se desile na vozilu od kad je proizveden i na kojoj su se kilometrazi i kojeg datuma desile.
[ Java Beograd @ 08.05.2019. 09:38 ] @
A dobro onda.
Ja ću da zamenim ulje i sve filtere ubrzo nakon kupovine, a onda ostalo po rasporedu.
Nego da te pitam još nešto, dok si evo, aktivan na temi:
Za Lanću Libru sam koristio besplatnu verziju Fiat Multi EcuScan i neki OBD2 konektor koji sam kupio preko ljudi sa FLCS foruma. I ok je to radilo. Vidim greške, poneke podatke - za moje potrebe sasvim OK.
Šta mi valja nabaviti od hardvera / softvera za amaterske namene za dijagnostiku Citroena? Recimo i ovo šta si napomenuo.
[ Nocni @ 08.05.2019. 09:52 ] @
Previše je to nov auto da bi se mogao kaciti sa nekom od univerzalnih kineskih dijagnostika... On je na modernom brzom UDS protokolu i taj novi motor BHY nije potpuno isti kao 9HP kojih za sada ima mnogo vise...
Nema nijedna od tih jeftinih dijagnostika koja uopste ima u meniju taj motor.
Moze se eventualno na eobd protokolu ocitati samo neki dio motornih gresaka a čak i to moze kod nekog kvara da navede na pogresnu stranu a za ostale sisteme na vozilu treba ozbiljan uredjaj.
Dobro je sto ti je na autu bosch edc17C60 kompjuter i bosch injektori koji su mnogo bolji od simensa... Ta se elektronika koristila na DS4 a sada je sitgla i u C4...
[ Java Beograd @ 08.05.2019. 09:55 ] @
Hm. OK, onda neću ni da se bavim time, bar ne u skorije vreme.
Hvala na korisnim informacijama.
[ rafiki @ 08.05.2019. 10:05 ] @
@Java,
Probaj FAPlite za Android, pravljena je bas za PSA vozila. Postoji i plaćena verzija, ali je dostupna samo na Amazon App Store.
Pozdrav
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|