[ Darko Nedeljković @ 13.05.2019. 19:35 ] @
Davno sam nabavio onaj mali OBD II bluetooth interfejs. I super je radio do ugradnje autogasa. E, sad, posto se autogasni uredjaj kaci na neke pinove OBD II konektora, ovaj mali bluetooth interfejs je prestao da radi. Da li je generalno pravilo da OBD II ne moze da komunicira sa dva uredjaja istovremeno, ili se ta dva konkretna ne podnose? Inace, plinski racunar najnormalnije komunicira preko OBD Ii, vidi greske, prikazuje, brise one koje smatra manje bitnim i slicno.
[ bakara @ 13.05.2019. 19:51 ] @
To je neki noviji auto, pa ima moderniji sequent koji se kaci na OBD2?

Pitam posto planiram slicnu ugradnju i receno mi je da treba uredjaj koji se kaci na OBD2
[ Darko Nedeljković @ 14.05.2019. 07:18 ] @
Najiskrenije, ja znam da ugradim i podesim autogas, razumem najosnovnije oko principa rada i tako to, ali nisam bas neki ekspert koji razume sve najsitnije detalje (vecina ovih sto ugradjuju autogas razume jos manje, ali to nikako ne sme priznati). Tako sto se tice tvog pitanja, uzmi sa odredjenom rezervom moj odgovor, ali prilicno sam sklon misljenju da ne postoji auto za koji "treba" uredjaj koji se kaci na OBD2.razlog zasto ti je to receno mogao bi da lezi u cinjenici da je gasni kontroler koji se kaci na OBD Ii u nabavci skuplji 10 evra od onog koji se ne kaci, a od tebe verovatno moze da se uzme 50 evra vise? Sto se mene licno tice, posto sve sam nabavljam iz veleprodaje, ne vidim razlog zasto bi stedeo 10 evra i uzeo stariji model uredjaja, a OBD Ii prikljucak donosi neke sitne funkcionalnosti koje nisu od ogromne vaznosti za rad ali lepo ih je imati, ali realno sam mogao da ugradim bilo koji model i da to radi. Ja u ovom trenutku ne mogu da se setim nijednog razloga zasto na tvoj automobil ne bi mogao da se ugradi uredjaj bez OBD Ii prikljucka, ali sa druge strane ne vidim zasto bi uzimao uredjaj bez OBD II ako je razlika u ceni tako mala, a svi modeli autogas kontrolera proizvedeni tokom poslednjih 4-5 godina se povezuju na OBD II, tako da bi u suprotnom kupio uredjaj koji vec 5 godina stoji u magacinu.

Ovo je moj autogas kontroler:
https://www.ac.com.pl/products...eneration/stag-qnext-plus/331/
[ bakara @ 14.05.2019. 10:57 ] @
Ja vec dugo vozim na autogas i znam da je ceo kit vrlo jednostavan za ugradnju, ali se ne bih bavio samom ugradnjom niti me zanima ta tematika, pa zelim nekome da platim i da ne mislim oko toga.

Motor u koji hocu da ugradim je euro 5 turbo benzinac od 1400 kubika sa 130ks i svi odreda su mi rekli da tu treba uredjaj sa OBD kontrolom a cena je otprilike 100eur veca nego klasican uredjaj mada tu idu valjda i jace dizne (tako bar kazu) mada i ja znam da je to u nabavci razlika u ceni vrlo mala.

U sustini ovi sto ugradjuju su vrlo bezobrazni i dosta cepaju sa cenama cak ide dotle da ne zele da daju detaljnu specifikaciju sta ce da ugrade vec kazu "adekvatan uredjaj za vase vozilo" i najbolje bi bilo sam kupiti ceo kit, ali onda treba naci nekoga ko ce ugraditi donete delove.
Mada koliko vidim svi oni imaju malo iskustva sa novijim automobilima, uglavnom ljudi ugradjuju gas u starija vozila.
[ Darko Nedeljković @ 14.05.2019. 12:04 ] @
Da, znaci kao sto sam i mislio, samo se ne zadovoljavaju sa 50 evra kao sto sam ocekivao, nego hoce 100. Nema nikakve razlike u diznama u zavisnosti od toga koji je kontroler ugradjen. A ni cena dizne ne zavisi od snage. Dodatni posao oko OBD je zalemiti 2 zice, sto je par minuta posla, ali potom je podesavanje lakse jer uredjaj sve sam radi, tako da nema nekog osnova za povecavanje cene? Bog dodatnih radnih sati, jer oni ne postoje, vec naprotiv, proces ugradnje i podesavanja je kraci. Ali sve su to lepe prilike za uzimanje novca. Verovatno bih i ja razmisljao isto kad bih se profesionalno bavio time - zasto da ti ne uzmem jos 100 evra kad mi se ukazala takva prilika...