[ gti2 @ 20.05.2019. 18:42 ] @
307 1.6 benzinac
Jutros normalno upalio, otišao na posao i kad sam hteo da krenem kući, neće da upali.
Peugeot Planet kaže "engine speed sensor signal coherence"
Auto je odšlepan kod majstora gde je zamenjen senzor radilice, ali bez rezultata.
Ostavio sam ga kod njih da provere instalaciju do motornog kompjutera pa će onda valjda da šalju kompjuter na popravku.
Da li može biti neki drugi uzrok?
Imobilajzer pretpostavljam da radi jer se posle reseta BSI-a čuje onaj zvuk pri davanju kontakta.
[ bakara @ 20.05.2019. 19:49 ] @
ja mogu samo da ti kazem da majstori koji sumnjaju da je kompjuter crkao 99% nemaju blage veze sta je sa autom.
Bolje oteraj kod nekoga ko se razume, a ne da menjaju kojesta.

Osnovno je da se odradi dijagnostika a ne da gledaju u pasulj.
[ gti2 @ 20.05.2019. 19:54 ] @
Ma jasno je to meni, ali znaš kako to ide... Izmenjaju 100 stvari dok ne nabodu pravi problem...
[ bakara @ 20.05.2019. 21:29 ] @
pa nemoj da dozvolis da se tako radi, oni nagadjaju a ti placas.

Ja razumem da ti je auto odslepan kod nekog bez veze majstora ali ako nema nikakvu dijagnostiku on i moze samo da nagadja i nista vise.
Ali i ti sam mozes d azakljucis kako se auto ponasa, izbacuje li neku gresku, vergla li, ima li u opste goriva?
[ gti2 @ 20.05.2019. 21:48 ] @
Oni su mi održavali prethodni auto i poznajem ih dugo međutim više im leži GM grupacija. Auto vergla, gorivo stiže do motora, check engine lampica se ponaša kao i kad je sve u redu tj svetli non stop (trebalo bi da se ugasi kad se motor startuje, ali ovako ne mogu da znam kad neće da upali).
[ cozmo_im @ 21.05.2019. 07:40 ] @
Jesi li ponovo ukodirao kljuc?
[ Java Beograd @ 21.05.2019. 09:02 ] @
"Slanje kompjutera na popravku" meni lično zvuči ekrstemno idiotski.
[ mjanjic @ 21.05.2019. 09:24 ] @
Tako kolegi nije hteo da upali Scenic, prespajali kablovima na drugi auto, kao da je otišao anlaser i stalno prijavljuje kvar ručne (elektronske) kočnice, koju je on otupstio povlačenjem one sajle u gepeku).
Ali pazite sad štos, auto neće da upali ni kad se prespoji direktno kablovima, a njegov akumulator otkači (jer vuče previše struje), a kad smo sačekali 10-ak minuta da se njegov akumulator dopuni dovoljno, auto je startovao bez problema.

Kaže lepo neki stariji lik koji još vozi Golf 2 (sasvim ok stanje za to godište auta) da mu je mehaničar prokomentarisao da će se ljudi poželeti takvih "krševa".

Ovi danas automobili traže više brige nego malo dete...


Za ECU kod bilo kog auta može da se utvrdi da li je stradao samo dijagnostikom, a često je potrebno i grešku poništiti pomoću softvera, a ne samo zameniti neki deo kao što je senzor, jer ECU odbija da radi dok mu se softverski ne potvrdi da je neispravan deo zamenjen. Moguće je i da je senzor kodiran pa zamena nekim neodgovarajućim ili neregistrovanjem novog dela pomoću softvera za dijagnostiku jednostavno ne pomaže. Znam da je tako Volvo počeo još krajem 90-ih, zato su i pukli na većini tržišta, jer nikakav senzor ili drugi kodiran deo se ne može zameniti bez adekvatne dijagnostike.

Dakle, samo kod majstora koji ima dijagnostiku za francuska vozila, ako imaš mehaničara koji nema dijagnostiku ili bar ne pozove nekoga sa dijagnostikom da to sredi, više ne treba da ideš kod njega, osim možda na zamenu ulja i pločica.
[ cozmo_im @ 21.05.2019. 10:19 ] @
Koliko vidim ima dijagnostiku i to oficijelnu, Planet. Nego treba neko da tu dijagnostiku i rastumaci kako treba, a ne samo da iscita greske.
[ gti2 @ 21.05.2019. 17:49 ] @
Auto je rešen zahvaljujući jednom članu ES-a koji mi je nesebično dao instrukcije za popravku i to onako do najsitnijeg detalja.
[ ademare @ 21.05.2019. 18:36 ] @
Eto bas divno

Anonimni dobrotvor
[ BB308 @ 21.05.2019. 18:44 ] @
Oćemo u 10 marke da je Noćni.
[ gti2 @ 21.05.2019. 18:46 ] @
@ademare
Čovek mi je poslao pp samoinicijativno i podelio svoje iskustvo i znanje.Da je smatrao za shodno da to napiše javno u temi to bi i uradio tako da ni ja nemam pravo da napišem u čemu je bio problem.U svakom slučaju, svaka mu čast i hvala mu jer mi je uštedeo i vreme i novac i živce.

@BB308
Ja neću :)
[ pajapop @ 21.05.2019. 18:48 ] @
Citat:
gti2:
Auto je rešen zahvaljujući jednom članu ES-a koji mi je nesebično dao instrukcije za popravku i to onako do najsitnijeg detalja.


Pa kad se pokrene neka tema i kad se problem resi, najosnovniji red bi bio i da se kaze u cemu je bio problem i kako je resen. Ovaj formu ne bi trebao da bude samo "rame za plakanje".
[ Nebojsa Milanovic @ 21.05.2019. 19:04 ] @
Svakako.

@Noćni

Nema nikakvog razloga da se ovako nešto krije.

Ako si pri tome koristio neke "nedozvoljene" ili "poludozvoljene" metode to se u tekstu može naznačiti bez detaljisanja, ali princip rada/rešavanja problema bi svakako trebalo da se iznese.
[ Nocni @ 21.05.2019. 19:34 ] @
Niste baš u pravu i ne može se svaki zahvat pisati javno jer popravka koja traje pola sata... je u stvari 20 godina i pola sata...
Nije problem da se pomogne, problem je sto majstori hoce da rade za neke smiješne pare sjutra pa smetaju kolegama... to su isti ovi kod kojih je auto on vec vozio...
Ako nekome sa foruma bude potrebna pomoć bitno je da je dobije i da riješi problem jer forum za to i služi...
@gti2, je dobar momak i uvijek se fino obracao na ovom forumu, pomagao je i on drugima...fino se zahvalio kad je god pomoć dobio i to je to...
Morate shvatiti da kad nebi bilo cijena i naplate na kasi u prodavnici, ona bi se brzo ispraznila...
Ja mislim da sam dokazao da hocu da pomognem ali hoću da podučavam samo one koji rade kod mene... mislim da ne treba radi toga niko da se ljuti... problem bi bio da ja hocu preko foruma da trazim musterije i da im naplacujem a ja to nikada nisam uradio za ovih 20 godina.
[ Nebojsa Milanovic @ 21.05.2019. 19:43 ] @
Sasvim je jasno to šta si rekao.

Zato sam pomenuo da se iznese samo princip, što ti često i radiš javno (neki bi to nazvali da se "reklamiraš", što je totalna budalaština koja je ES-u i njegovim korisnicima donela prilično štete), pa nema razloga da se i ova tema po tome razlikuje.

Znači javno neki princip/ideja i/ili nešto slično okvirno, a ako neko zahteva dalje što ide dublje u struku, to ide privatno.
[ ademare @ 21.05.2019. 19:57 ] @
Treba postovati zelju i razloge Nocnog .

Samo Gti2 nije trebao da trubi .
[ Nocni @ 21.05.2019. 20:16 ] @
Nije on trubio nista... on je vrlo korektno ostavio taj feedback jer bi ljudi nastavili da mu pomazu a problem je vec rijesio...
Momak je ispravno postupio... pogledajte nacin na koji mi se zahvalio... nekako covjeku jos milije onda bude...
[ gti2 @ 21.05.2019. 20:26 ] @
Ne bi bilo u redu prema ostalim članovima foruma koji su odvojili vreme i učestvovali u temi da se napravim lud i ne napišem da je problem rešen i na taj način im i dalje traćim vreme, čak me takve teme tj likovi koji ih pokrenu izuzetno nerviraju jer se ljudi angažuju oko pomoći, a od pokretača "ni A ni MU".
edit:
Preteče me Noćni
[ pajapop @ 21.05.2019. 20:54 ] @

Ja apsolutno pozdravljam situaciju, i nemam nista protiv pokretaca teme, a Nocnog apsolutno postujem i kao coveka i kao majstora i voleo bih da mi je "u blizini"...Ali ne vezano za ovaj slucaj...ako se neko pojavi sa nekim problemom, koji se moze zadesiti i nama, onda bi bilo lepo da se samo makar u naznakama kaze gde je bio problem i kao je resen bez nekog majstorskog detaljisanja.
[ mjanjic @ 21.05.2019. 21:59 ] @
Koliko sam ja shvatio, problem je rešen uz pomoć majstora kome je preneto uputstvo Noćnog korak po korak, i koji je tako odradio. Da li se radi o majstoru koga on poznaje, to ne znamo i nije bitno, ono što je bitno je da on ne želi da deli 20 godina iskustva sa svim majstorima u Srbiji, a naročito onima koji su kupili dijagnostiku od 50 evra i uzimaju posao onima koji su uložili po nekoliko hiljada evra u jednu "kutijicu" i softver.

Drugo, ne vidim ni poentu postavljanja celog opisa, ako treba 50 koraka raznoratnih kliktanja u softveru za dijagnostiku, a pre toga odraditi nešto i na hardveru. Za bilo koji drugi problem sa sličnim simptomima rešenje može biti totalno drugačije.


A često i ne vredi svakom majstoru davati savete, jer neće da slušaju.
Mene su tako šetali mesec dana za ECU, svi pričali kako imaju neke sertifikate i kako su oni sve zaobilazili zaštitu proizvođača, a kad im kažem koje su greške na dijagnostici (dok oni drže ECU koji sam im poslao poštom), svi kažu da nemaju pojma o čemu pričam, da ima treba isti auto kako bi nakačili ECU, tral-la-la.
Slao na 3 mesta kod nekih koji "nema šta ne možemo da popravimo", i svi mi pričaju neka leva iskustva (tipa na ECU od Fiat-a isekao poklopac, jer ne može da se skine, i kroz otvor nešto zamenio, a u ovlašćeno servisu se svi klanjali do zemlje kad im je vlasnik auta odneo repariran ECU, još pitali kako je znao gde da iseče, i slične bajke).
Potom moj mehaničar našao ECU za odgovarajući motor na nekom otpadu, elektroničar ubacio i uradio sve kako treba, samo vergla... dok nije video u softveru da je za motor 1.4 umesto 1.6 (a oznaka na nalepnici kao za 1.6, tj. neko je ubacio drugi softver). Onda je taj ECU nosio kod 2 najbolja autoelektroničara ovde u gradu, i nijedan nije mogao da promeni softver, kao nemaju opremu za to, ne znaju ko ima, itd.

Na kraju, poručio iz UK, 200 funti (240€, dok je taj pogrešan na otpadu bio 250€), reparian profesionalno sa profi opremom i urađena dijagnostika (original Vauxhall softver), i garancija godinu dana, plus je ubačena zadnja revizija softvera kojom je rešen eventualan problem sa EGR-om (kasnije poručio nekom poznaniku za Vektru, imao problem izgleda sa lemovima na ECU kad se ugreje, i pomenuo je da je ranije menjao EGR i da je platio 450€, a dovoljno je bilo staviti novi softver).


Kad bude imala takva radnja u Srbiji, kao kod ovih engleza i sličnih radnji kojih ima po Evropi, sve ove kvazi-majstore će da otera u bankrot, a do tada ja podržavam da im se ne dele besplatni saveti za koje je nekom trebalo 5, 10 ili 20 godina iskustva, neka sami nešto nauče.

Nego, kome treba usluga nekog sa takvim iskustvom, a ne može da mu odveze auto, ima lepo TeamViewer pa može da mu odradi daljinski :)



A koliko imamo majstora u Srbiji, posebno tih elektroničara, čudno mi je da niko nema recimo ovakvu laboratoriju za popravljanje ECU: https://www.youtube.com/watch?v=jsoNPhWT-2U
[ gti2 @ 21.05.2019. 22:23 ] @
^
Problem sam ja rešio, bez majstora
Napisao sam da sam došlepao auto kući i odradio sve po uputstvu @Noćnog
[ mjanjic @ 22.05.2019. 11:09 ] @
Izvinjavam se, pošto si pomenuo šlepanje, mislio sam da si šlepao do nekog majstora.

Ali, generalno, vrhunskih majstora ima malo.

A oni najbolji su i pobegli od auto elektronike, jer ih više zivkaju telefonom da nešto pitaju nego što im dovezu auto. A i ljudima je u Srbiji logičnije da plate 1000€ za delove i 100€ za ruke majstora nego 200€ za delove i 200€ za ruke (i opremu) majstora.
[ SASASTA @ 22.05.2019. 19:01 ] @
nije sporno da znanje i rad treba da se plati tj naplati , zavisi kako gledas.

problem je sto svi pricaju da imaju znanje i opet ne mozes pravilno odluciti gde oterati auto.

cak oni losiji vise pricaju i skuplje naplacuju, cesto.
[ bakara @ 22.05.2019. 21:59 ] @
Ja vam odmah na pocetku rekoh da majstor koji sumnja na kompjuter nema pojma
[ mjanjic @ 22.05.2019. 22:22 ] @
Ne pričaj mi, davno sam kod jednog od najboljih i najcitiranijih u gradu odneo oba ključa da zamenim po jedan taster/mikroprekidač (on rekao da je drugi na svakom ključu OK, a ta 2 su me i zezala). Jedan ostavio da uradi kad stigne, a na drugom ključu uradio sutra dok sam čekao. Naplatio 20€, tj. 10€ po prekidaču, čovek ispred mene za bukvalno 2 minuta onom običnom lemilicom odlemio taster i zalemio drugi. Taster u prodavnici ne košta ni 100 dinara i to najskuplji.

OK, razumem ja da ne može svako da odlemi i zalemi to na onoj maloj pločici, ali meni je problem što su sad počela na oba ključa da me zezaju oba tastera povremeno (odu tasteri i bukvalno moraju da se pritisnu do maksimuma u maltene stoti deo milimetra, a ona guma na ključu baš i ne olakšava tako nešto), i sad ispada da bih za 4 tastera trebao da platim 40€, a oni zajedno koštaju 400 dinara i majstoru treba 5 minuta posla sa najobičnijom lemilicom koja ne košta ni 10€. A lemilicu već imam, i to bolju od te, samo još da kupim tastere/mikroprekidače :)

Još kad sam ga pitao za relej za automatsko uključivanje svetla nakon startovanja motora, kaže treba mu više od 2 sata da isprovlači žice i sve poveže i bolje da to ne diram, ja odmah podržao njegov "predlog" i u sebi razmišljam koliko bi naplatio to kad za 5 minuta uzme 20 evra.

Isto mi pre oko 8 godina naplate 700 dinara za stopicu na anlaseru, ona nije koštala ni 100 dinara u prodavnici, a oni se još namerno maltretirali skidajući akumulator da to promene ispod haube, umesto da nateraju auto na kanal.

A ovamo mi majstor za zamenu ulja i filtera za ulje uzme 600 dinara, a treba mu pola sata dok digne auto na dizalicu, ispusti ulje (mora da se ostavi dok izađe što više ulja), pa skine filter, stavi novi, pa spusti auto sa dizalice, pa doda novo ulje... I plus može sav da se umaže dok skida filter i stavlja novi, a ovi elektroničari gospoda, 2 minuta lemilice 10€...
[ pajapop @ 23.05.2019. 04:52 ] @
Citat:
mjanjic:

A ovamo mi majstor za zamenu ulja i filtera za ulje uzme 600 dinara, a treba mu pola sata dok digne auto na dizalicu, ispusti ulje (mora da se ostavi dok izađe što više ulja), pa skine filter, stavi novi, pa spusti auto sa dizalice, pa doda novo ulje... I plus može sav da se umaže dok skida filter i stavlja novi, a ovi elektroničari gospoda, 2 minuta lemilice 10€...


*ebi ga..."ulje" mozda mozes i sam da zamenis, a ovo ocigledno ne mozes...
[ bordzija @ 23.05.2019. 13:23 ] @
Ja sam još pre 10 godina lemio smd i mikroprocesore naoštrenom žicom na vrhu obične lemilice Danas ljudi neće mnogo da se udubljuju u rešavanje problema, samo ako može na brzaka da reši i mazne 50-100 evra.

Da bi rešio neki ozbiljniji problem moraš da voliš svoj posao a takvih je malo.

Većina kvarova se krije u hladnim lemovima (jeftin kalaj) i teški uslovi rada (loše projektovan uređaj) mada danas sve češće nailazim na uređaje koji imaju loop kvarove projektovane da dovode do zamene čitavih komponenti ili čak uređaja. Te "fore" nećeš lako naći na internetu.

Inače su francuska vozila katastrofa po pitanju bilo kakve elektronike.
[ bakara @ 23.05.2019. 13:48 ] @
Citat:
mjanjic:
a oni zajedno koštaju 400 dinara i majstoru treba 5 minuta posla sa najobičnijom lemilicom koja ne košta ni 10€. A lemilicu već imam, i to bolju od te, samo još da kupim tastere/mikroprekidače

Još kad sam ga pitao za relej za automatsko uključivanje svetla nakon startovanja motora, kaže treba mu više od 2 sata da isprovlači žice i sve poveže i bolje da to ne diram, ja odmah podržao njegov "predlog" i u sebi razmišljam koliko bi naplatio to kad za 5 minuta uzme 20 evra.

Isto mi pre oko 8 godina naplate 700 dinara za stopicu na anlaseru, ona nije koštala ni 100 dinara u prodavnici, a oni se još namerno maltretirali skidajući akumulator da to promene ispod haube, umesto da nateraju auto na kanal.


Ispada da ti to sve znas i sam a ipak si isao kod majstora, a i on nije bas dobro uradio posao i ako je to 5 njemu min posla.
Ako je njemu 5 minuta posla i nije to uradio kako treba bas me zanima koliko bi tebi trebalo.

Citat:
bordzija:
Inače su francuska vozila katastrofa po pitanju bilo kakve elektronike.

E upravo tom tvojom logikom se rukovodio majstor sa pocetka ove teme sto je hteo da menja kompjuter
a Nocni ga popravio recima
[ mjanjic @ 23.05.2019. 22:21 ] @
Možda on i jeste dobro uradio posao u smislu lemljenja, ali stavio relativno jeftin prekidač. Nije poenta u tome, nego je poenta da 5 minuta posla košta 10€, a ne radi se o nekoj dijagnostici ili bilo čemu komplikovanom.
Ja sam bio u nekoj gužvi sa poslom, a i nije mi bio problem da platih hiljadu-dve, misleći da sam posle miram sve dok ne prodam auto ili ga ne oteram na otpad. A kad ono...

Zato i jeste taj komentar u vezi Noćnog i cene rada dobrih majstora, nije problem platiti i duplo u odnosu na neke standardne cene, ali da ti taj majstor uradi posao kako treba i da stavi kvalitetan deo, bilo da se radi o mehanici ili elektronici. Međutim, takvih ima u tragovima.
[ bordzija @ 24.05.2019. 02:12 ] @
A šta da radi 90% ostalih majstora koji nemaju pojma? Da opet čuvaju ovce? Nema šanse. Moraš da namirišeš prevaranta inače si gotov i ti i auto