[ Miroslav Jeftić @ 03.07.2019. 10:12 ] @
Kao što kaže pitanje, koji je najudobniji automobil koji ste vozili ili u kojem ste se vozili? Juče se vozim u Meganu karavan dci iz 2012. (taksi) i iako nisam ni razmišljao o tome, odjednom mi padne na pamet kao u Maratoncima, "ovo uopšte nije loše". Inače koristim taksi skoro svakodnevno po gradu, tako da mi se pozadina navozala u xy različitih marki i modela, na žalost, taksisti obično ne voze S klasu ili slične automobile, tako da su mi iskustva uglavnom iz srednje i/ili niže klase.

Inače rekao bih da je udobnost često potcenjen faktor, testovi automobila obično obiluju podacima i primedbama u vezi brzine, ubrzanja i opštih performansi, potrošnje, nosivosti, ove ili one opreme, ali čini mi se da udobnost eventualno ako se spomene usput i uzgredno, ali generalno nije u fokusu. Opet, meni lično ništa gore od automobila koji te "istrucka" na putu od tačke A do tačke B, makar sve ostalo bilo super, šta vi kažete?
[ Darko Nedeljković @ 03.07.2019. 10:41 ] @
Meni od kad sam probao da vozim kamion svaki automobil neudoban. Kamioni lebde na 3 nezavisna sloja vazdusnih jastuka-amortizera-ogibljenja. Prvi sloj vazdusnih amortizera odvaja vozilo od vibracija to kova. Ako neke vibracije ipak prodju, nakon toga kabina ima sopstvene vazdusne amortizere. I na kraju, samo sediste je na vazdusnom jastuku. Vozis 10 sati svakog dana i odmoran si kao da nisi vozio. Kod automobila najudobnije sto sam video je jedan sloj vazdusnog ogibljenja, a cak i to postoji kod vrlo malog procenta automobila.
[ sloba-sg @ 03.07.2019. 10:46 ] @
Citroeni su nekad važili za udobnost i plivanje na putu. Ne znam kako je sada sa ovim novim serijama.
[ Miroslav Jeftić @ 03.07.2019. 11:02 ] @
Citat:
Darko Nedeljković: Meni od kad sam probao da vozim kamion svaki automobil neudoban.


To je ok, ali malo nezgodno za po gradu. Jel ima nešto da je bilo blizu tog kamionskog osećaja?
[ djoka_l @ 03.07.2019. 11:29 ] @
Ono što mi pada prvo na pamet, Krajsler 300M. To se više ne pravi, ali je prava lađa što se tiče udobnosti.
Kod domaćih taksista se najviše oduševim kada sednem u Fijat Multiplu. Šteta što se više ne pravi, osećaj je sličan kao da si u londonskom taksiju, a za mnogo manje novca.
[ Living Light @ 03.07.2019. 17:13 ] @
Citat:
sloba-sg:
Citroeni su nekad važili za udobnost i plivanje na putu. Ne znam kako je sada sa ovim novim serijama.

Ne znam ni ja kako je sa ovim novim serijama citroena,
ali ona stara verzija "plivanja po putu"
koja u potpunosti obučena u kožu iznutra,
stvarno uliva poverenje i opušta u toku vožnje.

Reč je o CX-2000, u raznim verzijama.

[ Darko Nedeljković @ 03.07.2019. 17:28 ] @
Citat:
Miroslav Jeftić:
To je ok, ali malo nezgodno za po gradu. :D Jel ima nešto da je bilo blizu tog kamionskog osećaja? :)

Ja nisam nesto vidjao da ima polovnih automobila sa cetvorocifrenom cenom i vazdusnim ogibljenjem, osim 30 godina starih citroena. Ako neko zna koji bi to modeli mogli biti, nek i meni dojavi. Kad su petocifrene cene u pitanju, znam da audi ima nekih modela.
[ since1986BC @ 03.07.2019. 18:34 ] @
Citroen je i dalje solidno udoban, za nase puteve. C5 , prva generacija.
[ Living Light @ 03.07.2019. 20:08 ] @
Kad pominješ naše puteve,
kod nas bi i ono vozilo "Za MARS" ukrstilo noge.

Ako rokneš u rupčagu (da konja sakriješ) koja odvali pola desnog trapa,
tu ne pomaže nikakva Auto-Industrijska-Izmišljotina.
[ mjanjic @ 03.07.2019. 20:09 ] @
[ Darko Nedeljković @ 03.07.2019. 22:01 ] @
Citat:
since1986BC:
Citroen je i dalje solidno udoban, za nase puteve. C5 , prva generacija.

Da, C5 prva generacija je po svemu sudeci poslednje vozilo koje je serijski proizvodjeno sa hidropneumatikom. Od 2006, C5 kao i drugi automobili nude hidropneumatiku samo kao ekskluzivu za koju treba debelo platiti.
[ Sava @ 04.07.2019. 06:06 ] @
Ko nije vozio Citroen Ajkulu ne zna šta je dobar i udoban auto!!!
Citroen DS19/21 je bio decenijama ispred svog vremena.

[ Java Beograd @ 04.07.2019. 07:40 ] @
Kvalitet ogibljenja samo je jedna od mnogih aspekata udobnosti.

Hidropenumatsko Citroenovo ogibljenje sa poznatim "sferama" je deo legende. Ali, tu se priča ne završava.

Možemo mi sada da se zlurado smejemo BMW-u i da komentarišemo kako, eto, C6 ima mnogo bolje ogibljenje, ali, realno - čemu to? Ko će još da vozi C6 na zemljanom putu punom rupčaga?
A i da mu se desi takva neprijatnost, pa, zaboga, usporiće na 10 km/h dok ne izađe na asfalt.

Neko bi mogao da provoza ova ista dva automobila na ravnom autoputu - razlike ne bi bilo.

Ili, štaviše, da ih provoza na putu, u oštrim krivinama, pri velikoj brzini. Iskustveno mogu da tvrdim da će tu BMW da se pokaže znatno bolje.

Zaključak:
- ako ti auto treba za jurcanje po zemljanim putevima punim rupčaga - kupi Citroena
- ako ti auto treba za jurcanje po autoputevima - kupi BMW
[ Miroslav Jeftić @ 04.07.2019. 07:48 ] @
Citat:
Java Beograd
Možemo mi sada da se zlurado smejemo BMW-u i da komentarišemo kako, eto, C6 ima mnogo bolje ogibljenje, ali, realno - čemu to? Ko će još da vozi C6 na zemljanom putu punom rupčaga?
A i da mu se desi takva neprijatnost, pa, zaboga, usporiće na 10 km/h dok ne izađe na asfalt.

Neko bi mogao da provoza ova ista dva automobila na ravnom autoputu - razlike ne bi bilo.


Srbija i ravan autoput obično ne idu skupa. Doduše ni u boljim zemljama automobili ne idu isključivo po autoputevima, ima svakako lošijih puteva, što po gradu, što van grada.
[ Java Beograd @ 04.07.2019. 07:59 ] @
Pa, dobro, ali ova egzibicija jurcanja po zemljanom putu punom rupčaga, zaista ne oslikava realno stanje eksploatacije luksuznog automobila kao što je C6 ili ovaj BMW.

Osim ako ga 007 ne iskoristi dok juri ruske špijunke.
[ component @ 04.07.2019. 08:06 ] @
A ako ti auto ne treba za jurcanje već da voziš porodicu? Želiš da im bude što udobnije. Šta onda uzeti? Ja se ozbiljno razmišljam o CITROËN GRAND C4 SPACETOURER. Nov oko 20.000€. Za taj novac ima li nešto za porodicu i dosta mesta za porodični prtljag (kolica itd.) a da je što udobnije? Naravno jurenje od 90-tak km/h po našim putevima i jurenje od 130 km/h na autoputevima. Po gradu ne jurim više od 50 km/h.
Što se tiče BMW-a taj je odmah ispao iz priče. Nema kvalitete porodičnog automobila. Što reče Java: "realno - čemu to?"
[ Java Beograd @ 04.07.2019. 08:27 ] @
Mojih par postova su bili osvrt na video klip poređenja ogibljenja, koji je tako režiran i snimljen da u mnogome favorizuje Citroenovo hidropneumatsko ogibljenje. (koje je zaista legendarno)

Što se tiče ukupne udobnosti, ja sam upravo pre mesec dana kupio Citroena.
[ Miroslav Jeftić @ 04.07.2019. 08:32 ] @
Citat:
Java Beograd: Pa, dobro, ali ova egzibicija jurcanja po zemljanom putu punom rupčaga, zaista ne oslikava realno stanje eksploatacije luksuznog automobila kao što je C6 ili ovaj BMW.


Dobro, to je snimljeno za Top Gear, naravno da moraju da naprave da bude zanimljivo i dramatično.
[ Darko Nedeljković @ 04.07.2019. 09:45 ] @
Citat:
Java Beograd:
Možemo mi sada da se zlurado smejemo BMW-u i da komentarišemo kako, eto, C6 ima mnogo bolje ogibljenje, ali, realno - čemu to? Ko će još da vozi C6 na zemljanom putu punom rupčaga?
A i da mu se desi takva neprijatnost, pa, zaboga, usporiće na 10 km/h dok ne izađe na asfalt.

Automobili imaju mikrovibracije i na autoputu i ako ne znas za bolje tada ti je to sasvim ok, ne zalis se, samo nakon vise sati voznje imas osecaj kao da te si imao grupni sex sa nekoliko crnaca, treba ti mnogo vremena da se naspavas i dodjes sebi. A sa vazdusnim ogibljenjem si znatno odmorniji. To znaju poslovni ljudi koji idu na vazne sastanke i zato su spremni toliko da doplate da njihov Audi ili Mercedes ima vazdusno ogibljenje. I kao sto sam rekao, dok ne koristis takav auto par meseci obicno ogibljenje ti je sasvim ok, ali nakon par meseci na vazdusnom ogibljenju svaki automobil sa obicnim ogibljenjem ti je drndava kanta, i nije ti prihvatljivo sa konja na magarca.
[ Nebojsa Milanovic @ 04.07.2019. 09:59 ] @
Citat:
Darko Nedeljković: Automobili imaju mikrovibracije..

Dobro zapažanje, ali te mikrovibracije nemaju svi, i svakako nemaju svi isto..

Nedavno da sam vozio Golf IV 1.9TDI 130KS (plus remap) i osim što ide lepo, ali zahteva puuuuno rada na menjaču, te vibracije me ubiše.

Auto je veoma naporan za vožnju, prosto imao sam osećaj kao da mi se oči tresu.

Iako su noviji dizeli po tom pitanju bolji, meni je samo to dovoljan razlog da nikada ne kupim dizel auto.

Turbo benzin motori, naročito veći, neporedivo su mirniji, udobniji i komforniji.

[ Java Beograd @ 04.07.2019. 10:28 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic: ... ali zahteva puuuuno rada na menjaču ...

Kad ovo pomenu, evo da iznesem par zapažanja posle mesec dana vožnje C4 1.6 BlueHdi v.s. bivše Lancia Lybra 1.9 jtd
Citroen zahteva mnogo više baratanja menjačem! I nije mi lako da se naviknem.

1.9 jtd je bio "širokopojasan" u drugoj od 5 km/h do 50 km/h u trećoj od 25 km/h do 90 km/h
Nije da sam uvek vozio u tim ekstremima, naprotiv, ali pomenute ekstreme je motor lagano i neprimetno opsluživao. 1.6 hdi jednostavno neće da povuče ako sam u trećoj ispod 40 km/h. Neće. Mora u drugu.

Na primer, vozim u gradskoj ulici, u koloni koja se naravno "cima": brže, pa sporije pa brže pa sporije. U Lanći sam to u trećoj, bez problema, bez šaltanja. U Citroenu - jok.
[ Darko Nedeljković @ 04.07.2019. 10:57 ] @
Neke od stavki udobnosti bile bi i automatski menjac, tempomat i autopilot.
[ Nebojsa Milanovic @ 04.07.2019. 12:39 ] @
@Java

Nemoj da se čudiš, to je redovna pojava kod 1.6 i manjih dizel motora: Ispod 2000 obrtaja njihova turbina skoro i ne radi, a oni su bez turbine praktični mrtvi. I to svako primeti, makar koliko da je loš vozač ili antivozač.

Rešenje je prosto, kod dizela je 2000ccm realni minumum za udobinju vožnju.

Ali to ne znači da su i svi takvi dobri, jer stvar je i tehnologije. Pomenuo sam da VW 1,9 TDI ne valjaju, a slično važi i za VW 2.0TDI PD iz tog vremena. CR motori su nešto bolji ali i oni moraju imati najmanje 2000 kubika da imaju ispeglaniji momenat.

Ima ona američka poslovica koja glasi: Radnu zapreminu može da zameni samo.....još više radne zapremine, i ta udobnost i manje umaranje u vožnji je prvo po čemu se veća zapremina motora oseti.

Turbo benzin su i po tom kriterijumi puuuuno bolji, recimo novi 1.0 Ecoboost (Ford) i 1.0TSI omogućavaju lagodnu i udobnu vožnju čak i sa samo 1000kubika. Naravno, sa više je još bolje.
[ Java Beograd @ 04.07.2019. 14:48 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic: @Java
Nemoj da se čudiš, to je redovna pojava kod 1.6 i manjih dizel motora: Ispod 2000 obrtaja njihova turbina skoro i ne radi, a oni su bez turbine praktični mrtvi ...


Pa nije baš 2.000 obrtaja u pitanju, pre bih rekao da je problem u obrtajima oko 1.200 i naravno, ispod 1.200.
Već preko 1.500 lepo povuče, a na 2000 oho-ho, da ne kažem "zalepi za sedište".

Generalno, osim elastičnosti motora, koja je evidentna, razlikuje se prenosni odnos, i to je ono na šta ne mogu brzo da se naviknem.

Na primer:
Da bi Libra išla 120 km/h u 5. stepenu prenosa, broj obrtaja motora je oko 2.500.
Na Citroenu, na istoj brzini, u istom stepenu prenosa broj obrtaja motora je oko 1.800

Dakle, znatno drugačiji odnos obrtaji motora / brzina.
Ili za, 40 km/h u trećoj, 1.9 jtd je trebalo da se vrti na 1.500, a 1.6 hdi na manje od 1200. I eto problema. (za mene i moju naviku vožnje).

Al' dobro, zato troši oko 2 l/100 km manje u gradskoj vožnji. Jbg, ima i to svoju cenu.




[ Nebojsa Milanovic @ 04.07.2019. 18:09 ] @
Jasno, 2000rpm sam rekao otprilike, jeste nešto niže u praksi ali poenta je jasna.

Sve je to danak preteranoj štednji koja je samo formalna (ne i stvarna), a uveli su je korejci potpuno pomerivši fokus sa vozačkih (snaga, elastičnost, udobnost) na nevozačke osobine auta, kao što je "infotejment", veličina LCDa, USB, blutut, prečnik felni, što niže gume, itd.

Srećom Citroen nije previše podlegao tom trendu, i iako je tačno da je taj 1.6 slabiji od starog 1,9JTD, barem ga nisi puno platio.

C4 može imati veoma dobar odnos kvalitet-cena, uživaj sa njim, zamisli samo da si kupio nekog "džipa" sa takvim motorom, ali koji je 500kg teži i sa XX inča LCDom, 19" felnama i /35 gumama, kakvi su sada u modi

[ Nocni @ 04.07.2019. 20:09 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic
zamisli samo da si kupio nekog "džipa" sa takvim motorom, ali koji je 500kg teži i sa XX inča LCDom, 19" felnama i /35 gumama, kakvi su sada u modi :)


Poznate tvrdnje i posprdivanje SUV vozilima... nisu ništa novo na ovom forumu...
Baš prije neki dan sam probao citroena C5 Aircross-a, vroma, veoma! udoban auto koji se duplo bolje vozi od tog C4 i duplo je udobniji...
Veoma dobro riješeni amortizeri sa prilagodljivom tvrdoćom a na mehanički način... šteta samo što prema Nebojšinim kriterijumima ne spada u "vozačka auta" iako ima dobra vozna svojstva.
Treba prvo voziti neki auto pa onda iznositi ovakve paušalne tvrdnje...
[ Nebojsa Milanovic @ 04.07.2019. 20:19 ] @
Ti bi trebao prvo da utvrdiš koja je klasa o kojoj pričamo pa tek onda da kažeš nešto o tome.

Nedavno si na slične moje reči rekao da Porsche Cayenne nije takav (mada sam i za njega pokazao klip da se lako prevrće), ja evo mogu dodati i da Audi Q7 nije takav, ali to ne menja suštinu.

Kada tako govorim o SUV vozilima mislim na najjeftiniju klasu, onu bez ikakvih vozačkih osobina a sa gomilom šminkerskih elemenata, a koja je iako je takva, skuplja od odličnih auta C i D segmenta.

[ Nocni @ 04.07.2019. 20:55 ] @
Upravo si ti taj koji prica pausalno...
Q7 je širok pojam od 10.000 do 100.000 eura
Isto je i sa cayenne-om samo sto je razlika u cijenama kod njega još veća.
Pričamo o polovnim autima... za isto godište tog citroena C4 koji je star 3 godine... za SUV sličnog kvaliteta treba 4 puta vise para iz veoma prostog razloga jer je prilicno bolji...
Da ne bude zabune ima bolja vozna svojstva takođe...
Mogu da razumijem da mrziš određen tip vozila ali nametati to tvoje mišljenje kao ispravno svakome je vrlo pogrešno...
Bolji je Q5 audi od tvog pasata tačno duplo a toliko je i skuplji za isto godište... Oko toga smo se sporili ili je mozda A4 bio u pitanju ali svejedno je.

[Ovu poruku je menjao Nocni dana 05.07.2019. u 01:00 GMT+1]
[ component @ 05.07.2019. 07:21 ] @
Kako misliš pričamo o polovnim automobilima? Zar ne pričamo o novim automobilima?
[ Nocni @ 05.07.2019. 08:12 ] @
Tema je uopštenog naslova o najudobnijim automobilima... da nebi pominjali mercedese S klase ili neke maybahe i bentlije koje smo imali prilike da vozimo... priča je počela oko normalnih, dostupnih auta što je dobro a nigdje nije određena klasa vozila o kojoj treba pričati.
Po ko zna koji put se ovdje pominju SUV-ovi u negativnom kontekstu kao da su to ne vozački automobili bez ikakve potrebe, samo zato jer ih neko ne voli...
Kad ja kazem da tako nešto nije tačno onda se kaže "mislim na najjeftiniju klasu a ne na Q5"... ali ni to nije tačno... Onaj mali t-roc se recimo vozi odlično, držanje u krivinama i na lokalnim putevima odlično... govora nema o tome da je to nevozački auto... ako ima neke "šminkerske elemente" meni oni ne smetaju a i ne znam koji su.
I sam vozim rav4 2015 koja ima odlična vozna svojstva, evo baš juče kolega Zarko Šilić se javlja sa Hvara... čipovana škoda yeti 2.0 cr tdi 4x4, mu trošila 3.8 litara usput... kazne su u hrvatskoj velike pa su išli polako... btw, ima odlična vozna svojstva, pogotovo po klizavom i zimi a stara je 7 godina...
@component, niko nije odredio da li treba pričati o novim ili o polovnim autima a ovdje su se od početka teme pominjala polovna, odnosno naša iskustva sa njima što je dobro...
[ Miroslav Jeftić @ 05.07.2019. 08:54 ] @
Citat:
Nocni: @component, niko nije odredio da li treba pričati o novim ili o polovnim autima a ovdje su se od početka teme pominjala polovna, odnosno naša iskustva sa njima što je dobro...


Naravno, automobil ne mora obavezno da bude nov da bi bio udoban, niti su svi novi udobni.
[ cozmo_im @ 05.07.2019. 09:21 ] @
Citat:
Java Beograd:
Citat:
Nebojsa Milanovic: ... ali zahteva puuuuno rada na menjaču ...

Kad ovo pomenu, evo da iznesem par zapažanja posle mesec dana vožnje C4 1.6 BlueHdi v.s. bivše Lancia Lybra 1.9 jtd
Citroen zahteva mnogo više baratanja menjačem! I nije mi lako da se naviknem.

1.9 jtd je bio "širokopojasan" u drugoj od 5 km/h do 50 km/h u trećoj od 25 km/h do 90 km/h
Nije da sam uvek vozio u tim ekstremima, naprotiv, ali pomenute ekstreme je motor lagano i neprimetno opsluživao. 1.6 hdi jednostavno neće da povuče ako sam u trećoj ispod 40 km/h. Neće. Mora u drugu.

Na primer, vozim u gradskoj ulici, u koloni koja se naravno "cima": brže, pa sporije pa brže pa sporije. U Lanći sam to u trećoj, bez problema, bez šaltanja. U Citroenu - jok.


Ja vozim 1.6 HDI 110KS i ide bez problema u drugoj od 5 do 70kmh. U trecoj ide od nekih 25 do 125 kmh bez ikakvih problema. Odlicno i oducno vuce ispod 40kmh u 3. stepenu prenosa. U IV stepenu prenosa odlucno vuce vec od 50kmh, u petoj od 70kmh odlicno ubrzava.

Ja po gradu bez problema vozim u guzvama trecom. Od 1100 do 2000 obrtaja ide sasvim normalno i tecno. Ne znam kako je podesen taj novi BlueHdi i koje je konjaze. Mozda je ovaj od 92ks.

Sto se tice najudobnijih automobila koje sam vozio - Jedan od njih je Lexus NX300H.
[ Java Beograd @ 05.07.2019. 09:32 ] @
Moj 1.6 Blue HDI je 100 KS

Snaga je OK, ali mislim da je razlika u prenosnom odnosu menjača / diferencijala.

Ako ne zaboraviš, obrati pažnju i zapamti/zapiši broj obrtaja u 5. stepenu prenosa na 120 km/h. Mislim, ne mora baš ta brzina, ali ja sam nekako baš nju zapamtio.

Ja ne mogu u 5. ispod 80 km/h. Najniža brzina, gde komp predloži prabacivanje u 5. je oko 83 km/h Slično, tj. analogno tome važi i za ostale stepene prenosa.



Uzged, juče sam prodao Lanću Libru. Stvarno je to bio odličan auto, možda i zaslužuje da bude "najudobniji auto koji sam vozio". Ali, jbg, pregazilo je vreme, a i pređeni kilometri.
[ bakara @ 05.07.2019. 09:40 ] @
Citat:
Java Beograd

Ja ne mogu u 5. ispod 80 km/h. Najniža brzina, gde komp predloži prabacivanje u 5. je oko 83 km/h Slično, tj. analogno tome važi i za ostale stepene prenosa.

Jel ima 6 brzina?
[ cozmo_im @ 05.07.2019. 09:47 ] @
Citat:
Java Beograd:
Moj 1.6 Blue HDI je 100 KS

Snaga je OK, ali mislim da je razlika u prenosnom odnosu menjača / diferencijala.

Ako ne zaboraviš, obrati pažnju i zapamti/zapiši broj obrtaja u 5. stepenu prenosa na 120 km/h. Mislim, :) ne mora baš ta brzina, ali ja sam nekako baš nju zapamtio.


Na 130 se vrti na 2650 obrtaja. Mislim da je na oko 2500 obrtaja pri 120kmh u petom stepenu.

Verovatno je razlika sto ja imam petostepeni menjac.

Ja mogu u petu vec na 70kmh.

Primetio sam da je nastelovan da vrti skoro kao neki benzinac.

@Nebojsa:

Kod mene je najveci obrtni na 1750 do 2800. Turbinu osetis vec na ispod 1500 obrtaja. Varijabilna je i zavisi kako stiskas gas. Na 1700 obrtaja vec imas poznat osecaj ubrzanja pod turbinom. Ako odlucno stisnes gas kad kreces, odmah je aktivirana i ubrzava bas dobro.
[ Java Beograd @ 05.07.2019. 10:08 ] @
Citat:
bakara:Jel ima 6 brzina?
Nema.
Citat:
cozmo_im:Mislim da je na oko 2500 obrtaja pri 120kmh u petom stepenu.
Izgleda da je to razlika. Kod mene je 120 km/h na oko 1.800-1.900 obrtaja. Ne mogu tačnije da odredim, jer je obrtomer digitalni, ne piše cifra već samo neki podeoci po 250.
[ Nebojsa Milanovic @ 05.07.2019. 10:27 ] @
1.6 je 1.6, ne može tu da bude velike razlike od komada do komada, naročito kod dizela koji nema mogućnost varijacije ventila, uklopnih usisinih grana i sličnih stvari koje povećavaju elastičnost.

Meni je najveći utisak ostavio I30 1,6CRDi koga sam vozio prilično (i objavio mini test), jer iako na papiru ima solidnih 128KS praktično je mrtav ispod 1700-1800 rpm.

Nije to poredivo sa 2.0CRDi (sa kojim smo kum i ja i došli na vožnju), jer iako je 1,6CRDi na papiru slabiji samo 12KS, razlika u vožnji je ogromna. 2.0CRDi obezbeđuje daleko mirniju i manje nervoznu vožnju, rada sa menjačem zahteva upola manje, vožnja je prosto puno udobnija i tečnija.

Za poređenje sa jakim turbobenzincem, Passat 1.8TFSI na 130 km/h se vrti na manje od 2200rpm, a vuče ravnomerno i snažno već od 1000 obrtaja.

Tek to je neuporedivo sa dizelima, šestom brzinom se može voziti npr. 60 na sat i sasvim fino i ravnomerno ubrzavati.

[ Nocni @ 05.07.2019. 11:21 ] @
Nema nikakve svrhe porediti motor 9HZ iz nekadasnjeg pezoa 307 sa ovim BHY koji je u tom novom javinom citroenu C4. Ti motori nemaju ništa zajedničko i daleko su dvije generacije jedan od drugog.
Ovaj C4 je inače možda i najbolja kupovina sa aspekta cijene i onog sto se dobija jer je na istoj platformi kao novi pezo 308 koji je skuplji od njega prilicno a nikako nije ni po čemu bolji osim mozda po izgledu sto je subjektivno....
Meni se recimo ne svidja ona koncepcija sa malim volanom i tablom iznad njega, koja je u pežou i mislim da je citroen bolji za voznju...
Ovo sto se pominje voznja na 1.200 obrtaja ili slabo ubrzanje ispod 1.600 obrtaja... je stvar navike a u svakom slucaju to ne treba ni raditi jer se svaki motor muci na tako malim obrtajima u velikom prenosu...
Najbolje je voziti po osjećaju iskorišćenja obrtnog momenta ne postujuci uvijek ni instrukcije sa table za prebacivanje u veci prenos koje su kod skoro svih novih auta vise bazirane na ustedi goriva nego na pravilno koriscenje i dugotrajnost sklopova menjaca i motora... sve je stvar navike i iskustva...
Isto vazi i za stop-start sistem koji vise šteti nego što doprinosi...
Svaki put kada se auto ugasi ulje udje u kanale na lezajevima radilice koji se na svakom novom startovanju malo potrose kao da ste se vozili recimo 30 km a ne trose se nista kada rade pod pritiskom ulja jer su na tom principu i konstruisani i napravljeni...
[ botr @ 05.07.2019. 11:50 ] @
1.6 tdi od 105ks, ispod 1700 obrtaja ide bas slabo, rad menjacem je jednak kao npr. kod Megana 2 1.6 benzin.

Sto se tice udobnosti, pa recimo ovaj moj Touran 1T3 je dosta udoban, mislim da tome dobrinose glomaz, lepo se i vozi, medjutim pri ostrijoj voznji se oseti visina karoserije, dosta se naginje, moze tako da se vozi, ali je putnicima krajnje neprijatno.

@Nocni

Kakav je uticaj aditiva, npr. Liqui Moly Ceratec na trosenje lezajeva radilice?



[ Java Beograd @ 05.07.2019. 11:50 ] @
Citat:
Nocni: Svaki put kada se auto ugasi ulje udje u kanale na lezajevima radilice koji se na svakom novom startovanju malo potrose kao da ste se vozili recimo 30 km a ne trose se nista kada rade pod pritiskom ulja jer su na tom principu i konstruisani i napravljeni...

Vidiš, ovo poslednje šta si naveo je zanimljivo za diskusiju.

Prvo šta sam primetio na ovom automobilu je da se, nakon nekoliko sekundi od kontakta, lampica za nedovoljan pritisak ulja gasi.
Dakle, potenciram: ne kao kod drugih automobila da se gasi nakon startovanja motora (kad se, zajedno sa motorom pokrene i uljna pumpa), već ubrzo nakon davanja kontakta, pre startovanja motora.
Možda grešim, ali to me navodi na zaključak da je na neki način osiguran pritisak ulja i kad motor nije startovan. Ako je tako, onda u Start-Stop režimu pritisak ulja nikad ne pada na nulu, kao kod običnih motora.

Drugo, šta sam naravno odmah primetio, to je startovanje motora "na pola ključa". Dakle, nikad nema verglanja, već bukvalno odmah startuje. Čitao sam neke komentare da je fora u tome da se kod gašenja motora radilica namesti "nekako" i time omogući stratovanje motora bez verglanja.

[ test1234 @ 05.07.2019. 12:17 ] @
Reno Espace 4 1,9dci , ništa udobnije nisam vozio. ne oseća rupe na putu.
[ Nocni @ 05.07.2019. 12:40 ] @
Citat:
Java Beograd: Vidiš, ovo poslednje šta si naveo je zanimljivo za diskusiju.

Prvo šta sam primetio na ovom automobilu je da se, nakon nekoliko sekundi od kontakta, lampica za nedovoljan pritisak ulja gasi.
Dakle, potenciram: ne kao kod drugih automobila da se gasi nakon startovanja motora (kad se, zajedno sa motorom pokrene i uljna pumpa), već ubrzo nakon davanja kontakta, pre startovanja motora.
Možda grešim, ali to me navodi na zaključak da je na neki način osiguran pritisak ulja i kad motor nije startovan. Ako je tako, onda u Start-Stop režimu pritisak ulja nikad ne pada na nulu, kao kod običnih motora.

Drugo, šta sam naravno odmah primetio, to je startovanje motora "na pola ključa". Dakle, nikad nema verglanja, već bukvalno odmah startuje. Čitao sam neke komentare da je fora u tome da se kod gašenja motora radilica namesti "nekako" i time omogući stratovanje motora bez verglanja.


Sistem start-stop naravno smeta motoru iz vise razloga a ne samo iz onog koji sam naveo. Nije konstruisan radi bilo kakvih usteda vec iskljucivo da se smanji emisija izduvnih gasova i zadovolji neka euro 5 ili 6 norma zavusno od vozila...
Osim onih poznatih stvari o mnogo skupljem anlaseru i akumulatoru tu su i one druge. Lezajevi radilice rade na principu pritiska ulja i izmedju povrsina prakticno nema dodira vec postoji veoma tanak film ulja koji pod pritiskom ne dozvoljava nikakvo trenje i superiorni su u odnosu na druge vrste lezajeva... Kada se motor zaustavi ulje ode u kanal i prilikom sledeceg startovanja lezaj se malo potrosi... ne bas kao na jutarnjem paljenju jer ipak po njemu ims malo ulja sli nrms pritiska, ali ipak kao sto rekoh proizvoljna je procjens kao da ste vozili jedno 30 km...
Turbina se podmazuje i hladi uljem i zs nju je takodje lose do veoma lose ovo zaustavljanje motora... zavisi u kojem se rezimu nalazi i kako je auto vozen prije toga. Svakako ce vise smetati benzinskim turbo motorima nego dizelima jer kod njih turbine rade na vecim temperaturama i oni inace troškare ulje neki više a neki manje zavisno od koncepcije...
Sto jrle moderniji motor i elektronika to je i napredniji sistem rada start-stop sistema pa se na novim autima nece gasiti motor kada stanete na prosirenju na uzbrdici jer zna da prepozna da ce to biti lose za turbinu...
Mi se u servisima na razne nacine trudimo ds start-stop sistem ugasimo jer vecini ljudi smeta i traze da bude ugasen... bilo je o nacinima kako se to radi rijeci na ovim forumu vise puta.
[ Nebojsa Milanovic @ 05.07.2019. 12:44 ] @
Start stop bih svakako ugasio na svakom autu, al imam jedno zanimljivo pitanje

Citat:
Nocni: Meni se recimo ne svidja ona koncepcija sa malim volanom i tablom iznad njega...

Da li se ikome sviđa ta koncepcija

Ne znam nikoga kome se to sviđa, niti sam na iole ozbiljnijem mestu to pročitao, prosto nejasno je kako i dalje guraju tu glupost, već samo zbog toga takav auto ne bih uzeo u razmatranje.
[ Nocni @ 05.07.2019. 12:59 ] @
Ja imam blizu 2 metra i normalno u pezou vidim tablu preko volana ali ipak koncepcija sa onoliko malim volanom ima i svoje druge mane osim vizuelnih...
Pored pazljivo isplaniranog progresivnig serva ipak vozilo sa onoliko malim volanom necete imati u rukama prilikom jaceg bocnog vjetra ili prilikom bilo kakvog i najmanjeg lufta u trapu...
Vjerovatno ce se vremenom odustati od toga kao sto je citroen odustao od onog loseg rjesenja na starom C4 da sredina volana stoji sve vrijeme.
Ajde i nekako na pezou 208 i 308 ali neprirodno je da onoliki auto koliki je novi pezo 508 ima volan velicine kao na viljuskaru... dobro je sto su ga zasjekli i sa gornje strane da bi se mogla vidjeti tabla...


[Ovu poruku je menjao Nocni dana 05.07.2019. u 14:25 GMT+1]
[ cozmo_im @ 05.07.2019. 13:09 ] @
Vozio sam Pezo 508 novi i ono je bruka udoban i bruka ergonomski resen auto. Sve je tip top. Fenomenalan je.

@Nebojsa


Pomenuo si 1.9 TDI. Vozio sam ga u Golfu IV i u Golfu V. 1.6 HDI u Pezou se naspram ta dva motora i vozila ponasa kao benzinac. U leru nema razlike u odnosu na benzinski motor. Na gradskim brzinama, 50 do 60kmh apsolutno nema zvuka motora niti vibracija. Na 130 do 150 se takodje uopste ne cuje motor, samo sum guma i vetra. Vibracije - nula. Da je dizel cujes samo kad jace stisnes gas jer se javi onako dizelski duboko. Jedine vibracije koje osecam ako se zaboravim i u IV ili V stepenu ostanem na 1200 obrtaja. Eventualno ako neko bas gnjavi na niskim obrtajima znaces da je dizel. Ako vozis normalno, samo na ubrzanju cujes taj zvuk.
[ Java Beograd @ 05.07.2019. 13:31 ] @
To da nema zvuka ni vibracija potvrđujem.

Kad stojim na semaforu, ponekad moram da pogledam na instrument tablu da vidim dal' se motor ugasio (start/stop) ili još radi. Ali stvarno.
[ Nocni @ 05.07.2019. 13:49 ] @
Citat:
botr: 1.6 tdi od 105ks, ispod 1700 obrtaja ide bas slabo, rad menjacem je jednak kao npr. kod Megana 2 1.6 benzin.

Sto se tice udobnosti, pa recimo ovaj moj Touran 1T3 je dosta udoban, mislim da tome dobrinose glomaz, lepo se i vozi, medjutim pri ostrijoj voznji se oseti visina karoserije, dosta se naginje, moze tako da se vozi, ali je putnicima krajnje neprijatno.

@Nocni

Kakav je uticaj aditiva, npr. Liqui Moly Ceratec na trosenje lezajeva radilice?


Nisam pristslica koriscenja aditiva za ulje... taj cera tec bi mogao da radi posao s obzirom na renomiranost liqui moly-a... ali po meni je bolje to ne sipati nikada.
Sto se tice aditiva za naftu ni tu ne treba pretjerivati jer ih ima dosta agresivnih... mogu se koristiti jednom ili dva puta godisnje i nista vise od toga... najbolje ih je usuti pred neki veliki put i potrositi prakticno u jednom danu a ne da ostaju u sistemu mjesecima...

Što se tog tvog tourana 1.6 tdi tiče njemu bi najbolje legla optimizacija softvera sa chip tuningom jer je on tezi od golfa... taj auto se posle ponasa kao da si promijenio motor, neuporedivo je bolji, brzi, lakse se vozi a i trosi manje... Samo ne treba da bude primarno podizanje snage nego upravo optimizacija..
[ botr @ 05.07.2019. 20:07 ] @
Ok, po meni, ako je vec taj aditiv toliko dobar, ne skodi sigurno, da ne bude zabune, samo je pitanje da li koristi, zasto ga ne sipaju u ulje i tako prodaju?!

Razmisljam o tome, ali auto ima tek 90k km, sto je s jedne strane zgodno, trebalo bi da je sve u odlicnom stanju, a s druge, kakav je uticaj chipa na DPF i izduvne gasove, tj. euro norme? Malo sam cackao po internetu, dobija se 30-35ks, sto uopste nije malo, prakticno 30% vise snage, a i ako se dobije manje, posto je cilj optimizacija, verujem da je dobitak veliki.
[ Nocni @ 05.07.2019. 20:38 ] @
Kod tebe je continental simos pcr2.1 kompjuter i moze se uraditi odlicno. Tom autu to legne kao budali samar. Ipak, ne vjeruj internet reklamama i budi zadovoljan i sa realnih 25 konja ali sa dobro uradjenim softom sa kojim ce linearno da ubrzava...
Što se tiče dpf-a tvoj auto je iz one sporne serije vw-a i nema katalizator vec samo dpf i onaj softver koji lazira mjerenje.
Nece problemi sa dpf-om zbog tuniranja doci ranije nego sto bi dosli i bez tuniranja...
Nece ni potrosnja biti manja osim na otvorenom putu pri putnim brzinama... ali ukupni osjecaj i lakoca voznje su neuporedivi.
Sto se konkretno mene tice, ako dolazis u Crnu Goru, mozes dobiti 50% popusta na tu uslugu kao stari forumaš.
[ since1986BC @ 06.07.2019. 19:14 ] @
Citat:
test1234:
Reno Espace 4 1,9dci , ništa udobnije nisam vozio. ne oseća rupe na putu.

Hvala na potvrdi. Bas sam ga pre koji dan osmatra, secajuci se teme sa foruma.
[ cika dacha @ 09.07.2019. 08:09 ] @
Citroen C6 pa C5, MB S class sa vazdusnim ogibljenjem.