Čišćenje motora je stara tema, naročito po pitanju aditiva koji se dodaju u gorivo i ulje (ove druge lično ne bih koristio jer ih nije moguće isprati).
Dekarbonizacija je proces o kome se dosta priča u poslednje vreme, evo i jednog snimka o tome
Kakva su iskustva, znate li nekoga ko je to radio, itd.
[ Nocni @ 08.07.2019. 09:55 ] @
Ovo takozvano "čišćenje" naslaga gareži sa HHO plinom zvanim praskavac je jedna velika prevara.
Ni za 3 dana puštanja tog plina, kojeg dobijaju elektrolizom vode, u usis motora neće skinuti naslage niti bilo šta uraditi a kamoli za pola sata ili sat vremena... Plin će proći kroz motor malo uticati na protokomjer pored kojeg ga prikljucuju i malo produvati izduv i dobice se prividno bolji rezultat sastava izduvnih gasova koji ce biti takav samo sat ili dva vremena...
Ovi koji to rade su oni isti prevaranti koji su prije desetak godina pokusavali da prodaju ljudima slican uredjaj za elektrolizu vode koji je tada KAO sluzio za smanjenje potrošnje a sve se zavrsavalo sa placebo efektom. Prodavali su i nekskve magnetne prstenove za smanjenje potrosnje koji su takodje prevara...
Dekarbonizaciju ne treba raditi jer ima i štetnih efekata koje ona može da izazove na novim modernim motorima koji imaju osjetljive mjerače pritiska i temperature usisa i imaju kontrolu pritisaka i temperature u izduvu zbog dpf-a...
Ako je potrebno ocistiti usis, egr ili turbinu, povezite auto kod majatora koji ce sve razmontirati i ocistiti detaljno da bude kao staklo sa sprejevima i sredstvima za tu namjenu ali napolje van automobila...
Ovi ljudi nemaju nijedan sertifikat niti papir o tom uredjaju koji sami proizvode... btw, u Hrvatskoj su predati na sud i procesuirani radi prevare...
[ pajapop @ 09.07.2019. 08:24 ] @
Do pojave ovog klipica nisam ni znao da postoji ovakva dekarbonizacija motora. Onda sam malo istrazivao i otkrio da je emisija prikazana 16.6. ove godine, da se dekarbonizacija vec primenjuje u Srbiji...ima u Beogradu, Nisu, Kragijevcu, Uzicu...Postoje mnogi sajtovi gde se to promovise, objasnjava se proces i sta se desava u motoru,..prikazuju se cene primene za vozila, kamione ...Znaci, to se kod nas primenjuje. Mada nisam nikad cuo da je neko to uradio ili da je neko nekom to preporucio. E sad...Nocni (koga inace veoma cenim) kaze da je to "prevara"...Ja mislim da je samo stvar u tome sta covek ocekuje od automobila. Treba biti realan. Lepo se kaze, da dekarbonizaciju treba raditi od 50oookm. To znaci da to moze uraditi automobil od 50000 i onaj od 150,250, 350...Ali, da li je realno ocekivati iste rezultate kod svih tih vozila? Karbonizacija je samo jedan element koji utice na "ispravnost"...ne moze popraviti zazore i habanja koja su se vec desila u motoru...I na nekim sajtovima se lepo kaze: "MI ne popravljamo automobile"....Pa celog zivota, se mi lecimo...pijemo kojekakve lekove, idemo na kojekakve operacije..i sta...na kraju ipak umremo. Tako i automobili...non stop ih kako tako odrzavamo, ali na kraju ipak zavrse na nekom otpadu ne reciklazi. Ali stvar je u "nezi", da im se na taj nacin ipak produzi vek trajanja. E sad, na primer...mlada zena od 25 godina i stara zena od 75, odluce da neguju kozu...I gde ce biti bolji rezultat? I sta sad...ona od 75 kaze "nisam zadovoljna sa razultatom i to je prevara"...Ne brate, nego sve treba poceti na vreme. Nocni kaze, treba raditi servis komponenti...to je u redu, ali koliko i to kosta i koliko treba vremena...To je isto kao kad bi neki hirurg rekao "Ma kakvi lekovi...daj da te secem, vadim, skracujem...pa posle nekog vremena opet tako.. Lekovi su prevara"...
Taj proces dekarbonizacije, se ne radi pomocu nekih parnih kotlova, vec, videli ste kakve su to "masinerije". One kostaju na hiljade evra...I pravile su ih ozbiljne fabrike...Te fabrike stoje iza tog procesa, a ne oni Hrvati u konkretnom slucaju. I ako je neko prevarant, onda su prevaranti te fabrike, a ne oni koji to primenjuju. Oni samo veruju u to sto je glavni proizvodjac deklarisao. I nekih mernir rezultata ipak ima. Ako ce taj proces meni da pomogne makar da smanjim emisiju izduvnih gasova toliko da prodjem tehnicki pregled, onda sam ja zadovoljan a proces smatram uspesnim. Jer proces kosta 50 evra, a da odem kod majstora i da mi uradi ono sto Nocni preporucuje..kostace mnogo vise...I opet ce posle nekog vremena da se sve vrati na staro....Matoro je matoro...
[ Nocni @ 09.07.2019. 09:25 ] @
Ovi Hrvati prodaju te uredjaje po od 5 do 10.000 eura a ima tih masina za elektrolizu vode po 500-600 eura kao sto je ova npr:
Glavni je problem u tome sto jednostavno treba da objasne gdje ode čađ koju njihova mašina "očisti"... Nisam ja slucajno napisao da su to klasični prevaranti i na bilo kojem novijem autu nemojte raditi taj zahvat... samo podizanje temperature na sicevima usisnih ventila i kontakt raznih sondi i senzora sa hho gasom moze da izazove probleme... nisu problem samo tih 50 eura za zahvat koje cete baciti. Postavite sebi jednostavno pitanje, zasto takve masine ne postoje u ovlascenim servisima nijednog proizvodjaca, niti se predvidja da se takav zahvat radi uopste ikada.
Na starijim autima mozete slobodno jer skoro da nema negativnih efekata... kao C vitamin...
Šta bi sa onim onolikim hho generatorima koji "smanjuju potrošnju" vozila što su ih ljudi montirali ispod haube svojevremeno? To ako je neko izvadio a nije bacio mozete montirati, oni proizvode isti ovakav hho gas, pa onda vam se "čišćenje" motora obavlja svo vrijeme dok vozite samo s vremena na vrijeme sipate vodu...😂
[Ovu poruku je menjao Nocni dana 09.07.2019. u 10:56 GMT+1]
[ Java Beograd @ 09.07.2019. 09:42 ] @
Meni je nepojmljivo pranje motora spolja, a tek unutra ?!?!
[ Darko Nedeljković @ 09.07.2019. 17:08 ] @
Citat:
pajapop:
Taj proces dekarbonizacije, se ne radi pomocu nekih parnih kotlova, vec, videli ste kakve su to "masinerije". One kostaju na hiljade evra...I pravile su ih ozbiljne fabrike...Te fabrike stoje iza tog procesa, a ne oni Hrvati u konkretnom slucaju. I ako je neko prevarant, onda su prevaranti te fabrike, a ne oni koji to primenjuju.
Tehnologija je prilicno jednostavna i taj uredjaj moze da napravi svaki bravar. Bilo da kupis uredjaj od 5 evra ili 1000 evra vodonik je vodonik a kiseonik je kiseonik. Fabrika garantuje da uredjaj proizvodi te gasove i to stoji, tako da fabrika nikoga ne vara, platis novac i dobijes uredjaj koji vodu i struju pretvara u gasove. Jedini prevarant moze biti onaj koji vrsi usluge dobodeci korisnika u zabludu.
[ pajapop @ 09.07.2019. 20:44 ] @
Citat:
Nocni:
...Glavni je problem u tome sto jednostavno treba da objasne gdje ode čađ koju njihova mašina "očisti"...
Malo sam istrazivao strane tekstove...Ugljenik izadje sa izduvnim gasovima. Ali...svi se slazu...sa gomilom dilema...i sve ide u prilog onome sto je Nocni vec kazao. Uz napomenu :" Ipak je to vas automobil i uradite onako kako hocete"...Ma, lepo ja kazem...Nocni je "car"......Ziveo!!!
[ Nocni @ 09.07.2019. 21:54 ] @
Najbolje se vidi o cemu se radi kad se prevaranti posvadjaju izmedju sebe pa pocnu jedni o drugima da iznose sta se radi... onda istina izadje sama na vidjelo... procitajte ovo i pogledajte slike... a i ovaj sto pise ovo je isto prevarant samo iz druge ekipe 😀
Ovako nekako ja promisljam.
Zaista postoji ugljenik ( cadj) u sistemu motor-auspuh, posebno kod dizela.
Gdje se moze nakupiti cadj ?
1. U cilindru zajedno sa ventilima
2. u izduvnoj grani
3 u katalizatoru
4. dalje od katalizatora
5 u EGR-u i dalje u usisnoj grani.
Da bi cadj nestala dovoljno je pretvoriti ugljenik ( cadj) u ugljen dioksid ( eventualno monoksid) tj zapaliti je.
A za to su potrebne dvije stvari - kiseonik i temperatura paljanja cadji/
Kiseonika, posebno kod dizela ima u izobilju narocito na ler gasu i manjim opterecenjima. Kod benzinaca ( ispravnih) ima vrlo malo viska kiseonika, osim pri kocenju motorom, ali i tada ima malo vazduha.
Sad, poznato je da je temperatura paljenja cadji oko 600 stepeni.
U samom cilindru imamo vecu temperaturu, znaci pri malo zustrijoj voznji cadj izgori sama od sebe.
U izduvnoj grani takodje ima tih temperatura pri vecem opterecenju - znaci i tu izgori sama od sebe.
U katalizatoru su temeprature i vece- izgori sam od sebe.
Poslije katalizatora obicno nema tolikih temperatura- ne gori ali cadji tamo ima vrlo malo.
E ostaje EGR i usisna grana.
Tu nema temperature da se cadj samozapali, a i ne daj boze da se to desi, jer je tacka topljenja aluminijuma tu negdje.
Elem, kod normalnog rezima rada motora cadj se samozapali u samom cilindru i prakticno je nema u vecim kolicinama iza,
medjutim kod dugotrajne voznje na 1134 RPM ( naravno tu najmanje trosi) u 5. brzini ce se nakupiti jer u samom cilindru nema uslova za gorenje cadji. A onda ce se tesko samoukloniti iz egr-a i usisa.
[ Darko Nedeljković @ 10.07.2019. 16:37 ] @
Dobro, ako uzmemo sve to kao korisno, neko je postavio logicno pitanje - zasto ne kupiti/napraviti HHO generator i vrsiti dekarbonizaciju non stop?
[ Nebojsa Milanovic @ 21.07.2019. 00:29 ] @
[ Java Beograd @ 21.07.2019. 13:55 ] @
Ovakve spotove, naravno, generišu samo ljudi koji su na neki način "ušli u biznis", i naravno, imaju jasan interes da proturaju ovakve priče.
Pogledaj samo sliku na 1:25. Potpuno isto kao što prodavci Kirbi i Rainbow usisivača, na samom početku prezentacije pokažu sliku grinje, 200x uvećanu. Ne bi li uplašili potencijalnog klijenta i ponudili rešenje - svoj usisivač. http://web-tribune.com/wp-cont...%A1nena-grinja-Acarus-siro.jpg
Isto kao što samo prodavci sadnica Paulovnije "znaju" da je to najbolje drvo, za građu i potpalu, i za sve ostalo. I niko drugi ne zna.
"Kad primetite da motor gubi performanse". Šio mi ga Đura. Šatro, onda ide petnaestak minuta HHO kroz motor i - wow - motor ko nov. Placebo, naravno.
[ Java Beograd @ 21.07.2019. 14:04 ] @
Da se odmah razumemo, nije to loše, i ja to podržavam.
Imam prijatelje koji su iskeširali 3.800,00€ za Rainbow usisivač. Džaba sam ja njima objašnjavao da su za te pare mogli da kupe kompletnu belu tehniku, dobar TV, brdo malih kućnih aparata i još jedan odličan usisivač pride. Jok, oni su bili srećni što imaju svoj Rainbow!
Elem, isto tako i ovo. Ima ljudi koji će da iskeširaju, da budu zadovoljni i prezadovoljni.
[ vladd @ 23.07.2019. 12:53 ] @
HHO cisti garez zbog svoje povisene temperature sagorevanja, velike brzine propagacije plamena i potpunijeg sagorevanja dizela, ali je potrebno znatno vise od 45 minuta rada motora.
[ DirigentXYZ @ 23.07.2019. 13:07 ] @
Ne verovali ili da, ali kad sam kupio auto na benzin, umesto tri ipo litra ulja u motor, ja sam sipao 2 litra ulja i jedan litar nafte. To je tako čukalo 10 minuta i sad nema garezi u motoru ni za lek. Auspuh je bio crn i čađav a sad izlazi samo lepi sivi dim.
[ botr @ 23.07.2019. 13:24 ] @
Imas aditive za ispiranje, pa cak i ulja namenjena za tu svrhu, tako dan e bih sipao naftu.
Sto se tice usisivaca od 3.800 evra, Karcher SE4001 usisava i pere, a kosta 200 evra. Sve ono ostalo mozes da dokupis i izaci ce maksimalno 600-700e, tako da je budalastina davati tolike pare na usisivac.
[ vladd @ 23.07.2019. 18:06 ] @
BTW nema veze garez kartera sa garezi u zoni sagorevanja goriva u cilindrima, sa vrhovima brizgaljki, pecurkama ventila...itd...
[ DirigentXYZ @ 23.07.2019. 18:48 ] @
Nema veze, ali kad se ulju doda nafta tj. dizel, smesa postaje viskoznija, redja i lakse dolazi do dela za sagorevanje.
[ Java Beograd @ 24.07.2019. 09:32 ] @
Da se ulju trebala dodavati nafta, to bi svakako pisalo u nekom priručniku, originalnom.
[ Darko Nedeljković @ 24.07.2019. 11:39 ] @
Citat:
DirigentXYZ:
Nema veze, ali kad se ulju doda nafta tj. dizel, smesa postaje viskoznija, redja i lakse dolazi do dela za sagorevanje.
Dobro. Sta tacno postizes dovodjenjem ulja u deo za sagorevanje? Dizel tamo svakako dolazi i da je ulje korisno sipali bi ljudi i u rezervoar. Taj izum mozda moze da pomogne ako tvoj prethodnik nije menjao ulje 20 godina, pa su se cevi od ulja toliko zacepile da novo ulje ne moze da prolazi.
Nego, takvi smo mi ovde na balkanu - mnogo volimo da budemo pametniji od tima inzenjera u fabrici automobila. Nego, kad smo vec kod toga, voze li nemci i holandjani svoje automobile na dekarbonizaciju, ili oni kasne za nama i jos uvek se toga nisu setili?
[ Java Beograd @ 24.07.2019. 12:08 ] @
Ma šta zna tim inzenjera u fabrici automobila? Ništa.
[ whitie2004 @ 25.07.2019. 08:17 ] @
A kakvi su vasi pogledi na ova 'aditirana' goriva ... g-drive, motul ? Jel to isto bacanje prasine u oci i suvise mala kolicina u gorivu da bi dala rezultate ...
[ cozmo_im @ 25.07.2019. 08:38 ] @
Meni se odlicno pokazao G-Drive dizel i Shell V Power dizel. G-Drive cesce koristim zato sto imam popust na NIS karticu pa me izadje isto kao i obican ED. U sustini meni dizel radi kao benzinac na leru sa tim gorivom. Bukvalno ne znas da li motor radi, toliko je tih i miran. U svakom slucaju ima manje sumpora od obicnog ED sto je spas za svaki dizel motor.
Nebojsa ima iskustva sa G Drive benzinom, a moj kolega koristi samo Shell V power benzin i kaze da ima razlike u odnosu na obican bezolovni.
[ Java Beograd @ 25.07.2019. 08:55 ] @
Po definiciji tog dizel goriva, dakle, tehničke karakteristike tih aditivia, (što se može pročitati na brošurama prodavaca) ti aditivi utiču na neutralizaciju naslaga na brizgaljkama.
Dakle, nije gorivo "jače" niti "čistije" niti može da ima bilo kakvog trenutnog efekta.
Jasno je da "tokom duže upotrebe" ... "može doći do umanjenja naslaga" ... što ... " može dovesti do obnavljanja snage" Može i ne mora. Mož' da bidne - ne mora da znači.
Ako jednom sipaš, onda je čisti placebo efekat da motor radi tiše, mirnije, da ima više snage i tako dalje. Čak ni samohvalisavi, lažljivi prodavac ne tvrdi da je tako nešto moguće.
S druge strane, ako kobajagi, duže vremena koristiš dizel sa tim aditivima, kad se jednom naslage skinu i brizgaljke očiste, (jednog lepog dana) onda bi motor trebalo da radi podjednako dobro i sa običnim ED.
[ cozmo_im @ 25.07.2019. 08:58 ] @
Ja ga sipam od pocetka u 1.6 HDI, a 2.0 HDI je posle prelaska sa obicnog ED na Gdrive i Shell se znatno umirio i utisao posle jedno 3000km, te je nastavljeno i u njega da se sipa aditivirano gorivo. Naravno da efekat nije trenutan, mada kod benzinca se mnogo brze pokazu benefiti.
Mozda deluje skuplje, ali na duze staze ima benefita. To vam je kao mali servis kad radite na 10 umesto na 20.000. Jeste skuplje, ali su benefiti mnogo veci za motor.