Prelistah zadnjih 10-ak strana foruma, čini mi se da se nije puno diskutovalo o ovome. Elem, koliko vam je bitna bezbednost automobila prilikom kupovine, bilo novog ili polovnog? Ako vam odgovaraju performanse/potrošnja/prostor i slično, da li će vas pokolebati to što je na kreš testu dobio npr. 3 zvezdice i da li uopšte proveravate kakav je bio na kreš testu i šta ima od opreme (vazdušni jastuci, ESP i slično)?
Sećam se kad sam čitao da je Šaban nastradao, prvo mi palo na pamet da je bio u nekom normalnom automobilu (neka Ibiza s troje vrata čini mi se) možda bi još bio živ, taj što ga je udario s Mazdom 6 valjda nije bio ni ogreban. Naravno, ne tvrdim da niko ne treba da kupuje iz A ili B klase, ali meni lično ne ulivaju previše poverenja za neka veća putovanja.
[ component @ 16.08.2019. 10:12 ] @
Otkako imam dete sve više razmišljam o bezbednosti u kolima. Ali mislim da je problem u načinu ocenjivanja. Ne razdvaja se aktivna i pasivna bezbednost. Ukoliko dođe do sudara džabe elektronika koja je automobulu nabacila zvezdicu ili dve. Dođe mi da kupim BRDM da bih bio siguran će porodica da mi preživi kada se neka budala sa 170 Km/h zakuca od nazad.
[ Miroslav Jeftić @ 16.08.2019. 11:21 ] @
Citat:
component: Ukoliko dođe do sudara džabe elektronika koja je automobulu nabacila zvezdicu ili dve.
Elektronika baš i služi da ne dođe do sudara, npr. da ti omogući da zadržiš kontrolu u situaciji u kojoj bi bez nje došlo do izletanja u drugu traku ili s puta, prevrtanja i slično. Naravno koliko je to moguće.
[ ademare @ 16.08.2019. 12:42 ] @
Ova prica sa Sabanom je nekako neadekvatna .
Sudar je bio od pozadi i covek koji je sedeo pozadi i koji je primio najjaci udar , ne fali mu nista . Poginuo je vozac jer su oni iza vozaca upakovali kojesta , pa je u sudaru nesto od njihovih stvari , instrumenata , drzaca klavijatura metalnih , opalilo vozaca u potiljak i od toga je umro !
Sam Saban je bio vezan pojasem i nekom drugom ne bi nista falilo ! Posle nesrece je stajao na nogama i pricao sa policijom . Medjutim on je bio jako bolestan , imao je prosirenje aorte i imao zakazanu operaciju . Pozalio se da mu nije dobro , dosao je helikopter , utovarli ga , dali mu neku anesteziju i vise se nije probudio .
Sve u svemu malo veze sve ima sa automobilom ,koliko sa nekim drugim stvarima . Nemarnost u pakovanju stvari , bolest itd .
[ Miroslav Jeftić @ 16.08.2019. 13:28 ] @
Citat:
ademare: Sve u svemu malo veze sve ima sa automobilom ,koliko sa nekim drugim stvarima . Nemarnost u pakovanju stvari , bolest itd .
Ok možda je loš primer, ali evo npr. oni mladi što su pre neku nedelju nastradali u Nemačkoj, mislim da je bila u pitanju neka 10-15 godina stara Fiesta, od petoro putnika samo je jedan prošao relativno s manjim povredama. Naravno izdvojeni primeri ne znače ništa, neko je nastradao u automobilu od 200 ili 300 hiljada evra, ali opet mislim da bih zaobišao gradske automobile kako god.
[ Java Beograd @ 16.08.2019. 14:34 ] @
Razmišljanje je OK. Naravno, sa tog gledišta, najbolje je kupiti Hammer H2. Definitivno si maksimalno zaštićen!
[ bordzija @ 16.08.2019. 14:46 ] @
Kada sam kupovao nov auto, najbitnije u tom trenutku mi je bilo da auto ima 5 zvezdica na kreš testu pa potom što manja potrošnja i onda cena održavanja u garantnom roku i posle. Kada sam to sve sabrao onda sam izbalansirao sa krajnjom cenom i uzeo jundai.
Što se tiče šabana to nema veze, čovek je već imao operisanu grudnu aortu i očigledno ga je udarac u sudaru dokrajčio. Puno ljudi ni ne zna da ima proširenu aortu i samo padne na ulici i umre.
Što se tiče kreš testa opet to nema blage veze sa udarcem otpozadi koji niko ne testira. Ja sam prošle godine imao sreće, slepac me udario otpozadi i bacio 10 metara u dalj. Usput sam zakačio i auto koji je ispred mene skretao. Sve u svemu ja sam završio sa trzajnom povredom vrata jer nisam sedeo u sedištu nego čačkao klimu jer smo tek krenuli.
Hjundai je muški podneo udarac otpozadi (u voznom stanju) dok je na vw kediju 2009 koliko se sećam iz dokumentacije, falilo sve do točka se zgužvalo.
Ne znam dal sam bio velike sreće čovek me nije video i udario bez ikakvog kočenja i podvlačenja.
Eto moj glas za jundai, gledam neki automobili se potpuno raspadnu kad ih udare otpozadi, opetzavisi i kojom brzinom. Kod mene rekao bih 50-60 jer je bio centar grada.
[ Miroslav Jeftić @ 16.08.2019. 14:53 ] @
Citat:
Java Beograd: Razmišljanje je OK. Naravno, sa tog gledišta, najbolje je kupiti Hammer H2. Definitivno si maksimalno zaštićen!
Vozite sigurno, vozite tenk. Ali radije ipak neku sredinu između dve krajnosti.
Citat:
bordzija:
Što se tiče kreš testa opet to nema blage veze sa udarcem otpozadi koji niko ne testira. Ja sam prošle godine imao sreće, slepac me udario otpozadi i bacio 10 metara u dalj. Usput sam zakačio i auto koji je ispred mene skretao. Sve u svemu ja sam završio sa trzajnom povredom vrata jer nisam sedeo u sedištu nego čačkao klimu jer smo tek krenuli.
Prilikom sudara , poznati su neki osnovni fizicki zakoni koji deluju .
Prvi da , kada se sudare dva automobila koja su se kretala razlicitim brzinama , uvek jaci udarac dobija onaj koji je isao sporije .
Drugi da u sudaru automobila vece mase i automobila manje mase , uvek veci udarac dobija auto manje mase .
Tu naravno postoji svasta , dzabe sto su kutijasti dzipovi jaki i optoporniji od obicnih automobila , ali su cesto modeli nestabilni i tesko upravljivi .
Imali smo skoro onaj udes kod Lazaravca gde je vozac , pijan isao 170 sa BMW-om i pobio sve iz Dacije . Ubio je i svog putnika na suvozackom mestu .
U takvim nekim situacijama , nema pomoci , najbolje je ne naci se u njima
[ mjanjic @ 16.08.2019. 16:03 ] @
Citat:
Java Beograd:
Razmišljanje je OK. Naravno, sa tog gledišta, najbolje je kupiti Hammer H2. Definitivno si maksimalno zaštićen!
Možda vojni, ali za civilni je pun internet fotki i video klipova o tome koliko je dobar u sudaru. Može se zaključiti samo da nije ništa bolji od bilo kod drugog SUV-a, samo na oko izgleda da nije tako.
Samo ne znam da li ima ISOFIX mount za klince... :-)
[ dr0id @ 16.08.2019. 18:22 ] @
Citat:
component:
Otkako imam dete sve više razmišljam o bezbednosti u kolima. Ali mislim da je problem u načinu ocenjivanja. Ne razdvaja se aktivna i pasivna bezbednost. Ukoliko dođe do sudara džabe elektronika koja je automobulu nabacila zvezdicu ili dve. Dođe mi da kupim BRDM da bih bio siguran će porodica da mi preživi kada se neka budala sa 170 Km/h zakuca od nazad.
Miroslav Jeftić:
Elektronika baš i služi da ne dođe do sudara, npr. da ti omogući da zadržiš kontrolu u situaciji u kojoj bi bez nje došlo do izletanja u drugu traku ili s puta, prevrtanja i slično. Naravno koliko je to moguće.
U nekim slucajevima bolje da izletis u drugu traku ili sa puta da bi izbegao sudar nego da ti glupa elektronika "otme" volan i zabode kocnicu pa da te od nazad (ili cak od napred) neko razvali sa 100+ km/h
A whiplash je test sedista, ne auta, na smesnih 20km/h.
[ cozmo_im @ 17.08.2019. 16:04 ] @
Citat:
bordzija:dok je na vw kediju 2009 koliko se sećam iz dokumentacije, falilo sve do točka se zgužvalo.
Kedi je perfektno odradio bezbednost. Prednji kraj i treba skroz da se zguzva a kabina da bude citava. To su tzv. zone guzvanja.
[ component @ 19.08.2019. 08:09 ] @
Na budalu kod Lazarevca sam i mislio, ne na Šabana. "Najbolje je ne naci se u tim situacijama" znači da ne treba da vozim automobil (niti da ikada budem u istom). Poznanika je udario kamion od nazad dok se nalazio na semaforu. Ispred njega su bili drugi automobili. Ne znam kako je preživeo pošto je automobil potpuno zgužvan (i kabina). Glupo mi je bilo da ga pitam da li je auto imao 5 zvezdica zato što ima kontrolu proklizavanja ili tako nešto.
Da se razumemo, ja sam za aktivnu opremu u bezbednosti. Samo mislim da je pošteno da se ocena sastoji iz dva dela. Ako je auto od kartona a ima 15 vazdušnih jastuka i sve moguće kamere i kontrole, možda bih ja kao kupac se ipak odlučio za neki sa malo manje opreme i jačim "oklopom".
Što se tiče sudara dva vozila, uvek je bolje naći se u vozilu veće mase. Na žalost veća masa znači manja ekonomičnost, skuplji automobil itd.
[ Java Beograd @ 19.08.2019. 09:16 ] @
Citat:
component: Glupo mi je bilo da ga pitam da li je auto imao 5 zvezdica zato što ima kontrolu proklizavanja ili tako nešto.
Lane assist bi u tom slučaju značajno pomogao!
[ Miroslav Jeftić @ 19.08.2019. 10:27 ] @
Citat:
Java Beograd: Lane assist bi u tom slučaju značajno pomogao!