[ Java Beograd @ 09.09.2019. 09:10 ] @
Inspirisan bordžijom i njegovom izjavom "francuzi ne dolaze obzir" (ali obožava zastarele korejance gde se šteka za filtere ), kao i nekim drugim postovima na auto-zone, rešio sam da postavim ovu temu.



Nedavno sam bio u Lisabonu, i evo zapažanja "Šta se vozi u Lisabonu"

Od 100 automobila na ulici, prema mojim zapažanjima:

45% su iz grupacije Reno/Nisan/Dačija (Taksisti: 90% Dačija MCV) Novih Megana - ludilo koliko ih ima !
30% su iz grupacije PCG (od toga 70% Pežoa)
15% su iz grupacije WV (pretežno Škoda i Seat, poneki Audi, jako malo VW)
5% ostali Nemci - najviše Mercedes, manje BMW, poneki Ford
5% Svi ostali (Fiat, Volvo, Japanci, ostali)

Korejanca ni jednog nisam video (verujem da ih ipak ima)
Japanci - video par Tojote Yarisa i to je sve. Ništa Avenis, Corola. Nisam video Suzukije ni ostale japance Mazda, Honda, mada ipak verujem da ih ima).
WV - poneki Ćuran / Šaran. Ni jedan Pasat, ne sećam se dal' sam video Golfa. Možda poneki Polo.
Fiat - maltene sam samo novog Tipa viđao.

"Džipovi", tj. SUV (bilo koji brend) - u veoma malom procentu u odnosu na ukupan broj automobila.
[ član @ 09.09.2019. 09:57 ] @
evo statistika za Dojcland

[ Darko Nedeljković @ 09.09.2019. 10:02 ] @
Uglavnom se svuda voze teritorijalno blizi modeli. Po skandinaviji neces naci da preovladjuju Francuzi.
[ bordzija @ 10.09.2019. 02:12 ] @
Ja kada sam bio u italiji sve sam vido samo fijata &alfe (novije modele) nigde! Samo je teška sirotinja po periferiji furala bravo, stilo i punto. Po autostradi renault, audi, vw ko da nije italija svaki 20i auto fijat. U parizu je druga priča ljudi kupuju reno i pug iz kojih razloga nemam pojma valjda dobar dizajn ubodu francuzi ponekad. Kada sam se vozio u novom capturu, to svetli to blješti to hrom plastike vire iz auspuha... A unutra zašta se uhvatiš deluje toliko šuplje i tanko da pažljivo pipaš kvaku bravu misliš se odlomiš ode 300 evra. A zvuk motora bio neki trocilindraš, samo je zvečao ko krunilica za kukuruz tu pod nogama pa mi bilo frka da ne ostanem bez prstiju, toliko neprijatan osećaj. Nov auto, izolacija nula (0). I kakav je to jadan motor da toliko zvekeće (jugo 45 je zvučao kao rols)

Tema bi mogla da bude slojevita šta se novo vozi i šta polovno jer ova druga grupa je mnooogo brojnija a prva trenutno stanje.

Uglavnom svašta se vozi, imajte u vidu da ljudi sa standardom prvenstveno kupuju ono što im se sviđa pa onda gledaju iz ekonomske perspektive.

Kod nas se kupuje za ceo život uglavnom.

Što se tiče kappa motora 1.25 benzin njemu još dugo niko neće moći ni da pljune pod prozor što se tice kvaliteta i male potrosnje,naročito ne neki vw sa trocilindrašem.
[ AstralPro @ 10.09.2019. 09:02 ] @
Pravi automobili pocinju sa 6 cilindara i od D segmenta a sve ispod toga je kompromis i moranje.
[ botr @ 10.09.2019. 10:04 ] @
Taj 1.25 Hyundai o kome ti neprestano ..... je obicna igracka.

https://www.auto-data.net/en/h...celift-2012-1.2-16v-86hp-18529


i npr.

https://www.auto-data.net/en/a...-0.9-twinair-turbo-105hp-24682

Jaci, brzi i manje trosi.

Sto je najsmesnije, onaj 1.4 od 170 ks, Mito QV, na otvorenom trosi priblizno kao taj Hyundai, dok u gradu oko litar vise, a ide neuporedivo bolje, jer ima duplo vise ks, pa je jos turbo, pa ne sve to multiair.

Samo jedan primer, a postoji ih jos mnogo, npr. izmedju ostalog i u VW grupi, i svi siju taj Hyundai 1.25 u svakom smislu.
[ Nebojsa Milanovic @ 10.09.2019. 10:28 ] @
@botr

Linkovao si novu, usavršenu verziju tog Kappa motora koja ima varijabilne ventile, jača je i znatno manje troši od Bordžijinog...

Bordžija ima prvu verziju (koju sam inače imao i ja), puno sam pisao o tom motoru, realno jedina svetla tačka mu je što je u to vreme kada se pojavio, pre više od 10 godina, bio četvorocilindraš u vozilima A segmenta, i kao takav jači od tadašnjeg proseka.

Mana mu je što je vrlo bučan i sigurno najveći potrošač u klasi, tako da to što Bordžija bez prestanka drvi nema dodira sa realnošću.

Nema smisla porediti ga ni sa Twin air, ni sa bilo kojim drugim savremenim motorom u klasi, to je prosto motor iz praistorije, solidan za male aute iz prošlog veka.
[ bordzija @ 10.09.2019. 13:35 ] @
Citat:
botr:
Jaci, brzi i manje trosi.


Upravo je taj motor označen kao najveća prevara po pitanju potrošnje.

https://www.google.com/amp/s/w...lo-od-deklariranog/5167268/amp

Citat:
Od iduće godine na snagu stupaju nova mjerenja koja će se vršiti u realnim uvjetima s realnim brojevima potrošnje i emisije CO2 što će biti i kraj za motore mikro obujma s golemim turbo puhalima jer neće moći postići ni emisiju CO2 niti potrošnju koje propisuju danas prema "laboratorijskim" mjerenjima. Jer ako navedu realnu potrošnju prema novim standardima, tko bi kupio turbo trocilindraša malog obujma od 90 KS koji troši prosječno osam litara?

[ mjanjic @ 10.09.2019. 19:12 ] @
Pa na valjcima u "laboratoriji" troši toliko, nema otpora vazduha. Em što vazdušni tunel košta poprilično da se napravi koji bi simulirali kretanje određenom bezinom (ne računajući vetar), em što bi bili "oštećeni" dobijenim rezultatima u takvim uslovima.

Ali, šta god da se vozi po Evropi, ne vozi se Lincoln Town Car ili Lincoln Navigator i slični, a u Evropi uglavnom Fordov V8 od 3.6 do 5.8 litara ne nazivamo "Ford Small Block" :)
[ vladd @ 20.09.2019. 16:41 ] @
Postoji i standard, koji naravno ne zele da menjaju, a i nema smisla, koji podrazumeva kojesta, ravan put bez nagiba, lagana voznja bez ometanja, propisana brzina ceonog, ledjnog i kojegod vetra. To nema veze sa realnom voznjom bilo kog korisnika.

I cemu onda lepljenje za marketinska lupetanja od litara na 100km pa do lecenja peruti. Sada srecom ima dovoljno foruma i razmene iskustava, da se vidi otprilike kako se gde trosi i zavisno od pribliznih nagiba puteva i prosecne brzine saobracaja.