[ Java Beograd @ 31.10.2019. 09:57 ] @
Upravo je objavljena vest da je postignut dogovor između FIAT-a i Pežoa!

Tj. između FCA i PSA. Po principu 50%-50%!
[ Java Beograd @ 31.10.2019. 10:00 ] @
Dakle brendovi: FIAT, Lancia, Alfa-Romeo, Crysler, Jeep, Peugeot, Citroen. (Mora da ima još, al' ne mogu da se setim)

Mislim da će ovim definitivno Alfa-Romeo ostati u grupaciji, i neće biti prepušten Vagen grupi.

Edit: I Maserati koji je u FIAT-u, i naravo Opel-Vouxal koji je već u PSA

[Ovu poruku je menjao Java Beograd dana 31.10.2019. u 11:45 GMT+1]
[ Nocni @ 31.10.2019. 11:54 ] @
Odgovara to i jednima i drugima... Fiat ce se modernizovati kroz pezoove platforme a pežo će se vratiti na američko tržište...
Biće interesantan neki budući punto na platformi pezoa 208 i citroena c3... A biće i velikih dječijih bolesti kad počnu PSA motori da se ugrađuju u jeep npr... pa još kad se to sve hibridizuje...
Njima je najvažniji zajednički nastup na tržištu kine, bliskog istoka i rusije...
Biće još događanja jer većina proizvođača seli proizvodnju koju su imali u Engleskoj zbog bregzita...
[ TheSpiridon @ 31.10.2019. 12:00 ] @
Pa kako ce se sad zvati fiatpezo ?

FIPEZ
[ Java Beograd @ 31.10.2019. 13:07 ] @
Zvaće se FCAPSA :)

Fiat je stvarno potonuo. Tuga živa! Šta imaju u ponudi? Tipo i 500 i Panda. Još je Pandica i najbolja!
Lanća - žalost, samo se Y proizvodi. Dno.
AR se nekako koprca, ali jbg ako će i dalje da prave Alfu na Fiat platformi (Stilo -> 156) šta onda očekivati od "sportskog brenda"? Ne znam ni koliko je modela AR trenutno u ponudi. Mada i Lanća je nekad imala sportski prizvuk. Nekad.

Motori - menjači - vešanje? Biće sigurno problema. Ali, kad krene - verujem da će biti rame uz rame sa ostalim velikim.
Ne znam kako sad stoje stvari sa Opelom. Da li je Opel prešao na PSA motore?


Zanimljivo je videti da li će sve brendove u grupaciji da održe.
[ mjanjic @ 01.11.2019. 14:15 ] @
Mogu da održe sve brendove, ali sa po 2-3 modela i deljenim platformama.
Fiat je još pre neku godinu potpisao dil sa Pežoom da zajedno proizvode određena privredna vozila, odnosno da budu na istoj platformi i da kasnije maltene budu maltene identični modeli sa različitim znakom (bukvalno kao npr. nekada VW Sharan, Ford Galaxy i Seat Alhambra).
Eto, sada se totalno spajaju, jer je PSA uvideo da ne može da izađen na kraj ni sa Renoom, a kamoli nemcima. A pre nešto manje od 20 godina Reno bio "propao", kod nas bili tekstovi da je na putu da prođe kao naša Zastava.

Uglavnom, ono što će PSA dobiti od Fiata su pojedini motori (koje proizvodi VM Motori), kao i privredna vozila gde Fiat bukvalno dominira na određenim tržištima zbog niže cene.

Ono što ne vidim kao prednost ovog spajanja, pa čak i ranije pripajanje Opela Pežou, je povećanje pouzdanosti bilo kog segmenta auta - motora, elektronike, mehanike, a da ne pričam o padu cene polovnih vozila po godinama, itd.

Jednostavno, ovo udruživanje neće doneti ni Fiatu ni Pežou nikakvu bolju sliku na strani kupaca, samo će zajedničkim naporima smanjiti troškove razvoja platformi i pojedinih modela. I dalje će svim njihovim modelima boljka biti na prvom mestu elektronika. Ne kažem da VW i neki drugi brendovi nemaju tih problema, ali francuzi su bukvalno ozloglašeni po tome, pa još sad kad se udruže sa Fiatom...

Na kraju krajeva, ako neko kupi nov auto za 20.000€, i namerava da ga proda posle 3, 5 ili 7 godina, da li će kupiti VW, Škodu, ili neki tamo Fiat/Peugeot/Citroen?
Sve je manje kupaca koji auto kupuju zbog emocija, većina gleda čistu računicu, odnosno ako za 5 ili 7 godina prodaje auto i taj novac koristi kao učšće za novi, ne želi da mu taj auto posle tih 7 godina vredi 20% cene novog. Oni koji ne razmišljaju tako su u manjini i nijedan brend ne može da opstane računajući samo na njih.
[ since1986BC @ 01.11.2019. 15:33 ] @
Da prelazak na elektriku i autonomna voznja nisu glavni hit, mislim da bi se tesko desilo ovo spajanje (ukrupnjavanje trzista).
Fiat se koji put pokusava da vrati iz mrtvih?
[ AstralPro @ 02.11.2019. 17:49 ] @
Sta fali Fiat automobilima? Da li stvarno neko ocekuje cuda od vozila koja su ubedljivo najjeftinija za kupovinu i odrzavanje?
Da nije izmisljen Punto pola Srbije bi jos vozilo Stojadina.

[ Java Beograd @ 02.11.2019. 18:49 ] @
Citat:
mjanjic:... da li će kupiti VW, Škodu, ili neki tamo Fiat/Peugeot/Citroen ...


Znamo da se Golf ne kvari , (pogledati ovde: https://www.youtube.com/watch?v=O5kURr83vg4&t=88) ali, nešto ne kapiram otkad to uz Škodu ide epitet "tamo neki" ... Pežo / Citroen


[ mjanjic @ 02.11.2019. 18:51 ] @
U Srbiji je to tako, a i u mnogim državama Evrope, "tamo neki" je, jer mu cena pada daleko brže nego drugim brendovima, nisam pričao o suštinskom kvalitetu, udobnosti vožnje i slično. Imaš primer da jedan Pežo 508 sa malo jačom opremom košta maltene kao BMW ili Audi. Kupiće ga poneko, ali ne dovoljan broj kupaca da firma solidno zarađuje, kao u slučaju Audija, BMW-a ili Mercedesa.
Zato se i udružuju, prvenstveno da spuste troškove razvoja novih platformi i da zajednički proizvode određene segmente vozila.
[ Java Beograd @ 02.11.2019. 19:29 ] @
Naravno, udruživanje u konglomerat donosi glavnu prednost: smanjenje troškova.

Realno, FIAT ima odlične benzinske malolitražne motore (oduvek je i imao) a i sa JTD / JTDm je napravio odličan posao. PSA sa HDi linijom motora - nešto slično.
Tako da - motora i tehnologije ne fali ni jednima ni drugima.

Naravno ni FCA ni PSA nisu lideri u jačim benzinskim segmentima, to je jasno. Ali, mislim da ih nije ujedinila želja za razvojem jačih benzinskih agregata, nego razvoj elektro varijante i hibrida i plug-in hibrida i svih ostalih varijanti različitih nivoa elektrifikacije.

Po svemu sudeći Reno grupa je tu donekle odmakla, pa im sada FIAT ne treba. Biće da je PSA grupa, kao i FCA na samom početku, i obe grupe su u frci i panici da ih drugi ne pokopaju potpuno, ako ovi ne uđu u trku na vreme i sa dovoljnom finansijskom snagom.
[ since1986BC @ 09.11.2019. 07:00 ] @
@AstralPro, ne fali Fiatu ništa. Kao ni drugima.
Svak ima svoj feler i cenu. ;)

Imam Fiata.