[ jezdavj @ 27.11.2019. 09:34 ] @
[ jezdavj @ 27.11.2019. 09:34 ] @
[ Java Beograd @ 27.11.2019. 10:29 ] @
Pa šta da ti kažemo osim da te citiramo:
- Na dijagnostici je ukazivao na ventil turba, protokomer i EGR - Ovo dvoje je zamenjeno, EGR ne Generalno govoreći, možemo mi da mudrujemo šta je i kako je ako na dijagnostici ne prijavi nikakakv kvar. Jeste to jalova diskusija, ali eto, forumašimo svejedno. Ali, ako dijagnostika jasno ukaže na neki kvar, nema tu mnogo mudrovanja. Mislim da ni majstor neće da se bakće drugim hipotetičkim problemima, dok se ne otklone kvarovi iz dijagnostike, prvo. Da sam na tvom mestu, ja bih ponovo uradio dijagnostiku, i ako opet ukaže na EGR, onda bih i njega zamenio. Nisam siguran da li kod HDi motora ima smisla čistiti EGR ili ga popravljati na bilo koji drugi način. To će već znati majstor iz nekog specijalizovanog servisa, ili se možda u diskusiju uključi neko ko je to već radio. [ Nocni @ 27.11.2019. 12:25 ] @
Kriv je taj ko je radio dijagnostiku. U pitanju je neznanje i neiskustvo... ako je vidio te 3 greske onda su neke uzročne a neke posljedične ali naravno da ne treba sve to mijenjati... Da ne pominjemo to što uopšte nije otkrio šta je pokvareno nego ti sad posle odlaska kod majstora tražiš po internetu da vidiš šta je u pitanju.
Trebalo je obratiti pažnju na parametre odnosno na sve ono što može da izazove to što se dešava... npr. davač pritiska u railu na kraju same linije raila itd... Meni liči da je tu dijagnostiku radio neko ko se time ne bavi ozbiljno... baš je smiješno pročitati greške i kupiti to sve što tamo piše... u želji da se uštedi često takva prijateljska popravka ispadne višestruko skuplja. [ jezdavj @ 27.11.2019. 12:35 ] @
Posle zamene turbo ventila, kažem, popravio se što se vuče tiče u nižim brzinama, ali ostalo je ovo sa maksimalnom...
[ bakara @ 27.11.2019. 13:20 ] @
Nocni ti je lepo objasnio da su te tri stvari povezane, i ne mora u opste da znaci da je sve pokvareno ali je majstor trebao da utvrdi sta je nesipravno a ne sve redom da menja.
Nije ti popravio auto. [ Nocni @ 27.11.2019. 13:22 ] @
Moras se vratiti na dijagnostiku... mora se pregledati gomila parametara... npr. stanje fap-a itd...
Prepusti nekome to da popravi nemoj se opterecivati tuđim poslom... Kod nas ima dosta ljudi koji hoće da objašnjavaju majstoru šta da radi umjesto da kažu: popravite auto, kad da dođem za njega... Moze da bude nesto od banalnih stvari tipa vakuumska crijeva pa do kompleksnih kvarova tipa nedovoljnog pritiska nafte na vecim turama... ti motori od 80KW su problematicni kad je u pitanju regulacija pritiska nafte i kad je u pitanju sve vezano za fap. edit: Dešava se često, da bi prodavci prikrili pokvaren partikularni, prijave dijagnostikom da je zamijenjen a nije... onda comp neko vrijeme ne daje greske vezane za njega niti ga prati ali on ostaje zacepljen i ponasa se taman slicno kao kod tebe... daje te greske egr-a, pritiska turbine i protoka a problem nije tu... [Ovu poruku je menjao Nocni dana 27.11.2019. u 14:44 GMT+1] [ bordzija @ 27.11.2019. 17:18 ] @
Pa tako se uglavnom i prodaje 90% automobila koji se uvoze kod nas, upravo to što je noćni opisao. U dijagnostici prijave da je zamenjen filter čađi, auto dobro radi kada ga probaš i do kuće krene da trokira ili par dana kasnije kako postavljač teme kaže. Onda te prevarant sa placa šalje kod svog "majstora" da te zamajava dalje što se vidi iz priloženog dok kupac ne izgubi želju da se zamajava dalje. Obično tada odu u ovlašćeni servis padnu u nesvest.
[ jezdavj @ 27.11.2019. 19:32 ] @
Da ne govorim što me neki stručnjaci ubeđuju da je za tu karoseriju motor preslab i da mu je tih 140 otprilike max 😂
[ bakara @ 27.11.2019. 19:50 ] @
Ma kakvi preslab taj motor je isao i u C5
idi kod nekog krstenog majstora i trazi da ti popravi auto bez udubljivanja u to sta je pokvareno. [ rafiki @ 28.11.2019. 08:25 ] @
Citat: jezdavj: Da ne govorim što me neki stručnjaci ubeđuju da je za tu karoseriju motor preslab i da mu je tih 140 otprilike max 😂 Ja sam mojim (sad vec bivšim) 2010 C4 Picasso, 1.6HDi 110KS, dakle otprilike istim kao i tvojim, bez problema vozio 174km/h (po GPS navigaciji). Doduše, samo par puta na kraćim deonicama :) Ali da ne može preko 140km/h, to je čista glupost - provereno iz prve ruke na brojnim putovanjima, uglavnom sa 4 putnika i gomilom prtljaga. Pozdrav [Ovu poruku je menjao rafiki dana 28.11.2019. u 09:35 GMT+1] [ cozmo_im @ 29.11.2019. 13:08 ] @
Dakle, prvo i OSNOVNO:
Neko ko zna da cita dijagnistiku i parametre u TOKU VOZNJE. Ja sam pre neki dan cistio EGR, isao sam da vidim relej grejaca (prijavljivao gresku, a grejaci rade, malo poludi senzor, francuz je to), ali smo videli jednu gresku koja se javi ponekad - EGR ventil van parametara. Sta smo ustanovili? EGR je kasnio na ispod 1800 obrtaja. Ociscen, i sada je odziv na gas jos bolji, nekako glatkiji i nestala je blaga vibracija motora u visem stepenu prenosa kada se naglo doda gas na 1500 obrtaja. Takodje su provereni parametri DPF-a u voznji. Dakle ne na leru. Mora da majstor cita parametre kako se sta ponasa dok vozis u raznim rezimima. Isto da vidi i korekciju dizni... Dakle, prvo dobar dijagnosticar pa dalje. EGR mozes odmah da ocistis, nije steta dati 35 evra za to. Ako je bas zastekao, mora nov/polovan kako god. Ali obicno ciscenje pomaze. Simptom EGRa je upravo to sto ti opisujes. On rasterecuje turbinu, ako zeza, kasno otvara, glavi onda imas slabe performanse kad ti zatreba. DPF nije, odavno bi izbacio gresku. Imam kompletnu servisnu dokumentaciju, ako te bas zanima. Podji od parametara EGR ventila u voznji, pa krenite dalje. [Ovu poruku je menjao cozmo_im dana 29.11.2019. u 14:19 GMT+1] [ Nocni @ 29.11.2019. 13:34 ] @
Na svim tim autima euro4 koja su presla po 300K ne treba čistiti niti mijenjati egr... to je bacanje para i on će samo i dalje da prlja i čađavi usis... bolje ga je isključiti softverski... onda je usis posle čist kao staklo. Isto važi i za fap koji je odslužio svoje posle 250 ili 300K...
[ cozmo_im @ 29.11.2019. 16:05 ] @
Na Pezou ne, fabricki je menjan FAP na 180.000km o trosku Pezoa (u Nemackoj). Tako da ih ima dosta sa novim FAP filterom i dopunjenim Eolysom. EGR ne treba iskljucivati, nece moci da prodje tehnicki uskoro. EGR stiti turbinu takodje - i sprecava prokuvavanje ulja. Ustvari uskoro niko bez FAP i EGRa nece moci da prodje tehnicki, gledace se dijagnostikom prisutnost istih (svaka osnovna moze da pokaze).
[ Nocni @ 29.11.2019. 18:47 ] @
Citat: cozmo_im: EGR ne treba iskljucivati, nece moci da prodje tehnicki uskoro. EGR stiti turbinu takodje - i sprecava prokuvavanje ulja. Ustvari uskoro niko bez FAP i EGRa nece moci da prodje tehnicki, gledace se dijagnostikom prisutnost istih (svaka osnovna moze da pokaze). Nema ništa od toga. Niti egr štiti turbinu, niti sprečava kako reče "prokuvavanje" ulja, niti će gledati neko na tehničkom pomoću dijagnostike kako egr radi niti to može i da hoće... Ne misliš valjda da će ljudi dopuštati da im neko sa nekom univerzalnom dijagnostikom na tehničkom pregledu prčka po elektronici od nekog novog mercedesa koji košta 150.000 eura... Neozbiljno je to što pričaš... uostalom ne može se ni spojiti sve i da hoće. Jedino što može je da zavuče sondu u auspuh i izmjeri kao što i rade zadnjih 30 godina... [ bananaphone @ 29.11.2019. 19:04 ] @
Koliko sam cuo u HR od pocetka ove godine koriste OBD na tehnickom, ali nisam siguran da li ga koriste svi i za sva vozila.
[ Nocni @ 29.11.2019. 19:23 ] @
U Hrvatskoj gledaju ima li gresaka na autima koja su im sumnjiva... prvenstveno gledaju da li ima gresaka u airbagu... isto kao i u Austriji, Svajcarskoj itd...
Auto sa softverski isključenim egr-om normalno može proći najrigorozniji tehnički u Švajcarskoj npr. [ bakara @ 29.11.2019. 20:02 ] @
Ma kakva dijagnostika na tehnickom to je cista glupost, pa jos uvek prolaze puknute soferke a ne da ce da proverava dal je softverski nesto iskljuceno.
[ bananaphone @ 29.11.2019. 20:27 ] @
Citat: bakara: Ma kakva dijagnostika na tehnickom to je cista glupost, pa jos uvek prolaze puknute soferke a ne da ce da proverava dal je softverski nesto iskljuceno. Ma dobro - naravno, komentar je bio vise u fazonu da se koristi obd i da smeju spojiti na sta mogu i hoce, ali - da li spajaju i sta ustvari gledaju, i kad gledaju, koliko vide kad stavis 10e preko monitora, to je naravno druga prica [ bordzija @ 30.11.2019. 14:23 ] @
Nemate pojma šta rade u hrvatskoj, mere i viskozitet kočionog ulja zadnjih 15 godina, tehnički traje skoro sat vremena. Za to vreme se zavuku u svaku šupljinu automobila 😑 samo eko test je skoro pola sata. I dako su mi drndali auto dok je bio nov, turirali kao manijaci.
I to sve možeš da gledaš sa stolice ispred koje je žuta linija. Sa 30 m udaljenosti. Mogu misliti šta će sad smisliti u srbiji da budu "bolji" Gomila dizelaša će završiti u đubretu kad krenu da pribijaju zadnji ekser na sanduk sirotinji. Trenutno na tehničkom je bitno da auto lepo izgleda na fotografiji. Ništa drugo nije bitno. Ajde valjda će se ove dizel trovačnice skloniti sa ulice. [ cozmo_im @ 30.11.2019. 19:24 ] @
Citat: Nocni: Nema ništa od toga. Niti egr štiti turbinu, niti sprečava kako reče "prokuvavanje" ulja, niti će gledati neko na tehničkom pomoću dijagnostike kako egr radi niti to može i da hoće... Naravno da stiti turbinu i sprecava kuvanje ulja. To cak imas lepo i u servisnom uputstvu za ovaj motor (koji se pominje od strane autora ove teme). Drugo, postoji sad OBD koji cita FIZICKU prisutnost DPF-a na svim vozilima. Ne prcka on nista, upali crvenu ili zelenu lampicu i to je to. Pa ko nema DPF... cao dovidjenja. Da li ce to koristiti ili ne, videcemo od 2021. godine. Mnogo njih koji su ugasili softverski EGR na ovom motoru su dobili raspad turbine, oil sludge, zbog pregrevanja uljnih para i slicno, jer EGR hladi izduvne gasove i time regulise temperaturu. Ne mora da znaci da ce se desiti, ali je veliki rizik. [ BluesRocker @ 30.11.2019. 19:52 ] @
Citat: bordzija: Ajde valjda će se ove dizel trovačnice skloniti sa ulice. I to da vidimo. Ljudi se masovno rešili zastavinih benzinaca u koje su mogli i da ugrade plin i da minimalno zagađuju vazduh i teraju neke dizel vurune sa Black Friday sniženjem kilometraže koje smrde i bljuju dimčinu kao da pale gumu a ne naftu. [ Nocni @ 30.11.2019. 22:12 ] @
Citat: cozmo_im: Naravno da stiti turbinu i sprecava kuvanje ulja. To cak imas lepo i u servisnom uputstvu za ovaj motor (koji se pominje od strane autora ove teme). Drugo, postoji sad OBD koji cita FIZICKU prisutnost DPF-a na svim vozilima. Ne prcka on nista, upali crvenu ili zelenu lampicu i to je to. Pa ko nema DPF... cao dovidjenja. Da li ce to koristiti ili ne, videcemo od 2021. godine. Mnogo njih koji su ugasili softverski EGR na ovom motoru su dobili raspad turbine, oil sludge, zbog pregrevanja uljnih para i slicno, jer EGR hladi izduvne gasove i time regulise temperaturu. Ne mora da znaci da ce se desiti, ali je veliki rizik. Nisi u pravu već sam ti rekao. Turbina crkava zbog začepljenog dpf-a i zbog lošeg ili neadekvatnog ulja... Razmusli malo... egr je kad je dat veliki gas zatvoren... kako onda štiti turbinu kad ne prolazi kroz njega ništa.... U ovoj temi sam objasnio malo oko egr-a pa procitaj: https://www.elitemadzone.org/t502286-1#3898497 Ajde daj link da vidimo taj uređaj koji si ti izmislio a koji preko obd-a gleda i pali crvenu ili zelenu lampicu... to postoji samo u tvojoj mašti... Neće se ništa desiti 2021 jer Srbija nije u EU a i kod nas je taj tehnički pregled od pola sata već 8 godina i svake godine su iste takve priče... Nema potrebe pominjati Hrvatsku jer ona je Evropska Unija a Srbija tamo neće ući dok ne prizna Kosovo... znači nikad. [Ovu poruku je menjao Nocni dana 30.11.2019. u 23:23 GMT+1] [ bordzija @ 30.11.2019. 23:21 ] @
Citat: BluesRocker: Citat: bordzija: Ajde valjda će se ove dizel trovačnice skloniti sa ulice. I to da vidimo. Ljudi se masovno rešili zastavinih benzinaca u koje su mogli i da ugrade plin i da minimalno zagađuju vazduh i teraju neke dizel vurune sa Black Friday sniženjem kilometraže koje smrde i bljuju dimčinu kao da pale gumu a ne naftu. Što je najstrašnije taj dimi nije toliko vidljiv koliko hoćeš da se ugušiš od tog smrada koji se širi, ujeda za oči! [ cozmo_im @ 01.12.2019. 09:45 ] @
Citat: Nocni: Ajde daj link da vidimo taj uređaj koji si ti izmislio a koji preko obd-a gleda i pali crvenu ili zelenu lampicu... to postoji samo u tvojoj mašti... [Ovu poruku je menjao Nocni dana 30.11.2019. u 23:23 GMT+1] i) Uređaj za spajanje na elektroničko sučelje vozila, OBD dijagnostički uređaj Ovdje se ne radi o uobičajenom složenom OBD uređaju koji se koristi u servisnim radionicama, već o jednostavnom uređaju koji može dohvaćati standardizirane podatke o stanju sustava za naknadnu obradu ispušnih plinova. Rok za početak korištenja tog uređaja je 1.1.2019. do kada će detaljnije o tim uređajima biti poslane u STP putem stručnih obavijesti. To je pravilnik u Hrvatskoj. Imas na njihovom forumu (forum.hr), masa ljudi je popadalo na tehnickom gde to koriste. A od 2023. ce svaki tehnicki morati to da ima. Ustekaju ga u OBD, pre merenja izduvnih gasova, i ako dobijes crvenu lampicu, ne mozes da obavis tehnicki. Sta cita, ne znam, ali ne prolaze oni koji imaju izvadjen DPF. Za EGR ne znam, takodje odmah ocita da li ima gresaka oko izduvnog sistema i ne pusta te dalje. Nisam dalje citao o cemu se radi, ali iz opisa u raznim temama deluje da je namenjeno tacno samo da otkriva da li racunar ima upisane greske za izduvni (antipollution) sistem. I radi na vecini tipova vozila. [ bordzija @ 01.12.2019. 10:52 ] @
A šta će sa onima koji imaju izvrnut obd? Da prijavi grešku odb i da te obori na tehničkom?
Malo suludo i priglupo, naročito na balkanu. Vrlo moguće da će proveravati i verziju tj dal je automobil čipovan pa te upute na atest. U hr ne možeš ni gume da staviš koje nisu u sistemu ili upisane u saobraćajnu odmah padaš na tehničkom. [ Nocni @ 01.12.2019. 12:17 ] @
Cosmo... Ti već 5-6 godina pomijeras sve po godinu ili po dvije... Trenutno ti je u Srbiji u opticaju 2021 a u Hrvatskoj 2023...
Softversko gašenje egr-a se ne može otkriti dijagnostikom na tehničkom pregledu jer egr ostaje na autu i svi parametri su ok... znači zeleno... To nije slucaj sa raznim budzenjima i prepravkama koje naravno ne prolaze... Za mnogo što šta si ti u velikoj zabludi... recimo misliš da je servisna knjiga sveto pismo...Misliš da ti je neko mijenjao fap koji košta 1.000 eura pa je onda tebi prodao auto za 2.000 i kusur... Naravno da nije. To možeš lako utvrditi jer datum mjesec i godinu fap-a imas utisnuto na njemu... Pa pogledaj... Evo ovako ti je kao na ovoj slici... Pa onda, ako te ne mrzi, postavi tu tvoju fotku ovdje na forum... [Ovu poruku je menjao Nocni dana 01.12.2019. u 13:47 GMT+1] [ AstralPro @ 01.12.2019. 19:04 ] @
Nema te vlasti u Srbiji koja ce da skloni iz saobracaja milion i po vozila od jula 2021. Nema sanse sve ostalo je plasenje naroda. Prosecna starost vozila je 17 godina krsevi se voze jer takav je standard.
[ pajapop @ 01.12.2019. 23:48 ] @
Citat: AstralPro: Nema te vlasti u Srbiji koja ce da skloni iz saobracaja milion i po vozila od jula 2021. Nema sanse sve ostalo je plasenje naroda. Prosecna starost vozila je 17 godina krsevi se voze jer takav je standard. Pa, vlas...je vlas.... Njoj se sve moze...Jos odavno, jedan ministar iz vlade (jos one , demokratorske) je javno na televiziji, na konferenciji za stampu izjavio..parafraziram: "Vozice se onaj ko ima...ko nema nece..."...Kratko i jasno...Uostalom, cak i da je tako, sto bi meni najvise odgovaralo, malo straha i nije na odmet. Bar smo se malo upristojili, pa i nase ljubimce pristojno sredimo za tehnicki pregled...E sad, kakav nam je standard, takva vozila i vozimo...to je istina. Svako od nas se "siri prema svom guberu"....Bogati kupe novo vozilo koje je potpuno ispravno i u propisanim normama, a siromasni-iji...starija i neispravnija vozila. Ali i ta starija vozila podlezu tim propisanim standardima, koja je opet neka vlast propisala...Ja sam licno, tehnicko tehnoloski "dinosaurus", ali stacu, ne mogu tek tako da izumrem (pre vremena) i moram da se vrtim u ovom vremenu....Kupim tako neki..."krs" i imam svoje probleme...Sve su to neke sitnice, koje zapravo, proizilaze iz jedne krupnice...a to su brate, godine i predjena kilometraza. Ne moze od "babe da bude devojka"...A podmladjivanje je uvek preskupo. Ceo problem, oko recirkulacije izduvnih gasova i tih EGR ventila, lambda sondi, turba...i ostali andrmolja je u samim izduvnim gasovima. A oni, posle X godina i X predjene kilometraze ne mogu biti kao kod novih vozila. Znaci....karike...znaci, kompresija...znaci, stanje, kvalitet, vreme intervala zamene ulja...stanje grejaca, svecica odgovarajuce toplotne vrednosti...sistema za paljenje....kvalitet goriva, stanje oduska rezervoara....Pa gde to ima? Samo kod novog vozila!!! [ cozmo_im @ 02.12.2019. 10:33 ] @
Citat: Nocni: Cosmo... Ti već 5-6 godina pomijeras sve po godinu ili po dvije... Trenutno ti je u Srbiji u opticaju 2021 a u Hrvatskoj 2023... Softversko gašenje egr-a se ne može otkriti dijagnostikom na tehničkom pregledu jer egr ostaje na autu i svi parametri su ok... znači zeleno... To nije slucaj sa raznim budzenjima i prepravkama koje naravno ne prolaze... Za mnogo što šta si ti u velikoj zabludi... recimo misliš da je servisna knjiga sveto pismo...Misliš da ti je neko mijenjao fap koji košta 1.000 eura pa je onda tebi prodao auto za 2.000 i kusur... Naravno da nije. To možeš lako utvrditi jer datum mjesec i godinu fap-a imas utisnuto na njemu... Pa pogledaj... Evo ovako ti je kao na ovoj slici... Pa onda, ako te ne mrzi, postavi tu tvoju fotku ovdje na forum... [Ovu poruku je menjao Nocni dana 01.12.2019. u 13:47 GMT+1] U Hrvatskoj ovo radi. Samo do 2023 moraju svi tehnicki da imaju taj uredjaj, sad nisu obavezni svi da imaju. FAP je menjan kod mene, pise u dokumentaciji, zvao sam i vlasnicu. Pezo je radio opoziv u Nemackoj i menjao svima o svom trosku FAP, kad su doneli neki zakon - tad je dobio novu zelenu vinjetu za ulazak u gradove (menjan je 2016. godine na 180.000km, a na oko 198.000km pri servisu i registraciji za zelenu nalepnicu radjena su merenja i sve je bilo kako treba, imam dokument, ne treba nista da ti fotkam) koja je vazila dok nije ga oglasila na prodaju u julu 2018 (ja sam ga uvezao u avgustu 2018.). Kod mene i ne mozes videti FAP, nego mora auto otici na dizalicu i skidati se onaj zastitni lim. Auto kad je dosao, dakle dve godine posle menjanja FAP-a, je imao skoro pun rezervoar aditiva Eolyssa sto ne bi bio slucaj da ga nisu menjali. Uostalom, ima izvestaj sa testa na prvom sledecem servisu pri registraciji za zelenu vinjetu, kao sto rekoh. Da je menjan pred prodaju pa da sumnjam ali ovo je 2016. radjeno. [ jezdavj @ 02.12.2019. 10:49 ] @
Ljudi, istrolovaste mi temu
Follow-up: Ni Egr nije rešio problem, iako je bio navodno zaglavljen, sad ne znam da li u zatvorenom ili otvorenom položaju. Nema krštenog majstora ovde koji će sam da reši problem..jedino što mi je ostalo je čišćenje FAP-a, pre nego se dođe do same turbine. [ cozmo_im @ 02.12.2019. 11:48 ] @
Jesi li uradio kako sam ti rekao? Dakle dijagnostiku u toku voznje? Tada proveris sve parametre i trenutne greske koje izbaci. Prvo to uradi. Originalna dijagnostika ti pokaze kompletno stanje FAP filtera, dakle sve se vidi. Ali on mora da pojavi nekoliko gresaka pre nego sto uopste moze da utice na rad motora. Prva od njih je "Risk of filter blocking" koja ti kaze da moras da odradis regeneraciju koja ili nije bila uspesna nekoliko puta ili se malo vise napunio pa mora da je odradi svakako.
U toku voznje, kao i kad auto miruje na 2000, 3000 i 4000 obrtaja mozes videti sve parametre i EGR-a i FAP-a, raznih senzora kao i korekcije dizni. Negde mora da pokaze nesto. MAF senzor isto proveriti, pumpu visokog pritiska... Da li si proverio gresku ventila turbine? i protokomer je pokazivao gresku? Sve to mora da se ispita u toku rada auta, u voznji. Drugacije mozes do sutra da nagadjas. [ ademare @ 02.12.2019. 12:47 ] @
@ jezdavj Jedini Krsteni majstor na Balkanu ti je @ Nocni
Sad bas nisam siguran da je Krsten u Crkvi , ali negde jeste ! Odes lepo kod njega u Niksic i on ti to sredi za sat vremena [ jezdavj @ 03.12.2019. 08:10 ] @
E dotle mi se smučilo da ću se na kraju dogovoriti s njim :) Nije Nikšić ni tako daleko [ jezdavj @ 03.12.2019. 08:12 ] @
Citat: cozmo_im: Jesi li uradio kako sam ti rekao? Dakle dijagnostiku u toku voznje? Tada proveris sve parametre i trenutne greske koje izbaci. Prvo to uradi. Originalna dijagnostika ti pokaze kompletno stanje FAP filtera, dakle sve se vidi. Ali on mora da pojavi nekoliko gresaka pre nego sto uopste moze da utice na rad motora. Prva od njih je "Risk of filter blocking" koja ti kaze da moras da odradis regeneraciju koja ili nije bila uspesna nekoliko puta ili se malo vise napunio pa mora da je odradi svakako. U toku voznje, kao i kad auto miruje na 2000, 3000 i 4000 obrtaja mozes videti sve parametre i EGR-a i FAP-a, raznih senzora kao i korekcije dizni. Negde mora da pokaze nesto. MAF senzor isto proveriti, pumpu visokog pritiska... Da li si proverio gresku ventila turbine? i protokomer je pokazivao gresku? Sve to mora da se ispita u toku rada auta, u voznji. Drugacije mozes do sutra da nagadjas. To bi značilo da uhvatim nekog majstora za ruku i da mu ja govorim šta da radi... [ cozmo_im @ 03.12.2019. 10:03 ] @
Ne, nego da nadjes pravog majstora.
[ Java Beograd @ 03.12.2019. 11:30 ] @
Ima jedan specijalizovani srpski forum na kojem iskustva razmnjuju vlasnici Citroen vozila. Lako ćeš ga izguglati.
Između ostalih korisnih tema, ima i par tema vezanih za iskustva sa majstorima, servisima i slično. [ Nocni @ 03.12.2019. 13:20 ] @
Naš narod kaže "mnogo babica kilava djeca"...
Valjda je taj koji je mijenjao egr pregledao je li začepljen usis... jer je egr na tom motoru generalno loše riješen i propušta garež... posle veće kilometraže čišćenje egr-a ne pomaže jer bi trebalo čistiti svaka 3-4 mjeseca što je smiješno i glupo... Pored svega navedenog ti motori su imali problema najviše sa uljnim pumpama a posljedično i sa bregastim... kad se smanje bregovi ne otvaraju se ventili koliko treba što za posljedicu ima nedovoljnu oštrinu i performanse... zato su i izbačeni i prešlo se na jednu bregastu na novijem 9HP motoru... [Ovu poruku je menjao Nocni dana 03.12.2019. u 15:09 GMT+1] [ cozmo_im @ 05.12.2019. 08:38 ] @
Tih problema nema ni na jednom takvom motoru kome je radjen servis na ispod 30.000km. Gde je radjen servis u intervalu od 10 do 20.000km (pouzdano je to Nemacka, ako gledamo uvoz), problema nema uopste. Ako je vozilo iz Italije, Francuske ili Svice, tamo su se drzali servisnog intervala na 30.000km (cak i kad je stigla preporuka da se smanji), sto je neretko bilo i preko 2 godine voznje... otud veliki problemi. To je predug interval za uljne kanale koji vode do turbine i sito kartera kod njega.
EGR se kod njega cisti bez problema, jedino sto moze da zeza nakon ciscenja je elektronski deo. Odnosno mehanicki deo kad ocistis, nema potrebe da se cisti na 3 do 4 meseca, ako je u redu posle ciscenja. Medjutim, elektronski deo moze da glavi. E sad, ako nema greske, nije problem, tako moze da se vozi koliko hoces, mehanicki deo radi, a simptomi elektronskog dela su, da ponekad, dok je motor hladan, prvih minut do dva voznje hoce da "secne" jednom ili dvaput. I to je to. Ako mehanicki i elektronski deo zaribaju, nema pomoci i ciscenja, mora novi. Pojavice gresku svakako, slabije ce da vuce dosta, imace knedlu, zastajkivanje i slicno. Mnogi kupe auto pa misle to je turbo rupa, mora tako.... medjutim retko ko gleda na dijagnostici parametre rada osnovih delova EGR, FAP, MAF, dizne... jer nekad je greska povremena, a zeza bas dosta. Usis mora da se pregleda svakako, kao i sama turbina, da li prolazi ulje tamo gde je iber u veliko crevo sa turbine. Tu ne sme da bude masno. Moze da bude malo "ovlaz" ulja na ulasku u turbinu, ali to crevo mora biti apsolutno suvo. E, ako nije, eto problema sa EGR-om, DPF-om i slicno. Takodje, EGR i DPF stradaju jer niko ne vodi racuna o regeneracijama, niti menja filter goriva na svakom servisu. Fakat je ovaj motor osetljiv, ali ako se redovno rade mali servisi sa SVIM filterima, stvarno nema problema. Meni je posle ciscenja EGR-a, bolji odziv na gas ispod 1800 obrtaja (trenutno se odaziva i zustrije krece), a regeneracije su se proredile tako da sam za oko 800km predjenih imao samo jednu. Uostalom, cittanjem dijagnostike smo i videli da u voznji EGR kasni ispod 2000 obrtaja, pa smo ocistili. Elektrosnki deo nisam dirao, on takodje malo ima kasniji odziv, ali kod mene je mehanicki kasnio vise. U servisu gde ja odrzavam auto, za preko 11 godina servisiranja ovog tipa motora sa intervalom zamene ulja na 10 i 15.000km nijedan motor nije imao navedeni problem. Ali jesu oni koji su radili servise na preko 20.000km (30.000km). Obicno je morao remont turbine zbog slabijeg podmazivanja. To se uradi, ocisti se sito i kanali, i posle servis na 10.000km i nema da boli glava. Takodje ako se rade servisi na tom intervalu od 30.000km, lanac se istezao, otud problemi s bregastim osovinama. Ustvari dolazi do manjeg pada performansi i cuje se jako traktorisanje dok motor radi. Ciscenje DPFa je 70 evra sa garancijom od 12 meseci. U to nije uracunata dopuna Eolyss tecnosti, ako zatreba. [ Java Beograd @ 05.12.2019. 09:37 ] @
Cosmo, obično pišeš razložno i logički, i rado čitam tvoje postove, ali poslednjih nekoliko postova, čitam i sve kapiram da ti je neko hakovao nalog!
Povezuješ babe i žabe, prokuvavanje ulja (!) i EGR ventil, DPF i filter goriva (!) i sve tako u tom fazonu. Šta je sledeće? "Dužina traga kočenja se smanjila nakon zamene EGR" "Manji ugao zaokreta nakon reparacije turbine" "Bolje zadnje vešanje nakon čišćenja DPF" [ jezdavj @ 05.12.2019. 10:29 ] @
Auto je sad u sigurnim rukama, hvala vam što ste me podsetili na Citroen forum, čiji sam inače član :) Garaža Blaža Đukića je u pitanju na Plavim Horizontima.
Javljam novosti, kad ih bude. [ cozmo_im @ 05.12.2019. 13:37 ] @
Citat: Java Beograd: Povezuješ babe i žabe, prokuvavanje ulja (!) i EGR ventil, DPF i filter goriva (!) i sve tako u tom fazonu. Samo sam naveo sta pise u servisnom uputstvu za 1.6 HDI motor. Upravo to sto sam napisao. Dakle, u slucajevima iskljucenja EGR ventila, pogorsava se hladjenje ulja i motora, i moze doci do "kuvanja" ulja i pojave katranske smese u uljnim vodovima za turbinu. Prosto zakuca turbina. Takodje sve je fino povezano kod tog motora, apropo zamene filtera goriva. Elem, glupo je osetljiv motor svakako. Los filter prouzrokuje probleme sa diznama/EGRom i utice na DFP i regeneracije. Ako ga menjas kako su oni propisali, na 60.000km. Ja sam ocistio EGR i odmah posle toga je odradio jednu regeneraciju na 800km, umesto na nekih 400. Dakle, vidi se poboljsanje. Kod tog motora, ako ima DPF, apsolutno sve mora biti redovno servisirano i u parametrima da bi bio zadovoljen uslov za regeneraciju. Svaki "ispad" iz redovnog servisa utice dosta. Mnoge zablude sam resio citanjem uputstva za servisere. Pogotovo vezane za ERG, DPF i grejace. Pola stvari je suprotno uvrezenom misljenju i nekim kvazi iskustvima. A za EGR je tako kako je kod njega. Mnogima je turbo stradao posle gasenja EGR i DPF, moze da bude profi odradjeno kako god oces. [ Nocni @ 05.12.2019. 14:04 ] @
Kažeš da u servisnom uputstvu za citroena piše " u slučaju isključenja egr vrntila pogoršava se hlađenjr ulja i motora"...
To sigurni ne piše jer nikakvo isključivanje nije predviđeno da se radi a kamoli softversko... Ovo što kažeš mnogima je turbo stradao posle gašenja dpf-a je upravo suprotno... Mnogo se produžava vijek turbini kad je dpf izvađen! Obično kome je god loš fap to uzrokuje upravo pregrijavanje i karbonizovanje ulja koje pominješ jer se fap pregrijava a pošto je turbina udaljena 20 Cm od njega onda se te stravično visoke temperature i pritisci prenose i na nju pa onda u mnogome ubrzaju njeno crkavanje... Turbina na istoj osovini na jednim kraju ima 90 stepeni a na drugom je ona temperatura od fap-a od recimo 500 stepeni a trebala bi da je 250... Jasno je da ulje igra presudnu ulogu za dug vijek turbine a bogami joj najviše smeta upravo fap. Slično je i sa greškama egr-a... Comp njime upravlja i recimo otvori ga u nekom režimu 25% a tada, umjesto normalne količine gasova za toliko otvoren leptir, ako je fap loš ući će dupla količina, što če rezultovati greškom egr-a koji ne mora da bude pokvaren... čišćenje naravno neće riješiti ništa jer je svakome jasno da je on dobro odgovorio na zahtjev ECU-a i da nije kriv što je ušlo toliko gareži u usis... [ bananaphone @ 05.12.2019. 14:21 ] @
@cozmo_im - mislim da pricas o situaciji kad je EGR zacepljen (blokiran - ali prljavstinom) a Nocni prica o situaciji kad je iskljucen (blokiran - ali intervencijom majstora). Te dve situacije su nebo i zemlja...
[ Nocni @ 05.12.2019. 14:54 ] @
^Upravo to... Kad se u uputstvu pominje blokiran egr onda se misli da je on pun gareži li one crne smole i glavni je problem što se više ne može zatvoriti pa propušta izduvne gasove u usis i kad bi trebao da bude zatvoren a to je kad je dat veći gas... Motor kad je prljav egr sam sebe guši što se dešavalo na njegovom autu i zato se kaže ima slab odziv i sjeckanje iz prostog razloga jer ECU praktično "ne zna" koliko je vazduha ušlo u usis...
Kad se EGR softverski isključi ECU ga drži stalno zatvorenim i sav vazduh koji je potreban uzima čist preko filtera i protokomjera. Tada ECU "ne očekuje" dodatni vazduh koji bi došao kroz kanal EGR-a i veoma precizno može korigovati doziranje... mnogo preciznije nego u slučsju kad je EGR aktivan. Ako se EGR softverski ne isključi nego se samo fizički blokira njegov kanal, to takođe nije dobro jer ECU tada ipak otvara egr a nema u usisu očekivanog vazduha koji bi trebao stići kroz kanal egr-a pa veoma brzo daje grešku i ide u limp mod... Ne znam kako ovo drugačije objasniti da bude jasnije... [ bordzija @ 05.12.2019. 16:43 ] @
Gledam neki v50 volvo 1.6 dizel i ukapiram čitajući komentare testa za vozilo/motor - kažu bežite od tog motora kako znate i umete. Ovo što vi napominjete su inače sve uobičajeni problemi tog motora a rešeni su tek kada su umesto 2 bregaste stavili opet jednu. Sve u svemu servisiranje uljne pumpe, čišćenje sita i komplet kartera. Na kraju testa opet napominju da je obavezno za izbegavanje :D
I tako mi pokvarili dan, gospodski volvo sklepan od fordovih i pežoovih delova. Šteta. [ cozmo_im @ 06.12.2019. 13:59 ] @
Problem je resen odmah kad su stavili servisni interval na 20.000 umesto na 30.000km... odnosno od 2004 do 2006 su problematicne serije, Italija, Francuska, Svica. U Nemackoj nije, vec su radili servis na 20.000km.
Najsigurniji su oni 2007 do 2008. godista kojima je od starta radjen servis na 20.000km (kod nas na 10 do 15.000km zavisi od rezima voznje). Nije los motor, nego je u pitanju long life interval odrzavanja koji nije bio dobar za motor. [ cozmo_im @ 06.12.2019. 14:00 ] @
Citat: Nocni: Kažeš da u servisnom uputstvu za citroena piše " u slučaju isključenja egr vrntila pogoršava se hlađenjr ulja i motora"... To sigurni ne piše jer nikakvo isključivanje nije predviđeno da se radi a kamoli softversko... Ovo što kažeš mnogima je turbo stradao posle gašenja dpf-a je upravo suprotno... Mnogo se produžava vijek turbini kad je dpf izvađen! Obično kome je god loš fap to uzrokuje upravo pregrijavanje i karbonizovanje ulja koje pominješ jer se fap pregrijava a pošto je turbina udaljena 20 Cm od njega onda se te stravično visoke temperature i pritisci prenose i na nju pa onda u mnogome ubrzaju njeno crkavanje... Na Peugeot grupi, koja je dosta velika, 80 posto problema imaju vlasnici koji su uklonili EGR i DPF i softverski... isto mi kazu i u servisu. Jako brzo strada motor. Takodje, ne voli ni cipovanje. Ja samo prenosim sta mi dobar prijatelj kaze (vlasnik jednog od najboljih servisa za PSA). [ bananaphone @ 06.12.2019. 15:20 ] @
@cozmo_im - Mislim da nisi dobro razumeo ulogu EGR-a i koje probleme on moze da izazove. Nocni ti je lepo objasnio sta radi EGR i zasto zatvaranje EGR-a ne moze da pretstavlja problem za motor, ako je uradjeno kako treba - u svom poslednjem postu. A po mom skromnom razumevanju teme, to je 100% tacno.
Razumem da ljudi imaju problem sa EGR-om kad se blokira, razumem i da ne zna svako da odradi dobro sw gasenje EGR-a pa napravi kurslus, ali molim te pitaj drugara - sta je problem ako se zatvaranje EGR-a uradi kako treba? Posto je to deo koji ne razumem. [ bordzija @ 06.12.2019. 15:49 ] @
Kakav je to problem rešen ako je sa 30.000 servisni interval za pazi sad, skidanje kartera i čišćenja, zamene uljne pumpe itd?!?? Kakav je to "servisni" interval?!?? To je produžavanje agonije loših konstruktora psa motora. Nemam reči.
[ mjanjic @ 06.12.2019. 21:07 ] @
Rešen problem da ne misliš o tom problemu u sledećih 30.000km :)
[ cozmo_im @ 07.12.2019. 08:33 ] @
Citat: bordzija: Kakav je to problem rešen ako je sa 30.000 servisni interval za pazi sad, skidanje kartera i čišćenja, zamene uljne pumpe itd?!?? Kakav je to "servisni" interval?!?? To je produžavanje agonije loših konstruktora psa motora. Nemam reči. Resen je problem tako sto se nema ostataka uljnih naslaga, skracen je interval na 1 godinu ili 20.000km sta pre naidje, a pre toga je bio na 2 godine ili 30.000km. Motori proizvedeni posle 2006. su servisirani po novom (1 god ili 20.000km) jer su uvideli da dugi servisni interval pravi probleme koje je nocni opisao (da ne ponavljam). Teoretski moze long life interval, ali nisu dobro testirali u raznim nacinima voznje. Ko je vozio na otvorenom putu stalno takodje nema tih problema... Ako neko nije siguran kakav je servisni interval bio, ocisti se sito uljne pumpe i crevo ka turbini i to je to, teraj dalje, uz servis na 10 do 15.000km (grad ili otvoreno). [ bordzija @ 07.12.2019. 23:12 ] @
Evo gledam oglase i svi koji prodaju 1.6 hdi (razni proizvođači automobila sa tim motorom) svi navode da su menjali motor i kada, zašto bi menjali kompletne motore? Konkretno na oko 100-150.000 km.
Auto recenzije obavezno navode da je motor katastrofa i da je povratkom sa dve na jednu bregastu rešen problem, a ti cozmo uporno pričaš da je servisni interval problem. Ne drži ti priča vodu, motor je abortus. [ mjanjic @ 08.12.2019. 18:12 ] @
Ja se pitao otkud kod nekih modela u oglasima oznaka 8v (8 ventila), tj. otkud dizel sa jednom bregastom...
Kod benzinaca se zna da su motori sa jednom bregastom bolji za ugradnju plina (uglavnom), ali od kada je uvedena turbina, mogu da ponude više benzinaca sa jednom bregastom uz određen gubitak performansi - npr. umesto da postoji 1.4 turbo od 140ks, lepo naprave isti takav sa jednom bregastom od 110 ili 120ks. Glava dosta manja, jednostavnija, manje opterećenje za zupčasti, a performanse sasvim OK za većinu vozača kad je u pitanju gradski auto. Slična stvar kod jačih motora uvećim autima, gledam npr. Insigniju sa benzinskim motorima, sve preko 200ks. Da stave jednu bregastu, izgubiće nešto snage, ali motor dosta jednostavniji i jeftiniji za održavanje, pa neka biraju kupci da li će 16v ili 8v. [ @ 08.12.2019. 19:03 ] @
Imao sam c4 2010 1.6 dizel i crko mi motor 2015,
citroen smece od auta nebi nikad kupio i platio vise od 5 dinara po kilu [ mjanjic @ 08.12.2019. 20:16 ] @
Zato je valjda PSA kupio Opel :)
Još sad da kupe nekog ko nema problema sa elektronikom... [ Java Beograd @ 08.12.2019. 20:47 ] @
A koji to brend "nema problema sa elektronikom"?
Evo, na primer, pretraga "senzor radilice" na Silux sajtu: https://www.silux.rs/proizvodi...trika/senzori/senzori-radilice Opa! Među rezultatima je i BMW, i Audi, i redom svi brendovi. Pitam se, pitam, koje to budale prodaju senzor radilice za Audi i BMW kad se zna ti automobili "nemaju problem sa elektronikom". Ajd, pusti senzor radilice, pretraži "prekidač". Opa đurđo! VW, Audi, BMW?!? Kapiram da je trgovac glup ko noć, jer je nabavio za lager robu koju niko ne kupuje, jer se, jelte, ne kvari. I dakle, koji to auto "nema problema sa elektronikom" ? (Kad BOSCH pravi elektroniku za 90% evropskih automobila) [ bordzija @ 08.12.2019. 22:00 ] @
Silux ti je klasičan sajt preprodavac sa jednim zaposlenim. Nakupac sa 30% višim cenama nego igde a to je u suštini provizija koju uzima. Svih tih delova ima nije nikakav problem ali tamo negde u centralnom magacinu EU. Ti java ko da si pao sa marsa.
[ mjanjic @ 08.12.2019. 22:14 ] @
Opel je bio čuven po Delphi elektronici, a i Fiat je (u nekim modelima, do određenog godišta, itd.). Kod Opela posebno ECU koji su "pametno" montirali na sam motor, sreća te ima firmi po EU koje rade profesionalnu reparaciju sa vrhunskom opremom i dijagnostikomo, inače su cene za nov ECU oko 1000€ pa naviše.
Kod francuza su bolje instrument tabla i druge gluposti, nisam mislio na senzore koji svakako moraju da se menjaju posle neke kilometraže. A kad se pominje BMW, kod njega je bolji primer mehanika, odnosno ona čuvena serija motora sa lancem umesto zupčastog. Nego, ništa vlasnik C4 da nam kaže, da li je rešio problem? [ Java Beograd @ 09.12.2019. 08:08 ] @
Citat: bordzija: Silux ti je klasičan sajt preprodavac sa jednim zaposlenim. Nakupac sa 30% višim cenama nego igde a to je u suštini provizija koju uzima. Svih tih delova ima nije nikakav problem ali tamo negde u centralnom magacinu EU. Ti java ko da si pao sa marsa. Kakve to veze ima kakav je prodavac SILUX?!? Poenta je da se prodaju SVI delovi za SVA vozila, SVE brendove, uključujući tu i mehaniku i elektriku i elektroniku. Stoga je jasno da se elektrika/elektronika KVARI, nezavisno od države proizvođača. Daj, postavi link na nekog drugog on-line prodavca, pa da proverimo šta ima u ponudi, ako ti se SILUX ne sviđa. [ cozmo_im @ 09.12.2019. 10:27 ] @
Citat: bordzija: Evo gledam oglase i svi koji prodaju 1.6 hdi (razni proizvođači automobila sa tim motorom) svi navode da su menjali motor i kada, zašto bi menjali kompletne motore? Konkretno na oko 100-150.000 km. Auto recenzije obavezno navode da je motor katastrofa i da je povratkom sa dve na jednu bregastu rešen problem, a ti cozmo uporno pričaš da je servisni interval problem. Ne drži ti priča vodu, motor je abortus. Nijedan nije menjan ovde gde je radjen servis na 15.000km (ili 10.000km ako je gradska voznja). Takodje nijedan u nemackoj kad je vracen servis na 20.000km (15.000km za gradsku voznju). Inace kod nas se razlikuje servisni interval jer smo u prasnjavijoj klimi nego nemacka, samim tim se skracuje interval zamene ulja i svih filtera. Kod nas opusteno prelaze i po 500.000km ako je servisiran striktno po novom intervalu. Nisi pratio na casu: Motor ima lose reseno sito kartera pa ako se ulje menja na 30.000km ili 24 meseca dolazi do pojave katranizovanog ulja koje se mesa sa novim uljem i kad su se tako radili servisni intervali, doslo je do smanjenja protoka ka turbini sto je dovodili do problema sa turbinom. Takodje dolazlo je do istezanja lanca i slicno (lako se prepozna taj zvuk). Zato je preporuka ocistiti sito ako ne znas po kom je intervalu odrzavan motor. I to je cela nauka. Kod smanjenog servisnog intervala nema katranizovanja ulja jer se menja na maks. 20.000km (kod nas 10 do 15.000km) i to striktno jednom godisnje bez obzira na km. Dakle, problem su serije od 2004 do 2006 kad je radjen servis na 30.000km. Motor je poboljsan i sredjeno je sito te opet moze long life interval. Bregaste sa tim lancem su izbacene zbog istog problema (ulje nakon 30.000km i 2 godine je pravilo haos). Serije posle 2006. nemaju taj problem jer je drugaciji plan odrzavanja. Motor kao motor je sasvim dobar i proizveden je u nekoliko miliona primeraka. To sto Srbi kupuju dreseve za 1000 evra ko zna kako odrzavane nije problem motora, vec Srba. Takodje, cak i na zapadu su bili glupi i kao robovi postovali interval od 30.000km. Srecom Peuegeot je to uvideo, ne znam kako su Ford, Volvo i Citroen to resili. Verovatno nisu smanjili intervale servisa pa otud problemi. Peugeot je cak menjao DPF filter SVIM vozilima na maks 10 godina ili 180.000km u Nemackoj. Recimo, kod mene je to uradjeno, o trosku Peugeota. [ SG kamikaza @ 09.12.2019. 10:53 ] @
Mozda bi trebalo zaključati temu, jer se sa problema na HDI-u došlo do lanca na BMW-u i instrument table kod francuza.
Pa covek kad reši problem, da se otkljuca, on javi i kaže šta je bilo. [ cozmo_im @ 09.12.2019. 10:59 ] @
Nema potrebe, pitanje i jeste za taj motor, te nije lose objasniti koje su mane motora zbog lose odredjenog intervala malog servisa.
[ Grada22 @ 09.12.2019. 11:19 ] @
@Nebojsa:Apsolutno sam protiv zakljucavanja. @ Kamikaza: Znas li ti koliko je kod nas vlasnika automobila sa HDI motorima? Ovde su za njih dragoceni postovi @Nocnog i @Cozmo im i ostalih, da ne nabrajam.. Ako je bio i neki off topic treba ga preskociti a ne odmah katanac!?? [ bakara @ 09.12.2019. 11:28 ] @
nema ovde dragocenih postova, a narocito kada se ukljuci bordzija jer njemu nista na ovom svetu ne valja a ne francuski motor.
Sto se tice 1.6hdi motora to je jedan od najugradjivanijih dizel motora na svetu (pored dci), i ja evo pratim citroen forume odavno i nije mi poznato da je ikom crkao motor cak sta vise retko se iko i zali na bilo koji motor. I savet kao nemoj taj od 110ks jer ima turbo, dve bregaste, plivajuci i dpf je bez veze jer to isto ima svaki motor te generacije iste snage. Ovaj noviji sa jednom bregastom je logicno i par hiljada skuplji, i to pre svega zato sto je noviji, z apar godina kada izadje noviji ce isto da pricaju kako taj nista ne valja itd... [ SG kamikaza @ 09.12.2019. 11:38 ] @
Citat: Grada22: @ Kamikaza: Znas li ti koliko je kod nas vlasnika automobila sa HDI motorima? Ovde su za njih dragoceni postovi @Nocnog i @Cozmo im i ostalih, da ne nabrajam.. Ako je bio i neki off topic treba ga preskociti a ne odmah katanac!?? U garazi mi je jedan HDI. I nisam mislio, kad sam predložio, da se zaustavi pisanje trajno. Nisam ni na Cozmo-a mislio prethodnim post-om. Ali se ide u krajnosti gde se priča toliko širi, da se i zaboravi što je tema otvorena. I bakara je u pravu, u potpunosti. [ Java Beograd @ 09.12.2019. 14:38 ] @
Kome tema počne da se ne sviđa, onda on batali čitanje postova na toj temi, a ne da traži zaključavanje teme.
E, kad bi ja tražio da se zaključa svaka tema koja me je smorila, malo bi tema ostalo. [ Nebojsa Milanovic @ 09.12.2019. 16:02 ] @
Ne znam otkud ideja o zaključavanju teme, Autozone je poznat po tome što se offtopic toleriše ako je konstruktivan.
Evo današnjeg članka o tim motorima: https://autoportal.hr/clanak/k...ili_1_6_tdci_ovo_ce_vam_pomoci Problem sa naslagama ulja i začepljenjima je rešen tek 2009. uvođenjem novog modela sa jednom bregastom. Cenim da je upravo taj problem sa začepljenjima u motoru uzrok veoma niskih cena tih starijih modela, pa prilikom kupovine treba biti oprezan. [ bakara @ 09.12.2019. 22:53 ] @
Citat: Druga generacija tog motora 2009. je bitno unaprijeđen. Riješen je problem sa stvaranjem uljnog taloga, a umjesno 16-ventilske verzije s dva bregasta vratila (DOHC) konstrukcija mu je pojednostavljena - ima jedno bregasto vratilo u glavi (SOHC) i osam ventila. neka me neko ispravi ako gresim ali taj motor sa jednom bregastom se pojavio tek 2011-ili 2012 sa novim pezo 308 i C4a ne 2009te kako navodi autor? Takodje ja nisam primetio da su cene nize od vozila istih karakteristika drugih proizvodjaca... [ bordzija @ 10.12.2019. 09:23 ] @
E upravo to sam pročitao i još nekoliko recenzija polovnih automobila sa tim motorom.
Citat: Tome se moglo doskočiti ako se ulja mijenjalo na 10.000 km, a na 30.000 km skidao karter i čistilo sito ispod uljne pumpe i, posebno, sito na usisniku uljnog voda za turbopunjač. Što me dovodi do toga da cozmo plasira poluinformacije, kako se njemu sviđa ili odgovara. Priča samo o smanjenom intervalu zamene ulja ali ne i obaveznom rasturanju motora i čišćenju sistema podmazivanja. Za mene su ovakvi komentari dosta štetniji od bilo kakvog skretanja sa teme. Ne mirišem baš francuska vozila ali mi se 1.4 hdi čini kao odličan motor. [ Java Beograd @ 10.12.2019. 09:41 ] @
Bordžija, ne čitaš pažljivo. Mislim, nisam "drveni advokat", ali:
Cosmo je pisao da AKO se ulje menja na preko 20.000 km ONDA se stvara talog i začepljenje koje se mora čistiti. A AKO se od početka eksploatacije ulje menja na 10.000 - 15.000 km, ONDA se takav talog neće ni stvoriti. Mada i dalje ne kapiram (ne) logiku koju Cosmo na ovoj temi uporno promoviše: Citat: Inace kod nas se razlikuje servisni interval jer smo u prasnjavijoj klimi nego nemacka, samim tim se skracuje interval zamene ulja i svih filtera. Kod nas opusteno prelaze i po 500.000km ako je servisiran striktno po novom intervalu. Čitam eto, i ne mogu da skapiram predočenu logiku: - zašto bi se interval zamene ulja skratio ako je "klima prašnjava" - zašto bi se interval zamene filtera ulja skratio ako je "klima prašnjava" - zašto bi se interval zamene filtera goriva skratio ako je "klima prašnjava" Kad je "prašnjava klima" u pitanju, kapiram jedino skraćeni interal zamene filtera vazduha i filtera kabine. Uzgred, šta znači "prašnjava klima" i kako ako to da smo prašnjaviji od Nemačke? Ali, ajd' neka smo. [ @ 10.12.2019. 09:42 ] @
Citat: bakara: nema ovde dragocenih postova, a narocito kada se ukljuci bordzija jer njemu nista na ovom svetu ne valja a ne francuski motor. Sto se tice 1.6hdi motora to je jedan od najugradjivanijih dizel motora na svetu (pored dci), i ja evo pratim citroen forume odavno i nije mi poznato da je ikom crkao motor cak sta vise retko se iko i zali na bilo koji motor. I savet kao nemoj taj od 110ks jer ima turbo, dve bregaste, plivajuci i dpf je bez veze jer to isto ima svaki motor te generacije iste snage. Ovaj noviji sa jednom bregastom je logicno i par hiljada skuplji, i to pre svega zato sto je noviji, z apar godina kada izadje noviji ce isto da pricaju kako taj nista ne valja itd... Da si citao pazljivije video bi da je meni crka taj c4 dizel sa 5 god starosti a znam da su crkli jos toliko mnogo jer sam video u oglasima. To je jedno obicno smece bebi nikom preporucio [ bordzija @ 10.12.2019. 10:26 ] @
@java imaš link koji je Nebojša okačio, ja sam izvukao citat, karter se obavezno skida i čisti na 30.000 km sa skraćenim servisnim intervalom, čitaj sa malo više pažnje i razumevanja.
Tema je počela sa problemom postavljača gde ste mu svi savetovali proveri ovo, zameni ono a motor treba da se rastura i čiste uljni kanali tj zavareni mulj koji pravi problem. Nadam se da je postavljač dobro prošao što se tiče motora i da nije trajno uništen. Niko mu nije skrenuo pažnju sem cozmoa sa poluinformacijama. I nismo "prašnjava klima" nego imamo katastrofalno loše gorivo plus je ovaj 1.6d motor abortus. Eto ti recepta za propast. Po mojoj proceni tj većoj potrošnji goriva koje sipam (oko 30%) samim time i servisi tj zamena ulja filtera i kaiševa treba da se rade 30% ranije nego što je propisano od proizvođača. Sad to sve smuti zajedno pa vidi dal ti se isplati. [ bakara @ 10.12.2019. 10:56 ] @
Citat: bordzija: @java imaš link koji je Nebojša okačio... Pa po tom Nebojsinom linku on ne bi ni trebao da ima taj motor jer je njegov motor iz 2010 godine [ ademare @ 10.12.2019. 11:15 ] @
Sto se toga tice , clanak sa neta ocigledno nije 100 % precizan .
Jer postoje 2 vrste informacija sto se tice motora . Jedno je kada je motor poceo da se proizvodi , novi modifikovani , drugo je kada je poceo da se ugradjuje bas u ovaj model . Ta dva podatka ne moraju da se poklapaju . Mada meni se cini da ni modifikacija nije bas uradjena 2009 . ali to i nije previse vazno . Novi motor se ugradjuje u Picasso II . Sve jedinice od 1.6 HDi imaju ovaj sporni . [ bordzija @ 10.12.2019. 12:28 ] @
Ja bih rekao da je tek 2009 promenjen servisni interval za isti motor sa dve bregaste?!?? Jesu li sigurno tada uveli motor sa jednom bregastom? Kada je tačno uveden motor samo sa jednom bregastom? Meni miriše da su u članku malo omanuli.
[ jezdavj @ 10.12.2019. 12:52 ] @
Kako mogu da znam koji je moj motor tačno? Može li po broju šasije?
[ bordzija @ 10.12.2019. 13:05 ] @
Koliko ventila ima? 8 ili 16? Možeš po godištu, snazi, kubikaži da nađeš na autodati. Opet, 16v poklopci dekla /glave motora su mnogo kockastije i pliće od onih 8v koje su uže duguljastije. Uglavnom na onoj ukrasnoj plastici piše 16v i koji motor?
Pre po broju motora, kod vw su prva dva tri slova koliko se sećam davno beše. [ bakara @ 10.12.2019. 13:28 ] @
Citat: jezdavj: Kako mogu da znam koji je moj motor tačno? Može li po broju šasije? Pa rekoh ja da su tek od 2012 poceli ti "novi" motori, i pozvao sam da me neko ispravi ako gresim najlakse je prepoznati po nazivu, oni se zovu eHDI tako da ne mozes nikako da pomesas. [ ademare @ 10.12.2019. 14:00 ] @
2011. modifikacija i proizvodnja motora .
2013. Picasso II . Ocigledno da nije moguce tek tako umesto jednog staviti drugi . Pa je PSA odlucivao sta mu se vise isplati . Izracunali su da guraju stari motor dok ne pocnu da prave novi model . U novom modelu novi motor . [ cozmo_im @ 10.12.2019. 14:35 ] @
U Nemackoj je Peugeot preporucio zamenu od 15.000 do 20.000km ili MAKSIMUM godinu dana cim je uvideo problem, a to je krajem 2006, pocetkom 2007. Svi modeli iz 2007 koji su prodati u Nemackoj sa motorom 1.6 HDI (dakle govorim samo i iskljucivo za Peugeot, pojma nemam kako je kod Citroena, Forda...) NEMAJU taj problem jer je servisni interval adekvatan da se ne stvara talog!
Dakle treba razjasniti: 1. Motori koji su imali interval zamene ulja na 2 godine ili 30.000km imali su maltene pola litre "mtrvog", specenog ulja u motoru i to je to. Dolazi do pomenutog zacepljenja posle odredjenog broja godina eksploatacije. 2. Motori koji su servisirani do 20.000km ili na godinu dana nemaju taj problem jer ulje nije bilo "mrtvo" niti katranizovano - jednostavno to je interval koji je i trebao biti jer ga ulje odradi kako treba. 3. Kad se kupuje taj motor ako nema servisne knjizice koja je ispravna, isprati sito kartera i ocistiti onu cevku od ulja i to je to, problema nece biti. I to je cela logika. Apropopo "prasnjave" klime - Uvidom u servicebox i kada ukucam moju lokaciju za broj sasije mog automobila, ODMAH menja servisni interval na 15.000km umesto 20.000km uz napomenu: "Voznja u regionu gde je vazduh prepun prasine i ostalih materija". Otprilike bukvalan prevod sa francuskog. Ako stavite region Nemacka toga nema, itd itd. [ bordzija @ 10.12.2019. 14:49 ] @
Po autodati, ovaj pikaso se proizvodio sa 1.6 hdi 16v motorom do 2008 godine pa onda od 2010 sa novim 8v motorom? Tako piše e sad, nek neko stručniji potvrdi.
Meni je grand pikaso bio baš baš fascinantna pojava na ulici i još pogonjen samo 1.6 hdi motorom Uopšte mi je lep, zanimljiv i jako interesantan auto, baš atrakcija na ulici. Konkretno mislim na pikaso. U najjačoj opremi sa onim ogromnim alufelnama, prosto beži u budućnost kao i većina citroena oduvek. https://youtu.be/2dUZPJj6kMs A o kvalitetu nećemo mnogo da pričamo. Nema potrebe kad je auto lep [ ademare @ 10.12.2019. 15:07 ] @
Taj sajt navodno ima podatke i za 2CV ? Kod nas , smo to zvali Spacek !
Za svaki model pise da je izvor Citroen.com ? Evo na sajtu Citroen.com , ja nikako ne uspevam da nadjem precizne podatke za 2 CV ? Jel ima neko link sa zvanicnog sajta Citroena za Spacek ? Ili su podaci pokupljeni sa sajta koji je bio aktivan 1963 ? https://www.auto-data.net/en/citroen-2-cv-0.4-16hp-14887 [ rafiki @ 15.12.2019. 17:06 ] @
Citat: jezdavj: Kako mogu da znam koji je moj motor tačno? Može li po broju šasije? Moze, naravno. Oznaka tipa motora je deo VIN-a. Napr. ako imas nesto tipa 9HZ u VIN-u, onda imas 1.6HDi motor od 110KSi, sa 16 ventila i FAP filterom. Mada i tu ima podverzija. Registruj se na service.citroen.com (mislim da ces morati preko nekog VPN-a jer izgleda da Srbija nije vise podrzana), pa ces videti sve detalje o svom vozilu. Pozdrav [ jezdavj @ 16.12.2019. 09:33 ] @
[ jezdavj @ 18.12.2019. 20:37 ] @
Blizu smo rešenja, Blaža je danas našao da je bafer vakuuma turba (šta je to tačno?) bio isečen i premošćen, a zašto, Bog jedini zna...
[ mjanjic @ 19.12.2019. 23:52 ] @
Premošćen kako, običnim crevom ili neki mehanizam sa oprugom ili čime već? Kod novijih automobila se kontroliše od strane računara, a razlog postojanja je što može doći do oštećenja na usisnoj grani iza turbine kada npr. naglo pustiš pedalu gasa, a turbina ima određenu inerciju i ne može odmah da smanji broj obrtaja, pa na usisnoj grani raste pritisak jer motor uzima manje vazduha.
[ jezdavj @ 20.12.2019. 08:25 ] @
Ne znam detalje, javiću šta je razlog.
[ jezdavj @ 20.12.2019. 11:11 ] @
boost pressure senzor i taj vakuum turba su bili problem
[ jezdavj @ 03.01.2020. 22:12 ] @
Rešeno! Taj boost pressure senzor turba je davao falš info, on je zamenjen i nešto su dodatno uradili sa EGR-om, sad ima punu oštrinu, a i dogurao sam ga do 170 :) Potpuno drugi auto, neverovatno...
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|