Imam veš mašinu Gorenje W8824I već skoro 6 godina, i čujem čudan zvuk kada se bubanj tek pokrene, a nekad se čuje i konstantno kada se bubanj u određenom režimo okreće jako sporo. Dok kada se bubanj brže okreće, nema tog zvuka. Otvorio sam zadnji deo i osluškivao sam, međutim ne mogu da skontam odakle taj zvuk dolazi. Evo video:
To mi se dešavalo i pre otprilike 2 godine, i pošto je mašina bila u garanciji, došao je njihov serviser, nešto čačkao minut, i prestalo je. Međutim eto sada opet posle 2 godine se to čuje. Zna li neko šta bi moglo biti?
[ gilopile @ 13.12.2019. 17:39 ] @
Mogu biti par stvari.
Na prvom mestu, kais grebe u sadebljanje na samom rotoru gde treba da naleze. Skoro je na ivici pa se cuje.
Lezaj u motoru..
Skini kais i ako se ne cuje, znaci da je kais u pitanju. Da je lezaj, cuce se i bez kaisa.
ALi najverovarnije kais. Trebalo bi to da se centrira da kais nalegne na samu sredinu rotora, tj mesto gde dodje kais..
[ gti2 @ 13.12.2019. 19:13 ] @
Kaiš blago proklizava na remenici motora.
[ test1234 @ 13.12.2019. 19:29 ] @
@dti2
U pravi si...
[ deZio @ 14.12.2019. 17:54 ] @
Hvala puno svima na odgovorima.
Sinoć sam probao da pomeram kaiš po z osi remenice bubnja i tad sam čuo to škriputanje, tako da sam pretpostavio da ste u pravu, tj. da je problem što dole kaiš nije centriran na sredini rotora motora, pa da zato gore na remenici bubnja pravi te zvukove. Tako da sam skinuo kaiš i namestio ga na sredinu rotora motora. I sada nema nikakvog zvuka, tako da je izgleda to bio problem. Samo mi nije baš jasno kako kaiš sam može da pobegne prema kraju rotora motora, s obzirom na kanale koje ima na sebi i na kanale koje ima rotor motora.
E sad ono što me zanima, vidim da je rotor motora podmazan sa nečim. Da li znate čime se rotor podmazuje? Verovatno to čime se podmazuje mora ujedno i sprečiti da kaiš klizi. Moj ne klizi, ali me interesuje čime se podmazuje rotor motora, ako mi bude trebalo ubuduće, da podmažem.
[ test1234 @ 14.12.2019. 20:35 ] @
Ništa ne podmazuj samo kupi i zameni kaiš, obavezno, i ništa više ne pitaj.
[ deZio @ 16.12.2019. 01:04 ] @
Pa pitam da bih nešto naučio majku mu :D Nevezano za mašinu, interesuje me s čime se rotor podmazuje.
[ test1234 @ 16.12.2019. 05:04 ] @
Ne podmazuje se, nesme da bude masno.
[ bakara @ 16.12.2019. 13:51 ] @
Podmazi kais sa nekim sapunom i nece da skripi, to je verovatno i taj prvi majstor uradio.
[ gilopile @ 16.12.2019. 14:35 ] @
Ne treba tu nikakvo podmazivanje. Kao sto sam pretpostavio, buku pravi taj kais jer nije na sredini remenice na motoru, vec na kraju gde je zadebljanje i tu se lomi i stvara buku. NA snimku se cuje da je bas tu buka, a ne na remenici kazana. Ne proklizuje i sve je sa te strane ok.
Nisam siguran kako se to sredjuje, da li postoji sansa dostelavanja motora pa sa tim i sam remen ce da dodje gde mu je mesto i buka ce nestati.
[ Java Beograd @ 16.12.2019. 14:40 ] @
Taman posla kad bi se remenice podmazivale.
[ gilopile @ 16.12.2019. 14:42 ] @
Onda bi tek bilo proklizavanja.
Ja mislim da postoji nekakav prah koji sprecava proklizavanje, nesto kao magnezijum i dobro se napuderise.
Al nema potrebe, sve je to lepo odradjeno sa tim laganim startom motora i teze dolazi do proklizavanja i cuva remen.
[ Java Beograd @ 16.12.2019. 14:48 ] @
Postoji, al' to je za baš heavy-duty uslove.
Obična, zdrava, ne-popucala gumena remenica je sasvim dovoljna. I sam V oblik remenice, tj, više sitnijih v oblika su tu da povećaju trenje.
[ gilopile @ 16.12.2019. 14:58 ] @
Da, jasno je to. Remen je sam po sebi hrapav, a remenica nazubljena. Jos kad je lepo utegnuto, nema proklizavanja.
Ja mislim da su daleko bolja ona trokutasta remenja. Po principu koliko opterecenja, toliko ulazi u zljeb i zateze remen.
[ Java Beograd @ 16.12.2019. 15:25 ] @
Koliko vidim, "klinasti" remen je svugde zamenjen "polikanalnim". I kod automobila, i evo, kod veš mašina, a verujem i drugde.
Koliko kapiram, svaki od ovih sitnih ispupčenja na kaišu je klin za sebe, i valjda, svi zajedno bolje drže od jednog.
Nisam siguran gde je tu caka, ali čim je svugde zamenjen, izgleda da su bolji, trajniji, jači, bemliga, valjda i bolje prenose snagu.
[ SlobaBgd @ 16.12.2019. 15:31 ] @
Skini kaiš sa motora i pusti mašinu da radi. Ako se zvuk javlja i bez okretanja bubnja, problem je negde u motoru.
Zatim isključi mašinu iz struje pa ručno vrti bubanj preko tog kaišnika na koji navlačiš kaiš. Ako se zvuk javlja i u tom slučaju, pogledaj da li možda grejač "češe" o unutrašnjost bubnja. Meni ovaj zvuk sa video snimka najviše liči na neko struganje, ili grejača o bubanj ili je nešto upalo između bubnja i kazana (najčešće fišbajn od brushaltera):
[ deZio @ 16.12.2019. 17:20 ] @
Ma radi mašina kako treba, ne škripi ništa više niti lupka, otkako sam pomerio kaiš na sredinu remenice motora, kako je gilopile i predložio. Samo se pitam da li neko zna sa čime je ta remenica fabrički podmazana, jer mi na prstima ostaje neka mast kada diram remenicu motora. Pa sam se samo zapitao kakva je to mast, koja podmazuje remenicu, a ujedno ne prouzrokuje proklizavanje kaiša. Naravno da mi ne pada na pamet da dodatno podmazujem to, već sam se samo zapitao da li neko zna s čime su to oni fabrički podmazali tu remenicu.
[ gilopile @ 16.12.2019. 18:10 ] @
Nema tu sta da se podmazuje niti bilo sta, jer tebi ne proklizava remen. Ostavi tako kako je. Ako pobegne kais ponovo, ne bi bilo lose da uzmes novi. Mozda se taj izradio i pokrivio. Nov bi trebalo da bude u centru, sve po PS-u i problem ce isceznuti.
Ako se desi da i novi spadne na sam rub motora, onda mora da postoji nacin dostelavanja da to bude kako treba i da remen ostane na sredini remenice motora. Motor mislim da nije skroz fiksiran, moze on da se malo otpusti pa pomeri, zategne kais...
AL bice da se samo izvitoperio, istegao od upotrebe i zato mozda bezi. Uzmi ti nov i vidi kako ce da se ponasa. On ce sam da se centrira, samo ga navuces i to je to.
Uglavnom, bezbedno je i nema sta da se shebe osim samog remena.
Tako da mozes i tako da je koristis dok ne uzmes nov remen.
[ pera top @ 27.12.2019. 20:06 ] @
i novi remen zna da pravi isto taj neprijatan zvuk (neki put) posebno ako je mala privreda u pitanju a ne orginialni proizvodjac .Takodje cesto zakrivljenost same remenice kao i ne simetricnost velike i male remenice zna isto da dovodi do slicne situacije !
probaj da premazes unutrasnju stranu kaisa suvim (dakle NE mokrim )nego suvim sapunom to u 90% slucajeva otkloni taj zuk !