[ Milos89L @ 28.01.2020. 14:07 ] @
Pozdrav, treba mi auto dijagnostika koja će raditi na Renault Meganu iz 1998. godine. Nabavio sam neku, ali ona ne podržava moj auto. Ako se neko razume, neka pomogne. |
[ Milos89L @ 28.01.2020. 14:07 ] @
[ bakara @ 28.01.2020. 14:59 ] @
Mislim da to godiste ni nema obd 2 prikljucak.
[ Milos89L @ 28.01.2020. 15:09 ] @
Ima obd 2, čak je jedan auto električar uspeo da se prikači na ecu sličnom dijagnostikom preko telefona. Ova koju ja imam ne može da prepozna protokol.
[ bordzija @ 28.01.2020. 22:54 ] @
To ti je potpuno drugi sistem, parcijalno se ispituje, za svaki segment tj sklop postoji konektor i poseban uređaj za proveru. Nešto kao unimer pa se onda mere propisane vrednosti, imaš recimo bilo je kada Wheeler Dealers popravljaju neki stariji auto koji zeza ako se dobro sećam porše. Ovlašćeni servis ima dokumentaciju pa gleda i meri. Tako je barem bilo za 90te koliko ja znam. Sećam se davno koliko je drugar majstor jurio kojekakve kablove, softvere, emulatore trte mrte.
Najverovatnije imaš neki obd1 to ti je ovaj levi džek dole ispod sa fotke... Imaš i gde se zavučeš ispod sedišta (honda) daš kontakt i brojiš led diodu koja se pali i gasi. Imaš i da daš kontakt pa ti se pali i gasi ček endžin i to brojiš pa posle gledaš koja je greška u dokumentaciji. https://obdstation.com/difference-obd1-obd2-scanners/ Imaš i adapter sa obd1 na obd2 ali opet, imaš i te blutute koji neće da sarađuju. I inače su to sve neki krš klonovi i nikad se ne zna dal će uopšte raditi. Ja sam iz radoznalosti za neku ladu kupio pa se ispostavilo da mi treba i kabl obd1 na obd2, našao šemu svojevremeno ali me mrzelo da čačkam. Mrzelo me jer sam iščitao da se svima na toj ladi od prvog dana pali ček endžin i da stalno neki senzor ne radi kako treba (Bosch). I ako si lud gledaš i stalno menjaš ono sve isto. Kad crkne bobina menjaš, kablove i svećice preventivno zbog bobine i šta ti bog da. [ Milos89L @ 29.01.2020. 09:43 ] @
Kod mene u autu je ovakav konektor. [ Java Beograd @ 29.01.2020. 09:52 ] @
To jeste OBD2
Kaže wikipedija da je OBD2 startovao 1996, tako da je moguće da imaš OBD2. E sad, kako i zašto ono šta si kupio neće da radi - to je drugo pitanje. Da li si kupio neki opšti, jednostavni čitač grešaka, ili nešto specijalizovano? [ Milos89L @ 29.01.2020. 10:48 ] @
U pitanju je onaj najobičniji čitač ELM327 od 1000 dinara koji se povezuje preko bluetooth-a na android telefon. On podržava neke protokole, ali izgleda da ne podržava ovaj koji je na mom autu. Siguran sam da postoji sličan ovakav koji bi podržao jer se čovek pred mojim očima povezao na ECU za 20 sekundi.
[ Java Beograd @ 29.01.2020. 11:51 ] @
Taj ELM327 možda i nije generalno loš, ali su njegovi klonovi katastrofalni. A tek bluetooth konekcija - to jednostavno ne funkcioniše.
Ako ti treba za ličnu upotrebu, tebi i friends&family, preporučujem da kupiš nešto što se spaja kablom, poput Autool CS320 (na primer). Na Ali Expresu se mogu naći ispod 20€, tj dakle oko 2.000 din, a ako te mrzi da čekaš isporuku, može se naći na oglasima kod nas za koji dinar više. Dakle, spajanje kablom, očitavanje generičkog koda greške i brisanje greške, uz neku dodatnu (opet generičku) funkciju. I to - RADI. Po meni, amateru je ovo sasvim dovoljno. Ozbiljne dijagnostike, brend orijentisane, su naravno mnogo, mnogo skuplje, i to nema smisla kupovati za amaterske potrebe a plus i treba to znati koristiti. Naravno, postoji čitava paleta proizvoda skupljih od 20€ (i boljih) - pa svako nađe nešto prema svom budžetu. Mislim da ne treba da očekuješ da ćeš sa svog auta preko OBD2 moći da dobiješ onaj sijaset podataka: brzina, ubzanje, potrošnja, obrtaji, temperatura i tako dalje i tako dalje. [ Milos89L @ 29.01.2020. 11:55 ] @
Razmišljao sam i o tome. Ali opet, pitanje je da li će i to raditi.
[ @ 29.01.2020. 12:18 ] @
Probaj sa android aplikacijom "Car Scanner", koja ima već predefinisane profile za mnoga vozila, kao i detekciju loših ELM clonova. Tako ćeš znati da li je adapter u pitanju.
Pozdrav [ Java Beograd @ 29.01.2020. 12:56 ] @
99.99% ELM kineskih jeftinih klonova ne radi. Ili, čak i ako uspe da uspostavi bluetooth konekciju, brzo je izgubi.
Te "sprave" nemaju nikakve veze sa uređajima poput onog kojeg sam naveo kao primer. [ adzo_ @ 29.01.2020. 13:08 ] @
Onda sam ja imao neopisivo srece. Narucio sam tu OBD2 "dijagnostiku" jos pre 4-5 godina iako nemam pojma koji ce mi jer niti znam da je citam niti bi znao da popravim sve i da znam da procitam.
Uglavnom bila je na nekoj akciji par dolara pa rekoh neka nece da se baci. Meni je radila u kombinaciji sa Torque aplikacijom na telefonu. Radila je cak i u toku voznje. BT nije prekidao i konekcija je bila stalna. Doduse taj auto na kom sam ga probao je 6god mladji pa mozda i to ima neke veze [ bordzija @ 29.01.2020. 13:08 ] @
Definitivno je loš klon, ima i neke dve verzije tog jeftinog obd, neki pokrivaju i starije automobile neki ne. ja sam kao uzeo neku bolju verziju koja radi i na starijim automobilima ali nisam ni probao, stoji mi na polici.
U suštini i da je sve ok, kineski poluproizvod nešto iščita nešto ne. Ko kamera koju sam kupio sigurnosna, prvih pola godine je radila ok, sad pola ne registruje ili se snimanje uključi kada je osoba već prošla stepeništem. Potpuno beskorisni kineski krševi. Kada bi to nekim čudom i radilo, nije loše povremeno pogledati koje su greške pa da te majstor ne pravi baš magarcem. Zato sam i uzeo, ne sad da bi ja tu nešto šrafio i pametovao. Čisto zbog kontrole. Ključno je da košta par $ u celoj priči. [ Java Beograd @ 29.01.2020. 13:33 ] @
Citat: adzo_:... niti znam da je citam niti bi znao da popravim sve i da znam da procitam. Nekad davno, kad auto neće da upali, ja sam odšrafljivao svećicu pa ako je suva, znam da nema goriva (pumpa, karburator ...) a ako je mokra od benzina, onda bih je približio do mase, pa neko zavergla, a ja ošacujem da li baca varnicu. Ako ne baca varnicu, onda je bobina / razvodna kapa / platine ... Nije da sam uvek mogao da popravim, ali bar otprilike znam "koliko je sati". Elem, prošlo je vreme "odšrafljivanja svećice", sad se to radi prostim OBD2 čitačem. Nema tu šta da se zna. Ko ume da barata mobilnim telefonom, taj ume da barata i OBD2 čitačem. Poruka? Ako piše P0203 (izmislio sam) onda lepo guglaš pa vidiš, pročitaš šta je problem, o čemu se radi. Da li možeš da popraviš? Zavisi. Nekad je trivijalnost, nekad nije. Ali bar znaš o čemu se radi, i što reče bordžija "da te majstor ne pravi baš magarcem". [ bakara @ 29.01.2020. 16:37 ] @
A da taj megane nije dizel?
na starim dizelima sa obd2 prikljuckom nece da radi elm 327 [ Milos89L @ 29.01.2020. 17:24 ] @
1.6 benzinac je u pitanju.
[ bordzija @ 30.01.2020. 18:02 ] @
[ Milos89L @ 30.01.2020. 20:27 ] @
Moj je ovakav. Reci mi da li taj tvoj radi na starijim automobilima? [ bordzija @ 30.01.2020. 22:02 ] @
Pojma nemam, nikada ga nisam ni probao ali u to vreme sam ga kupovao zbog nekog krša pa sam gledao da pokriva starije automobile, za novije mi nije ni bitno jer se još uvek ne kvari da kucnem o drvo hehe.
[ ademare @ 30.01.2020. 23:10 ] @
Ovaj ELM je na Aliju oko 3$ , a ovaj crni je oko 4 $
Koliko vidim on ima neke diode , pa bi po tome trebalo da se vidi sta se dogadja sa njim . Ako dobija 12 V , trebala bi da svetli ova Power , ako se uspostavi veza sa Pc-em ili telefonom onda ova druga bi takodje trebala da svetli . Cini mi se da uz njega kinezi prodaju i neki minijaturni CD , verovatno sa drajverima za komp , ali ko zna sta je to jer obicno bude sve na Kineskom , pa uvaljuju Viruse samo tako . Kao sto je na ovoj slici prikazano sa Iphonom ne rade . [ Milos89L @ 30.01.2020. 23:20 ] @
Power i PC diode svetle konstantno. Ova treća menja boju iz žute u zeleno dok pokušava da se nakači na ECU i to je sve što se dešava.
[ bordzija @ 31.01.2020. 01:55 ] @
Taj od 3$ nam nikada nije stigao sa alija hehe pa sam kupio na kp za mislim 800 din. Ide neki mali cd ali možeš misliti kakvi su to drajveri i iz kog veka.
[ bordzija @ 01.02.2020. 07:09 ] @
Evo ti razlika, stariji 1.5 za krševe i noviji 2.1 za novije krševe
https://www.google.com/amp/s/e...mware-version-1-5-and-2-1/amp/ Tvoj je 2.1 i ne može da se nakači na stariji ecu. Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|